Ammatti"auttajia"

Adekvaattinen

Pilkkaavat mm. mielenterveystoimistossa asiakkaita,niin että asiakas kuulisi,ja ilmaantuvat sitten asiakaalle idiootin virne naamallaan.Sen jälkeen ovat niinkuin mitään ei muka olisi tapahtunut.

71

993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • latvalaho

Tuttua on.Minä joskus kysyin heidän jutuistaan niin sanoivat hymyillen että sinä kuvittelet,ei olla sanottu mitään tuollaista.

• Anonyymi

Sekopaattien keinovalikoimaan kuuluu tuokin "kaasuvalottaminen" tai "gaslightning".

• Anonyymi

Haha...mulle sanottiin noin auttavassa puhelimessa. He usein sanoo juuri sanomansa jälkeen ettei he niin sanoneet.
        Muakin yritettiin manipuloida aivan sairailla jutuilla pari päivää sitten, Kun en mennytkään juttuun mukaan ja aloin ihmetellä juttua, vastaaja sanoi minuutin päästä ettei niin sanonut. Mä olen erittäin hyvä kuuntelija, kuulen tarkasti sanojen vivahteita ja äänensävyjä myöden ja muista keskimäärin 30 vuotta mitä on sanottu. Tosin mun on väitetty sanoneen mitä oikeesti en ole sanonut.
        Mä olen hyvä kuunteleen, ymmärtään ja muistaan ja joku mullekin väitti mun kuulleen muka harhoja puhelimessaan. Se ei ole mitenkään mahdollista. Minulla ei ole mitään häikkään puhelujen kuuntelussa, sen voi vaikka testata,

popiuyyy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha...mulle sanottiin noin auttavassa puhelimessa. He usein sanoo juuri sanomansa jälkeen ettei he niin sanoneet.
        Muakin yritettiin manipuloida aivan sairailla jutuilla pari päivää sitten, Kun en mennytkään juttuun mukaan ja aloin ihmetellä juttua, vastaaja sanoi minuutin päästä ettei niin sanonut. Mä olen erittäin hyvä kuuntelija, kuulen tarkasti sanojen vivahteita ja äänensävyjä myöden ja muista keskimäärin 30 vuotta mitä on sanottu. Tosin mun on väitetty sanoneen mitä oikeesti en ole sanonut.
        Mä olen hyvä kuunteleen, ymmärtään ja muistaan ja joku mullekin väitti mun kuulleen muka harhoja puhelimessaan. Se ei ole mitenkään mahdollista. Minulla ei ole mitään häikkään puhelujen kuuntelussa, sen voi vaikka testata,

popiuyyy

kyllä joku yks lause voi mennä ohi, mutta ei minkään pidemmän keskustelun sisältö voi minulla mitenkään mennä pääpiirteiltään väärin.

ppoiuuyuyuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kyllä joku yks lause voi mennä ohi, mutta ei minkään pidemmän keskustelun sisältö voi minulla mitenkään mennä pääpiirteiltään väärin.

ppoiuuyuyuu

mutenkin mietin semmosta että kun mua kohdellaan kuin hullua koska olen sanojen merkityksille ja vivahteille herklä ja ne vaikuttavat aivotoimintaani herkästi. En usko sen olevan hulluuden piirre, vaan uskon että mitä älykkäämpi ihminen usein sen herkemmät ja hienosyisemmät aivotoiminnot-.

ppiuuuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutenkin mietin semmosta että kun mua kohdellaan kuin hullua koska olen sanojen merkityksille ja vivahteille herklä ja ne vaikuttavat aivotoimintaani herkästi. En usko sen olevan hulluuden piirre, vaan uskon että mitä älykkäämpi ihminen usein sen herkemmät ja hienosyisemmät aivotoiminnot-.

ppiuuuu

En ole mielenterveystoimiston asiakas enkä tule olemaan, kokemukset olivat auttavista puhelimista.,

poiuyyy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

popiuyyy

Mustatkos kuulleesi, kun tuossa kuukausi tai kaksi sitten sovittiin, ettet enää soita sinne?

• Anonyymi

Psykiatrit akitoi itsensä vihaan leimoillaan sitä kohtaan jonka ovat leimanneet.
        Leimojen tavoite on tehdä leimatista sadismin ja pilkan tikkataulu psykiatreille itselleen
        Ja muille, juuri siksi he kirjoittavat leimansa kortistoon täysin tuntemattomista ihmisistä että saavat muut mukaan sadismiinsa leimattia kohtaan.
        Kyse on vihan teoriasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mustatkos kuulleesi, kun tuossa kuukausi tai kaksi sitten sovittiin, ettet enää soita sinne?

Joo tarkoitus ei ole soittaakaan. Ja tuo koski vanha tapahtumaa.
        Mä päädyin soittamaan koska päädyin äitini autoon missä menin huonoon kuntoon ja sitten oli pitkä matkustus jolloin pääni meni pahasti pyörryksiin.

ppoioiuuiii

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo tarkoitus ei ole soittaakaan. Ja tuo koski vanha tapahtumaa.
        Mä päädyin soittamaan koska päädyin äitini autoon missä menin huonoon kuntoon ja sitten oli pitkä matkustus jolloin pääni meni pahasti pyörryksiin.

ppoioiuuiii

aina jos mä joudun palaamaan noihin vanhoihin juttuhin ne vanhat kauhut palaa.

popiuuuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aina jos mä joudun palaamaan noihin vanhoihin juttuhin ne vanhat kauhut palaa.

popiuuuu

mut se oli kyllä akuks virhe soittaa kun pahimmat kohtaukset tuli vast sen soiton jälkeen mutta sit toinen vastaaja rauhotti.

poiuuu

• kunelääniinnäkee

Mielenterveystoimistossa on sairaat ihmiset töissä. Sen kummoisemmasta asiasta ei ole kyse. Voivat käyttäytyä ihan miten tahansa koska yt-neuvotteluja ei tunneta, henkilökunnan sana on aina painavampi kuin potilaan eli täydellinen suojatyöpaikka psyykkisesti häiriintyneille. Hullut on hulluja hoitamassa.

• ufdshkjh

niin tuskin paranee

• yyy7

Näin on. Alkaa todellakin tuntumaan että suurin osa alalla työskentelevistä on vähän sekaisin. On siellä joitakin valopilkkuja tai sitten suht. terveitä ja järkeviä mutta aika harvassa ovat.. Tämä siis oma kokemus.

• AivotoiminnanOmaava7

Onko yllätys, että työntekijätkin ovat ihmisiä ja heilläkin voi olla huono päivä, kriisivaihe elämässään, vittuilevia ihmisiä päivästä toiseen, jotka marisevat tyhjänpäiväisistä asioista?

Totta kai lähtökohtaisesti pitää olla asiallinen, mutta aina ei vain pysty. Olethan sinäkin varmasti aina josukus väsynyt/turhautunut ym?

• Maria38

Ai huono päiväkö oikeuttaa olemaan kusipää? Ammattitaitoinen mielenterveys - (tai muu terveydenhoidon) ammattilainen pyrkii peittämään huonoa päiväänsä. Eihän vanhempikaan saa purkaa lapseensa pahaa oloa, vaikka olisi kuinka huono päivä!

Miksi oletat, että asiakkaat vittuilisivat ja marisevat turhanpäiväisistä asioista? Asia on pikemminkin päinvastoin. Mielenterveysongelmaiset ovat usein liian kilttejä. Taidat itse olla kusipääpuoskari. Sen verran idioottimaista tekstiä suollat.

• Ggggg44
        AivotoiminnanOmaava7 kirjoitti:

Onko yllätys, että työntekijätkin ovat ihmisiä ja heilläkin voi olla huono päivä, kriisivaihe elämässään, vittuilevia ihmisiä päivästä toiseen, jotka marisevat tyhjänpäiväisistä asioista?

Totta kai lähtökohtaisesti pitää olla asiallinen, mutta aina ei vain pysty. Olethan sinäkin varmasti aina josukus väsynyt/turhautunut ym?

Kiusaajia ei pidä eikä tarvi ymmärtää. Juuri tuon väärän ymmärtämisen takia kiusausta on edelleen tässä maailmassa ja se vain jatkuu. Kukaan ei mitään täydellisyyttä keneltäkään vaadi ainoastaan asiallista ja muut huomioon ottavaa käytöstä. Ei oo liikaa vaadittu.

• Ggggg44

Pahimmillaan ajavat potilaat itsemurhaan toiminnallaan eivätkä sitäkään tajua. Jos olet jo kotona ollut lannistettu, lytätty ja mitätöity niin sama meno jatkuu "hoidossa". Potilas tavallaan jatkaa tätä lapsuuden kaltoinkohtelua vielä aikuisenakin ilman että sitä itse haluaisi sillä jotenkin elämä ajaa sen ihmisen aina samaan tilanteeseen ja koska on kaltoinkohteluun tottunut ei osaa tätä välttää ennen kuin mitta tulee ihan täyteen, ja ainoa keino selviytyä hengissä on pysyä kaukana näistä ihmisistä.

• Anonyymi
        AivotoiminnanOmaava7 kirjoitti:

Normaaleissa töissä katsotaan osaksi ammattitaitoa, että omat ongelmat, vaikeat elämäntilanteet tai huonosti nukuttu yö eivät tule esiin, kun ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa. Hoitoalalla näin ei aina näytä olevan.

• Anonyymi
        Ggggg44 kirjoitti:

Pahimmillaan ajavat potilaat itsemurhaan toiminnallaan eivätkä sitäkään tajua. Jos olet jo kotona ollut lannistettu, lytätty ja mitätöity niin sama meno jatkuu "hoidossa". Potilas tavallaan jatkaa tätä lapsuuden kaltoinkohtelua vielä aikuisenakin ilman että sitä itse haluaisi sillä jotenkin elämä ajaa sen ihmisen aina samaan tilanteeseen ja koska on kaltoinkohteluun tottunut ei osaa tätä välttää ennen kuin mitta tulee ihan täyteen, ja ainoa keino selviytyä hengissä on pysyä kaukana näistä ihmisistä.

Psykiatria on äärimmäisen traumatisoiva, pysykää pois psykitreista, säästätte elämäänne, vältytte traumoilta ja post trauma stressiltä.

• Pokke

Kyllä ovat mtt.n työntekijät hulluimmasta päästä. pysykää kaukana paikasta

• ahfdjhfl

Miksi ylipäätään ihminen hakeutuu opiskelemaan psykologiaa? On ehkä omia ongelmia tai toisten manipulointi kiinnostaa.

Tietenkin on selvää, että mielenterveyspotilaiden ja vanhusten hoitajat voivat toimia kuten sattuu huvittamaan tai olla kokonaan toimimatta. Asiakkaan kokemus kuitataan aina sairauden tai vanhuuden aiheuttamaksi kuvitelmaksi. Omaiselle sanotaan, että läheisesi hourii.

• Anonyymi

Täyttä totta.

• Separ

Miksi ylipäätään meneytte mihinkään mielenterveystoimistoon? Pysykää pois sieltä. Jos lääkäriä haluatte tavata, käykää terveyskeskuksessa. Jos itse kaikesta huolimatta menette (sehän on vapaaehtoista!) mielenterveystoimistoon, älkää viitsikö valittaa. Oma syynne.

• latvalaho

Katsos jos vahinko on jo tapahtunut niin minkäs teet.Ei ajassa voi mennä taaksepäin.Ja miksi ei saisi kritisoida tai "valittaa" jos saa huonoa tai suorastaan törkeää kohtelua osakseen?

• iuffhmmbcc

Monet ihmiset yrittävät suorastaan manipuloida toisia ihmisiä menemään mielenterveystoimistoon esimerkiksi oikeudellisten kiistojen aikana. Siitä voi olla hyötyä vastapuolelle. Jos ei ole kokemusta mielenterveystoimistoista tai asianajajapeleista tms., niin eihän sitä monikaan kansalainen voi tietää mitä voisi alkaa tapahtua, jos esim. menee vain katsomaan mikä paikka se mielenterveystoimisto on.
        Jos ihmisellä on jokin rankka elämäntilanne, joka ei ole mielenterveydellinen ja kaikki ihmiset, joilta hän pyytää apua, neuvovat menemään mielenterveystoimistoon ja selostavat, että sieltä käsin häntä varmasti autetaan ja hän saa lisää voimia jaksaa vaikeaa tilannetta jne., niin ei minusta ole kovin kummallista, jos vaikka joku ihan järkevä ihminen, jolla ei ole mielenterveysongelmia edes, päätyisi menemään, etenkin jos sattuu olemaan hyväuskoinen luonteeltaan, mutta ei ole vielä päätynyt kokemaan maailman raadollisuutta.

• gfgfgfgfgf

Mielureiden kanssa asioiminen ei aina ole vapaaehtoista.

• kuulostaa.tutulta
        iuffhmmbcc kirjoitti:

Monet ihmiset yrittävät suorastaan manipuloida toisia ihmisiä menemään mielenterveystoimistoon esimerkiksi oikeudellisten kiistojen aikana. Siitä voi olla hyötyä vastapuolelle. Jos ei ole kokemusta mielenterveystoimistoista tai asianajajapeleista tms., niin eihän sitä monikaan kansalainen voi tietää mitä voisi alkaa tapahtua, jos esim. menee vain katsomaan mikä paikka se mielenterveystoimisto on.
        Jos ihmisellä on jokin rankka elämäntilanne, joka ei ole mielenterveydellinen ja kaikki ihmiset, joilta hän pyytää apua, neuvovat menemään mielenterveystoimistoon ja selostavat, että sieltä käsin häntä varmasti autetaan ja hän saa lisää voimia jaksaa vaikeaa tilannetta jne., niin ei minusta ole kovin kummallista, jos vaikka joku ihan järkevä ihminen, jolla ei ole mielenterveysongelmia edes, päätyisi menemään, etenkin jos sattuu olemaan hyväuskoinen luonteeltaan, mutta ei ole vielä päätynyt kokemaan maailman raadollisuutta.

Oletko ollut Tullissa töissä?

• Vhuio
        iuffhmmbcc kirjoitti:

Toisaalta kysymys on markkinoinnista ja siinä aina bisneksestä. Ihmisillä ei ole omaa kokemusta. Delegointi on tavallista, mutta todellisia taitureita ovat ne ihmiset, jotka jaksavat kuunnella neuvomatta.

• bby
        kuulostaa.tutulta kirjoitti:

Oletko salakuljettaja?

• Anonyymi
        kuulostaa.tutulta kirjoitti:

Tuntuu valtiolla ja valtion yrityksissä ylipäätään olevan sama meininki ..

• abcdfghijk

Myös seksuaalista häirintää esiintyy.Psykiatri kirjoitti asiakkaalle oma-aloitteisesti lähetteen plastiikkakirurgille"kosmeettisista "syistä.

• Diagnoosi

Kun Psykiatria vähemmän koulutetut terveydenhuollon henkilöt pääsevät peukaloimaan psykiatrista diagnoosia niin esim,reseptissä lukee skitsofrenia,vaikka Psykiatrien diagnoosi on lievempi.Tapahtunut useamman kuin yhden henkilön toimesta.

• nurinkurista

Toimistoissa hoidetaan pääasisassa lääkkeiden tuomia haittavaikutuksia, ei itse ihmisiä. Lääkkeet muuttavat ihmisen olemusta ja ajatuksia niin että hoitajat eivät enää pysty vuorovaikutukseen sen aidon minän kanssa joka on siellä lääkehöyryn alla ja on terve. Heille potilas on jokin muu lääkäreiden määräämien lääkkeiden muuttama olio ja hoitajat luulevat että se on sairautta jota pitää hoitaa.

• tottaon

Aivan näin. Lääkityksen ja "hoidon" sekoittama ihmisolio, tai välillä tuntuu ettei sitä ole edes ihminen heille. Olet täysin tiedoton tai tiedostamaton ameeba.

• tottaon

Itsellä kokemus että potilaaseen suhtaudutaan hyvin negatiivisesti. Sut nähdään negatiivisessa valossa. Sulla on ongelmia heidän mielestään koska ajattelet jotenkin "väärällä tavalla", olet vastuuton, et yritä tarpeeksi, typerä jne. Miten tuollainen voi auttaa potilasta? Jos potilaaseen vuosi toisensa jälkeen suhtaudutaan tuolla tavalla, aivan kuin olisit itse itsellesi ongelmasi aiheuttanut ja niin kuin olisit jotenkin viallinen niin potilas alkaa uskomaan tähän valheeseen! Eli sulle tulee lisää ongelmia niiden oikeiden ongelmien päälle.

Nämä hoitajat ja lääkärit keskittyvät ongelmiin joita ei edes ole olemassa muuten kuin heidän mielissään! Eli nämä sairaat ihmiset hoitavat asioita joita ei ole edes olemassa ja sivuuttavat potilaan oikeat ongelmat kuten esim. traumat tai vaikean elämäntilanteen. Miten tällaista voidaan verorahoilla edes pitää yllä ja miten ihmiset voivat kuvitella että tuollainen auttaa mitään? Kysyn vaan.

• Fyekdb

Hyvä keskustelu. Hoitajat ja pseudotiede psykiatria on itsessään mielisairas.

• Elättiläinen

Niin tuttua. Itse käyn piruuttaan "terapiassa" ajankuluksi, kun ei oikein muutakaan elämässä. Vähän silleen kuuntelemassa mitä ovat tällä kertaa keksineet. Saa sitten hyvät myöhemmin naurut ja kaverille kertoa parhaimmat palat. Kaveri käy terapiassa myös.

Tällä asenteellä olen käynyt mielenterveystoimistossa muutaman viime vuoden. 20 vuotta yhteensä käyneenä totean, että turhaa yhteiskunnan rahojen haaskausta. Lähinnä kai kyse juuri ihmiskaupasta.

• Huviikik

No on teillä kaveripiiri.. Kai nyt lääkkeitä syötte kahvin kanssa?

• Ihmettelenpä

Miten voisi olla, että psykologeiksi ja psykiatreiksi ei valmistuisi yhtään aidosti toisista välittäviä, auttamisenhaluisia ihmisiä? Koko ala ei voi olla salaliitto (väittäen yrittävänsä auttaa ja yrittäen oikeasti pahentaa asiaa). Erikoisalana mielenterveydessä pyritään mielen terveyteen yhtälailla kuin suunterveydessä suun terveyteen. Miksi tätä ei voisi uskoa? Itse ainakin rakastan muiden auttamista.

Kuka siis todistaa, kuka on oikeassa ja kuka harhaluuloinen? Todennäköisesti se, joka elämässä muutenkin pärjää (yleensä ei siis hoitoon hakeutunut osapuoli).

Suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa sulle hyvää, ei pahaa, se on fakta.

• fenetre

Joku satunnainen hoitaja taas vauhdissa... Hei me hoidetaan.

• tottaon

Ei elämässä pärjäämisessä ole välttämättä kyse ihmisen luonteesta. Ihminen on voinut olla kiusattu ja kaltoinkohdeltu lapsuudesta asti. Miten kehtaatte AINA SYYLLISTÄÄ UHRIA. Ylimielisyytenne on vastenmielistä ja estää AIDON KOHTAAMISEN. Kyllä suurin osa potilaistakin tietää että alalla on myös ihan hyviäkin tyyppejä ja sellaisia jotka eivät ainakaan vahingoita potilaita. Kyse on niistä jotka aiheuttavat suurta tuhoa jo ennestään kärsineille. Miksi on usein niin että alan ammattilaisilla on ylimielisyyttä? Yritättävätkö he sillä peitellä omaa heikkoa itsetuntoa ja alemmuudentunnetta ja siksi hakeutuvat omasta mielestään alempiarvoisten ihmisten luo MUKA hoivaamaan mutta oikeasti alistamaan. Ei se toisen alentaminen ja itsensä ylentäminen oikeasti nosta itsetuntoa tai tee parempaa ihmistä. Tosiasia valitettavasti on se että maailma on aika kylmä ja raaka ja osa ei vaan halua sitä myöntää joten väittävät että nämä raakuudeen tiedostaneet ovat vain negatiivisia. Ei me olla. MEIDÄN SILMÄT ON VAIN AUKI. Jos aukaisisitte omanne voisitte ehkä auttaa potilaita.

• Tottototta

Toi on ihan totta. Iso osa kaikista ihmisistä on ihan mulkkuja. Ja niitä mulkkuja on tuolla kaikki työpaikat pullollaan, myös mielenterveystyössä. Hyvät tyypit on monesti mielenterveysongelmaisia tai sitten ne makaa työttömänä kotona kun ovat liian hyviä tyyppejä että saisivat oikeita töitä.

• tottaon
        Tottototta kirjoitti:

Toi on ihan totta. Iso osa kaikista ihmisistä on ihan mulkkuja. Ja niitä mulkkuja on tuolla kaikki työpaikat pullollaan, myös mielenterveystyössä. Hyvät tyypit on monesti mielenterveysongelmaisia tai sitten ne makaa työttömänä kotona kun ovat liian hyviä tyyppejä että saisivat oikeita töitä.

Voisitko kirjoittaa selkeästi vai oliko tarkoituskin hämmentää tai sekoittaa?

• fdtyrhhethr

Sanojen "haluan auttaa" ja " tämä on sinun parhaaksesi" kätkeytyy psykiatriassa paljon pahuutta, julmuutta, henkistä- ja fyysistä väkivaltaa, kemiallista lobotomiaa, ihmissuhteiden lopullista tuhoamista ja itsemurhia.

Psykiatrian suuri ongelma on se, että hoitohenkilökunta ihan oikeasti ja sokeasti uskoo omiin sairaisiin ja narsistisiin manroihin joita potilaille toistetaan ja jotka hoitohenkilökunnan mielestä ovat ainut absoluuttinen totuus, olkoon se "totuus" kuinka sairas ja järjenvastainen tahansa. Aivan kuin psykiatria olisi henkilökunnalle jokin uskonto tai kultti, henkilökunnan joukkopsykoosi.

Psykiatria on pseudotiede joka perustuu uskomuksiin (ssri, dopamiini jne)joille ei tieteellistä todistetta ole. Se on suhteellisesti pienen kovapalkkaisen psykiatriporukan määrittelemää sosiaalista kontrollia: eri puolella maailmaa normaalin käyttäytymisen ja ajattelun normaalina pidetyt variaatiot vaihtelevat. Sama ihminen on psyykkisesti joko terve tai sairas riippuu missä maassa tai kenen psykaitrin toimesta hänen tutkitaan. Ei sellainen ole tiedettä eikä varsinkaan lääketiedettä.
        Hoitohenkilökunta sanoo haluavansa "auttaa". Avun mitä potilas "tarvitsee" ja saa määrittelee ja määrää yksin hoitohenkilökunta. "Avunannon" jälkeen tilanne on usein alkuperäistä tilannetta huonompi. Ei se ole auttamista.

• bitliis

"Kuka siis todistaa, kuka on oikeassa ja kuka harhaluuloinen? Todennäköisesti se, joka elämässä muutenkin pärjää (yleensä ei siis hoitoon hakeutunut osapuoli)."

Ei oikein loogista ajatuskulkua hoitsulta. Melko itseriittoista puhetta. Ei mulla kyllä muutenkaan sen ammattikunnan älykkyyttä kohtaan ole suuret odotukset vaikka 10 vuoden mtt-historian aikana olenkin tavannut peräti kaksi ihan kelvollista älykästä ihmistä hoitajina, jolla oli sydän paikallaan ja oikeasti kohtasivat ihmisen ihmisenä kaikkine virheineen päivineen vastavuoroisesti keskustellen ilman, että alkoivat sönkätä psykiatriasanastoa pikkukoulutuksellaan ja ymmärryksellään. Tai yrittivät leikkiä jotain psykologia ilman sitä koulutusta nojatuolipsykologiotteella.

Olin ihan pärjäävä ihminen itsekin siihen asti, kunnes jouduin psykiatrian lääkesekoiluhelvettiin ja koin vieroitusta yhdestä lääkkeestä, mikä tosiaan johti tähän holtittomaan monilääkintään, jota oli toteuttamassa osastolla pakolla nämä "tarvit lääkkeitä kuin diabeetikko insuliinia"- yksinkertaisuudet. Tätä johti taas uusi vieroitus, tällä kertaa useammista lääkkeistä, joilla voin entistä huonommin. Tähän loppui respekti psykiatriaa kohtaan, kun tunsin miltä lääkehelvetti omassa mielessä ja kehossa pakotettuna tuntui. Onneksi selvisin vaikka vieläkin kärsin seurauksista. Hoito sana kuulostaa vitsiltä viimeisen kokemukseni perusteella.

Järjestelmä ei kokonaisuudessaan tee ihmiselle hyvää, koska biopsykiatria on pseudotiede jonka kehitystä johtaa lääketeollisuuden taloudelliset intressit ja lobbaus,ja järjestelmä keskittyy lähinnä vikojen löytämiseen vaikka rastiruutuunlomakkein ja käyttää periaatteinaan mm.pakkoa. Hoidettujen oikeudet on minimissä ja heidän mielipidettään hoidosta ei kysellä eikä kuunnella. Toki on hyvä että hyviä ihmisiä löytyy mutta ei löydy ymmärrystä järjestelmää kohtaan. Sä et vaikuta hyvältä ihmiseltä, jos käytät tuollaisia perusteita.

• dsfdasf

Oot kyllä ihan sekaisin itse. Jokainen voi mennä vaikkapa hoitajat.net foorumille katsomaan miten nämä ns. "ammattilaiset" haukkuvat uhrejaan ja naureskelevat sille mitä lääkkeet aiheuttavat.

Tosi luotettavan ja ammattilaisen oloista porukkaa. Selkeästi haluavat auttaa...

• Anonyymi
        bitliis kirjoitti:

"Kuka siis todistaa, kuka on oikeassa ja kuka harhaluuloinen? Todennäköisesti se, joka elämässä muutenkin pärjää (yleensä ei siis hoitoon hakeutunut osapuoli)."

Ei oikein loogista ajatuskulkua hoitsulta. Melko itseriittoista puhetta. Ei mulla kyllä muutenkaan sen ammattikunnan älykkyyttä kohtaan ole suuret odotukset vaikka 10 vuoden mtt-historian aikana olenkin tavannut peräti kaksi ihan kelvollista älykästä ihmistä hoitajina, jolla oli sydän paikallaan ja oikeasti kohtasivat ihmisen ihmisenä kaikkine virheineen päivineen vastavuoroisesti keskustellen ilman, että alkoivat sönkätä psykiatriasanastoa pikkukoulutuksellaan ja ymmärryksellään. Tai yrittivät leikkiä jotain psykologia ilman sitä koulutusta nojatuolipsykologiotteella.

Olin ihan pärjäävä ihminen itsekin siihen asti, kunnes jouduin psykiatrian lääkesekoiluhelvettiin ja koin vieroitusta yhdestä lääkkeestä, mikä tosiaan johti tähän holtittomaan monilääkintään, jota oli toteuttamassa osastolla pakolla nämä "tarvit lääkkeitä kuin diabeetikko insuliinia"- yksinkertaisuudet. Tätä johti taas uusi vieroitus, tällä kertaa useammista lääkkeistä, joilla voin entistä huonommin. Tähän loppui respekti psykiatriaa kohtaan, kun tunsin miltä lääkehelvetti omassa mielessä ja kehossa pakotettuna tuntui. Onneksi selvisin vaikka vieläkin kärsin seurauksista. Hoito sana kuulostaa vitsiltä viimeisen kokemukseni perusteella.

Järjestelmä ei kokonaisuudessaan tee ihmiselle hyvää, koska biopsykiatria on pseudotiede jonka kehitystä johtaa lääketeollisuuden taloudelliset intressit ja lobbaus,ja järjestelmä keskittyy lähinnä vikojen löytämiseen vaikka rastiruutuunlomakkein ja käyttää periaatteinaan mm.pakkoa. Hoidettujen oikeudet on minimissä ja heidän mielipidettään hoidosta ei kysellä eikä kuunnella. Toki on hyvä että hyviä ihmisiä löytyy mutta ei löydy ymmärrystä järjestelmää kohtaan. Sä et vaikuta hyvältä ihmiseltä, jos käytät tuollaisia perusteita.

"tarvit lääkkeitä kuin diabeetikko insuliinia"

Tuon kuulin viimeksi terapeutiltani.
        Itse suhtaudun asiaan niin, että kun lääkitään sairautta tai tautia, mikä ei ole OBJEKTIIVISESTI laboratoriokokein tai kuvantamalla MITATTAVISSA (esim. ne, mitä mielisairauksiksi kutsutaan) - lääkitys perustuu valheelle ja petokselle. Samalla se on hallintakeino ja ehkä peräti ihmisoikeusrikos. Väittämä lääkkeiden tarpeesta perustuu pelkkään arvioon, "parempaan tietämykseen", uskomuksiin. Mututuntumaan.

Mietin, mitä liikkuu lääkärin tai hoitajan päässä, joka tuollaista väittää? Mikä saa heidät toimimaan noin?

• Anonyymi
        Tottototta kirjoitti:

Jos alkaa puhua jaksamisen ja mielenterveyden ongelmista vaikkapa työterveyslääkärin kanssa, niin melko nopsaan päästään syyllistämiseen. Lääkäri ei voi koskaan myöntää, että voi oikeasti olla olemassa työpaikkaväkivaltaa, työsyrjintää tai vaikkapa työvuorojärjestelyjä, jotka syövät työntekijän voimavarat.

Myöskin on niin, että ihmiset joilla oikeasti olisi paljon annettavaa työelämässä, joutuvat/lähtevät sieltä pois, mikäli eivät jaksa pelata valta- ja muita turhia pelejä.

• Anonyymi
        tottaon kirjoitti:

Ei elämässä pärjäämisessä ole välttämättä kyse ihmisen luonteesta. Ihminen on voinut olla kiusattu ja kaltoinkohdeltu lapsuudesta asti. Miten kehtaatte AINA SYYLLISTÄÄ UHRIA. Ylimielisyytenne on vastenmielistä ja estää AIDON KOHTAAMISEN. Kyllä suurin osa potilaistakin tietää että alalla on myös ihan hyviäkin tyyppejä ja sellaisia jotka eivät ainakaan vahingoita potilaita. Kyse on niistä jotka aiheuttavat suurta tuhoa jo ennestään kärsineille. Miksi on usein niin että alan ammattilaisilla on ylimielisyyttä? Yritättävätkö he sillä peitellä omaa heikkoa itsetuntoa ja alemmuudentunnetta ja siksi hakeutuvat omasta mielestään alempiarvoisten ihmisten luo MUKA hoivaamaan mutta oikeasti alistamaan. Ei se toisen alentaminen ja itsensä ylentäminen oikeasti nosta itsetuntoa tai tee parempaa ihmistä. Tosiasia valitettavasti on se että maailma on aika kylmä ja raaka ja osa ei vaan halua sitä myöntää joten väittävät että nämä raakuudeen tiedostaneet ovat vain negatiivisia. Ei me olla. MEIDÄN SILMÄT ON VAIN AUKI. Jos aukaisisitte omanne voisitte ehkä auttaa potilaita.

"Ei elämässä pärjäämisessä ole välttämättä kyse ihmisen luonteesta. Ihminen on voinut olla kiusattu ja kaltoinkohdeltu lapsuudesta asti. "

Vanha ketju, mutta komppaan tätä puheenvuoroa --- ja eräitä muitakin...

• Anonyymi
        bitliis kirjoitti:

Joo kamala tuo sitaatti hoitajataholta. Onneksi te muutamat vastasitte kunnolla, mulle ei tällä kertaa jää lisättävää :)

• Anonyymi

Auttaessasi voisit aikasi kuluksi miettiä, miksi syyn mielialahäiriöihin ja fyysisiin ongelmiin katsotaan AINA olevan potilaassa ja hänen sairaudessaan, eikä koskaan hänen käyttämissään mielialalääkkeissä? Tällaiseen asenteeseen olen törmännyt aina ja joka kerta kun olen joutunut hoitajien ja lääkäreiden kanssa ongelmistani keskustelemaan.

• rouva-x

" Ihmettelenpä ". Mihinkään salaliittoihin en usko. Harhaluulo-sairaudentunnoton mantra tulee viimeistään, kun tekee valituksen kritisoiden. Näin psykiatria mitätöi, apua hakeneen ihmisen. Piiruakaan ei anneta periksi, tunnekylmää vähättelyä. Pari käyntikertaa riitti, kyllä minulle. Näinä " samoina aikoina " en kuitenkaan kokenut työkavereilta, omaisilta tai ystäviltä epäasiallista käytöstä.

• rouva-x

Psykiatrialle tyypillinen jo kokemani vähättely, ylimielisyys ilmenee mielestäni hyvin " Ihmettelenpä " nimimerkin takaa, " pärjää elämässä " . Jotakin tämäntyyppistä motiivia, miksi psyk. alalle hakeutuu, taitaa taustalla ( alitajuisesti ) olla. Monilla. Siellä työpaikalla voi kokea paremmuutta! Oikeita terveitä syitä alalle hakeutumiseen saattaa joillakin olla, jotka ovat vilpittömiä. Ihmisiä.

• tottaon

Totta. Näitä vilpittömiä ihmisiä on hyvin vähän. Suurimmalla osalla on taustalla jotain omia motiiveja tai ovat alalla kun eivät muutakaan työtä ole keksineet.

• on.motiiveja
        tottaon kirjoitti:

Totta. Näitä vilpittömiä ihmisiä on hyvin vähän. Suurimmalla osalla on taustalla jotain omia motiiveja tai ovat alalla kun eivät muutakaan työtä ole keksineet.

Motiivi työssäkäymiseen on raha ja sen kautta tuleva yhteiskunnallinen asema eli toimeentulo ja mahdollisuus mm. saada lainaa pankista yms.
        Hoitoalalle on tullut lisää sinne soveltumatonta porukkaa, kun toisenlaiset työpaikat ovat vähentyneet yhteiskunnassa. Palkka on yleisin motiivi mennä hoitoalalle.

Ihminen (myös hoitaja/lääkäri) pyrkii aina varmistamaan omaa asemaansa yhteisössä / yhteiskunnassa. Mielenterveystyössä ja siinä valheellisessa ympäristössä se oman aseman varmistaminen edellyttää mukautumista "psykiatrian" eli pseudotieteen oppeihin vaikka se edellyttäisi valheita ja ihmisoikeusrikkomuksia potilaita kohtaan. Yhteisön ryhmäpaine pitää alan työntekijät kurissa eikä kukaan ota sitä riskiä, että asettuisi "psykiatrian" uhrien puolelle.

Psykiatrian ja hoitotyön valvonta pitäisi toteuttaa lääkärien ja virkamieskoneiston ulkopuolelta, mutta se ei ole mahdollista, koska kaikki virkamiehetkin poliiseja ja lakimiehiä myöten ovat keskenään sidoksissa ay-liikkeen kautta työmarkkinoilla, josta he saavat suurempaa palkkaa sen vuoksi, että mahdollisimman monia syrjitään työelämän ulkopuolelle. Suomessa on 3,5 miljoonaa työikäistä. Vain 1,4 miljoonaa on kokoaikaisia palkansaajia. Työllisiä on reilut 2 miljoonaa, kun mukaan lasketaan osa-aikaiset ja yrittäjät. Melkein 1,5 miljoonaa ihmistä pidetään poissa työmarkkinoiden palkanjaosta monissa (turhissakin ja turhan pitkissäkin) opinnoissa, työkokeiluissa, sairauseläkkeellä jne. Psykiatria onkin yksi ay-liikkeen työkalu syrjittyjen sosiaalipoliittiseen hallintaan. Mitä pienemmälle porukalle työt jakautuvat yhteiskunnassa, niin sitä suurempaa palkkaa ay-liike pystyy järjestämään kokoaikaisille palkansaajille.

• Anonyymi
        tottaon kirjoitti:

Psykiatrian mainetta ei paranna, että myös monet "oikeat" lääketieteilijät pitävät sitä pseudotieteenä.

Psykiatrin on ensin pitänyt opiskella lääkäriksi. Lääketieteelliseen tiedekuntaan on vaikea päästä. Jotkut pääsevät rimaa hipoen ja ehkä juuri heillä on vaikeaa pysyä mukana opinnoissa. Lääkäreiden keskuudessa psykiatria ei ole se ihan arvostetuin erikoistumisala, jonka vuoksi sinne päätyvät usein heikoimmin menestyneet opiskelijat.

Ehkä tämä joltain osin selittää alan ongelmallisuutta.

• rouva-x

Enpä nyt oikein tiedä. Totta, että etenkin lähihoitaja kouluun on lähes pakotettu ihmisiä viime vuosina, jotka eivät ole muutoin työllistyneet. Ne jotka vapaaehtoisesti alalle hakeutuneet, ei motiivina raha. Eihän hoitoalan palkat hyviä ole.

" Ryhmäpaine " . Olisiko sitten niin, että näillä henkilöillä on erilainen moraali, joka ei ole sosiaalisten normien mukaan hyväksyttävää toimintaa, ei siis valtaväestön mukaan. Jonkinlaista välinpitämättömyyttä toisten tunteita ja oikeuksia kohtaan.

• terveyttä

Olen miettinyt sitä, miten eri tavalla ihmistä kohdataan eri ammateissa. Näkökulmaa asiaan toisi vaikkapa verrata miten asiakasta puhutellaan ja kohdellaan pankkivirkailijan taholta. Asenne on aina kunnioittava, asiallinen ja asiakkaan mielipiteen kuunteleminen tapahtuu keskeyttämättä. Painostusta ei juuri huomaa ja ihmisarvoa ei mitenkään alenneta. Yhteys on tasavertainen, ei ylhäältä alaspäin luomalla minä terve-sinä sairas asetelmaa. Sanoisin, että jos haluaa mukavan juttutuokion niin ei muuta kuin pankkiin!
      Hyvin syvällistä ja valaisevaa, mielenterveyttä tukevaa ja avartavaa on myös lukea dekkareita. Kirjailija näkee syvemmältä ja tuomitsematta paremmin kuin pinnallisen koulutuksen saaneen terveydenhuoltoalan henkilön paneutuminen.
      Nykyisin lääkärit kohtelevat hyvin kohteliaasti potilaitaan. Suurin osa terveydenhuoltoalan hoitotyöntekijöistä ovat varmasti osaavaa porukkaa, mutta jokin hoitokulttuurissa pakottaa uudet työntekijät omaksumaan vanhakantaisia hyvin sitkeässä eläviä ihmiskäsityksiä ja toimintamalleja, jotka estävät pureutumasta tehokkaammin ihmisen auttamiseen.

Mielenterveyttä tukevat monet asia, kannattaisi etsiä niitä. Musiikki, kirjallisuus, harrastaminen, liikunta (tässäkin voi etsiä esim. muiden kuin länsimaisten kulttuurien tarjontaa, eikä tyytyä keppikävelyyn ja kuntosaliin), luonnon tarkkailu, jne., jokaiselle pitäisi löytyä jotain kiinnostuksen aihetta.

Nykyisin huomaa entistä enemmän iäkkäitä ihmisiä, jotka ovat ottaneet ohjat omiin käsiinsä ja elävät täysipainoisesti omin ehdoin elämää, toimien jollain saralla aktiivisesti eivätkä alistu nöyrästi hoivattavan ja passiivisen vanhuksen rooliin. Tietysti suht koht terveinä. Jos tuntee, etteivät aivot vanhene samaa tahtia ruumiin kanssa niin ei muuta kuin antaa palaa!

• Anonyymi

Foorumin ilonpilaajana pitää tähän mainita, että kyllä sieltä pankista ja kaupastakin lentää pihalle, jos niikseen sattuu. Ja ompa joku ihminen joutunut edunvalvontaankin, pankki asioita hoitaessaan.

• rouva-x

Hoitokulttuuria käytetään nyt tekosyynä, sillä ei voida mitenkään hyväksyttää eikä oikeuttaa ihmisten huonoa kohtelua. Mutta hyvä, että " tätäkin seikkaa " kerrotaan niin osaavat ihmiset ennalta harkita ja miettiä ... Meinaan itselläni kun ei ollut aavistustakaan.

• Anonyymi

On erittäin epäempaattisia hoitajia ja lääkäreitä, mutta myös erittäin ihmisläheisiä, ammattitaitoisia ja välittäviä ammattiauttajia. Itse olen kokenut 4 kuukautta psykiatrisessa sairaalassa viettäneenä ja sieltä yli 5 vuotta sitten pois päässeenä molemmat ääripäät. Vieläkin olen psykiatrian poliklinikan asiakas, mutta ilman hoitosuhdetta hoitajaan tai lääkäriin. Varaan itse ajan lääkärille sellaista tarvitessani.

Ymmärrän myös ammattilaisten näkökulman psykiatriaan asioituani paljon heidän kanssaan ja tutkittuani siihen liittyviä asioita itse, vaikka en ammattilainen olekaan. Esim. Joillekin potilaille lääkehoito on pakollista, jos he ovat hyvin harhaisia, psykoosissa ja sen takia kykenemättömiä käsittelemään omia traumojaan ja tunteitaan supportiivisten keinojen avulla. Mm. Psykoosipotilaiden lääkehoito perustuu harhoja aiheuttavan välittäjäaine dopamiinin käsittelyyn aivoissa ja on siten tieteellisesti perusteltua.

Supportiivisella hoidolla, kuten psykoterapialla ja ammatillisella kuntoutuksella pyritään puolestaan vaikuttamaan asioihin, joihin ei voi vaikuttaa lääkkeillä. Esim. Kiusattu ihminen voi alitajuisesti ajatella, että häntä kiusattiin sen takia, että hän oli lihava, hyvä koulussa, ns. "nörtti" tms. omien ominaisuuksiensa takia, ja hänelle voi sen takia muodostua huono itsetunto. Terapialla pyritään muuttamaan noita ajatusmalleja ja toimintatapoja tilanteissa, joissa alkaa esim. ahdistaa tai masentaa.

Joskus myös potilaan/kuntoutujan ympäristöä voi olla tärkeää muokata hänelle sopivammaksi kun muut keinot eivät ole riittäviä. Esim. itse asuin jonkin aikaa kuntoutuslaitoksessa, koska vanhemmistani itsenäistyminen oli minulle tärkeää, muttei minulla ollut sairauteni aiheuttamien oireiden takia vielä kaikkia itsenäistymiseen tarvittavia taitoja. Opiskelin myös merkonomiksi erityisammattiopistossa jouduttuani keskeyttämään tradenomin opintoni ammattikorkeakoulussa sairauteni takia.

Lähetteet kuntoutukseen, psykoterapiaan ja lääkehoidon sain lääkäreiltäni, ja heidän toimintansa pelasti henkeni. Enää ahdistavan olon tai dissosiaatio-oireiden tullessa en yritä tappaa itseäni, vaan ajattelen itsetuhoajatusteni olevan vain ohi meneviä ajatuksia, joita minun ei kannata toteuttaa.

Ymmärrän tosin myös, että on ammattilaisilta väärin nauraa potilaidensa oireille sekä pitää potilaidensa oireita teeskentelynä ja ilmaista se epäilys potilaalle päin kasvoja. Omille dissosiatiivisille pakkoliikkeilleni ja äännähdyksilleni hoitajat ja lääkärit nauroivat monta kertaa luullen minun näyttelevän, että sairastin epilepsiaa. Sairaalasta pois päästyäni mielenterveystyön ammattilaiset eivät onneksi pitäneet oireitani enää teeskentelynä. En kuitenkaan haluaisi enää olla oireilleni nauraneiden omahoitajan ja psykiatrin asiakas, jos joutuisin joskus uudestaan sairaalaan.

• Anonyymi

"Ymmärrän tosin myös, että on ammattilaisilta väärin nauraa potilaidensa oireille sekä pitää potilaidensa oireita teeskentelynä ja ilmaista se epäilys potilaalle päin kasvoja. Omille dissosiatiivisille pakkoliikkeilleni ja äännähdyksilleni hoitajat ja lääkärit nauroivat monta kertaa luullen minun näyttelevän, että sairastin epilepsiaa... En kuitenkaan haluaisi enää olla oireilleni nauraneiden omahoitajan ja psykiatrin asiakas, jos joutuisin joskus uudestaan sairaalaan."

Hoitajista osa on niin aivokääpiöitä, että tuollaista käytöstä voisi odottaakin. Mutta että PSYKIATRIKIN naureskelee toisten kärsimyksille!!? HUH HUH!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ymmärrän tosin myös, että on ammattilaisilta väärin nauraa potilaidensa oireille sekä pitää potilaidensa oireita teeskentelynä ja ilmaista se epäilys potilaalle päin kasvoja. Omille dissosiatiivisille pakkoliikkeilleni ja äännähdyksilleni hoitajat ja lääkärit nauroivat monta kertaa luullen minun näyttelevän, että sairastin epilepsiaa... En kuitenkaan haluaisi enää olla oireilleni nauraneiden omahoitajan ja psykiatrin asiakas, jos joutuisin joskus uudestaan sairaalaan."

Hoitajista osa on niin aivokääpiöitä, että tuollaista käytöstä voisi odottaakin. Mutta että PSYKIATRIKIN naureskelee toisten kärsimyksille!!? HUH HUH!

Varmaan sitten tämmösen kohtelun kohteeksi mä jouduin siellä kriisipuhelimessa.
        Mulle tuotettuja kauhukohtauksia nautettiin ja sitten väitettiiin niitä tekaistuiksi.
        Okei, tää ei ilmeisesti ole ollut jotakin erityisesti minuun kohdistuvaa, vaan mielenterveyteen suuntautuneessa avussa esiintyy tommosta minkä sitten minäkin sain niskoilleni kun auttavaan puhelimeen soitin, siis samantyylisen kohtelun kuin jotkut muut siellä.

poiuuyuyyu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan sitten tämmösen kohtelun kohteeksi mä jouduin siellä kriisipuhelimessa.
        Mulle tuotettuja kauhukohtauksia nautettiin ja sitten väitettiiin niitä tekaistuiksi.
        Okei, tää ei ilmeisesti ole ollut jotakin erityisesti minuun kohdistuvaa, vaan mielenterveyteen suuntautuneessa avussa esiintyy tommosta minkä sitten minäkin sain niskoilleni kun auttavaan puhelimeen soitin, siis samantyylisen kohtelun kuin jotkut muut siellä.

poiuuyuyyu

siis mulle puhuttiin voimakasta pelkoa herättävästi ja sitten naurettiiin kun tuli kiduttavia kohtauksia. outoa menoa kyllä.

poiuuyuyu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis mulle puhuttiin voimakasta pelkoa herättävästi ja sitten naurettiiin kun tuli kiduttavia kohtauksia. outoa menoa kyllä.

poiuuyuyu

tarkotus jättää ne taakse, mutta välillä kauheeta kun joutuu yhtäkkiä tilanteisiin missä ne kauhut palaa.

ppoiuiuuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tarkotus jättää ne taakse, mutta välillä kauheeta kun joutuu yhtäkkiä tilanteisiin missä ne kauhut palaa.

ppoiuiuuu

mutta siis sehän on päöivänselvää ettei kiusaaminen eikä henkinen väkivalta edistä mielenterveyttä vaan tieteellisesti tiedetään että se voi tuhota aivosoluja.

ppoiiuuiui

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta siis sehän on päöivänselvää ettei kiusaaminen eikä henkinen väkivalta edistä mielenterveyttä vaan tieteellisesti tiedetään että se voi tuhota aivosoluja.

ppoiiuuiui

Poiu, ole hyvä ja pidä tauko. Älä pilaa ketjua. Pliis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poiu, ole hyvä ja pidä tauko. Älä pilaa ketjua. Pliis.

Perustelisitko mitenkä viesti on kommentistani pilaantunut ? Pidän viestiäni aiheeseen liittyvänä ja tieteellisenä-

ppiouiuuuyuy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustelisitko mitenkä viesti on kommentistani pilaantunut ? Pidän viestiäni aiheeseen liittyvänä ja tieteellisenä-

ppiouiuuuyuy

minun mielestäni sinun viestisi pilaa ketjun sisällöttömästi emotionaalisella lauseella.

poiuyyyy

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      20
      2664
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1291
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      947
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      925
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      881
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      842
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      795
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      165
      776
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe