Mistä varaosia pösöön?

407HDI

Vanhempaan pösöön ei kannata ostaa merkkiliikkeen osia... mistä olette tilanneet edullisimmat alkuperäisvaraosat?

18

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilanneet

      Onks onks tää joku galluppi? No tietysti haarakiiristä eli mötönetistä tulloo pakettii postin lokeroon!

      • Niinpäniinjoo

        En tiennytkään että harakiristä tai motonetistä saisi alkuperäisosia.


      • 505_familiale

        Vanhempiin pösöihin saa alkuperäisvaraosia esim. autohajottamoilta.

        Peugeot klupilta. Muilta harrastajilta, ebaysta, x-partsilta, leijonaosista.

        Merkkiliikkeen osat voivat ja usein ovakin kohtuullisen hintaisia.
        Kannattaa ensin kysyä merkkiliikkeestä, voit yllättyä.

        Joitakin osia on mahdotonta saada uusina. On vain tyydyttävä tarvikeosaan.
        Joitakin osia uustuotetaan, ne eivät siis varsinaisesti ole alkuperäisosia vaan uustuotanto osia.


      • Sieltä_täältä

        >Merkkiliikkeen osat voivat ja usein ovakin kohtuullisen hintaisia.

        VW Golf Variantistani meni takaluukun rekisterikilven valo (lampunpidin, heijastin ja lasi) vaihtokuntoon. Alkuperäisosa VV-Autossa oli yllättäen vähän halvempi kuin tarvikeosa Motonetissä.

        Motonetistä olen myös saanut Peugeot 406:een äänenvaimentimen, johon en ollut täysin tyytyväinen: selvästi kovempi ääni kuin alkuperäisvaimentimissa, paikoilleen sovittaminen vaati lievää "tuunausta".

        Toki olen saanut Motonetistä monesti myös täysin asiallisia varaosia asialliseen hintaan, no hard feelings! Muun muassa em. VW Golf Variantin takaluukkuun Motonetistä ostamani Lesjöfors-kaasujouset hoitivat tehtävänsä selvästi paremmin kuin alkuperäiset (jotka olivat luultavasti meksikolaiselta alihankkijalta – vuoden 2008 Variantini oli Meksikossa koottu ja kaasujousien merkinnät viittasivat samaan maahan).

        Vuosia (vuosikymmeniä) sitten minulta katkesi Renault 12:sta takajousi. Eräästä vantaalaisesta hajottamosta kerrottiin puhelimessa, että tarvitsemani jousipari löytyy. Kun menin paikalle ja kerroin asiani, lähtikin mies työkalujen kanssa paloittelemaan Peugeot 404 -auton etupäätä! Juoksin perään kysymään, oliko kyseessä erehdys. Vastaus: ”Ei mitään hätää, minä myyn tästä sinulle aivan oikean mittaiset, mutta kantavammat ja paremmat jouset!” Piti muuten paikkansa: jouset menivät "heittämällä" paikoilleen ja Rellun turhan löysä peräpää sai aivan uudenlaista ryhtiä – auto parani tuntuvasti.


      • juupaju

        Motonet on kyseenalainen paikka ostaa varaosia, koska sieltä ei tiedä minkä varaosan saa. Eivät julkaise osanumeroita, joiden perusteella yhteensopivuus selviäisi ja Pösön tapauksessa siellä on niin monta vaihtoehtoa ja yhteensopivuus tiedot vajaavaiset, ettei sieltä oikein uskalla kaikkea ostaa - ainakaan kehtaa tilata netistä tuollaisilla tiedoilla. Myös toimitushinta on keveiden ja pienten osien kohdalla suolainen - vaikka mahtuisivat Smartpostiin. Heidän pitäisi tehdä paremmat sopimukset Postin kanssa.

        Yrittävät vuosimallin, moottoritilavuuden tms. mukaan erotella ja eihän se ole 100% varmaa. Pitäisi ilmoittaa se osanumero tms koodi. Muuten ihan kiva, jos sieltä sattuu sopivan osan löytämään kohtuu hintaan. Aina näin ei ole - joskus se kannattaa tilata mieluummin Saksasta.


      • osienhinnoista
        Sieltä_täältä kirjoitti:

        >Merkkiliikkeen osat voivat ja usein ovakin kohtuullisen hintaisia.

        VW Golf Variantistani meni takaluukun rekisterikilven valo (lampunpidin, heijastin ja lasi) vaihtokuntoon. Alkuperäisosa VV-Autossa oli yllättäen vähän halvempi kuin tarvikeosa Motonetissä.

        Motonetistä olen myös saanut Peugeot 406:een äänenvaimentimen, johon en ollut täysin tyytyväinen: selvästi kovempi ääni kuin alkuperäisvaimentimissa, paikoilleen sovittaminen vaati lievää "tuunausta".

        Toki olen saanut Motonetistä monesti myös täysin asiallisia varaosia asialliseen hintaan, no hard feelings! Muun muassa em. VW Golf Variantin takaluukkuun Motonetistä ostamani Lesjöfors-kaasujouset hoitivat tehtävänsä selvästi paremmin kuin alkuperäiset (jotka olivat luultavasti meksikolaiselta alihankkijalta – vuoden 2008 Variantini oli Meksikossa koottu ja kaasujousien merkinnät viittasivat samaan maahan).

        Vuosia (vuosikymmeniä) sitten minulta katkesi Renault 12:sta takajousi. Eräästä vantaalaisesta hajottamosta kerrottiin puhelimessa, että tarvitsemani jousipari löytyy. Kun menin paikalle ja kerroin asiani, lähtikin mies työkalujen kanssa paloittelemaan Peugeot 404 -auton etupäätä! Juoksin perään kysymään, oliko kyseessä erehdys. Vastaus: ”Ei mitään hätää, minä myyn tästä sinulle aivan oikean mittaiset, mutta kantavammat ja paremmat jouset!” Piti muuten paikkansa: jouset menivät "heittämällä" paikoilleen ja Rellun turhan löysä peräpää sai aivan uudenlaista ryhtiä – auto parani tuntuvasti.

        Joidenkin hinnat onkin netissä, merkkiliikkeiden ei. Jos kysyt sähköpostilla hintaa niin ei tule, jos soitat niin selvittämiseen menee 20minuuttia. Kuka viitsii nähdä vaivaa selvittääkseen merkkiliikkeen hintoja?


      • EHDOTTOMASTIkyllä
        Niinpäniinjoo kirjoitti:

        En tiennytkään että harakiristä tai motonetistä saisi alkuperäisosia.

        AUTO-ARTIKKELI ON PARAS VARAOSALIIKE...VANTAALLA


    • gjfjhfkfjhf

      Vanhempaan kalustoon vaan matka purkaamolle ja työkalut mukaan.Satanenkin on jo liikaa tarviketiskillä 500 euron autoon.

      • kdsjnksfsdfsdfsfd

        Ja mikähän tähän mahtaa olla perustelu?


      • 505_familiale

        Taitaa kyseessä olla arkiautoilija.
        Vanhemmalla kalustolla kun arkiautoilu voi olla uhkapeliä.
        Itse pyrin alkuperäisosiin koska kyseessä on harrastus.


      • MonsieurTussaus

        Ulkomailta saa poikkeuksetta halvimmat osat. Suositelkaa jotain!


      • Katsotuolta
        MonsieurTussaus kirjoitti:

        Ulkomailta saa poikkeuksetta halvimmat osat. Suositelkaa jotain!

        Ootko käyny kattomassa mister-auto.fi. Löytyy useampaan autoon rekkaritunnuksen perusteella. Kohtuu hinnalla.


      • ei_misteristä

        Mister-auto syvältä, eri hinnat maiden mukaan. Tämä on EU:ssa kielletty hinnoittelutapa.


    • Puzoo

      Tais olla jokuu huulen heittäjä.
      Turhankyselijä joka kaipaa niitä sontakommentteja.
      No nyt tuli provoon asialliset vastaukset heee.

    • Pentti-eno

      Menovehje Paraisilla on sellainen paikka, josta saa pösöön kuin pösöön osia. En tiedä, kannattaako jotain öljyn- tai ilmansuodattimia sieltä tilata, mutta kalliimpia osakokonaisuuksia kyllä.
      Mulla oli joskus 405, jonka taka-akselista loppui laakeroinnit, ja Menovehkeessä siihen asennettiin korjattu, johon oli vielä laitettu rasvanipatkin, että sitten voi itse rasvailla. Toi taka-akseli on pösöjen heikko kohta, mun 405:stä se loppui jotain 300 tuhannen kohdalla. Toki vaihto ei ilmainen ollut, mutta varmasti halvempi kuin marmoritiskillä. Sama juttu vaimon 206:n kanssa, siihen vaihdettiin Menovehkeessä taka-akseli jo vähän yli 200 tuhannessa, kun katsastussetä oli sitä mieltä, että jotain tarttis tehrä. Tohon 206:een se remppa maksoi asennuksineen jotain 1000-1100€, ja samoissa hinnoissa se on muihinkin pösöihin.
      Mä nyt otin esimerkis noi taka-akselit, mutta heiltä saa kaikkia pösön osia. Pajan piha ei ole mitenkään viimisen päälle siisti, mutta asiantuntemusta ja tietotaitoa löytyy.

      • laaturautaa

        Niin oli minullakin vm-89 405:sen taka-akseli sökö jo 200th ajettuna, mutta -92 loppuvuodenmalleissa oli jo kunnolliset laakerintiivisteet ja nyt on vm-94:sella ajettu 340th ja klappia ei yhtään. Niillä rasvanipoilla ei niihin laakereihin mene rasva, tukivarsien sisään se kyllä menee , laakeri kun on suojattu tukivarren sisäpuolelta tiiviillä muoviholkilla.
        Jos jollain on tarvetta niin yksi ylimääräinen 405:n akselisto on myynnissä ja takuulla kunnossa.


    • 505_familiale

      Mistäs saa laadukkaan 505 familialen pakoputkiston ja mittarin vaijerin ja lukkoperän (bensamalliin)?

    • Mottipamahti

      Mistä/millä rahalla löytyy uusi tehdaskunnostettu 1,6 HDI?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe