Uuden liiton aikana tulee myös noudattaa VT:tä

Lakia_tulee_totella

Paavali opetti, että vain laikia noudattavat pelastuvat taivaaseen. Tämän hän kertoi roomalaisille pakanoille ja juutalaisille, jotka olivat kääntyneet kristityiksi.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Tämähän on ihan samaa opetusta, mitä Jeesus itse opetti, ettei laittomuuden tekijät pelastu taivaaseen, vaikka olisivat tunnustaneet uskonsa:

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Joku nyt ehkä haluaa alkaa vänkkäämään rituaaliuhrilaista, niin sanottakoon, että eläinuhrit lopetettiin altaarilla sen jälkeen, kun temppeli tuhoutui, koska VT kieltää uhraamasta muualla, kuin Jerusalemin temppelissä.

Nyt nautimme uhriateriana ehtollisen Jeesuksen Goltatalla tekemän sovitustyön muistoksi.

177

1112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhan.Liiton.Ruuna

      Aamen! Me Vanhan Liiton ruunat päästäään taivaaseen!

      • HÄstäkkä

        SATAN'A, JUMALAN SANAN VASTUSTAJA, PYRKII KÄYTTÄMÄÄN JUMALAN SANAA TÄÄLLÄ SAADAKSEEN HIEMAN RAAMATTUA LUKENEET EKSYMÄÄN KIRKKOHARHOIHIN. "KOLMINAISUUS" EROTTAA POJAN SANAN ISÄSTÄ.

        COPY: #kiRKKoharhoiSSa 31.5.2016 13:16: "Tämän keskustelun aloittaja ei ole Jeshua Messiaaninen, vaan feikki provotrolli, todennäköisesti roomankatolinen jesuiitta, joka pyrkii sotkemaan tosiasioita." ROOMAN SABOTÖÖRIT OVAT TÄÄLLÄ HELLUNTAILAISTEN PALSTALLA SOTKEMASSA JA ESTÄMÄSSÄ SANAA.

        Matteus 4:1 Sitten Henki vei Jeshuan ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        4:2 Ja kun JESHUA oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli Hänen lopulta nälkä.
        4:3 Silloin kiusaaja tuli Hänen luoksensa ja sanoi Hänelle: "Jos olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."
        4:4 Mutta Hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta Sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
        4:5 Silloin perkele otti Hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti Hänet pyhäkön harjalle
        4:6 ja sanoi Hänelle: "Jos olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
        4:7 JESHUA sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa JHVH Jumalaasi.'"
        4:8 Taas perkele otti Hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti Hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        4:9 ja sanoi Hänelle: "Tämän kaiken annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."
        4:10 Silloin JESHUA sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä on Kirjoitettu: 'Herraa JHVH Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja Häntä ainoata( JACHID ) palveleman.'"
        4:11 Silloin perkele jätti Hänet; ja katso, enkeleitä tuli Hänen tykönsä, ja he tekivät Hänelle palvelusta.


      • jyfiopjjhhghfjg

        minä.pappi aikoinani olin sanansaattajana ties missä!se oli usko tai kuole,natseille kävi hyvin ku kirkko autto,mut natsit murhas naisia ei nii väliä mut lapset?tää kirkko ja muu on rikkaitten keksimä hölmö totuus!


    • vanhaa

      Kyllä Uudessa testamentissa puhutaan myös kymmenkäskyn noudattamisesta ei Jeesus tullut kumoamaan vaan täyttämään.Siinä eksytään pahasti kun käsketään lukea vain Uuttatestamettia ja unohdetaan Herramme Jeesuksen historia täysin.Myös luomakuntaa ja Jumalan kaikkinaista valtaa ja huolenpitoa saa ammentaa vanhasta testamentistä.Älkää eksykö...

      • näin.on

        Jeesus tuli täyttämään lain, mikä tarkoitta lain tottelemista.

        Kymmenykset tulee maksaa Jerusalemin temppelille ja ne maksettin kolmen Vanhan testamentin pyhinvaellusjuhlan aikan (pesach, shavuot ja sukkot). Nyt ei ole temppeliä eikä leeviläisiä, joten ei ole kymmenysjärjestelmää eikä pyhivaellusjuhlia temppelissä.

        Nyt tuemme seurakuntaa kykyjemme mukaan, kuten Paavali ohjeisti.


      • capiche

        Ei kukaan käske lukea vain UT:tä. Mutta se on vasta uskoon tulleelle hyvä paikka aloittaa. Tuskin kannattaa aloittaa jostain profeetta Hesekielistä. Galatalaiskirje selittää hyvin lain ja armon suhteen. Tietenkin Jumalan käskyjä tulee pyrkiä noudattamaan. Mutta Jeesus annettiin meille juuri siksi, kun kukaan ei koskaan ole pystynyt lakia täysin noudattamaan. Jumalan armo kattaa yrityksen ja epäonnistumisen välisen kuilun.


    • mlkökpklkoi

      Pakanuudesta pelastuneita ei velvoitettu noudattamaan koko Mooseksen lakia niinkuin Juutalaiset sitä noudattavat (jos noudattavat):
      Apostolien teot:
      15:1 Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua." >> Jakeen lisätiedot
      15:2 Kun siitä syntyi riita ja kun Paavali ja Barnabas kiivaasti väittelivät heitä vastaan, niin päätettiin, että Paavalin ja Barnabaan ja muutamien muiden heistä tuli mennä tämän riitakysymyksen tähden apostolien ja vanhinten tykö Jerusalemiin.
      15:3 Niin seurakunta varusti heidät matkalle, ja he kulkivat Foinikian ja Samarian kautta ja kertoivat pakanain kääntymyksestä ja ilahuttivat sillä suuresti kaikkia veljiä.
      15:4 Ja kun he saapuivat Jerusalemiin, niin seurakunta ja apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan; ja he kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria.
      15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
      15:6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
      15:7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
      15:8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin,
      15:9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
      15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
      15:11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
      15:12 Niin koko joukko vaikeni, ja he kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, jotka kertoivat, kuinka suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli tehnyt pakanain keskuudessa heidän kauttansa.
      15:13 Kun he olivat lakanneet puhumasta, lausui Jaakob: "Miehet, veljet, kuulkaa minua!
      15:14 Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
      15:15 Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu:
      15:16 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,
      15:17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee,
      15:18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista.'
      15:19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
      15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
      15:21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."
      15:22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
      15:23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
      15:24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
      15:25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
      15:26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
      15:27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
      15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

      • näin.on

        Laitoippas pitkät lainaukset tuohon.

        Jaaha, kun olemme pakanoita, niin saamme tappaa ja raiskata vapaasti? Sinun oppisi on tämä. Olet ymmärtänyt tämän Ap.t. 15.-luvun väärin.

        Kyse oli siitä, että kun seurakuntaan liittyi pakanoista, jotka eivät osanneet yhtään Vanhaa testamenttia, niin ongelmaksi tuli se, että lakihenkiset fariseukset vaativat pakanoita heti noudattamaan kaikkea sitä, mitä eivät vielä laista osanneet. Siitä tuli ongelmia. Sen takia apostolit joutuivat kokoontumaan ja ratkaisemaan sen kysymyksen, että mitä kirjanoppimattomilta pakanoilta tulisi alusksi vaatia.

        Sitten kun pakanat oppivat laista enemmän, niin heiltä vaadittiin enemmän. Tämä muuten tulee oikein hyvin esille aloituksessa olevasta lainauksessa roomalaiskirjeestä sekä Ap.t. 15:21 jakeesta.


    • JESHUAon_HerraJHWH

      Joku haluaa olla seurakunnan opettaja, vaikka ei osaa kirjoittaa edes suomenkieltä,

      vai mikä sinun laikisi on, laikinopettaja? Luuletko olevasi ovela, satan'an käärme?

      Puhut vastoin JUMALAN Sanaa, lakilukihäiriöinen valheenopettaja. Olet väärä

      profeetta, Bileam. Vääristät JUMALAN Sanaa, siitä tulee sinulle kadotustuomio,

      kun kiRKKosi Portinvartija seuraavaksi paiskaa portin kiinni vasten kasvojasi:

      2.Pietarin kirje 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun niissä puhuu näistä asioista. Vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota ( HERRAN LAISTA )tietämättömät ja ( PYHÄSSÄ VAELLUKSESSA, JESHUAN VAELLUSTA SEURATEN )vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin ( HEBREALAISTEN PYHIÄ )Kirjoituksia( VT, VANHA TESTAMENTTI, TANACH ), omaksi KADOTUKSEKSEEN.

      Ap.TEOT 13:10 ja sanoi: "VOI( TÄSTÄ EI SINULLE TULE MITÄÄN HYVÄÄ ) sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä. Sinä perkeleen( VALEHTELIJA, SATAN'A ) sikiö, kaiken vanhurskauden( OIKEAMIELISYYS; JUMALA ON OIKEAMIELINEN ) vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria( OJENTAUTUMINEN ) teitä?

      Roomalaisille 7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen( PYHÄSTÄ HENGESTÄ SYNTYNYT ), mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

      Roomalaisille 8:4 että lain vanhurskaus( OIKEAMIELISYYS, OIKEUS, LAKI ) täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen. 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

      Roomalaisille 4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta. Että lupaus( VANHA TESTAMENTTI, LUPAUS AABRAHAMIN, IISAKIN JA ISRAELIN KANSALLE )

      pysyisi lujana kaikelle siemenelle, EI AINOASTAAN SILLE, joka pitäytyy lakiin.

      Vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko( LUOTTAMUS JUMALAN SANAAN JA KUULIAISUUS JUMALAN PYHÄN HENGEN ÄÄNELLE, JUMALAN SANALLE, VT ), hänen( AABRAHAMIN USKOA ) joka on meidän kaikkien ( HENGELLINEN )isä.

      Ilmestyskirja 12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiään vastaan, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT ja joilla on Jeshuan todistus. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT käskyt ja Jeshuan uskon( PYHÄ VAELLUS JA VERISOVITUKSEN USKO ).

      • totuus_voittaa

        "JESHUAon_HerraJHWH"

        Tässä yksi tapa kieltää Jumala, ja Jeesus Kristus, Jumalan Poika. Kolminaisuusoppi on toinen tapa, ateismi kolmas jne.

        Tie on lavea ja monet sitä kulkevat. Kaistoja riittää kaikille.

        Jos Jeesus on JHWH niin ei ole ketään toista (Jesaja 45:5)

        Jeesus siis valehtelisi lainoppineelle kun tämä totesi: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin HÄN." (Markus 12:32)

        Jeesuksen olisi tämän jeshuiitan mukaan pitänyt sanoa että ei ole muita kuin MINÄ.

        Tämmöiset tyypit eivät kykene ajattelemaan nenäänsä pidemmälle, ja Jumalan sanasta he eivät välitä tuon taivaallista. ISOT KIRJAIMET EIVÄT AUTA, VAIKKA JOTKUT NIIN LUULEVAT.


      • PYHÄ.Totuuden_HENKI
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "JESHUAon_HerraJHWH"

        Tässä yksi tapa kieltää Jumala, ja Jeesus Kristus, Jumalan Poika. Kolminaisuusoppi on toinen tapa, ateismi kolmas jne.

        Tie on lavea ja monet sitä kulkevat. Kaistoja riittää kaikille.

        Jos Jeesus on JHWH niin ei ole ketään toista (Jesaja 45:5)

        Jeesus siis valehtelisi lainoppineelle kun tämä totesi: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin HÄN." (Markus 12:32)

        Jeesuksen olisi tämän jeshuiitan mukaan pitänyt sanoa että ei ole muita kuin MINÄ.

        Tämmöiset tyypit eivät kykene ajattelemaan nenäänsä pidemmälle, ja Jumalan sanasta he eivät välitä tuon taivaallista. ISOT KIRJAIMET EIVÄT AUTA, VAIKKA JOTKUT NIIN LUULEVAT.

        EHJEH ASHER EHJEH, JaHVeH, Egoo Eimi, kuten Jeshua HaMashiach sanoi Itsestään.

        EHJEH ASHER EHJEH, MinäOlen Ikuisesti Hän joka MinäOlen, Muuttumaton Täydellinen HERRA JHVH ISRAELIN KAIKKIRIITTÄVÄ,-TIETÄVÄ,-VALTIAS LUOJA.

        EHJEH ASHER EHJEH, JHVH, YHDESSÄ PYHÄSSÄ HENGESSÄ KOLMIYHTEINEN LUOJA. ISÄ JA POIKA YHDESSÄ PYHÄSSÄ HENGESSÄ TÄYSIN YKSI AJATUS, SANA JA TEKO. ISÄN TEOT POJAN KAUTTA JA POJAN TEOT ISÄN TAHDON MUKAAN. USKO.

        SHMA JISRAEL, ADONAI JHVH ( JACHID )ELOHEINU ADONAI JHVH ECHAD, LeOLAM. IMRU BeJACHAD, BaSHEM. BeSHEM JESHUA HaMASHIACH, HU JHVH.


      • totuus_voittaa

        "kuten Jeshua HaMashiach sanoi Itsestään"

        Mitä Jeesus sanoi silloin kun häntä syytettiin siitä että hän olisi tehnyt itsensä Jumalaksi?

        "Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika." (Joh 10:36)

        Tämä Jeesus ei kelpaa jeshuiitoille eikä Pyhään Kolminaisuuteen uskoville kristityille.

        "Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa." (1 Joh 4:15)

        "Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää." (1 Joh 5:12)

        Tästäkään sanasta ei välitetä, mutta sitten käy niin kuin siinä sanotaan.


      • totuus_voittaa

        "otetaanko enkkoree? pliis"

        Otettaisko lääkkeet?


      • BLUFFIKLUBILLE
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "otetaanko enkkoree? pliis"

        Otettaisko lääkkeet?

        Joo, otan aspiriinin ettei tule veritulppia aivoihin, BLUB-BLUB-BLUB.

        BLUB-BLUB-BLUB, monetko lääkkeet sulla on otettavana, syötkö risperdaalia? Riittääkö vitoset vai onko täydet kympit, BLUB-BLUB-BLUB?


      • totuus_voittaa
        PYHÄ.Totuuden_HENKI kirjoitti:

        EHJEH ASHER EHJEH, JaHVeH, Egoo Eimi, kuten Jeshua HaMashiach sanoi Itsestään.

        EHJEH ASHER EHJEH, MinäOlen Ikuisesti Hän joka MinäOlen, Muuttumaton Täydellinen HERRA JHVH ISRAELIN KAIKKIRIITTÄVÄ,-TIETÄVÄ,-VALTIAS LUOJA.

        EHJEH ASHER EHJEH, JHVH, YHDESSÄ PYHÄSSÄ HENGESSÄ KOLMIYHTEINEN LUOJA. ISÄ JA POIKA YHDESSÄ PYHÄSSÄ HENGESSÄ TÄYSIN YKSI AJATUS, SANA JA TEKO. ISÄN TEOT POJAN KAUTTA JA POJAN TEOT ISÄN TAHDON MUKAAN. USKO.

        SHMA JISRAEL, ADONAI JHVH ( JACHID )ELOHEINU ADONAI JHVH ECHAD, LeOLAM. IMRU BeJACHAD, BaSHEM. BeSHEM JESHUA HaMASHIACH, HU JHVH.

        Kaikkein pahinta on että ilmiselvien valheiden päälle vedotaan Jumalan Henkeen.

        Jumalan Henki on Totuuden Henki.

        Totuuden Henkeä ei valehtelijoilla ole, eikä Totuuden Henki pyhitä minkäänlaisia valheita.

        Lopettakaa valehteleminen.


      • totuus_voittaa
        BLUFFIKLUBILLE kirjoitti:

        Joo, otan aspiriinin ettei tule veritulppia aivoihin, BLUB-BLUB-BLUB.

        BLUB-BLUB-BLUB, monetko lääkkeet sulla on otettavana, syötkö risperdaalia? Riittääkö vitoset vai onko täydet kympit, BLUB-BLUB-BLUB?

        En ole kuullut risperdaalista. Hyvä että itse tiedät mitä otat.


      • Varma.DIAGNOOSI
        totuus_voittaa kirjoitti:

        En ole kuullut risperdaalista. Hyvä että itse tiedät mitä otat.

        Sullako on vahvemmat lääkkeet? Risperdal on kuulemma miedoin psykoosilääke, mutta vakavempiin on peratsiini, sitäkö? No, itseppä tiedät mitä joudut ottamaan.


    • cbcvdfgf

      Apt 15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

      15:11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

      • näin.on

        Kun iroittaa asiayhteydestä jonkin lyhyen lausee Raamatusta, niin voi väittää mitä tahansa. Tuo esittämäsi pari jaetta yksinään antaa väärän kuvan asioista. Lisään yhden kohdan, joka autta ymmärtämään, mitä on pelastava usko:

        Jaak. 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, 16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat. 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? 21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. 23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on USKOKIN KUOLLUT ILMAN TEKOJA.


      • nmnkhjhglhoi
        näin.on kirjoitti:

        Kun iroittaa asiayhteydestä jonkin lyhyen lausee Raamatusta, niin voi väittää mitä tahansa. Tuo esittämäsi pari jaetta yksinään antaa väärän kuvan asioista. Lisään yhden kohdan, joka autta ymmärtämään, mitä on pelastava usko:

        Jaak. 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, 16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat. 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? 21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. 23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on USKOKIN KUOLLUT ILMAN TEKOJA.

        Aikaisemmin lainasin lähes koko luvun ja minuia syytettiin liian pitkästä lainauksesta. Nyt lainasin pari jaetta samasta yhteydestä ja minua syytetään vain parin jakeen lainaamisesta. On kai teitllä Raamattu , lukekaa sieltä.


    • sisinmaja

      Kyllähän lakia täytyy kaikkien noudattaa. Vanhan liiton aikana uhrattiin syntien edestä uhri eläimiä, mutta senhän Jeesus omalla uhrillaan kumosi, samoin lihallisen ympärileikkauksen Hän kumosi, asettaen voimaan sydämen "lihan" ympärileikkauksen uuteen liittoon. Jumalan antamat 10 käskyä ovat kaikki voimassa, jotka uuden liiton aikana täyttyvät rakkauden lain kautta, kaikki 10 sisältyy siihen.
      Siitä voi jokainen tarkata itseään, onko lojaali Jeesukselle vai vielä pelkästään omalla lihalleen, jonka on kuoltava Jeesuksen tahdon tieltä, samalla avaten kaidan tien päässä olevan ahtaan portin oven heille, jotka suostuvat kuolettamaan lihan tahtonsa antaen elämänsä Jeesukselle, joka sen jälleen meille palauttaa ylhäältä annetun uudestisyntymän kautta.

      • Moshe.Ben.Shalom

        Esinahat veks ja muutkin turhat lirputtimet!


    • kiRKKoharhoiSSa

      Tämän keskustelun aloittaja ei ole Jeshua Messiaaninen, vaan feikki provotrolli, todennäköisesti roomankatolinen jesuiitta, joka pyrkii sotkemaan tosiasioita.

      • näin.on

        Jaahas - sinä täällä olet häirikkö.

        Aloitus oli asiallinen.


    • Finanssi_synninpäästö

      Synnistä pääset eroon siirtämällä kaiken omaisuutesi seurakunan nimiin.

      • HELL.Kirkon.Pastori

        Joo Raha on turhaa. Anna turhat rahasi meille Helluntaikirkolle. Me pannaan ne puolestasi haisemaan!


      • kiRKKoharhoiSSa

        Niinkö kiRKKosi opettaa? Raamatussa ei lue niin, joten kiRKKoisisi opettaa valheita.

        Koskeeko tuo kiRKKosi opetus myös sitä Italian toistakin mafiaa? Siksikö kiRKKosi on niin rikas ja kerännyt maailmanaarteita niin että vatikaanin kellarienseinät jo repeilevät? Tietovuotojakin jo sieltä näkyy, homopedofiilit alkavat paljastua.


      • HELL.Kirkon.Pastori

        Pissivuotojakin näkkyypi.


      • niin_NÄKYY
        HELL.Kirkon.Pastori kirjoitti:

        Pissivuotojakin näkkyypi.

        TulikoKusiSukkaasi, TaasKerranSotkit sitten housusi? Kannattaa mennä ajoissa vessaan, usko kun vanhempi uskova mies neuvoo? Onko eturauhasvaivoja?

        Ja muutenkin, jos käyt useammin asioillasi, niin ei nouse päähän, kuten nyt näkyy.


    • säädytönusko

      Keskeisin asia kristinuskossa on päästä viettämään ikuisuus Taivaassa. Onneksi siitä ei ole mitään todistetta.

      Tänä päivänäkin maailmassa 9 miljoonaa lasta kuolee ennen kun ehtii täyttää 5 vuotta.

      Joka tunti kuolee 1000 lasta. Se tarkoittaa, että 17 pientä lasta kuolee joka minuutti.

      Ajattele näitä lapsiaan rakastavia vanhempia. Suurin osa heistä rukoilee, että heidän lapsensa säästyisi, mutta niin ei tapahdu.

      Tämäkö on Jumalan suunnitelma? Mikä tahansa Jumala, joka antaa lasten kuolla näin ja vanhempien kärsiä on joko kykenemätön tai paha.

      Pahempaa on se, että ylivoimaisesti suurin osa heistä menee ikuiseen kidutukseen helvetin tuliseen järveen, vain koska he ovat rukoilleet väärää Jumalaa.

      Vain siksi, että ovat syntyneet alueella, kulttuurissa, jossa ei ole kristinuskoa tai jopa tiettyä kristinuskon lahkoa, joka ainoana tarjoaa pelastusta. Kaikki hindut, taolaiset, polyteistit, väärät kristityt, islamistit, suurin osa ihmiskunnasta.. he ovat tuhoontuomittuja.

      Jumala kehitti hindujen kulttuurisen eristyneisyyden, suunnitteli heidän kuolemansa olosuhteet sekä ajan ja paikan. Jumala suunnitteli heidän tietämättömyytensä pelastuksesta. Lopuksi hän kehitti rangaistuksen tästä kaikesta olla ikuisesti kidutuksessa, helvetin tulen kärsimyksissä.

      Toisessa tapauksessa sarjamurhaaja-raiskaaja viettää elämänsä raiskaten ja tappaen. Ja kun hänet viedään kuolemanselliin odottamaan tuomiotaan niin hänen täytyy vain ottaa uskonopetus ja pyytää syntejään anteeksi ja hän viettää sen jälkeen ikuisen elämän taivaassa Jumalan kanssa.

      Tällä kristillisellä näkemyksellä ei ole mitään moraalisesti kestävää perustaa. Jumala on muka hyvä ja rakastava, oikeamielinen. Vaikka kaikki tämä todistaa Jumalan olevan kylmä, julma ja epäoikeudenmukainen. Koska hän sallii viattomien ihmisten kärsimyksen skaalalla ja laajuudella, joka saattaa häpeään historian suurimpien psykopaattien ja joukkomurhaajien saavutukset sekä raakuudet.

      Sanotaan että Jumala on salaperäinen, kukaan ei ymmärrä Jumalaa. Kun joku kristitty saa jotain henkilökohtaista hyvää elämäänsä tai tuntee hyvää oloa kun rukoilee niin tällä perustellaan Jumalan hyvyys.

      Kun kymmenet tuhannet lapset revitään elämästä vanhempiensa käsistä, heidät hukutetaan kärsimykseen ja kurjuuteen kuolemaan... Sanotaan että Jumala on salaperäinen.

      Tämän kaltainen usko on narsismin perikuva.

      "Jumala rakastaa Minua! Etkö tiedä? Hän paransi minun flunssani ja saa minun tuntemaan hyvältä kun käyn seurakunnassa rukoilemassa."

      Kun otat huomioon, mitä tälläkin hetkellä - tälläkin hetkellä ! - kymmenet tuhannet lapset itkevät kärsimystään ja kurjuuttaan ja kuolemaansa, joka puolella maailmaa. Itkevät juuri tälläkin hetkellä.

      Tämän kaltainen usko on säädytöntä. Jos Jumala on hyvä, rakastava sekä oikeamielinen ja haluaa ihmiskunnan parasta, miksi hän on antanut kirjan, joka kannattaa orjuutta, joka oikeuttaa mielikuvitusrikosten, kuten noituuden perusteella tulemaan surmatuksi. Murskaamaan vihollisten lasten kallot. Kaikki paha mitä tehdään Jumalan nimissä muuttuu hyväksi, kuten vaikka lasten tappaminen Vanhassa Testamentissa. Miksi?

      Muslimiterroristit ovat vakuuttuneita että he tekevät Jumalan tahdon ja moraalin mukaan. Ette voi tuomita heitä, koska he tekevät aivan samaa mitä teidänkin nimissä on tehty. Jumalan nimi on vain eri. Jos heillä on "oikea" Jumala, niin se mitä he tekevät on hyvää ja oikein.

      Uskonto sallii miljardien tuhon ja kärsimyksen, jollainen muuten olisi vain muutaman sairaan yksilön näkökanta ja ajatusmaailma. Kristinusko on ihmisuhrauksen kultti vaikka se juhlii vain yhden ihmisen uhrausta. Lukuunottamatta miljardien uhria intiassa ja miljardien uhria läpi historian ja ajan.

      • henkien_EROTTAMINEN

        Sekoitat Luoja-JUMALAN ja JUMALAN vastustajan, satan'an, keskenään. Et tunne Luoja-JUMALAN SANAA, etkä tunne JUMALAA.

        satan'a on syyllinen ihmisten kärsimykseen ja kuolemaan, ja sinä olet satan'an pappi.


      • säädytönusko

        Miksi Jumalasi sallii viattomien lasten kärsimyksen?


      • säädytönusko
        henkien_EROTTAMINEN kirjoitti:

        Sekoitat Luoja-JUMALAN ja JUMALAN vastustajan, satan'an, keskenään. Et tunne Luoja-JUMALAN SANAA, etkä tunne JUMALAA.

        satan'a on syyllinen ihmisten kärsimykseen ja kuolemaan, ja sinä olet satan'an pappi.

        Tunnetko sääliä niitä miljardeja intialaisia lapsia kohtaan, jotka ovat kuolleet lapsena tauteihin ja ovat nyt tuomittu ikuiseen kidutukseen Helvetin tulisissa järvissä?

        Tunnetko sääliä niitä äitejä kohtaan, jotka pitävät kuolevaa lastansa sylissään itkien miksi heidän pienokaisensa revitään elämästä?

        Jumalan tiet ovat tuntemattomat? Tämä kaikki on vain Jumalan suurta suunnitelmaa?


      • älkääeksykö

        Jumala ei vielä puutu ihmisten pahuuteen, tulee aika, jolloin Jumala tulee siihen puuttumaan ja lopettamaan kaiken pahuuden.
        Ihmisten tähden viattomat tapetaan äitinsä kohtuun ja viattomat kuolevat nälkään. Me ihmiset olemme unohtaneet lähimmäisen rakkauden. Kenenkään ei tarvitsisi kuolla nälkään maailmassa, jos me jakaisimme ruuan tasan, kaikille kyllä riittäisi.
        Jos me harrastaisimme seksiä vastuullisesti, yhtäkään lasta ei tarvitsisi tappaa äitinsä kohtuun.


      • säädytönusko

        Aviopareille ei tule keskenmenoja? Oletko miettynyt loppuun asti?


      • älkääeksykö
        säädytönusko kirjoitti:

        Tunnetko sääliä niitä miljardeja intialaisia lapsia kohtaan, jotka ovat kuolleet lapsena tauteihin ja ovat nyt tuomittu ikuiseen kidutukseen Helvetin tulisissa järvissä?

        Tunnetko sääliä niitä äitejä kohtaan, jotka pitävät kuolevaa lastansa sylissään itkien miksi heidän pienokaisensa revitään elämästä?

        Jumalan tiet ovat tuntemattomat? Tämä kaikki on vain Jumalan suurta suunnitelmaa?

        Pienet lapset ovat taivaskelpoisia, heitä Jumala ei kadotukseen heitä. Vasta sitten, kun lapsi tulee tietoiseen ikään, että hän voi valita hyvän tai pahan, vasta silloin hän on vastuullinen oman elämänsä tiestä ja valinnoista.


      • säädytönusko

        Kumosit juuri perisynnin?


      • asenne_MUUTOKSEEN
        älkääeksykö kirjoitti:

        Pienet lapset ovat taivaskelpoisia, heitä Jumala ei kadotukseen heitä. Vasta sitten, kun lapsi tulee tietoiseen ikään, että hän voi valita hyvän tai pahan, vasta silloin hän on vastuullinen oman elämänsä tiestä ja valinnoista.

        JOKAINEN IHMINEN ON PERIN SYNTINEN, JUMALAN VASTUSTAJA, PERISYNTINEN.
        JUMALATTOMIEN, JUMALAN VASTUSTAJIEN, LAPSIA EI SÄÄSTETÄ, SANOO SANA:

        Ps.37:28 Sillä HerraJHVH rakastaa oikeutta, eikä hylkää hurskaitansa( HERRAA PELKÄÄVÄT, LAILLE KUULIAISET ). Heidät varjellaan ikuisesti( PELASTUS ), mutta jumalattomien siemen hävitetään( EI SÄILYTETÄ, EIKÄ KIDUTETA, HÄVITETÄÄN ).


    • älkääeksykö

      Jos ihmiset tekisivät hyvää ja pitäisivät maailmanlaajuisesti huolta toisistaan, pahuus vähenisi radikaalisti.
      Miksi syytät Jumalaa siitä, mitä me ihmiset teemme tai jätämme tekemättä?

      Raamattu on Jumalan kirja ja jos et sitä ymmärrä, sinun on turha silloin siitä lausua mielipiteitä.
      Jumala on hyvä, hän on ollut aina hyvä ja on aina hyvä.
      Älä syytä Jumalaa ihmisten teoista. Vanha Testamentti kertoo karua todellisuutta siitä, mitä ihmiset tekivät väärin.
      Ei Jumala tarvitse ihmistä koston välikappaleeksi tai tuomion välikappaleeksi - ihmiset vain unohtivat tämän, kun Jumala pani heidät koetteelle. Ei Jumala lähettänyt Aabrahamia surmaamaan Sodoman ja Gomorran ihmisiä - ei lähettänyt, hän kyllä pystyy tuomionsa toteuttamaan ilman ilmisten apua!
      Katso historiaa ja näe, kuinka raskaasti Israelin kansa on joutunut maksamaan pahuudestaan!

      • Tulemusta_Odottaen

        Luuletko ettei muutkansat joudu maksamaan pahuudestaan, satan'an antisemiitti?

        Rooman Tuomari on pian Tulossa, HERRAN VIHAN KIIVAS KULUTTAVA TULI, kun Rooma on hävittänyt JUMALAN OMAISUUSKANSAA ISRAELIA, JUUTALAISIA.

        HITLER VAIN TOTEUTTI SITÄ, MITÄ ROOMA OLI HITLERILLE OPETTANUT, MURHAA.


      • Tolkku_juttuihin

        Olipa sekava kommentti. Olisi kannattanut hengittää kymmenisen minuuttia ihan rauhallisesti ja katsoa sitten ajan kanssa, mitä kirjoittaa ja miten.


    • säädytönusko

      Keskeisin asia kristinuskossa on päästä viettämään ikuisuus Taivaassa. Onneksi siitä ei ole mitään todistetta.

      Tänä päivänäkin maailmassa 9 miljoonaa lasta kuolee ennen kun ehtii täyttää 5 vuotta.

      Joka tunti kuolee 1000 lasta. Se tarkoittaa, että 17 pientä lasta kuolee joka minuutti.

      Ajattele näitä lapsiaan rakastavia vanhempia. Suurin osa heistä rukoilee, että heidän lapsensa säästyisi, mutta niin ei tapahdu.

      Tämäkö on Jumalan suunnitelma? Mikä tahansa Jumala, joka antaa lasten kuolla näin ja vanhempien kärsiä on joko kykenemätön tai paha.

      Pahempaa on se, että ylivoimaisesti suurin osa heistä menee ikuiseen kidutukseen helvetin tuliseen järveen, vain koska he ovat rukoilleet väärää Jumalaa.

      Vain siksi, että ovat syntyneet alueella, kulttuurissa, jossa ei ole kristinuskoa tai jopa tiettyä kristinuskon lahkoa, joka ainoana tarjoaa pelastusta. Kaikki hindut, taolaiset, polyteistit, väärät kristityt, islamistit, suurin osa ihmiskunnasta.. he ovat tuhoontuomittuja.

      Jumala kehitti hindujen kulttuurisen eristyneisyyden, suunnitteli heidän kuolemansa olosuhteet sekä ajan ja paikan. Jumala suunnitteli heidän tietämättömyytensä pelastuksesta. Lopuksi hän kehitti rangaistuksen tästä kaikesta olla ikuisesti kidutuksessa, helvetin tulen kärsimyksissä.

      Toisessa tapauksessa sarjamurhaaja-raiskaaja viettää elämänsä raiskaten ja tappaen. Ja kun hänet viedään kuolemanselliin odottamaan tuomiotaan niin hänen täytyy vain ottaa uskonopetus ja pyytää syntejään anteeksi ja hän viettää sen jälkeen ikuisen elämän taivaassa Jumalan kanssa.

      Tällä kristillisellä näkemyksellä ei ole mitään moraalisesti kestävää perustaa. Jumala on muka hyvä ja rakastava, oikeamielinen. Vaikka kaikki tämä todistaa Jumalan olevan kylmä, julma ja epäoikeudenmukainen. Koska hän sallii viattomien ihmisten kärsimyksen skaalalla ja laajuudella, joka saattaa häpeään historian suurimpien psykopaattien ja joukkomurhaajien saavutukset sekä raakuudet.

      Sanotaan että Jumala on salaperäinen, kukaan ei ymmärrä Jumalaa. Kun joku kristitty saa jotain henkilökohtaista hyvää elämäänsä tai tuntee hyvää oloa kun rukoilee niin tällä perustellaan Jumalan hyvyys.

      Kun kymmenet tuhannet lapset revitään elämästä vanhempiensa käsistä, heidät hukutetaan kärsimykseen ja kurjuuteen kuolemaan... Sanotaan että Jumala on salaperäinen.

      Tämän kaltainen usko on narsismin perikuva.

      "Jumala rakastaa Minua! Etkö tiedä? Hän paransi minun flunssani ja saa minun tuntemaan hyvältä kun käyn seurakunnassa rukoilemassa."

      Kun otat huomioon, mitä tälläkin hetkellä - tälläkin hetkellä ! - kymmenet tuhannet lapset itkevät kärsimystään ja kurjuuttaan ja kuolemaansa, joka puolella maailmaa. Itkevät juuri tälläkin hetkellä.

      Tämän kaltainen usko on säädytöntä. Jos Jumala on hyvä, rakastava sekä oikeamielinen ja haluaa ihmiskunnan parasta, miksi hän on antanut kirjan, joka kannattaa orjuutta, joka oikeuttaa mielikuvitusrikosten, kuten noituuden perusteella surmaamaan. Murskaamaan vihollisten lasten kallot. Kaikki paha mitä tehdään Jumalan nimissä muuttuu hyväksi, kuten vaikka lasten tappaminen Vanhassa Testamentissa. Miksi?

      Muslimiterroristit ovat vakuuttuneita että he tekevät Jumalan tahdon ja moraalin mukaan. Ette voi tuomita heitä, koska he tekevät aivan samaa mitä teidänkin nimissä on tehty. Jumalan nimi on vain eri. Jos heillä on "oikea" Jumala, niin se mitä he tekevät on hyvää ja oikein.

      Uskonto sallii miljardien tuhon ja kärsimyksen, jollainen muuten olisi vain muutaman sairaan yksilön näkökanta ja ajatusmaailma. Kristinusko on ihmisuhrauksen kultti vaikka se juhlii vain yhden ihmisen uhrausta. Lukuunottamatta miljardien uhria intiassa ja miljardien uhria läpi historian ja ajan.

      • Ateisti.voi.pelastua

        Ateistiksi olet vitun kova jeesustelemaan...!


      • Varma_DIAGNOOSI

        Toistat vain samoja antisemiittien ja ateistien vanhoja samoja valheita, mikä osoittaa itsenäisen ajattelusi olemattomuuden ja henkisen tasosi alhaisuuden.


      • säädytönusko

        Miten te sanotte?
        Puu hedelmistään tunnetaan..


      • MÄTIÄ_omenoita
        säädytönusko kirjoitti:

        Miten te sanotte?
        Puu hedelmistään tunnetaan..

        VATIKAANIN PAPEISTA PUOLET ON HOMOJA JA AINAKIN 10% ON PEDOFIILEJA.

        COPY: #kiRKKoharhoiSSa 31.5.2016 13:16: "Tämän keskustelun aloittaja ei ole Jeshua Messiaaninen, vaan feikki provotrolli, todennäköisesti roomankatolinen jesuiitta, joka pyrkii sotkemaan tosiasioita." PUU TUNNETAAN HEDELMISTÄÄN.

        http://yle.fi/uutiset/lasten_hyvaksikaytosta_syytetty_entinen_arkkipiispa_loydettiin_kuolleena_vatikaanissa/8262599 MYRKYTETTY? MURHAAJAJESUIITAT.


      • Vastaus_vuodatukseen

        "Tämäkö on Jumalan suunnitelma? Mikä tahansa Jumala, joka antaa lasten kuolla näin ja vanhempien kärsiä on joko kykenemätön tai paha."

        Mitä SINÄ olet tehnyt näiden lasten puolesta? Jollet mitään, oletko sinäkin kykenemätön ja paha? Oletko EDES rukoillut heidän puolestaan?


      • KUmmallista_jaarittelua

        "Pahempaa on se, että ylivoimaisesti suurin osa heistä menee ikuiseen kidutukseen helvetin tuliseen järveen, vain koska he ovat rukoilleet väärää Jumalaa."

        Pienet lapset eivät mene helvettiin. He tulevat vastuullisiksi perisynnistä vasta, kun kykenevät erottamaan hyvän ja pahan toisistaan.
        Kaiken lisäksi: jos sinä, ihminen, ymmärrät oikeuden ja kohtuuden määreitä, luuletko ettei itse Armo ja Totuus; Jeesus Kristus näitä ymmärrä?

        Raamatun mukaan Jeeesus rukoilee isää jatkuvasti meidän puolestamme.
        JUMALAN tahto ei ole se, että ihmiset joutuvat helvettiin, vaan pelastuvat. Muttei ketään väkisin voi pelastaa. Siihen tarvitaan ihmisen oma tahto.


      • säädytönusko

        "Mitä SINÄ olet tehnyt näiden lasten puolesta?"
        -Jos Jumalasi on olemassa niin miksi hän ei tee mitään? Ei kykene vai ei halua?
        -Minä olen antanut vähäistä tukeani hyväntekeväisyyteen. En paljon mutta se on enemmän kuin nolla.

        "Oletko EDES rukoillut heidän puolestaan?"
        -Rukoilulla ei ole todettu olevan mitään vaikutusta siihen miten asiat menevät miten menevät. Sattuman todennäköisyys ei muutu rukoilit tai et.
        "minulla oli päänsärky, otin aspiriinin ja rukoilin... päänsärky meni pois"

        "He tulevat vastuullisiksi perisynnistä vasta, kun kykenevät erottamaan hyvän ja pahan toisistaan. "
        -Oma mielipide vai tuntuu siltä? Kenen teologia, millä perusteella?

        "Muttei ketään väkisin voi pelastaa. Siihen tarvitaan ihmisen oma tahto."
        -Miksi? Eikö Jumalasi ole kaikkivaltias?


    • älkääeksykö

      Tulee aika, jolloin Jumala asettaa kaiken kohdalleen, sen jälkeen ei enää ole pahuutta, eikä sairautta, eikä kuolemaa. Silloin toteutuu täydellisesti nimimerkki 'säädytönusko' toivoma tila, jossa Jumalan hyvyys vallitsee täydellisenä.

      Miksi me jouduimme kulkemaan tämän välivaiheen kautta, siihen ei vastauksia ole, vaikka selitysyrityksiä on kyllä. Tuo asia kuitenkin liittyy vapaaseen tahtoon. Ikuisuudessakin on vapaa tahto, mutta paha on sieltä kokonaan suljettu pois. Jumala halusi ikuisuuden seuralaisiksi niitä, jotka omasta tahdostaan haluavat tulla Jumalan pelastamiksi Jeesuksessa Kristuksessa, vaikka tuo pelastuskin on Jumalan suurta armoa ja ilman Jumalan kutsua, ei kukaan voi pelastua. Jokaiselle on kuitenkin se mahdollisuus annettu.

      • säädytönusko

        "Jokaiselle on kuitenkin se mahdollisuus annettu."

        Tuo ei voi pitää paikkaansa. Sen olen todistanut vääräksi jo aiemmin tässä keskustelussa.


      • Ateisti.voi.pelastua

        Älä jauha paskaa. Miten sen olet muka todistanut, ja oletko yleensä todistanut yhtään mitään muutakaan?


      • säädytönusko
        Ateisti.voi.pelastua kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Miten sen olet muka todistanut, ja oletko yleensä todistanut yhtään mitään muutakaan?

        Juuri täällä. Omin sanoin. Jumalasi ei ole kaikkivaltias tai sitten hän on paha. Eikä hän kuuntele rukouksia


      • adfadsfasfdasdfas
        Ateisti.voi.pelastua kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Miten sen olet muka todistanut, ja oletko yleensä todistanut yhtään mitään muutakaan?

        Ateisti ei voi pelastua, vaan hänet tuomitaan ikuisiksi ajoiksi helvetin tuleen kärsimyksiin:

        Matt. 16:16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • säädytönusko

        No sitten ateistit on helvetissä noiden 50 000 000 000 lapsen kanssa. Ja on kai siellä muutama muukin =)


      • Hah_ja_haa
        säädytönusko kirjoitti:

        "Jokaiselle on kuitenkin se mahdollisuus annettu."

        Tuo ei voi pitää paikkaansa. Sen olen todistanut vääräksi jo aiemmin tässä keskustelussa.

        "Sen olen todistanut vääräksi jo aiemmin tässä keskustelussa."

        Et voi todistaa aiheesta yhtään mitään. Voit vain ilmaista kypsymättömät ajatuksesi, jotka näyttävät pahasti vääristyneen ja joista ilmenee, ettet ole tutkinut asioita tarpeeksi, etkä kyllin syvältä.

        On tosi naurettavaa, jos its uskot kyenneesi jotain todistamaan.


      • Maranatha

        Hyvin kirjoitettu! Kiitos selkeästä ulosannista. Uskon samoin.


      • säädytönusko

        "Et voi todistaa aiheesta yhtään mitään. Voit vain ilmaista kypsymättömät ajatuksesi, jotka näyttävät pahasti vääristyneen ja joista ilmenee, ettet ole tutkinut asioita tarpeeksi, etkä kyllin syvältä. "

        Osaat varmaan osoittaa väärän tiedon ja näyttää miten se on väärä ja millä perusteella? Vai osaatko? Sanotko, "tuntematon on Jumalan tie" vai "Kaikki on suurta suunnitelmaa" ?


    • m..o.t

      Hesekielin kirjan luvut 40-48 eivät ole vielä toteutuneet, koska ne kertovat tuhatvuotisesta valtakunnasta. Siinä on uskovan usko koetuksella, pystyykö hyväksymään Jumalan Sanaa. Kysessä ei ole vertauskuva, vaan tarkka kuvaus siitä, mitä tuleva on.

      Näissä luvuissa ei mainita ylipappia ollenkaan, koska Jeesus on nyt ikuisesti ylipappi. Uhrijärjestelmä on toinen kuin Mooseksen laissa. Ruhtinas on ihminen, jolla on omia poikia ja myös palvejoita, jotka eivät ole hänen lapsia. Hesekiel mainitsee myös sen, että ruhtinas tarvitsee syntien sovitusta samalla tavalla, kuin muutkin ihmiset. Vanhan tesamentin juhlat ovat mukana, mutta shavuotjuhlaa ei ole. Lehtimajajuhlan yhteinen viettäminen on VT:ssä korostuneesti esillä.

    • Tee_parannus

      Kirjoitat erittäin vaarallisen harhaopin ajatuksia. Nämä eivät ole kristillisiä, vaan pakanallisia tulkintoja koko raamatusta; sekä VT:stä, että UT:sta.

      Kristus sovitti koko lain puolestamme. Hän oli Toinen Adam, joka eli täydellisen elämän ja kuoli viattomana karitsana meidän puolestamme.

      Jos lähdet suorittamaan VT:n lakia et suinkaan pyhity, vaan tulet Jumalan vihan alaiseksi, koska et huoli Kristuksen sovityustyötä kokonaisuudessaan osallesi.

      On myös suunnattoman lapsellista kuvitella pystyvänsä pitämään lain. Laiki herättää vihaa. Se kerääntyy sisällesi ja alkaa puristaa. Juuri se on sen tehtäväkin. Purat ympäristöösi sitä, mitä sydämessäsi on, olet Kiivas (fanaattinen) ja riidanhaluinen.

      Juuri näistä lähtökohdista kumpuaa ISISin kaltaisten terrorijärjestöjen viha. Islam on lakiuskonto, kuten juutalaisuuskin.

      "Herra, mitä meidän tulisi tehdä, jotta me Jumalan tekoja tekisimme?
      Se on Jumalan teko, että yskotte minun isääni, joka on taivaassa".

      Gal. 5:14 "Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

      Mitään et tähän voi lisätä, tai siitä poistaa.
      Jos tahdot polttaa itsesi loppuun, tee kuten selitit olevan raamatun sanoma. Jos olet vilpitön ja rehellinen, palat loppuun alle vuodessa. Jos jaksat pidempään, et näe totutuutta itsestäsi ja ole farsiseus. AInoa raamatun mukainen vaihtoehto on myöntää lain täyttämisen mahdollisuus.

      • näin.on

        Sinulle nyt kävi niin, että sinua tullaan kutsumaan taivasten valtakunnassa kaikkein pienimmäksi. Varoituksena muille se, että jos ette noudata paremmin Jumalan tahtoa kuin nimimerkki 'Tee_parannus', niin ette pelastu taivaaseen (Mt 5:17-20).

        Sitten muutama kommentti sinulle. Apostolien tekojen kirja kertoo, että paavali uhrasi VT:n sääntöjen mukaan ja myös noudatti ihan kaikkia VT:n sääntöjä (esim. Ap.t. 25:8). Uhraaminen loppui vasta sitten kun temppeli tuhoutui, koska muualla ei saa uhrata. Paavali ei koskaan pilkannut Golgatan sovitustyötä, vaan nimenomaan korotti ristiä.

        Nämä asiat eivät millään tavalla pilkkaa Jeesuksen Golgatan sovitustyötä, koska syntien lopullinen sovitus on Uuden liiton aikana perustunut Golgatan kertakaikkiseen uhriin. Uuden liiton aikana ylipappina on ollut Jeesus itse, joten suuren sovituksen päivänä ei voi olla ketään ihmistä, joka voisi toimittaa suuren sovituksen päivänä sen uhrin, joka lopullisesti poistaa synnit. Nyt sen tilalla on ehtooliinen ja tietysti usko Jeesukseen sekä Golgatan tapahtumiin.

        Ehtoollinen on ollut heti viimeisen aterian jälkeen se uhriateria, jossa muistellaan Golgatan sovitustyötä. Vanhan liiton aikaiset eläinuhrit olivat myös ikäänkuin muistoaterioita, jotka muistuttivat synneistä. Mutta nyt meillä on ehtollinen, mutta leivän ja viinin syöminen ei poista syntejä, vaan syntejään katuvan usko Jeesukseen poistaa synnit.

        Hepr 10: 3 Mutta uhrit päinvastoin muistuttavat synneistä joka vuosi. 4 Mahdotontahan on, että härkien ja pukkien veri poistaisi synnit.

        Hesekielin kirjan kaikki jakeet ovat Jumalan Sanaa. Joka sitä vääristelee ja kumoaa, niin voi menettää pelastuksensa. Monilla Uuden liiton ajan porttokirkon papeilla, raamatunopettajilla ja nettikommentaattoreilla on tämä kohtalo, monista eri syitä (esim. 2 Piet 3:15-16):

        Mt 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.


      • paavalinsekoilut
        näin.on kirjoitti:

        Sinulle nyt kävi niin, että sinua tullaan kutsumaan taivasten valtakunnassa kaikkein pienimmäksi. Varoituksena muille se, että jos ette noudata paremmin Jumalan tahtoa kuin nimimerkki 'Tee_parannus', niin ette pelastu taivaaseen (Mt 5:17-20).

        Sitten muutama kommentti sinulle. Apostolien tekojen kirja kertoo, että paavali uhrasi VT:n sääntöjen mukaan ja myös noudatti ihan kaikkia VT:n sääntöjä (esim. Ap.t. 25:8). Uhraaminen loppui vasta sitten kun temppeli tuhoutui, koska muualla ei saa uhrata. Paavali ei koskaan pilkannut Golgatan sovitustyötä, vaan nimenomaan korotti ristiä.

        Nämä asiat eivät millään tavalla pilkkaa Jeesuksen Golgatan sovitustyötä, koska syntien lopullinen sovitus on Uuden liiton aikana perustunut Golgatan kertakaikkiseen uhriin. Uuden liiton aikana ylipappina on ollut Jeesus itse, joten suuren sovituksen päivänä ei voi olla ketään ihmistä, joka voisi toimittaa suuren sovituksen päivänä sen uhrin, joka lopullisesti poistaa synnit. Nyt sen tilalla on ehtooliinen ja tietysti usko Jeesukseen sekä Golgatan tapahtumiin.

        Ehtoollinen on ollut heti viimeisen aterian jälkeen se uhriateria, jossa muistellaan Golgatan sovitustyötä. Vanhan liiton aikaiset eläinuhrit olivat myös ikäänkuin muistoaterioita, jotka muistuttivat synneistä. Mutta nyt meillä on ehtollinen, mutta leivän ja viinin syöminen ei poista syntejä, vaan syntejään katuvan usko Jeesukseen poistaa synnit.

        Hepr 10: 3 Mutta uhrit päinvastoin muistuttavat synneistä joka vuosi. 4 Mahdotontahan on, että härkien ja pukkien veri poistaisi synnit.

        Hesekielin kirjan kaikki jakeet ovat Jumalan Sanaa. Joka sitä vääristelee ja kumoaa, niin voi menettää pelastuksensa. Monilla Uuden liiton ajan porttokirkon papeilla, raamatunopettajilla ja nettikommentaattoreilla on tämä kohtalo, monista eri syitä (esim. 2 Piet 3:15-16):

        Mt 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.

        Tuossa Jeesuksen uhrikuolemassa ei ole mitään järkeä koska ihmis/Jumala uhria ei tunneta muualla kuin satanismissa tai muussa mustassa magiassa.
        Mikä kohta Raamatussa kieltää uhraamisen muualla kuin temppelissä?
        Raamatun mukaan kristityt eivät saisi nauttia lihaakaan muussa kuin kosher muodossa. Paavali pyörsi senkin säännön unensa perusteella.


      • näin.on
        paavalinsekoilut kirjoitti:

        Tuossa Jeesuksen uhrikuolemassa ei ole mitään järkeä koska ihmis/Jumala uhria ei tunneta muualla kuin satanismissa tai muussa mustassa magiassa.
        Mikä kohta Raamatussa kieltää uhraamisen muualla kuin temppelissä?
        Raamatun mukaan kristityt eivät saisi nauttia lihaakaan muussa kuin kosher muodossa. Paavali pyörsi senkin säännön unensa perusteella.

        Kysyit, missä kohtaa Raamatusas kielletän urhaamasta muualla kuin Jerusalemin temppelissä? Aika monessakin kohtaa. Jumala moitti useasti kansaa siitä, etteivät he kokoonnut temppelissä, vaan uhraavat muualla, joka oli kiellettyä. Tässä on yksi kohta, jossa asia säädetty:

        5. Moos. 12:2 "Hävittäkää korkeilta vuorilta, kukkuloilta ja lehtevien puiden alta perin pohjin kaikki ne paikat, joissa teidän tuhoamanne kansat ovat palvoneet jumaliaan. 3 Repikää maahan niiden alttarit, murskatkaa kivipatsaat, polttakaa asera-paalut, lyökää palasiksi kaikki jumalien kuvat. Tuhotkaa noiden kansojen jumalat, niin että niiden nimetkin unohtuvat.

        4 "Älkää palvelko Herraa samalla tavoin kuin nuo kansat palvovat omia jumaliaan, 5 vaan palvelkaa häntä SIINÄ AINOASSA PAIKASSA, jonka Herra, teidän Jumalanne, valitsee heimojenne alueelta nimensä asuinsijaksi. Menkää sinne 6 ja viekää sinne polttouhrinne ja teurasuhrinne, kymmenyksenne ja uhrilahjanne, lupausuhrinne ja vapaaehtoiset lahjanne sekä nautojenne, lampaidenne ja vuohienne esikoiset. 7 Siellä teidän tulee Herran, Jumalanne, edessä syödä ja iloita perheenne kanssa työnne tuloksista, joilla hän on teitä siunannut.

        Tämän säädöksen takia kristityt eivät uhraa eläinuhreja alttarilla enää, koska temppeliä ei enää ole. Apostolien tekojen kirja kertoo, että Paavali uhrasi normaalisti eläinuhrit Jerusalemissa (Ap.t. 21:21-26, 25:8), mutta vuonna 70 jKr urhaaminen loppui temppelin tuhouduttua.


      • Tämä.On.Totuus
        paavalinsekoilut kirjoitti:

        Tuossa Jeesuksen uhrikuolemassa ei ole mitään järkeä koska ihmis/Jumala uhria ei tunneta muualla kuin satanismissa tai muussa mustassa magiassa.
        Mikä kohta Raamatussa kieltää uhraamisen muualla kuin temppelissä?
        Raamatun mukaan kristityt eivät saisi nauttia lihaakaan muussa kuin kosher muodossa. Paavali pyörsi senkin säännön unensa perusteella.

        Nimimerkkisi 'paavalinsekoilut' kautta viestit, että Paavali olisi sekoillut. Ikäänkuin pilkkasit Paavalia hulluksi. Vielä pahempaa syntiä on rinnastaa Jeesuksen Golgatan sovitustyö johonkin todella pimeään. Pilkkasit Golgatan sovitustyötä järjettömäksi, joka on pilkkaamista hulluksi ja raskasta syntiä.

        Sinulla on todella suuri suu ja häpeämätön sydän. Jumala ei salli itseään pilkattavan.

        Sain toimeksiannon ilmoittaa sinulle, että syntiesi anteesisaaminen on kielletty (Joh. 20:22,23). Et voi enää pelastua.

        Sinusta tehdään varoittava esimerkki muille, että pitäkööt kaikki kielensä kurissa.

        Mt 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Mk 3:22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." ..

        ..28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. 29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.


    • Kristus.riittää

      Kristuksen uhri on täydellinen. EI ENÄÄ KOSKAAN tarvita mitään ELÄINUHREJA! Ei Jeusalemissa, eikä missään muuallakaan, syntien sovitukseksi, eikä syntien muistutukseksi!

      • kiRKKoharhoiSSa

        LAINAUS: ""Kristuksen uhri on täydellinen. EI ENÄÄ KOSKAAN tarvita mitään ELÄINUHREJA! Ei Jeusalemissa, eikä missään muuallakaan, syntien sovitukseksi, eikä syntien muistutukseksi!"":LOPPU.

        Oliko Kristuksen Golgatan Uhri Kertakaikkiaan Täydellisen Kaikkiriittävä, niin että

        mitään ei enää tarvitse uhrata ihmisen sovittamiseksi? Eikö mitään sovitusta Kristuksen Golgatan Uhrin lisäksi mitenkään tarvita? Osallistuuko neitsyt-Maria kirkkosi sovitukseen, entä "pyhimysten" hyvät teot, ja millä perusteella?

        KUN KOROSTAT ELÄINUHREJA, NIIN MIKSI UHRAAT EUKARISTIASSA "KRISTUKSEN VERTA JA LIHAA" JA SYÖT SITEN LIHAA VERINEEN, VAIKKA RAAMATTU KIELTÄÄ?


      • Raamatusta_poimittua

        Kyse ei ole siitä, että eläinuhrit jotenkin korvaisivat Golgatan sovitustyön. Golgata oli ainutlaatuinen sovitusteko Jeesukselta Kristukselta. Sitä ei ylitä mikään.

        Mutta on sitten pari Raamatullista totuutta, joista Raamattu kertoo.

        1. Paavali uhrasi temppelissä, eikä hän tietenkään pilkannut Gogatan sovitustyötä.
        2. Hesekiel 40-48 kertoo tuhatvuotisesta valtakunnasta sanatarkasti ja se on Jumalan Sanaa.

        Joka nämä totuudet kieltää, vääristelee Raamattua jopa omaksi tuhokseen (2 Piet 3:15-16).


      • Jeesuksen.Veri.Riittää

        En usko enkä halua uskoa sellaiseen "jumalaan", joka sallii viattomien olentojen tappamisen ns. 1000-vuotisessa valtakunnassa! Sellainen julmuus luotuja kohtaan on täysin vastoin Jumalan Sanaa ja Jumalan Henkeä! Kristuksen veriuhri riittää ikuisesti!


      • näin.on
        Jeesuksen.Veri.Riittää kirjoitti:

        En usko enkä halua uskoa sellaiseen "jumalaan", joka sallii viattomien olentojen tappamisen ns. 1000-vuotisessa valtakunnassa! Sellainen julmuus luotuja kohtaan on täysin vastoin Jumalan Sanaa ja Jumalan Henkeä! Kristuksen veriuhri riittää ikuisesti!

        Ainakin eläinuhreja tehtiin vuoteen 70 jKr asti ja Jumalan käskystä.


    • KristusonMessias

      Apt 8:
      3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen

      Paavali ennen kääntymistään teki yhtä ja toista pahaa Kristuksen omille ...

      Jeesuksen ilmestyttyä hänelle hän sen sijaan julisti Kristusta ainoana pelastajana ja Galatalaiskirjeessä hän varoittaa niistä, jotka jälleen kääntyivät juutalaisuuteen pois Kristuksesta ..

      1. Kor. 1:23

      me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus

      • näin.on

        Paavali noudatti kaikkia VT:n säännöksiä. Juutalaisten suuri neuvosto tutki Paavalia, eikä löytänyt mitään rikettä Paavalin toiminnasta. Tämä tarkoitti sitä mm. että Paavali ei syönyt ollenkaan sianlihaa eikä opettanut muita syömään sianlihaa. Jeesuskaan ei syönyt sianlihaa eikä hänen opetuslapsensa.

        Ap.t. 25: 7 Paavalin saavuttua kerääntyivät Jerusalemista tulleet juutalaiset hänen ympärilleen ja ahdistivat häntä monin raskain syytöksin. He eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään syytöksiään toteen. 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."


    • KTS--

      Piispa Erkki Kaila huomauttaa kirjassaan "Kristillinen Uskonto-oppi", että jo apostolisella ajalla esiintyi juutalaiskristittyjä harhaopettajia, jotka opettivat, että ihminen tulee vanhurskaaksi lain töiden kautta eli pitämällä Mooseksen lain määräykset. Tätä harhaoppia vastaan taisteli apostoli Paavali suurella tarmolla ja tähdensi, että ihminen tulee vanhurskaaksi Jumalan edessä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ilman lain töitä. Erkki Kaila sanoo, että kun katolinen kirkko sittemmin harhautui uudelleen tuohon juutalaiseen käsitykseen, palautti uskonpuhdistaja Martti Luther Paavalin opin vanhurskauttamisesta jälleen oikealle paikalleen.

      HYVÄ!

      • VarokaaKTSää

        Noniin. Nyt astui esille saatanan kätyri KTS. Tämä kaveri lähettää järjestelmällistä eksytystä s24 palstoille aamusta iltaa. Hän esiintyy uskovana, mutta tosiasiassa hän on täällä tahallaan eksyttämässä lukijoita.

        KTS torjuu Jeesuksen sanat, niin tämä todistaa vain entistä enemmän sen puolesta, että Uuden liiton aikana tulee Vanhaa testamenttia totella, kuten Jeesus opetti.


      • VarokaaKTSää

        Paavali opetti aivan päinvastoin, mitä KTS valehtelee edellä:

        Room 2: 12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • KTS--
        VarokaaKTSää kirjoitti:

        Paavali opetti aivan päinvastoin, mitä KTS valehtelee edellä:

        Room 2: 12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia."

        Eikä puusilmä oivalla sitä että Paavali kohdisti sanansa JUUTALAISILLE, jotka kuvittelivat että voivat paukuttaa henxeleitä sen takia että kainalossa on lain kirja. Sen noudattamisesta ei niin väliä.

        HAHAHAHAA!!!


      • BattleAXE

        KTS on mainostanut olevansa sekä homo että lukevansa kuraania. Kun KTS tuntee

        kuu-ukon ummetuksen tarkemmin, niin kerroppa meille miksi ISlamistit kauloja katkovat, uhraavat eläimiä ja ihmisiä kuu-ukolleen, kun eläinuhreja ei enää tarvita?

        Ja kun ISlamistit katkovat myös homoilta kaulat, niin miksi vielä olet, ISlamisti-jihadisti? KTS haihtuu taas keskustelusta, kuin arabin ilmavaiva P-Afrikan hiekka-aavikolle, saatte nähdä. Rooman katoliset ovat hyvissä väleissä ISlamistien kanssa, kun heidän uskontonsakin on lähempänä ISlamia, eikä evankelista tosikristillisyyttä.

        Osaako tietävä KaikenTaidatSekoittaa vastata tuohon toiseenkin kysymykseen?

        #kiRKKoharhoiSSa 31.5.2016 18:13: LAINAUS: ""Kristuksen uhri on täydellinen.

        EI ENÄÄ KOSKAAN tarvita mitään ELÄINUHREJA! Ei Jeusalemissa, eikä missään muuallakaan, syntien sovitukseksi, eikä syntien muistutukseksi!"":LOPPU.

        Oliko Kristuksen Golgatan Uhri Kertakaikkiaan Täydellisen Kaikkiriittävä, niin että

        mitään ei enää tarvitse uhrata ihmisen sovittamiseksi? Eikö mitään sovitusta Kristuksen Golgatan Uhrin lisäksi mitenkään tarvita? Osallistuuko neitsyt-Maria kirkkosi sovitukseen, entä "pyhimysten" hyvät teot, ja millä perusteella?

        KUN KOROSTAT ELÄINUHREJA, NIIN MIKSI UHRAAT EUKARISTIASSA "KRISTUKSEN VERTA JA LIHAA" JA SYÖT SITEN LIHAA VERINEEN, VAIKKA RAAMATTU KIELTÄÄ?


      • VarokaaKTSää
        KTS-- kirjoitti:

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia."

        Eikä puusilmä oivalla sitä että Paavali kohdisti sanansa JUUTALAISILLE, jotka kuvittelivat että voivat paukuttaa henxeleitä sen takia että kainalossa on lain kirja. Sen noudattamisesta ei niin väliä.

        HAHAHAHAA!!!

        KTS valehtelee niin, että korvat heiluu. Mitähän Paavali oikein opetti? Paavali nimenomaan sanoi, ettei kumoa lakia, vaan vahvistaa sen:

        Room 3: 31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen, mitä laki sanoo.


      • todettakoon.aamutuimaan

        Joo. KTS. on vilunkiveljien seurakuntalainen, ehkä joku alalahkon pappismies.

        Uudessa liitossa ... kun tämä kertakaikkinen uhri on sijaisuhrina sovittanut syntimme. Niin Uusi Adam - käskee seuraajiaan tulemaan jalanjäljilleen. Siinä ei kielletä Jumalan tahtoa, rakkautta, eli lakia.
        Se laitetaan Uudessaliitossa JumalanKansan sydämeen, joiden nimi on Elämänkirjassa.
        He kuuliaisuudessa Hengessä toteuttavat elämässä, mitä kirjoitukset tuovat esiin. Siis laki ei ole kumottu. Joka rikkoo sitä vastaan, se osoittaa synnin ja olkoon vaikka kirkon piispa, hän joutuu rikkoessaan lain alle. Laki tuomitsee synnistä.
        Mutta, jos tekee parannuksen ja Elää, kuten Jeesus opettaa - mene, mutta älä enää syntiä = laittomuutta tee --- matka onkin parempi.
        Ei tarkoitushakuisesti syntiä, ei lain alla, vaan armonalla.

        Siis Jumalan laki on varjelemassa ja suojaamassa siitä, että meistä ei tule "eläimen" kaltaisia tässä ajassa.
        Vaan olisimme Jumalan valtakunnan kansalaisia, täten erottaudutaan maailmasta.

        Siksi Jumalan laki on maailman tappiin asti olemassa. Ja joka kieltää Jumalan tahdon pienimmästäkin käskystä, hän syö hyvän ja pahantiedeon puusta, julistaen itsensä jumalaksi. On tottelematon.
        Hänessä ei ole iankaikkista elämää.


      • näin.on

        Jeesus vaati lain noudattamista. Miten tuota voi kukaan kumota? Ei voi, kun on Jeesuksen opetusta:

        Lk 16:17: Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.


    • sisinmaja

      Olet näemmä oivaltanut paljon, kuten tämä lause:
      (Siis Jumalan laki on varjelemassa ja suojaamassa siitä, että meistä ei tule "eläimen" kaltaisia tässä ajassa.)
      Sellaiset, jotka eivät "tottele" Jumalan Sanaa ja lakia jäävät todella ruohoa syövien eläinten kaltaisiksi. Hyvä, että edes jotkut ovat päässeet tuntemaan Jeesuksen tahdon ja jopa ymmärtävät Sanan kokonaisvaltaisen merkityksen. Näiden oivallusten soisi tavoittavan jokaisen uskovan.

      • sanansaattaja-

        Olemme menossa kohti tuhatvuotista valtakuntaa.

        Sitä ennen Jumala tekee uskonpuhdisituksen maapallolla, joka on kivulias. Palkkapapisto laitetaan pois (Mt 5:17-20, 23:13) ja uusi papisto astuu esille (mm. Ilm 14:1-5). Jumalan oma uusi papisto alkaa julistamaan alkuperäistä Raamatun mukaista evankeliumia ja pääsee hallitsemaan tuhatvuotisessa valtakunnassa:

        Joel: 1 -- Tämän jälkeen on tapahtuva
        että minä vuodatan henkeni
        kaikkiin ihmisiin.
        Ja niin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat,
        nuorukaisenne näkevät näkyjä,
        vanhuksenne ennusunia.
        2 Myös orjiin ja orjattariin
        minä vuodatan henkeni noina päivinä.

        Jumala itse kouluttaa uudet pappinsa. Netissä on yksi suomalainen sivusto, jonka kautta tätä oppia jo nyt jaetaan. Se kehen on Pyhä Henki vuodatettu, löytää tämä sivuston, vaikka sivustoa ei ole enempää mainostettu.


      • 1000-vuotinen.höpölä

        Joelin profetia toteutui jo ensimmäsenä helluntaina.


      • ProfTotetuuMontaKertaa
        1000-vuotinen.höpölä kirjoitti:

        Joelin profetia toteutui jo ensimmäsenä helluntaina.

        Joelin profetia toteutui ensimmäistä kertaa helluntaina (profetian esitäyttyminen) ja se tulee toteutumaan vielä lopun ajoilla (profetian lopullinen täyttyminen). Joelin kirjan 2.-luku kertoo Herran pyhästä armeijasta, johon Herra on vuodattanut Henkensä (Joel 2:11).

        Joelin kirja 4:2 kertoo Harmagedonista (Josafatin laaksosta), jolloin Jumala käy oikeutta niiden kansojen kanssa, jotka hajoittivat Israelin kansan muiden kansojen sekaan ja jakoivat Israelin maan. Silloin Jerusalem on turvapaikka (Joel 3:5). Tätä ei ole vielä tapahtunut.


      • 1000-vuotinen.höpölä

        Joel 2. luvussa kerrotaan kylläkin heinäsirkoista.


      • ProfTotetuuMontaKertaa
        1000-vuotinen.höpölä kirjoitti:

        Joel 2. luvussa kerrotaan kylläkin heinäsirkoista.

        Sinä saivartelet. Lue tästä.

        Joel 2:11 Herra itse johtaa sotajoukkoa jylisevällä äänellään. Valtava on hänen sotaväkensä, väkevä hänen käskynsä toteuttaja. Herran päivä on suuri, pelottava ja hirmuinen. Kuka sen kestää?


      • ProfTotetuuMontaKertaa
        1000-vuotinen.höpölä kirjoitti:

        Joel 2. luvussa kerrotaan kylläkin heinäsirkoista.

        Joel 4: 9 Kuuluttakaa kansoille näin: -- Varustautukaa pyhään sotaan, hälyttäkää miehet taisteluun! Lähtekää liikkeelle, käykää hyökkäykseen, kaikki soturit! 10 Takokaa auranne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Arka sanokoon: "Olen urhea soturi." 11 Kiirehtikää, kaikki kansat, tulkaa joka suunnalta, kokoontukaa tänne! Herra, johdata sotureitasi!


      • 1234567---
        sanansaattaja- kirjoitti:

        Olemme menossa kohti tuhatvuotista valtakuntaa.

        Sitä ennen Jumala tekee uskonpuhdisituksen maapallolla, joka on kivulias. Palkkapapisto laitetaan pois (Mt 5:17-20, 23:13) ja uusi papisto astuu esille (mm. Ilm 14:1-5). Jumalan oma uusi papisto alkaa julistamaan alkuperäistä Raamatun mukaista evankeliumia ja pääsee hallitsemaan tuhatvuotisessa valtakunnassa:

        Joel: 1 -- Tämän jälkeen on tapahtuva
        että minä vuodatan henkeni
        kaikkiin ihmisiin.
        Ja niin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat,
        nuorukaisenne näkevät näkyjä,
        vanhuksenne ennusunia.
        2 Myös orjiin ja orjattariin
        minä vuodatan henkeni noina päivinä.

        Jumala itse kouluttaa uudet pappinsa. Netissä on yksi suomalainen sivusto, jonka kautta tätä oppia jo nyt jaetaan. Se kehen on Pyhä Henki vuodatettu, löytää tämä sivuston, vaikka sivustoa ei ole enempää mainostettu.

        1000 vuoden aikana sapatin pyhänäpäivänä pitävät hallitsevat. Jumalalle ei käy sunnuntai pyhäksi, joka on syrjäyttänyt Jumalan antaman sapatinpäivän. Alkuperäinen sapatti lauantai seitsemäspäivä, joka on Paratiisista lähtien ollut pyhäpäivä.


      • tämä.on.aamen
        1234567--- kirjoitti:

        1000 vuoden aikana sapatin pyhänäpäivänä pitävät hallitsevat. Jumalalle ei käy sunnuntai pyhäksi, joka on syrjäyttänyt Jumalan antaman sapatinpäivän. Alkuperäinen sapatti lauantai seitsemäspäivä, joka on Paratiisista lähtien ollut pyhäpäivä.

        Sapatin siirto sunnuntaille on ollut alun perin roomalaisten katolisten tekoja. Tämä perinne jäi luterilaisuuteen ja helluntailaiset ovat myös jatkaneet tätä harhaoppia. Raamatun mukaan vuorokausi vaihtuu myös eri tavalla eli auringonlaskusta auringonlaskuun.

        Nämä kaikki harhaopit siivotaan pois ja tuhatvuotinen valtakunta alkaa puhtaalta pöydältä. Yleisesti ottaen voi sanoa, että Uuden liiton ajan papisto ei ole pärjännyt hyvin. Voi tuota papistoparhaa. Saavat kenkää.


      • SiivoomitaOnPaljon
        1234567--- kirjoitti:

        1000 vuoden aikana sapatin pyhänäpäivänä pitävät hallitsevat. Jumalalle ei käy sunnuntai pyhäksi, joka on syrjäyttänyt Jumalan antaman sapatinpäivän. Alkuperäinen sapatti lauantai seitsemäspäivä, joka on Paratiisista lähtien ollut pyhäpäivä.

        Sapatin lisäksi kaikki meidän ajan kirkolliset juhlat ovat joko väärässä paikassa tai epäraamatullisia juhlia, jos katsotaan, miten Raamattu opettaa pitämään juhlia.

        Jumala asetti juhlansa, joissa on paljon opetusta ja viisautta. Katolinen kirkko lähes kokonaan muuttanut juhlajärjestelmän roomalaisten pakanauskontojen tapojen mukaiseksi. Nämä pakanatavat ovat periytyneet luterilaiseen ja helluntailaiseen kirkkokuntaan.


    • näin.on

      Kun lukee tarkaa, niin Jeesus vaati useassa paikassa lain noudattamista. Hän sanoi, ettei laittomuuden tekijät pääse taivaaseen:

      Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.

      Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:

      2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

    • Aboriginaali

      Uskontojen Uhrien Tuki rärjestö auttaa ja tukee uskonnollisissa yhteisöissä "uhreiksi" joutuneita ja heidän läheisiään.
      Tässä linkissä pitäisi löytyä runsaasti tietoa UUT:stä

      http://www.uskontojenuhrientuki.fi/
      --------------------------------------------------------------------

    • KTS--

      Ja sitten tulee se lopullinen niitti vippaslössille:

      Galatalaiskirje:
      3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
      3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -

      HYVÄ!!!

      • VarokaaKTSää

        Irroitat Paavalin opetuksen sen asiayhteydestä ja selität asiat väärin. Tämähän on sinun eksyttäjän homma. Mutta sinun selityksesi törmäävät Raamatun totuuteen.

        Annat sellaisen käsityksen, ettei lakia edes pidä noudattaa. Paavali ei opettanut niin, eikä tuo Galattalaiskirjeen kohta sitä tarkoita. Selvyyden vuoksi katsotaan nyt mitä Paavali opetti:

        Room 2: 12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ja Paavali itse noudatti kaikkia lain käskyjä ja hän myös käski muidenkin noudattaa lakia:

        Ap.t. 25: 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Room 3: 31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen, mitä laki sanoo.


      • KTS--
        VarokaaKTSää kirjoitti:

        Irroitat Paavalin opetuksen sen asiayhteydestä ja selität asiat väärin. Tämähän on sinun eksyttäjän homma. Mutta sinun selityksesi törmäävät Raamatun totuuteen.

        Annat sellaisen käsityksen, ettei lakia edes pidä noudattaa. Paavali ei opettanut niin, eikä tuo Galattalaiskirjeen kohta sitä tarkoita. Selvyyden vuoksi katsotaan nyt mitä Paavali opetti:

        Room 2: 12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ja Paavali itse noudatti kaikkia lain käskyjä ja hän myös käski muidenkin noudattaa lakia:

        Ap.t. 25: 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Room 3: 31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen, mitä laki sanoo.

        Paavali myönsi edistyneensä juutalaisen uskonnon harjoittamisessa pitkälle mutta huomasi sen lopulta nollan arvoiseksi.

        Niinsevaanmeni.


      • VarokaaKTSää
        KTS-- kirjoitti:

        Paavali myönsi edistyneensä juutalaisen uskonnon harjoittamisessa pitkälle mutta huomasi sen lopulta nollan arvoiseksi.

        Niinsevaanmeni.

        Edelleen varoitan tästä järjestelmällistä valehtelua harjoittavasta KTS:stä.

        Apostoli Pietari toteaa, että Paavalin kirjeet ovat pyhiä kirjoituksia, mutta vaikeatajuisia. Sen takia niitä on helppo vääristellä, kuten KTS tekee. KTS syyllistyy omaksi tuhokseen Paavalin opetuksen vääristelyyn:

        2 Piet 3:15 ...Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. 16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

        Juud. 1:4 4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi...


      • näin.on
        KTS-- kirjoitti:

        Paavali myönsi edistyneensä juutalaisen uskonnon harjoittamisessa pitkälle mutta huomasi sen lopulta nollan arvoiseksi.

        Niinsevaanmeni.

        Puhut KTS palturia.

        Paavali todisti juutalaisten suuren neuvoston edessä, ettei ollut mitään rikkonut juutalaisten lakia eikä edes temppeliä vastaan. Näin Paavali eli Uuden liiton aikana ja Paavali oli täynnä Pyhää Henkeä. Paavali kunnioitti ja totteli lakia sekä profeettoja.

        Ap.t. 25:7, 8: "Paavalin saavuttua kerääntyivät Jerusalemista tulleet juutalaiset hänen ympärilleen ja ahdistivat häntä monin raskain syytöksin. He eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään syytöksiään toteen. Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."


      • Juutalaisuus.on.roskaa

        Ja lopulta Paavali totesi että juutalaisuus on roskaa...!


      • näin.on
        Juutalaisuus.on.roskaa kirjoitti:

        Ja lopulta Paavali totesi että juutalaisuus on roskaa...!

        Ei siinä niin käynyt? Paavali oli täynnä Pyhää Henkeä ja puhui totuutta samalla tavalla kääntymyksestä kuolemaansa asti.


      • asdfafdafdsafds
        Juutalaisuus.on.roskaa kirjoitti:

        Ja lopulta Paavali totesi että juutalaisuus on roskaa...!

        Apostolien tekojen kirja kertoo Paavalin viimeisistä vuosista. Hän kutsui juutalaisia roomassa veljikseen ja kertoi eläneensä Vanhan testamentin käskyjen mukaisesti:

        Ap.t. 28: Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on tuotu vangittuna tänne.

        Paavali ei sanonut, että Vanhan testamentin käskyt ovat roskaa. Hän kyllä julisti sitä, että Jeesus on Jumalan Poika ja Messias.


      • Juutalaisuus.on.roskaa

        Paavali kyllä totesi juutalaisuuden roskaksi jossain kirjeessään. Roskaa se onkin verrattuna Kristukseen!


      • näin.on
        Juutalaisuus.on.roskaa kirjoitti:

        Paavali kyllä totesi juutalaisuuden roskaksi jossain kirjeessään. Roskaa se onkin verrattuna Kristukseen!

        Olet todella hukassa käsityksineesi.

        Jeesus oli itse juutalainen, joka kertoi tulleensa tottelemaan Vanhan testamentin käskyjä ei kumoamaa mitään. Paavali kertoi tottelleensa kaikkia käskyjä.

        On ihan eri asia se, että eräät juutalaiset eivät hyväksyneet Jeesusta Messiaaksi ja sitä Paavali arvosteli tietysti. Paavali oli kääntymisensä jälkeen tyylipuhdas messiaaninen juutalainen, kuten olivat Jeesuksen opetuslapset.


    • KTS--

      Kuten huomaamme, tähän ketjuun on pesiytynyt harhaopettajia, jotka yrittävät posmottaa, että Jeesus ei oo mittään mutta sen sijaan juutalaisen uskonnon riitit ja pykälät ne on jottain vaikka Paavali ampui moisen käsityksen alas jo 2000 vuotta sitten.

      vanha käärme nostaa taas päätään.

      • sdfgsdfdsf

        KTS on tunnettu roskapostittaja, joka esiintyy uskovaisena, mutta hän lähettää s24 palstalle koko ajan ovelasti laadittuja valheita. KTS notkuu netissä yötäpäivää ja tekee tätä myyräntyötä tahallaan. Aina välillä on tehty koosteista KTS:n viesteistä, joissa on ollut useita kymmeniä viestiä per päivä ja kaikki pelkkää valhetta. KTS on paholaisen palveluksessa ja tullut nettiin pelkästää johdattamaan ihmisiä helvettiin.

        Onneksi KTS:n valheet ovat niin läpinäkyviä, että hänet osaa suurin osa lukijoista laittaa omaan arvoonsa.


    • Sydän.liekeissä
      • älkääkaikkeuskoko

        Tuo artikkeli on selvästi Raamatun vastainen ja opettaa korvasyyhyyn. Tuo artikkeli vääristelee Paavalin opetuksia ja tekee armosta riettautta. Ei pidä uskoa kaikkea ulkoisesti kiiltävää, vaan itse perhetyä Raamatusta, mitä se opettaa.


      • adsfafsdfa

        Tuo kirjoitus armosta on ristiriitainen.


    • PasiToivonen

      Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri. (3.Moos.1:9). Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?

      Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään. (2.Moos.21:7). Nykypäivänä, mikä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä?

      3. Mooseksen kirjassa (3.Moos.25:44) todellakin sanotaan, että voin omistaa orjia, sekä mies- että naispuoleisia, sillä ehdolla, että he ovat naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä pätee meksikolaisiin, mutta ei kanadalaisiin. Voitko selventää? Miksi en saisi omistaa kanadalaisia?

      Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2Moos.35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

      Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3.Moos.11:10), se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin homoseksuaalisuus. Olen eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian?

      3. Mooseksen kirjan (3.Moos.21:20) mukaan pappi ei saa lähestyä Jumalan alttaria, jos hänellä on näössä vikaa. Olen nähnyt pappien käyttävän silmälaseja. Olen nähnyt pappien käyttävän silmälaseja. Tulisiko heille antaa mahdollisuus laserleikkaukseen vai surmataanko heidät heti?

      Useimmat miespuoleiset ystäväni antavat leikata hiuksensa ohimolta ja ajavat partansa, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3. Mooseksen kirjassa (3.Moos.19:27). Kuinka heidän tulisi kuolla?

      Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3.Moos.11:6-8) että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin pelata amerikkalaista jalkapalloa, jos käytän käsineitä?

      Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3.Moos.19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Hänen vaimonsa rikkoo käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester -sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko tarpeellista kutsua koko kaupungin väki kivittämään heitä? (3.Moos.24:10-16). Emmekö voisi polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa? (3.Moos.20:14)

      • selvästisanottu

        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Matt 5:17


      • sdfafdsadsf
        selvästisanottu kirjoitti:

        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Matt 5:17

        Kyllä. Ja täyttäminen (toisessa käännöksessä 'toteuttaminen') tarkoittaa tottelemista. Eli Jeesus tuli tottelemaan lakia ja profeettoja.

        Selvää tektiä tämäkin:

        Matt 5:20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Tuo tarkoittaa sitä, että hyvin moni Uuden liiton ajan papeista päätyy helvettiin.


      • Tämä.On.Totuus

        Pasi Toivonen, sinulle on luettu kielto saada syntisi anteeksi (Joh. 20:22,23), joten et voi enää pelastua. Sinä pillastuit eräässä keskustelussa, pilkkasit Pyhää Henkeä yms. ja Jumalan käskystä yksi henkilö luki sinulle Jumalan päättämän tuomion.

        Sen verran sanon sinulle tuosta lakiarvostelusta, että siinä on paljon virheitä. Esim. laki ei puhu puuvilla polyester-sekoitetusta kankaasta mitään. Se vain antaa ohjeen Raamatun ajan kankaiden tekemiseen, ettei joustavaa ja joustamatonsa luonnonkuitua pidä yhdistää, koska silloin kangas repeää.

        Kosher-ruokavaliosta sen verran, että Jeesus, Hänen opetuslapsensa ja myös Paavali noudattivat kosher-ruokavaliota (myös Uuden liiton aikana, Ap.t. 25:8, 28:17). Pasi Toivonen, sinun katolinen kirkkosi toi sianlinhan ruokavalioon, kun roomalaiset söivät väärälle jumalalle uhrattua likaista sikaa. Siitä piti saada joulukinkku ja katolien kirkko alkoi vääristelemään lakia, jossa väärälle jumalalle uhrattu liha saataisiin kritittyjen pöytään.

        Sinulla Pasi Toivonen ei ole mitään oikeutta surmata ketään. Suomessa esivalta toimeenpanee tuomiot. On pelkkää vinoilua kysyä moisesta.

        Pasi Toivonen, olet kadotuksen lapsi (Joh 20:22,23, Mt 5:17-20 ja 22). Olet varoittava esimerkki eksyttäjästä ja meidän ajan Juudas Iskariot.


      • SynninPalkkaOnKuolema

        Kaikkien tulee itse päättää seuraako maallista lakia vai Taivaallisen Jumalan Lakia.
        Se on omantunnon kysymys.


      • selvästisanottu

        "Jumalan käskystä yksi henkilö luki sinulle Jumalan päättämän tuomion. "
        Miten tämä henkilö sai tietää mikä tuomio oli? Saiko hän unessa tai näyssä viestin? Voidaanko viestin oikeellisuutta todentaa tai kieltää?


      • näin_on
        SynninPalkkaOnKuolema kirjoitti:

        Kaikkien tulee itse päättää seuraako maallista lakia vai Taivaallisen Jumalan Lakia.
        Se on omantunnon kysymys.

        Ap.t. 5:17 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.


      • näin.on
        sdfafdsadsf kirjoitti:

        Kyllä. Ja täyttäminen (toisessa käännöksessä 'toteuttaminen') tarkoittaa tottelemista. Eli Jeesus tuli tottelemaan lakia ja profeettoja.

        Selvää tektiä tämäkin:

        Matt 5:20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Tuo tarkoittaa sitä, että hyvin moni Uuden liiton ajan papeista päätyy helvettiin.

        Papit eivät ota tosissaan Raamattua ja Jeesuksen opetuksia.


    • bnbmbjghgk

      3 Moos 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

      Jos Mooseksen lain mukaan eläisimme niin homot pitäisi tappaa eikä olisi enää näitä tyhmiä väittelyitä,kun ei olisi homojakaan.

      • m..o.t

        Raamatussa on eräistä synneistä kuolemantuomio. Mutta sellaista ei saa panna toimeen, muu kuin esivalta. Suomessa laissa ei ole kuolemantuomiota, joten sellaisia ei tällä hetkellä kenellekkään anneta. Sitten on ihan eri keskustelu siitä, että pitäisikö laissa sellainen olla. Mielipidekyselyjen mukaan yleensä kansa kannattaa kuolemantuomiota, vaikka sen maan paralamentti on sen poistanut.


    • Setä.neuvoo

      Keskustelun 1. viestissä sekoitetaan pelastus ja vanhurskaus. Raamatussa on kahta lajia vanhurskautta. Uskon vanhurskaus pelastukseksi (Ef 2), ja eri asia tekojen vanhurskaus (Jaak 2).

      Olisi syytä osata tulkita Raamattua Ef 2- luvun armon mukaan, jos pitää itseään, tai mainostaa itseään kristityksi. Koska teoilla pelastumisen luulo ei ole kristinuskoa.

      Toisin sanoen, uskova voi osata erotella, missä Raamatun kohdassa puhutaan tekojen vanhurskaudesta, ja missä kohdassa uskon vanhurskaudesta. Ne ovat kaksi eri asiaa. Jos osattaisiin erotella, armon mukaan, PH:n johdatuksella Raamattua tulkita, uskossa, niin ei syntyisi tällaisia turhanpäiväisiä keskustelunavauksia kuin liukuhihnalta.

      • ekassaviestissätotuutta

        Sinä olet tehnyt nyt omia perinnässääntöjä vanhurskauskäsitteestä. En lähde nyt näistä väittelemään.

        Aloituksessa on lainattu sellaisia kohtia Jeesuksen opetuksesta, jotka ovat vaikeita nieltäviä niille, joiden uskonelämä perustuu roomalaiskatolisen kirkon perinteisiin eli roomalaisten pakanauskontojen tapoihin. Näitä roomalaisia perinnäissääntöjä viliseen luterilaisessa ja helluntaisessa kristikunnassa vieläkin paljon.

        Ehkä on niin, että protestanttikirkot eivät kuitenkaan ole ymmärtäneet kaikkea oikein, kun oppi tökkii Jeesuksen opetuksen kanssa.

        Aloitus haastaa helluntailaisia ja luterilaisia, mutta siinä ei ole virhettä.


      • JeshuanSEURAAJAKUNTA

        1.Jh.2:6 Joka sanoo Hänessä( JUMALAN SANA, VT, KRISTUS )pysyvänsä, on velvollinen( VERILIITTO ) vaeltamaan, niinkuin Hän( JESHUA )Vaelsi( TEOT ).

        Tuemme Jeshuan Seuraajakuntaa kykyjemme mukaan, kuten Paavali ohjeisti. Pyhän Hengen Temppeli on Kristuksen Ruumis, Seuraajakunta, jonka jäseniä
        me JUMALAN käskyjä ja TOTUUDEN Sanaa tottelevat olemme( SINETTI ).

        Ap.TEOT 5:32 olemme kaiken tämän todistajat. Niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka Häntä( JUMALAN KÄSKYT, LAKI, SANA, VT )tottelevat."

        #( SUS = SIKA; PILKKAA HERRAN JHWH( JE-, JO-, JAH )PYHÄÄ NIMEÄ )näin.on 31.5.2016 15:18: "JESHUA tuli täyttämään lain, mikä tarkoittaa lain tottelemista.

        Kymmenykset tulee( EDELLEEN, KUTEN TULIT SANONEEKSI )maksaa Jerusalemin temppelille.( RAAMATUN "TIETOSI" KORRELOI POSITIIVISESTI LUKIHÄIRIÖÖSI ; )

        Ja ne( KYMMENYKSET )maksettin kolmen Vanhan Testamentin Pyhiinvaellusjuhlan aikana( Pesach, Shavuot ja Sukkot). Nyt ei ole temppeliä( NIINKÖ SEISOO SINUN kiRKKoesiISISI KATEKISMUKSESSA? ) eikä leeviläisiä, joten kymmenysjärjestelmää ei ole( Juhani Aho: 'Rautatie'; Matti vei kirkolle viljaa, siis antoi kymmenykset. ), eikä pyhiinvaellusjuhlia( 12.6.2016 SHAVUOT )Temppelissä." LUE Ilmestyskirja 21:

        Ilm.21:7-8 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

        Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        21:9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon."
        21:10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
        21:11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi;
        21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
        21:13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
        21:14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
        21:15 Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
        21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
        21:17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
        21:18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
        21:19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
        21:20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
        21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
        21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
        21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
        21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
        21:26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
        21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.( ET TUNNE EDES HERRAN JHWH UUDEN LIITON SANAA. )

        Roomalaisille 2:8 niiden osaksi jotka ovat itsekkäitä, eivätkä tottele Totuutta( VT, JUMALAN SANA ), vaan tottelevat vääryyttä( LAITON ), Tulee Viha. Ja KIIVAS.


    • Jobinpostia

      1Moos.27:34. Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten.

      • tässä_täsmennys

        Tässä sulle täsmennys:

        Mt 28:19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan KAIKKEA, MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN NOUDATTAA.."

        Ja lue esim. Room 11 miten pakanat oksastettiin osaksi Israelin kansaa.


      • m..o.t

        Sakarjan kirjan 14.-luku kertoo tuhatvuotisesta valtakunnasta. Kirja kertoo, miten kaikki kansat tulevat viettämään Jerusalemissa Vanhan testamentin käskyn mukaisesti lehtimajanjuhlaa. Tätähän ei ole vielä tapahtunut ja kolmas temppelikin on vielä rakentamatta, mutta se kertoo siitä, että Jumala tulee vaatimaan kaikkia kansoja noudattamaan Vanhan testamentin käskyjä.

        Sakarja 14:16-19: "16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

        17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. 18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan. 19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa."


    • Risti-riita

      Room.2:13. Biblia. Sillä ei ne ole Jumalan edessä vanhurskaat, jotka lain kuulevat: jotka lain töillänsä täyttävät, ne pitää vanhurskaaksi tuleman. Room.4:5. Mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille lujetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi.

      • näin_on

        Tuo on niin vanhaa Suomen kieltä, ettei siitä saa enää selvää.

        Lueppas mitä Bibliasi sanoo jakeissa

        Matt. 5: 17 Älkäät luulko, että minä tulin lakia ja prophetaita päästämään: en minä tullut päästämään, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
        19. Kuka siis jonkun näistä vähimmistä käskyistä päästää, ja näin ihmisiä opettaa, hän pitää taivaan valtakunnassa vähimmäksi kutsuttaman; mutta joka sen tekee ja opettaa, se pitää suureksi taivaan valtakunnassa kutsuttaman.
        20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa enempi kuin kirjanoppineiden ja Pharisealaisten, niin ette tule taivaan valtakuntaan.


    • Setä.neuvoo

      Voi holmöläisyyden surkeutta.

      Uusi luomus ei syntiä tee. Jos et ole uusi luomus, armosta uudesti syntynyt, et sinä tomppeli kristityksi pääse omilla teoillasi. Vielä vähemmän pelastukseen. Liha ja veri ei peri taivasten valtakuntaa. Te olette kristinuskon ulkopuolella kaikki te, jotka tappelette Ef 2- lukua vastaan omilla ratkaisuillanne ja teoillanne.

      http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm

      http://biblehub.com/multi/1_corinthians/15-50.htm

    • BibleStudies

      Katsotaapas, mitä Paavali opetti asiasta.

      Paavali sanoi, että sellainen Kristukseen uskova juutalainen, joka rikkoo lakia vastaan tuomitaan eli menettää pelastuksensa. Lakia rikkovan uskovaisen juutalaisen tuomitsee lakia noudattava uskova pakana. Siis pakana, joka noudattaa lakia pelastuu!!! Paavali puhuu siis pakanasta joka noudattaa Vanhan testamentin käskyjä.

      Tällaista Paavali puhuu Room 2:27.

      Tuosta on tehtävissä selvä johtopäätös, että pakana joka ei noudata lakia voi menettää pelastuksensa samalla tavalla, kuin lakia rikkova messiaaninen juutalainen.

      Paavali opettaa myös, että armo ei anna uskovalle oikeutta rikkoa lakia vastaan. Room. 6:15

      On hyvin ajanjohtaista keskustella siitä, että onkohan helluntaikirkko tai luterilainen kirkko ymmärtänyt oikein evankeliumin. Kun Uutta testamenttia tarkkaan tutkii, niin sieltä kyllä löytyy johdonmukaisesti vaatimus noudattaa Vanhan testamentin käskyjä. Tällä tavalla nämä kirkot eivät opeta, mutta on sitä ennekin ollut pappeja, jotka eivät kunnoita Jumalan Sanaa.

      • selvääpuhetta

        Room 6: 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


    • Setä.neuvoo

      Keskustelun 1. viestissä sekoitetaan pelastus ja vanhurskaus. Raamatussa on kahta lajia vanhurskautta. Uskon vanhurskaus pelastukseksi (Ef 2), ja eri asia tekojen vanhurskaus (Jaak 2).

      Olisi syytä osata tulkita Raamattua Ef 2- luvun armon mukaan, jos pitää itseään, tai mainostaa itseään kristityksi. Koska teoilla pelastumisen luulo ei ole kristinuskoa.

      Toisin sanoen, uskova voi osata erotella, missä Raamatun kohdassa puhutaan tekojen vanhurskaudesta, ja missä kohdassa uskon vanhurskaudesta. Ne ovat kaksi eri asiaa. Jos osattaisiin erotella, armon mukaan, PH:n johdatuksella Raamattua tulkita, uskossa, niin ei syntyisi tällaisia turhanpäiväisiä keskustelunavauksia kuin liukuhihnalta.

      • Neuvon.setää

        Sinä et taida nähdä niitä Raamatun jakeita, joiden nojalla on perusteltu ne asiat, joita vastustat.

        Nämä uskon ja tekojen vanhurskausasiat ovat sinun hotkaisemia doktriineja. Ei pidä tehdä asioista liian monimutkaisia, koska ne asiat eivät ole monimutkaisia.

        Jumalaa pitää totella ja hänen käskyihin tulee alistua. Jos tämä ei maistu sulle, niin saat mitä tilaat.

        Taivaaseen ei pääse valheen palvelijat:

        Ilm 21: 27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.


    • Setä.neuvoo

      Voi holmöläisyyden surkeutta edelleen.

      Uusi luomus ei tee syntiä. Taivaaseen ei pääse vanha "Aatami" /liha. Ei se pääse sinne lain kautta, vaikka kuinka yrittäisi.

      Paitsi viimeiselle tuomiolle ihmiset kaikki pääsevät, siis Jumalan luokse siinä mielessä kyllä, Matt 25. Sinne pääsee omilla ratkaisuilla. Ja lain kautta.

      Mutta jos pelastumisesta taivaaseen puhutaan, niin sinne ei päästä teoilla, Ef 2.

      Kuinka syvälle hölmöläisyyteen täytyy hölmöläisten vajota?

      • Neuvon.setää

        Sinä annat yksipuolisen kuvan ja myös Raamatun opetuksen alkuperäisestä tarkoituksesta irtiotetun kuvan, kun väität, ettei Taivaaseeen pääse teoilla. Jeesus sovitti Golgatalla niiden synnit, jotka ovat Jeesuksen uskollisia. Ei Golgatan sovitustyötä tehty sen takia, että ihminen saa uskoon tulon jälkeen tehdä syntiä. Teoilla ei pääse taivaasee, mutta teoilla osoitetaan usko. Syntiä tekemällä uskovainen menettää pelastuksensa (Mt 7:21-23).

        Tässä katkelma Raamatusta, joka on Jumala Sanaa. Hyväksy tämä:

        Jaak. 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, 16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat. 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? 21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. 23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


      • adfafdafsd
        Neuvon.setää kirjoitti:

        Sinä annat yksipuolisen kuvan ja myös Raamatun opetuksen alkuperäisestä tarkoituksesta irtiotetun kuvan, kun väität, ettei Taivaaseeen pääse teoilla. Jeesus sovitti Golgatalla niiden synnit, jotka ovat Jeesuksen uskollisia. Ei Golgatan sovitustyötä tehty sen takia, että ihminen saa uskoon tulon jälkeen tehdä syntiä. Teoilla ei pääse taivaasee, mutta teoilla osoitetaan usko. Syntiä tekemällä uskovainen menettää pelastuksensa (Mt 7:21-23).

        Tässä katkelma Raamatusta, joka on Jumala Sanaa. Hyväksy tämä:

        Jaak. 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, 16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat. 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? 21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. 23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Ammen!!!


    • KTS--

      Vanhaan hyvvään aikaan opittiin jo rippikoulussa, että yksin usko Kristukseen riittää. Vanhaan hyvvään aikaan tästä asiasta oltiin yklsimielisiä myös helluntaiherätyksen kanssa.

      Näin on edelleenkin mutta siotten täällä netissä loikkii jos jonkinlaista lakilössiä keksimässä lisää esteitä, kynnyksiä, ansoja ja loukkuja. Ajamassa ihmisiä Siinain lain tulivuoren hehkuville rinteille kuten siinä John Bunyanin kirjassa "Lainkuuliainen" harhaopettaja harhapoluille.

      Yks lössi vaatii sunnuntaita lauantaiksi ja toinen lössi luottaa sianlihan boikotointiin. Kolmas lössi lähtee siitä että Israelia täytyy nuoleskella ja fanittaa lippujen kanssa, neljäs kiroaa joulun ja jää aattona komeroon muka....

      Ote Bunyanin kirjasta "Kristityn Vaellus":

      "Sinä olit matkalla Lainkuuliaisuuden luokse, joka on Holhoojavaimon Poika. Holhoojavaimo lapsineen on sidottu ja sisältyy tämän Siinain vuoren mysteerioon, tuon saman vuoren jonka sinä pelkäsit päällesi kaatuvan (Gal. 4:21-27). Jos hän siis lapsineen on sidottu, niin kuinka sinä voit toivoa pääseväsi heidän kauttaan vapaaksi? Tuo Lainkuuliaisuus ei kykene sinua taakastasi vapauttamaan. Hän ei ole koskaan kenenkään taakkaa pois ottanut, eikä milloinkaan tule niitä myöskään pois ottamaan. Lain tekojen kautta ei voi vanhurskaiksi tulla, sillä lain teoilla ei kukaan koskaan voi päästä taakastaan eroon. Herra Maailmanviisas on näin ollen muukalainen ja herra Lainkuuliaisuus on petturi, eikä hänen poikansakaan, Hieno Käytös, leveine hymyineen ole muuta kuin tekopyhä lurjus, joka ei voi sinua auttaa. Usko minua, noiden tomppeleiden jaarituksilla ole muuta tarkoitusta koskaan ollutkaan kuin saada johdattaa sinut harhaan ohjaamalla sinut pois siltä pelastuksen tieltä, jonne minä olin sinut opastanut."

      Toistan:
      "Tuo Lainkuuliaisuus ei kykene sinua taakastasi vapauttamaan. Hän ei ole koskaan kenenkään taakkaa pois ottanut, eikä milloinkaan tule niitä myöskään pois ottamaan."

      Bunyan oli kyllä oivaltanut asiat oikein. Ei ihme että kirja on Raamatun jälkeen toideksi levinnein.

      • varokaaKTSaa

        KTS sinut tunnetaan yleiseti miehenä, joka vastustaa Jumalaa. Sinä olet kristittyjen joukkoon luikerrellut valekristitty, joka saa ohjeita suoraan paholaishengeltä.

        Koska lähdit vastutamaan lain noudattamista, niin tämä on varma merkki siitä, että lakia tulee todellakin noudattaa.

        KTS sinä olet mestari valehtelemaan. Olet oppisi saanut saatanalta. Sinä teet nyt tätä eksytystyötä määrätyn ajan ja sitten kärsit kahleissa.


    • Setä.neuvoo

      Ef 2 on tekopyhälle armon julistusta, joka ei hänelle sovellu, vaan kääntyy siitä pois ja etsíi mahdollisuutta pelastua (lain) tekojen kautta.

      Juuri tuo on antikristillistä - sen armon kieltämistä, joka on Kristuksessa ilmoitettu. Ei se väittäjä siitä viisaammaksi muutu, vaikka hierottaisiin silmille miljoona kertaa sama Ef 2. Että pelastusta EI SAADA teoilla.

      http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm

      Jos lukija ei koe olevansa pelastettu Ef 2 -luvun tarkoittamalla tavalla, sitten voi todeta, että tämä kristinusko on täysin vierasta hänelle. Hänellä on judaismi, pelagiolaisuus tai muu uskonto, jossa pyöritään pelastuksen oven ympärillä, menemättä Kristus-armon oven kautta sisälle.

      Jaak 2 todellakin puhuu siitä, että JOS joku SANOO uskovansa. Ei siinä välttämättä puhuta mistään pelastuneesta tai uskovasta ollenkaan. Nythän tekopyhä nimenomaan esitti kristittyä olevansa, mutta puuttuu se Hengen hedelmä, Kristuksen uskon mukainen teko, jonka Kristus tekisi, että uskotaan Ef 2 -luvun armon mukaisesti.

      Väännetäänkö vielä lisää rautalangasta. Mennäänkö oikein atomitasolle asti, katselemaan, voisiko hölmöläinen nikkaroida sieltä käsin pelastuksen itselleen, Ef 2 -luvun ohitse?

      • m..o.t

        Ei tarvit vääntää rautalangasta - et ymmärrä Raamattua ja opetat armota väärin.


      • m..o.t

        Sinun tulisi lukea koko kirje efesolaisille, eikä irroittaa muutamia jakeita irti asiayhteydestä, koska efesolaiskirjeen 2.-luku ei todellakaan kumoa lakia. Se ei opeta niin, että pakanoitten tulisi hylätä juutalaisten laki, jota mm. Paavali noudatti tarkasti kuolemaansa asti (Ap.t. 25:8, 28:17-21).

        Efesolaiskirjeessä Paavalii toteaa mm. seuraavaa:

        Ef 4:17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: ÄLKÄÄ ENÄÄ ELÄKÖ NIIN KUIN PAKANAT! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä, 18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita. 19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen. 20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu, 21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on. 22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.

        Ef 5:6 Älkää antako kenenkään pettää itseänne tyhjillä puheilla, sillä niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa kaikkia tottelemattomia. 7 Älkää siis olko sellaisten kanssa missään tekemisissä.

        Efesolaiskirjeessä on paljon moraalisääntöjä, jotka on johdettu suoraan Vanhan testamentin käskyistä.

        Paavali sanoi Roomalaiskirjeessä pakanoille juutalaisten laista tällaista:

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.


      • m..o.t

        Ef 2:15 jakeessa on paha käännösvirhe Raamatun 1992 käännöksessä. Jae on käännetty paremmin 1933/38 ja Raamattu kansalle -käännöksissä. Jakeessa ei sanota, että laki olisi kumottu, vaan se, että laki tuli tehottomaksi estämään pakanoita pelastumasta Golgatan sovitustyön takia. Jos ollaan tarkkoja, niin Vanhan liiton aikana pakana myös pelastui, jos otti Israelin Jumalan omaksi ja liittyi Israelin kansan jäseneksi.


    • EIMEN_do_dat

      Vanhan testamentin mukaan tottelematon vaimo on kivitettävä kuoliaaksi asti.

    • Setä.neuvoo
    • Piispa Erkki Kaila huomauttaa kirjassaan "Kristillinen Uskonto-oppi", että jo apostolisella ajalla esiintyi juutalaiskristittyjä harhaopettajia, jotka opettivat, että ihminen tulee vanhurskaaksi lain töiden kautta eli pitämällä Mooseksen lain määräykset. Tätä harhaoppia vastaan taisteli apostoli Paavali suurella tarmolla ja tähdensi, että ihminen tulee vanhurskaaksi Jumalan edessä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ilman lain töitä. Erkki Kaila sanoo, että kun katolinen kirkko sittemmin harhautui uudelleen tuohon juutalaiseen käsitykseen, palautti uskonpuhdistaja Martti Luther Paavalin opin vanhurskauttamisesta jälleen oikealle paikalleen!

      HYVÄ!

      • VarokaaKTSää

        KTS on tunnettu paholaisen kätyri, joka saa ohjeita paholaishengeltä. KTS on mestari valehtelemaan. Hän on valekristitty, joka on tullut kristillisille keskustelupalstoille valehtelemaan.

        KTS irroittaa asiayhteydestä asioita ja siteeraa harhaoppisia tekstejä. Kun KTS vastustaa lakia, niin se on varma merkki siitä, että lakia tulee noudattaa. KTS:n puheet ovat ovelia valheita ja hänen opetuksensa törmää Raamattuu.

        Uuden liiton aikana alkuseurakunnassa oli juutalaiskristiitty Paavali, joka noudatti kaikkia Mooseksen lain käskyjä ja opetta niitä noudattamaan. KTS:n puheet osoittautuvat valheiksi, kun luetaan mitä Raamatussa lukee:

        Ap.t. 25: 7 Paavalin saavuttua kerääntyivät Jerusalemista tulleet juutalaiset hänen ympärilleen ja ahdistivat häntä monin raskain syytöksin. He eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään syytöksiään toteen. 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t. 28: 17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on tuotu vangittuna tänne.. ..21 Juutalaiset vastasivat: "Emme ole saaneet Juudeasta mitään kirjettä, jossa kerrottaisiin sinusta, eikä kukaan veljistä ole täällä käydessään puhunut sinusta pahaa, ei julkisesti eikä yksityisesti.


      • sdfsdfsdfsd

        KTS käyttää kuvanaan palestiinan lippua. Hän on kavaltaja.


      • sdfsdfsdfsd kirjoitti:

        KTS käyttää kuvanaan palestiinan lippua. Hän on kavaltaja.

        Myös Palestiinan kristityt tunnustavat Palestiinan lipun. Etunenässä SUURESTI arvostamani, Gospel Raidersin paikallinen kunniajäsen piispa Munib Younan!

        HYVÄ!!!


    • PasiToivonen

      >>Pasi Toivonen, sinulle on luettu kielto saada syntisi anteeksi (Joh. 20:22,23), joten et voi enää pelastua. Sinä pillastuit eräässä keskustelussa, pilkkasit Pyhää Henkeä yms. ja Jumalan käskystä yksi henkilö luki sinulle Jumalan päättämän tuomion.>>

      >>Sen verran sanon sinulle tuosta lakiarvostelusta, että siinä on paljon virheitä. Esim. laki ei puhu puuvilla polyester-sekoitetusta kankaasta mitään. Se vain antaa ohjeen Raamatun ajan kankaiden tekemiseen, ettei joustavaa ja joustamatonsa luonnonkuitua pidä yhdistää, koska silloin kangas repeää.>>

      Esimerkit olivat suora lainaus Paavolan kirjoituksesta. Joutuuko hänkin helvettiin? SInä varmaan osaat kertoa koska olet Jumala.

      http://www.kotipetripaavola.com/vastausRaamatunpilkkaajille.html

      • m..o.t

        Petri Paavolan opetuksessa on paljon harhaoppeja. Tätä lakiasiaa on käsitelty tässä keskustelussa lähemmin: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14335743/petri-paavola-kumosi-lain-ja-niin-opetti

        Olen seurannut sinunkin kirjoitteluasi Pasi. Nyt taisit saada Jumalan profeetalta tiedoksi Jumalan päättämän tuomion. En yhtään ihmettele, jos sinulta kiellettiin syntien anteeksianto.

        Nyt sua ei auta se, että vinoilet jollekkin toiselle siitä, että hän on puhunut sitä, mitä Jumala on hänelle antanut puhuttavaksi. Saat vain tulisia hiiliä päällesi lisää.


    • PasiToivonen

      >>Olen seurannut sinunkin kirjoitteluasi Pasi. Nyt taisit saada Jumalan profeetalta tiedoksi Jumalan päättämän tuomion. En yhtään ihmettele, jos sinulta kiellettiin syntien anteeksianto. >>

      Hienoa että täällä on aito profeetta jolla on suora yhteys Taivaaseen. Kertoisiko vielä ensi lauantain lottonumerot. Tai, että kannattaisiko sijoittaa Nokiaan. Vai kultaan.

      • sdfsdfsdfsdfs

        Ai sitä sinä katolinen luopio peräät, että lottonumerot todistavat profeetan oikeaksi. Mitäs jos joku profeetta voittaa lotossa ja toistaa tuomiosi, uskotko sitten?


      • Tämä_On_Totuus

        Pasi Toivonen, sinä teit joitakin aikoja sitten täällä Pyhän Hengen pilkkaa. Sinä näytät taas liukuvan sinne suuntaan. Sinusta en enää välitä. Palat helvetin tulessa sitten, kun aikasi jättää. Mutta varoitan muita siitä, että Pasi Toivonen on varoittava esimerkki.

        PS Olenko ymmärtänyt, että olet kääntynyt helluntailaisuudesta katoliseksi. Sen tiedeän, että olet nykyään papakatolinen.


    • Vanhurskas.Rautalakki

      Jos et tottele koko Raamattua 100% kirjaimellisesti, niin joudut ikkuiseen tulijärveen!

    • Tässä lössille vähän Elämän Sanaa lain sijasta!

      Galatalaiskirje:
      5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
      5:2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
      5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.

      Jaakobin kirje:
      2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

      Galatalaiskirje:
      3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme -

      HYVÄ!

      • VarokaaKTSää

        Sinä vääristelet Paavalin kirjoituksia ja taas kerran omaksi tappioksesi. Laitan tähän yhden jakeen Paavalin opetuksista, jotka osoittava sinun opetuksen olevan korvasyynyyn, koska se ei annan koko totuutta.

        Room 3:31: Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Ja muistiksi vielä se, että Jeesus sanoi, että lakia vastaan rikkovat eivät pelastu taivaaseen:

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.


      • m..o.t

        Jeesus kertoi, että jos ei halua joutua helvettiin, niin on tulee noudattaa Moosesta ja profeettoja. Tämän takia Paavalikin noudatti kaikkia Vanhan testamenti käskyjä (Ap.t. 25:8 ja 28). Tässä on ankara varoitus Jeesukselta. Noudattakaa lakia ja profeettoja ja käsky on voimassa niin kauan kuin taivas ja maa ovat olemassa.

        Luuk 16:19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa. 20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. 21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.

        22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.' 27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. 28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' 29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"


    • Mistähän näitä puusilmiä löytyy jotka lailla kuvittelevat menevänsä taivaasen.

      Tässä vähän tykitystä puusilmille:

      Gal
      2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
      2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
      2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
      2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
      3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
      3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
      3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."

      • VarokaaKTSää

        Usko tarkoittaa Jeesuksen tottelemista. Eli meidän tulee uskoa Jeesukseen ja Jeesusta. Olette varmaan huomanneet, että KTS:n valheet on aina pystytty osoittamaan vääriksi. Hän ottaa asiayhteydestä irti eräitä Raamatun jakeita ja antaa ymmärtää niistä asioita, joita näissä jakeissa ei ole tarkoittettu. Tässä Raamatun kohta, joka täydentää lainattu tekstiä niin, että se antaa oikemman kuvan:

        Jaak. 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, 16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat. 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? 21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. 23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


      • VarokaaKTSää

        Room 3:31: Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Ja muistiksi vielä se, että Jeesus sanoi, että lakia vastaan rikkovat eivät pelastu taivaaseen:

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.


    • 2.roomalaiskirjeessä

      Sanotaan:

      1. Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
      2. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
      3. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
      4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
      5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
      6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
      7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
      8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
      9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
      10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
      11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.
      12. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
      13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
      14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
      15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
      16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
      17. Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
      18. ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
      19. ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
      20. ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
      21. niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
      22. joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
      23. joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
      24. Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
      25. Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
      26. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
      27. Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
      28. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
      29. vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

      • sdfasdfasdf

        Raamattua on aina mukava lukea, mutta mitä yrität sanoa?


      • lainnoudattajat

        Hyvin siteerasit:

        13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.


    • näin.on

      Jeesus lähetyskäskyssään käski mennä kaikkien kansojen luo ja opettaa heitä pitämään kaiken sen, mitä oli opettanut opetuslapsiaan pitämään. Tässä Raamatun kohta siitä, mitä Jeesus opetti opetuslapsiaan pitämään. Jeesus opetti, että Vanhaa testamenttia tulee totella. Tämä on se laki, jonka Jumala on meille antanut ja siis meille pakanoillekkin:

      Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:

      2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. 4 He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa. 5 Kaiken minkä tekevät he tekevät vain siksi, että heidät huomattaisiin. He käyttävät leveitä raamatunlausekoteloita ja panevat viittaansa isot tupsut, 6 he istuvat pidoissa mielellään kunniapaikalla ja synagogassa etumaisilla istuimilla 7 [i] ja ovat hyvillään, kun ihmiset toreilla tervehtivät heitä ja kutsuvat heitä rabbiksi*.

      • näin.on

        Mt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."


      • dfgdfgdgdf

        Jeesus kehotti mennä opettamaan kaikkia kansoja noudattamaan Mooseksen lakia. Tämä on selvää Raamattua. Tämän ohjeen on laiminlyönyt katoliset papit ja heidän luterilainen sekä helluntailainen lahkonsa.


    • Setä.neuvoo
      • dfgdgdf

        So what? Oletko huolissasi siitä, että Jumalan sana leviää myös muissakin kirkkokunnissa?


    • PasiToivonen

      >>Jeesus kehotti mennä opettamaan kaikkia kansoja noudattamaan Mooseksen lakia. Tämä on selvää Raamattua. Tämän ohjeen on laiminlyönyt katoliset papit ja heidän luterilainen sekä helluntailainen lahkonsa. >>

      Montako velhonaista olet tappanut?

      • näin.on

        Raamattu sanoo, että esivalta suorittaa oikeudellisen rankaisemisen.

        Sinä sodit Jumalaa vastaan, koska olet Pyhän Hengen pilkkaajana menettänyt pelastuksesi. Teit kuoleman synnin kirjoittamalla törkeyksiä jokin aikaa sitten.


    • PasiToivonen

      Eikä Jeesus pelasta ketään, Mooseksen laki pelastaa.

      • näin.on

        Sinä jaksat vääristellä toisten ihmisen puhetta.

        Jeesus sanoi:

        Mt 7:21: Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • KTS--

      Kyllähän se lössi selkeästi on tekemässä Jeesuksesta pelkkää turhaa juoksupoikaa.

      • VarokaaKTSää

        KTS, yrität väärillä tavoilla mitätöidä ja heittää kapulaa rattaisiin. Taas kerran pystyn paljastamaan valheesi ja oikaisemaan, mikä on totuus.

        Tässä Raamatun jakeessa yhdistyy Golgatan sovitustyön kunnia, Jeesuksen asema korkeimpana pappina ja kuninkaana sekä hänen seuraajiensa velvollisuus totella kuuliaisesti Jeesusta ja lakia (Mt 5:17-20, 7:21-23, 28:19-20):

        Hepr. 5: 8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. 9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia. 10 Hänestä tuli Jumalan asettama ylipappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe