Tuleekohan apotista mitään?

mitämieltä

Vain verorahamme jenkkien taskuihin?

16

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • it-pro

      Olisko ensimmäinen isompi projekti Suomessa, jossa tietojärjestelmän tilaajalla on osaamista ja näkemystä? Suomi on pieni maa ja täällä softaosaamisen taso on ikävä kyllä surkealla tasolla.

    • Eeppiset

      Haha,

      1) " Epic has helped create a fragmented system that leaves doctors unable to trade information across practices or hospitals. That hurts patients who can't be assured that their records—drug allergies, test results, X-rays—will be available to the doctors who need to see them"
      -> Ja mikäs se Suomen nykyinen järjestelmä(t) onkaan? No fragmented myös...

      2) "Epic pulled in $1.8 billion in 2014 and is expanding at a rate of about 1,000 new employees a year"

      Lähde: "We've Spent Billions to Fix Our Medical Records, and They're Still a Mess. Here's Why." http://www.motherjones.com/politics/2015/10/epic-systems-judith-faulkner-hitech-ehr-interoperability

      • semmottista

      • linkkaat

      • semmottista
        linkkaat kirjoitti:

        Miksi linkkaat uutisia joiden parasta viimeinen käyttöpäivä on jo mennyt?

        "Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei hallitse nykyisyyttään, eikä ole valmis rakentamaan tulevaisuutta varten." -A.Ehrnrooth


    • Vihkoparas

      apotista ei tule mitään. Valmiiksi tuhoontuomittu projekti. Mutta saapahan accenturen osakkeenomistajat suomalaisten verorahat.

      • KoneHuutaaPanic

        Mutta sehän on tärkeintä Suomessa. Toimiva järjestelmä on toissijainen asia


    • Järjestelmätkorjattava

      Apottihan tulee korvaamaa satoja toimimattomia järjestelmiä vuoteen 2018 mennessä. Minusta näyttää päinvastoin siltä, että tämä on ensimmäinen uudistus, joka menee maaliin.

      • Yrittäjäomistaja654

        Niin, kai ne vanhatkin toimii kun kerran ovat käytössä.....


      • ApottiaOdotellessa
        Yrittäjäomistaja654 kirjoitti:

        Niin, kai ne vanhatkin toimii kun kerran ovat käytössä.....

        Sattumisin olen käytännössä tekemisissä nykyisen järjestelmän kanssa, ja on kyllä semmoinen tilkkutäkki, että sitä ei ole mitään järkeä lähteä korjailemaan.
        Ylläpito on enemmän kuin hankalaa.

        Jos pelkästään HUS:ssa n 5 eri järjestelmää, jotka eivät edes siellä keskustele kunnolla keskenään, niin mitä järkeä tuota sutta on enää pitää yllä.

        Ja Apotti etenee. Määrättyjen osien testaus on käynnissä, ja ainakin toistaiseksi näyttää hyvältä.


    • ingenjöör

      Mahdollisesti toteutuu, mutta menee useita vuosia pitkäksi nyt esillä olleista aikatauluista. Olen ymmärtänyt, että kilpailutetulla sisällöllä ei edes voisi mennä liveksi, vaan sitä joudutaan laajentamaan erinäisin muutosprosessein. Myös sovelluksen lokalisointi Suomen lainsäädäntöön yms sekä tarvittavat viranomaisvalidoinnit tulevat venyttämään käyttöönottoaikatauluja entisestään.

      • Heisulivei

        Hyvin tyypillistä suomalaisen it-insinöörin negatiivista vuodatusta? Onneks maailma on täynnä ihmisiä, jotka näkee tämänkin projektin mahdollisuutena!


    • Jason1923

      Apotista tulee hyvää, koska mä pääsin sinne koodaamaan. Mutta en ole katkera haukuistanne, jos me onnistutaan, niin kaikki voittaa, myös te kriitikot. Eli kritisoikaa vaan ja jos kaikki menee hyvin, niin nauttikaa hedelmistäkin samalla.

      • kdkdkkskskskd

        Toki se maaliin menee - siinä mielessä onnistutaan. Meneekö budjetissa ja aikataulussa ja saadanko se mitä ostettiin - enempi eppäilen...


    • Monsterdick

      Lol! Tässä on taas yksi it-alan länsimetro. Eikä oo ensimmäinen eikä viineinen!

      • qwopru

        IT hankinnoissa on se ongelma, että julkishallinto luulee, että IT yht'äkkiä loppuu, että sitä pitää ostaa mahdollisimman paljon kerralla kun sitä kerrankin on saatavilla.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe