Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hektisen työelämän jälkeen yksinäisyyteen

uunona-elämässä

Viimeiset yli kymmen vuotta tuli painettua esimiehenä pitkää päivää stressin alla ja käytännössä kaikki vanhat suhteet jäivät hoitamatta enkä ole ollut veispuukissakaan. Nyt kun olen viritellyt vanhoja ystävyyssuhteita, niin eipä näytä toimivan enää, sillä vastakaikua ja yhteydenpitoa ei ole syntynyt nyt tekemistäni lähestymisistäni huolimatta - omaa syytäni tietysti suurimmalta osalta. Työelämässäkään ei ystäviä muodostunut, kun jokainen hoiti vain omaa jakkaraansa ja perhe-elämäänsä ja sukulaisetkin ovat eri-ikäisiä ja etäiseksi jääneitä. Kun en viitsi turhaan enempää painostaa entisiä ystävyyksiä, niin mitenhän tästä jatkaisi, en ole ainakaan kapakka ihmisiä.
Aika paljon matkustelen ryhmämatkoilla, mutta niillähän on aina pariskuntia tai kaveruksia. Yhdellä reissulla sattui olemaan toinenkin mukavalta vaikuttava yksin matkustava, mutta lopulta tyyppi ratkesi ryyppäämään ja käyttäytyi samalla varsin sikana eli eipä moinen kiinnosta. Muutoin tämä on kotona istuskelua, lukemista, telkkaria, kuntoilua, ulkoilua ja netissä piipahtelua ja sähköpostiin kertyvien mainosviestien poistelua. Miten tässä näin pääsikin käymään...

70

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiko tämän aloituksen katsoa olevan kopio Paloman näyte-ikkunasta?

      H.

      • rgyytfhh

        Senkin narsisti
        Pitääkö sikailla jos ihminen tekee pyytettömästi aloituksen, häpeä.


      • rgyytfhh kirjoitti:

        Senkin narsisti
        Pitääkö sikailla jos ihminen tekee pyytettömästi aloituksen, häpeä.

        "rgyytfhh"

        Mutkun Paloma kuulostaa niin usein fiksulta.
        Naiset pyrkii aina sitä kopioimaan.
        Joko siks ettei ne muuta osaa, tai siks et ne on sen kavereita.
        Samma språk, samma tunga, som det säges ibland.

        "Nu kör vi flickor all i hopa
        hemvinet tar vi någon skopa.

        Så länge att dom alla andra
        känns meeeeeraaaaa tooookiiigaaaaa"

        H.


      • Kaatuuuuuuuuuuuuuuuuu

        Rivitanssija, ei ymmärrä mitään mistään muusta kun OUNINPOHJASTA: PÄRPÄRUUUUUUUUUUUUPÄRÄÄÄÄ.


    • Jospa hakeutuisit vapaaehtoiskuvioihin itseäsi kiinnostavalla alueella. Siellä voisi ehkä myös tutustua samanhenkisiin ihmisiin ja saada ajan mittaan ehkä ystäviäkin.
      Oletko nainen vai mies? Missäpäin asut?

      Luulen, että monet ihmiset ovat samanlaisessa tilanteessa.
      Ehkä voisimme ryhtyä tällä palstalla yhdessä pohtimaan, mitä voitaisiin tehdä tilanteen muuttamiseksi? Millaisia yhteishankkeita keksittäis?

    • korppis1

      Eristit itsesi nyt olet ulkona. Tuttavani eristi itsensä aviokriisin alkaessa. Eteni laput silmillä torjui auttavat kädet. Kun hän vihdoin tajusi jääneensä yksin olivat ystävät ottaneet etäisyyttä. Nyt hän on loukkaantunut koska ei saa enää kutsua vierailulle tai porukka tapahtumiin. No en ole hylännyt häntä. Olen unohtanut hänen aikaisemmat torjumisensa.

      • "korppis1"

        "Voiko tämän aloituksen katsoa olevan kopio Paloman näyte-ikkunasta?"
        Et on niinku tyhjänä tyrkyllä?
        Luuletko että tähän tulee taas Dementiaa ja Alzheimeriakin?
        Omais-hoitoa?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis1"

        "Voiko tämän aloituksen katsoa olevan kopio Paloman näyte-ikkunasta?"
        Et on niinku tyhjänä tyrkyllä?
        Luuletko että tähän tulee taas Dementiaa ja Alzheimeriakin?
        Omais-hoitoa?

        H.

        Ajatteles...LAT:kiakin vielä itkien litkien.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis1"

        "Voiko tämän aloituksen katsoa olevan kopio Paloman näyte-ikkunasta?"
        Et on niinku tyhjänä tyrkyllä?
        Luuletko että tähän tulee taas Dementiaa ja Alzheimeriakin?
        Omais-hoitoa?

        H.

        Dementia von Alzheimer on tuttu vieras monen ikäisemme kodissa.
        Se vierailu ei ole mikään ilonaihe, johtaa jopa omaishoitoon joillakin sinnikkäimmillä.
        En ole kaivannut työelämään, työ oli liikkuvaa, hotellitkin tulivat tutuiksi, pitkiä yksinäisiä iltoja vieraalla paikkakunnalla. Otin ompelukoneen mukaan, sen kanssa sain ajan kulumaan iltaisin. Odotin vain viikonloppua että pääsen kotiin, nyt arvostan kotia ja omaa rauhaani.


    • e.rakko

      Entäpä joku uusi harrastus esim. työväenopistolla. Ei urheiluharrastusta vaan jotain ihan muuta, käsillä tekemistä, jossa voi samalla jutustella muiden osallistujien kanssa.
      Tsemppiä!

      • Samassa.tilassa

        Niille käsityökursseille ei pääse kuin tuurilla. Tulijoita on paljon enemmän kuin sopii. Kielikursseille sopisi, vaan kun ei lahoon lanttuun enää tartu opit, totesin jo 10 v sitten.


    • eppu2

      Yleensä kai harrastusten kautta pääsee ihmisiin tutustumaan. Itse ole enemmänkin oman rauhan ihminen työelämylläkän jälkeen. Mutta, kun katson paikallislehden ilmoituksia, siellä on eläkeläistansseja, eläkeläiskerhoja, seniorikahveita, kaikenmailman kursseja ja harrastuskerhoja.
      Aloituksestasi ei käynyt ilmi millaisessa ympäristössä asustelet.
      Kannatta ensin katsoa lähelle ja siihen suuntaan mikä itseä kiinnostaa, siellä voi olla samanhenkisiä.

      • "eppu2"

        Luuletko että tähän tulee taas Dementiaa ja Alzheimeriakin?
        Omais-hoitoa?
        Ajatteles...LAT:kiakin vielä itkien litkien.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Luuletko että tähän tulee taas Dementiaa ja Alzheimeriakin?
        Omais-hoitoa?
        Ajatteles...LAT:kiakin vielä itkien litkien.

        H.

        Mene takaisin maate ja nouse oikealla jalalla.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mene takaisin maate ja nouse oikealla jalalla.

        "eppu2 "

        Luuletko?

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2 "

        Luuletko?

        H.

        Minä luulen, että Sinua ottaa joku päähän ja yrität sekoittaa aloitusta.
        Aloitus on ihan hyvä ja monelle ajankohtainen myös tulevaisuudessa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minä luulen, että Sinua ottaa joku päähän ja yrität sekoittaa aloitusta.
        Aloitus on ihan hyvä ja monelle ajankohtainen myös tulevaisuudessa.

        ""eppu2 ""

        Jos noin luulet, niin hyvä niin.
        "Luuletko että tähän tulee taas Dementiaa ja Alzheimeriakin?
        Omais-hoitoa?
        Ajatteles...LAT:kiakin vielä itkien litkien."

        Odotellaan yhdessä.

        H.


      • KaikenlaistaPitääKestää
        hunksz kirjoitti:

        ""eppu2 ""

        Jos noin luulet, niin hyvä niin.
        "Luuletko että tähän tulee taas Dementiaa ja Alzheimeriakin?
        Omais-hoitoa?
        Ajatteles...LAT:kiakin vielä itkien litkien."

        Odotellaan yhdessä.

        H.

        Ja tämä itsetehostusta harrastava vähemmän ... jaksaa törötellä omia hölmöilyitään joka rakoon. Näköjään jo on ottanut tavakseen myös kopioida näitä omia hoono soomi tekstejään.

        Kuinkahan monta keskustelijaa tämä tyyppi on onnistunut karkottamaan palstalta - minun lisäkseni?


      • KaikenlaistaPitääKestää kirjoitti:

        Ja tämä itsetehostusta harrastava vähemmän ... jaksaa törötellä omia hölmöilyitään joka rakoon. Näköjään jo on ottanut tavakseen myös kopioida näitä omia hoono soomi tekstejään.

        Kuinkahan monta keskustelijaa tämä tyyppi on onnistunut karkottamaan palstalta - minun lisäkseni?

        "KaikenlaistaPitääKestää "

        Enää ei voi laskea senkään vertaa kuin ennen.
        Numerot ja plussat ovat palstalta kadonneet.
        Ainoastaan kirjoittamalla tai poistumalla voi enää osoittaa kunnioitustaan.
        Nostan hattua heille, jotka edelleen jaksavat keskustella.
        Potkiskella, tutkailla vastaan-tullen, tai vasta-hankaan.
        Kertoa mihin sattuu, mistä kutiaa ja kumpaa enemmän toivoo.
        Nosta sinäkin nyrkkisi tanaan ja lopeta raukkiksena säntäileminen.
        Ja muista ettet tee toisten aloituksista/kommenteista kopioita, uskoen olevasi
        fiksu tai laatu-humoristi.
        Tee ainoastaan omistasi.
        Ole oman elämäsi tosi-teevee.

        yst.

        H.


      • vähän.aiheita
        hunksz kirjoitti:

        "KaikenlaistaPitääKestää "

        Enää ei voi laskea senkään vertaa kuin ennen.
        Numerot ja plussat ovat palstalta kadonneet.
        Ainoastaan kirjoittamalla tai poistumalla voi enää osoittaa kunnioitustaan.
        Nostan hattua heille, jotka edelleen jaksavat keskustella.
        Potkiskella, tutkailla vastaan-tullen, tai vasta-hankaan.
        Kertoa mihin sattuu, mistä kutiaa ja kumpaa enemmän toivoo.
        Nosta sinäkin nyrkkisi tanaan ja lopeta raukkiksena säntäileminen.
        Ja muista ettet tee toisten aloituksista/kommenteista kopioita, uskoen olevasi
        fiksu tai laatu-humoristi.
        Tee ainoastaan omistasi.
        Ole oman elämäsi tosi-teevee.

        yst.

        H.

        Palsta ei ole ainoa paikka jossa voi keskustella, muualta ja livestä löytyy hyvää keskusteluseuraa.


      • vähän.aiheita kirjoitti:

        Palsta ei ole ainoa paikka jossa voi keskustella, muualta ja livestä löytyy hyvää keskusteluseuraa.

        "vähän.aiheita"

        Niin siellä on.
        Olen poikennut useinkin siellä nuorempana.
        Näin vanhemmitenkin, harvemmin vain.
        Kun ei ole sillee tarvetta.
        Eikä live-saleissa saa enää polttaa tupakkia.
        Kyllä minua kuitenkin kutiaa toisinaan.

        H.


      • olisko.paussin.aika
        KaikenlaistaPitääKestää kirjoitti:

        Ja tämä itsetehostusta harrastava vähemmän ... jaksaa törötellä omia hölmöilyitään joka rakoon. Näköjään jo on ottanut tavakseen myös kopioida näitä omia hoono soomi tekstejään.

        Kuinkahan monta keskustelijaa tämä tyyppi on onnistunut karkottamaan palstalta - minun lisäkseni?

        Eipä juuri innosta kirjoittamaan tänne, ei ainakaan viitsi tehdä aloituksia. Jarruna töräytyksineen on ollut, moni kyllästyy. Eräät odottavat kieli pitkällä armollisesti annettua hyväksyvää vastausta, johon on myös liitetty piilo ilkeilyä.


    • sivusta

      Oikeesti nyt ärsyttää aloittajan puolesta tuo kokoaikainen häiriköinti!

      • "sivusta"

        Näin sitä täällä usein käy.
        Aloitukset vaativat niin harvoin muuta.

        H.


      • jataasjataasjataas
        hunksz kirjoitti:

        "sivusta"

        Näin sitä täällä usein käy.
        Aloitukset vaativat niin harvoin muuta.

        H.

        Henkisesti tunnut olevan sellaisen 3-vuotiaan rasvahantälampaan tasolla, joka yrittää kerätä huomiota sontimalla kaikkeen mahdolliseen,jotta saisi osakseen mahdollisimman paljon huomiota.
        Et sinä suinkaan ole mikään palstan kantava voima, vaikka niin kuvittelet.
        Juuri sinun kaltaisesi kirjoittajat saavat koko palstan voimaan pahoin.


      • K.T.USA

        Niin on. Noita koiranleukoja pitää aina sekaantua asiakirjoituksiin. Heidän oma
        elämänsä on ilmeisesti rauniona, koska mitään rakentavaa ei heiltä saa.


      • jospahänväsähtijo

        Yritin lukea ketjua, aloin vain ihmetellä mikä tuolla yhdellä oikein on, häiritsevää todellakin. Onko pidennetty viikonloppu ja pullon pohja paistaa taas.


      • siilimuori
        jospahänväsähtijo kirjoitti:

        Yritin lukea ketjua, aloin vain ihmetellä mikä tuolla yhdellä oikein on, häiritsevää todellakin. Onko pidennetty viikonloppu ja pullon pohja paistaa taas.

        Älä ny, aloitushan voin olla Hunkzin. Hänää vaoin kirjoittamalla höpöjä väkliin ettei kukaan huomaisi. Pitää ymmärtää...............


      • 326598
        siilimuori kirjoitti:

        Älä ny, aloitushan voin olla Hunkzin. Hänää vaoin kirjoittamalla höpöjä väkliin ettei kukaan huomaisi. Pitää ymmärtää...............

        Otas´ siili oikoluku koneeseesi, että toisetkin saa selvää mitä kirjoitat..?


      • 65142365
        jataasjataasjataas kirjoitti:

        Henkisesti tunnut olevan sellaisen 3-vuotiaan rasvahantälampaan tasolla, joka yrittää kerätä huomiota sontimalla kaikkeen mahdolliseen,jotta saisi osakseen mahdollisimman paljon huomiota.
        Et sinä suinkaan ole mikään palstan kantava voima, vaikka niin kuvittelet.
        Juuri sinun kaltaisesi kirjoittajat saavat koko palstan voimaan pahoin.

        Ainakin minä olen vähentänyt kirjoituksiani ja aloitusta en uskalla edes ajatella, koska tiedän, mitä siihen vastataan kuin automaatista.

        Hän on pahempi, kuin minnaSmile kirjoituksineen ja esiintyy vain tällä palstalla, kerjäten sexi huumoriaan.


      • siilimuori
        326598 kirjoitti:

        Otas´ siili oikoluku koneeseesi, että toisetkin saa selvää mitä kirjoitat..?

        Kiitos, pieni maltti JA näppiksen huolto vois olla paikallaan. Teen parhaani.


      • sivusta
        siilimuori kirjoitti:

        Älä ny, aloitushan voin olla Hunkzin. Hänää vaoin kirjoittamalla höpöjä väkliin ettei kukaan huomaisi. Pitää ymmärtää...............

        Eiks hänen aloituksensa ole yleensä sellaista ilmavaa höttöä?
        Tämä ihan asiallinen ja ajatuksia herättävä


      • tyynekaarina
        jataasjataasjataas kirjoitti:

        Henkisesti tunnut olevan sellaisen 3-vuotiaan rasvahantälampaan tasolla, joka yrittää kerätä huomiota sontimalla kaikkeen mahdolliseen,jotta saisi osakseen mahdollisimman paljon huomiota.
        Et sinä suinkaan ole mikään palstan kantava voima, vaikka niin kuvittelet.
        Juuri sinun kaltaisesi kirjoittajat saavat koko palstan voimaan pahoin.

        Muutama vuosi sitten kirjoitin jo Hunksz lle ota loma palstalta, olet niin itseäsi täynnä että haiset. Mutta hän on hajuunsa tottunut on haisut kokoikänsä.
        Aloitti kiskomalla hoitajaansa hiuksista niin että tämä itki, jatkoi päiväkodissa aina löytyi joku jota kiusata. Samoin koulussa ja ura sen kun kasvoi aikanaan työpaikassa.

        Nyt jo varmaan tajuaa historiansa mutta ei voi lopettaa, koska syyllisyys on pahahaju joka täytyy peittää kierolla ilkeällä "huumorilla".


    • Yksintaiseurassa

      Moni muu on samassa jamassa. Ystäviä on vaikeaa enää löytää mistään, uusia
      suhteita varsinkaan. Jokainen on opetettu kouluista asti sooloilemaan vain itseään varten, rahan perässä juoksijoiksi. Yhteiskunnalliset asiat löyhkäävät pahalle, politiikka
      aivan sikamaista juonittelua. Taas ehdokkaat kiertelevät ja kaartelevat kysymyksiä,
      puhumalla paljon, mutta vastaamatta mihinkään.
      Elakkeellä olon voi itse tehdä nautittavaksi, vaikka linnunpönttöjä rakennellessa.
      Linnut eivät hyljeksi ystävyyttä, eivätkä arvostele pöntön tekijää. Uskonnollisiin
      porukoihin en kehoita ketään sekaantumaan, siitä vasta harmia saa itselleen.
      Yksittäinen tutkiminen saa aikaan mielen rauhan, ilman petollisia välimiehiä.
      Teatterista taikka konserteista yksinäinen saattaa löytää kaverin itselleen. Onnea matkalle.

      • ent.siivoojaparka

        """Teatterista taikka konserteista yksinäinen saattaa löytää kaverin itselleen."""
        Tarkoitat varmaan teatterilla sitä, että osallistuu johonkin harrastelijateatteriin ja sen harjoituksiin?
        Käyn vähintäin kerran kuussa teatterissa, mutta vaikka sali on täynnä, niin en minä siellä näe muuta kuin massaa. Esityksen aikana olen ihan omassa kuplassani mihin ei mahdu muita kuin minä ja esiintymislavalla olevat. No ehkä väliajalla naisten vessajonossa näkee samaan harrastukseen meneviä sielunsisaria.
        Lauantaina menen ottamaan uusiksi ennen joulua tekemäni yrityksen nähdä Strindbergin Dödsdansen. Edellinen yritys nähdä se meni mönkään, kun pääesiintyjä (Prsbrndt) "sairastui" ja tälläytyi mököttämään tallinnalaiseen hotellihuoneeseen. Kaikki esitykset peruuntuivat. Hän on vähän arvaamaton, mutta niin huippu alallaan, että pikku diivailut sallittakoon hänelle.


    • flegu

      Et ole lajissasi ainoa. Ketjua lukematta arvaan siinä tarjottavan erilaisia harrastuksia, vapaaehtoistyötä yms. ehkä jopa jotain lahkoakin. Varteen otettavia mahdollisuuksia kaikki. Loppu riippuu persoonastasi.
      Vaimoni sieti minua viikonloppumiehenä 12-vuotta joiden aikana en tehnyt kotona mitään.
      Leipäni oli pieninä palasina eri puolilla itäistä ja eteläistä Suomea joten töiden kautta ei syntynyt pysyvämpiä ystävyyssuhteita. Muutenkin, toimipaikkojen henkilöstö tarkkaili konsultteja suurennuslasin läpi.
      Pari vanhaa tuttavaa oli, ja on hengissä. 3:n vuoden uutteran juopotteluopettelun jälkeen aloitin 6-kymppisenä määrätietoisen puntti- / salitreenin jossa on syntynyt joukko uusia, molempien sukupuolten tuttavuuksia, yllättäen minua nuorempia. Olen pari kertaa kokeillut ukkojumppaa mutta en kotiutunut.
      Tuskin on yllätys kun vaimoni kannustaa minua varauksettomasti tässä elämäntavassa.
      Minullehan tämä on ollut helppoa.
      Kukin hakee oman ratkaisunsa. Tai sitten ei hae.

    • eppu2

      Pääjuju on mielestäni siinä, että kuuntelee itseään, jotta löytää sen oman juttunsa.
      Itse, kun olen muuttamassa mökille lähipäivinä, nautin jo pelkästä ajatuksesta, että saan touhuta omin nokkineni ja kuunnella luonnon ääniä.
      Loppujen lopuksi, sen ei tarvitse edes olla mitään suurta ja mahtavaa, ihan arjestakin voi löytää paljon iloista tekemistä, eikä koskaan tiedä, kuka tulee vastaan.
      Ei pidä ainakaan päästää alakuloa kaverikseen.

    • 677

      Aivan sama tilanne itselläni kuin "uunonaelämässä", olen nainen. Yksinäisyys on todella paha ongelma, mutta kaikista ns. ystävistäkään en pidä. Jos ystävien kanssa on tekemisissä, huomaan tulleeni hyväksikäytetyksi. Ystävyyttä kun ei pidä ostaa, vaan se pitäisi olla vastavuoroista. Naisia saa kyyditä ilman kunnon korvausta, ja mm siihen olen kyllästynyt ja väsynyt. Lisäksi mielenkiinnon aiheet on niin erilaiset, etten lähde matkoille naisystävän kanssa, ellen tunne häntä todella hyvin.

    • Kuuskyt_ja_rapiat

      Minä aion ratkaista asian niin, etten jää vanhuuseläkkeelle ikinä.....

      • Malliesimerkki

        Minä jäin vanhuuseläkkeelle 51 ikäisenä miehenä kun tunsin itseni vanhaksi.
        Sen jälkeen olen nuorentunut ja nuorentunut vuosi vuodelta. Nyt ikäni on kai noin 15 tai 16 vuotta. Löytyy potkua ja energiaa, on kuin olisi patterit housiissa tai vibra. Tahdistimia en ole tarvinnut.
        Mitä tulee ystäviin, ei niitä ole sanan varsinaisessa merkityksessä, enkä kaipaa. Ovat paremminkin tuttavia ja yhteyksiä pidetään säännöllisen epäsäännöllisesti rasittamatta kenenkään yksityiselämää.


      • Kuuskyt_ja_rapiat

        Minä olen huomannut, että työelämä nuorentaa.

        Aloitin aivan uudella alalla uudessa työpaikassa muutaman vuoden yli viisikymppisenä. Nyt siitä on jo vuosia ja voisin hakea vanhuuseläkettä, mutta se ei ole lähiajan suunnitelmissa.

        En haluaisi olla 15-vuotias tai 16-vuotias. Elämä oli silloin vaikeaa, siis oikeasti eikä vain pään sisäpuolella. Iällä ei ole kauhean paljon merkitystä. Naama joka peilistä katsoo saisi tietysti olla samanlainen kuin parikymmentä vuotta sitten oli.


    • Opin juuri että painostaminen ja panostaminen on kaksi eri asiaa :)) Ja onhan se, tässä ystävyysjutussa varsinkin.
      Läpi elämän ystävät tulee ja menee, toiset jää, toisia hukkaa. Ei kai sille mitään voi, muuta kuin koettaa pitää elämänsä mielenkiintoisena ettei se jää kenenkään muun ihmisen varaan.
      Ja maailma on nykyisin sormien alla, uusia ystäviä vaan kehiin jos vielä jaksat hakea.
      Sen olen huomannut matkan varrella, että tuttavuuksia jotka saa sillä ett itsellään on jotain annettavaa, eikä niin että minä tarvitsisin toista, se pysyy kauemmin. Ei voi olettaa että joku tulee ja täyttää aukon sun elämässä, se on paremmin toisin päin.

    • e.rakko

      Laittaisitko aloittaja jossain vaiheessa palautetta siitä, että saitko täältä hyviä vinkkejä. Toteutitko ehdotuksia ja toimiko ne? Vai keksitko itse jotain muuta?
      Minusta olisi mielenkiintoista joskus tietää toimivatko täältä annetut vinkit. Voihan olla, että jotkut ovat kirjoittanetkin mutten ole huomannut...

    • eppu2

      hmp.f
      Komppaan ajatustasi, itse pitää luoda omaa hyvinvointiaan, ei sitä tule kukaan tarjottimella kotisohvalle tuomaan.
      e.rakon toiveeseen myös yhdyn. Eikö keskustelun pohjana ole juuri se, että aloittaja keskustelee aiheestaan ja näin herättää myös keskustelua keskustelijoiden kesken.

    • Psykoterapeutitar

      Aloittajan aihetta olen itsekin ajatellut!

      Aikoinaan oli työkavereita ja yhteistä puuhaa järjestettiin useinkin. Tapailimme porukalla vapaa-aikana ja tuttuja ja ystäviäkin tuli monista. Oli aikaa ja jaksoi harrastaa ja harrastuksissa tapasi lisää ihmisiä, joista tuli tuttuja ja ystäviäkin. Toki olihan itsekin nuorempi ja joustavampi, että sopeutui erilaisiin menoihin.

      Mutta sitten muuttui työelämä. Entisestä päivätyöstä tuli vuorotyötä ja pikkuhiljaa työkaverit alkoivat vaihtua, eikä entisenlaista yhtenäistä työporukkaa enää päässyt syntymään. Ihmiset olivat eriaikoihin töissä ja pikkuhiljaa harrastuksetkin karisivat, kun työ vei yhä enemmän aikaa ja voimia. Soittelimme, mutta aika usein joutui sanomaan, että olen töissä ja toinen sanoi, että soita sitten, kun et ole. Siten vuoroteltuamme huomasin, että kohta kukaan ei enää soittanut ja niin ovat hävinneet entiset ystävyyssuhteet.

      Ikää tuli lisää ja työ vei yhä enemmän voimia, että uusien ystävyyssuhteiden luomiseen olisi enää paljon voimia jäänyt. Nyt sitten ihmettelen, että miten tässä näin on käynyt. Nyt on aikaa tehdä jotain, mutta ei rahaa toteuttaa tekemisiä. Aika menee uuden työn etsimiseen ja voimien keräämiseen, että jaksaa tehdä jotain uutta työtä.

      Kummallista on elämän meno!

      • TyöläisenEtäSerkku

        Työ?
        Oottako työ kokeillut avantouimista?


    • Minusta tuntuu että aloitus lemuaa aktiiviselle, vanhalle työläiselle.
      Mitäs jos jätettäis orkaniseeraukset S.Angerkoskelle.
      60 on liian nuori vaivaamaan näin vanhoja.
      70 80 juttuja.
      Ei meillä ole vielä kiire.

      H.

      • eppu2

        Kuulehan nyt hunksz
        Täällä ei kukaan toista itseään ja muita, siinä mittakaavassa, kun Sinä.
        Minä ihmettelen suuresti, että jos kerran kaikki on mielestäsi ala-arvoista ja kirjoittajat hölmöjä (niinkuin annat ymmärtää), niin mikä sitten estää Sinua hankkimasta arvoistasi seuraa.
        Omaperäisyytesi voisi olla piriste, jos käyttäisit sitä positiivisesti.
        Mietihän mikä tekee useimmista kommeinteistasi miinusmerkkisiä.
        Sen vinkin voin antaa, että se ei ole, ´´nuo muut kommentoijat.´´


      • eppu2 kirjoitti:

        Kuulehan nyt hunksz
        Täällä ei kukaan toista itseään ja muita, siinä mittakaavassa, kun Sinä.
        Minä ihmettelen suuresti, että jos kerran kaikki on mielestäsi ala-arvoista ja kirjoittajat hölmöjä (niinkuin annat ymmärtää), niin mikä sitten estää Sinua hankkimasta arvoistasi seuraa.
        Omaperäisyytesi voisi olla piriste, jos käyttäisit sitä positiivisesti.
        Mietihän mikä tekee useimmista kommeinteistasi miinusmerkkisiä.
        Sen vinkin voin antaa, että se ei ole, ´´nuo muut kommentoijat.´´

        "eppu2"

        Älä nyt heti minua hauku.
        Lue ensin juttuni ajatuksella ja jos löydät siitä sittenkin jotain mitä et osaa
        selittää, niin hauku sitten minua.
        Tai...meneekö se jo noin...

        Tuntien sinun nimmarisi, tämänkin nimmarisi, en oikein tunne tarvetta jatkaa
        toistoja kanssasi.
        Vuosien mittaisia.

        Jokainen voi hakea arvoistansa seuraa.
        Kaikki vain eivät voi jättää vähempi-arvoisia yksin.

        Kaikista vähempi-arvoista on antaa hölmömpien uskoa että on samalla tasolla.
        Antaa vain siksi, että plussat lihoisivat roskalla.
        Tai roskat plussalla.

        H.


      • eppu216
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Älä nyt heti minua hauku.
        Lue ensin juttuni ajatuksella ja jos löydät siitä sittenkin jotain mitä et osaa
        selittää, niin hauku sitten minua.
        Tai...meneekö se jo noin...

        Tuntien sinun nimmarisi, tämänkin nimmarisi, en oikein tunne tarvetta jatkaa
        toistoja kanssasi.
        Vuosien mittaisia.

        Jokainen voi hakea arvoistansa seuraa.
        Kaikki vain eivät voi jättää vähempi-arvoisia yksin.

        Kaikista vähempi-arvoista on antaa hölmömpien uskoa että on samalla tasolla.
        Antaa vain siksi, että plussat lihoisivat roskalla.
        Tai roskat plussalla.

        H.

        Tuhlaat viisauksiasi.
        Nuo vihjailusi ja mukapiiloitetut häjyilysi eivät tehoa minuun.
        Palstalla olen ollut vasta 1,5 vuotta, joten silläkään vihjailulla ei ole pohjaa.

        Niin se vaan tuppaa olemaan, että kovimmat jätkät itkevät itsensä illalla uneen.


      • eppu216 kirjoitti:

        Tuhlaat viisauksiasi.
        Nuo vihjailusi ja mukapiiloitetut häjyilysi eivät tehoa minuun.
        Palstalla olen ollut vasta 1,5 vuotta, joten silläkään vihjailulla ei ole pohjaa.

        Niin se vaan tuppaa olemaan, että kovimmat jätkät itkevät itsensä illalla uneen.

        "eppu216"

        Sillee sitten.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu216"

        Sillee sitten.

        H.

        Kopiointi-virhe:

        Rekkautumattomuus on usein ogelma.
        H.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kuulehan nyt hunksz
        Täällä ei kukaan toista itseään ja muita, siinä mittakaavassa, kun Sinä.
        Minä ihmettelen suuresti, että jos kerran kaikki on mielestäsi ala-arvoista ja kirjoittajat hölmöjä (niinkuin annat ymmärtää), niin mikä sitten estää Sinua hankkimasta arvoistasi seuraa.
        Omaperäisyytesi voisi olla piriste, jos käyttäisit sitä positiivisesti.
        Mietihän mikä tekee useimmista kommeinteistasi miinusmerkkisiä.
        Sen vinkin voin antaa, että se ei ole, ´´nuo muut kommentoijat.´´

        Minä ounastelen, että kaveri on saanut nakkikiskalla turpiinsa jo niin usein, että ei uskalla enää mennä sinne, joten härnää nyt täällä, kun kukaan ei pysty lyömään!:=))))))


      • eipaljonpainaenää
        Kristiina23 kirjoitti:

        Minä ounastelen, että kaveri on saanut nakkikiskalla turpiinsa jo niin usein, että ei uskalla enää mennä sinne, joten härnää nyt täällä, kun kukaan ei pysty lyömään!:=))))))

        Se nyt on aivan sama, mistä ne älyttömyydet johtuvat.
        Onnistunut kuitenkin ajamaan palstan tyhjäksi ja tympeäksi.
        Minun puolestani saa mesota täällä vaikka maailmanloppuun asti, sillä maku on mennyt koko palstasta.
        Antaa ukkelin möykätä sielunsa kyllyydestä, jos hän saa siitä jonkinlaisen tyydytyksen.
        Pysytellään me vaan suosiolla muilla palstoilla.


      • eipaljonpainaenää kirjoitti:

        Se nyt on aivan sama, mistä ne älyttömyydet johtuvat.
        Onnistunut kuitenkin ajamaan palstan tyhjäksi ja tympeäksi.
        Minun puolestani saa mesota täällä vaikka maailmanloppuun asti, sillä maku on mennyt koko palstasta.
        Antaa ukkelin möykätä sielunsa kyllyydestä, jos hän saa siitä jonkinlaisen tyydytyksen.
        Pysytellään me vaan suosiolla muilla palstoilla.

        On taas ilmestynyt toinen älykääpiö palstalle, kun minnaSmile sai ilmeisesti porttikiellon, niin nyt on Kuumatyttö87 ilmestynyt kuvioihin. Klikkasin profiliaan, niin 6 sivua "vauvasta-vaariin" palstoille on jättänyt ilmoituksensa.


      • qundo

        Voi kuinka monelle on käynyt, kuin aloittajalle, sama kaava. Minulle kävi sitten lisäksi vielä vaativamman kaavan kanssa sinnittely, eli sairastuminen ja ero. Mutta sinnikkäänä ihmisenä, kun nyt kerran vain eletään, piti löytää keinot pitää psyyke kasassa ja löytyihän niitä. Onnekseni olen sosiaalinen enkä anna sairastumisen hallita, vaan lähdin mukaan kahteenkin juttuun, sekä harrastan lisäksi yhtä lajia kotoa etänä. Yksinäisyyttä välillä kovasti tunnen ja haluaisin, että olisi joku läheisempi ihminen elämässä.


      • TotuusTämäkin
        Kristiina23 kirjoitti:

        Minä ounastelen, että kaveri on saanut nakkikiskalla turpiinsa jo niin usein, että ei uskalla enää mennä sinne, joten härnää nyt täällä, kun kukaan ei pysty lyömään!:=))))))

        Juonut päänsä pehmeäksi (SE HUNKSIVOTTI) ja kuin lomalla lataamosta, kotiutettu katkokävelijänä, rollaattoria työnnellen, katkeruus kamala karvas läikkyy palstalle.


      • tyynekaarina
        eppu216 kirjoitti:

        Tuhlaat viisauksiasi.
        Nuo vihjailusi ja mukapiiloitetut häjyilysi eivät tehoa minuun.
        Palstalla olen ollut vasta 1,5 vuotta, joten silläkään vihjailulla ei ole pohjaa.

        Niin se vaan tuppaa olemaan, että kovimmat jätkät itkevät itsensä illalla uneen.

        Hunksz taintuu omaan hajuunsa, vaikka on siihen tottunut, illalla kun ei voi tuulettaa ilkeilemällä muille.
        "Syyllisyys on kuin pahahaju siihen tottuu, kun sitä hengittää tarpeeksi pitkään."


    • bessie-

      Suurin muutos tuntuu tulleen eläkkeelle jäämisen myötä, eli nyt on aikaa enemmän ja ilmeisesti rahaa vähemmän. Ihmissuhteitahan ei kovin paljon ollut aiemminkaan.

      Kannattaisi varmaan ottaa rauhallisesti jonkun aikaa. Mielestäni ei kannata hakemalla hakea asioita jotka mahdollisesti voivat lisätä alakuloa, kun jo eläkkeelle jääminenkin aina aiheuttaa jonkinlaista haikeutta, silloinkin kun sitä on odotettu. Muutos on niin suuri ja siihen sisältyy aina myös menettämistä.

      Torjutuksi kai voi tulla Facebookissakin mutta ehkä sitä kannattaisi kuitenkin harkita? Sukulaiset varmaan eivät torju, ainakaan järjestään.

      • 677

        Aika monella eläkeläisellä on rahaa pääsääntöisesti paljon, on peritty ja on leskeneläke oman eläkkeen lisäksi, että se rahan vähyydestä. Itselläni eläkkeelle jäätyäni rahaa on vähän, mutta se riittää, kun on tarkka kaikesta, myös siitä ettei hyysää näitä paremmin toimeen tulevia liikaa. Niinsanottuja ystäviä olisi runsaastikin, jos ei pitäisi kiinni omasta toimeentulosta ja siitä, ettei lähde harrastuksiin ja menoihin vain näiden ystävien taksikuskiksi.

        Yksi hyvä esimerkki: minulle tulee usein tekstiviesti yhdeltä naiskaverilta, jossa hän ilmoittaa tarvitsevansa "kaveria ja kyytiä tansseihin". Arvatkaa, olenko vastannut mitään? Hänellä on rahaa mutta ei ole varaa soittaa reilua puhelua vaan tilaa minua kuin taksia. En ole vastannut mitään takaisin, enkä muutenkaan toimi ilmaisena taksina kenellekään. Voi aikoja ja voi tapoja..

        Olen mieluimmin täysin yksin, kuin juoksutyttönä. Minulla on perhettä ja lastenlapsia, suunnittelen vanhuuden varalle senioritalo-asumista, tyhjentelen roinaa asunnostani, kaikki tulevaisuus tähtää vanhuuden järkevään suunnitteluun mieluimmin kuin nuoruudesta kynsin hampain kiinni pitämiseen. Luopumista tämä eläkkeellä olo on, vaikka voihan siihen jotain mielekästä nuorekastakin sisällyttää. Erikseen on sitten maailman ja maamme tulevaisuus, siinä sitä pohdittavaa onkin..


      • bessie-
        677 kirjoitti:

        Aika monella eläkeläisellä on rahaa pääsääntöisesti paljon, on peritty ja on leskeneläke oman eläkkeen lisäksi, että se rahan vähyydestä. Itselläni eläkkeelle jäätyäni rahaa on vähän, mutta se riittää, kun on tarkka kaikesta, myös siitä ettei hyysää näitä paremmin toimeen tulevia liikaa. Niinsanottuja ystäviä olisi runsaastikin, jos ei pitäisi kiinni omasta toimeentulosta ja siitä, ettei lähde harrastuksiin ja menoihin vain näiden ystävien taksikuskiksi.

        Yksi hyvä esimerkki: minulle tulee usein tekstiviesti yhdeltä naiskaverilta, jossa hän ilmoittaa tarvitsevansa "kaveria ja kyytiä tansseihin". Arvatkaa, olenko vastannut mitään? Hänellä on rahaa mutta ei ole varaa soittaa reilua puhelua vaan tilaa minua kuin taksia. En ole vastannut mitään takaisin, enkä muutenkaan toimi ilmaisena taksina kenellekään. Voi aikoja ja voi tapoja..

        Olen mieluimmin täysin yksin, kuin juoksutyttönä. Minulla on perhettä ja lastenlapsia, suunnittelen vanhuuden varalle senioritalo-asumista, tyhjentelen roinaa asunnostani, kaikki tulevaisuus tähtää vanhuuden järkevään suunnitteluun mieluimmin kuin nuoruudesta kynsin hampain kiinni pitämiseen. Luopumista tämä eläkkeellä olo on, vaikka voihan siihen jotain mielekästä nuorekastakin sisällyttää. Erikseen on sitten maailman ja maamme tulevaisuus, siinä sitä pohdittavaa onkin..

        ?

        ?

        ?


      • 291526379969

        !

        !

        !


      • bessie- kirjoitti:

        ?

        ?

        ?

        Varmaan samat kysymykset olisi minulla?

        Rahaa on paljon!?? Oma h...vetin hyvä eläke leskeneläke ja perintöjä pilvin pimein? Mitähän mieheni tuumaisi, jos anoisin leskeneläkettä tai menisin sukulaisten rahoja tuhlailemaan, olettaen, että minullehan perintö kuitenkin tulisi!?


      • 677
        Kristiina23 kirjoitti:

        Varmaan samat kysymykset olisi minulla?

        Rahaa on paljon!?? Oma h...vetin hyvä eläke leskeneläke ja perintöjä pilvin pimein? Mitähän mieheni tuumaisi, jos anoisin leskeneläkettä tai menisin sukulaisten rahoja tuhlailemaan, olettaen, että minullehan perintö kuitenkin tulisi!?

        Mitä näissä kommenteissa nyt kysyttiin? Pelkkiä kysymysmerkkejä ilman kysymystä :-) Jos on jotain kysyttävää ja tarkennettavaa, ei pelkkä kysymysmerkki riitä. Kristiina23: "varmaan samat kysymykset olisi minulla?" Siis mitkä kysymykset?

        Ei kai niitä leskeneläkkeitä puolison eläessä saa eikä myöskään perintöjä ennen perunkirjoituksia. Turha valittaa pieniä eläkkeitä, minkäs sille voi? Naisten eläkkeet on n 1000 - 2000 e välissä, sillä tullaan juttuun ellei ole lisäksi vielä hyvä leskeneläke ja sievoinen perintö osakkeissa ym. vanhuuden varalle :-)
        Vielä ehtii sunnuntaina äänestää eläkeläisten puolesta puhujaa eduskuntaan.


      • bessie-
        677 kirjoitti:

        Mitä näissä kommenteissa nyt kysyttiin? Pelkkiä kysymysmerkkejä ilman kysymystä :-) Jos on jotain kysyttävää ja tarkennettavaa, ei pelkkä kysymysmerkki riitä. Kristiina23: "varmaan samat kysymykset olisi minulla?" Siis mitkä kysymykset?

        Ei kai niitä leskeneläkkeitä puolison eläessä saa eikä myöskään perintöjä ennen perunkirjoituksia. Turha valittaa pieniä eläkkeitä, minkäs sille voi? Naisten eläkkeet on n 1000 - 2000 e välissä, sillä tullaan juttuun ellei ole lisäksi vielä hyvä leskeneläke ja sievoinen perintö osakkeissa ym. vanhuuden varalle :-)
        Vielä ehtii sunnuntaina äänestää eläkeläisten puolesta puhujaa eduskuntaan.

        Menin hieman ymmälleni minulle osoittamasi viestin sisällöstä, sitä yritin kysymysmerkeillä viestittää.
        Siinä ei minusta ole yhtään kysymyksen paikkaa, että se tarkentavista kysymyksistä.


    • uunona-elämässä

      Kiitos asiallisista ja runsaista vastauksista (lukuunottamatta eräitä häiriintyneitä viestejä). Elämä tuo tullessaan ja sattumalta uusia tapahtumia ja väkisin lienee turha ystävyyksiä hakea.
      Varmaankin mielekästä olisi tosiaan vapaaehtoistoiminta, yleensäkin ihmisten parissa liikkuminen esim. kuntosalilla ja matkoilla ym. sekä eläkeläisten puolesta toimiminen on tässä maassa käsittämättömän vähäistä, johon tarvittaisiin suorastaan kansanliike.
      Ja vielä työelämästä sen verran, että loparit tulivat näennäisen organisaatiomuutoksen myötä ja tilalleni oli jo ennalta palkattu nuorempi tekijä mukamas "eri" tehtäviin. Kirjaviisaiden juristien mukaan kaikki meni laillisesti, vaikka koko työyhteisö tiesi todellisen tilanteen ja siinä ilmpiirissä siellä jatketaan.

    • enmilläänkeksi

      Ei saa moittia eikä parjata, @hunksz on upea mies!
      En minäkään ensin @hunksz :ista tykännyt yhtään.
      Mutta hänen suoraselkäinen isänmaallisuutensa, kun tuli esiin kirjoituksissaan, niin se teki suuren vaikutuksen minuun,
      Ihailen todella nyt.
      Vakavassa paikassa @hunksz ei höpöttele vaan on mies paikallaan
      "Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat" (Tuntematon sotilas)

      • nainen.se.on

        Hunksihan on nainen. Ainakin teksti on aivan naisen tekstiä.


      • ent.siivoojaparka
        nainen.se.on kirjoitti:

        Hunksihan on nainen. Ainakin teksti on aivan naisen tekstiä.

        Ei taida olla ensimmäinen, jolle on tehty sukupuolenvaihdos etänä tällä palstalla.


      • siilimuori
        nainen.se.on kirjoitti:

        Hunksihan on nainen. Ainakin teksti on aivan naisen tekstiä.

        Naisille lirkutteleva nainen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe