Uuden liiton aikana tulee myös noudattaa VT:ia

Lakia_tulee_noudattaa

Paavali opetti, että vain lakia noudattavat pelastuvat taivaaseen. Tämän hän kertoi roomalaisille pakanoille ja juutalaisille, jotka olivat kääntyneet kristityiksi.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Tämähän on ihan samaa opetusta, mitä Jeesus itse opetti, ettei laittomuuden tekijät pelastu taivaaseen, vaikka olisivat tunnustaneet uskonsa:

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Joku nyt ehkä haluaa alkaa vänkkäämään rituaaliuhrilaista, niin sanottakoon, että eläinuhrit lopetettiin altaarilla sen jälkeen, kun temppeli tuhoutui, koska VT kieltää uhraamasta muualla, kuin Jerusalemin temppelissä.

Nyt nautimme uhriateriana ehtollisen Jeesuksen Goltatalla tekemän sovitustyön muistoksi.

92

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selväätekstiä

      Room 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

    • m..o.t

      Paavali kertoi, että hän noudatti kaikkia Mooseksen lain käskyjä:

      Ap.t.25: 7 Paavalin saavuttua kerääntyivät Jerusalemista tulleet juutalaiset hänen ympärilleen ja ahdistivat häntä monin raskain syytöksin. He eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään syytöksiään toteen. 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

      Ap.t. 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on tuotu vangittuna tänne. 18 Roomalaiset kyllä olisivat kuulustelun jälkeen päästäneet minut vapaaksi, koska en ollut tehnyt mitään, mistä olisin ansainnut kuolemanrangaistuksen, 19 mutta juutalaiset olivat sitä vastaan. Niinpä minun oli vedottava keisariin -- ei kuitenkaan siinä mielessä, että mitenkään tahtoisin syyttää kansaani. 20 Tämän kaiken takia minä kutsuin teidät tänne saadakseni tavata teidät ja puhua kanssanne. Olen näet kahleissa Israelin toivon tähden."

      21 Juutalaiset vastasivat: "Emme ole saaneet Juudeasta mitään kirjettä, jossa kerrottaisiin sinusta, eikä kukaan veljistä ole täällä käydessään puhunut sinusta pahaa, ei julkisesti eikä yksityisesti.

      • Paavali noudatti VT:n lakeja ja syyllistyi murhiin kun toimitti perhekunnittain kristittyjä roomalaisten kidutettaviksi ja kuolemaan.


      • kuhan.puhuu

        "m..o.t", Paavalilla kun oli tapana panna paremmaksi. Jos Paavali olisi oikeasti noudattanut lakia, hän olisi ainoa alallaan.


      • TieTaivaaseenOnKapea
        kuhan.puhuu kirjoitti:

        "m..o.t", Paavalilla kun oli tapana panna paremmaksi. Jos Paavali olisi oikeasti noudattanut lakia, hän olisi ainoa alallaan.

        Itse ole ymmärtänyt niin, että Paavali on esimerkki siitä, että hän oli ensin kiivaileva, syntinen fariseus ensin ja sitten hän pelastui tekemällä parannuksen synneistä. Hänestä tuli kristitty ja Paavali sai anteeksi tekemänsä synnit Golgatan sovitusveren kautta. Tämän jälkeen Paavali ei enää vainonnut kristittyjä, mutta kyllä eli Vanhan testamentin sääntöjen mukaan.

        Golgatan armo ei anna oikeutta tehdä syntejä. Vähäiset rikkeet saamme aina anteeksi, kun kadumme ja pyydämme anteeksi, mutta jos kristitty alkaa tekemään huorin tai hyväksymään väärät uskonnot, niin silloin ei kristittykään pelastu. Sellaisesta Paavalikin opetti monta kertaa.

        Uskoon tuolon yhteydessä ihminen syntyy ylhäältä uudeksi. Hän hylkää syntiä tehneen elämänsä ja alkaa elämään Jumalan tahdon mukaista elämää. Ihmisessä tapahtuu muutos. Vanha kuolee pois ja uusi pyhä elämä tulee tilalle. Jos joku haluaa nyt väittää, että tämä mitätöisi Golgatan sovintoveren, niin puhuu sitten ihan omiaan. Paavali kun opetti Gogatan sovintoverestä näin:

        Hepr 5: 8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. 9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, KAIKKIEN NIIDEN PELASTAJA, JOTKA OVAT HÄNELLE KUULIAISIA.


      • TieTaivaaseenOnKapea kirjoitti:

        Itse ole ymmärtänyt niin, että Paavali on esimerkki siitä, että hän oli ensin kiivaileva, syntinen fariseus ensin ja sitten hän pelastui tekemällä parannuksen synneistä. Hänestä tuli kristitty ja Paavali sai anteeksi tekemänsä synnit Golgatan sovitusveren kautta. Tämän jälkeen Paavali ei enää vainonnut kristittyjä, mutta kyllä eli Vanhan testamentin sääntöjen mukaan.

        Golgatan armo ei anna oikeutta tehdä syntejä. Vähäiset rikkeet saamme aina anteeksi, kun kadumme ja pyydämme anteeksi, mutta jos kristitty alkaa tekemään huorin tai hyväksymään väärät uskonnot, niin silloin ei kristittykään pelastu. Sellaisesta Paavalikin opetti monta kertaa.

        Uskoon tuolon yhteydessä ihminen syntyy ylhäältä uudeksi. Hän hylkää syntiä tehneen elämänsä ja alkaa elämään Jumalan tahdon mukaista elämää. Ihmisessä tapahtuu muutos. Vanha kuolee pois ja uusi pyhä elämä tulee tilalle. Jos joku haluaa nyt väittää, että tämä mitätöisi Golgatan sovintoveren, niin puhuu sitten ihan omiaan. Paavali kun opetti Gogatan sovintoverestä näin:

        Hepr 5: 8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. 9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, KAIKKIEN NIIDEN PELASTAJA, JOTKA OVAT HÄNELLE KUULIAISIA.

        Paavali oli moninsatakertainen murhamies ja sitten piti ihmisten välisiä seksuaalisia hyväilyjä synkimpinä synteinä. Jotai logiikkaako tässä?


      • dikduk
        kuhan.puhuu kirjoitti:

        "m..o.t", Paavalilla kun oli tapana panna paremmaksi. Jos Paavali olisi oikeasti noudattanut lakia, hän olisi ainoa alallaan.

        Tuskin, eihän Paavali itsekään ollut vielä keksinyt ettei lakia voikaan noudattaa.


    • lainorjuudessako

      Eikä tuu.

    • Mitä taas opimme. Vai synnitön pelastuu. Ja siten Jeesuksen opit on roskakorissa, ja sinne koriin heitettiin myös syntinen ryöväri, joka välillä pääsi jo paratiisiin.

      • TieTaivaaseenOnKapea

        Sinä oikaiset ja vääristelet Raamatun opetusta. Jeesus opetti tällä tavalla:

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.


      • TieTaivaaseenOnKapea kirjoitti:

        Sinä oikaiset ja vääristelet Raamatun opetusta. Jeesus opetti tällä tavalla:

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.

        Siis miten tuo liittyy synnittömyyteen, ja siten pelastukseen?

        Jeesushan tuossa esittää, että Jeesuksen nimen kautta ennustajat, riivaajen ajajat, voimallisten tekojen tekijät ovat "laittomuuden tekijöitä".


    • erttkkl

      Apostoli Paavali opetti, ettei Lain töillä voi pelastua, vaan Jeesukseen uskomisen kautta! Lue vaikka Apostoli Paavalin kirjeistä!
      Mutta, joka ympärilleikkauttaa itsensä, on velvollinen kaikkea Lakia täyttämään!" UT
      Kristityt 'täyttävät Lain uskon kautta Jeesukseen!'

      • dikduk

        Ei laki ollutkaan "pelastumista" varten. Mikä oli palkkio jos kunnioitti isää ja äitiä että kauan eläisit maan päällä maan. Ei ollut mitään taivasta johon oltaisiin matkalla.


    • Setä.neuvoo
      • Absurdi aloitus. VT:n Jumala kosti ja vainosi kaikkia jotka vähänkin niskuroivat, UT:n J.N käski rakastaa vihollistaankin. Siinäpä ratkaisematonta ristiriitaa. Myyttien kirjoittajat eivät tienneet johdonmukaisuudesta yhtikäs mitään.


      • SäästäVaiTuhlaa

        Onko parempi olla viisas säästäväinen sijoittaja (hyvä palvelija) vai elää kädestä suuhun vailla suruja ja murheita (tuhlaajapoika & taivaan lintu)? Rikaskaan kun ei saa olla niin ei ehkä pitäisi säästää eikä sijoittaa?


      • SäästäVaiTuhlaa kirjoitti:

        Onko parempi olla viisas säästäväinen sijoittaja (hyvä palvelija) vai elää kädestä suuhun vailla suruja ja murheita (tuhlaajapoika & taivaan lintu)? Rikaskaan kun ei saa olla niin ei ehkä pitäisi säästää eikä sijoittaa?

        Raamatun kirjoittajat kirjoittivat tuossakin rikkauden asiassa skitsoisesti puolesta ja vastaan. Rikkaus on hyvä ja rikkaus on paha. Kertonee että kirjoittajat eivät tienneet mitä toinen kirjoittaja kirjoitti ja tuli sotkua.


      • Neuvon.setää

        Setä taas neuvoo ja määräilee täällä. Sinä ivailet kaikelle sille, mistä sinä et pidä. Sinä et taida pitää Raamatusta.


      • Setä.neuvoo
        Neuvon.setää kirjoitti:

        Setä taas neuvoo ja määräilee täällä. Sinä ivailet kaikelle sille, mistä sinä et pidä. Sinä et taida pitää Raamatusta.

        Minä en ole täällä määräillyt mitään, vaan päinvastoin tekopyhät pellet.

        Oletko jo ympärileikannut itsesi? Etkö tiedä, että Vanhassa Testamentissa sitä käsketään tekemään?


      • adgdfgsdfgds
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Minä en ole täällä määräillyt mitään, vaan päinvastoin tekopyhät pellet.

        Oletko jo ympärileikannut itsesi? Etkö tiedä, että Vanhassa Testamentissa sitä käsketään tekemään?

        Tsekkaas Raamatusta, mitä kansaa ympärileikkaus koskee.


      • dikduk
        sage8 kirjoitti:

        Absurdi aloitus. VT:n Jumala kosti ja vainosi kaikkia jotka vähänkin niskuroivat, UT:n J.N käski rakastaa vihollistaankin. Siinäpä ratkaisematonta ristiriitaa. Myyttien kirjoittajat eivät tienneet johdonmukaisuudesta yhtikäs mitään.

        Sekavaa on, kun Jeesuskin ilmoittaa että on VT:n Jumalan poika ja juuri Isän tahto pitää tehdä.


      • dikduk kirjoitti:

        Sekavaa on, kun Jeesuskin ilmoittaa että on VT:n Jumalan poika ja juuri Isän tahto pitää tehdä.

        Niin, "uutta liittoa" ei siinä mielessä ole olemassakaan. Jos kristitty ei noudata VT:ssa löytyviä "Isän tahtoja", niin helevettiin vie tie.


      • dikduk kirjoitti:

        Sekavaa on, kun Jeesuskin ilmoittaa että on VT:n Jumalan poika ja juuri Isän tahto pitää tehdä.

        Näitä sekoilevia lausuntoja on todella pilvin pimein. Tuo, mistä kirjoitat on todella ihmeellinen, Jeesus sanoi tekevänsä piirtoakaan muuttamatta isänsä tahdon mutta kuitenkin kirjoitusten mukaan muutti koko systeemin vanhakantaisesta julmuudesta "rakast vihollistasikin" pehmoiluksi. Muuan muassaan.


      • Setä.neuvoo
        adgdfgsdfgds kirjoitti:

        Tsekkaas Raamatusta, mitä kansaa ympärileikkaus koskee.

        Etkö osaa lukea asiayhteyttä? Jos minä kysyin, onko "VT:n noudattamista" puolustava ympärileikannut itsensä, niin eihän tämä ole mitään käskemistä. Ikään kuin minä muka olisin luennon tarpeessa, mitä VT:ssä oli.


    • Kirjakääröt

      Luuk.14:26. Biblia. Jos joku tulee minun tyköni, ja ei vihaa isäänsä ja äitiänsä, ja emäntäänsä ja lapsiansa, ja veljiänsä ja sisariansa, ja päälliseksi omaa henkeänsä, ei se taida olla minun opetuslapseni.

    • No siitä vaan noudattamaan VT:a. Mitäpä sieltä noudatat? Jos tuollaisen aloituksen tekee, niin tokihan sitten noudattaa kanssa, VT kaikkinensa tai ei mitään! Ok, lievensit jo uhrisäännösten suhteen, mutta jää sinne silti rutkasti mukavaa noudatettavaa. Mooseksen lain noudattaminen vie kyllä telkien taakse, mutta ei kai se haittaa jos kuvittelee noudattavansa Jumalan tahtoa.

      • LueRaamattusi

        Joo minä noudatan uhrisäännöksiä. Sen mukaan en uhraa, koska ei ole temppeliä. Siis noudatan VT:tä ja sen takia en uhraa. Paavali uhrasi eläinuhrit Uuden liiton aikana, koska silloin oli vielä temppeli. Lukisit Apostolien tekojen kirjan luvusta 23 alkaen loppun asti, niin huomaisit, että Paavali teki kaiken VT:n mukaan.


      • LueRaamattusi kirjoitti:

        Joo minä noudatan uhrisäännöksiä. Sen mukaan en uhraa, koska ei ole temppeliä. Siis noudatan VT:tä ja sen takia en uhraa. Paavali uhrasi eläinuhrit Uuden liiton aikana, koska silloin oli vielä temppeli. Lukisit Apostolien tekojen kirjan luvusta 23 alkaen loppun asti, niin huomaisit, että Paavali teki kaiken VT:n mukaan.

        Aloitus koskee VT:n noudattamista, joten kannattaa lukea joskus se, alusta loppuun ja ihan ajatuksen kanssa. Eikun noudattamaan. Good luck!


      • TieTaivaaseenOnKapea
        pilkkuviivaviiva kirjoitti:

        Aloitus koskee VT:n noudattamista, joten kannattaa lukea joskus se, alusta loppuun ja ihan ajatuksen kanssa. Eikun noudattamaan. Good luck!

        Niin teki Paavali Uuden liiton aikana:

        Ap.t.25: 7 Paavalin saavuttua kerääntyivät Jerusalemista tulleet juutalaiset hänen ympärilleen ja ahdistivat häntä monin raskain syytöksin. He eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään syytöksiään toteen. 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t. 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on tuotu vangittuna tänne. 18 Roomalaiset kyllä olisivat kuulustelun jälkeen päästäneet minut vapaaksi, koska en ollut tehnyt mitään, mistä olisin ansainnut kuolemanrangaistuksen, 19 mutta juutalaiset olivat sitä vastaan. Niinpä minun oli vedottava keisariin -- ei kuitenkaan siinä mielessä, että mitenkään tahtoisin syyttää kansaani. 20 Tämän kaiken takia minä kutsuin teidät tänne saadakseni tavata teidät ja puhua kanssanne. Olen näet kahleissa Israelin toivon tähden."

        21 Juutalaiset vastasivat: "Emme ole saaneet Juudeasta mitään kirjettä, jossa kerrottaisiin sinusta, eikä kukaan veljistä ole täällä käydessään puhunut sinusta pahaa, ei julkisesti eikä yksityisesti.


      • Ketjun otsikko kuuluu: Uuden liiton aikana tulee myös noudattaa VT:ia .

        Nyt hop-hop VT:a lukemaan ja noudattamaan! Apostolien teot on UT:n puolella.


    • Kiva_uskonto

      Eli uskiksia on miellytettävä ja huorintekijät ja varkaat on kivitettävä.

    • autuusonarmosta

      Kysyisin aloituksen tekijältä että kuinka olet onnistunut lain noudattamisessasi? Muistat varmaan ettei "vähän sinnepäin" riitä vaan laki vaatii täydellisyyttä kaikessa.

      MIten olet pärjännyt?

      • eiseniinvaikeaaole

        Jeesus vaati lain noudattamista ja lopettamaan synnin tekeminen. Kun ihminen tulee uskoon ja pyytää kastetta syntien anteeksi saamiseksi niin hän syntyy ylhäältä uudestaan. Se tarkoitaa elämäntaparemonttia. Ihminen luopuu synnin tekemisestä, mutta erehtyväisenä olentona joskus kompastuu. Silloin me voimme katua ja pyytää anteeksi. Saamme nämä pienet horjahdukset anteeksi. Mutta jos alkaa elämään tahallista syntielää, niin sellaista ei enää saa anteeksi. Lain noudattaminen on täysin mahdollista. Paavalikin sanoi, että lakia noudattavat pakanat tulevat tuomitsemaan ne juutalaiset, jotka eivät noudata lakia.


      • eiseniinvaikeaaole kirjoitti:

        Jeesus vaati lain noudattamista ja lopettamaan synnin tekeminen. Kun ihminen tulee uskoon ja pyytää kastetta syntien anteeksi saamiseksi niin hän syntyy ylhäältä uudestaan. Se tarkoitaa elämäntaparemonttia. Ihminen luopuu synnin tekemisestä, mutta erehtyväisenä olentona joskus kompastuu. Silloin me voimme katua ja pyytää anteeksi. Saamme nämä pienet horjahdukset anteeksi. Mutta jos alkaa elämään tahallista syntielää, niin sellaista ei enää saa anteeksi. Lain noudattaminen on täysin mahdollista. Paavalikin sanoi, että lakia noudattavat pakanat tulevat tuomitsemaan ne juutalaiset, jotka eivät noudata lakia.

        "Lain noudattaminen on täysin mahdollista."

        Oletko koskaan lukenut Mooseksen lakia? Noudattanut? Oletko vielä vapaalla jalalla?

        Ei hyvää päivää näitä juttuja...


      • eiseniinvaikeestaole
        pilkkuviivaviiva kirjoitti:

        "Lain noudattaminen on täysin mahdollista."

        Oletko koskaan lukenut Mooseksen lakia? Noudattanut? Oletko vielä vapaalla jalalla?

        Ei hyvää päivää näitä juttuja...

        Oletko itse koskaan lukenut Raamattua? Raamattu kertoo, että tuhatvuotisessa valtakunnassa noudatetaan Vanhan testamentin käskyjä (Hes 40-48, Sak 14, Mt 5:17-20 jne.)

        Ei sun tarvi mennä sinne tuhatvuotiseen valtakuntaan, jos et hyväksy tätä. Jos helvetin tuli on mukavampi paikka, niin sinnekkin pääsee. Jumala on täällä Hän, joka päättää laista. Sinä et määräile sitä, miten Taivasten valtakunnassa eletään.

        Sak 14:16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

        17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. 18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan. 19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.


      • kui24
        eiseniinvaikeaaole kirjoitti:

        Jeesus vaati lain noudattamista ja lopettamaan synnin tekeminen. Kun ihminen tulee uskoon ja pyytää kastetta syntien anteeksi saamiseksi niin hän syntyy ylhäältä uudestaan. Se tarkoitaa elämäntaparemonttia. Ihminen luopuu synnin tekemisestä, mutta erehtyväisenä olentona joskus kompastuu. Silloin me voimme katua ja pyytää anteeksi. Saamme nämä pienet horjahdukset anteeksi. Mutta jos alkaa elämään tahallista syntielää, niin sellaista ei enää saa anteeksi. Lain noudattaminen on täysin mahdollista. Paavalikin sanoi, että lakia noudattavat pakanat tulevat tuomitsemaan ne juutalaiset, jotka eivät noudata lakia.

        Eikö se tarkoita esim. vaatekomeron sisällönkin uusimista jos noudattaa VT:tä.


      • kui24

        Monellakaan ei taida olla varaa matkustaa lehtimajanjuhlille Jerusalemiin,ikävä kyllä /:


      • Autuusonarmosta
        eiseniinvaikeaaole kirjoitti:

        Jeesus vaati lain noudattamista ja lopettamaan synnin tekeminen. Kun ihminen tulee uskoon ja pyytää kastetta syntien anteeksi saamiseksi niin hän syntyy ylhäältä uudestaan. Se tarkoitaa elämäntaparemonttia. Ihminen luopuu synnin tekemisestä, mutta erehtyväisenä olentona joskus kompastuu. Silloin me voimme katua ja pyytää anteeksi. Saamme nämä pienet horjahdukset anteeksi. Mutta jos alkaa elämään tahallista syntielää, niin sellaista ei enää saa anteeksi. Lain noudattaminen on täysin mahdollista. Paavalikin sanoi, että lakia noudattavat pakanat tulevat tuomitsemaan ne juutalaiset, jotka eivät noudata lakia.

        Jos kerran lain noudattaminen on mahdollista niin sitä täytyy pystyä noudattamaan täydellisesti ja hairahtumatta, vai etkö usko Raamattua:

        "Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin" (Jaak. 2:9)

        Kirjoituksestasi ei tullut selvää, oletko onnistunut pitämään koko lain rikkomatta yhdessäkään kohtaa? Selitit jotain lankeemisesta ja anteeksisaamisestakin (palataan siihenkin vielä myöhemmin), mutta selvitetäänkö ensin tämä asia:

        Oletko onnistunut pitämään lain rikkomatta sitä yhdessäkään kohtaa, -siis sen jälkeen kun olet uudestisyntynyt?

        Kyllä tai ei?


      • Autuusonarmosta kirjoitti:

        Jos kerran lain noudattaminen on mahdollista niin sitä täytyy pystyä noudattamaan täydellisesti ja hairahtumatta, vai etkö usko Raamattua:

        "Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin" (Jaak. 2:9)

        Kirjoituksestasi ei tullut selvää, oletko onnistunut pitämään koko lain rikkomatta yhdessäkään kohtaa? Selitit jotain lankeemisesta ja anteeksisaamisestakin (palataan siihenkin vielä myöhemmin), mutta selvitetäänkö ensin tämä asia:

        Oletko onnistunut pitämään lain rikkomatta sitä yhdessäkään kohtaa, -siis sen jälkeen kun olet uudestisyntynyt?

        Kyllä tai ei?

        Jo jos kirjoittaa täällä, voi olla vapaalla jalalla, eli ei ole noudattanut.


      • näin.on
        Autuusonarmosta kirjoitti:

        Jos kerran lain noudattaminen on mahdollista niin sitä täytyy pystyä noudattamaan täydellisesti ja hairahtumatta, vai etkö usko Raamattua:

        "Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin" (Jaak. 2:9)

        Kirjoituksestasi ei tullut selvää, oletko onnistunut pitämään koko lain rikkomatta yhdessäkään kohtaa? Selitit jotain lankeemisesta ja anteeksisaamisestakin (palataan siihenkin vielä myöhemmin), mutta selvitetäänkö ensin tämä asia:

        Oletko onnistunut pitämään lain rikkomatta sitä yhdessäkään kohtaa, -siis sen jälkeen kun olet uudestisyntynyt?

        Kyllä tai ei?

        Sinä itsepintaisesti pidät sellaisesta käsityksestä kiinni, ettei lakia tarvitse edes yrittää noudattaa. Sellaista ei Raamattu opeta. Jos ottaa vain yhden kohdan Raamatusta ja sivuuttaa, muut niin tällainen korvasyyhyyn lukeminen on kadotuksen tie.

        Kyse lain alla olemisesta ja armosta tarkoitti alkuseurakunnan aikana hengellistä vääntöä siitä, ettei juutalaisuus ole enää pelastuksen tie, vaan nyt kun Messias on tullut ja ylösnoussut kuolemasta, niin pelastuksen tie on Jeesus Kristus. Meidän tulee nyt totella Messiasta eikä olla juutalaisia ilman Messiasta.

        Jeesus edellytti lain noudattamista ja Raamattu opettaa, että kaikien kansojen (lähetyskäsky) tulee totella Jeesusta tämänkin käskyn kohdalla. Jos emme tee Jeesuksen käskyjen mukaan, niin voimme menettää pelastuksemme.


      • Autuusonarmosta
        näin.on kirjoitti:

        Sinä itsepintaisesti pidät sellaisesta käsityksestä kiinni, ettei lakia tarvitse edes yrittää noudattaa. Sellaista ei Raamattu opeta. Jos ottaa vain yhden kohdan Raamatusta ja sivuuttaa, muut niin tällainen korvasyyhyyn lukeminen on kadotuksen tie.

        Kyse lain alla olemisesta ja armosta tarkoitti alkuseurakunnan aikana hengellistä vääntöä siitä, ettei juutalaisuus ole enää pelastuksen tie, vaan nyt kun Messias on tullut ja ylösnoussut kuolemasta, niin pelastuksen tie on Jeesus Kristus. Meidän tulee nyt totella Messiasta eikä olla juutalaisia ilman Messiasta.

        Jeesus edellytti lain noudattamista ja Raamattu opettaa, että kaikien kansojen (lähetyskäsky) tulee totella Jeesusta tämänkin käskyn kohdalla. Jos emme tee Jeesuksen käskyjen mukaan, niin voimme menettää pelastuksemme.

        Nimim. näin.on:

        "Sinä itsepintaisesti pidät sellaisesta käsityksestä kiinni, ettei lakia tarvitse edes yrittää noudattaa."

        >>Osoitatko ystävällisesti vielä kohdan jossa olen sanonut noin?


        Vältteletkö tarkoituksella vastaamasta suoraan ja yksinkertaiseen kysymykseeni jonka esitin?


        Jos olet oikeassa (sovitaan että pidämme sitä kumpikin tässävaiheessa mahdollisena) -niin sinun pitäisi kyllä voida kertoa rehellisesti oletko pystynyt täyttämään lain siinä ankaruudessaan kuin Jaakob vaatii?


        Ei ole mitään mieltä nimittäin jatkaa tätä väittelemistä jos edes sinä, joka uskot tulevasi autuaaksi lain tekoja täyttämällä, et oikeasti pysty niitä täyttämään, kai ymmärrät?


        Kerrataan siis kysymys uudelleen, voisitko vihdoin vastata, kiertelemättä, rehellisesti ja suoraan:

        Oletko pystynyt täöyttämään lain Jaakobin vaatimassa ankaruudessa?


        Kyllä tai ei. Ei mitään selittelyjä/kiertelemisiä, vaan yksinkertainen Kyllä tahi ei.


        Sitten haluan jatkaa kanssasi eteenpäin.


      • Autuusonarmosta
        torre12 kirjoitti:

        Jo jos kirjoittaa täällä, voi olla vapaalla jalalla, eli ei ole noudattanut.

        Jos et osaa muuta kuin viisastella niinpidä sinä suusi kiinni, kun sinulta ei kukaan mitään kysynyt, -epäuskoinen rienaaja.


      • Autuusonarmosta kirjoitti:

        Jos et osaa muuta kuin viisastella niinpidä sinä suusi kiinni, kun sinulta ei kukaan mitään kysynyt, -epäuskoinen rienaaja.

        Otin kyllä esille konkreettisen asian, mitä tapahtuu Raamattua noudattamalla. On vaikea silloin pysyä vapaalla jalalla, eikä voi tehdä kompromisseja. Suomen laki kun kieltää monet Raamatussa tavalliset asiat.


      • dikduk
        Autuusonarmosta kirjoitti:

        Jos kerran lain noudattaminen on mahdollista niin sitä täytyy pystyä noudattamaan täydellisesti ja hairahtumatta, vai etkö usko Raamattua:

        "Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin" (Jaak. 2:9)

        Kirjoituksestasi ei tullut selvää, oletko onnistunut pitämään koko lain rikkomatta yhdessäkään kohtaa? Selitit jotain lankeemisesta ja anteeksisaamisestakin (palataan siihenkin vielä myöhemmin), mutta selvitetäänkö ensin tämä asia:

        Oletko onnistunut pitämään lain rikkomatta sitä yhdessäkään kohtaa, -siis sen jälkeen kun olet uudestisyntynyt?

        Kyllä tai ei?

        Tuo on kristinuskon väite ei VT:n .Jos rikkoi yhden lain oli rikkonut vain yhden lain aivan samoin kuin muidenkin yhteisöjen lakien osalta. Jos oli varastanut sai siitä rangaistuksen ei muusta. Synnit eli rikkeet jotka oli tehty Jumalaa vastaan sai myös anteeksi jos katui "Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat. "

        Lait joita ei voisi noudattaa olisivat idiotismia eikä kukaan sellaisia lakeja säätäisikään, sehän sotisi tarkoitustaan vastaan .Ei toisi järjestystä hallittavaan yhteisöön, vaan sekasorron.


      • tiukkapipoista

        Saa kai täällä vastata vaikka ei kysyttäisikään. Suomalainenhan on jo luonteeltaan sellainen että vastaa kun ei kysytä ja kun kysytään niin vastaa kysymyksen vierestä.


      • eiseniinvaikeestaole kirjoitti:

        Oletko itse koskaan lukenut Raamattua? Raamattu kertoo, että tuhatvuotisessa valtakunnassa noudatetaan Vanhan testamentin käskyjä (Hes 40-48, Sak 14, Mt 5:17-20 jne.)

        Ei sun tarvi mennä sinne tuhatvuotiseen valtakuntaan, jos et hyväksy tätä. Jos helvetin tuli on mukavampi paikka, niin sinnekkin pääsee. Jumala on täällä Hän, joka päättää laista. Sinä et määräile sitä, miten Taivasten valtakunnassa eletään.

        Sak 14:16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

        17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. 18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan. 19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.

        "17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. "

        Jos joku siellä Jerusalemissa vielä ramppaa Sebaotia rukoilemassa, niin heretköön hetkeksi, rajansa kaikella. Täällä ainakin sataa monettako lie päivää putkeen...


    • evlut

      Pitää muistaa ettei lain täyttämiseksi riitä se, että jättää tekemättä kiellettyjä asioita vaan ölisäksi pitää olla täydellinen asioissa joita kristityn tulee aktiivisesti tehdä.

      Siihen ei saa tulla edes yhtä ainutta pahaa ajatusta, sillä joka rikkoo yhdessäkin kohtaa, on SYYPÄÄ kaikkeen!

      • näin.on

        Tuo on sitä väärä oppia, joka antaa harhakuvitelman siitä, ettei lakia tarvitse noudattaa. Jeesus sanoo aika ankarasti tästä asiasta ja nämä sanat koskevat myös luterilaisia pappeja:

        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        1 Piet 4:17 On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta...


      • näin.on kirjoitti:

        Tuo on sitä väärä oppia, joka antaa harhakuvitelman siitä, ettei lakia tarvitse noudattaa. Jeesus sanoo aika ankarasti tästä asiasta ja nämä sanat koskevat myös luterilaisia pappeja:

        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        1 Piet 4:17 On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta...

        Eli tämä hyvä: on parempi istua vankilassa, kun tekee taivaallisen Isän tahdon. Muuten helvetti kutsuu, ja se on paljon pahempi juttu.


    • >> Uuden liiton aikana tulee myös noudattaa VT:ia <<
      Olet muutama satavuotta jäljessä ajanlaskua eli voit rauhoittua.
      Raamattu on jo heitetty roskiin, minne se kuuluukin. Ainoastaan pieni kaapissa elänyt vähemmistö ei asiaa tiedä. Sorry!

    • kui24

      Tuossa taitaa jo olla hieman enemmän haastetta näille oikea uskoisillekin, nytkö he tivaavat sit suoraa vastausta aloittajalta, eikä kirtelyä ja kaartelua, hm. tuo kuulostaa jotenkin hyvin tutulta.

      Yleensäkin kun tääl on vaikeaa saada niitä suoria vastauksia simppeleihin kysymyksiin ;)

    • Kovasti pidätte kiinni 'taivaaseen pääsy' -opista vaikka Raamattu ei tunne koko asiaa!

      • sdfafdafds

        Ehkä halkaiset vain hiuksia. Nyt on taivas ja viimeisenä päivänä kun maa sekä taivas luodaan uudelleen, niin taivaasta tulee Uusi Jerusalem maan päälle. Maassa on silloin olot kuin taivaassa.


      • sdfafdafds kirjoitti:

        Ehkä halkaiset vain hiuksia. Nyt on taivas ja viimeisenä päivänä kun maa sekä taivas luodaan uudelleen, niin taivaasta tulee Uusi Jerusalem maan päälle. Maassa on silloin olot kuin taivaassa.

        Niin Raamattu puhuu juurikin uudesta maasta, mutta ei mitään taivaaseen menemisestä. Taivas-oppi on kreikkalaisesta filosofiasta peräisin oleva harhaoppi, ei ihminen ole mihinkään taivaaseen menossa. Ja Raamattu ei puhu taivaasta (yksikössä) vaan taivaista monikossa (hepreankielen taivas sana on monikollinen). Kaikki väärät opit on revittävä juurineen irti.

        "Maassa on silloin olot kuin taivaassa."

        - Aivan oikein, mutta kyseessä ei silti ole taivas. Jumalakin muuttaa korkeimmasta taivaasta asumaan ihmisten keskellä uuden maan päälle.


      • George_L kirjoitti:

        Niin Raamattu puhuu juurikin uudesta maasta, mutta ei mitään taivaaseen menemisestä. Taivas-oppi on kreikkalaisesta filosofiasta peräisin oleva harhaoppi, ei ihminen ole mihinkään taivaaseen menossa. Ja Raamattu ei puhu taivaasta (yksikössä) vaan taivaista monikossa (hepreankielen taivas sana on monikollinen). Kaikki väärät opit on revittävä juurineen irti.

        "Maassa on silloin olot kuin taivaassa."

        - Aivan oikein, mutta kyseessä ei silti ole taivas. Jumalakin muuttaa korkeimmasta taivaasta asumaan ihmisten keskellä uuden maan päälle.

        Elia ja Jeesus menivät nimenomaan taivaaseen, lentämällä ylös. Ilmestyskirja kertoo uskovienkin olevan taivaan korkeudessa Jeesuksen kanssa, kun Googin ja Megongin kansat hyökkäävät.


      • torre12 kirjoitti:

        Elia ja Jeesus menivät nimenomaan taivaaseen, lentämällä ylös. Ilmestyskirja kertoo uskovienkin olevan taivaan korkeudessa Jeesuksen kanssa, kun Googin ja Megongin kansat hyökkäävät.

        "Ilmestyskirja kertoo uskovienkin olevan taivaan korkeudessa Jeesuksen kanssa, kun Googin ja Megongin kansat hyökkäävät."

        - Välitila kuolleilla uskoville on paratiisissa, joka yleisesti mielletään 3. taivaaksi, mutta se on vain paikka jossa Jeesuksen omat odottavat ylösnousemusta ja uusien ruumiiden saamista. Raamattu painottaa enemmän sitä kenen kanssa on kuoleman jälkeen kuin sitä missä on, paikallahan ei ole mitään väliäkään kun ollaan ilman ruumista.

        Ilmestyskirja ei kerro mitään että kaikki uskovat katoaisivat jossain vaiheessa maan päältä taivaaseen - se on täyttä harhaoppia. Vain marttyyri kuolemalla pääsee tästä maailmasta Herran luo. Taivaaseen ihminen ei mene enää ylösnousemuksen eli tempauksen jälkeen 3½, 7, 1000 vuodeksi - eikä varsinkaan ikuisuudeksi.


      • kui2

        Miksi on niin tärkeää kuinka päin tuokin menee? Siitäkin saadaan vain riita aikaan, ei mitään sen enempää!


    • KIRKKOON_PETTYNYT

      Luterilaisen kirkon papeilla on uskonto, joka perustuu kirkon tunnustuskirjoihin, katekismukseen ja kirkolliskokouksen äänestyksiin, millä on yhä vähemmän tekemistä Raamatun kanssa ja Raamatun Jumalan kanssa.

      Olen ajatellut, ettei pappeja taida edes kiinnostaa. Kunhan nostavat palkkaa ja yrittävät pitää sekulaarin jäsenistönsä jotenkin tyytyväisenä.

      Olen miettinyt myös sitä, että haluvatko luterilaiset papit, kirkkoherrat ja piispat edes pelastua taivaaseen. Tuntuu siltä, ettei kiinnosta. Onkohan niin, ettei edes ole uskoa?

      Sellainen sanonta on, että pappi meni teologiseen tiedekuntaan uskovana ja tuli ulos ateistina.

      Papit ovat saarnaspöntössä niin paatuneen hiljaisia. He vaikeroiden puhuvat nuotilla, jossa ei ole pontta eikä asennetta. Sellaista voihkimista, josta standup koomikot saavat tehntyä pilailuhahmoja voivottelijoina.

      Papit eivät ole kylmiä eikä kuumia. He eivät välitä eivätkä viitsi. He ovat välinpitämättömiä kahvinjuojia. Tähän sopii Jeesuksen sanat Laodikean seurakunnasta:

      Ilm 3: 15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! 16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi MINÄ OKSENNAN SINUT SUUSTANI.

      17 "Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston. 18 Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet. 19 Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!

      • Sinun pitää kysyä asiaa papilta, ehkä useammaltakin, vaikkapa jossain kirkon kahvitilaisuudessa niin huomaat, että asia tuskin aivan noin on.


      • KIRKKOON_PETTYNYT
        sage8 kirjoitti:

        Sinun pitää kysyä asiaa papilta, ehkä useammaltakin, vaikkapa jossain kirkon kahvitilaisuudessa niin huomaat, että asia tuskin aivan noin on.

        Tämä on ehkä huonoin neuvo, mitä olen koskaan saanut. Minun pitäisi mennä kysymään papeilta neuvoa, miksi? Senkö takia, että he tekevät tätä työtä palkkaa varten? Senkö takia, että ovat teologian mastereita ja heidän kaulassa roikkuu risti, jos roikkuu?

        Minä olen ollut uskossa pitkään ja lukenut paljon Raamattua. Olen huomannut, että nämä papit ne vastan epäuskollisia ovat Raamatulle. He puhuvat aivan räikeästi Raamatun opetusta vastaan ja eivät ota mitääN palautetta vastaan, kun kyseselen sen perään, että miksi puhut tuota ja tätä jaetta vastaan. He ovat kuin saippuituja poilitikkoja.

        Sen verran paljon olen lukenut Raamattua, että minulle on selvinnyt se, että nämä papit ovat aina olleet epäluotettavimpia. Jeesus arvosteli ankarasti pappeja ja eikä syyttä. Onkos mikään muuttunut? Ei ole.

        Tällaista se on tänäkin päivänä, mutta luterilainen kirkko on vajonnut syvemmälle pimeyteen viimeisten 40 vuoden aikana. Kari Mäkisen ja Irja Askolan aikana on tullut avoin Jumalan vastainen toiminta, joka verhotaan tekopyhän humanismin vaatteisiin.

        Totuus elää Jumalan Sanassa. Se on kirjaksi painettu Raamattu. Sieltä kun ammentaa viisautta, niin huomaa, että papeissa ei ole viisautta.

        Ne jotka juoksevat pappien perässä saavat, mitä ansaitsevat. He halusivat vain mukavaa ajanvietettä ja ajautuvat harhaa. Kukaan ei juurikaan viitsi enää opiskella Raamattu ja laiskasti vain käydään kuuntelemassa sulosanaisia pappaja, jotka oikeasti ovat eksyttäjiä ja susia lampaiden vaatteissa.

        Mt 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        AAMEN !!!


      • Puhut nyt taas muunneltua totuutta joka on peräisin asioiden yksinhautomisesta ja fundamentalistisesta harhasta.


      • KIRKKOON_PETTYNYT kirjoitti:

        Tämä on ehkä huonoin neuvo, mitä olen koskaan saanut. Minun pitäisi mennä kysymään papeilta neuvoa, miksi? Senkö takia, että he tekevät tätä työtä palkkaa varten? Senkö takia, että ovat teologian mastereita ja heidän kaulassa roikkuu risti, jos roikkuu?

        Minä olen ollut uskossa pitkään ja lukenut paljon Raamattua. Olen huomannut, että nämä papit ne vastan epäuskollisia ovat Raamatulle. He puhuvat aivan räikeästi Raamatun opetusta vastaan ja eivät ota mitääN palautetta vastaan, kun kyseselen sen perään, että miksi puhut tuota ja tätä jaetta vastaan. He ovat kuin saippuituja poilitikkoja.

        Sen verran paljon olen lukenut Raamattua, että minulle on selvinnyt se, että nämä papit ovat aina olleet epäluotettavimpia. Jeesus arvosteli ankarasti pappeja ja eikä syyttä. Onkos mikään muuttunut? Ei ole.

        Tällaista se on tänäkin päivänä, mutta luterilainen kirkko on vajonnut syvemmälle pimeyteen viimeisten 40 vuoden aikana. Kari Mäkisen ja Irja Askolan aikana on tullut avoin Jumalan vastainen toiminta, joka verhotaan tekopyhän humanismin vaatteisiin.

        Totuus elää Jumalan Sanassa. Se on kirjaksi painettu Raamattu. Sieltä kun ammentaa viisautta, niin huomaa, että papeissa ei ole viisautta.

        Ne jotka juoksevat pappien perässä saavat, mitä ansaitsevat. He halusivat vain mukavaa ajanvietettä ja ajautuvat harhaa. Kukaan ei juurikaan viitsi enää opiskella Raamattu ja laiskasti vain käydään kuuntelemassa sulosanaisia pappaja, jotka oikeasti ovat eksyttäjiä ja susia lampaiden vaatteissa.

        Mt 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        AAMEN !!!

        "He puhuvat aivan räikeästi Raamatun opetusta vastaan ja eivät ota mitääN palautetta vastaan, kun kyseselen sen perään, että miksi puhut tuota ja tätä jaetta vastaan. He ovat kuin saippuituja poilitikkoja."

        Mitä Raamatun opetusta tarkoitat? Mitä jakeita tarkoitat? Näin kyselevät yleensä fundamentalistit, kun aletaan keskustelemaan jostakin Raamattua koskevasta aiheesta. Ja kun annat esimerkkejä, jotka ovat heille kiusallisia, he luikertelevat "uuden liiton" ym. suojiin, aivan kuten mainitsemasi saippuoidut poliitikot luistavat asiakysymyksistä.

        Kirjoitat aivan kuin ymmärtäisit Raamatun opetuksen olevan yksiselitteinen, Raamatun Jumalan olevan läpi koko kirjakokoelman samanlainen. Jos todella olet Raamattua lukenut siinä määrin kuin sanot lukeneesi, on sinun täytynyt huomata, ettei näin ole. Jos johonkin muuhun johtopäätökseen olet tullut, et joko ole ymmärtänyt lukemaasi, olet lukenut vahvasti oman agendasi värittämien lasien läpi, tai valehtelet lukeneesi.

        Oman agendan mukaisia paloja Raamatusta pystyy noukkimaan hyvin eri tavoilla ajattelevat ihmiset. Mitä sieltä sitten meidän kuuluisi valikoida? Opettajista suurin, Jeesus Nasaretilainen antaa esimerkin:

        fundis:"HEEEEEEI, elekee katkoa niitä tähkäpäitä, on sapatti. Mitään työtä ei pidä sinun tekemän!"

        Jeesus: "Ettekö ole lukeneet mitä Daavid teki...



        fundis:"HEEEEEI, elekee syyä ryttyytäkö ennenkö ootte pessy käet!"
        Jeesus: "Koska tarkoitat rituaalista puhdistautumista, etkä käsihygieniaa yleensä vaikkapa syojaksi hepatiitia vastaan, sanoisin ettei se saastuta mikä menee suusta sisään, vaan mikä tulee suusta ulos":

        fundis:"HEEEEI, eläs sie paranna sitä spitaalista, on sapatti!"
        Jeesus:"Kamoon, funtsi vähän, jos sun härkä tippuu sapattina kaivoon, etkö muka nosta sitä ylös? Äly hoi, älä jätä"


      • koitas.ymmärtää.oikein
        pilkkuviivaviiva kirjoitti:

        "He puhuvat aivan räikeästi Raamatun opetusta vastaan ja eivät ota mitääN palautetta vastaan, kun kyseselen sen perään, että miksi puhut tuota ja tätä jaetta vastaan. He ovat kuin saippuituja poilitikkoja."

        Mitä Raamatun opetusta tarkoitat? Mitä jakeita tarkoitat? Näin kyselevät yleensä fundamentalistit, kun aletaan keskustelemaan jostakin Raamattua koskevasta aiheesta. Ja kun annat esimerkkejä, jotka ovat heille kiusallisia, he luikertelevat "uuden liiton" ym. suojiin, aivan kuten mainitsemasi saippuoidut poliitikot luistavat asiakysymyksistä.

        Kirjoitat aivan kuin ymmärtäisit Raamatun opetuksen olevan yksiselitteinen, Raamatun Jumalan olevan läpi koko kirjakokoelman samanlainen. Jos todella olet Raamattua lukenut siinä määrin kuin sanot lukeneesi, on sinun täytynyt huomata, ettei näin ole. Jos johonkin muuhun johtopäätökseen olet tullut, et joko ole ymmärtänyt lukemaasi, olet lukenut vahvasti oman agendasi värittämien lasien läpi, tai valehtelet lukeneesi.

        Oman agendan mukaisia paloja Raamatusta pystyy noukkimaan hyvin eri tavoilla ajattelevat ihmiset. Mitä sieltä sitten meidän kuuluisi valikoida? Opettajista suurin, Jeesus Nasaretilainen antaa esimerkin:

        fundis:"HEEEEEEI, elekee katkoa niitä tähkäpäitä, on sapatti. Mitään työtä ei pidä sinun tekemän!"

        Jeesus: "Ettekö ole lukeneet mitä Daavid teki...



        fundis:"HEEEEEI, elekee syyä ryttyytäkö ennenkö ootte pessy käet!"
        Jeesus: "Koska tarkoitat rituaalista puhdistautumista, etkä käsihygieniaa yleensä vaikkapa syojaksi hepatiitia vastaan, sanoisin ettei se saastuta mikä menee suusta sisään, vaan mikä tulee suusta ulos":

        fundis:"HEEEEI, eläs sie paranna sitä spitaalista, on sapatti!"
        Jeesus:"Kamoon, funtsi vähän, jos sun härkä tippuu sapattina kaivoon, etkö muka nosta sitä ylös? Äly hoi, älä jätä"

        Jeesus sanoi, ettei pieninkään piirto laista häviä ja käski opettaa tämän kaikille kansoille.

        Jeesus opetti lakihenkisille fariseuksille, mikä on lain alkuperäinen tarkoitus. Lakia pitää noudattaa, kuten se on tarkoitettu. Jeesus opetti, että sapattisääntö ei tarkoita sitä, etteikö saisi parantaa sapattina tai pelastaan toisen henkeä. Sapatti on lepoa varten ja silloin ei saa pitää kauppoja auki. Mutta kuolemanvaarassa olevan saa pelastaa ja nälkiintynyt saa syödä.

        Lakihenkiset fariseukset ovat lisänneet lakiin paljon sellaisia perinnäissääntöjä, joilla itse asiassa kumotaan Jumalan sanaa.

        Luteriliasella kirkolla on myös paljon oppeja, joita ei ole Raamatussa ja niiden tarkoitus on kumota Jumalan sanaa.


      • koitas.ymmärtää.oikein kirjoitti:

        Jeesus sanoi, ettei pieninkään piirto laista häviä ja käski opettaa tämän kaikille kansoille.

        Jeesus opetti lakihenkisille fariseuksille, mikä on lain alkuperäinen tarkoitus. Lakia pitää noudattaa, kuten se on tarkoitettu. Jeesus opetti, että sapattisääntö ei tarkoita sitä, etteikö saisi parantaa sapattina tai pelastaan toisen henkeä. Sapatti on lepoa varten ja silloin ei saa pitää kauppoja auki. Mutta kuolemanvaarassa olevan saa pelastaa ja nälkiintynyt saa syödä.

        Lakihenkiset fariseukset ovat lisänneet lakiin paljon sellaisia perinnäissääntöjä, joilla itse asiassa kumotaan Jumalan sanaa.

        Luteriliasella kirkolla on myös paljon oppeja, joita ei ole Raamatussa ja niiden tarkoitus on kumota Jumalan sanaa.

        "Jeesus sanoi, ettei pieninkään piirto laista häviä ja käski opettaa tämän kaikille kansoille. "

        Jaa-a, sanoikohan loppupeleissä noin Jeesus Nasaretilainen, vai laittoiko evankelista Matteus evankelistoista juutalaisimpana sanat hänen suuhunsa. Jeesuksen kuitenkin kerrotaan kumonneen ja liudentaneen lakia.


      • koitas.ymmärtää.oikein kirjoitti:

        Jeesus sanoi, ettei pieninkään piirto laista häviä ja käski opettaa tämän kaikille kansoille.

        Jeesus opetti lakihenkisille fariseuksille, mikä on lain alkuperäinen tarkoitus. Lakia pitää noudattaa, kuten se on tarkoitettu. Jeesus opetti, että sapattisääntö ei tarkoita sitä, etteikö saisi parantaa sapattina tai pelastaan toisen henkeä. Sapatti on lepoa varten ja silloin ei saa pitää kauppoja auki. Mutta kuolemanvaarassa olevan saa pelastaa ja nälkiintynyt saa syödä.

        Lakihenkiset fariseukset ovat lisänneet lakiin paljon sellaisia perinnäissääntöjä, joilla itse asiassa kumotaan Jumalan sanaa.

        Luteriliasella kirkolla on myös paljon oppeja, joita ei ole Raamatussa ja niiden tarkoitus on kumota Jumalan sanaa.

        "Luteriliasella kirkolla on myös paljon oppeja, joita ei ole Raamatussa ja niiden tarkoitus on kumota Jumalan sanaa. "

        Miten niin kumota? Niin käsitys Jumalasta kuin hänen "sanansakin" elää ja muuttuu läpi koko Raamatun, sen vuosituhannen aikana syntyneiden kirjoitusten. Elämme niin ajallisesti, kulttuurillisesti kuin maantieteellisestikin hyvin erilaisessa maailmassa kuin Raamatun ajan ihmiset. Ei nykymaailmassa pitkälle pötkittäisi, jos opetus perustuisi Mooseksen säädöksiin karjaeläimistä, orjista ja kuolemanrangaistuksiin johtavista hairahduksista (jos siis pitäydymme ketjun aiheessa, eli VT:ssa).

        Ei Raamattu ole mikään erehtymätön kaiken käsikirja. Elämme täysin erilaisessa maailmassa, josta myös tiedämme tsiljoona kertaa enemmän, kuin Raamatun kirjoittajat. Kirkon opeissa on käsittämättömiä kiemuroita, en sitä kiellä, jo uskontunnustus joutaisi pitkälti romukoppaan. Kirkko voisi päivittää huomattavasti oppejaan, mutta ei suinkaan lähemmäs Raamatun ajan maailmankuvaa, vaan nykyaikaa.

        Joku kirjoitteli "taivaaseen pelastumisesta". *huokaus*

        No, kun tässä nyt VT:a noudatetaan, on huomattava, ettei VT tunne taivasta, ainakaan siten kuin hihhulikristityt sen tuntuvat ymmärtävän. Jos puhutaan niistä VT:n "noudatettavista" osista, Toorasta, Mooseksen laista, niin ei siellä tunneta sen paremmin taivasta kuin helvettiäkään. Kaikki tapahtuu täällä maan päällä ja tässä elämässä. Kun noudattaa lakia, Jumala antaa kaikkea hyvää. Jos tulee töpeksittyä, saa yöllisiä ejakulaatioita tai menstruoi, eli saastuu, laissa säädettyjä eläimiä tappamalla voipi puhdistautua.

        Kun sitten viimeistään Israelin kansan kovien kohtalojen myötä alkoi pikku hiljaa selviämään, ettei se menekään niin, jumalatonkin elää porskuttaa ja voi paksusti, hurskas makaa sapatin, syö tarkasti säädösten mukaan ja on kaikin puolin lainkuuliainen mutta ei, ei mene hyvin. On sairautta ja köyhyyttä ja vaikeuksia...kansakin viedään muille maille siirtolaisiksi, temppeli tuhotaan...Joku alkoi kehittelemään ideaa, ettei se näin voi mennä. Joskushan tilit pitää tasata. Alkoi vähitellen kehittymään ajatus tuomiosta aikojen lopulla, ja tätä jatkumoa on sitten kristittyjen "taivaaseen pelastumisetkin".

        Olkaa kuitenkin huoleti. Taivasta ei ole, ei ole helvettiäkään. Näin myös VT:n mukaan.


      • dikduk
        koitas.ymmärtää.oikein kirjoitti:

        Jeesus sanoi, ettei pieninkään piirto laista häviä ja käski opettaa tämän kaikille kansoille.

        Jeesus opetti lakihenkisille fariseuksille, mikä on lain alkuperäinen tarkoitus. Lakia pitää noudattaa, kuten se on tarkoitettu. Jeesus opetti, että sapattisääntö ei tarkoita sitä, etteikö saisi parantaa sapattina tai pelastaan toisen henkeä. Sapatti on lepoa varten ja silloin ei saa pitää kauppoja auki. Mutta kuolemanvaarassa olevan saa pelastaa ja nälkiintynyt saa syödä.

        Lakihenkiset fariseukset ovat lisänneet lakiin paljon sellaisia perinnäissääntöjä, joilla itse asiassa kumotaan Jumalan sanaa.

        Luteriliasella kirkolla on myös paljon oppeja, joita ei ole Raamatussa ja niiden tarkoitus on kumota Jumalan sanaa.

        Itse asiassa se että sabattina ei vain saa vaan pitää pelastaa henki, on laissa itsessään määrätty. Lakia pitää pitää noudattaa jotta siitä eläisi, ei jotta kuolisi.Tulkinta on juuri fariseusten.

        "Lakihenkiset fariseukset ovat lisänneet lakiin paljon sellaisia perinnäissääntöjä, joilla itse asiassa kumotaan Jumalan sanaa." Eivät ole lisänneet vaan on ollut pakko tulkita, lakihan sanoo ettei sabattina saa tehdä yhtään askaretta, se ei siis sano että kaupat pitää pitää kiinni, mutta tulipalon saa sammuttaa. Kristityillä on se etu puolellaan ettei laki ole koskaan koskenut heitä, joten he voivat väittää ihan mitä hyvänsä, vaikka haukkua räksyttää ihan turhaan, juutalaiset eivät. Elämä on elettävä JA sabatti pyhitettävä.


    • PasiToivonen

      >>Uuden liiton aikana tulee myös noudattaa VT:ia...>>

      Viiniä sitten saa juoda. Hyvä.

      • näin.se.on

        Kyllä - viiniä ja olutta saa juoda juhlien aikana, mutta ei niin, että menet epäasiallisella tavalla humalaan. Viini on Raamatun mukaan sallittu ruokajuoma, mutta Raamattu opastaa, ettei viinillä saa juopotella.

        Alkoholistit eivät peri taivasten valtakuntaa, kuten ei peri neitsyt Mariaa rukoilevat epäjumalanpalvelijat eikä Pyhää Henkeä pilkanneet Pasi Toivoset.


      • näin.se.on kirjoitti:

        Kyllä - viiniä ja olutta saa juoda juhlien aikana, mutta ei niin, että menet epäasiallisella tavalla humalaan. Viini on Raamatun mukaan sallittu ruokajuoma, mutta Raamattu opastaa, ettei viinillä saa juopotella.

        Alkoholistit eivät peri taivasten valtakuntaa, kuten ei peri neitsyt Mariaa rukoilevat epäjumalanpalvelijat eikä Pyhää Henkeä pilkanneet Pasi Toivoset.

        Aika vastenmielistä ja ehdottomasti väärin on kenenkään ihmisen tuomita toisia ihmisiä helvettiin. Vaikka on miten ns.oikeauskoinenkin. Helvettiä ei ole ja jos Jumala on, on törkeätä astua hänen tuomiovaltansa piiriin.


      • näin.se.on
        sage8 kirjoitti:

        Aika vastenmielistä ja ehdottomasti väärin on kenenkään ihmisen tuomita toisia ihmisiä helvettiin. Vaikka on miten ns.oikeauskoinenkin. Helvettiä ei ole ja jos Jumala on, on törkeätä astua hänen tuomiovaltansa piiriin.

        Ei kukaan tässä ole Jumalan tuomiovaltaa käyttänyt omin päin. Et tiedä, mitä Pasi Toivonen on suustaan päästänyt ja mitä tapahtui. Se kerron, että Pasi Toivonen teki Pyhä Hengen pilkkaa ja sen takia ei pelastu taivaaseen (Joh 20:22,23).

        Sitten helvetistä. Se on totta ja sinne päättyy suurin osa ihmiskunnasta. Se on ikuinen rangaistus, jossa tuska ei lopu koskaan.


      • näin.se.on kirjoitti:

        Ei kukaan tässä ole Jumalan tuomiovaltaa käyttänyt omin päin. Et tiedä, mitä Pasi Toivonen on suustaan päästänyt ja mitä tapahtui. Se kerron, että Pasi Toivonen teki Pyhä Hengen pilkkaa ja sen takia ei pelastu taivaaseen (Joh 20:22,23).

        Sitten helvetistä. Se on totta ja sinne päättyy suurin osa ihmiskunnasta. Se on ikuinen rangaistus, jossa tuska ei lopu koskaan.

        Höpöhöpö, jos Jumala on olemassa, hän määrittelee suvereenisti onko Pasi Toivonen tai kukaan muukaan tehnyt mitään rangaistusta aiheuttavaa eikä siihen joku hellari tai muu hihhuli vaikuta pätkän vertaa luuleepa itsestään sitten mitä tahansa.

        Sitten helvetistä. Sitä ei ole, siitä ei puhuttu VT:ssakaan mitään ja Paavalikaan ei siihen uskonut. Jeesuksen sanomisiksi on pantu sitten mitä tahansa silloisen valtataistelun takia kuten kaikki vakavasti otettavat tutkimuksetkin ovat osoittaneet.


      • näin.se.on
        sage8 kirjoitti:

        Höpöhöpö, jos Jumala on olemassa, hän määrittelee suvereenisti onko Pasi Toivonen tai kukaan muukaan tehnyt mitään rangaistusta aiheuttavaa eikä siihen joku hellari tai muu hihhuli vaikuta pätkän vertaa luuleepa itsestään sitten mitä tahansa.

        Sitten helvetistä. Sitä ei ole, siitä ei puhuttu VT:ssakaan mitään ja Paavalikaan ei siihen uskonut. Jeesuksen sanomisiksi on pantu sitten mitä tahansa silloisen valtataistelun takia kuten kaikki vakavasti otettavat tutkimuksetkin ovat osoittaneet.

        Sinä näytät olevan nettitrolli, joka notkuu kristillisten palstalla. Ylpeänä esittelet typeryyttäsi. Raamattu kertoo monessa paikassa helvetistä. Tässä muutama esimerkki:

        Luuk. 16: 19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa. 20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. 21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.

        22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.' 27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. 28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' 29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

        Ap.t. 24: 24 Jonkin ajan kuluttua Felix tuli juutalaisen vaimonsa Drusillan kanssa vankilaan, lähetti hakemaan Paavalia ja kuunteli, mitä tämä kertoi uskosta Kristukseen Jeesukseen. 25 Mutta kun Paavali puhui Jumalan tahdon mukaisesta elämästä, halujen hillitsemisestä ja TULEVASTA TUOMIOSTA, Felix pelästyi ja sanoi: "Saat mennä. Kutsun sinut taas toiste, kun minulla on aikaa." 26 Hän myös toivoi saavansa Paavalilta rahaa, ja siksi hän tavan takaa haetti Paavalin luokseen ja keskusteli hänen kanssaan.

        Ilm 14:9 Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, 10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. 12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Ilm 20: 10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.


      • Uskovainen.juoppo
        näin.se.on kirjoitti:

        Kyllä - viiniä ja olutta saa juoda juhlien aikana, mutta ei niin, että menet epäasiallisella tavalla humalaan. Viini on Raamatun mukaan sallittu ruokajuoma, mutta Raamattu opastaa, ettei viinillä saa juopotella.

        Alkoholistit eivät peri taivasten valtakuntaa, kuten ei peri neitsyt Mariaa rukoilevat epäjumalanpalvelijat eikä Pyhää Henkeä pilkanneet Pasi Toivoset.

        Alkoholismi on sairaus! Vissiinniin kait muutkaan sairaat eivät peri taivasten valtakuntaa, vai?


      • dfgsdfsgfds
        Uskovainen.juoppo kirjoitti:

        Alkoholismi on sairaus! Vissiinniin kait muutkaan sairaat eivät peri taivasten valtakuntaa, vai?

        Alkoholismi ei ole sairaus. Se on vastuutonta käytöstä, jossa liika alkoholiin turvautuminen on tehnyt ihmisestä juopon. Alkoholimista pääsee eroon, kun päättää lopettaa juomisen. Ne jotka eivät viitsi, ne eivät pelastu.


      • kui2

        Jaa että vain juhla-aikoina viiniä. Kyllä Raamatun maissa käyttänevät myös ruokajuomana ja syödä tietysti tulee joka päivä.


      • dfgdfgdfgd
        kui2 kirjoitti:

        Jaa että vain juhla-aikoina viiniä. Kyllä Raamatun maissa käyttänevät myös ruokajuomana ja syödä tietysti tulee joka päivä.

        Raamatun aikana viini oli normaali ruokajuoma. Mutta viiniä ei saa jouda humalahakuisesti. Pari lasia ruuan kanssa on ok, mutta humaltuminen suurilla määrillä ei ole ok.


    • Rovasti_Olavi_Peltolan

      Sivuilta lainattua aiheeseen liittyen:

      "Minä teen Israelin huoneen kanssa uuden liiton ... Minä annan lakini heidän sisimpäänsä. Jer. 31:31-33.

      Jo senkin pitäisi herättää jokaisen huomiota, että Herra tässä sanoo: »Minä teen uuden liiton» - ja lausuu painokkaasti: ei sellaista kuin edellinen liitto oli, jonka minä heidän isiensä kanssa tein, kun vein heidät Egyptin maasta ja saatoin heidät Siinainvuorelle. Huomaathan Herran aikovan tehdä liiton, joka ei ollut sellainen kuin lain liitto oli - ei sellainen, hän sanoo. Kuinka kummallista onkaan, ettei kumminkaan kukaan ihminen sitä usko, ettei juuri kukaan elävällä tavalla tiedä muusta kuin lainliitosta.

      Mutta Herra Jumala sanoo myös selvästi, missä erotus näiden kahden liiton välillä on. Oli erityisesti kolme eroavaa kohtaa. Ensinnä että kun edellisessä liitossa laki oli kiveen kirjoitettu, ja ihmisten sydämet haluttomia, niin että Herran täytyi heitä pakottaa. Nyt laki on kirjoitettava itse sydämeen ja mieleen, s.o. hän antaa meille Pyhän Hengen sydämellisen halun ja rakkauden hyvään, joka meissä muuttuu sisäiseksi, eläväksi laiksi. Toiseksi, että kun edellisen liiton sääntöjä toinen ihminen saattoi toiselle selittää, koska tapojen laki on, joskin himmenneenä, vieläpä pakanainkin luonnossa.

      Uusi liitto tuli olemaan sellainen, ettei kukaan voinut siihen perehtyä kaikella sillä opetuksella, mitä veli voi veljelleen antaa. Jeesuksen selityksen mukaan piti kaikkien tulla siihen Jumalan opettamiksi. Tästä Jeesus usein puhuu: »Ei kukaan tule minun tyköni, ellei Isä vedä häntä.» »Ei Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmaista.»

      Mutta kolmas eroava kohta on siinä, että kun synnit aina olivat rangaistavat ja syntisen maksettavat, niin uudessa liitossa synnit annetaan anteeksi, niitä ei lueta syntiselle. Tämä selitys alkaa merkillisellä sillä sanalla - sillä minä olen ne antava anteeksi, joka osoittaa, että tämä anteeksianto on kahden edellisen kohdan syy ja peruste.

      Niinpä todella onkin. Niin koko Raamattu opettaa, ja niin kokemus neuvoo, että vasta sitten ihminen oppii tuntemaan Jumalan, ja vasta sitten laki tulee sydämeen kirjoitetuksi. Sydämellinen halu kulkea Herran käskyjen tietä syntyy, kun Herra antaa hänelle kaikki synnit anteeksi ja lohduttaa hänen sydäntänsä.

      Tätä apostoli lujasti teroittaa niitä vastaan, jotka hänenkin aikanaan sanoivat lohdullisen »uskon saarnan» tekevän lain mitättömäksi ja sitä vastoin lain vaikuttavan pyhitystä. Hän sanoo heille: »Te älyttömät galatalaiset! Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?» Ja sitten hän sanoo roomalaisille: »Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Emme suinkaan, vaan me vahvistamme lain.»

      Niinpä itse Herra Jumala tässä sanoo: »Laki on kirjoitettava heidän sydämeensä ja mieleensä: Sillä minä olen antava heidän rikoksensa anteeksi enkä ole heidän syntiänsä enää muistava.» Niin tapahtuu (Apt. 10), että juuri Pietarin lausuessa sanat: »Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen,. joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta» - juuri »kun Pietari vielä näitä puhui, laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka puheen kuulivat.»

      Sen takia meidän pitää oppia täydelleen luopumaan luulosta, että uskon saarnan lisäksi vielä tarvitaan toista saarnaa Pyhän Hengen ja pyhityksen saamiseksi. Ei, tämä uskon saarna yksin antaa Pyhän Hengen. Ei yksikään ihminen voi uskoa eikä tulla Kristuksessa vanhurskautetuksi ilman Pyhää Henkeä. Ja missä Pyhä Henki asuu, siinä hän pyhittää.

      Ja kaikki hurskaus, jota ei armo ja usko ole synnyttänyt, on vain luonnon »kuollutta työtä» eli pakosta tehtyä »lain työtä», joka kaikki on kirouksen alaista. Sen takia apostoli sanoo: »Minä olen lain kautta kuollut pois laista elääkseni Jumalalle.» Ja vielä: »Mutta nyt olemme irti laista, niin että palvelemme Jumalaa Hengen synnyttämässä uudessa olotilassa emmekä kirjaimen alaisessa vanhassa.»

      Sitä tarkoittaa Herra Jumala sanoessaan: »Minä annan lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä. Sillä minä olen antava heidän rikoksensa anteeksi enkä ole heidän syntiänsä enää muistava.»

      Tämä Jumalan pyhitysoppi ei koskaan estä vakavaa ja tärkeää varoituksen käyttöä eikä myös uskollisen viinitarhurin toimittamaa oksain perkaamista, vaan se osoittaa ainoastaan, kuinka turhaa työtä kuolleitten oksain perkaaminen on, ne kun kuitenkin tulevat poltettaviksi, olkoot kuinka hyvin peratut tahansa.

      Mutta tämä sisällinen elämä, tämä halu ja rakkaus hyvään tulevat yksinomaan tyhjäksi tehtyyn syntiseen tulvivasta armosta, joka sulattaa sydämen ja antaa Pyhän Hengen. Niin siis käsitämme Herran Jumalan sanat: »Minä annan lakini heidän sisimpäänsä - sinä, sillä minä olen antava heidän rikoksensa anteeksi enkä ole heidän syntiänsä enää muistava.»"

      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/cor/cor8-22.html

      • näin.on

        Minä annan lakini heidän sisimpäänsä tarkoittaa sitä, että ihmiset alkavat tottelemaan lakia. Se ei tarkoitaa sitä, että ihminen voi itse määritellä lakinsa. Se sisältää vaatimuksen totella Jumalan lakia.


      • näin.on kirjoitti:

        Minä annan lakini heidän sisimpäänsä tarkoittaa sitä, että ihmiset alkavat tottelemaan lakia. Se ei tarkoitaa sitä, että ihminen voi itse määritellä lakinsa. Se sisältää vaatimuksen totella Jumalan lakia.

        Ihminen määrittelee kuitenkin lakinsa itse ja ainakin länsimaisissa sivistysvaltioissa se toimii hyvin. Esim. homoseksuaaleja ei surmata vaikka näin pitäisi ns. Jumalan laissa Mooseksen kirjojen mukaan tehdä.


      • dfafadsfafd
        sage8 kirjoitti:

        Ihminen määrittelee kuitenkin lakinsa itse ja ainakin länsimaisissa sivistysvaltioissa se toimii hyvin. Esim. homoseksuaaleja ei surmata vaikka näin pitäisi ns. Jumalan laissa Mooseksen kirjojen mukaan tehdä.

        Jumala ei hyväksy homoparisuhteita. Homojen velvollisuus on elää yksin. Ihminen on alkanut yhä enemmän kirjoittamaan Jumalan tahdon vastaisia lakeja, myös täällä Suomessa. Siitä Suomi saa oman rangaistuksensa.


      • dfafadsfafd kirjoitti:

        Jumala ei hyväksy homoparisuhteita. Homojen velvollisuus on elää yksin. Ihminen on alkanut yhä enemmän kirjoittamaan Jumalan tahdon vastaisia lakeja, myös täällä Suomessa. Siitä Suomi saa oman rangaistuksensa.

        Onneksi olet väärässä.


      • dikduk

        Minusta järjetön keskustelu. Tietenkään kristittyjen ei tarvitse noudattaa juutalaisen uskonnon määräyksiä yhtä vähän kuin juutalaisten kristittyjen. Sekaannus johtuu siitä etteivä jotkut kristityt ymmärrä että on kyse kahdesta eri uskonnosta ja vieläpä täysin erilaisesta. Kristinuskon perustajat olivat kaikki juutalaisia ja siksi käyttivät juutalaisuuden kirjoituksia - mitä muitakaan?

        Juutalaisuus kuitenkin on perustaltaan etninen uskonto, ei universaali, juutalaisuus ei tarjoa kenellekään pelastusta, mutta ei liioin uhkaa kadotuksella vaan oman syntyaikansa uskontojen tapaan kertoo kuinka omaan kansaan kuuluvien tulee elää - ei siis muiden. Kristinuskoon kuuluu kaikkien muiden käännyttäminen kristityiksi, myös juutalaisten, joten miksi alkaa noudattaa katoavaksi ja turhaksi itse tuomitsemansa uskonnon tapoja?


    • Setä.neuvoo

      Näitä "noudatettava VT:tä" pellentouhuja on tehtailtu eri osastoille:

      http://keskustelu.suomi24.fi/haku?keyword=noudattaa vt:

      Tiedättekö te "VT:n noudattamista" vaativat pellet, mitä siellä Vanhassa Testamentissa lukee? Mm. morsiamenhinta, ympärileikkaus, rukousviitan tupsujen valmistus, jne.? Jos aiotte harhailla 40 vuotta Siinain erämaassa ja kanniskella siellä kultaista pöytää ja muuta juutalaisuuden jumalanpalveluskalustoa, niin tervemenoa vaan ja onnea yritykselle!

      http://keskustelu.suomi24.fi/haku?keyword=noudattaa vt

      • dikduk

        Eksodustarina ei ole tosi, mutta Israelin uskonto oli uhrikultti, siksi kristinuskossakin uhriajatus on perusta.Siinä oman opettajan ja messiaaksi uskotun Jeesuksen väkivaltainen kuolema miehittäjän käsissä olikin uhri, joka toisi synnit anteeksi ja tekisi turhaksi temppeliuhrit, vaikka siellä vain osa uhreista oli syntiuhreja eivätkä ei-juutalaiset tarvinneet uhreja lainkaan.


      • Tämä.On.Totuus

        Nimimerkki 'setä.neuvoo':lle,

        Sinä aloit kutsumaan lain noudattamista vaativia jo pelleiksi. Tämä tarkoittaa samaa, kuin pilkkaisit heitä hulluiksi.

        Sinä myös kumosit lain ja niin opetit. Sinua tullaan kutsumaan Taivasten valtakunnassa kaikkein pienimmäksi/vähäisimmäksi ja jos muut eivät noudata sinua paremmin Jumalan tahtoa, niin he eivät pääse taivaaseen.

        Sain toimeksiannon ilmoittaa sinulle, että sinun syntiesi anteeksianto on kielletty (Joh 20:22,23). Et voi enää pelastua. Jumala tuomitsi sinut sen mukaan, mitä sinun suustasi tuli.

        Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. 22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.


      • Setä.neuvoo
        Tämä.On.Totuus kirjoitti:

        Nimimerkki 'setä.neuvoo':lle,

        Sinä aloit kutsumaan lain noudattamista vaativia jo pelleiksi. Tämä tarkoittaa samaa, kuin pilkkaisit heitä hulluiksi.

        Sinä myös kumosit lain ja niin opetit. Sinua tullaan kutsumaan Taivasten valtakunnassa kaikkein pienimmäksi/vähäisimmäksi ja jos muut eivät noudata sinua paremmin Jumalan tahtoa, niin he eivät pääse taivaaseen.

        Sain toimeksiannon ilmoittaa sinulle, että sinun syntiesi anteeksianto on kielletty (Joh 20:22,23). Et voi enää pelastua. Jumala tuomitsi sinut sen mukaan, mitä sinun suustasi tuli.

        Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. 22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Tuo ei ole mikään pätevä yhtikäs mihinkään. Te harhaoppiset teoilla pelastumisen tavoittelijat olette kristinuskon ulkopuolella. Vrt. Gal 5.

        Tuon keskustelun otsikossa oli kysymys "VT:n" noudattamisesta. Tiedätkö sinä mikä on VT? Vanha testamentti? Aiotko sinä saatanan tomppeli kulkea 40 vuotta erämaassa, kanniskella Ilmestysmajaa ja tavoitella pelastusta VT:n noudattamisen kautta? Aiotko saatanan tomppeli noudattaa aivan kaikkea, mitä VT:ssä sanotaan?

        Pelastusta ei saada teoilla. Ef 2.

        http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm

        Ei lain teoilla, eikä VT:n teoilla, saada pelastusta. VT:n, jossa kerrotaan sodista ja murhista ja huoraamisesta. Saatanan riivattuko sinä olet, kun koet kunnia-asiaksi tapella Ef 2- luvun armoa vastaan?


      • Tämä.On.Totuus
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään pätevä yhtikäs mihinkään. Te harhaoppiset teoilla pelastumisen tavoittelijat olette kristinuskon ulkopuolella. Vrt. Gal 5.

        Tuon keskustelun otsikossa oli kysymys "VT:n" noudattamisesta. Tiedätkö sinä mikä on VT? Vanha testamentti? Aiotko sinä saatanan tomppeli kulkea 40 vuotta erämaassa, kanniskella Ilmestysmajaa ja tavoitella pelastusta VT:n noudattamisen kautta? Aiotko saatanan tomppeli noudattaa aivan kaikkea, mitä VT:ssä sanotaan?

        Pelastusta ei saada teoilla. Ef 2.

        http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm

        Ei lain teoilla, eikä VT:n teoilla, saada pelastusta. VT:n, jossa kerrotaan sodista ja murhista ja huoraamisesta. Saatanan riivattuko sinä olet, kun koet kunnia-asiaksi tapella Ef 2- luvun armoa vastaan?

        Olet menettänyt pelastuksi. Teit vieläpä lisäksi Pyhän Hengen pilkkaa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14322476/p--paavola-uhkaa-seurakuntien-johtajia-kuolemalla#comment-85156307


      • m..o.t
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään pätevä yhtikäs mihinkään. Te harhaoppiset teoilla pelastumisen tavoittelijat olette kristinuskon ulkopuolella. Vrt. Gal 5.

        Tuon keskustelun otsikossa oli kysymys "VT:n" noudattamisesta. Tiedätkö sinä mikä on VT? Vanha testamentti? Aiotko sinä saatanan tomppeli kulkea 40 vuotta erämaassa, kanniskella Ilmestysmajaa ja tavoitella pelastusta VT:n noudattamisen kautta? Aiotko saatanan tomppeli noudattaa aivan kaikkea, mitä VT:ssä sanotaan?

        Pelastusta ei saada teoilla. Ef 2.

        http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm

        Ei lain teoilla, eikä VT:n teoilla, saada pelastusta. VT:n, jossa kerrotaan sodista ja murhista ja huoraamisesta. Saatanan riivattuko sinä olet, kun koet kunnia-asiaksi tapella Ef 2- luvun armoa vastaan?

        Sinun tulisi lukea koko kirje efesolaisille, eikä irroittaa muutamia jakeita irti asiayhteydestä, koska efesolaiskirjeen 2.-luku ei todellakaan kumoa lakia. Se ei opeta niin, että pakanoitten tulisi hylätä juutalaisten laki, jota mm. Paavali noudatti tarkasti kuolemaansa asti (Ap.t. 25:8, 28:17-21).

        Efesolaiskirjeessä Paavali toteaa mm. seuraavaa:

        Ef 4:17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: ÄLKÄÄ ENÄÄ ELÄKÖ NIIN KUIN PAKANAT! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä, 18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita. 19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen. 20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu, 21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on. 22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.

        Ef 5:6 Älkää antako kenenkään pettää itseänne tyhjillä puheilla, sillä niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa kaikkia tottelemattomia. 7 Älkää siis olko sellaisten kanssa missään tekemisissä.

        Efesolaiskirjeessä on paljon moraalisääntöjä, jotka on johdettu suoraan Vanhan testamentin käskyistä.

        Paavali sanoi Roomalaiskirjeessä pakanoille juutalaisten laista tällaista:

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.


      • m..o.t
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään pätevä yhtikäs mihinkään. Te harhaoppiset teoilla pelastumisen tavoittelijat olette kristinuskon ulkopuolella. Vrt. Gal 5.

        Tuon keskustelun otsikossa oli kysymys "VT:n" noudattamisesta. Tiedätkö sinä mikä on VT? Vanha testamentti? Aiotko sinä saatanan tomppeli kulkea 40 vuotta erämaassa, kanniskella Ilmestysmajaa ja tavoitella pelastusta VT:n noudattamisen kautta? Aiotko saatanan tomppeli noudattaa aivan kaikkea, mitä VT:ssä sanotaan?

        Pelastusta ei saada teoilla. Ef 2.

        http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm

        Ei lain teoilla, eikä VT:n teoilla, saada pelastusta. VT:n, jossa kerrotaan sodista ja murhista ja huoraamisesta. Saatanan riivattuko sinä olet, kun koet kunnia-asiaksi tapella Ef 2- luvun armoa vastaan?

        Raamatun käännöksessä 1992 on Ef 2:15 jakeeseen paha käännösvirhe. Siinä ei sanota niin, että laki olisi kumottu. 1933/38 ja RK käännökset ovat oikeampia. Niissä kerrotaan, että Golgatan sovitustyö teki lain tehottomaksi estämään pakanoita pelastumaan uskon kautta. Ja jos ollaan hyvin tarkkoja, niin Vanhan testamentin aikana myös pelastui, kuin hyväksyi Israelin Jumalan omaksi. Sekakansoja tuli Israelin mukana Egyptistä pois ja he liittyivät Israelin kansaan.


    • Setä.neuvoo
    • PasiToivonen

      >>Alkoholistit eivät peri taivasten valtakuntaa, kuten ei peri neitsyt Mariaa rukoilevat epäjumalanpalvelijat eikä Pyhää Henkeä pilkanneet Pasi Toivoset. >>

      Kiva että edes yksi henkilö on onnellinen puolestani.

      • näin.on

        Neitsyt Marian rukoileminen on epäjumalanpalvelusta, koska Raamattu opettaa meitä rukoilemaan vain Taivaan Isää ja Jeesuksen Kristuksen nimessä (Mt 6). Terve Maria rukous on epäjumalanpalvelusta:

        1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, 10 eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      305
      3080
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      218
      1941
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1380
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1261
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      268
      1191
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      847
    Aihe