Luottotiedottomille ei

luottotiedottmat.ei

Olen viimeisen 5 vuoden aikana joutunut hakemaan 5 kpl luottotiedottomia oikeuden kautta ulosottoon. Ei heiltä mitään saa. Älkää yksityiset ottako luottotiedottomia vuokralaisiksi.
Ovat matalaälysiä, eivät ymmärrä että sopimukset sitovat.
Tekevät sopimuksia joita eivät aio pitää.

Jätetään heidät isoille institutionaalisille sijoittajille jotka tarvitsevat vain 250e vakuutta tai ei mitään. Tappio menee isojen yhtiöiden osakkeenomistajille.

Me pienet yksityiset vuokranantajat saamme maksaa itse kaikki tappiot.
Vihaan luottotiedottomia. Heiltä tulee hakemuksetkin tyyliin: '' Olen kiinnostunut ''.
Ei mitään muuta selventävää.

Aion myydä kaikki 15 asuntoani.

22

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomion_pasuuna

      Sinulta en ostaisi tai vuokraisi edes koirankoppia.

    • eikoirankoppiakaan

      Onneksi et etenkään kun sinä et mitenkään voisi saada luottotiedottomana asuntoa minulta

    • Vihavainen22

      Luottotiedoton on arvaamaton,häneen et voi luottaa,,On totta mitä sanot mutta jos saat kelan rahat suoraan tilille,tilanne on parempi toki nekin voi vetää omaan taskuun mikä on yleistä.Häätöuhka on ainao mikä toimii luottotiedottoman kanssa,välitön häätö jos vuokria ei tule sovitusti.

      • harmaatakkinen

        Vuokralaisella 3 kk vuokrat maksamatta ja pakoiee. Ei vastaa puhelimeen eikä tekstiviesteihin.Peustuuko välitön häätö johonkin lakiin. mistä saan lisää tietoa asiasta
        kiitos


    • lkancasclkn

      Tarkista siis aina luottotiedot ja ulosottorekisteri.

      Luottotiedottomille ja 046-alkuisille puhelinnumeroille yksiselitteinen EI.

    • kaukonen44

      itsellä on ollut luottotiedoton vuokralainen nyt noin puolitoistavuotta,osa vuokrasta tulee Kelan asumistukena osa sosiaalitoimesta toinen osa.heti alkuun jäi yhdenkuun vuokranpuolikas tulematta ja sitä selviteltiin ja soviteltiin useasti,,lupauksista -selittelyistä huolimatta en rahoja koskaan saanut.Tästä oli melkoisesti vaivaa,,laskin puuttuvat summat usein,,koskaan en mitään saanut.
      Nyt taas kahdesta vuokrasta jäänyt osia maksamatta ja pian aika viedä käräjille häätöjuttu.Luottotiedoton on oikeustoimikelvoton,,häneen et voi koskaan luottaa ja ainoa toimiva keino on häätöuhka joka pitää heti laittaa vireille kun kaksi kokonaista vuokraa on maksamatta tai kolme osittain,,

      • asxcsaccasc

        Miksi otit loisen, oma vika.


    • Vuokralaisnainen

      Mulla oli luottotiedoissa merkintä. Kun muutin tänne. Nykyään luottotiedot on kunnossa. Itse maksan vuokran, vesilaskun ja sähkön. Yksityisen vuokranantajan pitäisi katsoa, että vuokralainen maksaa laskunsa itse. Mä olen asunut tässä jo noin 9 vuotta ja olen puheväleissä vuokranantajani kanssa.

    • swafdghjkl

      Aseta kämpän vuokrapyynti yli paikallisen sossun ja kelan tukimaksimien, niin pääset kertaheitolla eroon pers'aukisista vuokralaisista.

      • harmaatakkinen

        Mikä on vuokrapyynti


      • Perusjuttuja
        harmaatakkinen kirjoitti:

        Mikä on vuokrapyynti

        No vuokrapyynti on vähän niinku hintapyyntikin: se euromäärä, mitä olet ajatellut vuokraksi. Kas kun se ilmoituksessa mainittu vuokrahan ei ole mikään kiveen kirjoitettu ehdottomuus, vaan on neuvoteltavissa vuokranantajan & vuokralaisen välisesti just sellaiselle tasolle, joka molempia miellyttää. Vuokrasopimushan on sopimus, ei mikään "pakkoasiakirja". Tietysti useimmista kämpistä maksetaan suosiolla kaikki mitä niistä vaan kehtaa tahtoa, mutta joskus jää luu vetävän käteen, eli liian korkea vuokrapyynti karkoittaa myös ne ns "kunnolliset vuokralaiset".


      • ihan.niinku.perusjuttuja

        Pyyntö eikä pyynti, vitun idiootti!


    • lkknljknljn

      Mulla oli luottotiedoissa merkintä. Kun muutin tänne. Nykyään luottotiedot on kunnossa. Itse maksan vuokran, vesilaskun ja sähkön. Yksityisen vuokranantajan pitäisi katsoa, että vuokralainen maksaa laskunsa itse. Mä olen asunut tässä jo noin 9 vuotta ja olen puheväleissä vuokranantajani kanssa.

      ===Eli pitäisi katsoa, että vuokralaisehdokkaan luottotiedot ovat kunnossa.

      ===Pyytää vielä itse tilaamaan asiakastiedosta/bisnodesta omat luottotiedot kun ilmaiseksi saa kerran vuodessa tarkistaa. Ylivoimaista tämäkin tarkistus 99%:lle luottotietonsa menettäneistä.

      ===vaikeuksien kerjäämistä otttaa luottotiedoton ja vieläpä jättää ulosottorekisteri tarkistamatta, maksaa 6e.

    • LuxusAsuntoVuokralla

      Luottohäiriömerkintä, tai ulosotto laskut ei tee ihmisestä luottokelvotonta, ja jos joku yksiselitteisesti näin asian näkee niin ehkä hänellä itsellään on hieman liian rajoittunut tuo käytettävissä oleva kapasiteetti korvien välissä :D

      Kuulun itse tuohon "Paska sakkiin" jolla kummastakin (UO Luottohäiriö) merkintöjä löytyy, mutta siltikin olen aina vuokrani ajallaan, usein jopa viikkoja etukäteen maksanut.

      Ja meitä on monta :D

      Pitäkää koppinne, me kyllä pärjätään ilman niitäkin!

      • NimetönMerkki

        Totta on, että luottohäiriömerkintä yms. ei automaattisesti tarkoita, että henkilö olisi ns. kelvotonta paskasakkia. Avioliiton hajoaminen, terveyskriisi, äkillinen työttömyys yms. voivat kolhaista ihan tavallista kunnon kansalaista niin, että tulee merkintä rekisteriin.

        Totta on kuitenkin myös se, että sitä kelvotonta paskasakkiakin on liikkeellä, ja paljon. Ihmisiä, joilta ei tule saamaan koskaan mitään takaisin, ja jotka voivat huvin vuoksi pistää kämpän hajalle, moniongelmaisia narkkareita tai sosiopaattisia heittiöitä.

        Joten pitää ymmärtää myös yksityisen vuokranantajan nihkeää asennetta sellaisia ihmisiä kohtaan, joilla on luottohäiriöitä. Tätä tehdään omalla rahalla voiton toivossa, ei hyväntekeväisyytenä ja omaisuutta riskeeraten.


      • BauHerr

        "Luottohäiriömerkintä, tai ulosotto laskut ei tee ihmisestä luottokelvotonta, ja jos joku yksiselitteisesti näin asian näkee niin ehkä hänellä itsellään on hieman liian rajoittunut tuo käytettävissä oleva kapasiteetti korvien välissä :D"

        Kyllä maksuhäiriömerkintä tarkoittaa luottokelvotonta. Ulkosotto ilmoitetaan ulosottokaaren § 32 mukaisesti luottoa myntäville organisaatioille ja ilmoitus on voimassa pääsääntöisesti 4 vuotta.

        Maksuhäiriömerkinnän saanut ei saa luotto. PISTE

        Yksiselitteisesti näen asian sillä tavalla, kun se on lainsäädännössä määritelty. Mitä sityten tulee kapasiteettiin korvien välissä, niin se on rajallinen mutta suurempi kuin yli 98 % väestöstä,

        "Kuulun itse tuohon "Paska sakkiin" jolla kummastakin (UO Luottohäiriö) merkintöjä löytyy, mutta siltikin olen aina vuokrani ajallaan, usein jopa viikkoja etukäteen maksanut."

        Vuokran maksamista etukäteen en usko, koska siinä ei ole mitään järkeä. Paskasakissa voi olla sikojen joukossa helmiä, mutta sijoittaja toimii rationaalisesti tilastoanalyysien mukaan. Ei ole mitään mieltä vuokrata todennäköisesti maksukyvyttömälle yhtään mitään.


    • 153135135513

      Maksuhäiriöiset työttömät ovat ylivoimaisesti luotettavimpia vuokranmaksajia. Maksuhäiriöinen työtön ei voi ottaa sitä riskiä, että hänet häädettäisiin ainakaan maksamattoman vuokran takia sillä hänen on jo entuudestaan hankala löytää asuntoa.

      Asumistuen voi laittaa menemään suoraan vuokranantajan tilille ja sosiaalitoimiston kanssa voi tehdä sopimuksen jolla "soppala" maksaa loput vuokrasta suoraan vuokranantajalle. On vuokranantajan tyhmyyttä jos tällaisia perusasioita ei tiedä.

      • kaupunkijakelamaksaa

        Toi on kyllä totta, että niiltä tulee varmin vuokra ja aina ajallaan.


    • ei-sinisilmainen

      sosiaalitoimiston kanssa voi tehdä sopimuksen jolla "soppala" maksaa loput vuokrasta suoraan vuokranantajalle.
      ===Ja asiansa hoitaneen ja luottotietonsa säilyttäneen kansalaisen vuokrat voit laittaa ulosottoon ja saat näin rahasi.
      ===Sossun eläteiltä, 046-prepaid-puhelinnumeron kanssa törmäileviltä ääliöiltä et saa vuokrarahojasi helpolla.

      ===Ota vuokralaiseksi aina henkilö jolla luottotiedot OK ja myös ulosottorekisteri OK. OK=tyhjä.

    • Haatajapena

      Sosiaalitoimisto on vaitioolovelvollinen eikä puhu vuokranantajalle mitään,tämä on aina vuokralaisen itse järjestettävä jos maksuhalu puuttuu vuokra ei tule.

      • BauHerr

        Ei pidä paikkaansa. Soppareita on kirjoitettu KELA:n toimistossa yhdessä tulevan vuokralaisen kanssa ja KELA:n neuvojen mukaan.

        Näin toimitaan varsinkin maahanmuuttajien kanssa, koska heillä ei ole kielitaitoa hoitaa asiaa. KELAn liittäminen prosessiin varmistaa sen, että toimitaan kummankin osapuolen kannalta oikein.

        KELA:n palvelu on vuokranantajankin kannalta ollut ihan asiallista.

        Sopimus on toki vuokralaisen kanssa mutta vuokrarahat tuleva sitten ihan eri taholta.


      • Ei pidä paikkaansa, itse järjestin vuokravakuussitoumuksen siirron asunnon uudelle omistajalle kun sijoitusasunto vaihtoi omistajaa. Vuokralainen toki säilyi koska on hoitanut asiansa mallikkaasti vaikka onkin sossun asiakas (eikä hänellä ole maksukykyä maksaa jos jotain aiheuttaa, sosuun vuokravakuussitoumus 1.400 € saakka ei paljoa lohduta, luottotiedot ovat kyllä puhtaa vaikka niillä ei tässä tapauksessa ole mitään väliä). Tosin, viranomaiset suhtautuvat välillä huomattavasti avoimemmin ja asiallisemmin kiinteistönvälittäjään kun tavalliseen kaduntallaajaan, etenkin yhteistyö ulosottomiesten (tai ulosottohenkilöiden) ja voutien kanssa on yleensä todella helppoa ja avointa, toki molemminpuolisesti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe