Masennukseni takia olen syrjäytymässä......

Umpimasentunut

Olen todella hankalassa tilanteessa masennukseni takia.
Koko elämääni on varjostaneet taloudellisesti hankalat tilanteet, jotka ovat ehkä johtuneet minun kyvyistä selviytyä erilaisista asioista.
Olen riutunut köyhyydessä jo useita vuosia. Elämäni on ollut pelkkää elonjäämiskamppailua, kunnes lopulta ajauduin nyky tilanteeseen, eli olen tällä hetkellä masentuneempi, kuin koskaan ennen. Ja enemmän ongelmia taustalla. On maksamattomia lainoja jne.

Enkä ole enää kyennyt selviytyy arjen askareista. Aivoni ovat leikanneet kii. En jaksa edes kertoa tän syvemmin tilanteestani, koska voimat ei riitä siihenkään.
Masennukseni vuoksi olen sössinyt enemmän ja enemmän.... Tarvitsisin jonkinlaisen kuntoutusjakson, mutta köyhänä mullei ole varaa.. Olen jo vuosia ollut sitä mieltä, että intensiivinen terapia tekisi mulle hyvää... Nyt olen jo niin suossa, etten enää usko, että mua niin helposti enää täältä jaloilleen nostetaan. Kirjoittelen tätäkin tekstiä mielettömän romukasan keskeltä ja muuttaa pitäis! Samaan aikaan rahat lopussa ja järki ei luista yhtään. Oiskohan mun järkevämpää lopettaa itteni tähän paikkaan!
Ei musta ole yhteiskuntakelpoiseksi kansalaiseksi!!!!!

7

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaisellasta

      Tämä on taas jälkiviisautta, mutta miksi kaivatte itsellenne hautaa elämällä velalla jota ette koskaan kykene maksamaan takaisin?! Se on aivan hullua.

      Ilman tulojakin voi elää, niin miksei pienillä tuloilla voisi elää normaalia elämää?

      Oletko hakenut kunnalta velkaneuvontaa jne?

    • motogp

      Mulla oli joskus Pappatunturi, mutta SE LEIKKAS KII. Annoin sille romulle terapiaa, heitin sen järveen.

    • taas.näitä

      Masentunut ei tee itsestään "olen masentunut, siksi kaikki menee pieleen" -diagnooseja.
      Mitäs elit mummo tai jonkun muun rahjoilla ja jätit kaiken tekemättä. Osta harava ja mene haravoimaan piha-alueita ihan minne vaan.

      • capswan

        Öhh..niin miksi "ei tee"? Tuohan on ihan ymmärrettävä hätähuuto, ei kai nyt provo?
        Minullakin on masennus ja sen perusteella työkyvyttömyyseläke. Sillä pärjää, kun menonsa mitoittaa eikä ota mitään vippejä. Eikä omasta mökistä tarvi vuokraa maksaa. Varsinaisia ystäviä ei ole.
        Sotkuja on vaihteleva määrä; joskus paremman aktiivisuuden päivinä siivoan ja tiskaan, ja teen pientä autohuoltoa.


      • jonkkajunkka
        capswan kirjoitti:

        Öhh..niin miksi "ei tee"? Tuohan on ihan ymmärrettävä hätähuuto, ei kai nyt provo?
        Minullakin on masennus ja sen perusteella työkyvyttömyyseläke. Sillä pärjää, kun menonsa mitoittaa eikä ota mitään vippejä. Eikä omasta mökistä tarvi vuokraa maksaa. Varsinaisia ystäviä ei ole.
        Sotkuja on vaihteleva määrä; joskus paremman aktiivisuuden päivinä siivoan ja tiskaan, ja teen pientä autohuoltoa.

        Mistä lähtien maallikko on tehnyt diagnooseja?
        Masennuksen perusteella EI pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Mukan on jotain muutakin.
        Sinulla ei sotkuja oe, olet vain päässyt aina liian helpolla.


    • Toivoaonaina

      Älä tee itsellesi mitään pahaa!

      Laita kännyä ristiin ja huuda "yläkertaan" omin sanoin hätäsi.
      On luvattu kuulla ("Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin Minä tahdon auttaa sinua, mutta sinun tulee kunnioittaa Minua"), vaika et ehkä uskoisikaan, niin sinua taivaasta seurataan.
      Tarkoitus on, että nämänlaiset vaikeudet ajavat tilaan, jossa ihminen huutaa apua!
      Mene lähimmän seurakunnan (isokirkko?) diagonin puheille.
      Kerro suoraan miten asiat on. Älä selittele! He todennäköisesti ymmärtävät sanoittakin. Heillä on usein antaa käytännön neuvoja ja apua.

      Käytännön asia: jos sinulla on paljon "romua" laita ne tavalla tai toisella myyntiin.
      Toisen romu on toisen aarre.
      Puuhastele päivittäin voimiesi mukaan edes jotain pientä mielenvirkistykseksi.
      Aloita vaikka siivoamalla jokin kohta huushollistasi - vaikka vain yksi pieni kohta!
      Koeta löytää joku luotettava henkilö, jonka kanssa voit asioista puhua.

    • auttajankaveri

      Polta vähemmän pilveä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe