Muistutus palstan farisealaisille uskoville

h.elvettikauppiaat

Palstalla kovasti aktivoituvilta kilpailevilta kovin itsevanhurskailta Nikea-lahkoisilta intouskovilta vaikuttaa unohtuvan jo aivan kristillisyyden perusalkeetkit.

Alla oleva soveltuu yhtäpitävästi kaikkiin, niin palstan farisealaisiin tuomareihin kuin VT-seuraankin.

- ->

Luk. 18:10-14

9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:

10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. 11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. 12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' 13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'

14 [i] "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

- ->

Edelliseen liittyen. 1.Kor. 13:1-3

1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

- ->

"Nikea-lahkolaisuus eli ns. klassinen kristillisyys"

- http://keskustelu.suomi24.fi/t/13774453/nikea-lahkolaisuus-eli-ns.-klassinen-kristillisyys

72

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkiukkoo

Tarkoitatko siis, että heidän pitäisi vain hyväksyä kiltisti kaikki vittuilu ja ilkeily, mikä heihin täällä kohdistuu, vai mitä tarkoitat noilla rakkausjutuillasi?

Mikä sinä olet arvioimaan toisten uskoa, jos olet ateisti, kuten olet antanut ymmärtää? Korotat nyt kovasti itseäsi.

• ohhohpuusilimä

Köh. Siis tarkoitatko, että heiltä pitää vain hyväksyä kaikki vittuilu ja ilkeily ynnä kritiikitön julistaminen?

• PiiP-PiiP

Luepa vielä tuo aloituksesi ihan ajatuksella. Huomaatko siinä mitään ehkäpä hieman loukkaavalta haiskahtavaa? Ehkäpä nimittelyä ja leimaamista? Olisikohan mitenkään mahdollista, että olet saanut osaksesi ihan juuri sitä mitä ansaitsetkin.

• lukutaitokunniaan

No sinähnä olet ihan aito hurskas uskovainen täynnä hegen hedelmiä. *sarkasmifontti*

• PiiP-PiiP
        lukutaitokunniaan kirjoitti:

No sinähnä olet ihan aito hurskas uskovainen täynnä hegen hedelmiä. *sarkasmifontti*

Öö, mistä päättelet, että olen uskovainen?

• ihmetyttäähiukan
        PiiP-PiiP kirjoitti:

Öö, mistä päättelet, että olen uskovainen?

Etkö ole? Ja miksi et kommentoinut aloituksen aihetta vaan henkilöä?

• h.elvettikauppiaat

Edellisille kommetoijille.

Ketkä ovat vastuussa palstalle tunkevien Nikea-lahkolaisten AOT-totuutensa julistuksista, sekä todistajiin kohdistuvista random harhaoppisuussyytöksitä ja siitä miten he kiivaasti kertovat omaavansa sen "aidon" ja "oikean uskon" josta käsin farisealaista tuomarointi-masinointiaan tällä palstalla harjoittavat?

Tuplapunnukset. "Piipparin" hälytin ja loukkaantumisen käsitteet vaikuttavat olevan erityisen selektiivisesti säädettyjä ja loistavat kuin satumalta systemaattisesti poissaolollaan aina silloin avauksessa manitut tuomioitaan julistelevat.

• PiiP-PiiP

Mitäs vikaa siinä on, jos joku tuo esiin omia näkemyksiään? Kun nyt äkkiseltään katsoo palstan viimeaikaisia viestejä, niin kyllä sieltä aika rajusti nousee esiin nämä uskoviin kohdistuvat nimittely ja haukkumisaloitukset.

• h.elvettikauppiaat
        PiiP-PiiP kirjoitti:

Mitäs vikaa siinä on, jos joku tuo esiin omia näkemyksiään? Kun nyt äkkiseltään katsoo palstan viimeaikaisia viestejä, niin kyllä sieltä aika rajusti nousee esiin nämä uskoviin kohdistuvat nimittely ja haukkumisaloitukset.

Koen kahdeksi aivan eri asiaksi tuoda esille näkökulmiaan vs. farisealainen eri tavoin ajattelevien tuomarointi ja harhaoppisiksi nimittely, samalla kun edellisiin nähden farisealaisesti luokittelee itsensä "aidoksi uskovaksi" " tosi uksovaksi" "oikeaksi uskovaksi."

"Kun nyt äkkiseltään katsoo palstan viimeaikaisia viestejä, niin kyllä sieltä aika rajusti nousee esiin nämä uskoviin kohdistuvat nimittely ja haukkumisaloitukset."

Niinpä, siis todistajiin kohdistuen, sekä niihin, jotka tuon farisealaisen meuhkan luokitelevat sille kuuluvin termein.

Mutta tuollaistahan se uskovien asenne- ja arvomaailma tuppaa olemaan, eli ei mitään uutta senkään suhteen taivaan alla. Jo VT:n aikaan laitettiin oikein kunnon teurastajaiset pytyyn.

En ole havainnut, että tuolloin "Piipparin" asenteellis-selektiivinen hälytin olisi lainkaan reagoinut.

- http://keskustelu.suomi24.fi/t/13776459/nimimerkki-quottaasmennaanquot-on-kovin-huolestunut

• HmmmmmHmmm
        h.elvettikauppiaat kirjoitti:

Koen kahdeksi aivan eri asiaksi tuoda esille näkökulmiaan vs. farisealainen eri tavoin ajattelevien tuomarointi ja harhaoppisiksi nimittely, samalla kun edellisiin nähden farisealaisesti luokittelee itsensä "aidoksi uskovaksi" " tosi uksovaksi" "oikeaksi uskovaksi."

"Kun nyt äkkiseltään katsoo palstan viimeaikaisia viestejä, niin kyllä sieltä aika rajusti nousee esiin nämä uskoviin kohdistuvat nimittely ja haukkumisaloitukset."

Niinpä, siis todistajiin kohdistuen, sekä niihin, jotka tuon farisealaisen meuhkan luokitelevat sille kuuluvin termein.

Mutta tuollaistahan se uskovien asenne- ja arvomaailma tuppaa olemaan, eli ei mitään uutta senkään suhteen taivaan alla. Jo VT:n aikaan laitettiin oikein kunnon teurastajaiset pytyyn.

En ole havainnut, että tuolloin "Piipparin" asenteellis-selektiivinen hälytin olisi lainkaan reagoinut.

- http://keskustelu.suomi24.fi/t/13776459/nimimerkki-quottaasmennaanquot-on-kovin-huolestunut

Helvetinkauppias alis Nikea-lahkosta julistaja alias Orwell-uskonnot alias Patmoshelluntalaisuudesta höpöttäjä alias palstan kuuluisin ateismi-agitaattori jne on tätä nykyä palstan tuottoisin aloitusten tekijä ja kommentoija.

Ja mihin ne aloitukset keskittyvät: Eivät suinkaan Jt-lahkoa kosketteleviin asioihin eivätkä varsinkaan Jt-liikkeen kriittiseen tarkasteluun vaan hyökkäilyyn kristinuskoa ja kristittyjä vastaan, vaikka palstan teema on Jehovan todistajat. Aloituksia katsoen se voisi helposti unohtua! :D

Onkin osuvasti sanottu, että ateistit usein kokevat juuri kristityt verivihollisikseen, joista tavoitteena on tehdä ateisteja tai jos se ei onnistu niin ainakin voi sentään ilkeillä minkä kerkeää kristityille. Jostain syystä Jtodistajat saavat jäädä aika rauhaan tämän aloittajasankarin hampailta.

Lieneekö syy se, että hän itsekin on mahdollisesti edelleen Jt, vaikka laskee itsensä myös ateistiksi. Ainakin asenteissa ja jutuissa huokuu paljon selvää mustavalkoista Jt-uhoa.

• oletpasäälittävätapaus
        HmmmmmHmmm kirjoitti:

Helvetinkauppias alis Nikea-lahkosta julistaja alias Orwell-uskonnot alias Patmoshelluntalaisuudesta höpöttäjä alias palstan kuuluisin ateismi-agitaattori jne on tätä nykyä palstan tuottoisin aloitusten tekijä ja kommentoija.

Ja mihin ne aloitukset keskittyvät: Eivät suinkaan Jt-lahkoa kosketteleviin asioihin eivätkä varsinkaan Jt-liikkeen kriittiseen tarkasteluun vaan hyökkäilyyn kristinuskoa ja kristittyjä vastaan, vaikka palstan teema on Jehovan todistajat. Aloituksia katsoen se voisi helposti unohtua! :D

Onkin osuvasti sanottu, että ateistit usein kokevat juuri kristityt verivihollisikseen, joista tavoitteena on tehdä ateisteja tai jos se ei onnistu niin ainakin voi sentään ilkeillä minkä kerkeää kristityille. Jostain syystä Jtodistajat saavat jäädä aika rauhaan tämän aloittajasankarin hampailta.

Lieneekö syy se, että hän itsekin on mahdollisesti edelleen Jt, vaikka laskee itsensä myös ateistiksi. Ainakin asenteissa ja jutuissa huokuu paljon selvää mustavalkoista Jt-uhoa.

"Patmoshelluntalaisuudesta "
        Muistuttaisin taas että se olen minä, ei hän.
        Sinun on vaikea kommentoida asiaa, joten mieluummin keskityt kirjoittajiin? Miksi olet yleensä lähtenyt julistamaan uskoasi, kun et siitä edes kykene keskustelemaan? Ei sinun uskosi tule oikeaksi sillä että mollaat ihmisiä. Raamattu ei kestä kriittistä tarkastelua, joten jokainen joka tutkii sitä silmät auki, sen sijaan että hurmostelisi/kaatuilisi/höpisisirivouksia jne, ymmärtää ettei raamattuun kannata panna turhaa toivoa.

• h.elvettikauppiaat
        HmmmmmHmmm kirjoitti:

Kannustan jälleen kerran tarkistamaan sen henkeytetyn kristallipallosi, sillä se kertoo sinulle aivan omiaan, ellet sitten ihan pakanallisen tarkoitushakuisessa provosointimielessä koeta sekoittaa kirjoittajia.

Vaikutat hyvin ahkeralta argumentum ad hominemiin tukeutujalta, mutta jotenkin tuo asiasisältöinen osuus vaikuttaa kärsineen totaalisen inflaation.

En koe omaavani vihollisia, sen sijaan toistaiseksi en ole saanut yhdeltäkään Nikea-lahkoiselta loogisia ja tyydyttäviä vastineita esille nostamiini huomioihin.

Sen sijaan kommenttisi edustamaa tyhjänpoljentaa simplissimeineen ja ahkeraa sivuraidetta riittää vaikka lampaat söisivät.

• HmmmmmHmmm
        oletpasäälittävätapaus kirjoitti:

Sinun on vaikea kommentoida asiaa, joten mieluummin keskityt kirjoittajiin? Miksi olet yleensä lähtenyt julistamaan uskoasi, kun et siitä edes kykene keskustelemaan? Ei sinun uskosi tule oikeaksi sillä että mollaat ihmisiä. Raamattu ei kestä kriittistä tarkastelua, joten jokainen joka tutkii sitä silmät auki, sen sijaan että hurmostelisi/kaatuilisi/höpisisirivouksia jne, ymmärtää ettei raamattuun kannata panna turhaa toivoa.

Mistä luulet minun julistavan yhtään mitään. kommenttini ei ollut kovin julistava mielestäni. Minulla itselläni on aiempi Jt-tausta. Minua kiinnostaa tällä palstalla hyvin paljon tutkailla ihmisten kommunikointitapoja ja niiden yhteyttä heidän ajatteluunsa ja taustaansa. Kiinnostaa myös pohtia kuka on Jt ja kuka ei ja se miten ateistit toimivat ja miten kristityt ja miten J.todistajat ja miten Jt-johtajiston jäsenet.

Onhan monia syitä miksi jokun palstan keskustelut kiinnostavat.

• VaiSilleen

Heh, heh...eipä siinä monta minuuttia mennyt kuin "eri"kommentoija ensin kertoi olevansa se patmoshelluntalaisuudesta kirjoittava ja sitten tuli tältä kovin, kovin samanmoiselta h,elvettikauppiaat -aloittajalta kommenttia perään. Kovin olette samanmoiset jutuiltanne ja tyyliltänne. Ettette oisi ihan kaksoisveljekset? ;)

• h.elvettikauppiaat
        HmmmmmHmmm kirjoitti:

Mistä luulet minun julistavan yhtään mitään. kommenttini ei ollut kovin julistava mielestäni. Minulla itselläni on aiempi Jt-tausta. Minua kiinnostaa tällä palstalla hyvin paljon tutkailla ihmisten kommunikointitapoja ja niiden yhteyttä heidän ajatteluunsa ja taustaansa. Kiinnostaa myös pohtia kuka on Jt ja kuka ei ja se miten ateistit toimivat ja miten kristityt ja miten J.todistajat ja miten Jt-johtajiston jäsenet.

"Minulla itselläni on aiempi Jt-tausta. Minua kiinnostaa tällä palstalla hyvin paljon tutkailla ihmisten kommunikointitapoja ja niiden yhteyttä heidän ajatteluunsa ja taustaansa."

Edelleenkin. Harrastata ahkerasti henkilöihinkäymistä vioittuneeseen kristallipalloosi tukeutuen.

Miksi et edes yrittäisi ottaa kantaa esille nostettihin _asioihin_ asiapohjalta ja kertomaltasi JT-pohjalta, jonka omalla kohdallasi koet ilmeisestikin merkittäväksi lähestymistavoissasi?

Mutta niinhän se VT-seurakin käy systemaattisesti käsiksi henkilöihin, ei asioihin, silloin kun se kohtaa kritiikkiä, eli siinä mielessä oma "kommunikointi- ja ajattelutapasi" on tiiviisti linkityksissä kertomaasi taustaan.

Kannustaisin ponnistella kasvaaksesi siitä ulos ja alkaa keskittyä ihmisten sijaan asioihin.

• h.elvettikauppiaat
        VaiSilleen kirjoitti:

Heh, heh...eipä siinä monta minuuttia mennyt kuin "eri"kommentoija ensin kertoi olevansa se patmoshelluntalaisuudesta kirjoittava ja sitten tuli tältä kovin, kovin samanmoiselta h,elvettikauppiaat -aloittajalta kommenttia perään. Kovin olette samanmoiset jutuiltanne ja tyyliltänne. Ettette oisi ihan kaksoisveljekset? ;)

Arveletko itse kirjoittelevasi aivan yksi tällä palstalla noita toistuvua ad himinemeitasi ja olevasi anoa jatkuvasti sivuraiteille vetelevä kerrallaan?

Moneko nikin takaa sinä noita tyhjyyksiä toistamiseen toistelet, montako alter egoa sinulla on niiden tukena?

Oleellinen asia.

Kiinnostava havaita, ettei yhdelläkään kommentoijalla ole ollut mitään asiapohjaista vastinetta itse avauksen sisältöön.

Olisihan sen tullut ainakin "aidon oikeat" palstan Nikea-lahkolaiset AOT-saarnaajat herättää, sillä kyse on vielä puhtaista Raamatun jakeista ja hyvin tärkeistä kaikkia uskovia sitovista aivan perusperiaatteista.

Hiljaisuus.

• Lut

Kannustan jälleen kerran tarkistamaan sen henkeytetyn kristallipallosi, sillä se kertoo sinulle aivan omiaan, ellet sitten ihan pakanallisen tarkoitushakuisessa provosointimielessä koeta sekoittaa kirjoittajia.

Vaikutat hyvin ahkeralta argumentum ad hominemiin tukeutujalta, mutta jotenkin tuo asiasisältöinen osuus vaikuttaa kärsineen totaalisen inflaation.

En koe omaavani vihollisia, sen sijaan toistaiseksi en ole saanut yhdeltäkään Nikea-lahkoiselta loogisia ja tyydyttäviä vastineita esille nostamiini huomioihin.

Sen sijaan kommenttisi edustamaa tyhjänpoljentaa simplissimeineen ja ahkeraa sivuraidetta riittää vaikka lampaat söisivät.

"En koe omaavani vihollisia, sen sijaan toistaiseksi en ole saanut yhdeltäkään Nikea-lahkoiselta loogisia ja tyydyttäviä vastineita esille nostamiini huomioihin."

Johtuisikohan siitä, että nämä jatkuvasti nimittelemäsi henkilöt eivät pidä nostamiasi huomioita sellaisina, että niillä olisi heidän uskonsa kannalta mitään merkitystä. Asia on vähän sama, kuin joku möykkäisi kovasti siitä, että kaverin autossa on iso ja näkyvä lommo kyljessä, mutta kaveri ei pidä sitä itse ajamisen kannalta oleellisena asiana ja antaa lommon olla. Lommoa voi yrittää korjata, jos niin haluaa, mutta auto on edelleen se sama, korjasipa sitä tai ei. Joka tapauksessa sillä voi ajaa ja pääsee perille sinne minne haluaakin. Eli miksi vaivautua?

• Kurvitsuoriksi
        HmmmmmHmmm kirjoitti:

Ihan vain uteliaisuuttani " ;
        Mitkä hemmetin Ateistit ? Tuntuu siltä , että jotkut oikein tosissaan ajattelevat , että kaikki muut ovat Ateisteja , kun uskaltavat vastustaa "Minun " mielipiteitäni , -usein ihan ilmasta siepattuja ,
        Jo -1800 luvulla vanhakantaiset Rovastit sieppasivat tuon _Ateisti-sanan käyttöön ,, kun kyseltiin työväen sorrosta ,

• oletkeskustelupalstalla
        HmmmmmHmmm kirjoitti:

Eli suomeksi: sotket, häiritset ja trollaat.
        Tämä on keskustelupalsta, kerro jos et ymmärrä mitä se tarkoittaa niin koetan selittää yksinkertaisesti.

• bruuuutttt
        Lut kirjoitti:

"En koe omaavani vihollisia, sen sijaan toistaiseksi en ole saanut yhdeltäkään Nikea-lahkoiselta loogisia ja tyydyttäviä vastineita esille nostamiini huomioihin."

Johtuisikohan siitä, että nämä jatkuvasti nimittelemäsi henkilöt eivät pidä nostamiasi huomioita sellaisina, että niillä olisi heidän uskonsa kannalta mitään merkitystä. Asia on vähän sama, kuin joku möykkäisi kovasti siitä, että kaverin autossa on iso ja näkyvä lommo kyljessä, mutta kaveri ei pidä sitä itse ajamisen kannalta oleellisena asiana ja antaa lommon olla. Lommoa voi yrittää korjata, jos niin haluaa, mutta auto on edelleen se sama, korjasipa sitä tai ei. Joka tapauksessa sillä voi ajaa ja pääsee perille sinne minne haluaakin. Eli miksi vaivautua?

"Lommoa voi yrittää korjata, jos niin haluaa, mutta auto on edelleen se sama, korjasipa sitä tai ei. Joka tapauksessa sillä voi ajaa ja pääsee perille sinne minne haluaakin. Eli miksi vaivautua?"
        Jos vertaat tuota autoa kristinuskoon tai mihin tahansa jumaluskoon, niin siinä on kyllä muitakin vikoja kuin lommo. Moottorikin siinä rikki ja auto kulkee vain vetämällä . . .

• entunne
        VaiSilleen kirjoitti:

Ei todellakaan. Sinä pakenet keskusteluja henkilökommentointiin ja trollaukseen. Mukava huomata että jossain alitajunnassa ymmärrät olevasi väärässä.

• Huvittavaa

"Muistuttaisin taas että se olen minä, ei hän."

Oletko ylpeäkin asiasta?

• muistutinvaan
        Huvittavaa kirjoitti:

"Muistuttaisin taas että se olen minä, ei hän."

Oletko ylpeäkin asiasta?

Ei ole kiva, että syytät toisia sellaisesta mitä minä teen.

• Peukutus
        muistutinvaan kirjoitti:

Ei ole kiva, että syytät toisia sellaisesta mitä minä teen.

Tavallaan olet aika symppis.

• äläuntanää
        Peukutus kirjoitti:

Tavallaan olet aika symppis.

Mä nyt tässä mietin, että annako sulle viimisen sanan vai en. . . . . .

• annanyt
        äläuntanää kirjoitti:

Mä nyt tässä mietin, että annako sulle viimisen sanan vai en. . . . . .

♡♡♡

• h.elvettikauppiaat

"Johtuisikohan siitä, että nämä jatkuvasti nimittelemäsi henkilöt eivät pidä nostamiasi huomioita sellaisina, että niillä olisi heidän uskonsa kannalta mitään merkitystä."

Vaikuttaisi pikemminkin johtuvan siitä, että jatkuvaa kogitiivistä dissonanssia käyttäen ristiriitasuudet halutaan lakaista mielen harmaalle alueelle, jolloin koetaan ettei niitä ole.

Sitten edellisen sijaan keskitytään hyvin ahkerasti argumentum ad hominemiin.

Esille nostamissani asioissa ei ole ollut kysymys vain "naarmuista" jollaisien tarvittavaan pois olemiseen en ole edes vihjaissut.

Kiinnostava havaita miten tuo logiikkaa seurailee melko paljon juurikin sitä, mistä palstan Nikea-lahkolaiset ahkerasti syyttävät rivitodistajia ... samalla kun takertuvat ahkerasti todistajissa oleviin naarmuihinkin ...

Edelleenkään palstan AOT-Nikea-lahkolaisilla tuomarointi-saarnaajilla ei ole ollut mitään asiakommenttia avauksessa oleviin Ramatun uskoville antamiin aivan perusarvoihin.

• asiallisuus.auttaisi

Jos haluat ihan oikeasti keskustella, etkä vain provosoida ja vittuilla, niin lopeta tuo nimittely aloituksissa.

• lässynlässynläpätilää

Jos et halua keskustella, miksi yleensä tulet aloituksiin? Sitä paitsi, uskovaiset pitävät itseään ja omaa uskoaan oikeana ja muiden vääränä: "me pelastumme mutta muut eivät". Sehän on vain totuus. Totuus on myös se, että Nikean kirkolliskokouksen tuloksena huomattava osa alkukristityistä tuomittiin vääräoppisiksi i h m i s i v o i m i n. Tietysti kaikki uskonnot tietysti ovat ihmistuotteita, mutta tällä tavalla me näemme myös miten uskonnot ja jumalat kehittyvät, ihmisten toimesta tietysti.

• mussunmussu
        lässynlässynläpätilää kirjoitti:

Jos et halua keskustella, miksi yleensä tulet aloituksiin? Sitä paitsi, uskovaiset pitävät itseään ja omaa uskoaan oikeana ja muiden vääränä: "me pelastumme mutta muut eivät". Sehän on vain totuus. Totuus on myös se, että Nikean kirkolliskokouksen tuloksena huomattava osa alkukristityistä tuomittiin vääräoppisiksi i h m i s i v o i m i n. Tietysti kaikki uskonnot tietysti ovat ihmistuotteita, mutta tällä tavalla me näemme myös miten uskonnot ja jumalat kehittyvät, ihmisten toimesta tietysti.

Lässynlässynläpätilää vaan itsellesi. Miten kuvittelet saavasi mitään asiallista keskustelua aikaiseksi, jos heti aloituksessa solvaat niitä, joita aloituksesi koskee? Täysin trolli pelle provokaattori.

• h.elvettikauppiaat

asiallisuus.auttaisi: "Jos haluat ihan oikeasti keskustella, etkä vain provosoida ja vittuilla, niin lopeta tuo nimittely aloituksissa."

Voisit aivan aluksi aloittaa kertomalla mikä aloituksessa ei pidä paikkaansa ja minkä siksi koet v***ksi.

Aloitus ei todellakaan ole provosointia, vaan täysin vakavissaan omiatuntoja ravistelemaan tehty ja se kertoo karua kieltään siitä miten palstalla aktivoituvat ns. kilpailevat intouskovat ns. Nikea-lahkolaiset täällä toimivat ja tämä ilmaistuna Raamatun omin jakein.

Ps. Otin tuon Nikea-lahkolaiset termin käyttöön kristinuskon historian perusteella.

Uskovien omia paradokseja ja kaksia punnuksia, sekä herkkää hipiää.

Toinen syy siihen miksi otin tuon termin käyttöön on se miten nuo palstalle tunkeutuvat intouskovat kiivaasti ja toistamiseen nimittelevät todistajia lahkolaisiksi ja todellisuudessa juurkin Nikea & Co sorvaamiin uskontunnustuksiin perustuen.

Samalla on havaittavissa, että jostakin syystä te kilpailevat uskovat olette yliherkkiä kuin teistä itsestänne aivan perustellusti käytetään tuota aivan samaa itse kiivaasti viljelemäänne lahkolais-termiä, jota toistuvilla harhaoppisuus hokemilla maustatte.

- ->

Mitä peräänkuuluttamaasi asiallisuuteen tulee, niin kertoisitko ystävällisesti miksi loistat sytemaattisesti totaalisella poissaolollasi kaikista alla olevista ja vastaavista ketjuista joissa todistajia todellakin solvataa ... ellet sitten itsekin ole noissa solvauskuoroissa?

• turhavedätysyritys
        mussunmussu kirjoitti:

Lässynlässynläpätilää vaan itsellesi. Miten kuvittelet saavasi mitään asiallista keskustelua aikaiseksi, jos heti aloituksessa solvaat niitä, joita aloituksesi koskee? Täysin trolli pelle provokaattori.

Ainahan vika on muissa. Tai sitten ei. Sinä olet kyllä pelkkä trolli, et muuta. On aivan sama mitä aloituksessa lukee, jos ilmaannut paikalle, tuot trollauksia tullessasi.

• mussunmussu

"Mitä peräänkuuluttamaasi asiallisuuteen tulee, niin kertoisitko ystävällisesti miksi loistat sytemaattisesti totaalisella poissaolollasi kaikista alla olevista ja vastaavista ketjuista joissa todistajia todellakin solvataa ... ellet sitten itsekin ole noissa solvauskuoroissa?"

Koska ne pahimmat solvausketjut ovat niin lapsellisia, että jätän ne täysin omaan olemattomaan arvoonsa. Sillähän niistä parhaiten pääsee, kun antaa niiden vain olla kommentoimatta ja painua alemmas. Tokihan ne voi myös ilmiantaa, jos häiritsevät niin paljon. Näissä sinun jutuissasi nyt on sentään jotain yritystä.

• h.elvettikauppiaat
        mussunmussu kirjoitti:

"Mitä peräänkuuluttamaasi asiallisuuteen tulee, niin kertoisitko ystävällisesti miksi loistat sytemaattisesti totaalisella poissaolollasi kaikista alla olevista ja vastaavista ketjuista joissa todistajia todellakin solvataa ... ellet sitten itsekin ole noissa solvauskuoroissa?"

Koska ne pahimmat solvausketjut ovat niin lapsellisia, että jätän ne täysin omaan olemattomaan arvoonsa. Sillähän niistä parhaiten pääsee, kun antaa niiden vain olla kommentoimatta ja painua alemmas. Tokihan ne voi myös ilmiantaa, jos häiritsevät niin paljon. Näissä sinun jutuissasi nyt on sentään jotain yritystä.

"Koska ne pahimmat solvausketjut ovat niin lapsellisia, että jätän ne täysin omaan olemattomaan arvoonsa."

Samoin kaikki muutkin todistajuuteen, tulkintoihinsa ja todistajiin ihmisinä kohdistuvat eri asteiset solvaukset ja avauksen Raamatun-kohtien luokittelemat farisealaiset tuomaroinnit.

Olet sinä "mussunmussu" kyllä farisealaisen taitava itsesi pettäjä. Kaikkea se pelastava "aito usko" saakin tekemään.

• mussunmussu

"Koska ne pahimmat solvausketjut ovat niin lapsellisia, että jätän ne täysin omaan olemattomaan arvoonsa."

Samoin kaikki muutkin todistajuuteen, tulkintoihinsa ja todistajiin ihmisinä kohdistuvat eri asteiset solvaukset ja avauksen Raamatun-kohtien luokittelemat farisealaiset tuomaroinnit.

Olet sinä "mussunmussu" kyllä farisealaisen taitava itsesi pettäjä. Kaikkea se pelastava "aito usko" saakin tekemään.

"Samoin kaikki muutkin todistajuuteen, tulkintoihinsa ja todistajiin ihmisinä kohdistuvat eri asteiset solvaukset ja avauksen Raamatun-kohtien luokittelemat farisealaiset tuomaroinnit."

Tuo ei pidä paikkaansa. Olen kyllä tässä vuosien varrella käynyt antamassa raippaa kaikenlaisille aloittajille, jotka ovat menneet asiattomuuksiin. Niin Jehovan todistajien vastustajille kuin puolustajillekin. Veljesseuralaisille ja heitä kritisoiville. Uskoville ja uskonnottomille. Mutta ehkä eniten teille kahdelle(?) palstalla eniten möykkäävälle ateistille, koska olette niin kieroja piruja. Vääntelette asiat päälaelleen, syyttelette, nimittelette ja vittuilette. Ehkä eniten piilovittuilette. Ettekä näytä itse edes tajuavan mitä koko ajan teette. Olette muka niin kovin asiallisia keskustelijoita.

Teillä on taipumus tarttua väliintuloihini ja siksi näistä tulee niin näkyviä. Teidän pitää aina saada se viimeinen sana. Ja olla (muka) oikeassa. Katsotaan vaan, niin tähänkin tulee joku kommentti teiltä jommalta kummalta. Vai maltatteko olla kommentoimatta?

• h.elvettikauppiaat
        mussunmussu kirjoitti:

"Samoin kaikki muutkin todistajuuteen, tulkintoihinsa ja todistajiin ihmisinä kohdistuvat eri asteiset solvaukset ja avauksen Raamatun-kohtien luokittelemat farisealaiset tuomaroinnit."

Tuo ei pidä paikkaansa. Olen kyllä tässä vuosien varrella käynyt antamassa raippaa kaikenlaisille aloittajille, jotka ovat menneet asiattomuuksiin. Niin Jehovan todistajien vastustajille kuin puolustajillekin. Veljesseuralaisille ja heitä kritisoiville. Uskoville ja uskonnottomille. Mutta ehkä eniten teille kahdelle(?) palstalla eniten möykkäävälle ateistille, koska olette niin kieroja piruja. Vääntelette asiat päälaelleen, syyttelette, nimittelette ja vittuilette. Ehkä eniten piilovittuilette. Ettekä näytä itse edes tajuavan mitä koko ajan teette. Olette muka niin kovin asiallisia keskustelijoita.

Teillä on taipumus tarttua väliintuloihini ja siksi näistä tulee niin näkyviä. Teidän pitää aina saada se viimeinen sana. Ja olla (muka) oikeassa. Katsotaan vaan, niin tähänkin tulee joku kommentti teiltä jommalta kummalta. Vai maltatteko olla kommentoimatta?

"Mutta ehkä eniten teille kahdelle(?) palstalla eniten möykkäävälle ateistille, koska olette niin kieroja piruja."

Kiintoisia uskovan kristillisiä ad hominemeita vaikuttaa sikiävän aivan loputtomiin ........... mutta itse avaus on edelleen kuin _jalkamiina_, joka erilaisin farisealaisin tekosyin kierretään toistamiseen mahdollisimman kaukaa.

"Teidän pitää aina saada se viimeinen sana. Ja olla (muka) oikeassa."

Väärin. Keskustelu-foorumeilla keskustellaan ja tulee ymmärtää, ettei yksisuuntainen julistuksellisuus täällä päde, vaan täällä kohdataan erilaisia näkökulmia ja vasta-argumentteja. Itsestäänselvyytenne eivät päde terveen kriittisessä ympäristössä.

Teidän palstalla tuomaroivien into-uskovien vain vaikuttaa olevan kovin vaikea antaa asiallisia, perusteltuja ja vakuuttavia vasta-argumetteja. Siksi olette pikemminkin potentiaalin uskon romuttajia.

Toiminnallanne itse sitä ymmärtämättä rakennatte lukijoille pohjaa päätyä lopulta angosti-ateisteiksi, jonka käänteisiä puhemiehiä olette.

"Katsotaan vaan, niin tähänkin tulee joku kommentti teiltä jommalta kummalta. Vai maltatteko olla kommentoimatta?"

Kertoisitko lähemmin logiikastasi? Miksi kirjoitat keskustelu-foorumille ja tähän avaukseen (toistuvasti ohi itse avauksen asian), mutta toivot ettei sinulle vastattisi? Imeisesti takana on tottumus yksisuuntaiseen julistamiseen.

• mussunmussu

Ihan aluksi pieni hehkutus. Tämä on nyt siis kommenttisi myötä virallisesti vahvistettu:

"Teillä on taipumus tarttua väliintuloihini ja siksi näistä tulee niin näkyviä. Teidän pitää aina saada se viimeinen sana. Ja olla (muka) oikeassa. Katsotaan vaan, niin tähänkin tulee joku kommentti teiltä jommalta kummalta."

M.O.T

Mutta jatketaan nyt sitten vielä. Mitä tuohon aloitukseesi sitten olisi pitänyt kommentoida? Tuot esiin muutaman lainauksen Raamatusta. Mitä sitten? Pitäisikö tässä nyt nyyhkiä farisealaisuuttaan ja pyydellä anteeksi? Vai pitäisikö perustella miksi en ole sellainen kuin minun pitäisi sinun mielestäsi olla? Tuo nyt ei vaan kolahda yhtään, mutta epäasiallinen vittuilusi kolahtaa.

"Teidän palstalla tuomaroivien into-uskovien vain vaikuttaa olevan kovin vaikea antaa asiallisia, perusteltuja ja vakuuttavia vasta-argumetteja."

Mistä päättelet, että olen joku into-uskova? Olet kova lokeroimaan ihmisiä.

"Kertoisitko lähemmin logiikastasi? Miksi kirjoitat keskustelu-foorumille ja tähän avaukseen (toistuvasti ohi itse avauksen asian), mutta toivot ettei sinulle vastattisi? Imeisesti takana on tottumus yksisuuntaiseen julistamiseen."

Kuten tuolla jo jossakin kohtaa mainitsin, annan vähän raippaa niille, jotka tekevät epäasiallisia aloituksia. Annan siis samalla mitalla takaisin. Ehkä joku joskus ottaa opikseen, vaikka huonolta näyttää. Jos tämä olisi asiallinen alotus, niin voisin oikeasti keskustellakin.

Kohta tähän tulee taas kommentti, kun et millään malta jättää asiaa tähän. Mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa.

• maaeppäälen
        mussunmussu kirjoitti:

"Koska ne pahimmat solvausketjut ovat niin lapsellisia, että jätän ne täysin omaan olemattomaan arvoonsa. Sillähän niistä parhaiten pääsee, kun antaa niiden vain olla kommentoimatta ja painua alemmas. Tokihan ne voi myös ilmiantaa, jos häiritsevät niin paljon. Näissä sinun jutuissasi nyt on sentään jotain yritystä."
        Olen ollut huomaavinani että olet turhankin usein ollut niissä paikalla. Ehkä olet kuitenkin oppinut jotain ja pysyt niistä pois jatkossa. Katsotaan.

• h.elvettikauppiaat
        mussunmussu kirjoitti:

Ihan aluksi pieni hehkutus. Tämä on nyt siis kommenttisi myötä virallisesti vahvistettu:

"Teillä on taipumus tarttua väliintuloihini ja siksi näistä tulee niin näkyviä. Teidän pitää aina saada se viimeinen sana. Ja olla (muka) oikeassa. Katsotaan vaan, niin tähänkin tulee joku kommentti teiltä jommalta kummalta."

M.O.T

Mutta jatketaan nyt sitten vielä. Mitä tuohon aloitukseesi sitten olisi pitänyt kommentoida? Tuot esiin muutaman lainauksen Raamatusta. Mitä sitten? Pitäisikö tässä nyt nyyhkiä farisealaisuuttaan ja pyydellä anteeksi? Vai pitäisikö perustella miksi en ole sellainen kuin minun pitäisi sinun mielestäsi olla? Tuo nyt ei vaan kolahda yhtään, mutta epäasiallinen vittuilusi kolahtaa.

"Teidän palstalla tuomaroivien into-uskovien vain vaikuttaa olevan kovin vaikea antaa asiallisia, perusteltuja ja vakuuttavia vasta-argumetteja."

"Kertoisitko lähemmin logiikastasi? Miksi kirjoitat keskustelu-foorumille ja tähän avaukseen (toistuvasti ohi itse avauksen asian), mutta toivot ettei sinulle vastattisi? Imeisesti takana on tottumus yksisuuntaiseen julistamiseen."

Kuten tuolla jo jossakin kohtaa mainitsin, annan vähän raippaa niille, jotka tekevät epäasiallisia aloituksia. Annan siis samalla mitalla takaisin. Ehkä joku joskus ottaa opikseen, vaikka huonolta näyttää. Jos tämä olisi asiallinen alotus, niin voisin oikeasti keskustellakin.

Kohta tähän tulee taas kommentti, kun et millään malta jättää asiaa tähän. Mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa.

"Mitä sitten? Pitäisikö tässä nyt nyyhkiä farisealaisuuttaan ja pyydellä anteeksi? Vai pitäisikö perustella miksi en ole sellainen kuin minun pitäisi sinun mielestäsi olla?"

Avauksen Raamattuun perustuva uskoville annetun keskeisen perusperiaatteen mukaan palstan into-uskovien tulisi lakata tuomaroimasta toisia, laji jota he omavanhurskaudessaan harrastavat oikein urakalla ja laskuun.

Miksi älähdät ja heitä puolustelet jos olet asiaan kuulumaton?

"Kuten tuolla jo jossakin kohtaa mainitsin, annan vähän raippaa niille, jotka tekevät epäasiallisia aloituksia. Annan siis samalla mitalla takaisin."

Tähän avaukseen väliintulosi sisällön huomioiden olet siis vain puskista käsin ad hominem trollailemassa aikasi kuluksi. Ymmärretty.

• onkosananvapausunohtunut
        mussunmussu kirjoitti:

"Tuo ei pidä paikkaansa. Olen kyllä tässä vuosien varrella käynyt antamassa raippaa kaikenlaisille aloittajille, jotka ovat menneet asiattomuuksiin."
        Aika harvoin niissä alotuksissa jotka käyvät täysin asiattomasti todistajia vastaan näkyy muuta kuin komppaajia. En siis ota tuota kirjaimellisesti.

"Mutta ehkä eniten teille kahdelle(?) palstalla eniten möykkäävälle ateistille, koska olette niin kieroja piruja. Vääntelette asiat päälaelleen, syyttelette, nimittelette ja vittuilette. Ehkä eniten piilovittuilette. Ettekä näytä itse edes tajuavan mitä koko ajan teette. Olette muka niin kovin asiallisia keskustelijoita."
        No nyt tulee kuraa taas jälleen kerran oikein urakalla. Ensinnäkin, minä olen pääasiallisesti vastuussa aloituksista joita kutsut asiattomiksi. Turhaan siis koetat jakaa vastuuta muille. Se ei myöskään saa minua lopettamaan niitä jos niin luulet. Jos onnistut kaatamaan syytömän niskaan asioita joita hän ei ole tehnyt, se voi johtaa siihen että hän osallituu sinun kanssasi minun jahtaamiseeni ja silloin olet tietysti valehtelullasi saanit mitä halusit. Se voisi parhaassa tapauksessa johtaa siihen, että toinen tai molemmat poistuvat palstalta ja sinä voisit kamujesi kanssa pitää juhlat ja julkaista muutaman asiattoman aloituksen sen johdosta. Tämä taas kertoo minulle siitä millainen uskovainen sinä olet. Se kertoo myös millainen keskustelija sinä olet ja siitä kuinka paljon luulet itsestäsi. Sinä nimittäin luulet todella paljon omista kyvyistäsi ja vaikutusmahdollisuuksista. Toisaalta, asiakeskustelu ei ole sinun päämääräsi vaan kuvittelet olevasi jokin toimija joka pitää palstan avoimena uskontojen nimissä tehvävälle hörhöilylle. Sanalla sanoen: sinulta puuttuu sekä elämä että ihmissuhteet.
        Voin kertoa sinulle että minulle on aivan sama mitä sinä ajattelet minusta, ajattele mitä haluat.

"Teillä on taipumus tarttua väliintuloihini ja siksi näistä tulee niin näkyviä. Teidän pitää aina saada se viimeinen sana. Ja olla (muka) oikeassa. Katsotaan vaan, niin tähänkin tulee joku kommentti teiltä jommalta kummalta. Vai maltatteko olla kommentoimatta?"
        Aika lapsellinen ohjailuyritys . Tämä foorumi on kaikille tarkoitettu ja kaikki saavat täällä kirjoittaa. Mikä sinä olet sitä rajoittamaan vain siksi, ettet pidä lukemastasi.

• mäsanonviimeisensanan
        mussunmussu kirjoitti:

M.O.T

"Kohta tähän tulee taas kommentti, kun et millään malta jättää asiaa tähän. Mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa."
        Siis sä oot taas niin ymmärtänyt väärin: MINÄ olen se joka ottaa aina viimeisen sanan. Tosin en aina kun joskus unohtuu ja joskus en ehdi tai muuten vaan en pidä väliä. Mutta joo, minulla on siihen taipumusta. Et jos viittisit nyt taas puhua vain siitä tekstistä ja sen asiasta mihin vastaat niin sitten sulle ei tuu noita lapsuksia enää sen suhteen kuka on tehnyt ja mitä.

• mussunmussu

"Mitä sitten? Pitäisikö tässä nyt nyyhkiä farisealaisuuttaan ja pyydellä anteeksi? Vai pitäisikö perustella miksi en ole sellainen kuin minun pitäisi sinun mielestäsi olla?"

Avauksen Raamattuun perustuva uskoville annetun keskeisen perusperiaatteen mukaan palstan into-uskovien tulisi lakata tuomaroimasta toisia, laji jota he omavanhurskaudessaan harrastavat oikein urakalla ja laskuun.

Miksi älähdät ja heitä puolustelet jos olet asiaan kuulumaton?

"Kuten tuolla jo jossakin kohtaa mainitsin, annan vähän raippaa niille, jotka tekevät epäasiallisia aloituksia. Annan siis samalla mitalla takaisin."

Tähän avaukseen väliintulosi sisällön huomioiden olet siis vain puskista käsin ad hominem trollailemassa aikasi kuluksi. Ymmärretty.

"Avauksen Raamattuun perustuva uskoville annetun keskeisen perusperiaatteen mukaan palstan into-uskovien tulisi lakata tuomaroimasta toisia, laji jota he omavanhurskaudessaan harrastavat oikein urakalla ja laskuun."

Eli siis haluat vaientaa heidät ja julistaa täällä rauhassa ateismiasi ilman ikäviä sivuhuomautuksia. Ok, ymmärretty. Mutta nyt jätän teidät rauhaan. Ainakin vähäksi aikaa.

• h.elvettikauppiaat
        mussunmussu kirjoitti:

M.O.T

"Eli siis haluat vaientaa heidät ja julistaa täällä rauhassa ateismiasi ilman ikäviä sivuhuomautuksia. Ok, ymmärretty. Mutta nyt jätän teidät rauhaan. Ainakin vähäksi aikaa."

Uskovat vaikuttavat olevan jatkuvia mielensä pahoittajia ja (tahallisia) selektiivisesti väärinymärtäjiä varsinkin silloin kun yksiuntainen julistuksellisuutensa ja tuomarointinsa herättää ansaitsemaansa vastakaikua.

Sitten aivan mikä tahansa älyllis-henkisesti epärehellinen ja subjektiivinen keino on hyvä keino itse asiasta sivuun vetämiseksi, jotta voisivat välttyä maltilliselta ja asiapohjaiselta vastaamiselta saamiinsa vasta-argumeteihin. Asiat asioita vastaan.

Ristiriitojen jatkuvaa kimaraa.

Avaukseen liittyen fariseallaisesti toisia eri tavoin Raamattua tulkitsivia tuomaroivilla palstan Nikea-lahklaisilla on lisäksi käytössään kaksoisajattelu ja kahdet punnukset, aivan tuomitsemansa VT-seuran tavoin.

Samalla kun he suuressa hurskaudessaann tuomitsevat todistajuuden harhaoppisuudeksi ja eksyttämiseksi ja toivovat nolla jatkuvilla vihapuheillaan ja erilaisella piruilullaan saavansa heidät pohtimaan uskonsa sisältöä (oi kuinka rakentavaa ja kristillistä), niin he itse kieltäytyvät laittamasta omia ukomuksiaan läpivalaisuun.

Alla oleva VT-seuran kaksoisajattelu sovetuu täysin yksi yhteen myös palstan fariselaisiin toisten uskon tuomareihin, jossa viimeksimainitutkin soveltavat sen kosksemaan vain kaikkia toisia ja kieltäytyvät oman uskosna läpivalaisulta.

”Miksi näkemyksiään tulisi tarkastella ja koetella? Koska valheeseen perustuva usko on silkkaa itsepetosta." (Herätkää! tammikuu 2011, s. 28)

”Entä jos saa selville jotain, mikä näyttää olevan ristiriidassa omien syvään juurtuneiden näkemysten kanssa? Pitäisikö se sivuuttaa? Ei tietenkään. Joskus voi olla erityisen järkevää harkita sellaisia voimakkaita todisteita, jotka näyttävät olevan vastoin sitä, mihin uskoo.” (Herätkää! tammikuu 2011, s. 28, 29)

"Mikä todella surullista, petetyksi tullut tai harhaan johdettu ihminen pitää usein tiukasti kiinni näkemyksestään siitä huolimatta, että voimakkaat todisteet puhuvat sitä vastaan. Hän voi kiintyä käsitykseensä niin lujasti, että hän yksinkertaisesti sulkee silmänsä ja korvansa kaikilta niiltä todisteilta, jotka saattaisivat osoittaa sen vääräksi.” (Vartiotorni 1. syyskuuta 2010, s. 11)

• Kolonkka

h.elvettikauppiaat 30.8.2015 17:05

Luk. 18:10-14 [i] "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

-Näen tuota vastaavaksi ottaa lahkon nimeen yksi Jumalan nimistä, sen jälkeen korostaa asiaa ja laittaa jäsenkunta pitämäöän itseään muita parempana.

Edelliseen liittyen. 1.Kor. 13:1-3

1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
      -Vrt verensiirtokieltomurha, vaikka 3 Moos 17:15 sallii veren syömisenkin, rakkauden vastakohta

2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
      -Vrt Herätkää nro 23 v. 1968, ylitsepursuavat todisteet maailmanlopusta vuodelle 1975. Vielä 5 Moos 18:20-22. Lahkoon tuli järkytystä ja jäsenkato v. 75, toki eronneiden onni ja Jumalan siunaus ja rakkaus

3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi
      -Vertaus kävisi muuten, mutta muutettava: Vaikka minä valehtelin Kauhavan kunnalle kiinteistöverovapautushakemukseen ja sain väärin perustein vapautuksen jotka vapautusrahat kunta olisi tarvinnut köyhän ravinnoksi, mutta lisäksi puuttuu rakkaus, on vain velvollisuus käräyttää lahkotoveri lahkorikoksista, kuten ajattelurikos elikkä vartiotornin epäileminen

• h.elvettikauppiaat

"Kolonkka - 1.9.2015 9:25" - "Trumpappaa & alter egoille" :lle

Toistetaan _avauksen pointti_ uudestaan ohessa, joka vaikutti selektiivis-hurskain lasein katsottuna menevän kokonaan ohitse.

Mikä alla olevassa on niin vaikeaa hahmottaa? Peili rikki? Selektiivis-narsistinen "elävässä uskossa" kieriskelevän hurskaan ja jo pelastuneen uskovan 'rehellisyys'?

- ->

Palstalla kovasti aktivoituvilta kilpailevilta kovin itsevanhurskailta Nikea-lahkoisilta intouskovilta vaikuttaa unohtuvan jo aivan kristillisyyden perusalkeetkit.

Alla oleva soveltuu yhtäpitävästi kaikkiin, niin palstan farisealaisiin tuomareihin kuin VT-seuraankin.

Luk. 18:10-14 & 1.Kor. 13:1-3

- ->

Avauksessa olevat Raamatun kaikille uskoville kohdistetut aivan keskeiset uskon perusperiaatteet vaikuttavat olevan palstan Nikea-lahkoisille tuomaroitsijoille kuin jalkamiinoja ja jotka he koettavat kiertää mahdollismman kaukaa.

Sen sijaan älyllis-moraalis-hengellisen epärehellisenä defenssireaktiona on tullut runsaasti pelkkää epäloogista suunpieksentää, tunteenpurkauksia, sivuraidetta ja ad hominemia ... tai harvinainen hiljaisuus ... asianosaisten taholta.

Eikös juuri ne Jeesuksen ajan fariseuksetkin reagoineet vastaavalla tavalla?

Mutta eikös se Raamattu sanonut, että se kaksiteräisellä erottelee munaskuut ja ytimet.

• Lukkariserkku

h.elvettikauppiaat 1.9.2015 12:55

-Kaikki vartiotornia ostamattomat saavat nyt puhuttelun ?

"Toistetaan"
        -Se olisi uskottava, jotta helvetinkonekauppias enentäisi mahdollisuuttaan päästä rapsuttelemaan paratiisileijonen hymyisän kuonon korvantaustaa.

Kolonkka on jo vastannut
        Tuo aloitus on vartiotornia, poimia eri Raamatun kertomuksista jakeita yhteen.

Kirkastuvan valon jae liittyy elämänohjeisiin ja kohtaloon. Raamatussa on profeetat, rabbit ja kirjoitukset osviitaksi, ei se anna valtakirjaa uusiin oppiehin. On tehtävä ero vartiotorniuskontoon. Joka perusteensa nappaa Raamattua raiskaten itsestään Raamatusta

• h.elvettikauppiaat
        Lukkariserkku kirjoitti:

h.elvettikauppiaat 1.9.2015 12:55

-Kaikki vartiotornia ostamattomat saavat nyt puhuttelun ?

"Toistetaan"
        -Se olisi uskottava, jotta helvetinkonekauppias enentäisi mahdollisuuttaan päästä rapsuttelemaan paratiisileijonen hymyisän kuonon korvantaustaa.

Kolonkka on jo vastannut
        Tuo aloitus on vartiotornia, poimia eri Raamatun kertomuksista jakeita yhteen.

Kirkastuvan valon jae liittyy elämänohjeisiin ja kohtaloon. Raamatussa on profeetat, rabbit ja kirjoitukset osviitaksi, ei se anna valtakirjaa uusiin oppiehin. On tehtävä ero vartiotorniuskontoon. Joka perusteensa nappaa Raamattua raiskaten itsestään Raamatusta

"Tuo aloitus on vartiotornia, poimia eri Raamatun kertomuksista jakeita yhteen."

Väärin, sillä noissa lainatuissa jakeissa tiivistyy koko kristillisyyden ydin, jonka yli käveleminen on koko kristillisyyden jalkoihin polkemista.

Tuo yleisluontoinen jakeen pomimis-syytös on kuin taikasauva jolla voi kaiken haluamansa selektiivisesti sivuuttaa itseään koskemattomaksi.

Tuo reaktio on hengellis-älyllis-moraalisesti räikeän epärehellinen, jolla oppi-isä Jeesuksen yksi aivan keskeinen uskoville annettu periaate farisealaisesti sivuutetaan tilanteen sitä vaatiessa.

Kaikkeen suorastaan mahdottomaan se uskovan (narsistinen) mieli kykeneekin taipumaan.

Uskovat itse lukevat kuin piru Raamattua, aina oman henkisesti epärehellisen tilanteen niin vaatiessa.

Samalla logiikakalla varmasti sivuutat myös sen kaikkein suurimman Jeesuksen lausuman kaksoiskäskynkin, joka liittyy tiiviisti edellisiin, sillä sekin on vain tietyssä kohden Raamattua. Sekin on vain jakeen poimimista.

"»Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"

Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein."

"Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat"

- https://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkauden_kaksoiskäsky

Paradoksi

Kovin erikoista miten tuosta koko kristillisyyden ytimestä on palstan toisia kiihkeästi tuomaroiville intouskoville tullut yks'kaks' kuin jalkamiina, joka koetetaan kerta toisensa jälkeen kiertää kaikilla mahdollisilla farisealaisilla verukkeilla.

• Tohvelieläin

h.elvettikauppiaat 1.9.2015 16:23

"" poimia eri Raamatun kertomuksista jakeita yhteen."
        Väärin ""
        -Jakeet ovat järjestyksessä oman sisältönsä mielekkyyden vuoksi, niistä muodostuu kertomuksia, opetuksia, joita ei yleensä yksittäisestä jakeesta muodostu. Erikseen hajapoimituista jakeista muodostuu jokin uusi asia, jota Raamattu ei ole siinä muodossa kertonut.

" lainatuissa jakeissa tiivistyy koko kristillisyyden ydin "
        Kristillisyyden ytimestä ei ollut nyt kysysymys.

Mutta UT on lyhimmiten ilmaistuna pelastussanoma.

Näin vaikka Vartiotorni on kirjottanut että suurin osa siitä on tarkoitettu vain niille, jotka ovat kirjauttaneet itsensä vartiotorniseuran pitämään kortistoon taivaaseen menoa varten.

• ruotuunherjaajat

Hallitus suunnittelee sananvapauden/ilmaisuvapauden/netttikirjoittelun rajoitusta.
      Esim.tämän keskustelupalstan aloittajat lentäisivät pian unholaan ja ikuiseen banniin.
      Joutuvat perustamaan oman sontaläjäpalstan jossa voivat urputtaa oksennustaan mielin määrin.
      Mutta on jo aikakin hallituksen toimia.
      Ihan mitä tahansa ei sananvapauden nimissäkään voi sallia.
      Ei jehovantodistajilta eikä niinkuin esim.nimimerkki h.elvetinkauppiaat kaltaisilta tyypeiltä.

• h.elvettikauppiaat

"Ei jehovantodistajilta eikä niinkuin esim.nimimerkki h.elvetinkauppiaat kaltaisilta tyypeiltä."

Edelleen kiivasta aloituksen todellisuuden kiertelyä henkilökommentein, ei lainkaann asiallisia ja järkeviä vasta-argumetteja itse avaukseen kuten ei muihinkaan julistuksien saamiin vastineisiin, mutta niinhän ne fariseuksetkin kiivastuivat kun heidän toimintamallinsa nostettiin pöydälle.

"ruotuunherjaajat" Ilmeisesti peräänkuulutta keskiaikaista roviomeininkiä uskon vapaudelle ja sen jälkeistäkin kirkonvaltaa, jolla se uskomuksiaan pakolla piti yhteiskunnassa.

Nyttemmin ihmisoikeusksia, demokratiaa ja puheen- ja omantunnonvapautta kunnioittavssa maissa ja yhetiskunnissa uskontojen mielivalta on joutunut kokemaan inflaation.

On se merkillistä miten näiden uskontopalstojen uskovat ovat henkisesti poikeusellisen väkivaltaisia, pirullisia ja agressiivisiä toimissaan ja tämä sen sijaan, että kykenisivät asiallisesti ja maltillisesti vastaamaan ja perustelemaan kysenalaistajille ja vasta-argumenttien esittäjille.

• VastausAskarruttaa

Entä, etkä kyennyt ollenkaan ymmärtämään mitä hra/rva Tohvelieläin on sinulle kommentoinut, h.elvetinkauppias, kun et ole jatkanut keskustelua ?
        Eli:

h.elvettikauppiaat 1.9.2015 16:23

"" poimia eri Raamatun kertomuksista jakeita yhteen."

Väärin ""

-Jakeet ovat järjestyksessä oman sisältönsä mielekkyyden vuoksi, niistä muodostuu kertomuksia, opetuksia, joita ei yleensä yksittäisestä jakeesta muodostu. Erikseen hajapoimituista jakeista muodostuu jokin uusi asia, jota Raamattu ei ole siinä muodossa kertonut.

" lainatuissa jakeissa tiivistyy koko kristillisyyden ydin "

Kristillisyyden ytimestä ei ollut nyt kysysymys.

Mutta UT on lyhimmiten ilmaistuna pelastussanoma.

Näin vaikka Vartiotorni on kirjottanut että suurin osa siitä on tarkoitettu vain niille, jotka ovat kirjauttaneet itsensä vartiotorniseuran pitämään kortistoon taivaaseen menoa varten.

• ihmelässytystä

"Ihan mitä tahansa ei sananvapauden nimissäkään voi sallia."
        Eihän ko. nimimerkki ole tehnyt mitään asiatonta. Mitä okein häpiset?

• h.elvettikauppiaat

"Entä, etkä kyennyt ollenkaan ymmärtämään mitä hra/rva Tohvelieläin on sinulle kommentoinut, h.elvetinkauppias, kun et ole jatkanut keskustelua ?"

Väärin. Ymmärsin oikein hyvin miten multinikki Trupappaa-Tohvelieläin & alter egonsa tapansa mukaan medley-kaahottelee aivan muualle itse asiassa pysymisen sijaan.

"Kristillisyyden ytimestä ei ollut nyt kysysymys."

Päinvastoin. Avauksen lainatuissa Raamatun-jakeissa ja sen "isäjakeissa" eli Jeesuksen kaksoiskäskyssä nimenomaan on koko kritillisyyden ydin ja juuri siksi siitä tein oman avauksen.

Mutta palstan fariselaisen rukousen tavoin palstan Nikea-lahkolaisia toumaroitsijoita, Jeesuksen sanojen mukainen kristillisyyden ja sen hengen syvin ydin ei vaikuta lainkaan kiinnostavan tai puhumattakaan että edes koettaisivat sitä soveltaa käytännön tasolla. Erikoisia kristittyjä.

"Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"

Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein."

"Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat"

- https://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkauden_kaksoiskäsky

Luk. 18:10-14 & 1.Kor. 13:1-3 nostavat esille edellä olevan saman periaatteen.

Nämä Raamatun ja kristillisyyden ydin-periaatteet ovat kuitenkin palstan farisealaisesti tuomaroiville kuin _omantunnon jalkamiinoja_ ja siksi he koettavat nuo Raamatun periaatteet kiertää mahdollismman kaukaa, jotta voisvat jatkaa samaa farisealaista tuomarointiaan.

Oma (farisealainen) valintansa ja siksi he myös niin kovin kiivastuvat kun kissa nostetaan pöydälle.

• MinuuttiViesti

Aloituksessahan sanotaan että joka ylentää itsensä se alennetaan päinvastoin, ja korostetaan rakkauden merkitystä.
        Se on johtanut hra / rva Tohvelieläimen ihmettelemään kysymystä.

olen huomannut että
        Joh 1:1, Jeesus on Jumala
        5 Moos 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        Ja että Jumala on vailla liharuumista, Henki, ja koska on Jumalasta kyse on Pyhä, siis Pyhä Henki

Saa helvetinkonekauppiaan puhumaan nikealaisistaan. Tarkoitatko että se on farisealaisuuttasi, (otsikkosi)

• h.elvettikauppiaat
        MinuuttiViesti kirjoitti:

Aloituksessahan sanotaan että joka ylentää itsensä se alennetaan päinvastoin, ja korostetaan rakkauden merkitystä.

olen huomannut että
        Ja että Jumala on vailla liharuumista, Henki, ja koska on Jumalasta kyse on Pyhä, siis Pyhä Henki

Saa helvetinkonekauppiaan puhumaan nikealaisistaan. Tarkoitatko että se on farisealaisuuttasi, (otsikkosi)

Pahoittelen, mutta raskaasti hihhuloiva ja toistamiseen selektiivisesti väärinymmärtävä, asioita villisti sekoitteleva, asioita sivuuttava ja sivuun vetävä 'logiikkasi' ei oikeastaan edellytä edes reagointia.

Toistetaan nyt kuitenkin oleellinen, kroonisilta sivuunvetoyrityksiltä, ett'ei asian ydin unohtuisi ;-)

- ->

9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:

10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. 11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. 12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' 13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'

14 [i] "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

- ->

"Saa helvetinkonekauppiaan puhumaan nikealaisistaan. Tarkoitatko että se on farisealaisuuttasi, (otsikkosi)"

Tarkista tuossa yllä oleva uudestaan ;-)

Toistan erään asian vaikka se ei varmastikaan "elävässä uskossa" olevan multinikillään epäloogisen hihhuloivissa ja kovin tuulisissa aivoissa kauaa pysykään ja vanhat random-kouhka-seko-hokemat ottavat jälleen vallan kaikesta.

Omalta kannaltani katsoen kaikki Raamattuun toivonsa ja uskonsa perustavat ovat kristittyjä.

Tämä taasen ei ole hyväksyttävää farisealaisesti tuomaroivien Nikea-lahkolaisten taholta. Tästä tulemme samalla myös avauksen otsikkoon.

Kuitenkaan yhdelläkään uskovalla tai uskonnolla ei ole raamatullisesti ajatellen pelastaavaa AOT:a ja ne kaikki ovat omassa lajissaan harhaoppisia, eli jotakin raamatullisesti ajatellen kohdillaan ja jotakin ei kohdillaan.

Mutta mahdotontahan tuosta loputtoman minitulkintaisesta ja ristiriitaisesta Raamatusta on edes saada yhtenevää tulkinnallista konsensusta.

Siksipä oikeoppisuudesta kiistelty alkoi jo kristillisyyden aivan ensimereiltä ja sama meno sen kuin vain jatkuu.

Mutta koettakaa nyt kuitenkin kaikessa tuossa kouhkassa muistaa ja edes yrittää tietoisesti soveltaa käytännössä Mestarin Jeesuksen itsensä kaikille uskoville ohjenuoraksi antamaa perusperiaatetta, joka on tuossa Luk. 18:10-14 ;-)

• ihanpieleenmeni
        MinuuttiViesti kirjoitti:

olen huomannut että

Oletko tietoinen siitä, että Jeesus oli kristillisyyden ensimmäinen väärä profeetta? Väärässä kuin uskollinen ja ymmärtäväinen orja.

• Trumppappaa

-Vartiotorni kieltää itsenäisen ajattelun lahkolaiselta.
        -Vartiotorni velvoittaa väittämään Raamattua ristiriitaiseksi (johon helvetinkone vetosi sille että lahkon tabujakeet olivat vartiotornista poissa. Ja kun valtakunnansalilla luetaan vartiotornia, jäävät lahkon tabujakeet salaan todistajilta)
        -Vartiotorni on tosin myöns laatinut Raamatusta UM-pamfletin, väärennöksen
        -Vartiotorni velvoittaa jäseniä käymään teokraattista sodankäyntiä, elikkä valehtelemaan lahkon edun eteen. tuo sota ilmenee myös asioiden sekoittelemisena taikka muuten sekavasti kirjoittamisena.

Ostaisitko sinä vartiotornin ?

• UuttaEsiin

Turusessahan nuo ollut aina, vanhoja totuuksia

• h.elvettikauppiaat
        Trumppappaa kirjoitti:

-Vartiotorni kieltää itsenäisen ajattelun lahkolaiselta.
        -Vartiotorni velvoittaa väittämään Raamattua ristiriitaiseksi (johon helvetinkone vetosi sille että lahkon tabujakeet olivat vartiotornista poissa. Ja kun valtakunnansalilla luetaan vartiotornia, jäävät lahkon tabujakeet salaan todistajilta)
        -Vartiotorni on tosin myöns laatinut Raamatusta UM-pamfletin, väärennöksen
        -Vartiotorni velvoittaa jäseniä käymään teokraattista sodankäyntiä, elikkä valehtelemaan lahkon edun eteen. tuo sota ilmenee myös asioiden sekoittelemisena taikka muuten sekavasti kirjoittamisena.

Ostaisitko sinä vartiotornin ?

Jatkuvan hihhuloiva aloituksesta sivuunvetosi vain osittaa kykenemättömyyden rehelliseen ajatteluun.

Pieni kommentti sivuraiteeseesi.

Myöskään hurmosliikkeissä kuten helluntalaisuudessa ei saa ajatella omilla aivoillaan...omat ajatukset demonisoidaan ja niiden tilalle työnnetään toisten ajatuksia.

"Paha tyttö lankesi ajatteluun" 14.05.2012

"Sinussa on paha voima! Tämä kauhistuttava ajatus iskostettiin Katriina Järvisen mieleen lapsuudessa. Se soi yhä psykoterapeutin ja kirjailijan mielessä."

- http://www.valomerkki.fi/kirkko-ja-kaupunki/kirkko-ja-kaupunki-arkisto/paha-tytto-lankesi-ajatteluun

Ps. Edelleen kaikki joita avus todella koskee, kiertävät sen kuin _omantunnon jalkamiinana_ hyvin kaukaa ... joka kertoo maa kieltään.

• KyökinKaisa

h.elvettikauppiaat 3.9.2015 12:11

"kykenemättömyyden rehelliseen ajatteluun."

-Tietämättä ketä tarkoitat niin nimim. Trumppappaa on ilmeisesti tahtonut antaa ainekset esille kirjoitustesi ymmärtämiseen.
        -Itsenäinen ajattelu on kielletty vartiotornissa, seurakunnassa eli valtakunnasalilla se merkitsee ajatusrikosta, josta voi saada ns karttamistuomion, jonka taas Suomen ylin lahkopomo Leinonen on käsitellyt teokraattisella sodalla lausunnoissaan joissa kieltää sellaista karttamismääräystä annettavan, hän siis valehtelee.
        -Onko lahkossa tabu myös Raamatun jae "valheen isä on perkele" saan käsityksen että niin voisi ollakin

• ensinkäskysittenrakkaus

Luulisi raamattun uskovan raamatun perus oppin edes ensin jotain velvoittavan saati, että se olisi luissa ja ytimissä aina läsnä.

• Lappointteri

Tarkoitatko että luuytimistä tulisi kaikua: valhettelun isä on perkule

• PohjanmerenPoika

Täällä on nimim. MinuuttiViesti 2.9.2015 15:04 perustellut Raamatulla:

" Joh 1:1, Jeesus on Jumala
      Ja että Jumala on vailla liharuumista, Henki, ja koska on Jumalasta kyse on Pyhä, siis Pyhä Henki "

Sitten täälä on nimim. h.elvettikauppiaat 30.8.2015 19:21 puolustautunut vedoten
      "nikealahkoon" : Nikea-lahkolaisten AOT-totuutensa julistuksista...

Kysyisin helvetinkauppiaalta, (en osta) että kerrohan enemmän tuosta perustelustasi, mikä se sinun "nikealahkosi" on ?

Tiedossa on että lahkon emolahkon Russellin perustamat raamatuntutkijat on omana lahkonaan olemassa edelleenkin, ja että 1970 -luvulla Herrick Åberg mainitsi kirjassaan yhden raamatuntutkijain / jehovantodistajain tytärlahkon, lisälahkon Sveitsistä, ja että Itäeurooppaan II maailmansodan jälkeen jääneet em mainitut lahkolaiset ovat kokeneet todistajain nykymentelmät niin vieraiksi että eivät ole heitä hyväksyneet seuraansa enää, mutta nimenomaan nikelaislahko johon nimim. helvetinkauppias vetoaa, mikä se on, mikä siinä erityisesti häntä kiihottaa ?

• hääoihaymmälläs

"Kysyisin helvetinkauppiaalta, (en osta) että kerrohan enemmän tuosta perustelustasi, mikä se sinun "nikealahkosi" on ?"
        Minun mielestäni hän on kertonut sen moneen kertaan, monissa aloituksissa, riippumatta siitä onko se hänen lahkonsa vai ei.
        Onkos Trumpappaa nyt lukenut kovin valikoivasti kirjoituksia?

• yksiPekka

Niin, Trumppappaa ?
        Mikä on se nikealahko, johon jehovalahkolainen vetoaa, semminkin kun lahkolaiselta on vartiotornissa kielletty kilpailevan uskonnollinen julkaisu

• h.elvettikauppiaat

"Kysyisin helvetinkauppiaalta, (en osta) että kerrohan enemmän tuosta perustelustasi, mikä se sinun "nikealahkosi" on ?"

Itselleni kaikki Raamattuun toivonsa ja uskonsa perustavat ovat kristittyjä, mutta tämä taasen ei sovi Nikea-lahkolaisille.

"Nikea-lahkolaisuus eli ns. klassinen kristillisyys"

- http://keskustelu.suomi24.fi/t/13774453/nikea-lahkolaisuus-eli-ns.-klassinen-kristillisyys

Sitten nämä palstan AOT-Nikea-lahkolaiset tuomaroivat juuri farisealaisen rukouksen tavoin Raamattua eri tavoin tulkitsevia.

Sitten kun kissa nostetaan pöydälle kuten avauksessa, niin kiukustuvat ja vihastuvat aivan farisealaisten esimerkkiensä tavoin, sekä alkaa aivan loputon kiemurtelu ja sivuraiteille veto.

Avaus on hurskastelijoille _omantunnon jalkamiina_ jonka koettavat kaikin mahdollisin verukkein kaukaa kiertää.

Miksi? Jotta voisivat "hyvällä omallatunnolla" jatkaa tuota samaa farisealaisuuttaan.

Tällä saralla maailma ei ole muuttunut sittemmin avauksen Raamatuun krjoitettujen jakeiden muistiinkirjoittamisen jälkeen ;-)

• IänMukaan

h.elvettikauppiaat 3.9.2015 12:11

"Jatkuvan hihhuloiva aloituksesta sivuunvetosi vain osittaa kykenemättömyyden rehelliseen ajatteluun."

h.elvettikauppiaat 2.9.2015 13:19

"kiivasta aloituksen todellisuuden kiertelyä henkilökommentein, ei lainkaann asiallisia ja järkeviä vasta-argumetteja itse avaukseen kuten ei muihinkaan julistuksien "

-Tuo tunnetila ao:lla heijastelee sitä 50 -vuotista maailmanlopun odottelua.
      Loppu on 50 v ajan ollut noin puolen vuoden kuluttua.
      Aikaisempana loppu olisi pelottavan pian.
      Myöhäisempänä se olisi kyllästyttävän kauan odotettava.

Nyt sitten purkautuvat tunteetkin jo.
      Tämä on yksi suurimpia tosiasioita vanhojen todistajien kohdalla. heille sallitaan valtakunnansalilla joidenkin vartiotornin kumoamien vartiotornioppien julistus, esim. että maailmanloppu tulee ennenkuin ennen v. 1914 syntyneet kerkeävät kuolla (nykyään vartiotorni sanoo että kahden sukupolven aikana vuodesta 1914).
      Vanhoille sallitaan vanhat opit, koska he ovat jo ikäheikkoja ja alttiita mielenhäiriöille yleensäkin lahkossa ollessaan.

Kenelle sinä antaisit vartiotornin ?

• h.elvettikauppiaat

"-Tuo tunnetila ao:lla heijastelee sitä 50 -vuotista maailmanlopun odottelua."

Toistuvat sivuraiteesi eivät muutta aloituksen todellisuutta, teidän farisealaisen rukouksen tavoin toimivien todellista profiilia. Tämä on se aisan pihvi ;-)

• SilmäKouraanJaKatso

hyvinhän siinä on nimim. "IänMukaan" huomioinut syyn h-kauppiaalle itselleen poikkeamiseen omasta aloituksestaan.

Vielä voisi lisätä että tuo lopun odottelu on julkinen salaisuus lahkolaisen mielentilasta ja että virallinen lahkototuus on että lahkolaisen on kirjoituksia tuotettava parantaakseen mahdollisuuksiaan hymyleijonaparatiisiinsa, lupausta sinne ei hänen entisten lahkolaistoveriensa muodostama vartiotorniseuran johto anna.

• h.elvettikauppiaat
        SilmäKouraanJaKatso kirjoitti:

hyvinhän siinä on nimim. "IänMukaan" huomioinut syyn h-kauppiaalle itselleen poikkeamiseen omasta aloituksestaan.

Vielä voisi lisätä että tuo lopun odottelu on julkinen salaisuus lahkolaisen mielentilasta ja että virallinen lahkototuus on että lahkolaisen on kirjoituksia tuotettava parantaakseen mahdollisuuksiaan hymyleijonaparatiisiinsa, lupausta sinne ei hänen entisten lahkolaistoveriensa muodostama vartiotorniseuran johto anna.

"hyvinhän siinä on nimim. "IänMukaan" huomioinut syyn h-kauppiaalle itselleen poikkeamiseen omasta aloituksestaan."

Täsmennä ja lopeta tuo krooninen ja riidanhekinen hihhuloiva asioiden sekoittaminen, vain onko "elävä usko" todellakin sekoittanut järjellisen ja johdonmukaisen ajattelun, sekä käytöksen.

- ->

Avaus:

- ->

Mikä tässä on ongelmallista ymmärtää ja sisäistää?

• eräsMaiju

h.elvettikauppiaat 4.9.2015 16:33

"riidanhekinen hihhuloiva asioiden sekoittaminen,"

-Ei tuossa minustakaan mitään riidanhaluista ole, siten omat tunteesi vain. Ellet sitten ajattele teokraattisen sodankäynnin kautta

• eräsM1kko
        eräsMaiju kirjoitti:

h.elvettikauppiaat 4.9.2015 16:33

"riidanhekinen hihhuloiva asioiden sekoittaminen,"

-Ei tuossa minustakaan mitään riidanhaluista ole, siten omat tunteesi vain. Ellet sitten ajattele teokraattisen sodankäynnin kautta

No miksi sitä sitten pitäisi nimitää? Pyhän hengen mongerrukseksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      75
      4009
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      202
      3302
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3006
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      77
      2671
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      379
      2408
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      181
      2072
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1605
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      36
      1586
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1418
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1392
    Aihe