Miksi Jumala ei ole vastannut

Alinia

Olen rukoillut monia asioita yli 30 vuotta, uskoontulostani saakka. Jumala ei ole vastannut eräisiin rukouksiin ja toisiin hän on jättänyt vastaamatta tai sitten asia on jotenkin muuten selvinnyt kuin sillä mitä rukoilin. Helppoa elämää en saanut, pettymyksiä ja murheita on ollut. Enkä ole parantunut sairaudestani, se on vain pahentunut iän myötä.

Raamatussa sanotaan vastaukseksi: " sen tähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne". Siinäkö oli vika? Totta on sekin, olenhan joskus ollut itsekäs, vihainen, katkera ja halunnut oikeutta ja korvausta pettymyksiini tai sitten jotakin ylpeydeksi, mielihyväksi, mukavaksi helpoksi elämäksi.
Mutta Jeesushan lupailee omilleen yltäkylläistä elämää ja lepoa ja vaikka mitä hyvää, ihmeitäkin. Toiset kertovat niitä saavansa.

Mitä sekin sitten oli kun hän tiuski niin tylysti pakananaiselle joka tuli pyytämään apua sairaalle lapselleen? Jeesus sanoi häntä penikaksi jolle ei anneta lasten ruokaa! Miksi Jeesus loukkasi naisparkaa?

Nainen ei hellittänyt, hän tyytyi olemaan penikka pöydän alla että saisi apua lapselleen. Hän ei suuttunut ja lähtenyt niskojaan nakellen. Ja hän uskoi vakaasti että Jeesus voi häntä auttaa. Ja Jeesus auttoi, kehuikin vielä hänen uskoaan.
Selvisi kaksi asiaa: nöyrtyminen ja usko. Äiti oli tosissaan, epätoivoinen.

Tarvitaan nöyryys, olen kelvoton syntinen, en ansaitse mitään. Olen minäkin tämän saanut oppia, kipeästi. Se ei tunnu vieläkään hyvältä mutta minäkin tunnustan jo sen.
Miksi minä saan odottaa vastauksia vuosikausia? Olen ihan itkenytkin ja joskus niin uupunut ja peloissani.

Siksi että Jumala haluaa minut ikiomaksi. Hän haluaa minut lapsekseen ja kaikista muistakin lapsia jotka tulevat vähän väliä hänen luokseen uskoen ja luottaen häneen vaikka mitä tapahtuisi. Rakastavat häntä koska hän rakasti ensin antaen oman poikansa ja rakkautensa ihmisille jotka tappoivat hänen poikansa.
Kyseessä oli kansa jonka hän oli kerran valinnut muiden joukosta omakseen, ja tahtoi pitää siitä huolta, mutta joka oli pettänyt hänet jo lukuisia kertoja ja valinnut muita jumalia. Hän ei silti vaihtanut kansaa vaan lähetti lopulta oman poikansa.
Se mitä hän teki ja tekee Israelille hän tekee meille pakanakansoillekin.

Hän tahtoo siis muutakin kuin vain tietää kuinka tosissani olen vai jätänkö hänet kun en saakaan mitä haluan. Haluanko vain hyötyä hänestä ja elää "vapaana" ja unohtaa hänet taivaaseensa? Vai haluanko tuntea hänet ja tietää mitä se on oikeasti, ja joka päivä.
Mitä on se luvattu iankaikkinen elämä taivaassa?
Olen ollut omaan elämääni ja itseeni tyytymätön, olisin niin halunnut olla kaunis ja viisas ja rikas ja rakastettu. Asua ihanassa kodissa ja paikassa ihanien ihmisten kanssa ja tavata ihania ystäviä, elää ihan uuden elämän....
Se on se iankaikkinen elämä Jumalan luona.
Saan uuden mahdollisuuden kun vain jaksan odottaa enkä luovuta!
Tarvitaan vain usko, että Jeesus on sovittanut syntini ja kelvottomuuteni, hänen takiaan kelpaan ja Jumala kuulee minuakin ja vastaa oman tahtonsa mukaan. Ja hn tahtoo meille vain parasta, parempaa kuin ymmärrämme ja anomme.
Odotan siis yhäkin niitä vastauksia rukouksiini joita en ole vielä saanut.
Lisäksi odotan niitä lupauksia Raamatussa jotka eivät vielä ole toteutuneet.

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pudis54

      Jatkahan odottelua vielä ainakin toiset 30 vuotta, niin jatkavat sadat miljoonat muutkin saamatta vastausta. Kysy vielä paikalliselta papilta miksi vastaus kestää niin kauan, äläkä tyydy "tutkimattomat ovat herran tiet" vastaukseen vaan pistä pappi lujille.

      • Ei kyllä vakuuta tämäkään kirjoitus että uskovaisella on jumala.
        Ensin todetaan ettei jumala vastaa ja sitten tuuditetaan itseä uneen jossa jumala osoittaa sen avulla että rakastaa kirjoittajaa.
        Mikä epäloogisuus!
        Jumala ei vastaa koska haluaa olla rauhassa, tai sitä ei ole.


      • Alinia

        Voi kun teitä ei saa millään ymmärtämään! Juuri sitä yritin kertoa miksi vastaukset joihinkin rukouksiin kestävät niin kauan. Tietysti olisi pitänyt jaksaa vielä kertoa että tässä odottaessani olen myös saanut vastauksia rukouksiin, olen saanut Jumalan tuntemista, ja rakkautta ja huolenpitoa eli sitä luvattua yltäkylläistä elämää ja rauhaa ja lepoa mistä tämä maailma ei tajua mitään. Se tarkoittaa että olen saanut elämän rikkautta eikä mitään ole puuttunut vaikka tämän maailman edessä olenkin vähävarainen työtön . Olen kokenut jopa ihmeitä, ja olen saanut elää yhteydessä Jumalaan. Miten muuten jaksaisin odottaa niin kauan sitten annettuja lupauksia ja uskoa niiden tarkoittavan myös minua?
        Unta se ei ole eikä unelmaa, ehei todellakaan! Voin vakuuttaa teille ettei Jumala halua olla rauhassa meiltä eikä varmasti ole.
        On todella vaikeaa kertoa ihmisille jotka eivät ymmärrä koska eivät haluakaan ymmärtää. Silti halusin edes yrittää sillä asia on hyvin tärkeä meille kaikille.


    • saakasvaapieneksi

      Ettekö opi mitään Apostolien elämästä!

      eli missä ovat aikuiset uskovat jotka ymmärtävät mistä uskossa on kysymys!?

      • Ei missään. Tai haukkumassa toisia kuten sinäkin teet.
        Mistä johtuu uskovien kiukkuisuus?
        Tästä samasta ilmiöstä luin juuri jonkun muunkin kirjoittavan.


      • eiolekiukkua
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei missään. Tai haukkumassa toisia kuten sinäkin teet.
        Mistä johtuu uskovien kiukkuisuus?
        Tästä samasta ilmiöstä luin juuri jonkun muunkin kirjoittavan.

        Jokos olet poiminut talven mustikat, minä kävin justiinsa parin tunnin keikan ja sain ämpärin liki täyteen.

        mutta siis missä on kiukkua, en huomaa?


      • eiolekiukkua kirjoitti:

        Jokos olet poiminut talven mustikat, minä kävin justiinsa parin tunnin keikan ja sain ämpärin liki täyteen.

        mutta siis missä on kiukkua, en huomaa?

        Tuolla niitä takapihalla metsässä kasvaa ja isoja ovat. Vielä on poimimatta mutta tarkoitus on mennä.
        Mustikat ovat jumalan luomaa parasta.


      • aihettaepäillä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei missään. Tai haukkumassa toisia kuten sinäkin teet.
        Mistä johtuu uskovien kiukkuisuus?
        Tästä samasta ilmiöstä luin juuri jonkun muunkin kirjoittavan.

        uskovaisten kiukkuisuus johtuu siitä koska todellisuudessa kirkot ja kappelit ovat täynnä näitä jumalanlupauksiin pettyneitä ihmisiä..kunpa vain jokaisella olisi rohkeutta kertoa ääneen kuinka ne suuret lupaukset on jääneet täyttymättä niin avautuisi ihmisten silmät näkemään minkälaista ihmistenpettämistä se usko todellisuudessa on..


    • Jumala on todellakin vain pään sisäinen uskomus. Tämä on nyt vahvasti todistettu kuten olen itsekin kokenut. Kun lopettaa pään sisäisen uskomuksen, niin elämä helpottuu huomattavasti.

      • Niin. Ihmisillä on jumalakuva, ei jumalaa.
        Ei se silti tarkoita sitä etteikö jumala olisi olemassa jossain.


      • Alinnia

        Voi ja voi! Tuo on vähän huvittavakin toteamus että Jumala - tai jokin muukin - on "vain pään sisäinen uskomus" ja kun sen lopettaa niin elämä helpottuu.
        Tällaista kummallista uskomusta tai lausemallia mikä lienee - näyttää levittävän joku uusi elämänkatsomuslahko. Tavallisetkin asiat voidaan pyörittää ympäri ja muuttaa muuksi. Sanaleikkejä.
        Kun pään sisäinen uskomus tarkoittaa järjellä ajattelua jokaisella ihmisellä. Usko Jumalaan ei tule päähän vaan ihmisen sydämeen. Älkääkä nyt vain olko ymmärtävinänne sitäkin vain verta pumppaavaksi lihakseksi!
        Järkikin kasvaa uskon myötä, sitten sitä järkeä vasta saakin!


    • kohtakoselviää

      Oliko Apostoleilla ja tuhansilla muilla Jumalan pyhillä vain jumalakuva?

      missä uudenliiton kirjoituksessa on kohta joka kertoo että oli VAIN kuva Jumalasta?

      • Sitä voidaan miettiä. Ainakaan tämän palstan uskovilla ei ole kuin raamattu joka vaikuttaa siihen jumalakuvaan vaikka on vain ihmisten kirjoittama kirja.
        Sunkin kannattas lukea välillä muitakin kirjoja. Avarra maailmankuvaasi. Ei pahalla.


      • lukeminenontuttua
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sitä voidaan miettiä. Ainakaan tämän palstan uskovilla ei ole kuin raamattu joka vaikuttaa siihen jumalakuvaan vaikka on vain ihmisten kirjoittama kirja.
        Sunkin kannattas lukea välillä muitakin kirjoja. Avarra maailmankuvaasi. Ei pahalla.

        minulla on todella paljon kirjoja, ainakin 5- 600 hyllyssä ja luen todella paljon kaikkea mahdollista historiaa ja tekniikkaa etupäässä!

        kaikilla lapisllani on akateeminen tutkinto ja työ, lähipiirissäni on neljä tohtoria, ei me tynnyrissä eletä.


      • lukeminenontuttua kirjoitti:

        minulla on todella paljon kirjoja, ainakin 5- 600 hyllyssä ja luen todella paljon kaikkea mahdollista historiaa ja tekniikkaa etupäässä!

        kaikilla lapisllani on akateeminen tutkinto ja työ, lähipiirissäni on neljä tohtoria, ei me tynnyrissä eletä.

        Olet auktoriteettiuskoinen. Se miten ihminen kohtelee toista ihmistä on tärkeämpää näillä palstoilla, kuin tittelit.
        Oletko tutustunut kirkon historiaan?


      • lukeminenontuttua kirjoitti:

        minulla on todella paljon kirjoja, ainakin 5- 600 hyllyssä ja luen todella paljon kaikkea mahdollista historiaa ja tekniikkaa etupäässä!

        kaikilla lapisllani on akateeminen tutkinto ja työ, lähipiirissäni on neljä tohtoria, ei me tynnyrissä eletä.

        Eihän sinulta kukaan mitään kysynyt.


    • rrlk

      Ristin Tietä pitkin meitä on kutsuttu kulkemaan Isän tykö ja se on monen kärsimyksen ja ahdistuksen Tie.
      Se on päivittäin itsensä kieltämistä ja ristin kantamista.

      Hetken kestää tämä kärsimys, helppoa Tietä Isän tykö Jeesus ei luvannut, mutta kun vaellamme Hänen Hengessään, joka hetki niin jaksamme maaliin asti, niin kuin Hän.

      Se on kärsimyksen Tie, mutta se on ainoa Tie Isän tykö. Sitä kulkekaamme Hengen johdatuksessa!

      • Miksi jumala haluaisi aina vaan kärsimystä? Minä en moista sadistia tahdo palvoa. Haluan että elämäni on onnellista ja kun olen sovussa itseni kanssa ei ole itsensä kieltämiselle tai ruoskimiselle tarvetta.


      • rrlk
        auroraboreallis kirjoitti:

        Miksi jumala haluaisi aina vaan kärsimystä? Minä en moista sadistia tahdo palvoa. Haluan että elämäni on onnellista ja kun olen sovussa itseni kanssa ei ole itsensä kieltämiselle tai ruoskimiselle tarvetta.

        Parempi on olla sovussa Jumalan kanssa.

        Perisynnin tähden ihmisen on kuolemalla kuoltava.
        Liha ei peri taivastenvaltakuntaa ja siksi ihmisen on hylättävä itsensä ja uudestisynnyttävä, jotta vanha ihminen ei eläisi vaan uusi luomus Kristuksessa.

        "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
        Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
        Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?


    • Kiittäkää.Herraa

      Markus 11:
      24 Sentähden sanon minä teille: kaikki, mitä te rukoillen anotte, se uskokaat saavanne; niin se tapahtuu teille. (Biblia)

      24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
      25 Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne." (-38)

      - rukouksiamme ei kuulla monisanaisuutemme takia, monisanaisuudesta varoitetaan.

      - Asia on näin:
      Jo ensimmäinen rukous on kuultu, seuraavatkaan rukoukset ei onnistu sen paremmin, eikä Jumalaa voi taivutella muuttamaan tahtoaan.

      Jumalan tahto löytyy Raamatusta, joten kun on rukoiltu Jumalan tahdon mukaan, voimme lakata rukousmyllyn pyörityksestä ja alkaa kiittämään Jumalaa sitä, että hHän meille ne, mitä olemme anoneet.

      Jatkuva samojen asiotten luetteleminen Jumalalle ei muuta Häntä, mutta se kylläkin muutta meitä, ehkä lopulta uskomaan saavamme vastauksen.

      1 .Rukoillen vie asia Jumalalle
      2. Usko se saavasi, niin se on sinun
      3. Kiitä Häntä siitä, että on rukous kuultu.
      4. Elä kiitosmielellä, se vapauttaa sinut ja näet Jumalan antavan sinulle sen, mitä olit kerran anonut.

      Raamattu kehottaa rukoilemaan jatkuvasti, muttei se tarkoita sitä, että samaa rukousta pitää jatkuvasti litanian tavoin esiin tuoda.

      Elikkä, rukouselämää ei pidä lopettaa noin yleisellä tasolla.

      Myöskin anteeksianto liittyy rukousvastauksiin.

      "Jumala asuu kansansa kiitoksen keskellä."

      • Jos vastausta ei tule niin sitä ei silloin tule. Kiittäminen tyhjästäkö siihen sitten auttaisi?
        Ota järki käteen ja katso vähän miltä se näyttää.


      • Alinia
        auroraboreallis kirjoitti:

        Jos vastausta ei tule niin sitä ei silloin tule. Kiittäminen tyhjästäkö siihen sitten auttaisi?
        Ota järki käteen ja katso vähän miltä se näyttää.

        Hei auroraborealis!
        Kun vastausta ei tule, eli sellaisena kuin toivoit ja odotit, niin se tarkoittaa juuri sitä mitä yritin aluksi kertoa: Jumala rakastaa sinua ja tahtoo sinun viipyvän edessään kuten isä ottaa lapsen syliin ja sanoo: " mietitäänpä tarvitsetko sitä. Minulla on sinulle muutakin asiaa." Isä tahtoo lapsen pysyvän luonaan ja luottavan häneen eikä kiukkuisena tai katkerana karkaavan tiehensä. Vastaus tulee pyyntöösi, mutta se voikin olla muuta joka on vielä enemmän parhaaksesi kuin tarkalleen se mitä pyysit.
        Ja kun näyttäisi menevän vain huonompaan suuntaan, voi miettiä mitähän Jumala tästäkin tekee minun parhaakseni. Sillä: "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi jotka Jumalaa rakastavat.."
        En sano että tämä aina auttaisi: mutta kerran yritin tuota kiittämistä ikävistäkin asioista kun joku siitä touhotti ja yllätys: aloin siinä kiitellessäni huomata mitä hyötyä niistä oli! Tajusin silloin olleeni väärässä. Ja ne tosiaan olivat ikäviä ja nöyryyttäviäkin asioita silloin. Siinä rukoillessa, kertoessa asiaa Jumalan näkökulmasta alkaa itse miettiä mitä tämä loppujen lopuksi merkitsee.
        Kiittäminen vaikeuksista voi silti olla valheellista, ja meillä on oikeus kapinoidakin ja itkeä ja kiukutella kuten Job teki. Häntä kannattaa muistaa. Hän oppi tuntemaan Jumalan ja unohtamaan oman hyvyytensä. Hän oli hyvä ihminen eikä Jumalakaan sitä kieltänyt . Mutta hän ei tuntenut Jumalaa ollessaan täynnä omaa erinomaisuuttaan.


      • Alinia kirjoitti:

        Hei auroraborealis!
        Kun vastausta ei tule, eli sellaisena kuin toivoit ja odotit, niin se tarkoittaa juuri sitä mitä yritin aluksi kertoa: Jumala rakastaa sinua ja tahtoo sinun viipyvän edessään kuten isä ottaa lapsen syliin ja sanoo: " mietitäänpä tarvitsetko sitä. Minulla on sinulle muutakin asiaa." Isä tahtoo lapsen pysyvän luonaan ja luottavan häneen eikä kiukkuisena tai katkerana karkaavan tiehensä. Vastaus tulee pyyntöösi, mutta se voikin olla muuta joka on vielä enemmän parhaaksesi kuin tarkalleen se mitä pyysit.
        Ja kun näyttäisi menevän vain huonompaan suuntaan, voi miettiä mitähän Jumala tästäkin tekee minun parhaakseni. Sillä: "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi jotka Jumalaa rakastavat.."
        En sano että tämä aina auttaisi: mutta kerran yritin tuota kiittämistä ikävistäkin asioista kun joku siitä touhotti ja yllätys: aloin siinä kiitellessäni huomata mitä hyötyä niistä oli! Tajusin silloin olleeni väärässä. Ja ne tosiaan olivat ikäviä ja nöyryyttäviäkin asioita silloin. Siinä rukoillessa, kertoessa asiaa Jumalan näkökulmasta alkaa itse miettiä mitä tämä loppujen lopuksi merkitsee.
        Kiittäminen vaikeuksista voi silti olla valheellista, ja meillä on oikeus kapinoidakin ja itkeä ja kiukutella kuten Job teki. Häntä kannattaa muistaa. Hän oppi tuntemaan Jumalan ja unohtamaan oman hyvyytensä. Hän oli hyvä ihminen eikä Jumalakaan sitä kieltänyt . Mutta hän ei tuntenut Jumalaa ollessaan täynnä omaa erinomaisuuttaan.

        Hei.
        Jäin miettimään viestiäsi ja sitä mitä aloituksessa kerroit enkä keksinyt mitään mitä vastata. Koetin sitten miehelleni kertoa tästä sinun kaikesta tekstistä.
        Hän sanoi:"Hyvä että hän on löytänyt rauhan."

        Niimpä minä sanon että hyvä että olet löytänyt rauhan.

        Ei minullakaan helppoa ole aina ollut, ja pystyn samaistumaan sinuun mitä tulee omiin kamppailuihini.


    • Setä.neuvoo

      Osanottoa tai myötuntoa keskustelunavaajalle. Aiheesta on kirjoitettu paljon kirjoihin, kuten "31 päivän matka", jota on julkaistu Leo Mellerin nimellä.

      Mahdollisia esteitä, miksi Jumala ei ole vastannut vielä jollekin rukoukseen:
      - Jumala tahtoo ehkä jotain parempaa kuin mitä osattiin pyytää
      - väärä seura, väärä ympäristö, väärä siunauksen tulon reitti, väärät sidonnaisuudet
      - joku muu tavoite tärkeämpää Jumalan mielestä ja viivytyksellä Jumala tahtoo aiheuttaa, että huomattaisiin tärkeämpiä asioita.

      • On se vaikeaa.


      • Alinia

        Kiitos neuvova setä! Osaat kertoa lyhyesti ja selkeästi sen mitä minä yritin monin sanoin ja kömpelösti! Huomasin kirjoitukseksi vasta äsken.
        Vaan onhan se vaikeaa niille jotka eivät tahdo ottaa vastaan, kuten auroraborealis. Toivotaan silti, ja kaikkea hyvää hänelle.

        Tuli vielä kärsimyksestä mieleen meidän Herramme tie, jonka joku runoili - jos nyt muistan oikein: "Via crucis, via dolorosa, via lucis, via gloriosa."


      • Alinia kirjoitti:

        Kiitos neuvova setä! Osaat kertoa lyhyesti ja selkeästi sen mitä minä yritin monin sanoin ja kömpelösti! Huomasin kirjoitukseksi vasta äsken.
        Vaan onhan se vaikeaa niille jotka eivät tahdo ottaa vastaan, kuten auroraborealis. Toivotaan silti, ja kaikkea hyvää hänelle.

        Tuli vielä kärsimyksestä mieleen meidän Herramme tie, jonka joku runoili - jos nyt muistan oikein: "Via crucis, via dolorosa, via lucis, via gloriosa."

        Ei se niin ole etten tahtoisi vastaanottaa.


      • ootsiesibelius

        Taikka
        - Jumalalla on ylivoimaisia kiireitä galaksi 32879:n aurinkokunnan 7921 planeetalla 4.


    • polarisaatio

      Herra loi Jeesuksen Kristuksen (kirkastus) omaksi kuvakseen, ja juutalaisuus on sydämen ympärileikkaus Totuuden Hengessä! EI MITÄÄN LASTEN SILPOMISTA!

      • Jsreel

        Jeesusta ei luotu vaan hän on ollut jo alussa. Hänessä luotiin kaikki. Alussa sana on samaa sanajuurta kuin sana rakkaus vanhassa hepreassa. Katso aivan Raamatun alku ja Joh.evank. alku.


      • kerro.lisää
        Jsreel kirjoitti:

        Jeesusta ei luotu vaan hän on ollut jo alussa. Hänessä luotiin kaikki. Alussa sana on samaa sanajuurta kuin sana rakkaus vanhassa hepreassa. Katso aivan Raamatun alku ja Joh.evank. alku.

        Eivät seurakunnissa ole yksikään puhuja ole tiennyt noita mitä sinä olet kertonut. Oletko juutalainen rabbi.


      • kaikki.tietää
        kerro.lisää kirjoitti:

        Eivät seurakunnissa ole yksikään puhuja ole tiennyt noita mitä sinä olet kertonut. Oletko juutalainen rabbi.

        Jokainen kristitty tietää, että Jeesus on Jumalan Sana ja Sanallaan Jumala loi maan ja kaiken mitä siinä on ja Sana on Jumala.


      • kerro.lisää
        kaikki.tietää kirjoitti:

        Jokainen kristitty tietää, että Jeesus on Jumalan Sana ja Sanallaan Jumala loi maan ja kaiken mitä siinä on ja Sana on Jumala.

        Niin tuo mitä sanot on niitä opin alueita mutta Jisreel tuo jotain joka antaa paljon lisää syvyyttä jonka kynnyksellä huomaan päässeeni. Tuo mitä sanoit on hyvin tärkeä tietää.


    • kyllätaiei

      aiheeseen liittyen tuli vanha virsi mieleen:

      Kiitos että rukoukset monet monet kuulit Sä
      Kiitos että pyynnöt toiset eivät saaneet täyttyä.....

      Kun me jotain Jumalalta rukoillaan ja pyydetään,
      niin myös EI on vastaus.

    • Ei ole tervettä ajatella itsestään, että likainen ja syntinen, jos kerran uskoo olevansa Herrassa.

      Ei missään niin opeteta tekemään, ja onkin aikamme vale oppia, että meidän tulee ajatella itseämme epäouhtaina.

      Se tekee meistä epäpuhtaita, jos me sanomme olevamme sitä, mutta jos emme voi sano itsellemme, että emme enää synnissä elä, niin silloin jokin on vialla siinä, miten me seuraamme Herraa.

      Puhtaita miedän tulee olla ja asettaa tiemme siten, että voimme elää synnittömästi.

      Tässä ajassa uskovat ovat liian maallisa ja hillittömiä, että voisivat päästä synnittömään elämään, ja siksi tämä syntinen uskovainen on tullut, sen pyhän uskova tilalle.

      Minä uskon, että tämä oppi syntisestä pyhästä, on peräisi ennusteiden Vale profeetan opeista.

      Älkää ajatelko, että olette synnin tekijöitä, vaikka himot teitä saattavat joskus kiusatakkin.

      Jos te elätte niiden himjojen mukaan, ja syntiä teette, niin silloin te olette synnin tekijöitä, vaan jos te vastuttatte niitä himoja, ettekä syntiä tee, niin ei teidän tule ajatella, että te syntisiä olette.

      • jaikalii

        >>>Tässä ajassa uskovat ovat liian maallisa ja hillittömiä, että voisivat päästä synnittömään elämään, <<<

        Kukaan ei koskaan pääse synnittömään elämään. Synnitön elämä edellyttää että uskova on aina jatkuvasti ja hetkittäin täynnä Pyhää Henkiä. Kukaan ei ole aina täynnä Henkeä. Siksi me epäonnistumme. Jeesus Kristus oli ainoa ihminen joka onnistui elämään synnittömästi. Hän oli aina täynnä Henkeä.

        Kun me uskovat epäonnistumme, Johannes on Jeesuksen käskystä Jeesuksen Sanana kirjoittanut uskoville lohdutuksen Sanaa:

        1.Johanneksen kirje:2:1-2 "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. "

        Tämä merkitsee sitä että uskova tekee syntiä enemmän tai vähemmän mutta että hän ei ole heti tuomion alainen. Jeesus ei ole häntä jättänyt. Jeesus on auttamassa ja nostamassa niin kuin rakastava isä nostaa rapakkoon langenneen lapsensa ja pesee hänet sekä pukee puhtaisiin vaatteisiin.

        >>>ja siksi tämä syntinen uskovainen on tullut, sen pyhän uskova tilalle.<<<

        Ei siksi, vaan siksi, koska ihmiselle on luonnollista syntiin lankeemuksen seurauksena katsella muualle, ei Jeesukseen Kristukseen. Ihminen on itsessäsän syntinen ja kelvoton. Mutta uskoon tullut ihminen on Kristuksessa Jeesuksessa. Hänessä uskova on vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. Hän on uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Uusi luomus on aina vanhurskas ja pyhä koska se on Jumalan teko meissä ja meille. Vanhan aatun/eevan tekoset eivät koskaan tee uudesta luomuksesta syntistä. Se on ja pysyy vanhurskaana ja pyhänä. Tämä koska Kristus Jeesus on uskovassa Hänen vanhurskaus ja pyhitys. Et voi tehdä Jeesuksesta syntistä synneilläsi.

        Mutta teitenkin uskova voi lopua Herrasta. Herrasta luopunut ihminen on tietenkin jälleen syntinen ja matkalla kadotukseen. Mutta niin kauan kuin Jeesus on uskovassa, Hän on uskovan vanhurskaus, pyhitys ja lunastus. Tällä perustalla lankeilevakin uskova pelastuu uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Pelastuksemme on Jeesuksen veressä, ei omissa onnistumisissamme.

        Uskosta osattomalle opetetaan että Jeesus pelastaa sinut semmoisenaan. Sinun ei tarvitse ensin tulla hyväksi ihmiseksi. Jeesus antaa kaiken anteeksi ja vapauttaa synnistä.

        Sitten kun hän on tullut uskoon, hänelle aletaan opettamaan että hänen tulee pyrkiä pyhitykseen, sillä ilman sitä et ole näkevä Herraa. Hänelle opetetaan heti toista evankeliumia kuin mitä Paavali julisti: yksin uskosta ja yksin armosta.

        Näin uskosta osattomille julistetaan evankeliumia ja uskoville lakia.
        Tämän olen havainnut vuosien varrella kun olen tätä uskon elämää elänyt, lukenut Raamattua, kuunnellut uskovia ja saarnoja ja omaakin vaellusta seurannut.


      • jaikalii

        >>>Sitten kun hän on tullut uskoon, hänelle aletaan opettamaan että hänen tulee pyrkiä pyhitykseen, sillä ilman sitä et ole näkevä Herraa.<<<

        Selitän vähän;
        Uskovan annetaan ymmärtää että hänen tulee onnistua pyhityselämässä.
        Tai uusi uskova ymmärtää että häneltä vaaditaan onnistunutta pyhitystä.
        Uskovan onnistumisesta tehdään sitten hänen pelastuksen perusta. Elikkä, jos uskova ei onnistu, tulee vaikeuksia, lankeemuksia ja jopa näkyviä tekosyntejä, hänet tuomitaan heti ei kokosydämiseksi uskovaksi, ehkä jopa luopioksi tai syntiseksi ihmisraunioksi. Hänelle selitetään joko suoraan tai epäsuorasti että helvetti odottaa sinua.

        Näin Jumalan Sanaa muutetaan tai vääristellään. Raamattu ei missään vaadi uskovalta onnistunutta pyhityselämää pelastumiseen. Raamattu kehottaa uskovia PYRKIMÄÄN pyhitykseen. Ja tämähän on uskovalle hyvin luonnollista. Uskova pyrkii antautumaan Jumalalle. Uskova on tulllut sydämestään kuuliaiseksi Jeesukselle Kristukselle. Tämä ei tarkoita sitä etteikö hän koskaan eikä milloinkaan olisi uskoton Herralle. Jokainen uskova on enemmän tai vähemmän uskoton Herralle. Emme ole täysin kuuliaisia kaikessa. Tämän myöntää itseään tunteva uskova.



        Hänelle opetetaan heti toista evankeliumia kuin mitä Paavali julisti: yksin uskosta ja yksin armosta.<<<


    • jaikalii

      >>>Tarvitaan nöyryys, olen kelvoton syntinen, en ansaitse mitään. Olen minäkin tämän saanut oppia, kipeästi. Se ei tunnu vieläkään hyvältä mutta minäkin tunnustan jo sen.

      Miksi minä saan odottaa vastauksia vuosikausia? Olen ihan itkenytkin ja joskus niin uupunut ja peloissani.<<<

      "Miksi minä saan odottaa vastauksia?"

      Tuntuu siltä että sinä itse kerrot edellä vastauksen kysymykseesi. Sinä olet kiinnittänyt katseesi itseesi ja omaan syntisyyteesi. Olet unohtanut jotakin hyvin tärkeää ja ratkaisevaa. Olet unohtanut perustan miltä Jumalan antamat siunaukset tulevat. Katsot itseesi uskosta osattomana syntisenä??? Siksi pidät itseäsi kelvottomana syntisenä, kelvottomana saamaan rukousvastauksia. Se voi tuntua nöyryydeltä ja jopa hyvin hengelliseltä, mutta se ei ole sitä. Se ei ole varsinkaan hengellisyyttä. Se on ylpeyttä. Niin juuri,.... se on ylpeyttä!!! Se on syntiin lankeemuksen seurausta. Ihminen käänsi katseensa pois Jumalasta toisaalle. Katsot Jumalan sijasta toisaalle. Siltä perustalta et saakaan rukousvastauksia. Et saa rukousvastauksia itsesi syntisyyden perustalla. Uskosta osattomalle on luonnollista katosa muualle, pois Jumalasta, mutta se ei ole uskovalle luonnollista. Uskovalle on luonnollista katsoa Jeesukseen ja Hänen kautta Jumalaan. Uskovan tuleekin katsoa Jeesukseen ja ajatella Häntä. Niin Raamattu meitä kehottaa.

      Jumala palautti meidät yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen ristin kärsimysten, kuoleman ja ylösnousemuksen kautta. Nyt meillä on mahdollista elää Hänen kanssaan rakkaussuhteessä Häneen. Meillä on mahdollista olla katsekontaktissa Jeesuksen kanssa. Siltä pohjalta saamme rukosuvastauksia.

      Vasta uskoon tullut ihminen on rakastunut Jeesukseen. Hän näkee aina Herran edessään ja kiittää ja palvoo Häntä. Herra on Hänen kanssaan. Mutta vanhalla uskovalla voi olla tässä vaikeuksia. Vuosien varrella katse kääntyy helposti pois Jeesuksesta Kristuksesta toisaalle. Ja se tulee vaikeuttamaan rukouselämää ja rukousvastausten saamista.

      Oletko todella osaton Jeesuksen Kristuksen sovitustyöstä? Sanot olevasi uskova. Et silloin ole osaton Jeesuksen sovituksesta. Sinut on sovitettu. Sinulla on katsekontakti Herraan, vai??? Ainakin se on Jumalan puolelta OK. Olisiko sinulla nyt aika alkaa katsomaan Jeesukseen Kristukseen ja pitämään kiinni siitä mitä Hän on sinulle tehnyt ja mitä Hän on sinussa; sovitus, vanhurskaus, pyhitys ja lunastus.

      Kristuksessa ovat kaikki rukousvastaukset. Ohi Kristuksen Jeesuksen ei ole Jumalaa eikä yhteyttä Jumalaan eikä myöskään Jumalan antamia rukousvastauksia. Siksi keskitymme Herraan Jeesukseen Kristukseen, emme itseemme emmekä virheisiimme emmekä syntisyyteemme. Tekikö Jumala meistä itsekeskeisiä tai syntikeskeisiä vaiko kristuskeskeisiä? Ketä tai mitä Pyhä Henki osoittaa ja korottaa ja nostaa eteemme? Kenen luokse Pyhä Henki vie ihmistä? Ketä Pyhä Henki tahtoo että me katselemme ja kunnioitamme? Olemmehan kristuskeskeisiä, emme syntikeskeisiä, vai???http://www.jaikal.se/48683120

      • jaikalii

        >>>Olisiko sinulla nyt aika alkaa katsomaan Jeesukseen Kristukseen ja pitämään kiinni siitä mitä Hän on sinulle tehnyt ja mitä Hän on sinussa; sovitus, vanhurskaus, pyhitys ja lunastus.<<<

        Oikeaa nöyryyttä on olla Jumalan kanssa samaa mieltä. Jumala on tehnyt meille ja meissä jotakin. Se on suurempaa kuin kaikki meidän syntimme yhteensä kerrottuna miljardeilla (valitse itse luku, ja Jeesuksen työ on suurempi). Oikea nöyryys on olla Jumalan (Sanan) kanssa samaa mieltä tästä Jumalan teosta meissä uskovissa.

        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman (ihmiset ja kaikki heidän syntinsä) itsensä kanssa eikä lukenut meille meidän syntejämme. Hän uskoi meille uskoville tämän sovituksen sanan (2 Kor 5:19).

        Room 55:8-11 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet."

        1.Korinttolaiskirje:6:11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

        2.Korinttolaiskirje:5:21 "Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."

        1.Korinttolaiskirje:1:30 "Mutta HÄNESTÄ ON TEIDÄN OLEMISENNE Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,"

        2.Korinttolaiskirje:5:17 "Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut"


      • aihettaepäillä

        onko helvetin pelolla hallitseminen todellista rakkautta..oletteko aidosti onnellisia uskossanne..onko tarpeenne todella täytetty..mistä johtuu se pieni sisäinen ääni joka huutaa että kaikki ei tässä uskovan elämässä olekkaan niinkuin luvattiin..uskaltakaa epäillä muuten elämänne jää tarkoituksettomaksi ja ilottomaksi


    • Aloittajalle vastaan ettei rukouksia kuule kukaan, koska jumalaa ei ole ole koskaan ollut. Ota selvää Raamatun jumalista niin silmäsi aukeavat.

      • Ypsimon

        Sekö muka todistaa ettei ole jos ei saa kaikkeen sellaista vastausta kuin on pyytänyt. Entä sellaiset tapaukset joissa saa mitä on pyytänyt.


    • aihettaepäillä

      onko kukaan tullut miettineeksi että ihmisellä on monet kiellot ja käskyt asetettu ja vaatimukset rakastaa täydellisesti lähimmäistään..kuitenkin kaikkialla huomaa että samat lait eivät näytä koskevan jumalaa..hän voi lupaukset pettää,hän voi kohdella ihmistä miten haluaa..meille ihmisille on rikos lyödä toista ihmistä mutta kas kummaa jumalalle tämäkin on sallittu ja ihmisen omaa syytä kun jumala lyö..aivan samaa muuten sanoo narsisti aviomies kun vaimoaan pieksää..sinä itse aiheutit tämän..etsikääpä jostakin narsistin luonteenpiirteiden luettelo ja verratkaa montako niistä sopii tälle täydelliselle jumalalle..saatatte yllättyä!!

      • Taitaa_joutua

        VT:ssa Jumala käskee kostamaan "silmä silmästä". Sittemmin hän muutti mielensä. Miksei hän voinut heti olla ymmärtäväsempi?

        Jumalan moraalin taso on todella alhainen. Joutuuko hän lopulta kadotukseen?


    • aihettaepäillä

      montako vuotta ihminen jaksaa vakuutella itselleen että hänellä on kaikki tarpeellinen vaikka sitä ei todellisuudessa ole..odotellaan lupauksia jotka eivät koskaan täyty..kunpa teidän itsenne tähden joku avaisi silmänne..

      • TarPeelliSet

        Mitkä ovat tarpeelliset?


    • Uneton_särkynyt

      Minä olin aina kiitollinen kaikesta, rukoilin kiittäen ja nöyränä päivittäin. Sitten lapseni sairastui vakavasti. Ensimmäistä kertaa pyysin jotain Jumalalta. Rukoilin, pyysin ja odotin vastausta. Lapseni tila vain huononi. Jumala ei meitä auttanut.

      Päätin: jos tämä oli uskon testi minulle, en välitä sitä edes läpäistä. Näin hirveää tuskaa ei pitäisi kenenkään kokea. Jos Jumala olisi voinut pelastaa lapseni, olisi Hänen se tullut tehdä.

      En enää kiitä, pyydä tai rukoile muutenkaan. Ne kauhut, joita näin ja koin lapseni sairauden vuoksi ovat pimentäneet minun uskoni täysin.

      Jumala ei kuullut minua, olkoon sitten niin. Mutta miksei edes kuullut lapseni rukouksia? Silloin, kun hän vielä kykeni puhumaan, rukoili hän jatkuvasti apua. Sitä hän ei koskaan saanut, vaan sairaus eteni nopeasti. Eikä tässä auta mikään ajattelu, että Jumala otti luokseen varhain. Minä olisin lapseni halunnut pitää luonani edes hieman pidempään.

      Jos Jumala edes on olemassa, olen Häntä kohtaan katkera ja pettynyt. En voi sille mitään.

      • Onnäin

        Olen todella pahoillani lapsesi puolesta.
        Raamatun jakeen lupaus "Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon enemmän teidän Isänne, joka on taivaassa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!" (Matt. 7:11) ei selvästi pidä paikkaansa. Jokainen vanhempi haluaisi parantaa lapsensa, jos siihen kykenisi. Raamatun mukaan taivaallinen Isämme antaa vielä paljon enemmän hyviä lahjoja kuin me. Selvästi tyhjiä lupauksia..


      • 3kk.elinaikaa

        Sinulle Uneton.särkynyt. Kertomasi mukaan voi aivan selvästi havaita että lapsesi on taivaassa Jeesuksen luona. Tahdot varmaan vielä tavata lapsesi. Vain Jeesus on tie taivaaseen ei Jumalan hylkääminen.
        Jos lapsesi voisi sanoa sinulle taivaasta jotain niin varmaan kuulisit sanat "äiti minulla on nyt kaikki hyvin ja minä odotan sinua äiti täällä Jeesuksen luona. Kestä vielä vähän".


    • Seurannut

      Suuret määrät uskovia odottavat Raamatun lupauksen parantumisesta sairaudesta täyttymistä. Mitään ei yleensä tapahdu, sokeat pysyvät sokeina ja kuurot kuuroina. Vain jostain kaukaa ulkomailta kuulee huhuja suurista parantumisihmeistä. Ja Jumalan kansa odottaa ja odottaa.

    • kaikkisairaita

      Seurakunnassani on opetettu, että Jumala ei petä lupauksiaan. Miksi selkeät lupaukset parantumisesta sairauksista eivät toteudu??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe