Kysymys kuuluu että minne on kiire?
Kiire on kova
37
332
Vastaukset
- Mersun.Mies
No jonon keulille on aina kiire. Aina on oltava ensimmäisenä. Lisäksi seuraavaan risteykseen on kiire päästä odottelemaan valojen vaihtumista.
- 1516_Bussissa
Kiireesti ja mahdollisimman kovaa ajamalla säästää reilusti polttoinetta koska on nopeammin perillä niin polttoainetta ei ehdi kulua niin paljon kuin hitaammin ajamalla. : D
- BMW325iVM92380000km
Hautaan on kiire.....
- popelius
Mistä lie johtuu et kun tulee ohituskaista niin sillä joka ajaa 90 km/h tulee sillä ohituskaistalla kiire eli vauhti nousee 130 km/h eli?
- PoliTruckki
popelius kirjoitti:
Mistä lie johtuu et kun tulee ohituskaista niin sillä joka ajaa 90 km/h tulee sillä ohituskaistalla kiire eli vauhti nousee 130 km/h eli?
Toi on kyllä yleinen ilmiö. Mikähän siinä on että se kaasupoljin löytyy ohituskaistalla? 80-alueella kun joku ajaa vaikka 70km/h niin siitä ku rekalla yrittää ohi niin heti nousee nopeus vähintään yhdelsäänkymppiin jolloin ohi ei enä pääse. Sitten ylämäen ja ohituskaistan loputtua nopeus tippuu taas samaan seitsemäänkymppiin.
- tättärää.pippijuu
"Toi on kyllä yleinen ilmiö. Mikähän siinä on että se kaasupoljin löytyy ohituskaistalla? "
Eikö pidäkin löytyä. Ei ohituskaistoissa olisi muuten mitään järkeä. - Marssijärjestys
PoliTruckki kirjoitti:
Toi on kyllä yleinen ilmiö. Mikähän siinä on että se kaasupoljin löytyy ohituskaistalla? 80-alueella kun joku ajaa vaikka 70km/h niin siitä ku rekalla yrittää ohi niin heti nousee nopeus vähintään yhdelsäänkymppiin jolloin ohi ei enä pääse. Sitten ylämäen ja ohituskaistan loputtua nopeus tippuu taas samaan seitsemäänkymppiin.
Kuka nyt haluaa rekan ohittamaksi. Renkaista lentelevat kivet ovat paljon suurempia kuin henkilöauton ampuvat kivet, jotka nekin saattavat tehdä häränsilmän tuulilasiin.
- KerropaMeille
tättärää.pippijuu kirjoitti:
"Toi on kyllä yleinen ilmiö. Mikähän siinä on että se kaasupoljin löytyy ohituskaistalla? "
Eikö pidäkin löytyä. Ei ohituskaistoissa olisi muuten mitään järkeä.Jos hidastelija ajaa tasaisella vaikka 70km/h 80-alueella niin miksi sen pitäisi ylämäessä hetkeksi nopeutta nostaa ? Ohittajan on tietysti kiihdytettävä että pääsee ohi mutta miksi ohitettava nostaa nopeuttaan ylämäessä ohituskaistan kohdalla??
- ReiluaEstääOhitukset
Marssijärjestys kirjoitti:
Kuka nyt haluaa rekan ohittamaksi. Renkaista lentelevat kivet ovat paljon suurempia kuin henkilöauton ampuvat kivet, jotka nekin saattavat tehdä häränsilmän tuulilasiin.
Jaa enpä ole rekoista tuulilasiini kiviä saanut enkä ainakaan sen enempää kuin henkilöautoistakaan. Sinun mielestäsi tientukon ja hidastelijan on ihan reilua ja mukavaa estää kuorma-auton ohittaminen sen takia että niistä harvoin, äärimmäisen harvoin joku kivi voi lentää? Eikö olekin mukavaa kun muita hitaammin ajava henkilöauto estää rekan ohitukset ja sen takia rekkoja kerääntyy aina vaan enemmän jonoon kun se ensimmäinen rekka ei pääse ohi? Ja kun rekkoja on monta peräkkäin jonossa se jono hidastaa myös normaalia vauhtia ajamaan pyrkiviä henkilautoja ja siitä seuraa kuskien vittuuntumista ja turhautumista ja sen takia alkaa vaaralliset ohitukset kun kerralla yritetään päästä ohi useammasta rekasta. Ei taida sinulla olla kovin laajaa näkemystä liikenteestä.
- Einarsdottir
KerropaMeille kirjoitti:
Jos hidastelija ajaa tasaisella vaikka 70km/h 80-alueella niin miksi sen pitäisi ylämäessä hetkeksi nopeutta nostaa ? Ohittajan on tietysti kiihdytettävä että pääsee ohi mutta miksi ohitettava nostaa nopeuttaan ylämäessä ohituskaistan kohdalla??
Jos siinä vaikka nopeusrajoitus muuttuu?
- epävarmuus-ilmiö
KerropaMeille kirjoitti:
Jos hidastelija ajaa tasaisella vaikka 70km/h 80-alueella niin miksi sen pitäisi ylämäessä hetkeksi nopeutta nostaa ? Ohittajan on tietysti kiihdytettävä että pääsee ohi mutta miksi ohitettava nostaa nopeuttaan ylämäessä ohituskaistan kohdalla??
Usein tässä on kyse kokemattomuudesta. Kapeammalla tiellä kokematon, epävarma kuljettaja ei uskalla ajaa kovempaa. Kun tulee leveätie, niin nopeus nousee automaattisesti. Vielä kun muut menevät ohi, niin sekin nostaa nopeutta.
- EVVK_kuskit_ja_autot
Einarsdottir kirjoitti:
Jos siinä vaikka nopeusrajoitus muuttuu?
> Jos siinä vaikka nopeusrajoitus muuttuu?
Jospa tientukolla alkaa kiire?
Normaali suoritushan on, että ajetaan 80 mittarissa (todellinen nopeus seilaa 70-85 välillä), myös satasen rajoitusalueilla, kun ohitusmahdollisuutta ei ole (ohituskielto/vastaantulijoita). Hyvien ohituspaikkojen, kuten pitkien suorien, kohdalla nopeus nousee 10 ja ohituskaistojen kohdalla jopa 30 km/h. "Olen hiiri mieheksi, mutta ohi ette mene, perkele!"
Auto on hyvä paikka uhota, koska nakkikioskin jonossa vastaavasta käytöksestä saa helposti nenän poskelleen.
Samoin tientukon kiire alkaa, kun eteen tulee risteysalueen, tietyömaan tai maaseudun pikkutaajaman 60/50/40 rajoitus. Osa jatkaa järkähtämättä entisellä nopeudellaan, osa hidastaa muodolliset 10 km/h eli nyt ajellaan jopa 30 km/h ylinopeudella. Parhaat sankarit jopa ohittelevat rajoitusten mukaan ajavia, päästäkseen taas köröttämään tien tukkona 25 km/h alinopeudella, kun rajoitus vaihtuu sataseen.
Samaa se on moottoritielläkin, jossa osa tientukoista saattaa intoutua kaahaamaan jopa 110. Kun rajoitus tippuu 120 -> 110, tientukko jatkaa samaa 110 vauhtia...
Ja jos eteen tulee työmaan 120->80 ja sen perään 80->60 rajoitukset, tientukko hidastaa molempien kylttien kohdalla muodolliset 10 km/h eli paahtaa työmaan läpi 90 km/h = 30 km/h ylinopeudella.
Kaupunkialueilla nämä samat tientukot, jotka koröttää maanteillä sen 80 mittarissa (siis todellinen nopeus reilu 70) tuppaavat ajamaan 60 km/h jopa 40 -rajoitusalueilla. Ja varmaan se vauhti sinne 70 lukemiinkin nousisi, jos jostain vaan löytyisi 3 km suora ilman ainuttakaan liikennevaloa ja mutkaa. Kiihtyvyyshän näillä on melkolailla verkkainen ... 1 korttelin väli tarvitaan 0-30 kiihdytykseen valoista lähdettäessä, seuraavan aikana saadaan tauluun 50 ja kolmannen aikana 60...
Voisi jopa kuvitella, ettei tientukot osaa kuin 2 ajonopeutta. Sen "80 mittarin mukaan" (reilu 70 todellista), mitä pyritään ajamaan 30, 40, 50, 60, 70, 80 ja 100 rajoitusalueilla, sekä 110 (120 mittarin mukaan), mitä pyritään ajamaan ohituskaistojen kohdilla ja moottoriteillä.
Täysin riippumatta vallitsevasta nopeusrajoituksesta. Eihän säännöt tientukkoja koske -> ei ole tarpeen kytätä nopeusrajoituksia. Joten ei ole pienintäkään haisua siitä, mikä rajoitus on -> pitää jarrutella peltipoliisien kohdalla, vaikka nopeus oli jo valmiiksi 10 alle rajoituksen!
Onneksi näiden EVVK kuskien tunnistaminen on helppoa. Ne tuppaa valitsemaan autokseen näitä EVVK, kunhan kulkee järkiautoja, kuten datsunin tai skodan. Mielellään ankean harmaana.
Tyylikkäämmällä autolla ajavien on syytä näitä varoa, koska kateuksissaan ne tekevät välillä varsin kummallisia tempauksia.
- Sddffgghhjk
Jos auto on hyvä ajaa, niin miksi pitäisi turhaan hidastella?
- Miten.On
Eli jos olet Santanderilta saanut rahaa Saksasta uitetun vanhan taksin ostoon niin mielestäsi sillä on aina ajettava kuin suurempikin johtaja? Entä miten määrittelet auton jolla on hyvä ajaa?
- pitkä_nautinto
Minun vanhalla kotterillani on hyvä ajaa. Istun ja nautin ajosta joten ei ole kiire pois ratin takaa.
- säästöä.kertyy
Pitää ajaa kovaa että saa aikaa säästöön. Jokainen säästetty sekunti ja minuutti talletetaan aikapankkiin, ja tilin saldo on kivaa käyttää vaikka kerran vuodessa kun menee poikien kanssa mökille hauskaa pitämään!
- SäästöOnHelppoa
Minulla taas on sellainen säkki minne tallennan ne sekunnit mitkä säästän töihin mennessä mahdollisimman kovaa ajamalla. Säkistä sitten otan säästetyn ajan käyttöön keaälomalla. Kesäloma pitenee siten vähintään neljä tuntia.
- ddwdwww
Ei oo kiire valmiissa maailmassa.
- hiiri_mieheksi
Mutta silti yrität estää muita ohittamasta sinua. Olet oikeasti tossun alla elävä hiirulainen, joka köröttää hiljakseen pyrkiessään säästämään bensaa (köyhä kun olet, luonnollisesti). Mutta ohittajat tuovat alemmuuden tunteen ja köyhyyden niin pahasti iholle, että hiirulaisen pinna palaa ja hiirulainen yrittää raivopäisesti ohitukset estää. Nyt ei mistään pihistelystä piitata, vaan ankean harmaa "järkiauto" piiskataan yhtään säästämättä 110 nopeuteen, jopa ylämäessä, vaikka normaalisti nopeuden annetaan nousuissa hiipua jopa kuuden kympin pintaan.
- Sammaqq
hiiri_mieheksi kirjoitti:
Mutta silti yrität estää muita ohittamasta sinua. Olet oikeasti tossun alla elävä hiirulainen, joka köröttää hiljakseen pyrkiessään säästämään bensaa (köyhä kun olet, luonnollisesti). Mutta ohittajat tuovat alemmuuden tunteen ja köyhyyden niin pahasti iholle, että hiirulaisen pinna palaa ja hiirulainen yrittää raivopäisesti ohitukset estää. Nyt ei mistään pihistelystä piitata, vaan ankean harmaa "järkiauto" piiskataan yhtään säästämättä 110 nopeuteen, jopa ylämäessä, vaikka normaalisti nopeuden annetaan nousuissa hiipua jopa kuuden kympin pintaan.
Mettään meni noikin vastaukset. Miten voi arvostella toista ja sanoa mielipiteet toisesta tuntematta häntä. Se onkin heti hiiri jos ei ole tuli hännän alla joka paikassa.
- ddwdwww
hiiri_mieheksi kirjoitti:
Mutta silti yrität estää muita ohittamasta sinua. Olet oikeasti tossun alla elävä hiirulainen, joka köröttää hiljakseen pyrkiessään säästämään bensaa (köyhä kun olet, luonnollisesti). Mutta ohittajat tuovat alemmuuden tunteen ja köyhyyden niin pahasti iholle, että hiirulaisen pinna palaa ja hiirulainen yrittää raivopäisesti ohitukset estää. Nyt ei mistään pihistelystä piitata, vaan ankean harmaa "järkiauto" piiskataan yhtään säästämättä 110 nopeuteen, jopa ylämäessä, vaikka normaalisti nopeuden annetaan nousuissa hiipua jopa kuuden kympin pintaan.
SIITTÄ OHI VAAN. AINA SAA MENNÄ OHI. EI HAITTAA YHTÄÄN.
- Bpiste
Pisteeseen B
- uskallaAjaa
Minun kiireeni ei kuulu sinulle, eikä muille.
Enemmän sinut liikenteen tulppaaminen kuuluu muille. Jos ajaisit oikeaa nopeutta, niin ei sinunkaan tarvitsisi ahdistua noin paljon.- Kysynvaan12
Ajan nopeusrajoitusten mukaan. (Mittarivirhe huomioitu).
- Kjell.C.C.Pippelström
Sanoisin, että myös kiire on kova...
- noproblemos
Ei minulla ole kiire minnekkään. Ajan tässä ihan lungisti.
- papat_keulii
Tientukon kiire alkaa tietyömaiden, maadeututaajamien ja ohituskaistojen kohdalla.
- dippidaadii
Kiire aina on jonnekin, eikä mihinkään, tiedäthän sen itsekin, mutta tänään eletään..
- AnneliTarvainenKarvainen
Jokainen nysväri hidastaa muuta liikennettä. Jos ajat nelostietä tunnin ja hidastat liikennettä minuutin olet tuhonnut kansantaloudesta työaikaa 55000 minuuttia.
- dappadippadaa
Niinpä, laskehan vielä paljonko kansantalous kasvaisi, jos maanteillämme kahdessa vuorossa nysväävät 1500 puutavara-autoa lopettaisivat nysväämisen.
- TöihinköKaikkiMenossa
Mielestäsi jokainen liikkeellä olev auto on työmatkaliikenteessä? Kukaan ei ole menossa esim. kauppaan, kotiin, harrastuksiin, lomalle tai mökille?×
- pelkkää-säästöä
Ajattelet paljonko säästäisi jos asuisit työmaasi vieressä. Valtavasti sekuntteja ja minuutteja tienattu kun ei tarvitsisi edes ajaa autolla ollenkaan. Säästetyt minuutit ja sekunnit sitten käyttöön kesälomalla.
- ladamies_
Kyllä siellä tiellä on paljon meitäkin jotka eivät ole varsinaisesti menossa minnekään. Eikä minulla ole kiirettä. Usein saatan lähteä ajelemaan ihan vain omaksi huvikseni. Katselen maisemia ikkunat auki ja nautin tuulen suhinasta. Silloin en tietenkään aja suurinta sallittua vaan ehkä 20kmh vähemmän. Se on minulle harrastus ja minulla on yhtäläinen oikeus käyttää yhteisillä varoilla maksettuja maanteitä omaan harrastukseeni.
- sta.kele
Kyllä se om pe..k.le näin, että kun verot on maksettu(ja vaik ei oliskaan) niin mulla on oikeus ajaa sitä nopeutta kuin haluan, häiritsi se muita kuinka paljon tahansa.
- todentotta
sta.kele kirjoitti:
Kyllä se om pe..k.le näin, että kun verot on maksettu(ja vaik ei oliskaan) niin mulla on oikeus ajaa sitä nopeutta kuin haluan, häiritsi se muita kuinka paljon tahansa.
Näin puhuu aito asennevammainen joka ei suostu noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä. Luule olevansa jokin paremman luokan ihminen jota säännöt eivät koske.
- Res.kulj.au
Miksi kuvittelet, että minulla olisi kiire.
Minulla on aivan laillinen oikeus ajaa suurinta sallittua nopeutta ja ohittaa hitaammin ajavat.
Kiire, tai sen puuttuminen, ei millään tavalla vaikuta ajonopeuteeni - junttilas
Traktorit on tehty köröttelyä varten!
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit397848Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e834636Mies sinä olet kaunis katsella
Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne673301- 552176
Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi281719Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s71687Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?
Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us171536Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen
Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu3581518Miksi miehet pelkäätte jotain naista?
Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.581199Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi2781098