Susanna Koivula: kirje tulevaisuudesta

tictiko

Susanna Koivulan Aito avioliitto -seminaarissa 28.3.2015 lukema "kirje tulevaisuudesta" (2030-luvulta).

Ihan käsittämätöntä skeidaa!

Litteraatio kirjeestä, joka on siis tämän yhdistyksen fantasiaa:

"Olen viisitoistavuotias tyttö. Isäni adoptoivat minut samana vuonna kun avioliitto muutettiin sukupuolineutraaliksi. Tätini mukaan, joskus ennen vanhaan, ajateltiin että lapsella olisi oikeus sekä äitiin että isään. Isieni mielestä se oli tosi väärin ja paha ajatella niin. Koulussa yritin joskus kysyä millainen on äiti ja miltä se tuntuu kun äiti rakastaa. Opettaja sanoi, ettei äidillä ja isällä ole eroa, mutta iltaisin minua itkettää kun ajattelen kavereitani, joilla on äiti. Opettajan mukaan jokainen, joka uskoo vanhoihin ja homeisiin arvoihin, on yhteiskunnan vihollinen. Pari vuotta sitten näin, kun välitunnilla kaksi kristittyä joita oli jo pitkään kiusattu, hakattiin – olivat tunnustaneet kannattavansa perinteistä avioliittokäsitystä tai jotain vastaavaa. Sen jälkeen koulu laittoi heidät kurssille, jossa opetettiin suvaitsevaisuutta. Mutta sitten paljastui, että syy oli heidän vanhemmissaan jotka henkisesti pahoinpitelivät lapsiaan opettamalla perinteisiä arvoja kotona. Sosiaalityöntekijät ottivat sitten tytöt huostaan ja heidät adoptoitiin homoperheeseen. Tyttöjen vanhemmat ovat kuulemma nykyään vankilassa. En uskalla puhua näistä asioista kenellekään. Isäni sanovat aina, että kaikki eri mieltä olevat ovat pahoja ja puoli-ihmisiä. Koulussa ilmiannetaan kuraattorille kaikki, joita epäillään suvaitsemattomiksi. Tätini mukaan joskus ennen vanhaan oli joku sananvapaus, että saa olla erimieltä. Tuntuu oudolta. Ja että avioliitolla on joskus tarkoitettu sitä että minulla olisi ollut oikeus isään ja äitiin. En ymmärrä ja hävettää se äiti-juttu, kun mua itkettää. Isäni eivät antaisi anteeksi jos tietäisivät."

115

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo on tosi sairas ajatusmalli Koivulalta.

      Yrittää saada viattomat ihmiset näyttämään siltä, mikä itse on.

      • Juu, kuulin tuon jo silloin, ja tarina on aivan naurettava.


      • lapsellinennuori

        Litteraatio kirjeestä, joka on siis tämän yhdistyksen fantasiaa kommentein varustettuna:

        "Olen viisitoistavuotias tyttö. Isäni adoptoivat minut samana vuonna kun avioliitto muutettiin sukupuolineutraaliksi.

        Tätini mukaan, joskus ennen vanhaan, ajateltiin että lapsella olisi oikeus sekä äitiin että isään. Lapsella voi olla myös vain yksi vanhempi esim. toisen heistä kuoltua tai avioeron takia. Onni, ettei lapsi joudu silloin heitteille. Monessa maassa käy niin, esim. Venäjän katulapset.

        Isieni mielestä se oli tosi väärin ja paha ajatella niin, sanon, vaikka hän ei ajattelekaan niin.
        Koulussa yritin joskus kysyä millainen on äiti ja miltä se tuntuu kun äiti rakastaa. Opettaja sanoi, että kummankin rakkaus on arvokas. Iltaisin minua itkettää kun ajattelen kavereitani, joilla on äiti. Kaikki äidit ovat ihmisiä eikä kukaan ole täydellinen joten luulen että turhaan kadehdin muita. Saanhan tosin uhriutua, mitä se tarkoittaakaan, mutta lapsellisuuttanihan teen niin.

        " Opettajan mukaan jokainen, joka uskoo vanhoihin ja homeisiin arvoihin, on yhteiskunnan vihollinen." Tai ei hän sano, koska yhteiuskunnassamme ihmiset eivät ole hyhteiskunnan vihollisia, keksin vain.

        "Pari vuotta sitten näin, kun välitunnilla kaksi kristittyä joita oli jo pitkään kiusattu, hakattiin – olivat tunnustaneet kannattavansa perinteistä avioliittokäsitystä tai jotain vastaavaa." Eikö näytäkin sydäntä raastavalta. Olemme marttyyreitä!

        " Sen jälkeen koulu laittoi heidät kurssille, jossa opetettiin suvaitsevaisuutta. Mutta sitten paljastui, että syy oli heidän vanhemmissaan jotka henkisesti pahoinpitelivät lapsiaan opettamalla perinteisiä arvoja kotona." Samaa tässä. Kohta hukun itsesääliin, nyyh!
        " Sosiaalityöntekijät ottivat sitten tytöt huostaan ja heidät adoptoitiin homoperheeseen. Tyttöjen vanhemmat ovat kuulemma nykyään vankilassa. " Naapurini kysyi, olenko mielisairas kun fantasioin näin.


      • lapsellinennuori kirjoitti:

        Litteraatio kirjeestä, joka on siis tämän yhdistyksen fantasiaa kommentein varustettuna:

        "Olen viisitoistavuotias tyttö. Isäni adoptoivat minut samana vuonna kun avioliitto muutettiin sukupuolineutraaliksi.

        Tätini mukaan, joskus ennen vanhaan, ajateltiin että lapsella olisi oikeus sekä äitiin että isään. Lapsella voi olla myös vain yksi vanhempi esim. toisen heistä kuoltua tai avioeron takia. Onni, ettei lapsi joudu silloin heitteille. Monessa maassa käy niin, esim. Venäjän katulapset.

        Isieni mielestä se oli tosi väärin ja paha ajatella niin, sanon, vaikka hän ei ajattelekaan niin.
        Koulussa yritin joskus kysyä millainen on äiti ja miltä se tuntuu kun äiti rakastaa. Opettaja sanoi, että kummankin rakkaus on arvokas. Iltaisin minua itkettää kun ajattelen kavereitani, joilla on äiti. Kaikki äidit ovat ihmisiä eikä kukaan ole täydellinen joten luulen että turhaan kadehdin muita. Saanhan tosin uhriutua, mitä se tarkoittaakaan, mutta lapsellisuuttanihan teen niin.

        " Opettajan mukaan jokainen, joka uskoo vanhoihin ja homeisiin arvoihin, on yhteiskunnan vihollinen." Tai ei hän sano, koska yhteiuskunnassamme ihmiset eivät ole hyhteiskunnan vihollisia, keksin vain.

        "Pari vuotta sitten näin, kun välitunnilla kaksi kristittyä joita oli jo pitkään kiusattu, hakattiin – olivat tunnustaneet kannattavansa perinteistä avioliittokäsitystä tai jotain vastaavaa." Eikö näytäkin sydäntä raastavalta. Olemme marttyyreitä!

        " Sen jälkeen koulu laittoi heidät kurssille, jossa opetettiin suvaitsevaisuutta. Mutta sitten paljastui, että syy oli heidän vanhemmissaan jotka henkisesti pahoinpitelivät lapsiaan opettamalla perinteisiä arvoja kotona." Samaa tässä. Kohta hukun itsesääliin, nyyh!
        " Sosiaalityöntekijät ottivat sitten tytöt huostaan ja heidät adoptoitiin homoperheeseen. Tyttöjen vanhemmat ovat kuulemma nykyään vankilassa. " Naapurini kysyi, olenko mielisairas kun fantasioin näin.

        Aika lapsenomaista kirjoittelua. Ikävä kyllä tuo kääntyy jälleen Aa-yhdistystä vastaan.


      • Oikealla.tiellä
        lapsellinennuori kirjoitti:

        Litteraatio kirjeestä, joka on siis tämän yhdistyksen fantasiaa kommentein varustettuna:

        "Olen viisitoistavuotias tyttö. Isäni adoptoivat minut samana vuonna kun avioliitto muutettiin sukupuolineutraaliksi.

        Tätini mukaan, joskus ennen vanhaan, ajateltiin että lapsella olisi oikeus sekä äitiin että isään. Lapsella voi olla myös vain yksi vanhempi esim. toisen heistä kuoltua tai avioeron takia. Onni, ettei lapsi joudu silloin heitteille. Monessa maassa käy niin, esim. Venäjän katulapset.

        Isieni mielestä se oli tosi väärin ja paha ajatella niin, sanon, vaikka hän ei ajattelekaan niin.
        Koulussa yritin joskus kysyä millainen on äiti ja miltä se tuntuu kun äiti rakastaa. Opettaja sanoi, että kummankin rakkaus on arvokas. Iltaisin minua itkettää kun ajattelen kavereitani, joilla on äiti. Kaikki äidit ovat ihmisiä eikä kukaan ole täydellinen joten luulen että turhaan kadehdin muita. Saanhan tosin uhriutua, mitä se tarkoittaakaan, mutta lapsellisuuttanihan teen niin.

        " Opettajan mukaan jokainen, joka uskoo vanhoihin ja homeisiin arvoihin, on yhteiskunnan vihollinen." Tai ei hän sano, koska yhteiuskunnassamme ihmiset eivät ole hyhteiskunnan vihollisia, keksin vain.

        "Pari vuotta sitten näin, kun välitunnilla kaksi kristittyä joita oli jo pitkään kiusattu, hakattiin – olivat tunnustaneet kannattavansa perinteistä avioliittokäsitystä tai jotain vastaavaa." Eikö näytäkin sydäntä raastavalta. Olemme marttyyreitä!

        " Sen jälkeen koulu laittoi heidät kurssille, jossa opetettiin suvaitsevaisuutta. Mutta sitten paljastui, että syy oli heidän vanhemmissaan jotka henkisesti pahoinpitelivät lapsiaan opettamalla perinteisiä arvoja kotona." Samaa tässä. Kohta hukun itsesääliin, nyyh!
        " Sosiaalityöntekijät ottivat sitten tytöt huostaan ja heidät adoptoitiin homoperheeseen. Tyttöjen vanhemmat ovat kuulemma nykyään vankilassa. " Naapurini kysyi, olenko mielisairas kun fantasioin näin.

        Minun lapsuudessani oli pyhäkoululehdissä tuollaisia kertomuksia, ei ihan homoperheistä, mutta alkoholisteista, vaimonhakkaajista, monin tavoin rikollisista, huvituksissa käyvistä juopottelevista vanhemmista, kävivät jopa elokuvissa, jos eivät muuten jaksaneet juhlia.
        Olin hirveässä synnintunnossa ja pelossa, kun ajattelin, kuinka helposti lapsi voi joutua tuollaisiin perheisiin, joissa ryvetään synnissä.
        Olin murheissani monen näyttelijän puolesta, sillä lehdissä sanottiin selvästi, että he joutuvat kaikki kadotukseen. Teatteri oli synnin pesä.
        En olisi ikinä uskaltanut puhua ja ääneen sääliä naapurin lapsia, joiden isän olin ihan oikeasti nähnyt juomassa olutta.
        Ihan kamalaa, kun nuokin kirjeen lapset välitunnilla olivat julistaneet uskovansa aitoon avioliittoon ihan hakkaamisen uhalla. Kuinka uljaita lapsia!

        Onneksi ajat eivät muuttuneet noin raaoiksi 3 vuodessa. Kyllä nykyisin lapset välitunneilla voivat puhua aidosta avioliitosta ihan ilman pelkoa, ja mikäli oikein olen ymmärtänyt, eivät he muusta puhukaan.


      • Oikealla.tiellä kirjoitti:

        Minun lapsuudessani oli pyhäkoululehdissä tuollaisia kertomuksia, ei ihan homoperheistä, mutta alkoholisteista, vaimonhakkaajista, monin tavoin rikollisista, huvituksissa käyvistä juopottelevista vanhemmista, kävivät jopa elokuvissa, jos eivät muuten jaksaneet juhlia.
        Olin hirveässä synnintunnossa ja pelossa, kun ajattelin, kuinka helposti lapsi voi joutua tuollaisiin perheisiin, joissa ryvetään synnissä.
        Olin murheissani monen näyttelijän puolesta, sillä lehdissä sanottiin selvästi, että he joutuvat kaikki kadotukseen. Teatteri oli synnin pesä.
        En olisi ikinä uskaltanut puhua ja ääneen sääliä naapurin lapsia, joiden isän olin ihan oikeasti nähnyt juomassa olutta.
        Ihan kamalaa, kun nuokin kirjeen lapset välitunnilla olivat julistaneet uskovansa aitoon avioliittoon ihan hakkaamisen uhalla. Kuinka uljaita lapsia!

        Onneksi ajat eivät muuttuneet noin raaoiksi 3 vuodessa. Kyllä nykyisin lapset välitunneilla voivat puhua aidosta avioliitosta ihan ilman pelkoa, ja mikäli oikein olen ymmärtänyt, eivät he muusta puhukaan.

        >Kyllä nykyisin lapset välitunneilla voivat puhua aidosta avioliitosta ihan ilman pelkoa, ja mikäli oikein olen ymmärtänyt, eivät he muusta puhukaan.

        Amen, totisesti! 👍


    • LottoTyttöSuski

      Tämä Aa yhdistyksen tulevaisuudenkuva pitäisi lähettää yhdessä aloitteen kanssa Eduskuntaan... Mitä turhaan lukea Tapsan kirjoja kun nää Aa ihmiset jo tietää miltä tulevaisuus näyttää.
      Kannattaisko kysyä heiltä myös ensi viikon lottonumerot, oliskohsn oikeat?

      • >> nää Aa ihmiset jo tietää miltä tulevaisuus näyttää. <<
        Niinhän ne väittää kun ne niitä kirjeitäkin luki, mutta uskottavuuttaan syö se, etteivät he itse kuitenkaan usko omiin ennustuksiinsa. Aa:n touhu onkin kuin jotain roolileikkiä ja roolileikissään he kertovat ennustuksia ja totuuksia, joihin ei leikin loputtua tarvitsekaan enää uskoa. Eli kerrotaan vakavissaan ennustuksia, miten kohta päitä tippuu tai ainakin hihhulit pistetään linnaan ja kuitenkin eletään, kuin mitään dramaattista ei olisikaan tapahtumassa.
        Aa-kerholaiset kertoo omia pelkovisioitaan ja saavat niillä tyydytettyä omat pelkofantasiansa, mutta hetken päästä samat ihmiset ovat täysin tyyninä vertailemassa Pirkka-tuotteiden kilohintoja ja se lähestyvä vaino loistaa poissaolollaan.


    • Hjghjkkk

      Sinänsä aloittaja oikeassa ettei tollainen tulevaisuus ole tulossa.

      Vaan islamin tuoma karu todellisuus jossa suvakit uhrataan allahille yhdessä meidän konservatiivien kanssa..

      • Niin heikkonako pidät kristinuskoa?


      • Hihhulin pelko
        ota siitä selko
        naapuriko hyökkää
        vai liberaalit pettää
        muslimit nappaa
        vai omatko tappaa.
        Hihhulin pelko
        ota siitä selko
        varma on tämä
        meillä on nämä
        itkuansa vääntää
        kaiken ne kääntää.
        Mikään ei niille riitä
        koskaan ei ne kiitä.


    • Juu, tämä on jo niin loppun kaluttu luu jottei tälle enää voi kuin nauraa.

      • Meillä on eduskunnassa ehkä parikymmentä kansanedustaa eli noin 10% niitä, joille Susanna Koiviston lukemat kirjeet ovat vakavasti otettavia visioita.
        Voitaneen sanoa, että hihhuleilla on todella suuri yliedustus eduskunnassa ja siihen he ovat uskoakseni päässeet keskittämällä äänensä omille ehdokkailleen.
        Minua ei suuremmin naurata, että eduskunnassa on todella monta noissa Aa-fantasioissa elävää kansanedustajaa, jotka ovat päättämässä mitä tässä yhteiskunnassa tehdään.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Meillä on eduskunnassa ehkä parikymmentä kansanedustaa eli noin 10% niitä, joille Susanna Koiviston lukemat kirjeet ovat vakavasti otettavia visioita.
        Voitaneen sanoa, että hihhuleilla on todella suuri yliedustus eduskunnassa ja siihen he ovat uskoakseni päässeet keskittämällä äänensä omille ehdokkailleen.
        Minua ei suuremmin naurata, että eduskunnassa on todella monta noissa Aa-fantasioissa elävää kansanedustajaa, jotka ovat päättämässä mitä tässä yhteiskunnassa tehdään.

        On siellä pahempiakin fantasioijia - mietin tässä mm. äärioikeinton sekä uusnatisismin nousua.


      • mummomuori kirjoitti:

        On siellä pahempiakin fantasioijia - mietin tässä mm. äärioikeinton sekä uusnatisismin nousua.

        Onhan siellä niitäkin, mutta ei toisen vielä suurempi vastenmielisyys tee toisesta vähemmän vastenmielistä.


    • hämmentäbä.teksti

      Hämmentävää. Tuo on sentään aikuisen ihmisen kirjoittama teksi. Joko kyseessä on tahallinen ylilyönti ja kärjistys tai sitten todellisuuden tajunsa täysin menettäneen ihmisen raapustus. Toivoytavasti ensimmäinen, onhan tuo ihminen päättämässä yhteisistä asioistamme.

      • lapsen.asialla

        Vähätteletkö lasten hätää koska puolustat homouden perversiota?!


      • MistäPuhut
        lapsen.asialla kirjoitti:

        Vähätteletkö lasten hätää koska puolustat homouden perversiota?!

        Mistä lasten hädästä puhut? Kirjeessä kerrotusta?


      • lapsen.asialla kirjoitti:

        Vähätteletkö lasten hätää koska puolustat homouden perversiota?!

        Kyse on kai puheen sisällöstä, jossa on pelkkiä naurettavia luuloja ja pahoja kärjistyksiä. "Lasten hätää" on ollut perinteisesti äidin ja isän muodostamissa perheissä.


      • lapsen.asialla
        MistäPuhut kirjoitti:

        Mistä lasten hädästä puhut? Kirjeessä kerrotusta?

        Eikös se ole ketjun aiheena?


      • MistäPuhut
        lapsen.asialla kirjoitti:

        Eikös se ole ketjun aiheena?

        Ei, aihe on Suskin "kirje tulevaisuudesta" ja sen huvittavuus.
        Naurettava kirje sinunkin mielestäsi?


      • Hämmentävää, tosiaan. Ihan vakavissaan tuntuu olevan kirjeen sisällön suhteen.

        Tietääkseni hän ei kuitenkaan ole päättämässä yhteisistä asioistamme. "Luojan" kiitos.


      • ticotiko kirjoitti:

        Hämmentävää, tosiaan. Ihan vakavissaan tuntuu olevan kirjeen sisällön suhteen.

        Tietääkseni hän ei kuitenkaan ole päättämässä yhteisistä asioistamme. "Luojan" kiitos.

        Koivula ei ehkä päätä edes omista asioistaan.


      • MistäPuhut kirjoitti:

        Mistä lasten hädästä puhut? Kirjeessä kerrotusta?

        Tuossa kirjoittaa lesbojen kasvattama lapsi Heather Barwick :

        http://aitoavioliitto.fi/artikkelit/vaikka-rakastin-aitini-kumppania-han-ei-voinut-korvata-minulle-isaa-jonka-menetin/

        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Kasvoin sellaisten naisten ympäröimänä, jotka vakuuttivat, etteivät tarvinneet miestä. Ollessani pikkutyttö, minä kuitenkin epätoivoisesti kaipasin isää. Oli outoa ja hämmentävää elää yhteisössä, jossa puhuttiin, miten tarpeettomia miehet ovat ja samalla itse koin syvää ja sammumatonta kaipuuta. Toisinaan olin valtavan vihainen isälleni, joka ei ollut paikalla, ja ajoittain suutuin itselleni kun ylipäänsä halusin isän. Osa minusta yhä suree isän menettämistä,,,,,,,,jne.
        §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
        Tälläisia kertomuksia on netissä paljon.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuossa kirjoittaa lesbojen kasvattama lapsi Heather Barwick :

        http://aitoavioliitto.fi/artikkelit/vaikka-rakastin-aitini-kumppania-han-ei-voinut-korvata-minulle-isaa-jonka-menetin/

        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Kasvoin sellaisten naisten ympäröimänä, jotka vakuuttivat, etteivät tarvinneet miestä. Ollessani pikkutyttö, minä kuitenkin epätoivoisesti kaipasin isää. Oli outoa ja hämmentävää elää yhteisössä, jossa puhuttiin, miten tarpeettomia miehet ovat ja samalla itse koin syvää ja sammumatonta kaipuuta. Toisinaan olin valtavan vihainen isälleni, joka ei ollut paikalla, ja ajoittain suutuin itselleni kun ylipäänsä halusin isän. Osa minusta yhä suree isän menettämistä,,,,,,,,jne.
        §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
        Tälläisia kertomuksia on netissä paljon.

        Aivan. Tälläkin palstalla on vaikka mitä hörhöäkin. Netissä on paljon vaikka mitä.

        Meidän on vain osattava arvioida kunkin kirjoituksen luotettavuus ja todenperä. Itse olen oppinut pitämään pertsan ennustuksia epäluotettavina.


      • jään.odottelemaan
        pertsa2012 kirjoitti:

        Tuossa kirjoittaa lesbojen kasvattama lapsi Heather Barwick :

        http://aitoavioliitto.fi/artikkelit/vaikka-rakastin-aitini-kumppania-han-ei-voinut-korvata-minulle-isaa-jonka-menetin/

        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Kasvoin sellaisten naisten ympäröimänä, jotka vakuuttivat, etteivät tarvinneet miestä. Ollessani pikkutyttö, minä kuitenkin epätoivoisesti kaipasin isää. Oli outoa ja hämmentävää elää yhteisössä, jossa puhuttiin, miten tarpeettomia miehet ovat ja samalla itse koin syvää ja sammumatonta kaipuuta. Toisinaan olin valtavan vihainen isälleni, joka ei ollut paikalla, ja ajoittain suutuin itselleni kun ylipäänsä halusin isän. Osa minusta yhä suree isän menettämistä,,,,,,,,jne.
        §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
        Tälläisia kertomuksia on netissä paljon.

        "Tälläisia kertomuksia on netissä paljon."
        Laita muutama linkki niihin kertomuksiin? Ei luulisi olevan vaikea tehtävä, jos niitä on "paljon".


      • lapsen.asialla kirjoitti:

        Eikös se ole ketjun aiheena?

        Joo, mutta kai sinäkin tajuat että se oli fantasiaa?


      • jään.odottelemaan kirjoitti:

        "Tälläisia kertomuksia on netissä paljon."
        Laita muutama linkki niihin kertomuksiin? Ei luulisi olevan vaikea tehtävä, jos niitä on "paljon".

        Tuossa on ainakin tutkittu seurauksia :
        §§§§§§§§§§
        - Samaa sukupuolta olevien vanhempien lapset valmistuvat lukiosta keskimäärin 35 prosenttia pienemmällä todennäköisyydellä kuin avioliitossa elävien heterovanhempien lapset, ilmenee tuoreesta kanadalaistutkimuksesta.

        - Miesparien kasvattamien tyttölasten kohdalla ero on jopa 85 prosenttia.
        Tutkimuksen tehnyt ekonomisti Douglas Allen selvitti asiaa Kanadan vuoden 2006 väestönlaskennan tietojen avulla.

        - Allen havaitsi, että kaikkein huonoimmin koulussa pärjäsivät lesbovanhempien lapset. Muita heikosti pärjääviä olivat miesparin kasvattamat lapset, avosuhteessa elävien heterovanhempien sekä yksinhuoltajien lapset.
        §§§§§§§§§


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuossa on ainakin tutkittu seurauksia :
        §§§§§§§§§§
        - Samaa sukupuolta olevien vanhempien lapset valmistuvat lukiosta keskimäärin 35 prosenttia pienemmällä todennäköisyydellä kuin avioliitossa elävien heterovanhempien lapset, ilmenee tuoreesta kanadalaistutkimuksesta.

        - Miesparien kasvattamien tyttölasten kohdalla ero on jopa 85 prosenttia.
        Tutkimuksen tehnyt ekonomisti Douglas Allen selvitti asiaa Kanadan vuoden 2006 väestönlaskennan tietojen avulla.

        - Allen havaitsi, että kaikkein huonoimmin koulussa pärjäsivät lesbovanhempien lapset. Muita heikosti pärjääviä olivat miesparin kasvattamat lapset, avosuhteessa elävien heterovanhempien sekä yksinhuoltajien lapset.
        §§§§§§§§§

        Tuossa toinen :
        http://veikkamattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/190599-homo-ja-lesboparien-lapset-menestyvat-heikommin-koulussa

        Sen sijaan taloustieteilijä Douglas W. Allen käytti tutkimuksessaan suurta aineistoa homo- ja lesboperheissä kasvaneissa lapsista. Aineiston hän sai Kanadan väestönlaskenta-aineistosta. Hänen laaja, satunnainen otoksensa (1300 homo- ja lesbokotitaloutta) mahdollisti kunnolla ottaa huomioon vanhempien siviilisäädyn, ja homo- ja lesboperheiden erottamisen toisistaan.

        Douglas W. Allen havaitsi tutkimuksessaan, että homo- ja lesboperheissä kasvaneiden lapsien opintomenestys oli heikompaa kuin heteroperheissä kasvaneiden. Homo- ja lesboperheiden lapset valmistuivat lukiosta 65 % todennäköisyydellä verrattuna heteroperheiden lapsiin. Homoperheissä kasvaneet lapset valmistuvat lukiosta 69 % todennäköisyydellä verrattuna miehen ja naisen välisessä avioliitossa kasvaneisiin. Lesbovanhempien parissa kasvaneilla lapsilla vastaava luku oli 60 %. Homoperheissä kasvaneiden poikien lukiosta valmistumistodennäköisyys oli 72 %, mutta tyttöjen oli vain 43 %. Vuorostaan lesboperheissä kasvaneiden poikien lukiosta valmistumistodennäköisyys oli 48 % ja tyttöjen 55 %. Toisin sanoen pojat suoriutuivat paremmin kasvaessaan isien kanssa ja tytöt äitien kanssa.


      • jään.odottelemaan kirjoitti:

        "Tälläisia kertomuksia on netissä paljon."
        Laita muutama linkki niihin kertomuksiin? Ei luulisi olevan vaikea tehtävä, jos niitä on "paljon".

        Poimi tuolta lisää linkkejä vaikka se vaatiikin niitten keräämistä tuolta Paavolan sivustolta :
        http://www.kotipetripaavola.com/sukupuolineutraaliavioliitto.html#3

        Monet lesboparien kasvattamat lapset kokevat sen vaikeana, ettei heillä ole suhdetta biologiseen isäänsä. Monilla lapsilla tällaisessa tilanteessa vaikeuksia sekä ahdistuksia kasvaa kahden naisen kodissa. On myös sanomatta selvää, että homomiesten perheiden lapset kärsivät biologisen äidin puutteesta kokien ahdistusta sydämessään.

        Tällä hetkellä 66-vuotias Jean-Dominique Bunel kertoo lapsuuden kokemuksiaan ahdistaviksi. Kaksi naista kasvatti hänet. Jean-Dominique sanoo, että hän on kärsinyt isän puutteesta, isän jokapäiväisestä läsnäolon puutteesta sekä maskuliinisen esimerkin puutteesta. Jean-Dominique sanoo että elämä ilman isää oli kuin kokemus amputaatiosta.


      • jään.odottelemaan kirjoitti:

        "Tälläisia kertomuksia on netissä paljon."
        Laita muutama linkki niihin kertomuksiin? Ei luulisi olevan vaikea tehtävä, jos niitä on "paljon".

        Siinä on taas yksi tarina :
        http://www.jariiivanainen.net/sukupuolineutraaliavioliittolapset.html

        Robert Oscar Lopez (2012) kritisoi homofobia-retoriikkaa ennakkoluuloiseksi ja ahdasmieliseksi, koska se leimaa homofobiseksi myös hänen kaltaisensa ihmiset, jotka ovat kasvaneet lesboparin kodissa, eläneet suuren osan elämästään homoseksuaalisessa kulttuurissa, mutta jotka silti vastustavat sukupuolineutraalia avioliittoa, koska he kokevat sen loukkaavan lapsen oikeutta isään ja äitiin. Lopezin mukaan on raskasta tulla leimatuksi homofobiseksi pelkästään sen takia, että hän avoimesti kertoo kokeneensa isän puutteen vaikeana kasvaessaan äitinsä ja tämän naispuolisen kumppanin kotona. ”Pyrkiipä samaa sukupuolta oleva pari toistamaan heteroseksuaalisen vanhemmuuden mallia kohdunvuokrauksen, keinohedelmöityksen, avioeron tai kaupallistetun adoption avulla, he ottavat monia moraalisia riskejä. Lapset, jotka joutuvat näiden moraalisten riskien keskelle, ovat hyvin tietoisia vanhempiensa roolista sen lapselle stressaavan ja tunnetasolla monimutkaisen elämän luomisessa, joka vieraannuttaa heidät kulttuurisista perinteistä kuten isän ja äitien päivästä. Lasten asemasta tehdään vaikea, kun heitä kutsutaan ’homofobisiksi’ pelkästään siksi, että he kärsivät vanhempiensa heille sälyttämästä luonnollisesta stressistä – ja myöntävät sen. (Lopez 2013.) (13)
        ________________________________
        Eli kyllä näitä kertomuksia ja tutkimuksia riittää , mutta kyllä monet käsittävät mitenkä isän tai äidin puute on henkinen rasite.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Siinä on taas yksi tarina :
        http://www.jariiivanainen.net/sukupuolineutraaliavioliittolapset.html

        Robert Oscar Lopez (2012) kritisoi homofobia-retoriikkaa ennakkoluuloiseksi ja ahdasmieliseksi, koska se leimaa homofobiseksi myös hänen kaltaisensa ihmiset, jotka ovat kasvaneet lesboparin kodissa, eläneet suuren osan elämästään homoseksuaalisessa kulttuurissa, mutta jotka silti vastustavat sukupuolineutraalia avioliittoa, koska he kokevat sen loukkaavan lapsen oikeutta isään ja äitiin. Lopezin mukaan on raskasta tulla leimatuksi homofobiseksi pelkästään sen takia, että hän avoimesti kertoo kokeneensa isän puutteen vaikeana kasvaessaan äitinsä ja tämän naispuolisen kumppanin kotona. ”Pyrkiipä samaa sukupuolta oleva pari toistamaan heteroseksuaalisen vanhemmuuden mallia kohdunvuokrauksen, keinohedelmöityksen, avioeron tai kaupallistetun adoption avulla, he ottavat monia moraalisia riskejä. Lapset, jotka joutuvat näiden moraalisten riskien keskelle, ovat hyvin tietoisia vanhempiensa roolista sen lapselle stressaavan ja tunnetasolla monimutkaisen elämän luomisessa, joka vieraannuttaa heidät kulttuurisista perinteistä kuten isän ja äitien päivästä. Lasten asemasta tehdään vaikea, kun heitä kutsutaan ’homofobisiksi’ pelkästään siksi, että he kärsivät vanhempiensa heille sälyttämästä luonnollisesta stressistä – ja myöntävät sen. (Lopez 2013.) (13)
        ________________________________
        Eli kyllä näitä kertomuksia ja tutkimuksia riittää , mutta kyllä monet käsittävät mitenkä isän tai äidin puute on henkinen rasite.

        Tutkimuksia? Niistä olisi kiva kans kuulla.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Siinä on taas yksi tarina :
        http://www.jariiivanainen.net/sukupuolineutraaliavioliittolapset.html

        Robert Oscar Lopez (2012) kritisoi homofobia-retoriikkaa ennakkoluuloiseksi ja ahdasmieliseksi, koska se leimaa homofobiseksi myös hänen kaltaisensa ihmiset, jotka ovat kasvaneet lesboparin kodissa, eläneet suuren osan elämästään homoseksuaalisessa kulttuurissa, mutta jotka silti vastustavat sukupuolineutraalia avioliittoa, koska he kokevat sen loukkaavan lapsen oikeutta isään ja äitiin. Lopezin mukaan on raskasta tulla leimatuksi homofobiseksi pelkästään sen takia, että hän avoimesti kertoo kokeneensa isän puutteen vaikeana kasvaessaan äitinsä ja tämän naispuolisen kumppanin kotona. ”Pyrkiipä samaa sukupuolta oleva pari toistamaan heteroseksuaalisen vanhemmuuden mallia kohdunvuokrauksen, keinohedelmöityksen, avioeron tai kaupallistetun adoption avulla, he ottavat monia moraalisia riskejä. Lapset, jotka joutuvat näiden moraalisten riskien keskelle, ovat hyvin tietoisia vanhempiensa roolista sen lapselle stressaavan ja tunnetasolla monimutkaisen elämän luomisessa, joka vieraannuttaa heidät kulttuurisista perinteistä kuten isän ja äitien päivästä. Lasten asemasta tehdään vaikea, kun heitä kutsutaan ’homofobisiksi’ pelkästään siksi, että he kärsivät vanhempiensa heille sälyttämästä luonnollisesta stressistä – ja myöntävät sen. (Lopez 2013.) (13)
        ________________________________
        Eli kyllä näitä kertomuksia ja tutkimuksia riittää , mutta kyllä monet käsittävät mitenkä isän tai äidin puute on henkinen rasite.

        Monet elävät ilman isää tai äitiä, tai ilman kumpaakaan. Kaikella on varmaan vaikutuksensa, mutta pelkkä kasvattajien sukupuolinen suuntaus ei ratkaise tietenkään lasten koulumenestystä.

        On siis heikkoja kokemuksia, mutta myös onnellisia on mukana. Tuo tarinat ovat tietysti ikävää kuultavaa, mutta samaa juttua on myös heterojen lapsilta, kun kaikki ei ole mennyt kuten ihannetapauksessa olisi voinut.


      • Heh-heh
        pertsa2012 kirjoitti:

        Tuossa toinen :
        http://veikkamattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/190599-homo-ja-lesboparien-lapset-menestyvat-heikommin-koulussa

        Sen sijaan taloustieteilijä Douglas W. Allen käytti tutkimuksessaan suurta aineistoa homo- ja lesboperheissä kasvaneissa lapsista. Aineiston hän sai Kanadan väestönlaskenta-aineistosta. Hänen laaja, satunnainen otoksensa (1300 homo- ja lesbokotitaloutta) mahdollisti kunnolla ottaa huomioon vanhempien siviilisäädyn, ja homo- ja lesboperheiden erottamisen toisistaan.

        Douglas W. Allen havaitsi tutkimuksessaan, että homo- ja lesboperheissä kasvaneiden lapsien opintomenestys oli heikompaa kuin heteroperheissä kasvaneiden. Homo- ja lesboperheiden lapset valmistuivat lukiosta 65 % todennäköisyydellä verrattuna heteroperheiden lapsiin. Homoperheissä kasvaneet lapset valmistuvat lukiosta 69 % todennäköisyydellä verrattuna miehen ja naisen välisessä avioliitossa kasvaneisiin. Lesbovanhempien parissa kasvaneilla lapsilla vastaava luku oli 60 %. Homoperheissä kasvaneiden poikien lukiosta valmistumistodennäköisyys oli 72 %, mutta tyttöjen oli vain 43 %. Vuorostaan lesboperheissä kasvaneiden poikien lukiosta valmistumistodennäköisyys oli 48 % ja tyttöjen 55 %. Toisin sanoen pojat suoriutuivat paremmin kasvaessaan isien kanssa ja tytöt äitien kanssa.

        Yksi ja sama kahteen kertaan.


      • por.favor
        pertsa2012 kirjoitti:

        Tuossa toinen :
        http://veikkamattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/190599-homo-ja-lesboparien-lapset-menestyvat-heikommin-koulussa

        Sen sijaan taloustieteilijä Douglas W. Allen käytti tutkimuksessaan suurta aineistoa homo- ja lesboperheissä kasvaneissa lapsista. Aineiston hän sai Kanadan väestönlaskenta-aineistosta. Hänen laaja, satunnainen otoksensa (1300 homo- ja lesbokotitaloutta) mahdollisti kunnolla ottaa huomioon vanhempien siviilisäädyn, ja homo- ja lesboperheiden erottamisen toisistaan.

        Douglas W. Allen havaitsi tutkimuksessaan, että homo- ja lesboperheissä kasvaneiden lapsien opintomenestys oli heikompaa kuin heteroperheissä kasvaneiden. Homo- ja lesboperheiden lapset valmistuivat lukiosta 65 % todennäköisyydellä verrattuna heteroperheiden lapsiin. Homoperheissä kasvaneet lapset valmistuvat lukiosta 69 % todennäköisyydellä verrattuna miehen ja naisen välisessä avioliitossa kasvaneisiin. Lesbovanhempien parissa kasvaneilla lapsilla vastaava luku oli 60 %. Homoperheissä kasvaneiden poikien lukiosta valmistumistodennäköisyys oli 72 %, mutta tyttöjen oli vain 43 %. Vuorostaan lesboperheissä kasvaneiden poikien lukiosta valmistumistodennäköisyys oli 48 % ja tyttöjen 55 %. Toisin sanoen pojat suoriutuivat paremmin kasvaessaan isien kanssa ja tytöt äitien kanssa.

        Vanhempien tulot ja koulutus vaikuttavat enemmän lapsien koulussa pärjäämiseen kuin heidän seksuaalinen suuntautuminen.

        http://news.stanford.edu/news/2010/august/gay-study-083010.html



      • MistäPuhut kirjoitti:

        Mistä lasten hädästä puhut? Kirjeessä kerrotusta?

        Varmaan pottahädästä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tutkimuksia? Niistä olisi kiva kans kuulla.

        Eikös sieltä kristillisestä lukiosta valmistuttu Suomen huonoimmilla arvosanoilla. Olisiko tuossa tutkittu todiste.
        Minusta yksittäiset nyyhkytarinat on lapsellisia ja niitä todisteena käyttävät fudut on yksinkertaisia typeryksiä.
        Joka ryhmästä, olkoot vaikka vasenkätisiä, löytyy tarvittaessa iso kasa lapsuuteensa pettyneitä. Toisin sanoen, tuolla logiikalla koko ihmiskunta pitäisi steriloida, ettei onnettomia lapsia syntyisi.


      • Minustakin yksittäiset nyyhkytarinat ovat lapsellisia ja niiden käyttö todisteena on lapsellista. Melkein yhtä lapsellista kuin kuvitteellisen tulevaisuuden kuvitteellisten nyyhkytarinoiden käyttö julkisesti yhtään mihinkään/missään.


    • >> Isäni adoptoivat minut samana vuonna kun avioliitto muutettiin sukupuolineutraaliksi. <<
      Tästä voisi päätellä, että kirjeen kirjoittaja, mahdollisesti Aa:n pj Susanna Koivula itse, uskoo, että pakkohuostaanotot, vankilaan pistämiset ja muut kirjeen ennustamat kauheudet alkavat jo vuonna 2017, ehkäpä heti 1.3.- alkaen.
      >> Tätini mukaan, joskus ennen vanhaan, ajateltiin että lapsella olisi oikeus sekä äitiin että isään. <<
      Tämä on ajallisesti yhteensopiva ensimmäisen lainauksen kanssa.
      Pohdintaa; oletetaan, että kirjeen sisältö oli aikuisen ihmisen vakavissaan kirjoittama varoitus siitä, mitä tapahtuu 1.3. 2017 alkaen, jos spn-lakia ei kumota. Luettiinhan tuo kirje kuitenkin Aito avioliitto -yhdistyksen perustamistilaisuudessa suurelle yleisölle ja tuo tilaisuus myös videoitiin eli kirjeen viesti oli tarkoitettu koko Suomen kansalle.
      Kun Susanna Koivula hyvin tietää, mitään tuollaista ei ole tapahtunut missään niistä maista, joissa sama tasa-arvoienn avioliittolaki on ollut voimassa jo ainakin 15 vuotta.
      Mitä pitäisi siis päätellä siitä, että tuolaista fantasiaa esitetään jonain tulevaisuudenvisiona? Päätelläänkö, että:
      1) Susanna Koivua ja Aa-kerhon aktiivit uskoo tuon toteutuvan?
      2) Oliko tarkoitus vain säikäyttää härmän hitaimpia ja saada heistä kannattajia Aa:lle?
      3) Aa-aktiivit nauttii, kun he saavat fantasioida omilla tulevilla kärsimyksillään?
      4) Joku muu syy?

      • Tässä voi ajatella kahta tapaa.

        Joko aitoavio ja Koivula olivat jo alkujaan sitä mieltä, että tehty laki ei kaadu, vaan homot menevät avioon.

        Tai sitten uskoivat lain kaatamiseen ja laadittiin yliampuva ja kauhukuvia maalaileva "kirje". Kirje on Ahvion tyyliä.


      • täytyyhän se uhka jollain tavalla luoda? Se kuuluu yhtenä tärkeimpänä piirteenä fundamentalismiin.


      • mummomuori kirjoitti:

        täytyyhän se uhka jollain tavalla luoda? Se kuuluu yhtenä tärkeimpänä piirteenä fundamentalismiin.

        Huvittaa, että tällainen yhdistys on kansalaisaloitteen 1175 taustavoima ja että ko. yhdistyksen nykyinen pj. on yhdistyksessä ilmeisesti jo toimiessaan lukenut tällaisen "kirjeen" kansalaisaloitteen lähtölaukaustilaisuudessa.


      • torre12 kirjoitti:

        Tässä voi ajatella kahta tapaa.

        Joko aitoavio ja Koivula olivat jo alkujaan sitä mieltä, että tehty laki ei kaadu, vaan homot menevät avioon.

        Tai sitten uskoivat lain kaatamiseen ja laadittiin yliampuva ja kauhukuvia maalaileva "kirje". Kirje on Ahvion tyyliä.

        Jos nuo kirjeet oli kirjoitettu varmana tulevaisuuden visiona, niin siitä voisi päätellä, etteivät he itsekään uskoneet oman Aa-kerhonsa tavoitteeseen eli spn-lain kaatamiseen. Eli perustivat Aa-kerhon, jonka ykköstavoitteeseen he eivät uskoneet.
        Jos ne oli kirjoitettu säikäyttämään omat, niin niiden tarkoitus oli ehkä kannustaa omia tekemään ahkerasti duunia Aa-kerhon ykköstavoitteen eli spn-lain kaatamisen saavuttamiseksi.
        Jos kirjeet oli tarkoitettu säpsäyttämään koko Suomen kansa, niin siitä päättelisin, ettei porukalla ollut käsitystä siitä, mikä kansan valtaosan mielestä on vakavasti otettavaa tulevaisuuden visiointia ja mikä naurettavaa fantasiaa.
        Koska tilaisuus oli videoitu ja viedeot pistetty julkisesti nettiin , niin oletan, että kirjeiden viesti oli tarkoitettu koko kansan syville riveille, että niiden lukijat oikeasti pitivät noiden kirjeiden tulevaisuudenvisioita hyvinkin mahdollisina ja että niillä kirjeillä varmaankin oletettiin saamaan kansan enemmistö heräämään Aa-kerhon fundamentalistiseen todellisuuteen.
        Joka tapauksessa Aa-kerhossa tuntui alussa olevan hyvinkin optimistinen kuva heidän projekstinsa onnistumisen suhteen ja useampaan kertaan he kertoivat, miten kansan hiljainen enemmistö hoksaisi heidän tavoitteidensa ja perusteluidensa moraalisen ja älyllisen ylivoimaisuuden ja siirtyisi heidän puolelleen.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Jos nuo kirjeet oli kirjoitettu varmana tulevaisuuden visiona, niin siitä voisi päätellä, etteivät he itsekään uskoneet oman Aa-kerhonsa tavoitteeseen eli spn-lain kaatamiseen. Eli perustivat Aa-kerhon, jonka ykköstavoitteeseen he eivät uskoneet.
        Jos ne oli kirjoitettu säikäyttämään omat, niin niiden tarkoitus oli ehkä kannustaa omia tekemään ahkerasti duunia Aa-kerhon ykköstavoitteen eli spn-lain kaatamisen saavuttamiseksi.
        Jos kirjeet oli tarkoitettu säpsäyttämään koko Suomen kansa, niin siitä päättelisin, ettei porukalla ollut käsitystä siitä, mikä kansan valtaosan mielestä on vakavasti otettavaa tulevaisuuden visiointia ja mikä naurettavaa fantasiaa.
        Koska tilaisuus oli videoitu ja viedeot pistetty julkisesti nettiin , niin oletan, että kirjeiden viesti oli tarkoitettu koko kansan syville riveille, että niiden lukijat oikeasti pitivät noiden kirjeiden tulevaisuudenvisioita hyvinkin mahdollisina ja että niillä kirjeillä varmaankin oletettiin saamaan kansan enemmistö heräämään Aa-kerhon fundamentalistiseen todellisuuteen.
        Joka tapauksessa Aa-kerhossa tuntui alussa olevan hyvinkin optimistinen kuva heidän projekstinsa onnistumisen suhteen ja useampaan kertaan he kertoivat, miten kansan hiljainen enemmistö hoksaisi heidän tavoitteidensa ja perusteluidensa moraalisen ja älyllisen ylivoimaisuuden ja siirtyisi heidän puolelleen.

        Ja kun ottaa huomioon sen, että aitoavio on ehkä eniten esitellyt asioitaan eduskunnalle, niin näkee vähän paremmin heidän vaikuttavuutensa.

        Siis eduskunta ei ole ollut enää lainkaan heidän kannallaan. Eli aitoaviolla ei ole ollut suurempaa yhteiskunnallista vaikutusta.


    • Hyvä kun olet laittanut oleellisen tekstimuotoon, jolloin AA:n kannattajat ymmärtävät helpommin oleellisen sisällön, katsomatta koko seminaaria.

      Alla olevalla lyhyellä pätkallä on myös oleellista seminaarista Vesa Linja-Ahon sanoin:
      "Hienosti kiteytetty koko seminaarin älyllinen fabriikki puoleentoista minuuttiin!"

      https://www.youtube.com/watch?v=_ShERtJqCE8

      • Tuo on tosi hauska pätkä ko. seminaarista, Pe.ku.

        Tosin mielestäni tuo Susanna Koivulan lukema "kirje tulevaisuudesta" ajaa tuonkin ohi. Naurattaa aina kun luen/kuuntelen tuon kirjeen.


      • "Hienosti kiteytetty koko seminaarin älyllinen fabriikki puoleentoista minuuttiin!"
        Jos tuo kommentti allekirjoitetaan laajemminkin Aa-kerhossa, niin se kertoo porukasta jotain joka ei ole heille kunniaksi.


      • Mahtava töpselinenu!


    • Luetaankohan tämä kirje myös Avioliittolaki ja kansalaisaloitteet -seminaarissa tiistaina 24.5.2016 klo 18-19.45 eduskunnan kansalaisinffossa?

      • Toivotaan, koska he a) itse uskovat tuohon ja b) tuo olisi hyvä muistutus muille, että minkä sortin sekopäistä on kysymys.


    • pentti.hirvonen69

      Sorvankylä. Pikkanen kappeli.

      • timo.hokkanen96

        Arvo penaali.


      • pentti.hirsjärvi

        Kumotus hollilla.


      • Jonkun pitäisi taltioida tämä video tuleville sukupolville.


      • ticotiko kirjoitti:

        Jonkun pitäisi taltioida tämä video tuleville sukupolville.

        Yksi veljeksistä oli jo vähän huonossa hapessa.


      • Turuselta parta pois, niin hän on kuin ilmetty Mikko Niskanen Kahdeksan surmanluodin aikaan.
        Ihme juttu muuten, että "uskontoneutraalia" aloitetta esiteltiin antaumuksellisesti juurikin kiihkouskovaisten kanavalla. ;)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Turuselta parta pois, niin hän on kuin ilmetty Mikko Niskanen Kahdeksan surmanluodin aikaan.
        Ihme juttu muuten, että "uskontoneutraalia" aloitetta esiteltiin antaumuksellisesti juurikin kiihkouskovaisten kanavalla. ;)

        Minä ajattelin Tapion nuutunutta olemusta. Jotenkin siitä paistoi masennus ja alistuneisuus. Vaatteetkin oli kuin Uffen keräyslaatikosta.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Minä ajattelin Tapion nuutunutta olemusta. Jotenkin siitä paistoi masennus ja alistuneisuus. Vaatteetkin oli kuin Uffen keräyslaatikosta.

        No Tapsa itsehän oli kuin roskiksesta nostettu ja hiukan takahuoneessa siistitty.
        Varmaan masentaa, kun kaikki kollegat ovat hylänneet, mutta Pelastuksen takia on pakko jatkaa tiellä joka johtaa täällä ajassa yhä kauemmas jorpakkoon.


    • Koivulan kirjeessä ennustetaan, että Aa-kerholaisten lapsia otetaan huostaan.
      Tapio Puolimatkan teksteissä ennustetaan, että ihmisoikeudet rapautuu.
      Timo Lehtonen kertoi, että spn-lain myötä ihminen ja koirakin voisi olla keskenään aviossa.
      Koko Aa-kerhon viestintä on pelkkää ennustuksilla pelottelemista, loputonta kaltevaa pintaa ja aasinsiltaa.
      Kun oletetaan, että he tietävät noiden asioiden jääneen muualla toteutumatta, niin siitä voi päätellä, että he pelottelevat vaikka hyvin tietävät ettei heidän Sodoma-henkiset visionsa toteudukaan.
      Kun koko Aa-kerhon virallinen viestintä on pääsääntöisesti tuota samaa tietoista epärehellisyyteen perustuvaa pelottelua, niin siitä seuraa, että Aa on valehtelijoiden kerho.

      • vastalääkeylipainolle

        mikä lesboperheessä on vikana? Peniksettömyys, se on ongelma.
        Laitetaan joka lesboperheelle äitiyspaketti jossa on ihmisen kokoinen miesnukke penis. Sitä voi käyttää niihin tarpeisiin joita "isättömissä" perheissä kasvavat viisitoistavuotiaat elävät. Kun oikein ahdistaa miehenpuute (tavalla tai toisella) niin lapsi voi ottaa esiin ruudullisen lippalakin ja miesnuken. Helpottaa heti.

        Sama tietysti homopeheessäkin soveltaen.


      • entä.yksinhuoltajat
        vastalääkeylipainolle kirjoitti:

        mikä lesboperheessä on vikana? Peniksettömyys, se on ongelma.
        Laitetaan joka lesboperheelle äitiyspaketti jossa on ihmisen kokoinen miesnukke penis. Sitä voi käyttää niihin tarpeisiin joita "isättömissä" perheissä kasvavat viisitoistavuotiaat elävät. Kun oikein ahdistaa miehenpuute (tavalla tai toisella) niin lapsi voi ottaa esiin ruudullisen lippalakin ja miesnuken. Helpottaa heti.

        Sama tietysti homopeheessäkin soveltaen.

        Pitäisikö yksinhuoltajaperheiden myös soveltaa tätä?


      • vastalääkeylipainolle

        jos yksinhuoltaja on nainen tai suuremmalla syyllä lesbo, niin tietysti pitää.

        Perinteinen ydinperhe on ainut hyvä malli, jos vain eivät kiedo lastaan lakanaan ja tukehduta häntä.

        Jos näin ei toimita. lapsi jää ikuisesti miettimään, mikä on mies perheeessä. Uskaltaako edes mennä naimisiin, kun miehen ja naisen välinen se-ja -se on vieras asia.


      • huulikoru
        vastalääkeylipainolle kirjoitti:

        jos yksinhuoltaja on nainen tai suuremmalla syyllä lesbo, niin tietysti pitää.

        Perinteinen ydinperhe on ainut hyvä malli, jos vain eivät kiedo lastaan lakanaan ja tukehduta häntä.

        Jos näin ei toimita. lapsi jää ikuisesti miettimään, mikä on mies perheeessä. Uskaltaako edes mennä naimisiin, kun miehen ja naisen välinen se-ja -se on vieras asia.

        Sulla on siis puolisosi kanssa tapana esitellä lapsillenne teidän seksiakteja, jotta tietävät mitä on miehen ja naisen välinen se ja se...?


      • vastalääkeylipainolle
        huulikoru kirjoitti:

        Sulla on siis puolisosi kanssa tapana esitellä lapsillenne teidän seksiakteja, jotta tietävät mitä on miehen ja naisen välinen se ja se...?

        mistä noin päättelet? Hyi likaista mielikuvitustasi

        "Kasvoin sellaisten naisten ympäröimänä, jotka vakuuttivat, etteivät tarvinneet miestä. Ollessani pikkutyttö, minä kuitenkin epätoivoisesti kaipasin isää. Oli outoa ja hämmentävää elää yhteisössä, jossa puhuttiin, miten tarpeettomia miehet ovat ja samalla itse koin syvää ja sammumatonta kaipuuta. "
        (Pertsa)

        Tämä ongelma on siis olemassa ja sen voi kiteyttää kahteen sanaan. "miehen ikävä". Se on aina vastakkaisen sukupuolen kohtalo ( ja esimerkeissä kuusitoistavuotias tyttö ) ja ilo. Muutoin ei ihmiset tulisi toimeen keskenään.

        Mitä tulee esiteltyihin seksiakteihin, niin minä en puhunut niistä mitään.


      • huulikoru

        No, ihan normaalit (olivat mitä sukupuolta tahansa) vanhemmat eivät kyllä vakuuta lapselle tuollaista. Taitaa olla taas näitä Susannan fantasioita.

        En kyllä selityksestäsi huolimatta ymmärtänyt, että mitä tarkoitit sillä miehen ja naisen välinen se-ja -se


      • vastalääkeylipainolle
        huulikoru kirjoitti:

        No, ihan normaalit (olivat mitä sukupuolta tahansa) vanhemmat eivät kyllä vakuuta lapselle tuollaista. Taitaa olla taas näitä Susannan fantasioita.

        En kyllä selityksestäsi huolimatta ymmärtänyt, että mitä tarkoitit sillä miehen ja naisen välinen se-ja -se

        Sinä taidat olla nuori. Ajattelet yksioikoisesti.

        Fantasioista voit lukea Susannan tekstistä, Pertsan tutkimuksista ja muista vastaavista joissa kerrotaan toisen sukupuolen olevan suuri mysteeri vaikka koulussakin on sukupuoli muuta kasvatusta. ( missähän kyseinen 15 vuotias neitonen silloin lintsasi?)

        Naisen ja miehen välisestä erilaisuudesta saa lukea usein, kun naiset valittavat ettei mies ymmärrä minua. Mies taas toteaa ettei vaimoni ymmärrä minua!
        Laajasti ottaen tämä on osa sitä miehen ja naisen välistä sitä-ja sitä.

        Jos kotona "elää yhteisössä, jossa puhuttiin, miten tarpeettomia miehet ovat ja samalla itse koin syvää ja sammumatonta kaipuuta. " Jos tuo on tuollaista
        epärealistista, on pakko kaivaa esille ruutukangaslakki ja kertoa mitä mies on miehiään.


      • vastalääkeylipainolle kirjoitti:

        mistä noin päättelet? Hyi likaista mielikuvitustasi

        "Kasvoin sellaisten naisten ympäröimänä, jotka vakuuttivat, etteivät tarvinneet miestä. Ollessani pikkutyttö, minä kuitenkin epätoivoisesti kaipasin isää. Oli outoa ja hämmentävää elää yhteisössä, jossa puhuttiin, miten tarpeettomia miehet ovat ja samalla itse koin syvää ja sammumatonta kaipuuta. "
        (Pertsa)

        Tämä ongelma on siis olemassa ja sen voi kiteyttää kahteen sanaan. "miehen ikävä". Se on aina vastakkaisen sukupuolen kohtalo ( ja esimerkeissä kuusitoistavuotias tyttö ) ja ilo. Muutoin ei ihmiset tulisi toimeen keskenään.

        Mitä tulee esiteltyihin seksiakteihin, niin minä en puhunut niistä mitään.

        Ja koska lähes puolet lapsista elää ilman isää tai äitiä, niin aika monella on se "miehen ikävä" tai äidin. Ei siis ole kysymys sukupuolisesta suuntauksesta.


      • vastalääkeylipainolle
        torre12 kirjoitti:

        Ja koska lähes puolet lapsista elää ilman isää tai äitiä, niin aika monella on se "miehen ikävä" tai äidin. Ei siis ole kysymys sukupuolisesta suuntauksesta.

        Ja tuskin kukaan elää niin tynnyrissä ettei tietäisi mitä toinen sukupuoli on ja mitä elämä on perheessä, yhdessä tai erikseen.


      • huulikoru
        vastalääkeylipainolle kirjoitti:

        Sinä taidat olla nuori. Ajattelet yksioikoisesti.

        Fantasioista voit lukea Susannan tekstistä, Pertsan tutkimuksista ja muista vastaavista joissa kerrotaan toisen sukupuolen olevan suuri mysteeri vaikka koulussakin on sukupuoli muuta kasvatusta. ( missähän kyseinen 15 vuotias neitonen silloin lintsasi?)

        Naisen ja miehen välisestä erilaisuudesta saa lukea usein, kun naiset valittavat ettei mies ymmärrä minua. Mies taas toteaa ettei vaimoni ymmärrä minua!
        Laajasti ottaen tämä on osa sitä miehen ja naisen välistä sitä-ja sitä.

        Jos kotona "elää yhteisössä, jossa puhuttiin, miten tarpeettomia miehet ovat ja samalla itse koin syvää ja sammumatonta kaipuuta. " Jos tuo on tuollaista
        epärealistista, on pakko kaivaa esille ruutukangaslakki ja kertoa mitä mies on miehiään.

        Ehkä sinun on syytä jättää tuo kyökkiprofilointi, sillä et ole siinä kovin taitava. Tosin onhan se kiva kuulla, että minulla on nuorekkaita ajatuksia.

        Jos vähän viitsisit tutustua aiheeseen, niin huomaisit, että todellisuudessa eroja on huomattavasti enemmän sukupuolten sisällä kuin niiden välillä. Ehkä olet omassa yhteisössäsi elänyt vain vanhojen sukupuoliroolien mukaan. Mutta tervetuloa tässäkin asiassa tähän päivään ;)


      • Raadollisesti ilmaistuna näin on. Mikä ikävintä, sanoma kääntyy heitä itseään vastaan.


      • Ja nyt Aa ry luulee, että YK tulee puuttumaan Suomen lainsäädäntöön tai vähintään nuhtelemaan Suomea jotenkin kun he tekevät sinne jonkun merkityksettömän vetoomuksen.

        Onkohan niillä joku täysin epäpätevä lakimies vai mistä nämä harhaiset fantasiat johtuvat?


      • ticotiko kirjoitti:

        Ja nyt Aa ry luulee, että YK tulee puuttumaan Suomen lainsäädäntöön tai vähintään nuhtelemaan Suomea jotenkin kun he tekevät sinne jonkun merkityksettömän vetoomuksen.

        Onkohan niillä joku täysin epäpätevä lakimies vai mistä nämä harhaiset fantasiat johtuvat?

        >> Aa ry luulee <<
        Ei ne luule vaan ne luulottelee. Kun niillä perustelut loppuu, niin ne keksii niitä lisää.
        Todennäköisesti ne uskoo itsekin omiin fantasioihinsa.


      • ticotiko kirjoitti:

        Ja nyt Aa ry luulee, että YK tulee puuttumaan Suomen lainsäädäntöön tai vähintään nuhtelemaan Suomea jotenkin kun he tekevät sinne jonkun merkityksettömän vetoomuksen.

        Onkohan niillä joku täysin epäpätevä lakimies vai mistä nämä harhaiset fantasiat johtuvat?

        Lieko mitään lakimiestä lainkaan...


      • mummomuori kirjoitti:

        Lieko mitään lakimiestä lainkaan...

        Varmuudella en tiedä, mutta ymmärtääkseni tämä Aito avioliitto ry:n tukeman kansalaisaloitteen vastuuhenkilökohdassa mainittu varaedustaja Ina Litma on oikeusoppinut. Siitä en tiedä onko hän ollut laatimassa tämän aloitteen säädöstekstiä, joka siis mielestäni on ongelmallinen tilanteessa jossa on jo hyväksytty tukku ns. liitännäislakeja. Vaikea kuvitella, että kukaan lakia lukenut/tunteva olisi ollut aloitteen sisältöä kirjoittamassa kun tällaista asiaa ei ole huomioitu.


      • ticotiko kirjoitti:

        Varmuudella en tiedä, mutta ymmärtääkseni tämä Aito avioliitto ry:n tukeman kansalaisaloitteen vastuuhenkilökohdassa mainittu varaedustaja Ina Litma on oikeusoppinut. Siitä en tiedä onko hän ollut laatimassa tämän aloitteen säädöstekstiä, joka siis mielestäni on ongelmallinen tilanteessa jossa on jo hyväksytty tukku ns. liitännäislakeja. Vaikea kuvitella, että kukaan lakia lukenut/tunteva olisi ollut aloitteen sisältöä kirjoittamassa kun tällaista asiaa ei ole huomioitu.

        Ahaa, mutta laki on varsin laaja alue ja lakimielläkin on omat erikoisalueensa. Ehkä se selitä että miksi he tekevät niin paljon näitä kämmejä.


      • mummomuori kirjoitti:

        Ahaa, mutta laki on varsin laaja alue ja lakimielläkin on omat erikoisalueensa. Ehkä se selitä että miksi he tekevät niin paljon näitä kämmejä.

        Jos itse olisin Aa ry:ssä, haluaisin palkata lakiosaamista ja PR-osaamista. Jos olisi rahaa.


    • HorkkiNamo

      SETA:n teettämän puolueettoman tutkimuksen mukaan kaksi työtöntä narkkihomoa vastaa kymmentä raitista ja muutenkin normaalia äitiä, siksi työttömien narkkihomojen koti on paras vaihtoehto kasvaville pikku tytöille ja pojille.

    • totuustekeekipeaa

      JAAHAS TÄÄLLÄ TÄMÄ PERTSA2012 TÄÄLLÄ VIITTAILEE TUON PAAVOLAN KIISTELTYIHIN LINKKEIHIN.

      PAAVOLA JA AHVION EIVÄT MITÄÄN MUUTA TEEKÄÄN KUIN VÄÄRISTELEVÄT JA VALEHTELEVAT.

      JA TÄÄLLÄ TÄMÄ IDIOOTTI PETYSA 2012 ESIINTYY YLIPAPPINA MIELESSÄ AINA JA JOKAKERTA TOISTEN TUOMITSEMINEN VALEHTELU JA VIIRISTELY!!

    • Tarinan loppuhuipennus on istutettu keskelle tarinaa:

      "Pari vuotta sitten näin, kun välitunnilla kaksi kristittyä joita oli jo pitkään kiusattu, hakattiin – olivat tunnustaneet kannattavansa perinteistä avioliittokäsitystä tai jotain vastaavaa. Sen jälkeen koulu laittoi heidät kurssille, jossa opetettiin suvaitsevaisuutta. Mutta sitten paljastui, että syy oli heidän vanhemmissaan jotka henkisesti pahoinpitelivät lapsiaan opettamalla perinteisiä arvoja kotona. Sosiaalityöntekijät ottivat sitten tytöt huostaan ja heidät adoptoitiin homoperheeseen. Tyttöjen vanhemmat ovat kuulemma nykyään vankilassa."

      Eli jos ymmärsin oikein:
      1. kristityt nuoret hakattiin, koska vastustivat spn-avioliittoa kuten Aa ry
      2. koulu pakotti nämä nuoret erityiselle kurssille jotta he alkaisivat kannattaa spn-avioliittolakia
      3. käy ilmi, että nämä nuoret vastustivat spn-avioliittolakia, koska kotona on niin opetettu ja tämä kotiopetus tulkittiin henkiseksi pahoinpitelyksi
      4. kohdan 3. henkisestä pahoinpitelystä johtuen nämä nuoret otettiin huostaan ja adoptoitiin nimenomaan homoperheeseen ja annetaan ymmärtää, että näiden nuorten vanhemmat ovat nyt vankilassa nimenomaan siksi, että vastustavat snp-avioliittolakia, mikä tulkitaan tässä henkiseksi pahoinpitelyksi.

      Millainen mieli kehittää tällaisen skenarion ja kieriskelee siinä marttyyrinviitassaan?

      • Heidän mielensä on ihan keskittynyt vihaamaan viattomia ihmisiä.


      • Vai onko heidän unelmansa siitä, mitä he itse tulevat tekemään???

        Näillä kun on tätä käänteistä ajattelua niin paljon.


    • uuyJeesusHerraniOnyuuyy

      Kirjeestä käy ilmi liberaalien ja ateistien syntisuvaitsijoiden moraalittomuus, pahuus ja kieroutuneisuus hyvin selvällä tavalla.

      Liberaalista tulee mieleen piru, perkeleen asialla toimiva riivattu. En sano kuitenkaan että näin on, tule vain vertaus mieleen.

      • Kirjeestä tulee hyvin esille Susanna Koivulan vainoharhaisuus ja typeryys.
        Koivula ennusti tuossa kirjeessä, että 15 vuoden kuluttua heitä hihhuleita aletaan potkimaan päähän oikein urakalla. Kuitenkin tuo sama spn-laki on ollut voimassa muualla jo tuon 15 vuotta ilman, että kenellekään tulisi edes mieleen toisten potkiminen tai katolta alas viskaaminen. Tai no ehkä joillekin harvoille Aa-aktiiveille, kuten Susanna Koivulalle tulee, mutta ei muille.
        Eli mitäs paskan huttua tämä Koivulan kirje sitten oli.
        Onko kyse vainoharhasta eli Koivula olettaa muiden kohtelevan kohta häntä, kuten hän itse haluaisi kohdella muita?
        Vai tiesikö Koivula, että roskaa koko kirje, mutta koska tuollainen fantasia puree osaa Aa-kannattajia, niin kirjoitetaan sellainenkin. Eli jokaiselle jotakin.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Kirjeestä tulee hyvin esille Susanna Koivulan vainoharhaisuus ja typeryys.
        Koivula ennusti tuossa kirjeessä, että 15 vuoden kuluttua heitä hihhuleita aletaan potkimaan päähän oikein urakalla. Kuitenkin tuo sama spn-laki on ollut voimassa muualla jo tuon 15 vuotta ilman, että kenellekään tulisi edes mieleen toisten potkiminen tai katolta alas viskaaminen. Tai no ehkä joillekin harvoille Aa-aktiiveille, kuten Susanna Koivulalle tulee, mutta ei muille.
        Eli mitäs paskan huttua tämä Koivulan kirje sitten oli.
        Onko kyse vainoharhasta eli Koivula olettaa muiden kohtelevan kohta häntä, kuten hän itse haluaisi kohdella muita?
        Vai tiesikö Koivula, että roskaa koko kirje, mutta koska tuollainen fantasia puree osaa Aa-kannattajia, niin kirjoitetaan sellainenkin. Eli jokaiselle jotakin.

        Itse olen jotenkin tyytyväinen siihen, että tällaisen kirjeen kirjoittaja on nykyinen Aito avioliitto ry:n puheenjohtaja.


      • ticotiko kirjoitti:

        Itse olen jotenkin tyytyväinen siihen, että tällaisen kirjeen kirjoittaja on nykyinen Aito avioliitto ry:n puheenjohtaja.

        Siksiköä että se nolaa heidät aika tehokkaasti?


      • mummomuori kirjoitti:

        Siksiköä että se nolaa heidät aika tehokkaasti?

        Siksi juuri. Huvittavaa tässä mielestäni oli myös se, että ko. seminaarissa 29-vuotiaan rouva Koivulan puheenvuoro esiteltiin "nuorten puheenvuorona". No joo, eihän 29v ole mikään vanha, mutta jotenkin itselleni tulee mieleen "nuorten puheenvuorosta" oikeasti vaihtoehtoinen teinien puheenvuoro jossain tilaisuudessa missä aikuiset ovat äänessä suurimman osan ajasta. Ehkä Aa ry:llä ei ole oikeita nuoria kannattajissaan.


      • ticotiko kirjoitti:

        Siksi juuri. Huvittavaa tässä mielestäni oli myös se, että ko. seminaarissa 29-vuotiaan rouva Koivulan puheenvuoro esiteltiin "nuorten puheenvuorona". No joo, eihän 29v ole mikään vanha, mutta jotenkin itselleni tulee mieleen "nuorten puheenvuorosta" oikeasti vaihtoehtoinen teinien puheenvuoro jossain tilaisuudessa missä aikuiset ovat äänessä suurimman osan ajasta. Ehkä Aa ry:llä ei ole oikeita nuoria kannattajissaan.

        Juu, ei heillä ole nuoria kannattajia.
        Suurin osa helluntailais-nuorisostakin on toista mieltä.

        AA:n sivulla on 36 kannattajaa, joista Koivulaa nuorempia on ainostaan 1.
        http://aitoavioliitto.fi/tekijat/


    • holhouksen-alaisilta

      AA:n porukka on 90-luvun alkuvuosiin ajattelussaan jämähtänyttä sakkia, joka ei ole huomannut maailman muuttuneen. Niniä keräsivät kaltaisiltaan ainakin hesarin terassien pieliin sammuneilta alkoholisteilta ja Kiuruveden ostarin baarin kupeesta.

      • Pelkäävämies

        Jumalan edessä viimeisellä' tuomiolla voit toistaa sanasi. Kun lukee mummomuorin ja näiden ateistikaveriensa kommentteja niin niissä huokuu suvaitsevaisuus pahuutta, syntiä, kieroutuneisuutta kohtaan ja jatkuva pahantahtoisuus, joka tulee esiin lähes jokaisessa kirjoituksessa.

        Heitä ajaa eteenpäin pilkkaamisenhalu. Aika riivattumaista käyttäytymista heillä. Tiedä sitten vaikuttaako heissä riivaajahenkiä.


      • Itse näin kun ottivat allekirjoituksen lomakkeeseen Lasipalatsin luona pahasti alkoholisoituneelta mieheltä jolla oli pää paketissa todennäköisesti alkoholin väärinkäytöstä seuranneen tapaturman johdosta. Mies oli keskellä päivää täysin aineissa eikä kynä meinannut pysyä kädessä, joten lihaksikas Aa-aktiivi täytti hänen puolestaan henkilötiedot lomakkeeseen ja lopuksi mies raapusti jonkinlaisen suheron allekirjoitukseksi paperiin.


    • en.tuomitse

      Ehkä ei totaalisti aineissa, mutta aikamoisessa kaasussa AA-kerho suoltaa julkilausumiaan. Esimerkiksi tässä kerhon puheenjohtajan sepustuksessa ei ole mitään päätä eikä häntää. Kritiikki on aivan aiheellista ja osuvaa.

      • Samaa mieltä: aika absurdia tekstiä.


      • kannattaa.katsoa

        Tuohan on jo syntyessään klassikko. Hieno löytö. Kiitos pe.ku!


      • lol

        Siinähän se, puhuttuna. Kiitos tuosta, Pe.ku.


    • eisatua
    • Avioon2017

      Kentuckyn piirkikunnan palveluksessa oleva Kim Davies kieltäytyi vihkimästä samaa sukupuolta olevan pariskunnan, vaikka näillä oli osavaltion lakiin nojautuen oikeus avioliittoon. Davies perusteli tekoaan kristillisellä uskollaan.
      Kun Davies sitten joutui tuomarin määräyksestä vankilaan tottelemattomuudesta esimiestään kohtaan, suivaantuivat tästä kristityt, jotka alkoivat suureen ääneen huutaa, miten kristittyjä vainotaan omantuntonsa takia.
      Vähemmälle huomiolle näiltä kristityiltä jäi se tosiasia, että Davies virkamiehenä syrji samaa sukupuolta olevaa pariskuntaa heidän seksuaalisen suuntautumisen takia. Tämä ei ollut mikään leipomogate, jossa yrittäjä kieltäytyy tarjoamasta palvelujaan homoseksuaaleille. Tässä oli kyse paljon pahemmasta tapauksesta: virkamiehen syrjivästä asenteesta kansalaisia kohtaan, joilla oli lakiin nojautuva oikeus avioliittoon. Vielä pahemmaksi tapauksen teki se, että Davies esimiesasemassaan kielsi alaisiaan vihkimästä samaa sukupuolta olevia pareja.
      Kristityt kyllä keksivät kaikenlaisia uhkakuvia, joita tasa-arvoinen avioliittolaki muka toisi tullessaan, mutta vaikenevat uskonveljiensä ja -sisartensa harjoittamasta syrjinnästä.

      • Juuri noin.


      • SSuSki.kouluun

        Entäpä hän alkaa vähitellen ymmärtämään, mitä eroa on virkavelvollisuudella ja omalla mielipiteellä. Hallintotieteen kurssi ei olisi hänelle pahitteeksi. Mieluummin se kuin kiven sisään. Uskon, että ihminen voi aina oppia. Toisin on vanha koira.

        Myös Suskilla on mahdollisuus hankkia tietoa ja tulla viisaammaksi, jos haluaa.


      • "Kristityt kyllä keksivät kaikenlaisia uhkakuvia..."

        Tuon oikaisen, sillä ehdottomasti suurin osa krisittyjä ei näin tee. Se kuuluu vain fundamentalistiseen suuntaukseen ja erityisesti tuohonn amerikkalaisperäiseen sellaiseen.


    • Akutauti

      Susanna Koivulan onneksi maailma muuttuu ja suomalaistenkin geenivarasto vihdoin uusiutuu sisäsiittoisuuden aiheuttamasta peniskateudesta on mahdollisuus vapautua.

    • Toimitetaanko tämä kirje lakialoitteen liitteenä eduskunnalle?

      • Liite.1

        Uskon, että se on Aito Avioliiton ainoa kumoamaton fakta, jolle he ovat aloitteensa rakentaneet. Tai oikeastaan muuta järjellistä perustetta ei heillä ole, johon vedota. Puolimatkankin teesit on jo niin syynätty, eikä mitään jäänyt käteen.


      • Liite.1 kirjoitti:

        Uskon, että se on Aito Avioliiton ainoa kumoamaton fakta, jolle he ovat aloitteensa rakentaneet. Tai oikeastaan muuta järjellistä perustetta ei heillä ole, johon vedota. Puolimatkankin teesit on jo niin syynätty, eikä mitään jäänyt käteen.

        Uskon, että Aa ry:n aloite käsitellään aika nopeasti eduskunnassa. Kun aloite hylätään, siinä samalla menee pohja äänten keruulle heidän Äiti, Isä & Lapset EU-kansalaisaloitteelleen. Tämän takia varmaan ovat lykänneet Aito avioliitto -kansalaisaloitteen antamista eduskunnalle: eli siis maksimoidakseen ajan kerätä ääniä heidän EU-aloitteelleen, joka sekin on tietysti tuhoon tuomittu.


    • paluutulevaisuuteen

      Niin, jos se myös perustuu yhtä jalat maassa olevalle faktalle kuin Susanna Koivulan kirje tulevaisuudesta.

    • pieni.merenneito

      Koivulalla itsellään ei todennäköisesti ole (onneksi) lapsia, muuten olisi sosiaalitoimella lisähuolia. Tämä kirje tulevaisuudesta ylittää pelottavuudessaan jo H.J. Andersenin sadutkin.

      • Arkkiatri

        Eikä ilmeisesti kommenteistaan päätellen minkäänlaista akateemista taustaa?


      • Arkkiatri kirjoitti:

        Eikä ilmeisesti kommenteistaan päätellen minkäänlaista akateemista taustaa?

        Itse hän on ilmoittanut olevansa sosionomi(AMK) ja kirkon nuorisotyöntekijä. Kun ajattelee mitä hän suoltaa, niin tekeekö hän työssään aivan samaa?


      • hyvä.koivula
        mummomuori kirjoitti:

        Itse hän on ilmoittanut olevansa sosionomi(AMK) ja kirkon nuorisotyöntekijä. Kun ajattelee mitä hän suoltaa, niin tekeekö hän työssään aivan samaa?

        Onneksi on edes joku, joka uskaltaa kertoa totuuttakin. On jo liian paljon kaikenmaailman vellihousuja kirkon viroissa jotka osaavat kyllä palkkansa nostaa, mutta eivät välitä pätkääkään totuudesta.


    • gjhkghkh

      Nyt on runsas vuosi kulunut ja Koivulan kirjoitus alkaa näyttää pelottavan tarkalta. Kiitos Jumalalle siitä, että minulla oli isä ja äiti ja he olivat naimisissa. On yhä vaikeampaa olla kristitty. Ehkä Suomessakin vaino tulee vahvistamaan uskovien uskoa samalla, kun pakanat vajoavat yhä syvemmälle pohjamutiin. Raamatussa sanotaan (vapaasti muisteltuna), että viimeisinä aikoina pyhät pyhittyvät. Siunatkoon Jumala Susanna Koivulaa Juha Ahviota, ja muita, jotka rohkeasti puhuvas asioista niiden oikeilla nimillä. Kuinkahan moni on jo Suomessakin menettänyt työpaikkansa, puolisonsa tai lapsensa tai vanhempansa kristinuskon vuoksi?

      • "Nyt on runsas vuosi kulunut ja Koivulan kirjoitus alkaa näyttää pelottavan tarkalta. "

        Ai, miltä osin? Perustelethan väitteesi korkkiruuvi.

        "Ehkä Suomessakin vaino tulee vahvistamaan uskovien uskoa samalla, "

        Vahvistamaan? Eli miten nyt siis vainotaan uskovia? Perustelethan väitteesi korkkiruuvi.

        "Kuinkahan moni on jo Suomessakin menettänyt työpaikkansa, puolisonsa tai lapsensa tai vanhempansa kristinuskon vuoksi? "

        Työpaikkaansa ei varmasti kukaan jos vain noudattaa työnantajansa ohjeita ja ymmärtää että se uskonnonvapaus on henkilökohtainen vapaus eikä tarkoita että sen perusteella voi esim. kieltäytyä työtehtävistä.

        Puolisonsa ja lapsensa ja vanhempansa saattaa jotkut "uskovat" tietysti menettää kun se "uskovan" oma "usko" tulee tarpeeksi vastenmieliseksi perheelle, ja perheellähän ei tosiaan ole mitään pakkoa toimia sen "uskovan" mielenliikkeiden mukaan vai mitä?


    • drawde

      Susanna olet oikeilla jäljillä.

      Tähän skenaarioon löytyy todisteet Iso-Britanniasta, USAsta (Massachusetts),
      Hollannista, Ranskasta...
      Varoittavia esimerkkejä siitä kuinka eriarvoistetaan normaaleja arvoja edustavia ihmisiä ja saadaan vain hyvin paljon suuria ongelmia aikaan. Järjetöntä menoa - lastenoikeudet poljettu.
      Ei missään tapauksessa adoptio-oikeutta homopareille.
      Lue tarkemmat tiedot linkistä
      http://www.kotipetripaavola.com/moraalinrappio.html

      • >Ei missään tapauksessa adoptio-oikeutta homopareille.

        Täh? Nehän on niillä jo. 😲


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1550
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1255
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1176
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1044
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      86
      852
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      782
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      775
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      382
      758
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      125
      716
    Aihe