Kolitsimies mikä se on ?

Järkikäteen

Olen näitä juttuja lukenut pidempään näillä keskustelufoorumeilla ja aina jossain vaiheessa törmään Kolitsimieheen. Millainen tämä mies nyt sitten oikein on teidän mielestä? Miksi hän on se suurin uhka koko kuljetusalalle. Itse olen ajanut iät ja ajat ja tykkään vetäistä syksyllä Collage-villapaidan päälle silloin kun on kylmä,mutta ei ole vielä talvi. Mikä on se syy,että nimenomaan kyseiseen marraskuun keliin sopiva oikea asu onkin merkki siitä,että kyseinen kuski onkin koko alan mätäpaise.Mielestäni asia on ihan yhtä tyhmä kuin 1970 luvulla oli ehdoton ei pipoille tai muille lippiksille. Mieluummin aivot jäätyivät kuin se,että pakkasella olisi ollut pipo päässä.

12

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sganikka111

      En tiä,mutta Lervo ajaa ainaksi mällejä ja ajua.Ambattimies.Kojottimölli.

      • haalarimiäs

        Jos nyt oikein olen ymmärtänyt vanhempien kuskien puheista niin kun juitsari tai virallisemmin ajojärjestelijä/kuljetusesimies lähtee tienpäälle näyttämään miten ne hommat hoidetaan todella tehokkaasti niin silloin on kyseessä kolitsimies. Eikös niillä juitsareilla ole siellä toimisto juuri prässihousut ja collagepaita päällä. Tärkeän näköisinä jökötetään ruudun edessä kun pitää Facebook päivittää ja iltapäivälehdet lukea.Kolitsimiestä ei vaan saisi päästää rattiin sillä sen jälkeen auto on kurtussa ja tavarat jaettu väärin. Koko asiasta ei saa mainita halaistua sanaa muille ettei työilmapiiri kärsi. Voi että.....


    • rahti_kuski_1961

      Kolitsi malliset housut ovat todella mukavata ja rennot ajohommissa. Kesä aikaan en käytä alushousuja laisinkaan alla ja se pehmeä kolitsi kangas on mukavan tuntunen paljasta ihoa vasten. Joka viikonloppu pesen kyllä kolitsini, kun tuppaa niissä olemaan aika rumasti ruskeeta takana, kun ajon aikana takareikä kutiaa, niin tulee penkkiä vasten hangattua ahteria ja sitten ahterireijässä oleva irto sonta likaa kolitsikankaan ikävästi.

    • lervontuttu

      Lervo on kolitsimies henkeen ja vereen, konkelonmäen seolta päivää!

    • MaineKiiriiEdellä

      Tämän keskusteluketjun kun lukee ei tarvitse ihmetellä miksi kuljetusalanporukan maine on se mikä on.

      • Perimätieto

        Nyt menitte ja suututitte kaikki suomen juitsarit jutuillanne.Jopa legendaarinen MaineKiiriiEdellä nimimerkkiä käyttävä keski-ikäinen esimiesten esimies järkyttyi kesken kymppi-uutisten katsomisen.Kalju kiiltäen hän syöksyi laittamaan oman kommentin nettiin . Vaimokin ihmetteli kolitsi housuja silitellessä mihinkä sillä ukolla nyt tuli kiire.Eihän kolitsihousu miestä pahenna jos vaan muistaa olla päästelemättä ruikulipieruja lahkeeseen . (Vanha Laihialainen kansan viisaus)


    • aura_kuski

      Täällä pääkaupunkiseudun rahtareiden tämän hetken ykköshokema kuuluu olevat ulostulotien varressa oleva tien epätasaisuudesta varoittavan kyltin teksti " Varohan heittoa, jottei kolitseihisi tirskahtaisi keittoa"

    • Blåkläder

      Nythän mä hokasin . Olen miettinyt mikä se kolitsimies on. Hän siis käyttää sellaisia collage-kankaasta valmistettuja housuja. Vähän kuin entisajan villahousut.Voi olla myös aika räikeitä kuvioita. En ole kyllä ainakaan jalelukuskeilla sellaisia nähnyt. Kyllä niillä kaikilla on Dimexit tai Snickerisit päällä. Ainoastaan ostoskeskuksissa olen kyseiset housut havainnut hyvin yleisenä asuna keskikalja-baarien kanta-asiakkailla.Keski-ikä on sälleillä 40-60 vuotta ja naama punottaa.

    • kolitsiton

      Olisiko muut housut rikottu? Itseä ylennetään oikein kilpaa täällä.

    • jakelu_kuski

      Se on aivan sama mitä kankasta tyähousut ovat, pääasia on, että niissä on rumasti keittoa takaosassa.

    • palitsikoviaani

      Joka rahtikörmy käyttää kolitseja yötä päivää, kesät talvet ja ei pese niitä koskaan koska ajukolitsi on pyhä!

      • Oldtimegoodtime

        1980-luvulla kaikkien tuntema vanha ukkeli ajoi Bedfordilla maitokuormia Helsingissä. Hänellä oli pussihousut ja saappaat. Hän ei pessyt koskaan housuja ja maitoa oli roiskunut niin monet kerrat ,että lahkeet olivat kuin jäykkää peltiä ja kiilsivät liasta.Tuoksusta ei kannata edes puhua. Se oli sitä vanhaa hyvää aikaa se.Silti ei kukaan valittanut ei kauppias eikä esimies. Mitä sitä turhia jorisemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1632
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      707
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe