Avioerotilanne

madis74

Hei

Aviopuolisoni sanoi haluavansa erota, koska paniikkihäiriö rajoittaa niin paljon meidän yhteistä elämää. Olo on nyt vaikea. Miten tästä eteenpäin?

6

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt_meni_yli

      Mitä sä nyt itseasiassa tällä haet?

      Mitä paniikkihäiriöisten pitäis osata kertoa sulle? Sekö miten erotaan? Sekö miten sun elämä jatkuu? Sekä miten aviopuoison elämä jatkuu?

      Erikoinen kysymys tälle palstalle. Suhteille ja eroamiselle on omat palstat.

      • gtyhujiok

        Olet vain idi**tti.


    • Gfhjhgjkhkkhklj

      Varmasti rajoittaa. Ymmärrettävää ettei kukaan panikoimaton halua että toisen sairaus rajoittaa omaa elämää. Vapaata elämää ja iloa tulevalle entisellesi. Ymmärrän itse täysin, koska jätin kaikesta panikoivan ihmisen taakseni myöskin mä. En kadu.

    • Neitipaniikki

      Tuntuu todella kurjalle ,että ihmiset luovuttavat noin helposti varsinkin kun kyseessä on hoidettava sairaus. Olette naimisissa ja toinen haluaa eron tuosta vaan. Ehkäpä puolison olisi hyvä aika vaikkapa lähteä sinun kanssasi juttelemaan asiasta lääkärille jos oikeasti pelkkä paniikkihäiriö on syy eroon, mutta epäilen että tätä käytetään tässä kohtaa tekosyynä ja oikea syy on jossain muualla. Muista että jokainen ihminen on arvokas ja erosta pääsee aina yli vaikka se tuntuukin hankalalle. Voihan se olla että sinun paniikki johtuukin vaikka huonosta suhteesta? Itselläni oli pitkään paniikkia joka helpottui kun erosin ex miehestäni ( muista syistä) mutta nyt vuosien päästä taaas on alkanut paniikkihäiriö puskemaan pintaan, tiedä mikä on laukaissut.

    • kamalaasiahuomata

      in sickness and in health. kyse ei ole nyt vain tästä sairaudesta ja sen rajoitteista. hyvässä suhteessa toinen toistansa tukee. toivottavasti löydät sen, joka sinua tukee.

      • rea.listi

        Valitettavasti parisuhteet eivät ole hoito- vaan hyötysuhteita. Ei toinen toista tue, ellei tällä ole jotain ainutlaatuista annettavaa.

        Tässä aloittajan tapauksessa on kuitenkin päästy avioliittoon saakka eli paniikkiko ei ole silloin vaivannut? Yleensä kun on pientäkin psyykkistä vaivaa tai vähän perinteisestä poikkeavampi persoona, niin nainen ei kelpaa kellekään miehelle.

        Onni, että on kuitenkin tässä tapauksessa avioliitto eikä avoliitto, josta voi kävellä ulos tai laittaa toisen ulos tuosta vaan. Avioliiton päättäminen on kuitenkin oma kuvionsa ja kestää vähän aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe