samalle kaistalle useampi liikennevalo

1516

eli paikkoja joissa yhdeltä kaistalta pääsee kahteen eri suuntaan ja molempiin suuntiin on eri liikennevalo (tai yhteen suuntaan on nuolivalo) :D

https://goo.gl/maps/x7mnKS3h6Zt
https://goo.gl/maps/e7JaZu5MDru
https://goo.gl/maps/EtazRHaYoFv
busseille:
https://goo.gl/maps/ugSyR9j8vGR2
https://goo.gl/maps/2ANZcLDw9q92
https://goo.gl/maps/rCHKMz86zwp
https://goo.gl/maps/XwP7moqXqJz
https://goo.gl/maps/5oMU61w851G2
https://goo.gl/maps/DZn7CNCZZSu
https://goo.gl/maps/8P3J7ZGxhGP2
https://goo.gl/maps/fc8uV5feVy82

59

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • hämmentääkö.valot

        Tuollaiset valot sinulle varmaan ylen ihmeellinen asia.


      • hämmentääkö.valot kirjoitti:

        Tuollaiset valot sinulle varmaan ylen ihmeellinen asia.

        nå sinulle varmasti on kun et liikennemerkkejäkään tunnista niin valot myös ihmeellinen asia :D


      • hämmentääkö.valot
        1516 kirjoitti:

        nå sinulle varmasti on kun et liikennemerkkejäkään tunnista niin valot myös ihmeellinen asia :D

        Sinä niitä valoja täällä ihmettelet, en minä.


      • hämmentääkö.valot kirjoitti:

        Sinä niitä valoja täällä ihmettelet, en minä.

        sinä niitä ihmettelet enkä minä :D


    • gsfdhs

      En näe ongelmaa näissä. Selitätkö paremmin?

      • nå samalta kaistalta pääsee kahteen eri suuntaan ja molempiin suuntiin on eri liikennevalo, eli jos esim. kaistalta pääsee sekä suoraan ja oikealle ja suoraan palaa punainen ja oikealle vihreä niin jos on ensin menossa auto suoraan ja sen jälkeen monta autoa menee oikealle niin ne muut joutuu odottamaan kunnes suoraan menevälle syttyy vihreä että se pääsee ajamaan pois tieltä niin ne muut pääsee kääntymään oikealle


      • gsfdhs
        1516 kirjoitti:

        nå samalta kaistalta pääsee kahteen eri suuntaan ja molempiin suuntiin on eri liikennevalo, eli jos esim. kaistalta pääsee sekä suoraan ja oikealle ja suoraan palaa punainen ja oikealle vihreä niin jos on ensin menossa auto suoraan ja sen jälkeen monta autoa menee oikealle niin ne muut joutuu odottamaan kunnes suoraan menevälle syttyy vihreä että se pääsee ajamaan pois tieltä niin ne muut pääsee kääntymään oikealle

        Se on sitä huonoa tuuria. Ei ole mahdollista palvella kaikkia suuntia.
        Liikennesuunnittelija yhteen suuntaan kumartaa, niin joutuu toiseen suuntaan pyllistämään. Jos termit on tuttuja...

        Jos usein jää jumiin toisen perään, niin paras katsoa toinen reitti jatkossa.

        Kaikkialla maailmassa sama juttu.


      • gsfdhs kirjoitti:

        Se on sitä huonoa tuuria. Ei ole mahdollista palvella kaikkia suuntia.
        Liikennesuunnittelija yhteen suuntaan kumartaa, niin joutuu toiseen suuntaan pyllistämään. Jos termit on tuttuja...

        Jos usein jää jumiin toisen perään, niin paras katsoa toinen reitti jatkossa.

        Kaikkialla maailmassa sama juttu.

        nå miten sitten on mahdollista että useimmissa liikennevaloissa tällaista ei tapahdu
        esim. tässä ennen oli keskimmäiselle kaistalle 2 valoa
        https://goo.gl/maps/qv1FVkEtAam
        nyt ei ole enää
        https://goo.gl/maps/r7eBjjtb7sv

        tässä sama juttu https://goo.gl/maps/sDNEnPxoyBz https://goo.gl/maps/fUqLugaFVuQ2


      • gsfdhs
        1516 kirjoitti:

        nå miten sitten on mahdollista että useimmissa liikennevaloissa tällaista ei tapahdu
        esim. tässä ennen oli keskimmäiselle kaistalle 2 valoa
        https://goo.gl/maps/qv1FVkEtAam
        nyt ei ole enää
        https://goo.gl/maps/r7eBjjtb7sv

        tässä sama juttu https://goo.gl/maps/sDNEnPxoyBz https://goo.gl/maps/fUqLugaFVuQ2

        Tuo Mannerheimintie-Reijolankatu oli alunperin, että vain yhdeltä kaistalta eli vasemmalta pääsi kääntymään vasemmalle, keskimmäinen vain suoraan. Silloin oli vain 1 nuolivalo eli tuon vasemman kaistan päällä pitkän kannatinpylvään päässä.

        Sitten muutettiin niin, että myös keskimmäiseltä kaistalta pääsi vasemmalle, mutta oli vain 1 nuolivalo edelleen – vasemman kaistan päällä. Ilmeisesti toispaikkakuntalainen nainen tältä keskimmäiseltä kaistalta ei havainnut punaista nuolta ja kääntyi vasemmalle takaa tulevan oudon ilmiön, ratikan eteen ja – PAM, romua tuli.
        Ensimmäisestä kuvasta näkee, että se 1 nuolivalo aivan vasemmalla pylvään päässä on vähän väärin vinossa ja vaikea havaita keskimmäiseltä kaistalta.
        Tapahtuman takia nopeasti lisättiin toinen nuolivalo keskimmäisen kaistan päälle
        https://goo.gl/maps/qv1FVkEtAam

        Valojen vaakasuuntaisesta kannatinpylväästä tuli kuitenkin liian raskas ja huojui, joten se olisi tuulisella säällä voinut romahtaa. Pylvästä lyhennettiin ja säilytettiin vain 1 nuolivalo.
        Havaittavuus molemmille kääntyville kaistoille pysyi yhtä hyvänä
        https://goo.gl/maps/r7eBjjtb7sv
        Muutakin kaistajärjestelyä tuossa tehtiin.

        Itäväylän tapauksesta en saa kuvista selvää.


      • niin eli on ihan hyvin mahdollista tehdä se risteys sillä tavalla että jokaiselle kaistalle olisi oma valo :D Itäväylälläkin oli ennen niin että keskimmäinen kaista menee sekä suoraan että vasemmalle ja sille oli 2 valoa mut nyt on 4 kaistaa eli 2 vasemmalle ja 2 suoraan


    • Botti3211

      Öh, kannattaisiko mennä autokoulussa käymään? Tuollainen kahden valon liikennevalo oikealle tarkoittaa, että silloin saa mennä oikealle ja mahdollisilla jalankulkijoilla yms. palaa punainen. Sillä "suoraan" osoittavalla valolla saa myös mennä sinne oikealle, mutta silloin pitää väistellä jalankulkijoita. Ideahan noissa on, että ei tarvitse odottaa turhaan, että kaikki suunnat on käyty läpi.

      Ja vaikka olisi viidet valot ilman nuolia, niin ei se sitä tarkoita että ne on kaistakohtaisia. Ne on laitettu sinne näkyvyyttä parantamaan ja tietääkseni aina näyttää samaa valoa keskenään.


      • gsfdhs
        1516 kirjoitti:

        sä et näköjään ymmärtänyt ketjun pointtia :D esim. tässä https://goo.gl/maps/Habrr6TJhc72 kahden valon nuolivalot oikealle ja oikealle kääntyville on oma kaista (eli ihan normaali tilanne)

        https://goo.gl/maps/x7mnKS3h6Zt tässä taas sama juttu paitsi että oikealle kääntyville EI OLE omaa kaistaa (eli oikealle kaistalle on 2 liikennevaloa, suoraan ja oikealle)

        <<<sä et näköjään ymmärtänyt ketjun pointtia>>>

        Minäkään en ole näköjään saanut otetta aloituksen pointista. Paljastaisitko?


      • gsfdhs kirjoitti:

        <<<sä et näköjään ymmärtänyt ketjun pointtia>>>

        Minäkään en ole näköjään saanut otetta aloituksen pointista. Paljastaisitko?

        eli haetaan liikennevalo-ohjattuja risteyksiä joissa on kaista josta voi ajaa kahteen eri suuntaan ja näihin kahteen eri suuntiin on olemassa kaksi eri liikennevaloa (tai toiseen suuntaan nuolivalo)

        tässä hyvä esimerkki http://www.iltalehti.fi/autot/2015041019496324_ae.shtml
        vasemmalta kaistalta pääsee sekä vasemmalle että suoraan ja molempiin suuntiin on olemassa eri liikennevalo


      • Botti3211
        1516 kirjoitti:

        sä et näköjään ymmärtänyt ketjun pointtia :D esim. tässä https://goo.gl/maps/Habrr6TJhc72 kahden valon nuolivalot oikealle ja oikealle kääntyville on oma kaista (eli ihan normaali tilanne)

        https://goo.gl/maps/x7mnKS3h6Zt tässä taas sama juttu paitsi että oikealle kääntyville EI OLE omaa kaistaa (eli oikealle kaistalle on 2 liikennevaloa, suoraan ja oikealle)

        Ei pidä miettiä asiaa liikaa. Kaistoilla ja normaaleilla liikennevaloilla ei ole mitään yhteyttä keskenään. Ainoastaan sillä on merkitystä, että mihin päin olet menossa ja onko sille suunnalle oma valo. Kaistojen opasteet (kyltit ja maalaukset) taas puolestaan kertovat, että mitä kaistaa saa tai pitää käyttää jotta saa mennä sinne suuntaan minne haluaa.


      • Botti3211 kirjoitti:

        Ei pidä miettiä asiaa liikaa. Kaistoilla ja normaaleilla liikennevaloilla ei ole mitään yhteyttä keskenään. Ainoastaan sillä on merkitystä, että mihin päin olet menossa ja onko sille suunnalle oma valo. Kaistojen opasteet (kyltit ja maalaukset) taas puolestaan kertovat, että mitä kaistaa saa tai pitää käyttää jotta saa mennä sinne suuntaan minne haluaa.

        esim. jos olet kääntymässä oikealle ja sinne palaa vihreä nuoli ja samalta kaistalta pääsee suoraan ja sinne palaa punainen ja sinne on myös menossa edessä oleva auto niin silloinhan ei voi kääntyä oikealle kun toinen auto estää kääntymisen :D nå jos kaistoilla ja liikennevaloilla ei ole mitään yhtettä niin onko sellainen ok mielestäsi että on yksi kaista ja joka suuntaan on eri liikennevalo?


      • Botti3211

        Ei ole varmaan ihanteellista sen ajokin kannalta, joka joutuu odottamaan vuoroaan. Mutta voi olla tarpeen liikennesuunnittelun näkökulmasta. Sillä ei ole kuitenkaan yhtikäs mitään tekemistä niiden risteysten kanssa, joissa on se kaksivaloinen lisämahdollisuus kääntyä etuoikeutetusti oikealle. Siitä tuskin on kenellekään mitään haittaa.


      • Botti3211 kirjoitti:

        Ei ole varmaan ihanteellista sen ajokin kannalta, joka joutuu odottamaan vuoroaan. Mutta voi olla tarpeen liikennesuunnittelun näkökulmasta. Sillä ei ole kuitenkaan yhtikäs mitään tekemistä niiden risteysten kanssa, joissa on se kaksivaloinen lisämahdollisuus kääntyä etuoikeutetusti oikealle. Siitä tuskin on kenellekään mitään haittaa.

        miten niin ei ole, ne kaksivaloisethan ovat suurin osa näistä :D on oikealle kääntyvälle haitta jos samalta kaistalta pääsee myös suoraan ja sinne palaa punainen ja on auto edessä


      • Botti3211

        Yleensä vaihtoehtona on, että ei ole sitä lisävaloa. Silloin saa sitten kaikki odottaa omaa vuoraan, vaikka periaatteessa voisi aivan hyvin mennäkin. Ketä se muka sitten palvelee :/

        Alatko seuraavaksi vaahtoamaan niistä käännöskaistoista, joissa ei ole valo-ohjatussa risteyksessä valoja ollenkaan kun käännytään oikealle?


      • Botti3211 kirjoitti:

        Yleensä vaihtoehtona on, että ei ole sitä lisävaloa. Silloin saa sitten kaikki odottaa omaa vuoraan, vaikka periaatteessa voisi aivan hyvin mennäkin. Ketä se muka sitten palvelee :/

        Alatko seuraavaksi vaahtoamaan niistä käännöskaistoista, joissa ei ole valo-ohjatussa risteyksessä valoja ollenkaan kun käännytään oikealle?

        tai myös se että oikea kaista on pelkästään kääntyville eli sinne ei edes pääse kukaan suoraan menevä estämään kulkua
        esim. tässä https://goo.gl/maps/e7JaZu5MDru vois ihan hyvin olla oikea kaista pelkästään oikealle tai https://goo.gl/maps/e7JaZu5MDru tässä toiseksi oikein kaista pelkästään suoraan https://goo.gl/maps/Z19CtiUpCmx tässä oikea kaista vain oikealle

        nå ne on varmaan ihan järkeviä mut voisi laittaa lisäkilven tähän tyyliin http://savepic.net/8318645.png http://savepic.net/8368301.png eli selvempää
        (http://keskustelu.suomi24.fi/t/14259812/#comment-85690166 lisää aiheesta)


    • Ruiseri

      Minulta on myös mennyt pointti hukkaan. Mitä ihmeellistä on siinä, että esimerkiksi oikelle kääntyvät saavat mennä joko yleisvihreällä (jalankulkjoita väistellen) tai sitten ikiomalla nuolivihreällä, "etuajo-oikeutetusti". Tämmöisiä paikkoja on pilvin pimein.

      • ei siinä olekaan mitään ihmeellistä JOS OIKEALLE KÄÄNTYVILLE ON OMA KAISTA ja näissä tapauksissa nimenomaan EI OLE, eli oikealta kaistalta pääsee sekä suoraan että oikealle mutta on silti 2 liikennevaloa sille kaistalle :D

        ollut jopa Iltalehdessäkin tällaisesta juttu http://www.iltalehti.fi/autot/2015041019496324_ae.shtml


      • gsfdhs
        1516 kirjoitti:

        ei siinä olekaan mitään ihmeellistä JOS OIKEALLE KÄÄNTYVILLE ON OMA KAISTA ja näissä tapauksissa nimenomaan EI OLE, eli oikealta kaistalta pääsee sekä suoraan että oikealle mutta on silti 2 liikennevaloa sille kaistalle :D

        ollut jopa Iltalehdessäkin tällaisesta juttu http://www.iltalehti.fi/autot/2015041019496324_ae.shtml

        Kysymys oli mikä on SINUN POINTTI tässä aloituksessa?


      • pointti on kerätä tänne kaikki paikat jossa on samalle kaistalle useampi liikennevalo


      • gsfdhs
        1516 kirjoitti:

        pointti on kerätä tänne kaikki paikat jossa on samalle kaistalle useampi liikennevalo

        Jokainen autolla ajava tietää, että noita on paljon. Siis mikä on SINUN POINTTI?


      • 1516-
        gsfdhs kirjoitti:

        Jokainen autolla ajava tietää, että noita on paljon. Siis mikä on SINUN POINTTI?

        Että rajat kiinni ja elämäm koulu


      • twtwetwe
        1516 kirjoitti:

        pointti on kerätä tänne kaikki paikat jossa on samalle kaistalle useampi liikennevalo

        Mitäpä jos tekisit jotain järkevämpää? Se voi oikeastaan olla aivan mitä tahansa.


    • Ruiseri

      Entäs sitten, sellaisiakin paikkoja on pilvin pimein joissa esimerkiksi kummaltakin kaistalta saa kääntyä T-risteyksessä vasemmalle yleisvihreällä, ja oikealta kaistalta oikealle, mutta lisäksi on nuolivalo oikealle, jos oikean kaistan alkupäässä sattuisi olemaan joku oikealle menijä kun valoa vilautetaan. Tavallisesti sen tietysti tukkii joku vasemmalle kääntyjä, mutta paska nakki. Miksi niitä pitäisi tänne listata? Listaa vaikka kaikki paikat joissa nopeusrajoitusmerkki on alle 15 cm etäisyydellä reunakaiteesta, tai missä lupiinit ovat vallanneet tieleikkauksen. Vähintään yhtä hyödyllistä.

      En ymmärrä miksi tällaisesta on pitänyt ihan lehtijuttu tehdä. Eivätkö ihmiset käy autokoulua?

      • nå linkkaa sitten tänne ne paikat jossa on sellaiset valot tai älä kommentoi ollenkaan, mitä järkeä on kysyä "mitä järkeä on ketjussa" :D


      • gsfdhs

        No pitäisikö mielestäsi tuolta vasemmalta kaistalta poistaa suoraanmenon mahdollisuus eli jättää se ainoastaan vasemmallekääntyville?


      • gsfdhs kirjoitti:

        No pitäisikö mielestäsi tuolta vasemmalta kaistalta poistaa suoraanmenon mahdollisuus eli jättää se ainoastaan vasemmallekääntyville?

        se on yksi vaihtoehto (käytännössähän noin tapahtuu kun on joku kääntymässä vasemmalle, silloin vasemmalta kaistalta ei pääse ajamaan suoraan ennen kuin ne edessä olevat kääntyvät vasemmalle)

        voi myös
        poistaa nuolivalon kokonaan (eli vasemmalle käännytään tavallisilla vihreillä)
        poistaa punaisen nuolivalon, jättää 1 tai 2 muuta nuolivaloa (tämän jälkeen on kuitenkin vasemmalle kaistalle 2 liikennevaloa)
        kieltää vasemmalle kääntymisen

        järkevintä olisi varmaan ollut suunnitella ja rakentaa se risteys alunperin eri tavalla ettei tuollaista tapahtuisi


      • gsfdhs
        1516 kirjoitti:

        se on yksi vaihtoehto (käytännössähän noin tapahtuu kun on joku kääntymässä vasemmalle, silloin vasemmalta kaistalta ei pääse ajamaan suoraan ennen kuin ne edessä olevat kääntyvät vasemmalle)

        voi myös
        poistaa nuolivalon kokonaan (eli vasemmalle käännytään tavallisilla vihreillä)
        poistaa punaisen nuolivalon, jättää 1 tai 2 muuta nuolivaloa (tämän jälkeen on kuitenkin vasemmalle kaistalle 2 liikennevaloa)
        kieltää vasemmalle kääntymisen

        järkevintä olisi varmaan ollut suunnitella ja rakentaa se risteys alunperin eri tavalla ettei tuollaista tapahtuisi

        Vasemmalle kääntymisen kielto vaatii vahvat perusteet ja läheltä tulisi löytyä korvaava reitti.
        Tässä malliristeyksessä lähimahdollisuutta ei ole https://goo.gl/maps/sW7o4e3K4gB2

        Poistamalla nuolivalo vasemmalle kokonaan tai korvaamalla kelta-vihreällä jättää kuljettajan arvioitavaksi kääntymistilanteen. Kaikkein vaikein on vasemmalle käännös vastaantulevan etäisyyden ja nopeuden arvioinnin takia ja kohtaamistörmäys on tuhoisinta. Runsaampi pelastuslaitoksen ja poliisin kolaripaikkaselvittely häiritsee huomattavasti kaikkia suuntia.
        2 vasemmalle kääntyvää pyöreällä vihreällä saattaa tukkia suoraan ajamisen yhtä paljon kuin punainen nuolivalo.

        Yleensä ihmiset valitsevat reittinsä niin, että siinä enin on suoraan ajamista. Tuossa risteyksessä ehkä 1/10 kääntyy vasemmalle. Poistamalla vasemmalta kaistalta suoraan -mahdollisuus pienenee tuon risteyksen tuon tulosuunnan suoraan ajamisen välityskyvystä 30-50% ja todennäköisyys suoraan ajettaessa joutua pysähtymään punaisiin kasvaa per autoilija, kun kaikki suoraan ajavat kasataan yhdelle kaistalle.

        <<<järkevintä olisi varmaan ollut suunnitella ja rakentaa se risteys alunperin eri tavalla ettei tuollaista tapahtuisi>>>
        Tee nyt oma suunnitelma tuohon risteykseen ja esitä se perusteluineen kaikista suunnista.


      • gsfdhs kirjoitti:

        Vasemmalle kääntymisen kielto vaatii vahvat perusteet ja läheltä tulisi löytyä korvaava reitti.
        Tässä malliristeyksessä lähimahdollisuutta ei ole https://goo.gl/maps/sW7o4e3K4gB2

        Poistamalla nuolivalo vasemmalle kokonaan tai korvaamalla kelta-vihreällä jättää kuljettajan arvioitavaksi kääntymistilanteen. Kaikkein vaikein on vasemmalle käännös vastaantulevan etäisyyden ja nopeuden arvioinnin takia ja kohtaamistörmäys on tuhoisinta. Runsaampi pelastuslaitoksen ja poliisin kolaripaikkaselvittely häiritsee huomattavasti kaikkia suuntia.
        2 vasemmalle kääntyvää pyöreällä vihreällä saattaa tukkia suoraan ajamisen yhtä paljon kuin punainen nuolivalo.

        Yleensä ihmiset valitsevat reittinsä niin, että siinä enin on suoraan ajamista. Tuossa risteyksessä ehkä 1/10 kääntyy vasemmalle. Poistamalla vasemmalta kaistalta suoraan -mahdollisuus pienenee tuon risteyksen tuon tulosuunnan suoraan ajamisen välityskyvystä 30-50% ja todennäköisyys suoraan ajettaessa joutua pysähtymään punaisiin kasvaa per autoilija, kun kaikki suoraan ajavat kasataan yhdelle kaistalle.

        <<<järkevintä olisi varmaan ollut suunnitella ja rakentaa se risteys alunperin eri tavalla ettei tuollaista tapahtuisi>>>
        Tee nyt oma suunnitelma tuohon risteykseen ja esitä se perusteluineen kaikista suunnista.

        nå se 2 liikennevaloa samalle kaistalle on jo aika vahva peruste, seuraava risteys on 300 m päässä eli ei edes pitkä matka, on pidempiäkin olemassa

        toki on vaarallisempaa kuin liikennevalon kanssa mut onhan olemassa monta risteystä joissa ei ole liikennevaloja ollenkaan ja jotenkin niissäkin pärjätään (vielä taajaman ulkopuolellakin, tämä sentään taajaman sisällä)

        nå olisi voinut olla vähän leveämpi niin olisi 2 kaistaa suoraan ja 1 vasemmalle, useimmissa liikennevaloissahan ei ole 2 eri valoa samalle kaistalle eli nekin on jotenkin suunniteltu :D


    • vitun.PELLET

      Jaha MV-lehden lukija avasi keskustelun. Moni asia elämässä on vaikeaa, jos ei tiedä, mitä nuoli tarkoittaa.

      • nå sinulle varmasti vaikeata kun et tajunnut mistä ketjusta puhutaan :D


      • vitun.PELLET
        1516 kirjoitti:

        nå sinulle varmasti vaikeata kun et tajunnut mistä ketjusta puhutaan :D

        Kerropa ihmeessä.


      • vitun.PELLET

        Ai niin, kerrotkin sen yllä: "pointti on kerätä tänne kaikki paikat jossa on samalle kaistalle useampi liikennevalo."


    • nå joissain maissa on kuulemma niin että jos on punainen valo suoraan ja vihreä nuoli oikealle ja oikealta kaistalta pääsee sekä suoraan että oikealle niin oikealla kaistalla olevan on pakko kääntyä oikealle jos takana on joku toinen kääntymässä oikealle :D

      • Lihasuikale

        En ole koskaan kuullut edes valheena tuota. Edes tämän palstan monitaitoiset trollaajat eivät ole keksineet kertoa tuollaista jippoa.

        Tuollainen sääntö voisi olla vain Venäjällä?


      • Lihasuikale kirjoitti:

        En ole koskaan kuullut edes valheena tuota. Edes tämän palstan monitaitoiset trollaajat eivät ole keksineet kertoa tuollaista jippoa.

        Tuollainen sääntö voisi olla vain Venäjällä?

        itse asiassa Venäjän liikennesäännöissä ei taida olla sellaista kohtaa

        mutta Valko-Venäjällä ja Ukrainassa on :D
        http://pdd.by/pdd/ru/104/
        https://vodiy.ua/pdd/16/#1610


      • Lihasuikale
        1516 kirjoitti:

        itse asiassa Venäjän liikennesäännöissä ei taida olla sellaista kohtaa

        mutta Valko-Venäjällä ja Ukrainassa on :D
        http://pdd.by/pdd/ru/104/
        https://vodiy.ua/pdd/16/#1610

        Noiden linkkien avulla tämä tuli täysin selväksi ja ymmärretyksi.

        Omituiselta se silti tuntuu, että joku muu ei-viranomainen voi määrätä suunnan. Tuosta on kiva tehdä pikku kiusaa. Ajaa suoraan aikovan perään esittäen kääntyvää ja, kun on pakottanut toisen kiertotielle, niin ajaakin itse suoraan. Mahtavia ajonautintoja.

        Olen kuullut, että Venäjällä 2 ajaa ylinopeutta, niin vain takimmaista palkitaan sakolla, koska on pakottanut edelläajavan ylinopeuteen. Pitääkö paikkansa? On samantyylinen kuin edellinen.


      • Lihasuikale kirjoitti:

        Noiden linkkien avulla tämä tuli täysin selväksi ja ymmärretyksi.

        Omituiselta se silti tuntuu, että joku muu ei-viranomainen voi määrätä suunnan. Tuosta on kiva tehdä pikku kiusaa. Ajaa suoraan aikovan perään esittäen kääntyvää ja, kun on pakottanut toisen kiertotielle, niin ajaakin itse suoraan. Mahtavia ajonautintoja.

        Olen kuullut, että Venäjällä 2 ajaa ylinopeutta, niin vain takimmaista palkitaan sakolla, koska on pakottanut edelläajavan ylinopeuteen. Pitääkö paikkansa? On samantyylinen kuin edellinen.

        nå en ole kullut :D



    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe