Auton vakuutuksista, luottohäiriömerkintä

Vakulu

Hei te lakitietäjät!

Selailin tuossa taannoin Finlexin sivuja, enkä löytänyt erillistä lakipykälää, missä sanotaan, että jos on luottohäiriömerkintä, niin pitä maksaa vuoden vakuutus kerralla.

Oletan, että tämä on vakuutusyhtiökohtainen, jolloin se kuuluisi mainita ko. yhtiön liikennevakuutusehdoissa. Näin ei kuitenkaan ole esim. Lähitapiolalla.

Kysymys:

Jos ostan "uuden" auton ja vanha on vielä käytössä, niin onko mahdollista ottaa siihen uuteen autoon vain yhden päivän mittainen vakuutus, että saa laitettua auton omille nimille? Minulla on siis luottohäiriömerkintä muutaman vuoden takaa.

Vuoden vakuutusta en todellakaan ole maksamassa siitä, että auton saa omille nimille.
Kilpien vieminen konttorillekkin kuulostaa jotenkin turhanpäiväiseltä rahastukselta, koska jokatapauksessa autossa pitää olla kilvet, kun sillä ajetaan; eli ne pitäisi kuitenkin hakea sieltä takaisin, niin miksi viedä niitä alunalkaenkaan sinne...

8

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viksumpis

      Laita "uusi" auto välittömästi käytöstäpoistoon ostopäivänä. Tällöin vuoden maksu on 0e - eikös?

    • Vakulu

      Miten poistat käytöstä viemättä kilpiä konttorille? Tuskin toisen nimissä olevaa autoa poistat liikenteestä...

      • oooooooooooooooooolalala

        Ottaa vakuutuksen netin kautta ja rekisteröi auton sertifikaatilla ja samalla poistaa sen liikennekäytöstä? Mikä tässä oli niin vaikeaa?


      • vaikeaavoivoi
        oooooooooooooooooolalala kirjoitti:

        Ottaa vakuutuksen netin kautta ja rekisteröi auton sertifikaatilla ja samalla poistaa sen liikennekäytöstä? Mikä tässä oli niin vaikeaa?

        kaikki


      • Vakulu

        Ei saa autoon vakuutuksia netin kautta jos on maksuhäiriömerkintä...


    • TarzaninJane

      Tämä on todella törkeää. Itse menetin luottotietoni työtapaturman vuoksi, nyt palkkatöissä sain rästini maksettua ja iloisena ostin viimein auton käteisellä. Mutta tuossa pihassa se seisoo enkä saa sitä rekisteröityä, en seisontaan ennen seuraavaa palkkapäivää joka sekin kaukana. Sakkomaksu juoksee kuitenkin 34 e päivä ja trafilta tuli jo verokin ensi kuun lopulle.
      Onnea minulle ostoksestani!
      En mitenkään jaksa uskoa että tämä voi olla laillista!
      En lainaa ystäviltä enkä kikkaile autoa toisten nimiin. Mutta se on varma että valitan tästä jonnekin eteenpäin, pakkaan kamani ja lähden ulkomaille töihin. Ei täällä pykäläviidakossa kukaan luottotiedoton näytä olevan apinankaan arvoinen.

    • enminäyllytä

      Kun sitä ei ole erikseen kielletty, niin vakuutusyhtiö voi itse päättää , kuinka veloittaa asiakasta.
      Nykyään ei tarvitse viedä kilpiä konttorille, vaan käytössä on "liikennekäytöstä poisto".
      https://asiointi.trafi.fi/organisaatiot/tieliikenne/ajoneuvon-liikennekaytostapoisto

      Voit tehdä myös niin, että auton kun autoa ollaan rekisteöimässä (ostohetkellä) nimiisi, niin autolle otetaan liikennevakuutus ja samalla tehdään tieliikennekäytöstä poisto.
      Nämä tiedot menee yhtä aikaa? vakuutusyhtiöön ja silloin siletä ei tule vuoden laskua, vaan ilmoitus, että teillä on auto ja siihen vakuutus, mutta vakuutusmaksua ei peritä, kun auto on poistettu tieliikennekäytöstä.
      Tietenkin huomaavainen kuluttja varmistaa tänän omasta vakuutusyhtiöstä.

    • TarzaninJane

      Ainakin IFissä vakuutusmaksu on maksettava myöskin ennen seisontaan laittamista kun vakuutusta on ottamassa. Sitten se palautetaan jälkeenpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe