Haluan kuolla.

Darkmindeddd

Ajatukset pääni sisällä eivät lähde pois, eivätkä ole lähteneet puhumallakaan. En usko tulevaisuuteeni edes 1% vertaa. Mielestäni yksinasuminen on vain sama, kuin vanhempani pääsevät hylkäämään minut ja olemaan ilman yhteydenottoja ollenkaan jatkossa, kun tulen muuttamaan omilleni. Eivät he minua tue, he tekivät ja pitivät minut rahan takia, lapsilisän, jotta voisivat elää työtöntä elämää ja jotta voisin kasvaa paskimpana mahdollisimpana ihmispaskana jota hakattiin koko lapsuus ja kiusattiin koulussa koko elämä. Jo kaksi vuotta täytettyäni isäni veti minua päähän. Nyt "olen antanut kaiken anteeksi" ja asun vieläkin kotona, olen 20. Totuus asioista on, että minut on lytätty uskomaan että tulevaisuus menee vituiksi koska minä olen tyhmä, kyvytön mihinkään, minä olen koko elämäni kuullut kaikkea paskaa niiltä ihmisiltä ketkä minut loivat, kuka minä olen. Olen masentunut ja en enään jaksa elämää. Kaikki ovat vain haukkuneer, kiusanneet, arvostelleet, lytänneet ja kertoneet minulle kuinka paska oikeasti olen. Aikani kulutan nykyisin makaamiseen sängyssä, en jaksa tehdä mitään ja siivota olen aina jaksanut, nyt en edes sitäkään kykene tekemään. Heti kun poikaystävä lähtee pois, alkaa depressio. En edes tiedä, haluaisinko olla tämän ihmisen kanssa yhdessä vai haluaisinko elää ilman häntä, sillä hän haluaa kokoajan seksiä ja arvostelee/valittaa jatkuvasti... Toosaalta voisin dumpata loputkin ihmiset elämästäni. Mitä teen?

39

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_ehkä_niin_paha

      Tuskin teet mitään, juttusi vaikuttu lähinnä terveen ihmiset tunnepurkaukselta. Et ole pahimmasta päästä lainkaan - uskon, että sinulla on valoisampi tulevaisuus kuin menneisyys. Ihminen joka pystyy analysoimaan omaa elämää ja ymmärtää syy ja seuraussuhteet ei ole yleensä itsetuhoinen. Parempaa kannattaa odottaa ja toivotaan sitä sinullekin. Itsenäistyminen on kesken ja toivottavasti pääset joskus elämään omaa elämää ilman vanhempiasi.

      • PenG

        "Ihminen joka pystyy analysoimaan omaa elämää ja ymmärtää syy ja seuraussuhteet ei ole yleensä itsetuhoinen."

        Jaaeivai?

        Muuten oli ihan hyvä kommentti. Rohkaiseva. Se on hyvä.


    • Ze77

      Ei kannata välittää siitä mitä toiset susta sanovat. Sä pystyt mihin vain jos haluut!
      Itse olin myös vuosikausia vaikeassa elämäntilanteessa ja monta kertaa ajattelin etten halua enää jatkaa elämää.. Nyt kun mietin asioita taaksepäin, jos olisin tehnyt itsemurhan en olisi koskaan kokenut niitä ihania asioita/ ihmisiä joita olen saanut elämääni. Sä oot vielä nuori ja koko elämä edessäpäin! Tsemppiä!
      http://www.mll.fi/nuortennetti/mielenterveys/mieli_maassa/masennuksesta_selviaa/

    • Darkmindeddd

      Sinä ketä et osaa jauhaa kuin vain "paskaa", haiset todennäköisesti paskalta itsekin joten minun ei tarvitse paskaa sinulle erikseen haistattaa. :D
      Käy läpi kaikki tämä paska ja tule sitten jauhamaan minulle oikeasta paskasta. En tiedä miksi, mutta sinä olet täyttä paskaa koko epäinhimillinen ihminen.--
      Kiitos teille nimimerkit: "Eiehkäniinpaha" & "Ze77" Kun tajuatte mitä on olla ihminen eikä tuollainen arrogantti moraani.

      Tunnen itseni vanhaksi itse kokemuksieni jälkeen. Tässä kokeilen pärjätä päivä toisensa jälkeen ja huomenna taas puhumaan jollekin amatööripsykologille. Aijon kertoa totuuden siitä, miten tunnen oikeasti joka päivä. Ei ole helppoa elämä. Nyt jos vain voisin olla jossakin jossa tuntisin rauhan. Sellaista paikkaa on vaikea löytää.

    • SallaKarimies

      Hui mitä vastauksia olet saanut. :( Mutta haluan kertoa, että Jeesus voi auttaa sinua. :) Juuri vast´ikään luin jonkun tytön kirjoituksen, jolla oli joku ihan diagnoosi ja suuria oppimisvaikeuksia koulussa, mutta uskoon kun tuli, niin asiat pikku hiljaa muuttuivat hyvään suuntaan ja tyttö teki ihan suuria saavutuksia. Usko Jeesukseen, käänny hänen puoleensa, hän tahtoo auttaa sinua. Lue Raamattua (www.evl.fi/raamattu ), rukoile, mene seurakuntaan, josta löydät varmaan mukavia, uskovia ystäviä... ja tosi hyvän alun uskon matkalle tarjoaa tämä opetuslapseuskoulu: http://oneway.tv/fi/category/23425511

      Sen taustalla on yhteiskristillinen lähetysjärjestö One Way Mission. Varsinki Tapanilla on todella hyviä ja hoitavia opetuksia minusta. :) Niitä kuunnellessa nukahtaa hyvin rauhaisaan uneenkin illalla... siunausta sinulle, ja kaikkea hyvää!

      • enjaksaenää

        Voi vitun Jeesus. Vaikka kuinka rukoilisi, niin asiat menee silti aina päin persettä.

        Olen itse masentunut ja jos näen tälläistä uskopaskaa annettavan neuvoksi, tekisi mieli heittää veivi samantien.


    • TSH

      Voi sua, olet kokenut tosi kamalan lapsuuden ja nuoruuden. Mä toivon että pääset johonkin terapiaan tai muuhun hoitoon, missä voit purkaa näitä asioita. En todellakaan usko että olet mikään paska, sut on vaan niin lytätty uskomaan niin. Toivon sulle sydämestäni voimia ja kaikkea hyvää elämääsi. Tie ei varmaankaan tule olemaan ihan helppo jatkossakaan mutta jospa se helpottaisi aikanaan kun saisit jotain ammattiapua jne. Ja ps. jätä se poikaystävä jos hän ei kunnioita sua ja haluaa vain seksiä. Voimia <3

    • Darkmindeddd

      Kiitos vastauksista jälleen. Kaipa tämä tästä päivä kerrallaan etenee johonkin suuntaan. Vaikea kyllä uskoa enään mihinkään ja tuntuu että olen toistuvasti tuota riimiä yrittänyt uskoa, että:"Kyllä tämä tästä."
      -- Huomenna puhumaan taas tosiaan amatööripsykologille siitä, kun ei jaksa enään edes siivota tai olla tekemättä vääriä valintoja elintavoissa (Liikaa kahvia, enemmän tupakkaa, blackouttiin asti alkoholia mikäli sitä käytän) Vittu kun voi taas olla niin vaikeaa kun ennen ei ollut ongelmaa itsensä kunnossapidossa...

    • Darkmindeddd

      No, ulos istuessani ja poispääsyä kämpästä ja paskasta mielialasta haettuani röökin vedettyäni lähdin kävelemään ja päädyin tekemään n.7km:n lenkin... Se oli vielä ''ihmisten aikaan'' ... Kello on nyt 3.21 ja olen vieläkin hereillä koska ei vittuakaan väsytä.

      • dokupentti

        Raitis ilma saattaa auttaa hetkeksi. vaikuttaa myös siltä, että kannattaisi pikimmin muuttaa omilleen. Myös se jätkä kiertoon. Harrastuksen jos jaksaisit aloittaa... Alkosta tuskin löytyy apua. Pillereitä jotkut vetävät, itselleni ei ollut hyötyä, joten lopetin. Kaikki kuuluu elämään ja jos selviää masennuksestaan, tuskin pikku jutut enää tuntuvat miltään (sataa vettä, röökit loppu tms).
        Toivottavasti se päivä alkaa paistaa elämääsi. Olet sen ansainnut.


      • pitkäaikaiskokemus

        Käveleminen voi joskus olla oikein hyvästä, kun läpikäy tunnesolmuja, traumoja yms.

        Minulta jäi tältä yöltä kävelyt väliin, nukkunut en ole vieläkään. Eiköhän uni kohta jo tule kuitenkin...

        Aloittajalle tekisi mieli sanoa, että sinulla on todennäköisesti oikein hyvät mahdollisuudet saada apua asioiden käsittelemisestä puhumalla, eli hyvässä terapiassa tms. Ja toivoa ja luultavasti vuosiakin on vielä paljon edessä - ei kannata heittää kirvestä kaivoon vielä ollenkaan. Tai jos joskus viskoo, niin noukkii sitten taas takaisin ja jatkaa, kun huumori palaa...

        Puhut "amatööripsykologista"; mitähän se tarkoittaa? Onko se hyvä kontakti? Olisiko sinulla mahdollisuutta saada myös ihan ammattimaista terapia-apua?

        Voi olla hyvä tiedostaa, että tunteiden ja masennuksen käsittelyn kanssa käy myös usein niin, että juuri silloin kun saa otettua askeleita eteenpäin, voi tulla hetkellisesti erityisen vaikeita oloja. Asiat, tunteet liikahtelevat ja vapautuvat sisällä, ja se tuo usein mukanaan ahdistusta, vaikka viekin hyvään suuntaan. Joskus esim. liikkuminen voi olla oikein hyvä keino näiden tuntemusten läpikäymiseen. Niitä ei kannattaisi turruttaa, vaan yrittää elää läpi, se vie yleensä tehokkaimmin hyviin tuloksiin...


    • EläElämääsiJuu

      Jokasen ihmisen oleellisin elämäntehtävä lienee tarkoituksen hakeminen elämälleen...
      Sen pituinen se.

    • hetygs

      Varmaan juuri siksi retkahdat "pahoihin poikiin" jotka haluavat seksiä koko aja, koska olet tullut henkisesti hyväksikäytetyksi. Kehotan ryhdistäytymään, ja jättämää hyväksikäyttäjät runkkailemaan vaan.

      Tästä kuviosta puuttuu vaan, että hän panisi äitiäsi. :D

    • Darkmindeddd

      Jaa, en herännyt sängystä sille psykologille, koska unirytmi on sekaisin. Amatöörillä haen sitä, että oloni ei parane puhumalla hempeitä ja lässyttämällä asioista, tarvitsen vakavasti apua mutta en itsekään tunnu saavan sitä ulos tai tajuavani sitä.
      Tällä hetkellä ahdistaa vitusti. Hän kävi luonani tänään (mies) ja puhuimme asioista, jotka ovat hänen käytöksessään väärällä mittapuulla. Se ei vakuuttanut, että hän sanoi ettei ole miettinyt koko asiaa koska ei ole muka tajunnut siitä, vaikka meillä on ollut aiemminkin siitä puhetta. Olen varmaan idiootti, kun kaipaan häntä takaisin jo nyt.
      Haluaisin olla yksin juuri nyt omissa oloissani, mutta tuntuu kuin täällä kävisin ylikierroksilla kokoajan.
      --No, soitanpa huomenna taas ja varaanpa ajan uudelleen puhumaan.
      ---Kiitos vastanneille.---

      • mvcdkytre

        Heikot mielet on avoimia hyväksikäytölle, ja mielurit kyttäävät mahdollisuutta käyttää seksuaalisesti hyväksi.

        Jos hän ehdottaa koskaan seksuaaliterapiaa hänen kanssaan, älä suostu. Tosin tuskin kuuntelet.


    • Darkmindeddd

      Nuo vastaukset ovat yliammuttuja.
      Kuolen tähän päänsisäiseen maailmaani henkisesti, onneksi jättivät edes minut hetkeksi rauhaan jotta voin anstata yksin. (Perhe.)

      Olisipa minulla elämässäni se, jonka koen puuttuvan... Tosin, en tiedä mikä tai mitä se on. Tekisi mieli juoda, mutta en tee sitä. Vatsakin on aivan sekaisin kaikesta miettimisestä ja ahdistuksesta. Tappakaa mut...

    • Darkmindeddd

      Joo, 15km:n lenkki vedetty eikä mitään muutoksia mielialassa. Oikeastaan koko lenkin ajan pyöri päässä pilleripurkki ja sen tyhjennyt. Harmi, ettei sellaista ole.

    • rrätti

      tehdäänkö yhdessä itsemurha? samat fiilikset. Vaikea lapsuus aiheuttaa niin paljon tuskaa että koen elämäni olevan pilalla.

    • Hoitoon hakeutuisin sinun tilanteessasi, jos et jo ole. (psyk.poli.; lääkitys; jonkinlaista terapiaa myöhemmin(?))
      Jos olo on oikeasti niin huono, ettei kykene tekemään mitään paitsi makamaan sängyssä, menisin psykiatriseen päivystykseen ja juttelisin heidän kanssaan - mitä he suosittelisivat. Yksi sukulaiseni on esimerkiksi ollut sairaalassa sen takia.

    • Darkmindeddd

      En pystyisi sitä tekemään paitsi yksin psyykattuani, joten en poistu kenenkään kanssa. Yksin tänne tultiin ja yksin täältä on lähdettävä.
      -- Tiedän, että tarvitsisin lääkityksen ainakin pelkotiloihin sekä ahdistukseen, masennukseen mahdollisesti, mutta osaan peittää kaiken luonnostaan ja olen luonut itselleni kehdon joka kattaa kaiken salaisesti piilotettuna siitä päivästä lähtien kun en enään jaksanut. En osaa enään ilmaista itseäni puhumalla. Olen odottanut kaiken tuskan hellittävän, mutta se ei enään käy eikä onnistu.

    • Darkmindeddd

      Tittidii taas asiat hoitamatta kunnen herännyt saati päässyt ylös sängystä. Heti, kun poikaystävä lähtee, olen voimaton ja apaattinen, havaitsen itseni tuijottamasta tyhjyyteen ja miettimällä kaikkea mistä en edes itse ole tietoinen.
      Miten saan lisää virtaa, kun en vain todellakaan jaksa mennä ulos kävelemään vaikka haluaisin. En ole läski, olen aikoinani pitänyt itsestäni huolta ja bmi on juuri sellainen, kun kuuluukinmm. Joku kuitenkin tökkii takaisin ajatuksiin ja sänkyyn makaamaan.

      Lisäksi nyt flunssaa päällä niin ei oikein ole kyvykäs muutenkaan liikuntaan.

      • listanlaatija

        Toi on todella ärsyttävää ja masentavaa, ettei saa jotain asiaa hoidettua, kun on niin väsynyt tai unirytmi sekaisin, ettei herää ajoissa. Itselleni käy juuri väsymyksen takia usein niin, että joudun siirtämään jotain tärkeää asiaa eteenpäin, kun en vain pysty / jaksa hoitaa sitä ajoissa.

        Olen tietoisella harjoittelulla ja itseäni pakottamalla saanut vähän korjattua tätä ongelmaa, mutta itsensä "uudelleen-ohjelmoimisessa" ja pakottamisessa on ensiarvoisen tärkeää, että asettaa tavoitteen riittävän alhaalle: hoitaa ensin vain kaikki välttämättömimmät tehtävät, jotka on rationaalisella priorisoinnilla määritellyt.

        Esim. tämän viikon aikana 1. laitan työttömyyskorvaushakemuksen kelalle 2. maksan vuokran 3. maksan sähkölaskun 4. ostan ruokaa kaappiin. Maanantaina voi tehdä kohdan 1, tiistaina kohdan 2, keskiviikkona kohdan 3 jne. Ei pidä yrittää haukata liian isoja annoksia kerralla, vaan kannattaa pitää asiat yksinkertaisina, niin saa aikaan valmista.

        Voi myös esim. asettaa kellonajan, missä vaiheessa tekee mitäkin. Esim. klo 9 nousen sängystä, klo 9.30 mennessä olen juonut kahvin ja pessyt hampaat, klo 10 mennessä olen siistiytynyt ja pukeutunut, klo 10.15 mennessä olen poistunut kotoa hoitamaan sitä ja sitä asiaa. Kun on saanut suoritettua jonkin tärkeän tehtävän, voi pitää loppupäivän vapaata. Joskus asiaa hoitaessaan piristyy ja tulee iloisemmaksi ja silloin voi halutessaan suorittaa toisenkin tehtävän vielä saman päivän aikana. Eli tavoitteet alhaiselle tasolle: yksinkertaista, konkreettista, järkevää.


    • Darkmindeddd

      Totta, totta. Asioiden yksinkertaistaminen on järkevää. Olisipa seuraa, sillä en kestä ajatuksia päässäni...

      Kaverikin perui ilmoittamatta mitään eilisen päivän suunnitelmat. Here I am, kuuntelen sadetta ja en osaa edes kertoa mitä mietin.

    • Keissa

      Kivessä kipeä kuin toisessa. Ainakin hieman helpottaa purkaa sanoin sitä pahaa oloa ja tuo lenkkeily ei ainakaan pahaa tee. Ja hyvä jos saa nukkua. Kirjoittele taas kun jaksat.

    • Darkmindeddd

      ''Huomenna'' on aika puhumaan tuonne ja ajattelin kertoa, että oloni on aivan sietämätön yksin ollessani. Ilman lääkkeitä tässä ei kauaa pärjätä, olen kuin uppoutunut maailmaani.

      Koska olen kipeä, en saa nukutuksi. Flunssa on pahentunut ja yskin jatkuvasti. Mies tuli meille tässä 15pv ja hän nukkuu nyt. Olo on kuin ääripäästä toiseen yksin ollessani ja hänen kanssaan ollessani. Hukun yksin ollessani johonkin tuntemattomaan, enkä todellakaan tiedä kuka olen, hänen kanssaan tunnen mielenrauhaa vaikken siltikään oikein ole perillä siitä, kuka minä olen.

      Minulla ei ole itsetuntoa jäljellä, enkä usko että sieluakaan. Moraalit ja tunteet minä omaan, mutten sielua.

      Asiat ovat niin, että päihteistä on luovuttava tai tervettä elämää tai pitkää elämää en tule näkemään. Ahdistus>>Tupakointia paljon. Elämänilon saanti>>Nopeiten kaljalla, tulee sosiaalisemmaksi ja on meininkiä päällä.

    • Keissa

      Miehen läsnäolo antaa sinulle turvallisuutta ja vahvistaa minuuttasi, joka on heikko. Sorry etten muista kaikkea mitä olet aikaisemmin kirjoittanut, mutta olet ilmeisesti aika nuori ihminen. Onhan sinulla sielu vaikka et sitä nyt tunnista ja on hyvä että moraali ja tunteet ovat tietoisuudessasi.
      Jospa keskusteluissa ja avautuessa pääsisit asian ytimiin, lähteille joka on nujertanut itsetuntosi. Sitten myös halu elää alkaa orastaa. Jos olo on sietämätön niin kannattaa kokeilla lääkitystä. Päihteet ja pako niiden avulla todellisuutta on vaikuttanut negatiivisesti minuutesi. Kiva on tullut halu irrottautua pois päihteistä.
      Voimia sinulle jatkossa prosessissa eteenpäin.

    • Darkmindeddd

      Keissa, luulen että puhut asiaa... En tiedä kuka olen ja vain ihminen joka voi minua rakastaa, saa minut tuntemaan itseni elossa olevaksi.

      Vaikka hän olisi vieressäni ja vain katsoisi elokuvia tai tekisi jotakin, mihin uppoutuisi, minusta tuntuu ettei hän ole siinä. Kuin hän ei olisi läsnä. Kuin olisin yksin, samassa mielentilassa kuin kaikki ne ajatukset jotka iskevät takaraivoon kun minä olen yksin.

      Olen kyllä heikko, sitä en kiistä. Pelkään astua maailmaan. Siinä kuvaa siitä mitä minä olen:

      https://datingasociopath.files.wordpress.com/2015/10/glass__lucent_heart_by_raingarden.jpg http://33.media.tumblr.com/tumblr_m6uym3Q0Gf1qf56v5o1_500.gif


      En haluaisi jäädä kiinni tästä, että minä kirjoittelen keskellä yötä ihmisiltä salaa, asioita internettiin.

      En ole valinnut olla tällainen, mutta siltikin jokin minussa käskee kuunnella niitä ajatuksia jotka päässäni pyörivät. Olen varmaan hullu. Tai olen tuominnut itseni hulluksi jo, joten en sitten tiedä.

    • PänG

      Hienoja kuvia... Vähän kuin jotkut omat, kuvittelut.

      Minusta on hyvä olla itse omaa, rikkonaista, kaunista itseään sillä välinkin ja sen jälkeenkin, kun ehkä toivoo tai näkeekin löytävänsä toisen. Ei se toinenkaan ole täydellistäjä ja totuus, sittenkään. Vaikka kuinka aarre olisikin...

      • PänG

        ...Ok, luin nyt vasta enemmin keskusteluja yläpuolelta. Eli ylläolevat eivät ehkä niin uutta tuovia niihin... Ehkä ollaankin joka tapauksessa monin tavoin samankaltaisissa tilanteissa.

        Ihmiset, jotka elivät toisina aikoina, eivät ole ikinä harjoittaneet tällaisia (epä-)tasapainoiluja itsensä ja maailman / toisten kanssa. Miten lienevätkin eläneet. Tai sitten se ei ollut jotenkin niin rajattoman vaikeaa...

        Vaikka mitä siitä. Ollaan tässä. Höö, yritetään...


    • Itseinho

      Mä elin ennen ja suunnittelin tulevaisuutta,Joskus aikoja sitten.Sitten aloin elää viikko kerrallaan.Tuli vaihe,että elin yhden päivän kerrallansa.Sitten tunti.Nyt jaksan elää minuutin jaksoissa,kun ei oo elinvoimaa,ei jaksas hengitellä sitte yhtään.Kaikki kaatuu päälle,omassa elämässä,oman heikon tahdonvoiman,heikkojen hetkien,huonojen valintojen ja paskojen olosuhteitten taakia,jotka tuntuu vaan paisuvan kokoajan.Ja kun kaikki tarvii,kokoajan,ei loppua näy.Venyn,äärimmilleen,muttei riitä mikään,yritän unohtaa itteni edelleen.Miten paljon pahaa sitä saakaan aikaan,ihminen itselleen ja muille,tahtomattaan,en jaksa lakata hämmästelemästä.Oon heikko ja paska ihminen.Pumppu prakaa,joten toivossa on hyvä elää................................

      • Tuotaniin

        Ootko käynyt missään terapiassa tai muuten puhumassa asioista jonkun kanssa?

        Saattaisi auttaa.

        Itselläni on ehkä vähän samanlainen, "tukehtuva" tilanne nykyään; poljen paikallaan yhä pahemmin, aiemmat apukontaktitkin poissa, niin tilanne heikentynyt sen myötä.

        Suorittaminen ja itsensä sivuuttaminen ei synnytä kyllä ikinä mitään hyvää. Hyvä kysymys sitten se, miten voi päästä toisenlaiselle raiteelle. Varsinkin jos olosuhteet on tiukat.


      • Tuotaniin

        Ja älä nyt mieti, että mikään "heikko" ja "paska" oot. Kyllähän sitä jokainen alkaa hajota, kun tarpeeks kuormataan taakkaa rinnan päälle. Lisäksi jokaisella on aina erilaiset lähtöviritykset aiemmasta elämästä (lapsuudesta jne.) pohjina, se vaikuttaa aikas hiton paljon näihin asioihin...


      • Syyllisyysainamukana
        Tuotaniin kirjoitti:

        Ootko käynyt missään terapiassa tai muuten puhumassa asioista jonkun kanssa?

        Saattaisi auttaa.

        Itselläni on ehkä vähän samanlainen, "tukehtuva" tilanne nykyään; poljen paikallaan yhä pahemmin, aiemmat apukontaktitkin poissa, niin tilanne heikentynyt sen myötä.

        Suorittaminen ja itsensä sivuuttaminen ei synnytä kyllä ikinä mitään hyvää. Hyvä kysymys sitten se, miten voi päästä toisenlaiselle raiteelle. Varsinkin jos olosuhteet on tiukat.

        Olet tarkkanäköinen.Mä olen ollut koko elämäni suorittaja,petän itseäni aina vaan.Läheiset siitä huomautelleet vuosien saatossa.Joskus miettinyt että rankaisenko itseäni jostain.Olemassaolosta,riittämätömyydestä,omista haluista,toiveista..


      • Syyllisyysainamukana
        Syyllisyysainamukana kirjoitti:

        Olet tarkkanäköinen.Mä olen ollut koko elämäni suorittaja,petän itseäni aina vaan.Läheiset siitä huomautelleet vuosien saatossa.Joskus miettinyt että rankaisenko itseäni jostain.Olemassaolosta,riittämätömyydestä,omista haluista,toiveista..

        Se muuten näkyy kaikessa.En vaadi juuri koskaan mitään keneltäkään. En käy juurikaan missään ja jos käyn,koen syyllisyyttä.Kyllä mua siitä syyllistetäänkin,ei sen puoleen.En osta itselle mitään,en edes tarpeellista läheskään aina.Teen kaiken,mitä pyydetään.Aina.Kyseenalaistamatta.Yritän olla,harmiton ja huomaamaton.Otan ruokaa,jos sitä muilta jää.Niin,vaikeaa on muuttaa itseään,kun ikää tulee,miltei mahdotonta.


      • Syyllisyysainamukana
        Syyllisyysainamukana kirjoitti:

        Se muuten näkyy kaikessa.En vaadi juuri koskaan mitään keneltäkään. En käy juurikaan missään ja jos käyn,koen syyllisyyttä.Kyllä mua siitä syyllistetäänkin,ei sen puoleen.En osta itselle mitään,en edes tarpeellista läheskään aina.Teen kaiken,mitä pyydetään.Aina.Kyseenalaistamatta.Yritän olla,harmiton ja huomaamaton.Otan ruokaa,jos sitä muilta jää.Niin,vaikeaa on muuttaa itseään,kun ikää tulee,miltei mahdotonta.

        Ja syyllinen löytyy kuin löytyykin,peilistä.Kaikkeen sontaan.


      • Tuotaniin

        Ehkä tuo itsesi syyttely on siis osa sitä suorittamistaipumusta, tai ne kuuluvat yhteen. Monesti juuri se oma ankara "sisäinen arvostelija" ruoskii suorittamaan ja sivuuttamaan omien syvempien tunteiden kuuntelun, oman itse toteuttamisen erilaisten "velvoitteiden" ja/tai muiden ihmisten (oletettujen) odotusten hyväksi. Ja syyttelee omista (kuvitelluistakin) puutteista, laiminlyönneistä, koko olemuksesta ylipäätään jatkuvasti. Noin minullakin...

        Et vastanut kysymykseen, oletko etsinyt tai saanut keskusteluapua?

        Liiallisesta kiltteydestä, sen ilmenemisestä ja syvemmistä taustoista on kirjoitettu jonkun verran melko hyvää yleistajuista, konkreettisiin kokemuksiin keskittyvää kirjallisuuttakin Suomessa viime aikoina. Sellaiseen tutustuminenkin voi ko. ongelmista kärsiville olla puhuttelevaa ja auttavaa. Tuolta löytyy esimerkkejä (en tunne bloginpitäjää, löysin sivun vain haulla): http://kirjabrunssi.blogspot.fi/2014/02/anna-liisa-valtavaara-kiltteydesta.html

        Kirjoja löytää kirjakaupoista netissäkin ja varmasti myös kirjastoista, jos kiinnostavat...


    • Darkmindeddd

      Nimimerkki :"rrätti" ammu mut jos mulla on ase jonka hommaat. Eli kaksi asetta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe