Miksi työttömissä on niin paljon miehiä?
Pakoileeko ne elatusmaksuja?
Naitu on ilman ehkäisyä ja laskuja ei haluta maksaa.
Yhteiskunta kustantaa näiden nainnit ja kakarat.
Ei mikään ihme että vihaavat pakolaisia kun pelkäväät tukiensa puolesta.
Paljonko maksaa työtön laskunsa maksamatta jättänyt yhteiskunnalle?
Summat ovat aivan tähtitieteellisiä mutta kukaan ei puhu mäistä.
Tätä ihmettelen
2
<50
Vastaukset
- listalässy
Oho, siis olettaen että se yhä on työnantaja kun päättää palkkaako johonkin työpaikkaan miehen vaiko naisen, niin jos ja kun työnantaja x palkkaa johonkin työpaikkaan naisen vaikka miehiäkin olisi ollut siihen ollut tarjolla, niin syy moiseen pelkästään on niitten silloin palkkaamatta jääneiden miesten? Mutta se työnantaja ei kanna asiassa mitään osaa eikä vastuuta?
No, samantien herää kysymys että onko tosiaan niin että jos jonnekkin työpaikkaan tarvitaan yksi (1) uusi työntekijä, ja työpaikanhakijoita ilmaantuu sata (100), niin kun se yksi niistä hakijoista sitten on jollain perusteella sinne työpaikkaan töihin valittu, niin olivatko ne 99 rannalle ruikuttamaan jäänyttä työpaikanhakijaa aina ja joka tapauksessa jotenkin pilalla ja jäivät töihin valitsematta juuri siksi? Vai oliko syy ainakin osin sittenkin se että työpaikkoja tuolloin oli tarjolla niiden kysyntään nähden ikäänkuin noin 99 liian vähän?
No oli miten oli, otamme ja menemme aikakoneella johonkin hetkeen menneisyydessä jolloin täystyöllisyys ainakin pääkaupunkiseudulla vallitsi. Siellä menneisyydessä tapaamme vaikkapa erään Riston, hän on mies ja on elättänyt itsensä lapiomiehenä rakennustyömailla. Ja tapaamme myös erään Sirpan, hän on nainen, ja on elättänyt itsensä perushoitajana vanhainkodilla. ja otamme teknisenkehityksen myötä ilmaantuneen upouuden koneen, jolla koneella joko korvaamme siellä rakennustyömaalla Riston tai sitten vanhainkodilla Sirpan, tai jos oikein lykästää niin molemmat. Ja ihmettelemme että kumman korvaaminen sillä koneella olisikaan helpompaa Riston vaiko Sirpan?
Aivan, Riston korvaaminen on ja oli paljon helpompaa kuin Sirpan.
Vaan entäpä nyt sen koneen syrjäyttämä ja siksi työtön Risto? Kun on raaka fakta että se kone kaivaa paljon tehokkaammin tarvittavia kuoppia siellä rakenustyömaalla kuin mitä Risto tai kuka ja mistä hyvänsä kotoisin oleva ihminen lapion käyttäjänä kaivaisi.
Niinpä herää kysymys että jos kerran rakennustyömailla ei enää töihin tarvita, niin miksi Risto ei sitten mene töihin vaikkapa sinne vanhainkotiin? No itseasiassa Risto jo kävi kysymässä myös sinne vanhainkodille töihin, mutta työnantaja sanoi että ei nyt uutta työvoimaa tänne vanhainkodille tarvita kun meillä on jo Sirpa täällä töissä. - RentouduNytJo
Aloittaja voisi tehdä työtä, jotta ei tarvitse päivät pitkät miettiä muiden tekemisiä tai tekwmättä jättämisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896062KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3395387Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222717Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512625Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852871912Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051707- 1141591
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181553seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351423