Sossu penää samaa paperia uudelleen!

sossutatu

TT päätöksessä sosiaalitoimisto ilmoittaa haluavansa seuraavaan hakemukseen vuoden 2015 veroilmoituksen kokonaisuudessaan. Kyseisen paperin olen toimittanut jo alkuvuodesta.

Pitääkö moiseen turhaan hyppyyttämiseen suostua, vai tyytyykö sossu aiemmin toimitettuun paperiin?

Kiitokset tietäjille jo etukäteen:)

9

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1plus11

      Koskaan ei kannata lähettää alkuperäistä dokumenttia sossulle vaan dokumentista voi otattaa kopion sossun respassa tai ottaa kopio itse printterillä.

      • Petu_

        Tarkoittanet veroehdotusta, jota sosiaalitoimistolla ei ole ylipäätään tarpeen saada koskaan.

        Yleensäkin sossut pyytävät ison määrän tarpeettomia papereita, kuten monelta mm. tiliotteet aina.

        Ikävä asia sinänsä on, että harvalla meistä on varaa elää vuoden verran "ilman rahaa", eli odottaa oikeuden päätöstä.


      • Jkjkkljkkk

        Sen nelisivuisen veroehdotuksen liitteenä on veroilmoituksen erittelysivu joka sossun on pakko tarkistaa.

        Eli riittää kun vie veroerittely ja verotuspäätöksen sossuun, veroehdotus on kuten petu sanoo turha lisäselvitys.

        Veroerittelystä käy ilmi omaisuus, kuten kiinteistöt ja rahastot, joten siksi se sossua kiinnostaa. Verotuspäätöksestä taas käy ilmi pitkäaikais asiakkaan verotettava ansiotulo joka sieltä jälkikäteen voidaan todentaa.


    • Jkjkjkjkkkj

      Esitäytetty veroilmoitus tulee postissa joskus toukokuussa, joten jos olet sen sinne alkuvuodesta toimittanut niin kyseessä on vuoden 2014 lappu, ei 2015 jota nyt pyydetään.

      • SossullePataan

        Mulla on ainakin vuoden 2015 esitäytetty veroilmoitus tallennettu 21.4.2016, vuoden 2014 vuotta aikaisemmin samoihin aikoihin. Mitään postia ei ole verottajalta sen jälkeen tullut.

        Jos aloittaja on varma ja todisteet tuosta 2015 veroilmoituksen lähettämisestä löytyy niin voihan tuosta sossua kyykyttää ainakin kysymällä mihin ovat hävittäneet keväällä lähetetyn todistuksen ja tarvitsevat sitä tähän aikaan vuodesta.


    • trytryy

      Eiköhän se ole verokortti, jota olet sossuun tyrkyttänyt.
      Turhaan, koska sitä paperia ei sinne tarvita, koska toimeentulotuesta ei veroa peritä.

      Toimita nyt vaan suosiolla ne vuoden 2015 verotustiedot eli ns. veroehdotelma eli esitäytetty veroehdotus.

    • dfkhriguhtuh

      Itse luin jonkun ihmisen blogia sosiaaliturva-aiheesta. Löysin sattumalta netistä. Koska en halua enkä ikinä kehtaisi mainostaa blogisteja ja erityisesti koska foorumin säännöt estää kertomasta jos on netissä törmännyt fiksuun blogistiin, henkilökohtainen moraali estää kertomasta mihinkään netissä näkemääni blogiin osoitusta missään täällä Suomi24- palstoilla kun blogin kirjoittaja ei ole nimeään kertonut, mutta kirjoittaja oli tajunnan räjäyttävän älykäs. Jos olet sosiaalitoimiston asiakas, luultavasti rehdisti jos toimeentulotukea haet oleellisin asia mitä sun pitää tietää on,että tukien hakemiseen oikeuttaava asia on kansalaisoikeudet. Jos rehellisenä haet toimeentulotuen perusosaa, se mikä on laitonta, olisi esimerkiksi toimeentulotuen ketjuttaminen, eli päätös jossa vaikka seuraavan kuukauden eurot vähennettäis edellisen kuukauden perusosasta. Ahdistavaa, että sivistysmaa ei luovu "tukimuodosta", joka tuottaa henkistä kurjuutta.

      Sosiaalivirkailijat tietävät asiakkaidensa veroilmoitukset.

      • BUAH_kyselee

        PÖTKÖPÖLVÄSTI, riekut täällä näköjään yökaudet! Kuinka monta tuntia vuorokaudessa menee netissä?


    • Sossun toimintatapoihin kuuluu paperien hävittäminen jne... Näin saadaan aikaiseksi sossuille paljon turhaa työtä veronmaksajien kustannuksella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe