Tsiisus mikä ilmasto meillä

Kylmään-kyllästynyt

No niin. Heinäkuu on sitten paleltu loppuun. Tätä ennen paleltiin kesä- ja toukokuu sekä viime kevät, talvi ja syksy. Nyt voidaankin alkaa valmistautua ensi syksyn,talven ja kevään palelemiseen. Itse asiassa lukuunottamatta loppukesää 2014 viimeiset pari vuotta on paleltu koko ajan.

Sanonko mihin voitte lämpenemisteorianne työntää.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällä vuosikymmenellä on ainakin Etelä-Suomessa ollut kolme tavanomaista lämpimämpää vuotta ja yksi normaali. (Vertailuajanjakso 1981 - 2010.)

      Paleleminen on aina pukeutumiskysymys.

      • jäätävääkeliä

        Korjataan hieman kollimaattori. Tällä vuosikymmenellä on ollut kolme keskiarvoa lämpimämpää ja kaksi keskiarvoa kylmempää vuotta.


      • jäätävääkeliä

        Tarkennus 3 lämpimämpää ja 2 kylmempää tällä vuosikymmenellä.


      • Vastahan ollaan viidennessä vuodessa tällä vuosikymmenellä? Ei tämä vuosi olla vielä taputeltu, lähellekään.


      • jäätävääkeliä

        Olet väärässä kolli. Kuuden on jo menossa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vuosikymmen

        "Normaali vuosikymmenien nimeämistapa niin suomessa kuin muissakin kielissä perustuu vuosiluvun alkuosaan; esimerkiksi 1910-luku tarkoittaa vuosia 1910–1919"


      • Ei tarkoita, mutta jätän teidät aivan mielelläni tietämättömyyden suohon. Sinut erityisesti.

        (Suomenkielinen Wiki... voi hyvä tavaton teidän kanssanne.)


      • jäätävääkeliä
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ei tarkoita, mutta jätän teidät aivan mielelläni tietämättömyyden suohon. Sinut erityisesti.

        (Suomenkielinen Wiki... voi hyvä tavaton teidän kanssanne.)

        Kolli varmaan juhli vuosituhannen vaihtumistakin yksinään vuotta myöhemmin kuin muut.


      • Toki. Tosin tuli juhlittua kahdesti: ensin niiden vähän tollompien ja vuoden päästä lukeneempien.

        Täytyy myöntää kuitenkin, että ihan kivaa oli kummallakin kerralla. ;)


      • siis tollompien ja lukeneempien KANSSA.


      • jäätävääkeliä

        Tuossa se taas nähtiin kolli ei koskaan myönnä olleensa väärässä.


      • Myönnänpäs.

        :D


      • KolliOnKolli
        Kollimaattori kirjoitti:

        Vastahan ollaan viidennessä vuodessa tällä vuosikymmenellä? Ei tämä vuosi olla vielä taputeltu, lähellekään.

        Kolli on Kolli, vaikka voissa paistais.

        Puska-Jussi, joka huutelee jotain älytöntä ja huomattuaan tyhmyytensä, luikkii piiloon.
        Inttää se silti, vaikka kuinka kuudetta vuotta eletäänkin tällä vuosikymmenellä...


      • Monennellako multinikkimulkerolla jo intät tietämättömyyttäsi?

        Kyllä minä uskon. Vähemmälläkin...


    • Lämpenee

      Itse asiassa nyt on vasta ensimmäinen keskimääräistä kylmempi vuodenaika sitten kevään 2013. Lisäksi jos lähdetään tarkastelemaan loppukesästä 2014 lämpötiloja ja kuukausia eteenpäin, niin enemmän on ollut keskimääräistä lämpimämpiä kuukausia kuin keskimääräistä kylmempiä. Lisäksi viimeisen 365 vuorokauden lämpötilapoikkeama on Suomessa selvästi lämpimän puolella.

      http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/images/rnl/sfctmpmer_365a.rnl.gif

      Suurimmassa osassa Suomea poikkeama on 1-2 astetta, joka on vuoden keskilämpötilassa jo merkittävä poikkeama.

    • Anonyymi

      Portugalissa on nyt grillauskelit. Lämpimämpää kuin koskaan ja sataa alle viideosan mitä normaalisti. Kannattaa investoida dyyneihin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe