Edellytys kasteelle pääsyyn

näinsanoivat

Miksi käsky maksaa kymmenykset on kasteen edellytyksenä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun minut kastettiin en muista että olisi lainkaan puhuttu kymmenyksistä. Kuitenkin vähän ajan päästä kuulin niistä ja minusta oli ihaqn ok että maksan 10% (olin jo aiemmin sitä mieltä että Raamatunmukainen kymmenys oli 10% ja ihmettelin että luterilainen kirkko ei kerännyt kymmenyksiä sillä tuo kymmenyshän kerätään/kerättiin Herralle.) Minulle ei siinämielessä ollut 10% maksamisessa mitään epäselvää; Herra oli ennenkin vaatinut 10% nyt se ja sayy siihen oli nähtävästi unohtunut.
      Lisäksi on 10 maksu ainakin joskus uskonkoetuskivi. On monia tosikertomuksia joissa joku on maksanut viimeiset pennosensa kymmenyksiin ja saanut sylin täydeltä siunauksia sen jälkeen. Kuten allekirjoittaneelle on käynyt. Aivan ihmeellisesti taivaan portit ovat avautuneet ja ruokaa tai rahaa on ilmestynyt aivan riittämiin koko perheelle.
      Minulla on vain hyviä kokemuksia kymmenysten maksusta.
      Laitoin kysymyksen eteenpäin Fair Mormonin ihmisille jotka ovat aktiivisia jäseniä ja jotkut ovat toimineet/toimivat vaarnanjophtajina,Alkeisyhdistyksessä, Apparissa, Piispoina, nuorten miesten johtajistoa, institutin opettajia, tiedemiehiä ym, ym
      Sellaisille, jotka ymmärtävät todellisen Jeesuksen Kristuksen evankeliumin ei tuota vaikeuksia ymmärtää kymmenysten lakia. Minulle itselleni tuottaa vaikeuksia ymmärtää miksi joku ei niitä haluaisi maksaa.

      • kaksipisteto

        Kuka tuo sinun Herrasi on?Israelin jumala = jahve vaati israelilaisilta Israelin maan sadosta kymmenyksen pappien ja temppelin ylläpitoon -ei enää, koska ei ole temppeliä ja papeilla jotka olivat tietyn suvun jäseniä ja toimivat uhrikultin ylläpidossa, on nyt velvollisuus hankkia itse oma ylläpitonsa.

        Temppeli tai sen ylläpito ei koskaan koskenut minkään muun uskonnon edustajia eikä Ut säädä mitään kymmenyslakia ei- juutalaisille.
        Minun on vaikea ymmärtää polyteistista uskontoa joka ottaa tapoja monoteistiselta uskonnolta, tavoilla oli tarve omana aikanaan eivät ne olleet sirkusta.


      • Toistaiseksi vastauksena on tullut ainoastaan että niiden maksu on vapaaehtoista! Joten tästä käsittäisin että se ei saa olla este kasteelle pääsyyn. Toisaalta kymmenysten maksamisen ymmärtäminen osoittaa että ymmärtää vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen Kirkon perusasiat.


      • samarin
        nenada kirjoitti:

        Toistaiseksi vastauksena on tullut ainoastaan että niiden maksu on vapaaehtoista! Joten tästä käsittäisin että se ei saa olla este kasteelle pääsyyn. Toisaalta kymmenysten maksamisen ymmärtäminen osoittaa että ymmärtää vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen Kirkon perusasiat.

        Tämän lähkärioppaan mukaan olisi juurikin maksaminen edellytyksenä. Ehkä sitä ei kuitenkaan kirjaimellisesti vaadita tekemään vaan vain hyväksymään periaatteena vaikka sanamuoto viittaisi maksun toteuttamiseen?

        https://www.lds.org/bc/content/shared/content/finnish/pdf/language-materials/36954_fin.pdf?lang=fin


      • samarin kirjoitti:

        Tämän lähkärioppaan mukaan olisi juurikin maksaminen edellytyksenä. Ehkä sitä ei kuitenkaan kirjaimellisesti vaadita tekemään vaan vain hyväksymään periaatteena vaikka sanamuoto viittaisi maksun toteuttamiseen?

        https://www.lds.org/bc/content/shared/content/finnish/pdf/language-materials/36954_fin.pdf?lang=fin

        En nyt jaksa kaluta läpi tuota. Sanotaanko siinä nimenomaan että ei saa kastaa jos ei maksa? Näin ymmärsin kirjoituksestasi aiemmin. Maksaminen on todella vapaaehtoista eikä ketään poisteta kirkon kirjoista maksamatta jättämisen takia. Ainoastaan maksamatta jättämisen seurauksena saattaa olla että ao ei saa mennä Temppeliin.


      • samarin kirjoitti:

        Tämän lähkärioppaan mukaan olisi juurikin maksaminen edellytyksenä. Ehkä sitä ei kuitenkaan kirjaimellisesti vaadita tekemään vaan vain hyväksymään periaatteena vaikka sanamuoto viittaisi maksun toteuttamiseen?

        https://www.lds.org/bc/content/shared/content/finnish/pdf/language-materials/36954_fin.pdf?lang=fin

        Muuten usein kuulen ihmisten sanovan että kirkko valehteli heille. Ensinnäkin kirkko ei puhu. Toiseksi ei kaikki kirkonjäsenet tiedä kaikkia asioita ja sinulle ei ole valehdeltu, vaan sinulle on annettu väärä vastaus, koska se joka vastasi ei tiedä asiaa paremmin.


      • samarin kirjoitti:

        Tämän lähkärioppaan mukaan olisi juurikin maksaminen edellytyksenä. Ehkä sitä ei kuitenkaan kirjaimellisesti vaadita tekemään vaan vain hyväksymään periaatteena vaikka sanamuoto viittaisi maksun toteuttamiseen?

        https://www.lds.org/bc/content/shared/content/finnish/pdf/language-materials/36954_fin.pdf?lang=fin

        No sattuipa silmiin vikalt asivulta. Ensinnäkin ei koskaan tulisi ottaa kymmenyksiä ei kirkon jäseniltä! Tämä voi olla myös vanha lappunen ja sen käännös saattaa olla harhaajohtava. Ilmiselvä virhe todellakin.


      • Säästöönsatanen

        Kiinalaisten uskonnossa on myös tapana polttaa rahaa tulessa jumalalle osoitettuna uhrina. Kiinalaiset vain ovat niin käytännöllisiä ja järkeviä, että he tekevät leikkirahaa tähän tarkoitukseen. Kuka sitä aitoja seteleitä menisi tuleen heittämään! Ajatushan on tärkein, ei rahan määrä.
        Samalla periaatteellahan mormonienkin jumaluuden tulisi toimia: annetaan mitä annetaan ja sanotaan lahjaa kymmenyksiksi. Tuskin mormonijumaluus paneutuu ihmisten veroilmoituksiin ja palkkapusseihin. Jos niin tekee, tietää myös, mihin kaikkeen pienen palkan tulisi riittää. Jumala ei voi olla ahne.


    • Visukinttu

      Kymmenykset ovat hyvä business. Rahaa kirkolla on niin paljon, että liikevaihdoltaan sijoittuisi 200 suurimman yrityksen joukkoon yhdysvalloissa.
      Kun liittovaltio alkoi avoimen rasismin vuoksi puuttua kirkon tulojen verovapauteen sai "elävä profeetta" hämmentävän samanaikaisesti ilmoituksen siitä, että myös musta kelpaa papiksi.
      Ilman tätä ilmoitusta kirkko olisi joutunut maksamaan verot kymmenyksistä.

      Itse olen niin saita, että en missään tapauksessa maksaisi millekkään ihmisten keksimälle (tämä uskonto on smithin keksimä) uskonnolle kymmenyksiä.

      Katolisuus on ollut kristinuskon alusta yksi ja sama uskonto, ortodoksisuus vähän nuorempi, protestanttisuuskin satoja vuosia vanha uskonto.

      Mormonit ovat parisataa vuotta vanha keksimällä keksitty lahkolaisuus jolle ei kannata maksaa euroakaan rahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe