Jokaisen blogiki

Tämän piti mennä kevät-väsymykseen.
Mutta päätinkin tehdä aloituksen, joka on reilusti blogi.
eikä vain piilottele jossain ujosti.
-
Kynnet leikattu.
Varpaista.
Lämmin oli suihkussa vesi.
Saatan kynsiä kohta lenkinkin.
Kunhan ruoka on valmis.
Saattaapi mennä torkuksikin.
Voisi testata raapivatko kynnet lakanoita.
Jolloin joutuu viilaaman kynnetkin.
-
Minulla on parikin purkkia sinappeja.
Paljon on niissä Etikkaisia siemeniä.
-
Olisi ihanaa lukea korppiksen kertovan miten Sinappi-purkeista saa tehtyä ihan
pieniä.
-
Saa kertoa istutuksestakin.
Mätinsä tuoksusta uidessakin.

yst

H.

126

1534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bogissasi aijot, vaikka blogissa pitää kertoa mitä on tehty ei aijottu tehdä ja miten ja millä tuloksella tulokset saavutettu.

      Minä tykkään Koti Sinapista se on kivan sokerista.

      Minä olen miettinyt miten hyödyntäisin Bonan luumupurkit, nyt heittelen ne lasinkeräyksiin. En kuitenkaan ole löytänyt niille pienille purkeille käyttöä, edes sinapin säilöntään.

      • Heikunkeikku

        Bonan pikkuruiset lasipurkit ovat mainioita pienuutensa takia. Mulla on niitä vino pino kaapissa. Yhessä on klemmarit, yhes kumilenkkuja, yhes yhen sortin pikkuruisia ruuveja, toises toisenlaisia ruuveja. Hakaneulat on kans noissa purkeissa ym. ym.
        Joskus laittanut pihlajanmarjahyytelöä sekä mustaviinimarjahyytelöä tuommosiin pieniin purkkeihin. Hyytelöä menee niin vähän, että ei ehdi huonontua avattu purkki, kun purkki on noin pieni.
        Oon käyttänyt lasipurkkeja myös maalauksessa. Vesivärilitkuja sekotellut purkkeihin ja jos työ keskeytyy, niin naps vaan, kansi kiinni ja sieläpäs pysyy.
        Joskus aikoja sitten sain joltakin tutulta saareen tuliaisiksi pilttipurkkeja, joissa jokaisessa oli eri mausteita. Sitten oli kankaasta tehty kannen suojukseksi "myssy, ja myssyn päällä rusettinauha. Oli kivan näköisiä ihan koristeenakin.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Bonan pikkuruiset lasipurkit ovat mainioita pienuutensa takia. Mulla on niitä vino pino kaapissa. Yhessä on klemmarit, yhes kumilenkkuja, yhes yhen sortin pikkuruisia ruuveja, toises toisenlaisia ruuveja. Hakaneulat on kans noissa purkeissa ym. ym.
        Joskus laittanut pihlajanmarjahyytelöä sekä mustaviinimarjahyytelöä tuommosiin pieniin purkkeihin. Hyytelöä menee niin vähän, että ei ehdi huonontua avattu purkki, kun purkki on noin pieni.
        Oon käyttänyt lasipurkkeja myös maalauksessa. Vesivärilitkuja sekotellut purkkeihin ja jos työ keskeytyy, niin naps vaan, kansi kiinni ja sieläpäs pysyy.
        Joskus aikoja sitten sain joltakin tutulta saareen tuliaisiksi pilttipurkkeja, joissa jokaisessa oli eri mausteita. Sitten oli kankaasta tehty kannen suojukseksi "myssy, ja myssyn päällä rusettinauha. Oli kivan näköisiä ihan koristeenakin.

        Mullakin on nurkat täynnä noita bonapurkkeja kun niitä ei raaski heittää pois. Nyt on kurkun ja krassin siemenet niissä liossa jos innostuisi ne multiin vielä tänään piilottamaan.


    • Minäpä läksin lenkille ,pyörällä tietenkin en minä muuten.
      Ensin suoritin silmämääräisen tarkastuksen ja sitten hipelöin etupäätä ja kun se oli hipelöityniin siirryin hipelöimään takapäätä.
      Kiristin kaikki ruuvit ja pyyhin satulan silikoonilla hiertymien estämiseksi,pumppasin ilmaakin renkaisiin ,en minä muualle kun vaanrenkaisiin.
      Tarvikelaukkukin piti inventoira ja puuttuihan sieltä kolmoskoon vulkanoitavaraakakumipaikka , en löytänyt vaaleanpunaista vaan jouduin tyytymään mustaan keinopaikkaan ,(muovia) oletan sen olevan.
      Pinnojen kiristyskin vei aikaa ja kun en löytänyt kiristysavainta käytin pientä jakoavainta ,lipsuihan se kun jupusin nuukuuttani hämärässä.
      Valojen suuntaus vei sekin aikaa ja huomasin että jatkuva toiminto ei pelannut,pitkään harkitsin uskallanko ajaa vilkkuvalla valolla .
      Lopuksi päätin riskeerata laittamalla taakse ja eteen vilkkutoiminnon .
      Eväitten pakkaus selkäreppuun kävi nopeasti ja kun olin saanut pyykkipojat lahkeisiin olinkin jo reippaan kolmentunnin jälkeen valmis lenkille .

      • Tuli mieleen Alpon ja Jarnon passivuoroon valmistautuminen, Saapin tarkistusrituaaleineen :)
        Turvallista matkaa!


      • henrjii

        Perunanjahuoja kannattaa laittaa takapuoleen. Meilläpäin ennenvanhaa yksi mies ajeli niitokonetta senverran että takapuoli hautui, emäntä oli vähän räpsäissyt perunanjauhoja persiissiin, ja taas isäntä oli ajanut niittokonetta


      • henrjii kirjoitti:

        Perunanjahuoja kannattaa laittaa takapuoleen. Meilläpäin ennenvanhaa yksi mies ajeli niitokonetta senverran että takapuoli hautui, emäntä oli vähän räpsäissyt perunanjauhoja persiissiin, ja taas isäntä oli ajanut niittokonetta

        Hyvä juttu, perunajauho sopii muuten moneen paikkaan. Kun nyt tulee kesä ja helteet ja hiostaa, kuumottaa tai hiertää niin eikun paikkaan kun paikaan sopii juuri perunajauho, kuivattaa sopivasti ja helpottaa oloa, jos meinaan ei satu talkkia matkaan.
        Niin ja sitten kun yhdessä tanssitaan kesävalsseja tai vaikka tangoja niin paremmin luistaa kun vähän perunajauhoa lattialle. Nykyään käytetään kahvinporoja, sitä suodatinta.


      • EpäileväThomas
        henrjii kirjoitti:

        Perunanjahuoja kannattaa laittaa takapuoleen. Meilläpäin ennenvanhaa yksi mies ajeli niitokonetta senverran että takapuoli hautui, emäntä oli vähän räpsäissyt perunanjauhoja persiissiin, ja taas isäntä oli ajanut niittokonetta

        Ai että iholla oleville sienitaudeille tärkkelystä evääksi?


    • siilimuori3

      Kesälomalainen, ei vaan tajua viel et on loma.

      Kulmakarvat kävin nypityttämässä ja värjäytyttämässä, että on lomakehykset kunnossa kun lähtee lomareissulle. Eihän sitä muuten kehtaa, raamit pitää olla.

      Jauhelihakastiketta ja pottuja, en laittanut sinappia vaan ketsuppia, kastikkeeseen.
      Päikkärit tunteroisen, pyykinkuivurin kimakka ääni herätti.

      Viime kesäksi saviruukkuihin istutetut tuijat olivat halkaisseet purkit. Niille pitää tehdä jotain.

      Terassin lasien pesu jäi huomiseen. Kahvit ja puhelimessa lätinä tytön kanssa.

    • eppu2

      Joinpa kahvit, kera voinsarven.
      Sitten piilottelin kurpitsansiemeniä.
      Kaksi puuta makaa järvessä. Tienvarressa on lukematon määrä puunrankoja, sen syksyisen ihmesään jäljiltä. Kyllä hommaa olisi.
      Kullerotkin ovat jo nupulla.
      Grillihiiliäkin tuli ostettua, pitää vaan oottaa koska nälkä tulee.

    • ei.kuki.vaahterapuu

      Aloitin viideltä kahvinkeitolla. Kävin ulkona lintuja katselemassa ja kuuntelemassa. Punatulkkuja, rastaita, talitinttejä, lokkeja, kirjosieppo, västäräkkejä.

      Katsastin kukkapenkkejä. Narsissit, esikot, scillat kukkivat. On se vaan merkillistä että keltaiset esikot muuttavat värinsä punertaviksi. Kaitpa pölyttäjät ne risteyttävät punaisten ja violettien esikoitten kanssa.

      Valkovuokkoja näytti kukkivan. Kohta tuomikin on kukassa. Pihlajiinkin tulee kukkia enemmän kuin viime vuonna.

      Palailin sisälle, kastelin kukantaimeni. Hieno aurinkoinen sää kutsui takaisin ulos lenkille.

      Päivä on kulunut monenlaisissa askareissa kotona ja sisällä.

    • Puuhasteluita, puheluita, kaikenlaisia juttuja muita.
      Päivän kokokohta, kun kakskytä vuotta vanhat farkut mahtuvat ylleni tänäkin kesänä.
      Halleluja armaalleni, sanoi isäkin muinoin.

      • siilimuori3

        Onko ne farkut sellaiset ylhäältä leveet ja alhaalta pillit. Porkkanafarkuiksikin joksus sanottiin :).


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Onko ne farkut sellaiset ylhäältä leveet ja alhaalta pillit. Porkkanafarkuiksikin joksus sanottiin :).

        Ei kun nämä on ihan tavalliset, sopivan leveät lahkeet ylhäältä alas asti. Ne "porkkanat" oli ihan karmeita.


      • vieläkin.on

        Minullakin ovat v.2001 ostettuja vaatteita jotka ovat sopivia. Joitakin oli vielä vuodelta 1989 varastossa, mahtuivat päälleni. Vaan muoti on jotenkin vanhanaikaista, taidan tehdä matonkuteita.


      • vieläkin.on kirjoitti:

        Minullakin ovat v.2001 ostettuja vaatteita jotka ovat sopivia. Joitakin oli vielä vuodelta 1989 varastossa, mahtuivat päälleni. Vaan muoti on jotenkin vanhanaikaista, taidan tehdä matonkuteita.

        Pidän näitä vanhoja farkkuja ulkotöissä, ovat sopivan pehmeitä ja väljiä, kun joutuu kyykistelemään ym. Jos nyt joku tuttu sattuu pihaan poikkeamaan, niin ovat resuisiin kamppeisiini tottuneet.


      • vieläkin.on
        Ancelina kirjoitti:

        Pidän näitä vanhoja farkkuja ulkotöissä, ovat sopivan pehmeitä ja väljiä, kun joutuu kyykistelemään ym. Jos nyt joku tuttu sattuu pihaan poikkeamaan, niin ovat resuisiin kamppeisiini tottuneet.

        Mitäpä ulkotöissä koreilemaan, likaantuvat ja rispaantuvat kuitenkin.

        Miltähän näyttäisi jos multaa hämmentäsi korkkareissa, silkkihousuissa, kivisormuksissa ja rakennekynsissä siltä varalta että jos sattuisi vaikkapa vieraita yllättäen poikkeamaan?

        Minullakin työvaatteet ulkotöissä ja joskus sisälläkin.


      • kesi.vä

        Hyvä kun mainitsit nuo farkut. Pari viikkoa sitten, kun toinen tytär oli täällä, niin kävimme vaatekaappiani läpi, hän halusi yhden huivini, niin huomasin vanhat farkkuni kaapin pohjalla. Ne farkut nyt erätauolla kaivoin esiin. Teen niistä polvipituiset, kun ovat vähän risat muuten. Lahkeet säästän talvipuuhasteluun, joko teen niistä paikkoja, pannulappuja tai sitten pikkupussukoita.


      • vieläkin.on kirjoitti:

        Mitäpä ulkotöissä koreilemaan, likaantuvat ja rispaantuvat kuitenkin.

        Miltähän näyttäisi jos multaa hämmentäsi korkkareissa, silkkihousuissa, kivisormuksissa ja rakennekynsissä siltä varalta että jos sattuisi vaikkapa vieraita yllättäen poikkeamaan?

        Minullakin työvaatteet ulkotöissä ja joskus sisälläkin.

        Kyllä ulkotöissä pitää olla niihin sopivat vaatteet. Itselläni ei edes ole tuollaisia menevämpien naisten vermeitä, joten on tyytyminen niihin joissa myös parhaiten viihtyy.
        Nytkin on flanellihousut ja löysä pusero päällä, söin juuri mustikkarahkaa, ei kiristä vaatteet mistään kohtaa.


    • Heikunkeikku

      Ai JAaaaa, tää aloitus olikin semmosen tekemä, joka tekee aloituksen ja lähtee lätkimään. Niinku jättää vaan heitteille.
      Niin noh, tai hänelle ei ole vielä tapahtunut mitään, josta vois kertoa. :)
      Kyllä se nyt yhelle päivälle riittää, jos varpaankynnet leikkaa ja lämpööses suihkus ittensä huljuuttaa. Sitten onkin mukava köllähtää päiväunille:)
      Pakastin on nyt sulatettu. Se on laitettu kylmyyntymään ja sitte nakkaan tavarat kylmälaukuista takaisin.
      Muutakin on tullu tehtyä kuin vaan toi, mutta en ala luettelemaan.
      Kävin ostamas ahvenfileitä. Paistoin. Nakkasin naamaan. Naama oli tyytyväinen. Nauroi hän.
      Vähän aikaa kerään voimia palstalla ja sitte jatkan hommia.
      Jääkiekkoa sitten illalla kissin kaa.
      Kesäloma on alkanut.

    • hunksz

      Kummallista että kaikki eivät laihdu vanhemmitenkaan.
      Minunkin, Purje-maiset, tuulettuvat, vaaleat kesä-housuni eivät ole yhtään
      väljemmät.
      -
      Inhoamani punertavat Viini-Rypäleet olivat kylmässä huuhdeltuina hyviä.
      Harmi että niiden laatikkoon on tehty reikiä.
      Olisin askarrellut jotain.
      -
      Kunhan viilenee, testaan farkkujani.
      Lähden joku aamu askartelemaan jonnekin, missä on ilmaisia parkki-paikkoja.
      -
      Höyryttämäni vihannekset ovat juuri täydellisen rapeita.
      Grilli-Kanani kuorin illemmalla.
      Pudotan kuoret parvekkeelta Myyrille.

      H.

      • siilimuori3

        Saako kaupunkialueella heittää ruoantähteitä myyrille? Rotat aktivoituu. Yök.


      • luulisinjopa
        siilimuori3 kirjoitti:

        Saako kaupunkialueella heittää ruoantähteitä myyrille? Rotat aktivoituu. Yök.

        Saa sitä varmaan sukulaisiaan syöttää?


    • kesi.vä

      Aamun uutistelun ja palstan luennan jälkeen hyppäsin fillarin selkään ja kävin ostamassa uuden blenderin, hammastahnaa jne. Heitin ostokset himaan ja nappasin retkikamat sivulaukkuun ja lähdin fillaroimaan. Kävin yhdellä laiturilla uimassa ja auringonpaisteessa kuivattelin uikkarin. Sitten polkasin fillarin liikkeelle ja sen polkasun jälkeen toiselle laiturille. Söin eväät eli protskupatukan, satsuman ja tietenkin join vettä. Pulahdin taas uimaan, kalat eivät kainaloituneet. Kuivattelin taas uikkareita ja sitten polkasin kotiin. Kävin suihkussa, söin eilistä kalakeittoa, kirkasliemistä. Sitten kiinnitin jesarilla yhden pistorasian sängyn allani. Eilen huomasin, että oli irronnut, kun etsin vara-avaintani. En löytänyt avaintani, se on varmaan tyttärelläni. Sitten pähkäilin kännykkääni, joka ei ota wlan-yhteyttä huawei-reitittimeen. Päätin käydä kirjastossa, jossa wlan-lan, ei onnistunut sielläkään. Tulin kotiin ja päätin, että täytynee viedä puhelimeni joku päivä huoltoon, jos ei onnistu, niin sitten on uuden osto. Nyt makuutan itseäni sohvalla ja odotan, että lätkämatsi alkaa ja Laine ja Aho tekevät maaleja. Sebastianin kasvot miellyttävät minua, pebasta en saa selvää kun on fyllinkejä niin paljon.

      • kesi.vä

        Ai niin, tytär soitti toisen laiturin kohdalla. Lupasi etsiä avaintani. Unohtui kertoa, anteeksi se.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Ai niin, tytär soitti toisen laiturin kohdalla. Lupasi etsiä avaintani. Unohtui kertoa, anteeksi se.

        ainakin minä annan suuren arvon perinpohjaiselle tarinalle ,tosin nytkin vaikka täydensit niin en saanut selvää ettäminkä avaimen hukkasit vai haluaako tyttäresi muuten vain etsiä kadoksissa olematonta esinettä laiturilta


      • kesi.vä
        koti-kiusattu kirjoitti:

        ainakin minä annan suuren arvon perinpohjaiselle tarinalle ,tosin nytkin vaikka täydensit niin en saanut selvää ettäminkä avaimen hukkasit vai haluaako tyttäresi muuten vain etsiä kadoksissa olematonta esinettä laiturilta

        Anteeksi epäselvä kerrontani. Siis, kun minä olin toisella laiturilla, niin tytär soitti siihen kännykkääni, jonka wlan-ei toimi. Avain on vara-avaimeni kotiin, joka yleensä on tällä tyttärelläni, joka soitti. Vara-avain oli toisen tyttäreni käytössä, kun hän oli pari viikkoa sitten pari päivää luonani. On sellainen siru-avain, jota ei noin vain teetetä.
        Siis, tytär, joka soitti, lupasi katsoa omasta kotoaan, että josko olisin palauttanut avaimen sinne.


    • Kun aamulla läksin lenkille niin tulinhan minä takaisinkin ,koska oli vieraita niin hikinen äijä ohjattiin takaoven kautta siistiytymään .
      Oikein huolellisen pesun jälkeen joka muuten suoritettiin suihkusaippualla ,erittäin kalliille tuoksuvalla ,varmaan otin väärän purnukan käyttööni ,oikein nautin omasta tuoksustani ja ihon kimmoisuuresta.
      koska tulin takaovesta niin ajokenkäni jäi luonnollisesti takaovelle ,vasemmalle puolelle rinnakkain ,tosin niin että oikea kenkä oli vasemmalla ja vasen oikealla takaa katsoen.
      Takaa katsoen tarkoittaa kantapään suunnasta katsomista ,kärjet on kohti oviseinän muurattuja tiiliä ,merkki lohkopinta kahi väri valkoinen saumalaasti on muurarin sitkoa.
      Kun menin hakemaan niitä kenkiä sisälle ilmastumaan niin kiinnitin huomioni oikeanjalan vasemmalla olevaan kantapäähän ,aivan selvää vihreää ruohoa oli siinä ,timoteitä sanoisin .
      Siinä pohdin että mistä ja miksi se on siihen tarttunut jatkan pohtimista ja kerron heti jos löydän vastauksen.

      • kesi.vä

        Timoteiksi jos osoittautuu, niin joko se timotei heilimöi? Nyt minäkin jäin sitä mittimään, että niitylläkö ajoit jos timoteitä on. Huomasin muuten, että rentukat kukkivat kauniisti. En tohtinut ottaa maljakkooni, ehkä huomenna, kun luvattu on vielä poutaa. Jos ehdin blogaamiselta, niin tarkistan vieheet. Ylihuomenna on ilmeisesti virvelöintisää. Unohdin, että kumisaappaani ovat rikki, ei voi paikata, kun pohjassa reikä, ei kestä. Kumma miten kengät meneekin silleen väärinpäin, kun ne on riisuttu.
        Odotan analyysiä vihreästä heinästä/ruohosta. Koivu teki maalin, hyvä Suomi.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Timoteiksi jos osoittautuu, niin joko se timotei heilimöi? Nyt minäkin jäin sitä mittimään, että niitylläkö ajoit jos timoteitä on. Huomasin muuten, että rentukat kukkivat kauniisti. En tohtinut ottaa maljakkooni, ehkä huomenna, kun luvattu on vielä poutaa. Jos ehdin blogaamiselta, niin tarkistan vieheet. Ylihuomenna on ilmeisesti virvelöintisää. Unohdin, että kumisaappaani ovat rikki, ei voi paikata, kun pohjassa reikä, ei kestä. Kumma miten kengät meneekin silleen väärinpäin, kun ne on riisuttu.
        Odotan analyysiä vihreästä heinästä/ruohosta. Koivu teki maalin, hyvä Suomi.

        Paremmin asiaan syventyääkseni olet tutkaillut olohuoneen pöyrällä olevia kenkien kantapäitä ja tarmokkaasti torjunut vaimon kurottelevaa kättä.
        Tieräthän sen käden joka kehtoa keinutti ja talon tavaroiden paikkoja voimakkaasti ennalleen palauttaa minun jäljiltä.
        Niin niihin kantapäitten vihreään palatakseni niin nyt pitkällisen tarkkailun ja näytteiden oton jälkeen sanoisin että ,palmolive saippuaa.
        Olen varmaan pesuhuoneessa ,ennen lenkille lähtöä kenkiä huoltaessani ja kiillottaessa astunut saippuan päälle.
        Kenkän kantapään kuvion ansiosta se saippua oli tursunut hyvin lehtevästi


    • korppis1

      Täytyy ihailla ketju etenee ilman riitaa. Minähän kirjoitin jo, että kun bloggaa, ei loukkaa ketään. Minulla o ollu day off, olen nauttinut olemisen ihanasta onnesta.

    • Tutustuminen on homma joka kuuluu arkeeni ja tänään oli taas yks tutustuminen, ihana lepposa mukava.
      Muuten päivä meni mukavasti, sain krassin siemenet ja kurkun siemenet maahan, tomaatit oikeisiin purkkeihin, montaa sorttia onkin tanskan vientiä ja riippaa, luumua ja kirsikkaa ja sydän ja pikkuaurinkoo, Jos ne vaan syksyyn pysyy hengissä niin sitten ei ole kyllä minulla lygopeenista puutetta, ei pääse eturauhassyöpä eikä sydänviat tai masennukset yllättämään.
      Moneltakos se jääkiekko... voi hitsi... menee jo... kiireesti Pietariin...

      • taitaaolla

        Lykopen.


    • Huomenta plokkaajat
      Kuten me kaikki tiedämme ja sen mukaan elämme niin kaikkinainen liikunta on parasta huumetta .
      Taas lähden maantielle teemanani on valkovuokko aamuaurinkossa , olettehan varhaisilla lenkeillänne huomanneet miten valon ja varjon leikki loihtii taiannomaisia taideteoksia maantien pyörtänöille .
      Tiedän määrätyn paikan jossa määrättynä kellonlyömällä suoritan useamman ohiajon ,nauttiakseni suunnattomasti tästä kaikille ilmaisesta näytelmästä.
      Lisäksi on vielä yksi juttu jonka hyödynnän lenkilläni ,en usko ympäri ämpäri mailmaa lentelyn jalostavan ihmissielua vaan sekoittavan syntymässä saadun päämäärän tavoittelun.
      Siksi polkupyörän satulassa kotimaan hiekkatiellä löytyy totuus ihmiselämästä , ei siis kaurapuurosta eikä muusta hömpästä.

      • Huomenta, minäkin olen jo kammannut märkää tukkaa ja suihkuttanut hiusjuuruuksiin tyrnistä tehtyä hiusten kohotusvettä. Näyttää kuin tukkaa olisi kolme kertaa enemmän, pelkkää hämäystä.
        Taidan pukea farkut ja t-paidan, pitkä villanuttu siihen päälle, se on helppo riisua, kun paljastan käsivarteni rokottajalle. Kummanko, hän saa päättää.
        Toisessa käsivarressani on iso, pyöreä, kirjavankukertava mustelma, törmäsin Helsingissä käydessäni porraskaiteen päähän. Tietenkään en ollut, enhän minä koskaan.
        Aamukahvi on juotu aikoja sitten, lapseni heräsi hiukan myöhemmin ja kuuntelee musiikkia, Tulipunaruusu-yhtyetyä, menossa kappale jossa lauletaan "Jätkän rakkaus on puhdasta kultaa."
        Ei kun menox, kuka milläkin vehkeellä.


      • satelua
        Ancelina kirjoitti:

        Huomenta, minäkin olen jo kammannut märkää tukkaa ja suihkuttanut hiusjuuruuksiin tyrnistä tehtyä hiusten kohotusvettä. Näyttää kuin tukkaa olisi kolme kertaa enemmän, pelkkää hämäystä.
        Taidan pukea farkut ja t-paidan, pitkä villanuttu siihen päälle, se on helppo riisua, kun paljastan käsivarteni rokottajalle. Kummanko, hän saa päättää.
        Toisessa käsivarressani on iso, pyöreä, kirjavankukertava mustelma, törmäsin Helsingissä käydessäni porraskaiteen päähän. Tietenkään en ollut, enhän minä koskaan.
        Aamukahvi on juotu aikoja sitten, lapseni heräsi hiukan myöhemmin ja kuuntelee musiikkia, Tulipunaruusu-yhtyetyä, menossa kappale jossa lauletaan "Jätkän rakkaus on puhdasta kultaa."
        Ei kun menox, kuka milläkin vehkeellä.

        Kuinka sattuikaan. Kävin jo ottamassa ensimmäiset kuvat tänään klo 5.20. Vettä satoi ja kasteli märäksi, joten menin suihkuun ja kuivailen tukkaani.

        Taitaa tulla käsityöpäivä tänään sisätiloissa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Huomenta, minäkin olen jo kammannut märkää tukkaa ja suihkuttanut hiusjuuruuksiin tyrnistä tehtyä hiusten kohotusvettä. Näyttää kuin tukkaa olisi kolme kertaa enemmän, pelkkää hämäystä.
        Taidan pukea farkut ja t-paidan, pitkä villanuttu siihen päälle, se on helppo riisua, kun paljastan käsivarteni rokottajalle. Kummanko, hän saa päättää.
        Toisessa käsivarressani on iso, pyöreä, kirjavankukertava mustelma, törmäsin Helsingissä käydessäni porraskaiteen päähän. Tietenkään en ollut, enhän minä koskaan.
        Aamukahvi on juotu aikoja sitten, lapseni heräsi hiukan myöhemmin ja kuuntelee musiikkia, Tulipunaruusu-yhtyetyä, menossa kappale jossa lauletaan "Jätkän rakkaus on puhdasta kultaa."
        Ei kun menox, kuka milläkin vehkeellä.

        Yhtyettä...


      • satelua kirjoitti:

        Kuinka sattuikaan. Kävin jo ottamassa ensimmäiset kuvat tänään klo 5.20. Vettä satoi ja kasteli märäksi, joten menin suihkuun ja kuivailen tukkaani.

        Taitaa tulla käsityöpäivä tänään sisätiloissa.

        Täällä paistaa aurinko, taitaa olla viimeisiä lämpöisiä päiviä tällä erää.
        Mitä pitempi tukka, sen hitaammin se kuivuu.
        Vilkas liikenne kylätiellä, jo toinen auto tänä aamuna ajoi ohitsemme.


    • Hiekka-tie ei ole pahaksi autoilijallekaan.
      Autosta on helpompi valo-kuvata tukevasti kuin Polku-pyörästä.
      Avatusta ikkunasta saa mukavasti tukea.
      -
      Katselin yksi aamu vihannes-tiskiä isossa kaupassa.
      Ostinkin.
      Broccolia.
      Broccolin latvoista tulee kummallisen samettista mössöä höyrytettynä.
      Minulla on hyvä kattila.
      Vuosia käytetty.
      Joku aika sitten laitoin Parsaa.
      Aavistuksen jäivät puisiksi.
      Loppu-viikon sapuskat ovat tehtyjä isolla pannullani.
      Joka mahtuu juuri-ja-juuri jää-kaappiini.
      -
      Laitoin äsken imuriini leveämmän suuttimen.
      Siitäkin tulee jatkoa seuraamaan.


      H.

      • korppis1

        Tykkään patsasta. Eka kerralla keitin liian vähän aikaa joten juuresta jäivät puisiksi. Toka kerralla jo osasin kypsentää oikein. Yövyin kaupungissa, makoilen vielä sängyssä. Odotan jahka alkaa satamaan. Ajan mökille pihaa lannoittamaan ja nurmikkoa paikkaamaan. Minulle tuli illalla ongelma kuinka pääsen vaivattomasti Kotkaa ensi viikonlopulla. Sukutapaaminen olin jo ajatellut laistaa, mutta isoveljeni
        täyttää vuosia ja sisko ja pikkuveli järjestää partyt. Olisko aika antaa anteeksi ja pyytää anteeksi jonninjoutavat.


      • korppis1 kirjoitti:

        Tykkään patsasta. Eka kerralla keitin liian vähän aikaa joten juuresta jäivät puisiksi. Toka kerralla jo osasin kypsentää oikein. Yövyin kaupungissa, makoilen vielä sängyssä. Odotan jahka alkaa satamaan. Ajan mökille pihaa lannoittamaan ja nurmikkoa paikkaamaan. Minulle tuli illalla ongelma kuinka pääsen vaivattomasti Kotkaa ensi viikonlopulla. Sukutapaaminen olin jo ajatellut laistaa, mutta isoveljeni
        täyttää vuosia ja sisko ja pikkuveli järjestää partyt. Olisko aika antaa anteeksi ja pyytää anteeksi jonninjoutavat.

        "feikki-korppis"

        Patsalla ja Broggolilla tarkoitin kohdistaa huomiota kevään kasvuksiin.
        Unohdin vain kertoa siitä.
        -
        Kyllä telkkarissakin kerrotaan miten metsästä litukoita syötäväksi löytää.
        En minä.
        Minä ostan kaupasta.
        Laitan ite.
        Täys-jyvä-leivänkin viipaleen Kirnu-Voilla.
        -
        Tänään en mene kauppaan.
        Kaikkea on, se onnea on...
        Huomenna on sitä-paitsi viileämpi päiväkin.
        Säästän ilmastoinnissa.

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "feikki-korppis"

        Patsalla ja Broggolilla tarkoitin kohdistaa huomiota kevään kasvuksiin.
        Unohdin vain kertoa siitä.
        -
        Kyllä telkkarissakin kerrotaan miten metsästä litukoita syötäväksi löytää.
        En minä.
        Minä ostan kaupasta.
        Laitan ite.
        Täys-jyvä-leivänkin viipaleen Kirnu-Voilla.
        -
        Tänään en mene kauppaan.
        Kaikkea on, se onnea on...
        Huomenna on sitä-paitsi viileämpi päiväkin.
        Säästän ilmastoinnissa.

        H.

        Kännykällä kommunikoidessani oikein kirjoitusohjelma lätkää mielestään oikean sanan ja jos en tarkista parsasta voi tulla patsas.

        Katselin lentolippuja kesäkuun alusta pääsisi Helsinkiin alle yhdeksänkympin up and down, mutta toukokuun hinta on vielä tuplana. Pitänee ajella omalla autolla Kotkaan. Onneksi autossani on nopeudensäätö ja ilmastointi. Ne helpottavat matkantekoa.

        Jääkaappini on valolla pääasiallisesti varustettu, pitänee minunkin miettiä missä asun ensi yön koska käytössäni on kaksi jääkaappia ja tällä hetkellä molemmat aika tyhjiä.

        Minulle tuli uusi ongelma mitä ostan lahjaksi veljelleni, jolla nyt on kaikkea. Hän on innokas lintubongari, mitä ehdotat?


      • sivuehdotus
        Korppis1 kirjoitti:

        Kännykällä kommunikoidessani oikein kirjoitusohjelma lätkää mielestään oikean sanan ja jos en tarkista parsasta voi tulla patsas.

        Katselin lentolippuja kesäkuun alusta pääsisi Helsinkiin alle yhdeksänkympin up and down, mutta toukokuun hinta on vielä tuplana. Pitänee ajella omalla autolla Kotkaan. Onneksi autossani on nopeudensäätö ja ilmastointi. Ne helpottavat matkantekoa.

        Jääkaappini on valolla pääasiallisesti varustettu, pitänee minunkin miettiä missä asun ensi yön koska käytössäni on kaksi jääkaappia ja tällä hetkellä molemmat aika tyhjiä.

        Minulle tuli uusi ongelma mitä ostan lahjaksi veljelleni, jolla nyt on kaikkea. Hän on innokas lintubongari, mitä ehdotat?

        Lasse J.Laine: Suomen linnut Tunnistusopas, hyvä kiikari, tai kamera.


      • sivuehdotus kirjoitti:

        Lasse J.Laine: Suomen linnut Tunnistusopas, hyvä kiikari, tai kamera.

        Suomessa ei taida olla lintuja, joita hän ei tunnistaisi joten jotain muuta.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Kännykällä kommunikoidessani oikein kirjoitusohjelma lätkää mielestään oikean sanan ja jos en tarkista parsasta voi tulla patsas.

        Katselin lentolippuja kesäkuun alusta pääsisi Helsinkiin alle yhdeksänkympin up and down, mutta toukokuun hinta on vielä tuplana. Pitänee ajella omalla autolla Kotkaan. Onneksi autossani on nopeudensäätö ja ilmastointi. Ne helpottavat matkantekoa.

        Jääkaappini on valolla pääasiallisesti varustettu, pitänee minunkin miettiä missä asun ensi yön koska käytössäni on kaksi jääkaappia ja tällä hetkellä molemmat aika tyhjiä.

        Minulle tuli uusi ongelma mitä ostan lahjaksi veljelleni, jolla nyt on kaikkea. Hän on innokas lintubongari, mitä ehdotat?

        "feikki-korppis"

        Arvoisa neito.
        Minä olen huomannut kirjallisen taitonne saaneen aikaan väärän kännykän ostamisen :)
        Ihan varmaan joku Kiinalainen.
        Pah!
        -
        Suomi on hyvä maa bongarille.
        Kaiken-laista, harvinaistakin lintua meillä poikkeilee.
        Suosittelisin kevyitä, turvallisia tika-puita.
        Niillä pääsee kuvaamaan tungoksen yli.
        Ylä-viistosta saa usein kuvista jännittävänpiäkin.
        -
        Stadissa ei varmaan koskaan enää tule olemaan mitään näkemistä.
        Joten Kotkaan siitä, surr! surr!
        Muista että kumi laulaa parhaiten neli-pyörä-luisussa.
        -
        H.


      • sivuehdotus
        hunksz kirjoitti:

        "feikki-korppis"

        Arvoisa neito.
        Minä olen huomannut kirjallisen taitonne saaneen aikaan väärän kännykän ostamisen :)
        Ihan varmaan joku Kiinalainen.
        Pah!
        -
        Suomi on hyvä maa bongarille.
        Kaiken-laista, harvinaistakin lintua meillä poikkeilee.
        Suosittelisin kevyitä, turvallisia tika-puita.
        Niillä pääsee kuvaamaan tungoksen yli.
        Ylä-viistosta saa usein kuvista jännittävänpiäkin.
        -
        Stadissa ei varmaan koskaan enää tule olemaan mitään näkemistä.
        Joten Kotkaan siitä, surr! surr!
        Muista että kumi laulaa parhaiten neli-pyörä-luisussa.
        -
        H.

        Tikapuut on oltava ehdottomasti tukevat että eivät keikkaa kesken kuvauksen.

        https://www.google.com/search?q=tikapuut&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjT1Jr5sdHMAhUlIpoKHfwtBmgQsAQIGg&biw=1600&bih=740#imgrc=Yb7OxYTD-lDQ6M:


      • hunksz kirjoitti:

        "feikki-korppis"

        Arvoisa neito.
        Minä olen huomannut kirjallisen taitonne saaneen aikaan väärän kännykän ostamisen :)
        Ihan varmaan joku Kiinalainen.
        Pah!
        -
        Suomi on hyvä maa bongarille.
        Kaiken-laista, harvinaistakin lintua meillä poikkeilee.
        Suosittelisin kevyitä, turvallisia tika-puita.
        Niillä pääsee kuvaamaan tungoksen yli.
        Ylä-viistosta saa usein kuvista jännittävänpiäkin.
        -
        Stadissa ei varmaan koskaan enää tule olemaan mitään näkemistä.
        Joten Kotkaan siitä, surr! surr!
        Muista että kumi laulaa parhaiten neli-pyörä-luisussa.
        -
        H.

        Huomenta@ Olen pyykillä ja kun kone pyörittää vaatteita photoshoppailen ; )
        Tein kauniin kortin veljelleni. Sateenkaari Nuaksen yllä, äidin minulle kirjoittaman kauniin runon kera sekä kuvaliite veljestäni pienenä. Kieltämättä hieno yhdistelmä.

        En lähde reissuun, sillä ajatus oli mennä koneella Helsinkiin ja sieltä esikoisen kanssa sisareni luo Kotkaan, jossa juhlat ovat. Poikani ei pääse työkiireiltään ja matka Korvesta Kotkaan omalla autolla on liian rasittava vammaiselle.

        Lahjapropleemakin ratkesi, itse tekemä kaunis onnittelukortti.

        Veljeni kuuluu lintubongareitten eliittiin, kuten hänen poikansakin, elä vain ala vihjailemaan, että sulla ja suvullasi on kaikki paremmin kuin muilla palstalaisilla ; )

        Bloggailusta sen verran, että velimies bloggailee erään lintuseuran sivustoilla.


    • siilimuori3

      Pyykkäsin jo yhen koneellisen ja luin paikallislehden.
      Kaksi kuppia laktoositontarasvatontamaitokahvia kitusiin.
      Taivas itkee joten minun ei tarvitse :).
      Elämä on. Odotusta.

      • henrjii

      • henrjii

        elikkä miinaharavaa 30€ saa motonetistä


      • siilimuori3
        henrjii kirjoitti:

        elikkä miinaharavaa 30€ saa motonetistä

        Ai mullekko nää tuota ehotat?


    • Ai kun Kerttu on nyt kaunis ja naisellinen.
      Väärä huntu ei naista pue.
      Ei ihan Hetaa mutta kuitenkin.
      Kiitokset vaan YLE:lle.
      Muutkin naisenne kelpaavat hyvin.
      Muistakaa kuitenkin että urheilu-toimittaja ei saa olla pyylevä.
      -
      Pohjois-Koreaan saa YLE:n toimittajalle lähettää kysymyksiä.
      Vastauksia tuskin saa lähettää.
      Medialla kun on meneillään se "sanan-vapaus"- viikkonsa.
      -
      YLE on aloittanut varmaan kampanjan Arabialaisuuteen.
      Mainostivat koko-vartaloa peittäviä uikkareita lapsesta aikuisuuteen.
      Teko-syynä käyttävät iho-syöpää.
      Ettei nyt vaan ole YLE:llä uikkari-firmaa Panamalla.
      -
      Rumia puhuvat ehdokkaat menestyvät maailmalla.
      EU hapuilee käsineen Turkin alla.
      -
      Suomessakin rumat puheet saisivat lisääntyä.
      Kuten muinaiset, Juha Vainion kasetit.
      Loppu-kaneetiksi voi laittaa sen turvallisen lausahduksen:
      Niin, muunneltua totuuttahan minä...
      -
      Antakoot jumalat Kanadan kiakko-joukkueelle runsasta ripulointia.
      Ruotsille sitä vetisenpää versiota.
      -
      T.Brax on hurahtanut kieakkoon.
      Ihan YLE:ssä saa hän mainostaa nuorison esi-leikkejä jää-kiakkoon.
      Brax tuki myös selkeästi Stubbia.

      H.

    • Korjaus:

      ...hurahtanut kiakkoon.

      H.

    • Heikunkeikku

      Vähäkö mä ekana tuumailin, että voinko palstalle tulla sormet ristissä.
      Ei niinku rukoilumieles, mutku..
      Mä kittasin naamaan taas sitä kahvia pihalla ja yritin fundeerata, että tuleeko tästä päivästä nyt lätty.
      Lättyys johtuu yöstä. Jos nostan lätyn helmaa ylös ja kurkistan sen alle, niin Afrikkahan se sielä kuivuuden kourissa möyrii. Vähä tuli kyllä sitten kohta vihreääkin näkyviin, mutta vihreä toi tullessaan isoja ja pieniä eläimiä ja voijee jännyys tiivistyi niskaan.
      Ei mulla ookaan sormet ristissä. Hokasin sen äsken "rukoilumieles"-sanan kohdalla.
      Se risti onkin silmissä. Mulla on vieläkin silmät ristissä, vaikka onhan siitä jo aikaa kun raahauduin kahvinkeittoon.
      "Souvot" mitä välii oikeestaan. Joskus sitä vaan antaa itselleen luvan öisin kuleksia pitkin maailmaa. Puoli neljältä vielä kääntelin sivuja. Kissi vahtas mun naamaan sen näkösenä, että mitä sä meinaat. En vastannut sille mitään vaan jatkoin meinaamista.
      Viideltä pakotin itseni pois Afrikasta. Sammutin lukuvalon ja itsekin sammuin.
      Jännä kirja. Harvemmin annan silmieni livuskella fiktiivisien sivujen syrjissä. Mutta kerrankos sitä.

    • kesi.vä

      Täällähän on varhaiset blogistiikkarit jo ehtineet löytää sen aikaisen madon. Minä mummo se heräilin vasta jotain puolysi. Kiihdytti sykettä se matsi ja uni ei heti tullut. Nou hätä, pikkaisen välillä pilveilee, tänään ei matsia joten voin tehdä lenkkiä myöhemminkin. Sovittelen sillain, että kerrankin se lenkki osuis vähän ennen lenkkisaunaa.
      Miten lie kompurajalkainen on minusta tullut. Kolme kertaa olen täräyttänyt sääriluun johon, sängynreunaan, kun käänsin patjaa, laiturin portaaseen, kun oli niljakkaat ja pyörän polkimeen, kun luulin olevani pitempikinttuinen. Mustelmointi on jo haalennut, mutta kova kananmunanpuolikkaan kokoinen patti siinä on. Mitä lie kovaa siellä sisällä.

    • Jahas, sen harvan kerran kun saa ottaa keskustelun aiheeksi asioita jotka askarruttavat ja jotka perustuvat omiin kokemuksiin, omaan elämään, eikä esim. iltasanomien artikkeleihin, tosi-tv: ihmisille syöttämään puppuun, juoruihin ja muuhun huuhaapohjaiseen hömppään:
      kivaa kuulla miten pitkäksi väki antaa varpaankyntensä kasvaa ennenkuin viitsii leikata ne. Nyt minäkin voin kertoa omistani, joissa on vielä ranskalainen lakkaus jäljellä ja en ole raaskinut leikata pois.
      :))
      ***
      Minäkin nukuin myöhään. Vaihteeksi en nukahtanut tv-tuoliini, niinkuin normaalisti. Kesken veristen, raakojen, julmien murhien. Löysin pussillisen pretzeleitä ruokakaapista puolenyön jälkeen, katselin vielä yhden murhasarjan ja söin puoli pussillista. Kostautui tietenkin aamulla veren sokeria mitatessa.
      ***
      Verannan mini-kasvihuone on tsekattu. Vihreää papua on tulossa 2 kpl, kurpitsaa ja butternut squashia useita taimia itänyt , ja sitten...olen kylvänyt punaista salaattisipulia ja laatikkoon on ilmestynyt sankka rivi vihreää heinää, ihan riviin. Rikkaruohoako vai sipulin taimia?
      ***
      Herne on itänyt ulkona, samoin salaatti ja kohta pitäisi alkaa näkymään kurkun taimet ja porkkana ja sipuli.
      ***
      Tytär kertoi haluavansa orgaanisesti kasvatettuja, tuoreita vihanneksia tänä kesänä. Minä kysyin minne aioit laittaa ne kasvamaan. Hän virnisteli ja sanoi että minun kasvimaastani. Hän laittoi minulle äitienpäiväkortin (vaikka ei täällä ollutkaan äitienpäivää) jossa luki englanniksi suunnilleen näin: "Kaikki äidit ovat synnyttäneet lapsen. Paitsi minun äitini: hän synnytti legendan"

    • Minä kaipaan aitoa korppista useammin.
      Mutta ei tsättäämään, vaan blogamaan hiljaa itsekseen.
      Kuten me muutkin.
      K/K:kin alkaa aktivoitua.
      Minusta tyttäreitään saa kehua, mutta kuvaa ei saa laittaa.

      H.

      • Korppis1

        Ihana kun keksit tämän aiheen tulen nyt mielelläni vieraaksi ketjuusi ; )


    • mimmimum-..mi

      Sunnuntai oli ihana päivä... vaikka itsellä vähän hutera olo vielä.....toipilas... Poikani perheessä käymässä hän teki suussasulavat grilliherkut meille ulkona...kahdelle mummolle....kahdelle nuorelle äidille....lapsille.... Oli kanaa...ribsejä... itse kehitetyllä kastikkeella.....täytettyjä herkkusieniä...salaattia...
      Puhaltelin lasten kanssa saippuakuplia... leikimme piilosta....kivaa...
      Minusta ei taida olla blogaajaksi.....ainakaan jokapäiväiseksi.. Luen muutamaa blogia aika säännöllisesti....yhtä asiaa jäin kummastelemaan yhden naisihmisen kirjoittelussa.....kuinka niin järkevä ja jalat maassa oleva voi hupsahtaa.....hän oli löytänyt "ikävä" -palstan... ja alkanut uskottelemaan että häntä kaipasi joku mies.....vuosien takaa... työkuvioista tuttu....huhhuh.... etsin sen palstan ....vilkkaalta tuntui ... paljon viestejä.

    • kesi.vä

      Enhän mä malttanut odottaa, vaan lähdin liikkeelle yhentoista maissa. Kyllä se kunto nopeasti on noussut, yks ylämäki isottelee, mutta mä pidän siinä juomatauon. Olin unohtanut eväät kotiin, onneksi oli vettä. Kaksi kertaa kävin uimassa. Olin näkevinäni, että mustikat kukkivat, ehkä näin väärin.
      Kotona söin loput kirkasliemisestä kalakeitosta. Iltapalaksi on tomattimozzarellasalaattia ja smoothieta, sitten saunan jälkeen.
      Leipää näyttää olevan ja otan huomiseksi varuiksi pakastimesta sulamaan jotain jos en saakkaan kalaa. Päätin mennä ongelle lenkkareissa, en malta mennä ostamaan uusia kumppareita.
      Sitten kun menen kumpparikauppaan täytyy ostaa CRC:tä ja ketjuöljyä. Venytän kauppaan menoa kunnes jääkaappi ja pakastn vaativat täytettä.
      Laitoin vasemman kämmenselän ja oikean kämmenen vierekkäin, vähän niinku kookoon ajokengät vinksalleen, voisi luulla vasemman kämmenselkäni perusteella, että olisin vähintään aasialainen.

      • Jälleen kirjoitat kysymyksiä herättävästi ,miten kumisaappaat crc ja ketjuöljy nivoutuvat ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi ?
        Enkeli selittäköön sen kohotusveden ,onko se samaa kun mielialan kohotus vesi , omituisia blokin pitäjiä kun ei saa selvää jututista


      • kesi.vä
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Jälleen kirjoitat kysymyksiä herättävästi ,miten kumisaappaat crc ja ketjuöljy nivoutuvat ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi ?
        Enkeli selittäköön sen kohotusveden ,onko se samaa kun mielialan kohotus vesi , omituisia blokin pitäjiä kun ei saa selvää jututista

        Katsos kun mä viime kesänä sateella kävelin ja kotiin tultuani kumpparit riisuttuani huomasin, että niissä molemmissa oli reiät. En olis muuten huomannut, mutta kun villasukat lätäjivät kävellessä.
        Viime kesänä myös annoin toiselle tyttärelleni, joka asuu kauempana, crc-purkkini, ketjuöljyni sun muuta fillaritarviketta ja retkivarustusta. Tytär sulhonsa kanssa, kun menivät juhannuksena fillaroimalla kansallispuistoon, niin mä pakkasin ruskeaan pahvilaatikkoon kampetta ja nyöritin kiinni. Itikoita oli ollut paljon ja joku oli tullut samalle laavulle.
        Niin, että nyt mun tarttee ostaa kumpparit, kun menen kalaan jos sataa, crc:tä, että voin suihkuttaa vaihdevaijerikiinnikkeisiin ja ketjuöljyä, että menisin kuin rasvattu kesi.vä.
        Ai niin, kyllä sulla on hyvä kookoo, kun on se kehtoa keinuttava käsi. Se on aika työlästä itse jättää tavaroita hajalleen, sitä varten, että saa omat kehtokätensä työllistettyä.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Katsos kun mä viime kesänä sateella kävelin ja kotiin tultuani kumpparit riisuttuani huomasin, että niissä molemmissa oli reiät. En olis muuten huomannut, mutta kun villasukat lätäjivät kävellessä.
        Viime kesänä myös annoin toiselle tyttärelleni, joka asuu kauempana, crc-purkkini, ketjuöljyni sun muuta fillaritarviketta ja retkivarustusta. Tytär sulhonsa kanssa, kun menivät juhannuksena fillaroimalla kansallispuistoon, niin mä pakkasin ruskeaan pahvilaatikkoon kampetta ja nyöritin kiinni. Itikoita oli ollut paljon ja joku oli tullut samalle laavulle.
        Niin, että nyt mun tarttee ostaa kumpparit, kun menen kalaan jos sataa, crc:tä, että voin suihkuttaa vaihdevaijerikiinnikkeisiin ja ketjuöljyä, että menisin kuin rasvattu kesi.vä.
        Ai niin, kyllä sulla on hyvä kookoo, kun on se kehtoa keinuttava käsi. Se on aika työlästä itse jättää tavaroita hajalleen, sitä varten, että saa omat kehtokätensä työllistettyä.

        Jos fillaroit niin voit säästää kaikessa muussa mutta älä koskaan ketjuöljyssä ,vain parasta ketjuihin.


    • Savopäivä tänään, lomaviikko kun menossa, aamusta heti kiireellä liikkeelle.
      Savossa asuu pirssini huoltomies, ymmärtää hyvin yhdistelmän naisen logiikka ja auto. Se on tärkeää, tulee yhteisymmärrys, minä kyselen hölmöjä ja hän naureskelee sisäänpäin. Ihana nuori mies.
      Minä kun uskon kaiken mitä täällä netissä sanotaan, niin kuin nyt senkin, että kitkoilla ei kannata kesäkeleillä ajella. Dream Weaver niin selitti, ja nyt on ihkauudet kesärenkaat tassujeni alla, Hancookit ovat, varmaan jotain kiinalaisia, ainakin nimestä päätellen. Kyllä tuli kuusysitie kevyesi takaisin kotiin.
      Oli siellä toinenkin asia hoidettavana, pengoin vanhaa kotiani, piti löytää kastemekko.
      Äitini täti on tehnyt kastemekon minulle siis yli kuusikymmentä ja risat vuotta sitten, sen jälkeen siinä mekossa on kastettu kaikki, sisarukseni, meidän kaikkien lapset ja nyt siten jo seuraavaa polvea monta pientä ihmistä ja taas uusi tehtävä mekkoa odottaa.

      Ihanaa aikaa nyt juuri luonnossa, voi, että niitä koivikoita, niin kaunis vihreä, jokaiseen metsänreunaan olisi tehnyt mieli pysähtyä.
      Näin sillä reissulla muutaman kovaäänisen 'muuttolinnun', ehkäpä sieltä Rissalan suunnasta olivat nousseet amerikkalaiset herhiläiset, komealta näytti ja vielä komeammalta kuulosti. Vai ihanko kotoperäisiä olivat, tiedä häntä.

    • Olen aivan lopussa ja väsynyt jatkuvista kauaskantoisista päätöksien tekemisistä ,kuten eilenkin .
      Iltapäivällä aloin siivoomaan kattoluukku remontin aiheuttamaa sotkua autotallista ,sen kokohan on 3,5x8,5 harkkoseinät ja rappaus kautta maalaus.
      Aivan mahottomaksi meinasi mennä ruuvien ,listanaulojen ,maalien ,kittien ja ylijääneitten tarvikkeitten lajittelu.
      Mihin esimerkiksi laittaa peitelistan 50x 12mm ylijäänyt 83,4cm pätkä?
      Eihän se mahdu hellanpesään ja varastoitavaksi pikkasen mitätön jos taas katkoo nii tulee lisää siivottavaa purua ja sahakin voi vahinkoittua jätin asian hautumaan,
      .Ruuvien alkuperäiset pahvipakkaukset ovat päistään avautuvia ruskeesta pahvista liimaamalla tehtyjä ,koreilla etiketeillä varustettuja .
      Käytössä ,työmaallahan ne usein vahinkoittuu avauksien ja ulkoapäin niihin kohristuvan mekanisen rasituksen johrosta ,päälleastunta yms .
      Koska en voinut käyttää alkuperäisiä pakkauksia päätin asettaa ruuvit muovisiin läpinäkyviin käteviin rasioihin ,kannella varustettuihin .
      Koska niitä ei ollut valmiina aion hankkia niitä jostain tulevina päivinä ,palaan siivoukseen kuhan tarvittavat tarvikkeet on hankittu.

    • Mulla on niin paljon kotihommia juuri nyt, että meinaan hukkua niiden alle. Tyypillistä minulle on, että haalin niitä, kerään, keksin vaikka mitä tekemistä. Mitäänhän ei voi tehdä ilman jotain saamarin masiinaa, ja niillä on joku kuudes aisti. Ne tietää tasan tarkkaan koska sulla EI ole ylimääräistä aikaa.
      Yksi ilta piti uhrata ruohonleikkuuseen. On niin siistiä kun nurtsit on vastaleikatut. Sain puolet tehtyä, ja sitten Mr. Honda päätti että tää jää nyt tähän. Käynnistyy loistavasti, mutta ei käy, ei suostu hörppimään sitä bensaa.
      Okei, minä ajattelin. Kenkkuile sä, älä luulekaan että mä sua tarvin. Mää rimmailen! Latasin Ryobyyn akun ja siimaa, ja kuin kyborgi pidensin käteni trimmerin verran valmiina heinä-taisteluun. Paskat. Miten helkkarissa sitä siimaa laitetaan? Sitä tulee nyt ulos sentti/pyörimiskierros.
      Täytyy netissä tutkia taas vähän sitä ja vähän tätä. Tai, grrnnnnnnnngggrrrnnng, pyytää exältä apua. Enkä pyydä. Netti....

    • siilimuori3

      Tänään terassin lasien pesu ja verenimijällä käynti.
      Huomenna reissuun muutamaks päiväks, mitäs siitä vaikka vesisadetta tietäjät on luvannu, kesäloma on kesäloma silti.
      Elämä on tässä ja nyt, huomisesta ei tiedä.
      Jos tänään tekis pottuvoita ja teksi siitä ennustuksia elämästä ja sen eteenakkaamista
      yllätyksistä.
      Miten blogi oikiasti tehdään?

    • Minä oikein guugletin miten blogia tehdään ja taitaa olla monta eri tapaa blogata eli ainoa kantava idea on se että se mitä kirjoitetaan vimpaksi päätyy ylimmäiseksi blogiin eli tulee ekaksi luettavaksi.
      Eli siis tää EI ole blogi.
      ***
      Ja sitten asiaan (en viitsi tehdä uutta aloitusta, joku toinen saa tehdä jos huvittaa)
      Miksi miksi miksi Suomen euroviisukipaleille käy aina niin kalpaten karsinnoissa? (Tai siis niin usein?) Eilisiltaisen fiaskon jälkeen katselin niitä muita videoita UMK:n loppusuoralta että olisiko siellä kuitenkin ollut joku parempi viisu lähetettäväksi ja valittiin vain väärä ja että kyllä Suomessa osataan tehdä musiikkia.....mutta en löytänyt yhtään kappaletta joka olisi mahdollisesti menestynyt paremmin.

      Mikä mättää? Eurovisotyyppisen musan huono status ja heikko rahallinen tuki?
      Vähäinen kiinnostus?
      Heikko osaaminen ja laatu?
      Mistä kenkä oikein puristaa?
      Nyt kun ei voida syyttää enää edes kieliongelmaa, kun saa laulaa millä kielellä haluaa ja muutenkin säännöt ovat hyvin höllät kuka saa edustaa. Pitäisikö Suomen tehdä niinkuin monet muut maat ja palkata ruotsalaisia lauluntekijöitä niin mahikset paranesivat?

      • "Paloma.se.co"

        Lainaus aloituksesta johon viittaat:
        Älä edes yritä sanoa että et sitä huomannut.
        -
        "Suomen edustaja ei ole Suomalainen.
        Tollanen nimikin.
        Noh, ihmis-kauppaahan se on Euroviisukin.
        Väittivät hänen laulaneen falskisti.
        Täytynee katsoa ja kuunnella Areenasta."

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Lainaus aloituksesta johon viittaat:
        Älä edes yritä sanoa että et sitä huomannut.
        -
        "Suomen edustaja ei ole Suomalainen.
        Tollanen nimikin.
        Noh, ihmis-kauppaahan se on Euroviisukin.
        Väittivät hänen laulaneen falskisti.
        Täytynee katsoa ja kuunnella Areenasta."

        H.

        En todellakaan.
        En lue lähestulkoonkaan kaikkia aloituksia.
        Nyt oli pakko käydä täällä paljon siteeratun tabloidin sivulla katsomassa miten Suomessa ollaan reagoitu kun eilen illalla tuli reilusti takkiin. Tviiteistä tuli ilmi kolme asiaa:
        tyttö lauloi falskisti
        laulu oli heikko
        lavashow oli hutera

        Joku ehdotti samaa mitä minäkin: hakekaa täältä Ruotsista lauluntekijöitä. Nytkin oli ainakin viisi maata mukana ruotsalaisten tekemillä lauluilla ja useempi pääsi finaaliin.

        Kukaan ei kritisoinut laulajan etnistä taustaa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En todellakaan.
        En lue lähestulkoonkaan kaikkia aloituksia.
        Nyt oli pakko käydä täällä paljon siteeratun tabloidin sivulla katsomassa miten Suomessa ollaan reagoitu kun eilen illalla tuli reilusti takkiin. Tviiteistä tuli ilmi kolme asiaa:
        tyttö lauloi falskisti
        laulu oli heikko
        lavashow oli hutera

        Joku ehdotti samaa mitä minäkin: hakekaa täältä Ruotsista lauluntekijöitä. Nytkin oli ainakin viisi maata mukana ruotsalaisten tekemillä lauluilla ja useempi pääsi finaaliin.

        Kukaan ei kritisoinut laulajan etnistä taustaa.

        "Paloma.se.co"

        Minä luen kaiken.
        Muuten en kehtaisi kirjoittaa.-
        -
        Olet varmasti tietoinen Suomen lehdistön yhteisestä kampanjasta:
        Vain lehdistön sanan-vapaus on oikeaa.
        Siksi Etnisyydestä vaietaan.
        -
        Ja juu...
        Minä kerroin nuo muutkin puutteet aamulla.

        H.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En todellakaan.
        En lue lähestulkoonkaan kaikkia aloituksia.
        Nyt oli pakko käydä täällä paljon siteeratun tabloidin sivulla katsomassa miten Suomessa ollaan reagoitu kun eilen illalla tuli reilusti takkiin. Tviiteistä tuli ilmi kolme asiaa:
        tyttö lauloi falskisti
        laulu oli heikko
        lavashow oli hutera

        Joku ehdotti samaa mitä minäkin: hakekaa täältä Ruotsista lauluntekijöitä. Nytkin oli ainakin viisi maata mukana ruotsalaisten tekemillä lauluilla ja useempi pääsi finaaliin.

        Kukaan ei kritisoinut laulajan etnistä taustaa.

        Täältä löydät lisää arvosteluja.
        https://www.youtube.com/watch?v=oAQIPxgQkM8
        Minusta kappale on ihan euroviisutasoa. Laulajia ja esiintymistaitoisia olisi löytynyt Suomesta parempiakin. Minun mielestäni siis


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Minä luen kaiken.
        Muuten en kehtaisi kirjoittaa.-
        -
        Olet varmasti tietoinen Suomen lehdistön yhteisestä kampanjasta:
        Vain lehdistön sanan-vapaus on oikeaa.
        Siksi Etnisyydestä vaietaan.
        -
        Ja juu...
        Minä kerroin nuo muutkin puutteet aamulla.

        H.

        Monikulttuurinen ja monietninen tausta on vain plussaa esiityjälle.
        En ole tietoinen mistään kampanjasta. Jospa se on vain sinun aivokummituksesi.
        Tässä sinulle jämpsänkoskelaista heviä.
        https://www.youtube.com/watch?v=phisitV46dA


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Monikulttuurinen ja monietninen tausta on vain plussaa esiityjälle.
        En ole tietoinen mistään kampanjasta. Jospa se on vain sinun aivokummituksesi.
        Tässä sinulle jämpsänkoskelaista heviä.
        https://www.youtube.com/watch?v=phisitV46dA

        Eilenhän se plussapuoli nähtiin ...
        Kaikki mamut eivät ole hyviä esiintyjiä eikä kaikki hyvät esiintyjät mamuja.


      • Minustakaan kappaleessa ei ole mitään vikaa, ihan keskiverto, mutta esitys todellakin ontuilee. Sandhja laulaa nuotin vierestä, ja esitys on laiskan puoleinen. Verratkaa vaikka videoon ja studio-äänitykseen, laulu on paljon vauhdikkaampi ja kauniimpi.
        Se suomalaisten euroviisu-esityksissä onkin mun mielestä vikana, että lähetetään untuvikkoja noinkin suureen tapahtumaan. Arvaahan sen miten käy, ellei naaman eteen saa laittaa monsterinaamiota, menee pupu pöksyihin. Suomalaiset ovat ujoa kansaa, se pitää ottaa huomioon. Ujo esitys ei kosketa, se jättää kylmäksi.

        Ukraina oli muuten aivan mahtava, sai kylmänväreet kulkemaan pitkin selkärankaa. Että jos sellaisen vieressä taistelee, niin ei ihme ettei Suomi päässyt jatkoon.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Monikulttuurinen ja monietninen tausta on vain plussaa esiityjälle.
        En ole tietoinen mistään kampanjasta. Jospa se on vain sinun aivokummituksesi.
        Tässä sinulle jämpsänkoskelaista heviä.
        https://www.youtube.com/watch?v=phisitV46dA

        Moniko euroviisuvoittaja on ollut momikulttuurinen ja monietninen? Lordiko ; )


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eilenhän se plussapuoli nähtiin ...
        Kaikki mamut eivät ole hyviä esiintyjiä eikä kaikki hyvät esiintyjät mamuja.

        Mutta jotkut on...esim. Franz <3


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mutta jotkut on...esim. Franz <3

        Franz? Kuka?


      • Jatkan vielä, että täällä (Suomessa siis) ei arvosteta Euroviisuja. Kun on tapana kysyä katsotko viisuja, niin se tulee tyyliin että "et kai sä aio katsoa". Ja onhan tarjonta ollutkin vähän laimeata, paitsi viime vuosina, mutta onko sitten heavy tai humppa ainoat oikeat lajit?
        Epäilen että tämä arvostuksen poissaolokin heijastuu siihen, ketä lähetetään edustamaan meitä.


      • korppis kirjoitti:

        Moniko euroviisuvoittaja on ollut momikulttuurinen ja monietninen? Lordiko ; )

        Lordi taitaa edustaa sitä parasta mitä Suomella on tarjolla. On lähetetty tipitiitä ja katrihelunaa ja frediä ja suomenruotsalaisia jotka laulaa ruotsiksi ja mikään muu ei ole tehonnut. Uutta verta kaivataan ja ehkäpä juuri näistä uusiosuomalaisista nuorista sitä löytyy.
        No eipähän tarvi jännätä lauantaina kuin ihan vähän kun ruotsalainen pikkujäbä esiintyy (olis saanut pitää myssynsä; niin liikuttava)


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Franz? Kuka?

        Frans Jeppson-Wall. (Ajattele, minullekin voi tulla oikeinkirjoitusvirhe!)


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mutta jotkut on...esim. Franz <3

        Jos tarkoitat Frans Jeppssonia, niin hän on minun ja voit jättää tuon sydämen kuvan pois kommentistasi.
        Mikä sydämen sulattava hymy voi nuorella miehellä olla!!! Ihan alkaa vapisemaan ja hengitys salpaantuu sitä katsellessa.
        https://www.youtube.com/watch?v=_GTdelXRlA4


      • hmp.f kirjoitti:

        Jatkan vielä, että täällä (Suomessa siis) ei arvosteta Euroviisuja. Kun on tapana kysyä katsotko viisuja, niin se tulee tyyliin että "et kai sä aio katsoa". Ja onhan tarjonta ollutkin vähän laimeata, paitsi viime vuosina, mutta onko sitten heavy tai humppa ainoat oikeat lajit?
        Epäilen että tämä arvostuksen poissaolokin heijastuu siihen, ketä lähetetään edustamaan meitä.

        Minä taas rakastan euroviisuja. Paras show mitä TV tarjoaa ja ainoa laatuaan niin että maatkin jotka ei edes kuulu Eurooppaan (Israel, Australia, Azerbaidjan, Armenia etc. haluavat välttämättä olla mukana. Luin muuten että tänä vuonna, ensimmäistä kertaa joku rapakon takainenkin tv-kanaali oli ostanut oikeudet lähettää suoraan.)
        Taso on parantunut mielestäni vuosi vuodelta.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Lordi taitaa edustaa sitä parasta mitä Suomella on tarjolla. On lähetetty tipitiitä ja katrihelunaa ja frediä ja suomenruotsalaisia jotka laulaa ruotsiksi ja mikään muu ei ole tehonnut. Uutta verta kaivataan ja ehkäpä juuri näistä uusiosuomalaisista nuorista sitä löytyy.
        No eipähän tarvi jännätä lauantaina kuin ihan vähän kun ruotsalainen pikkujäbä esiintyy (olis saanut pitää myssynsä; niin liikuttava)

        Vieläkinkö hehkutat Suomen eilistä esiintyjää? Smurfipuvussa ja tatti päässä ...
        Se suomenruotsalainen (mikä sen marry me nimi nyt olikaan) lauloi kyllä englanniksi eikä ruotsiksi.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jos tarkoitat Frans Jeppssonia, niin hän on minun ja voit jättää tuon sydämen kuvan pois kommentistasi.
        Mikä sydämen sulattava hymy voi nuorella miehellä olla!!! Ihan alkaa vapisemaan ja hengitys salpaantuu sitä katsellessa.
        https://www.youtube.com/watch?v=_GTdelXRlA4

        Kiva kappale sinun Fransillasi ja voi, että miten nuori mies osaa kauniisti käyttää käsiään, tosi ihana esitys.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Vieläkinkö hehkutat Suomen eilistä esiintyjää? Smurfipuvussa ja tatti päässä ...
        Se suomenruotsalainen (mikä sen marry me nimi nyt olikaan) lauloi kyllä englanniksi eikä ruotsiksi.

        Ei, mä ajattelin jotain toista...oisko ollut Anna Erikssonia tai jotain sinne päin. Krista Siegfrids lauloi marry me.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Kiva kappale sinun Fransillasi ja voi, että miten nuori mies osaa kauniisti käyttää käsiään, tosi ihana esitys.

        Joo paitsi se ei ole siivojan Frans <3


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Joo paitsi se ei ole siivojan Frans <3

        Ei vai, no siinä tapauksessa mä haluun kanssa omia Fransin.


      • hmp.f kirjoitti:

        Jatkan vielä, että täällä (Suomessa siis) ei arvosteta Euroviisuja. Kun on tapana kysyä katsotko viisuja, niin se tulee tyyliin että "et kai sä aio katsoa". Ja onhan tarjonta ollutkin vähän laimeata, paitsi viime vuosina, mutta onko sitten heavy tai humppa ainoat oikeat lajit?
        Epäilen että tämä arvostuksen poissaolokin heijastuu siihen, ketä lähetetään edustamaan meitä.

        Minä epäilen taas että arvostus ja menestyminen ovat suoraan verrannollisia.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä epäilen taas että arvostus ja menestyminen ovat suoraan verrannollisia.

        Tässä emme ole millään tavalla eri mieltä. Tuo on se lopputulos päätelmästäni, jonka jätin kirjoittamatta.


    • Mun mielestä biisi polkaisi käyntiin ihan somasti mutta lässähti sitten loppupäästä ja muuttui yksitoikkoiseksi.

    • Tämä on ihana blogi, saa kirjoittaa mitä sattuu ja mulle sattuu.
      Jos vielä voisi kuvan liittää niin sitten tämä olisi jo liian hyvä. Joku aika oli sitten suomi24 kyseli kaikkia kehittämisjuttujaan, siinä oli kuvajuttukin yhtenä kysymyksenä.

      Keskuspölyimuri on tukossa, eteisessä ja olohuoneessa imut, ne vaan pihisee, ei ole edes semmosta eksää, jonka kutsuisi apuun, pitää ensin koittaa omia konsteja, varmoja on, ensin virkkuukoukku, jos ei auta, sitten puikko, jos sekään ei auta niin sitten vaan nettiin, sieltä jotain putkiasiantuntijaa yritettävä houkutella.

      Piha täynnä voikukkia, olisi hyviä viinitarpeita, mutta ei oikein innosta, pitäisikö jo ruohonleikkuriaikakausi aloittaa. Nokkosia voisi kerätä, helppoja kuivata nyt ja sitten talvella vain keittoon rapistella.

      • ent.siivoojaparka

        Joskus auttaa pelkkä kiroilu ja nyrkin isku. Kokeile.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Joskus auttaa pelkkä kiroilu ja nyrkin isku. Kokeile.

        Olen kuullut että miehet joskus "korjailee kodinkoneitaan" tuolla tavalla. Ei kaunista.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Olen kuullut että miehet joskus "korjailee kodinkoneitaan" tuolla tavalla. Ei kaunista.

        Ei kaunista mutta tehokasta. Ja se eikö se tarkoitus olekin.


      • Tarkoitatko keskuspölynimurilla erillistä imuyksikköä josta imukanavat eri huoneisiin?
        ns keskeltä tukkoon meneminen aika harvinaista ,eikö imurasioissa ole roskasieppareita? ainakin mulla on ,ei pääse isot töhnät putkeen.
        Yritä imeä ns nurinpäin tukossa olevia rasioita ,tarkista myös itse imurin säiliö ettei ole täynnä .
        Erittäin ohuella sähkömiehen vetovaijerilla voi koittaa törkkiä ellei muu auta.


      • Matkiiko.joku
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Tarkoitatko keskuspölynimurilla erillistä imuyksikköä josta imukanavat eri huoneisiin?
        ns keskeltä tukkoon meneminen aika harvinaista ,eikö imurasioissa ole roskasieppareita? ainakin mulla on ,ei pääse isot töhnät putkeen.
        Yritä imeä ns nurinpäin tukossa olevia rasioita ,tarkista myös itse imurin säiliö ettei ole täynnä .
        Erittäin ohuella sähkömiehen vetovaijerilla voi koittaa törkkiä ellei muu auta.

        Tämä "ihana blogi" joka on monien aiheeltaan vapaiden aloitusten kaltainen. Sua k/k on pyydetty uusi aloitus tekemään, aiheeltaan vapaa oli se edellinenkin.


      • iihaanaaa.blogiiiii
        Matkiiko.joku kirjoitti:

        Tämä "ihana blogi" joka on monien aiheeltaan vapaiden aloitusten kaltainen. Sua k/k on pyydetty uusi aloitus tekemään, aiheeltaan vapaa oli se edellinenkin.

        Mammojen oma kultsipuppeli ku tän kopsun teki ni kyl säpinää riittää ;)))))))))))


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Tarkoitatko keskuspölynimurilla erillistä imuyksikköä josta imukanavat eri huoneisiin?
        ns keskeltä tukkoon meneminen aika harvinaista ,eikö imurasioissa ole roskasieppareita? ainakin mulla on ,ei pääse isot töhnät putkeen.
        Yritä imeä ns nurinpäin tukossa olevia rasioita ,tarkista myös itse imurin säiliö ettei ole täynnä .
        Erittäin ohuella sähkömiehen vetovaijerilla voi koittaa törkkiä ellei muu auta.

        Tässä on valkoinen pönttö autotallin nurkassa ja siitä yksi imu autotallissa ja yksi eteisessä ja toinen olohuoneessa. Se autotalli imi hyvin mutta nämä kaksi sihisee. Tein kaikki kuten ehdotit, ja varsinkin tuo, että imeä nurinperin oli hyvä juttu ja se auttoi, tuo letku on 8-10 m, ja se ei ylety kuin et-oloh , ajattelin, että käyn sukulaisista ja liitän yhteen kaksi, niin voin imeä nurinperin sieltä autotallista asti , toivottavasti jaksaa imeä. Silti vielä kuulostaa ei-oikealta ääneltä. En osaa kuvitella millainen sieppari on, tässä on semmoiset neljä tavallaan siipeä, jotka estävät isompien roinien menon. Tuli mieleen, että jos ja kun aina romantiseeraan niin pidän takassa tulta ja niitä hiilijuttuja lattialta sitten imuroin, että jos niitä vaikka siellä tukkimassa.
        Taas olen sulle yhdet kahvit lisää velkaa, niitä on jo vaikka kuinka monet. Pitää kohta piffata jonnekin kuppilaan, tiedätkö muuten Pilvilinnan.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Tässä on valkoinen pönttö autotallin nurkassa ja siitä yksi imu autotallissa ja yksi eteisessä ja toinen olohuoneessa. Se autotalli imi hyvin mutta nämä kaksi sihisee. Tein kaikki kuten ehdotit, ja varsinkin tuo, että imeä nurinperin oli hyvä juttu ja se auttoi, tuo letku on 8-10 m, ja se ei ylety kuin et-oloh , ajattelin, että käyn sukulaisista ja liitän yhteen kaksi, niin voin imeä nurinperin sieltä autotallista asti , toivottavasti jaksaa imeä. Silti vielä kuulostaa ei-oikealta ääneltä. En osaa kuvitella millainen sieppari on, tässä on semmoiset neljä tavallaan siipeä, jotka estävät isompien roinien menon. Tuli mieleen, että jos ja kun aina romantiseeraan niin pidän takassa tulta ja niitä hiilijuttuja lattialta sitten imuroin, että jos niitä vaikka siellä tukkimassa.
        Taas olen sulle yhdet kahvit lisää velkaa, niitä on jo vaikka kuinka monet. Pitää kohta piffata jonnekin kuppilaan, tiedätkö muuten Pilvilinnan.

        Just ne siivekkeet on sieppareita ja kaikki mikä menee niitten ohi niin sen pitäs putkessa kulkea.
        Sinuna kokeilisin kaikkien imuluukkujen pitävyyden ja näkyvissä olevat putkiliitokset ,sitten se ohut vaijeri ,huom VAROVASTI .
        olen mä nähnyt sateenkaarenkin sen pilvilinnan takaa .


      • rosaliiin kirjoitti:

        Tässä on valkoinen pönttö autotallin nurkassa ja siitä yksi imu autotallissa ja yksi eteisessä ja toinen olohuoneessa. Se autotalli imi hyvin mutta nämä kaksi sihisee. Tein kaikki kuten ehdotit, ja varsinkin tuo, että imeä nurinperin oli hyvä juttu ja se auttoi, tuo letku on 8-10 m, ja se ei ylety kuin et-oloh , ajattelin, että käyn sukulaisista ja liitän yhteen kaksi, niin voin imeä nurinperin sieltä autotallista asti , toivottavasti jaksaa imeä. Silti vielä kuulostaa ei-oikealta ääneltä. En osaa kuvitella millainen sieppari on, tässä on semmoiset neljä tavallaan siipeä, jotka estävät isompien roinien menon. Tuli mieleen, että jos ja kun aina romantiseeraan niin pidän takassa tulta ja niitä hiilijuttuja lattialta sitten imuroin, että jos niitä vaikka siellä tukkimassa.
        Taas olen sulle yhdet kahvit lisää velkaa, niitä on jo vaikka kuinka monet. Pitää kohta piffata jonnekin kuppilaan, tiedätkö muuten Pilvilinnan.

        Nyt jäi sanomatta tossa väärinpäin imussa että se imu pitäisi ottaa siellä autotallissa suoraan imurista tai sitten erillisellä imurilla


    • On siis euroviisujen aika. Olen ulkona. Olen saanut tarpeekseni TV:stä. Katselen kyllä uutisia kännykästä, käytän tietokonetta jne. mutta Tv on out. Joskus kun viisuvoittaja on valittu kuuntelen voittaja kappaleen.

      Mielestäni ei ole Abban voittanutta ; )

      • "korppis"

        Euroviisut ovat menneet.
        Vain vähän jälkiä jättäneet.

        H.


      • Bag humbug.
        Ruotsi, etenkin Tukholman seutu, elää Euroviisuja joka solullaan koko viikon. Turisteja on tullut joka puolelta maailmaa, kaukaisimmat Australiasta, ja euroviisuparty kulminoituu vasta lauantaina suureen finaaliin Globenissa. Kungstagården on muuten euroviisujepatyjen keskipiste ja sieltä on häädetty kerjäläiset ja pullojen kerääjät.
        Ai niin...Suomen osalta Euroviisut ovat menneet.
        Muta se ei taas ole sanottavasti vaikuttanut juhlatunnelmaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Bag humbug.
        Ruotsi, etenkin Tukholman seutu, elää Euroviisuja joka solullaan koko viikon. Turisteja on tullut joka puolelta maailmaa, kaukaisimmat Australiasta, ja euroviisuparty kulminoituu vasta lauantaina suureen finaaliin Globenissa. Kungstagården on muuten euroviisujepatyjen keskipiste ja sieltä on häädetty kerjäläiset ja pullojen kerääjät.
        Ai niin...Suomen osalta Euroviisut ovat menneet.
        Muta se ei taas ole sanottavasti vaikuttanut juhlatunnelmaan.

        Sorry...Kungsträdgården....piti kirjoittaa "Kungsan" mutta lipsahti välimuoto :)


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Bag humbug.
        Ruotsi, etenkin Tukholman seutu, elää Euroviisuja joka solullaan koko viikon. Turisteja on tullut joka puolelta maailmaa, kaukaisimmat Australiasta, ja euroviisuparty kulminoituu vasta lauantaina suureen finaaliin Globenissa. Kungstagården on muuten euroviisujepatyjen keskipiste ja sieltä on häädetty kerjäläiset ja pullojen kerääjät.
        Ai niin...Suomen osalta Euroviisut ovat menneet.
        Muta se ei taas ole sanottavasti vaikuttanut juhlatunnelmaan.

        Onneksi ei ole mitään asiaa kaupungille nyt lähiaikoina.
        Kuvittele, mikä houkutin tuo viisuhulina mahdollisille terroristeille.


      • mimmimum-..mi

        Niin suomen edustajakin jäi bailaamaan Tukholmaan koko yöksi.....ja lomalle myös.....sanoi että olen sen ansainnut.....ansainnut....mistä..


      • siilimuori3
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Niin suomen edustajakin jäi bailaamaan Tukholmaan koko yöksi.....ja lomalle myös.....sanoi että olen sen ansainnut.....ansainnut....mistä..

        Ehkä arkityöstään, ehkä viisuihin valmistautumisesta. Kyllä minäkin tavis voin sanoa että olen kyllä lomani ansainnut.


      • hytinäx1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Onneksi ei ole mitään asiaa kaupungille nyt lähiaikoina.
        Kuvittele, mikä houkutin tuo viisuhulina mahdollisille terroristeille.

        Äh, ei siellä ollut terroristin terroristia koko viikonlopun aikana. Tuskin tulee lauantaiksikaan. Ai niin, yksi poliisiauto oli ajaa seurueemme päälle kun heillä oli niin valtava hoppu jonnekin.
        Amerikan vieraamme ihmettelivät poliisien poissaoloa katukuvassa. Ei heitä kyllä näkynytkään niinä päivinä kun olimme siellä, ovatkohan siviilipuvuissa?.


      • ent.siivoojaparka
        hytinäx1 kirjoitti:

        Äh, ei siellä ollut terroristin terroristia koko viikonlopun aikana. Tuskin tulee lauantaiksikaan. Ai niin, yksi poliisiauto oli ajaa seurueemme päälle kun heillä oli niin valtava hoppu jonnekin.
        Amerikan vieraamme ihmettelivät poliisien poissaoloa katukuvassa. Ei heitä kyllä näkynytkään niinä päivinä kun olimme siellä, ovatkohan siviilipuvuissa?.

        Siviilipoliiseja ne. Eivät halua pelotella festivaalivieraita ja varoittaa konnia.
        Aikaisemmin luin, että niillä on vahvistettu vartiointi nyt euroviisujen aikaan.


    • mimmimum-..mi

      Lenkillä huomasi ettei ole vieläkään oikein terässä....siis entisessä kunnossa...ilma on aivan selvästi kylmennyt....juhannuksena voi jo tulla lunta....
      Kauppaan pitäisi vielä lähteä.....mutta sieltä voi skorpioni tulla hedelmistä...hui...niinkuin Imatralla....tai käärme ... kuten tänään Karhulassa kävi...

    • Huomenta@

      Olin eilen kuopuksen kanssa miesten hommissa. Kuopus korjasi laituria, nostaen auton tunkilla oikean laiturin kulman ilmaan ja vaihtaen jäiden hakkaaman vinoutuneen pölkyn uuteen paksuun ja tukevaan pölkkyyn. Lisäksi hän poisti järveen vievän astimen. Sen vanhan ison puisen aijomme korvata metallisella astimella, jossa on käsille kaiteet. Minä toimin urakassa työkalujen ojentelijana ja juoksupoikana ei kun (kävelytyttönä) juoksu nyt vain ei onnistu. Saatiin hyvää jälkeä aikaan, ei ole omena kauas puusta pudonnut, tolokku poika. Ostimme myös saunaan tukikaiteen ja tarpeet seinäkaiteelle. Serkkupoika lupasi naputella ne paikoilleen.

      Mietin päivän projekteja. Aurinko paistaa. Pitäisi siivota tää kämppä, vaan katsotaan.

      Miten se on muut palstalaiset kirjoitatteko te muiden nimissä mielipiteitä? Minä kun vaan omissa nimissäni. En minä tiedä mitä te ajattelette niin ja kuinka voisinkaan. Olen vaan huomannut, että on kirjoittajia (kaksi tai ehkäpä vain yksi) joiden mielestä muut palstalaiset ajattelevat kuten hän/he. Minä ihmettelen kuinka saisin itselleni sellaisen ominaisuuden, että oppisin lukemaan päätteeltä mitä te muut palstalaiset ajattelette ja sitten niiden teidän ajatuksienne mukaan kommentoimaan.

      • "korppis"

        Väärä aloitus.

        H.


      • :)
        Minä kirjoitan aina vain omissa nimissäni. En voisi edes kuvitella että edustaisin jotain palstalla voimassa olevaa yhteistä ajatuskantaa tai hiljaista enemmistöä. Minua on aina huvittanut suuresti kun joku tulee esim. tänne kertomaan miten kansan hiljainen enemmistö ajattelee ...meinaan että jos ne on hiljaa eikä ilmaise mielipidettään niin mistä juuri tämä ihminen luulee tietevänsä mitä hiljainen emmistö haluaa ja kuka hänet on valinnut edustamaan vaikenevaa kansaa.

        Onko vaitiolo myöntymisen merkki, niinkuin ennenvanhaan sanottiin?
        Vai tarkoittaako se vain sitä että suurin osa ihmisistä ei jaksa välittää meni istten syteen tai saveen. Riippumatta siitä miten he oikeestaan haluaisivat asioiden menevän. Älyllistä laiskuutta ja saamattomuutta?


      • ent.siivoojaparka

        En siihen sinun ja siilimuorin kakkaväittelyyn osallistunut siksi, koska en ole ikinä nähnyt teidän kummankaan kakkaa, että voisin verrata omaani. Voihan hyvinkin olla, että siilimuori oli oikeassa ja sinulla on parempi kakka. Voihan se olla toisinkinpäin, kun todistusaineisto puuttuu. Mee ja tiijä.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En siihen sinun ja siilimuorin kakkaväittelyyn osallistunut siksi, koska en ole ikinä nähnyt teidän kummankaan kakkaa, että voisin verrata omaani. Voihan hyvinkin olla, että siilimuori oli oikeassa ja sinulla on parempi kakka. Voihan se olla toisinkinpäin, kun todistusaineisto puuttuu. Mee ja tiijä.

        Esp. Väärä aloitus, ekkönää kuullu? Tai nähny.Jos kakka kiinnostaa mee sinne äiti ihmisenä ketjuun.Sinehän se kuuluu :D.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

        Esp. Väärä aloitus, ekkönää kuullu? Tai nähny.Jos kakka kiinnostaa mee sinne äiti ihmisenä ketjuun.Sinehän se kuuluu :D.

        Ekkönä osannut lukea?:
        """"korppis"
        Väärä aloitus.""""
        Ei se ollut minulle.
        Vastasin korppikselle tähän: """"Olen vaan huomannut, että on kirjoittajia (kaksi tai ehkäpä vain yksi) joiden mielestä muut palstalaiset ajattelevat kuten hän/he.""""
        Olikos muita toisten suulla puhuvia kuin sinä siellä jossain siellä? En minä sitä sinun ketjuasi välitä enää venyttää ja lähteä etsimään sitä kakkaasi. Venytä itse.


    • Silelshwjwjw
    • Lauantai-iltaa Korvestä. Nyt on pakko pitää lomaa puuhasteluista. Laitan kohta saunan tulille ja hakkaan raihnaista kehoani viime vuotisiella vastalla.

      Ettäkö mitä olen saanut aikaan, serkkupoika tuli kukonlaulun aikaan kesärengiksi ja remppari rantasaunani turvalliseksi. Samalla aikaa minä puuhastelin laiturin kanssa. Vaihdoin vinksahtaneita tukipilareita uusiin ja kaivoin järvenpohjaa ja asensin kaivamani montun kohalle uudet alumiinitikkaan. Kun sopiva kaltevuus löytyi, pulttasin ne kiinni laituriin. Pitääpä kehaista, pannapa näihinkin hommiin kokemattomia ei tuu mittään. No, selkä ei tietty tykännyt koko hommasta ja jouduin makoilemaan tovin laiturin sohvalla saadakseni itseni suoristettua. Pillerikin piti nakata poskeen. Jospa en enää keksisi itselle uutta projektia vaan alkaisin huilaamaan.

      Kirjoitinkin jo, että kun ajoin kaupunkiin ruokaostoksille, näin lööpistä uuden missimme ja vihaksi pisti.

      Tällainen blogiteksti tälle illalle.

      • eppu2

        Aamupäivällä kävin taas puusavottaani jatkamassa. Tulin sitten katsomaan tuota kiekkoa.
        No kolmen aikaan sitä sitten rupesi satamaan, tätä nyt kuulemma jatkuu huomisenkin päivän. No lähden käymään kotona ja kaupassa, näyttää olevan S-marketti auki.
        No tuolle luonnolle se tekee oikein hyvää ja täyttyypä kukkavesiastiat. Tuo kraanavesi kun maksaa.
        Kasvimaa on tuolla vanhan kaivon vieressä, sinne nostan sieltä vettä.


      • Korppis1
        eppu2 kirjoitti:

        Aamupäivällä kävin taas puusavottaani jatkamassa. Tulin sitten katsomaan tuota kiekkoa.
        No kolmen aikaan sitä sitten rupesi satamaan, tätä nyt kuulemma jatkuu huomisenkin päivän. No lähden käymään kotona ja kaupassa, näyttää olevan S-marketti auki.
        No tuolle luonnolle se tekee oikein hyvää ja täyttyypä kukkavesiastiat. Tuo kraanavesi kun maksaa.
        Kasvimaa on tuolla vanhan kaivon vieressä, sinne nostan sieltä vettä.

        Iltaa@ Tulin kirkolle pitää levätä. Mökki tahtoo olla ikuisuusprojekti ja jos haluaa pakkotyöstä irtioton on tultava mukavuuksien ääreen.

        Minäkin kerään sadevettä, käytän sitä talousvetenä ja saunassa. Saunan nurkalla on iso saavi, sellainen iso kokoinen viinintekosaavi, jonka ostin kuuskymppisjuhlaani varten. Sittemmin se on toiminut vesisaavina.

        Laitoin viikko sitten Paloman innoittamana kurpitsansiemeniä itämään. Hyvin ovat lähteneet edistymään kylpyhuoneessani, jossa on lattialämmitys.

        Onko sinulla kurpitsamaa. Voitaisiin pistää kilpailu kuka saa kasvatettua isoimman kurpitsan. ; )

        Katselin viimevuotisia valokuvia ja huomasin, että olin laittanut jo näihin aikoihin salaatinsiemenet maahan. Samoin kukkiakin olin istuttanut tontin potteihin. Pitänee tehdä puutarhahommia jahka lepään ensin muutaman päivän.

        Tänään olen makoillut ja kuunnellut sateen ropinaa. Ja syönyt salaattia jota tuolla toisessa ketjussa kritisotiin, laihojen, kurttuisten ja kiukkuisten ruoaksi. En nyt ole laiha, enkä kurttuinen, kiukkuinen joskus.


    • Aloin katselemaan valokuvia ja omia filminpätkiä. Muistot tulevat esiin, paljon kaunista mutta myös surua. Kun oli kiinnostus siirsin vanhoja kuvia, tein suurennuksia on paljon hyviä ilmaisia ohjelmia. Itsestäni myös kun olin muutaman kuukauden vanha, myös ryhmäkuvista osia tutuista suurennuksia.


      Ehkä joku muukin.

      • korppis1

        Minä photoshop..paan ja muokkaan valokuvia ahkerasti. Skannaan, yhdistelen vanhoja ja uusia kuvia ja teen postikortteja.


      • korppis1 kirjoitti:

        Minä photoshop..paan ja muokkaan valokuvia ahkerasti. Skannaan, yhdistelen vanhoja ja uusia kuvia ja teen postikortteja.

        Ja hyvä kun niin, ajattelin kuka vastaa olit sinä.


      • Luulen tässäkin Putin ohjaa kaikkea.....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe