Leikkasiko?

Näimpä_justiinsa

Joopa joo, eli pajeron 2.5td moottorista kyse. Aamulla liikenteeseen ja n.10km myöhemmin risteykseen pysähdyin normaalisti. Moottori tärisytti pariin otteeseen ja sammui, yritin startata, muttei anna mitään elonmerkkejä. Virtaa löytyy, lisäksi yritettiin toisella autolla vetää, muttei liukkaalla tiellä saa pitoja. Kokeiltiin myös kaapeleilla startata. Startti naksahtelee eikä yritäkkään pyörittää konetta.
Ei kuitenkaan nostanut lämpöjä eikä sytyttänyt varoitus- tai merkkivaloja.
Öljyt tallella, merkin max. kohdassa asti.
Ajossa käyttäytyi normaalisti, kiihtyi hyvin, ei savuttanut/haissut, ei tiputtanut öljyä, ei ylimääräisiä ääniä.< Eikä sammumispaikalla löytyyn jälkiä lumesta öljystä, pakokaasusta.

N. 1000km sitten teetetty korjaamolla koneremontti.
Soitin kyseiselle korjaajalle ja sanoi koneen kiinnileikanneen, itse kuitenkin epäilen sähköviaksi.

Löytyisiköhän kokemuksia vastaavasta viasta muilla?

11

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näimpä_justiinsa

      Korjausta, siis releet naksahtelee, muttei startti pyöritä ollenkaan.

    • Vanhempi.asentaja

      Laturi sipannut ja akku tyhjentynyt sen takia. Lataa akku ja hae tarvikeliikkeestä vaihtolaturi .

      • Kokenein.asentaja

        Kannattaa ensin tehä moottoriremontti. Jos ei se auta, ni sitte kokeilla akun vaihtoa.


      • 111111111111

        Ei dieselkoneen pitäs sammua, vaikka akusta loppus virta.
        Jos ei pyörät pyöri vaihde päällä on kone jumissa.


      • ihanvarmastisammuu
        111111111111 kirjoitti:

        Ei dieselkoneen pitäs sammua, vaikka akusta loppus virta.
        Jos ei pyörät pyöri vaihde päällä on kone jumissa.

        Ei varmaan 80 luvun diesel sammukaan mutta tiedätkö miten paljon elektroniikka nyky dieseleissä tarvitaan että moottori käy? sammuu nimittäin aivan varmasti jos laturi hajoaa ja virta loppuu.


      • 111111111111

        Kysyjällä nimen omaan on vanha dieselkone, niin minkä takia pitää ruveta jostain uusista koneista pätemään?


      • ihanvarmastisammuu
        111111111111 kirjoitti:

        Kysyjällä nimen omaan on vanha dieselkone, niin minkä takia pitää ruveta jostain uusista koneista pätemään?

        Minä en ainakaan näe missään kohtaa aloittajan viestiä että kertoisi mitä vuosimallia auto on joten siksi tulin kertomaan ?


      • Mitsu_Jaska

        Pajerossa on koko mallin historian ajan ollut kaikissa dieselmalleissa avaimesta sammutus = siellä on pumpussa magneettiventtiilii, jossa pitää olla virtaa läsnä jotta moottori käy. Jos kaikki virta kadoksissa, moottori sammuu eikä käynnisty. Vuosimallilla ei siis ole mitään väliä.


      • mmmmmmmmmmmmmmkkkkkkk
        ihanvarmastisammuu kirjoitti:

        Minä en ainakaan näe missään kohtaa aloittajan viestiä että kertoisi mitä vuosimallia auto on joten siksi tulin kertomaan ?

        Moottori 2.5td eli gen1 ja gen 2 ennen tdi ja 2.8 litrasia.
        Vuosimalli oltava 80 luvun loppua tai 90 luvun alkua.


    • mmkkkkkkkkkkkkkk

      Jos ei kojelaudassakaan merkkivaloja syttynyt eikä kaapeleilla yrittänytkäään startata on vika jossain muualla kuin akuissa.
      Liekkö startti mennyt oikoseen, koneremontti tehty päin h#lvettiä?

    • saattoinhajot

      ei muutakuin hinaukseen paikkaan missä on pitoa. vaihde päälle. näet pyöriikö kone. remontissa kai jäänyt öljykanaviin paskaa ja hajonnut

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe