Silmiin katsominen

benefitofadoubt

Tässä sitä taas leikitään päivänkakkaraa ja arvuutellaan, tykkääkö toinen vai ei. Nyt mua vaivaa, miksi toinen ei katso mua silmiin, kun jutellaan. Mietin, onko hän niin ujo vai peitteleekö jotain. Olisko täällä käyttäytymiseksperttiä, joka osaisi valaista motiiveja, miksi joku välttelee katsekontaktia. Mun mielestä silmiin katsominen on niin keskeinen osa kanssakäymistä, että tulee outo tunnelma, jos toinen pakoilee.

12

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepäse_

      a) ujous
      b) henkilön yleinen tapa ja tyyli, tottumus
      c) epärehellisyys
      d) yritää keskittyä kuuntelemaan ja miettimään sanomaasi ja se ei onnistu samaan aikaan kun tuijottaa ihmistä silmiin
      e) henkilöä ei kiinnosta sen enempää

    • jdjjdjdaoao

      f) aspergerille on vaikea katsoa toista silmiin.

    • Bdjdjjdö

      Itse pohtinut samaa asiaa useasti keksimättä ratkaisua.

      Mutta itse jos keskustelen ihastuksen kanssa ainut jolloin en kuunnelssa katso häntä niin paljon silmiin on silloin kun itsellä vitutus/huono mieli, en halua siis hänen huomaavan sitä pahaa mieltäni vaikka kiinnostunut hänestä olen :)

      • Trueorfalse

        Mulla ainakin ujous tekee sitä ja viimeks ihastuksen seurassa oli todella vaikee katsoo silmiin. Vähän kerrallaan vaan, kun ne sen silmät on niin ihanat. Aattelen, et jos tuijotan liikaa ni jään tuijottaa pitkäks aikaa. Ei pitäis peitellä. Seuraaval kerral tuijotan enemmän. Ainakin vähän enemmän. En haluu antaa mitää Crazy Eyes kuvaa itestäni :D En siis usko, ettei olisi kiinnostunut susta :) onko mitä muita merkkejä antanu?


    • Behaviorismin-Pröfessöri

      Hänellä voi olla kauhea skeidahätä ja hän yrittää keskittyä kaikkine voiminensa peräsuolensa sulkijalihaksen likistämiseen ja samalla miettii, mitä sanoo ja miten selviää nolosta tilanteesta, jos ne ripulit kuitenkin präiskähtävätkin housuihin. Samalla hän myös yrittää ajatella pidättelemisen onnistumista ja kuvitella sitä tilannetta, että ei pasko alleen.

      Tiedän kokemuksesta tämän, koska itselläni on aika ajoin herkistyneen suolen vaiva ja toisinaan tulee julkisilla paikoilla todella tukalat paikat. Kerran on tullut housuihin (tosin tämä tapahtui jo kauan sitten, syyskesällä 1993) ja aivan viime vuosina on pari kertaa ollut pakko mennä lähimpään metsikköön, jollaiset voivat olla aika pieniä metsäsaarekkeita Turun ns. "kaupunki"alueella, ja ne eivät välttämättä kovin takuuvarmaa näkösuojaa anna.

      Nyt viime aikoina pakki onkin taas onneksi ollut vähän parempi. Tuosta, AP, nimim. Benefitofadoubt, siis on melko varmasti kysymys kaverisikin tapauksessa.

      • HyvälleKakalle

        :'D Näin se menee!


    • benefitofadoubt

      Antaa niin ristivetoisia merkkejä, että ei pysty jaksamaan enää. Päätin luovuttaa :'( kiitos kommenteistanne joka tapauksessa!

    • AhdistunutPaska

      Minua itse ahdistaa perkeleesti jos joku katsoo minua silmiin.

    • PerusasioidenÄäreltä

      Joku voisi sanoa, että moukalla on moukan tavat. Silmiin katsomisella osoitetaan kunnioitusta toista ihmistä kohtaan, olipa tilanne mikä hyvänsä (siis ainakin meidän länsimaisessa kulttuurissa). Sanat ilman katseen antamaa vahvistusta ovat kuin helisevä vaski: tyhjää täynnä. Kuka jaksaa pidemmän päälle sellaista?! Teot ilman katseen vahvistusta ovat täysin hengettömiä. Miksi vaivautua kättelemäänkään, jos katse ei sinetöi tarkoitusta?! Miksi vaivautua hyvästelemään tai kiittämään elein, jos vastapuolelle jää vaikutelma, ettei hän ollut kiitoksen tai hyvästelyn arvoinen. Lapsi hakee katseellaan hyväksyntää ja vuorovaikutusta, kuoleva armahdusta, anteeksiantoa ja kiitosta. Koko elämän kirjo sisältyy katseeseen. Jos ei kohtaa toista katseessa, kääntää selkänsä paljolle muullekin kuin hänelle, joka katsettasi tavoittelee.
      "Löysin tien huomiseen sun katseestas, tähän paikkani teen." Ei se ole sen vaikeampaa. Katse kertoo, että haluaa ja toinen vastaa haluavansa myös.

    • katseenvangitsija

      Entä jos muuttaa käytöstä, eli jossain vaiheessa lakkaa katsomasta silmiin? Tarkoittaako se kiinnostuksen lopahtamista? Mun ihastus alkoi vältellä katseita sen jälkeen, kun sai tietää, että mulla on muitakin kuin kaverillisia tunteita.

      • puraisesanoillaolensun

        Luultavasti hän ei halua antaa vääriä signaaleja.
        Voi olla ettei hän tiedä miten suhtautua ihastumiseesi.


    • Itsellä ainakin ollut joskus vaikeaa katsoa silmiin:D vähän vieläkin varsinkin tuntemattomia. En sanoisi että hän välttämättä peittelee mitään tai olisi ujo.. Joillakin on silmiin katsomisessa haasteita niinkuin minullakin hieman oli :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe