4 tahtisille ympäristön kokonaiskuormitusvero

yksiplusyksiEiNeljä

Kun samaan asiaan käytetään yksinkertaisen kakstahtisen sijasta 4 tahtia apulaitteineen, tulisi veneessä aloittaa ympäristöä samassa suhteessa kuormitusta hyvittävä veronkanto. Kitkaan perustuen maailman rautamalmivarannot ja kemikaalien alkuaineet ehtyvät kaksinkertaisella ellei jopa suuremmalla nopeudella, kun samaan männän liikerataan tarvitaan "ämpärillinen tilpehööriä" jonka sorvailuun, viilailuun, prässäilyyn ja asenteluun on kulutettu mielikuvituksenkin ylittävä määrä valmistus- ja kokoonpanotiloja, lämmityskuluja, haalareita, energiaa, työhanskoja, saippuaa, kuljetuspalveluita, malminlouhintalaitteita, pakkaustuotteita, kemiallisesti valmistettavia tiivisteitä, hihnoja jne jne. On kylväjän syylän ja jeesuksen leikkimistä sanoa, että 4-tahtinen kuluttaa vähemmän luontoa. Asia on juuri päinvastoin. Emme voi sivuuttaa myöskään kuluja, joita koituu rantapengerten syöpymiin kun meillä ajelee siellä täällä ihmisiä nelareilla puoliplaanissa, jotka eivät painavan nelitahtimoottorin takia pääse enää liukuun. Kuka ne maksaa ? Kunnan veronmaksajat ruoppauspalveluiden lisääntyneinä menoina ? Pöyristyttävää sumutusta tälläkin palstalla yrittää harhauttaa pakokaasuarvoilla, kun kokonaisuus on ruma kuin iäkäs ylipainoinen naispoliitikko ilman meikkiä.

52

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaidatOlla

      Valmis tapaus pöpilään.

      • TaidatOllaniin

        Sieltä ilmoittautui ensimmäinen nelarin omistaja ;)))


    • TaunoParsa

      Tarkoitus oli kait olla hyvä herja muttei oikein toiminut......

      • paunoTar

        oli tuossakin kommentissa varsinainen panos ihmiskunnalle..


    • Huohhhhhhhhhh

      "Pöyristyttävää sumutusta tälläkin palstalla yrittää harhauttaa pakokaasuarvoilla..."

      Niin puhutko nyt nykyiset normit täyttävästä uuden sukupolven 2-t moottorista vaiko ihan yleisesti ihan-mistä-vaan-trabantti-maisema-sumeana-täynnä-käryä -moottorista. Muistaakseni lupasit ajaa ikiaikaisen tärpättiruiskusi ihan päätyyn kerran olet viime keväänä investoinut (tyhmästi kuin saapas) 200-litraan vanhakantaiseen 2-tahtiöljyyn. Mitenkäs sen kohdalla toteutuvat päästöarvot?

      Toiseksi, onhan kohdallasi täydellistä sumutusta yrittää yleistäen väittää nelitahtisen valmistumisen vaativan megalomaanisesti enemmmän luonnonvaroja kuin 2-t valmistamisen. Huomaa hyvin selvästi ettet ole nähnyt unta edes neljännesvuosisadan takaisistya konepajatekniikan tietokonepohjaisesti ohjattuista koneistuslaitteista. Pahainen pikkumoottorin valmistus ei ole edes nuoruutesi laitteille kuin yksi sylkäisy ja maalailemasi "ämpärilliset tilpehööriä" valmistuu nopeammin kuin ehdit pappa-norttisi kääriä; veikkaan että teet käsin senkin.

      Ja miten automatisoitu valmistusprosessi hoituu vuonna 2006, en viitsi edes selittää sitä kerran asia ylittää täydellisesti käsityskykysi rajat. Uudemmista jutuista puhumattakaan.

      Tervetuloa vaan tälle vuosituhannelle käryttävinesi kaksitahtinesi. Jotenkin vaikuttaa sille ette saa edes säälipisteitä.

      • verotkattoonnelareille

        Pötyä. Kuten todettu, nelarien ylimääräisten osien eri prosessit tuottavat ylimääräistä kuormitusta, ja sitä tulisi verottaa kuin yrittäjätulolla ostettua urheiluautoa, ankarimman mukaan.


      • MikäMilloinkin

        Pötyä. Nelitahtimoottorissa ei tyypillisesti ole "ylimääräisiä" osia. Mistä Ville 5v houreesta olet saanut päähäsi että kireän hintakilpailun tavattoman yksinkertaisissa massatuotantolaitteissa olisi enempää tarvetta kuin mahdollisuutta litätä jotain hintaa lisäävää "tarpeetonta" kun kerran tiedetään että hintakilpailu on kova ja myös paino saattaa ratkaista joidenkin kohdalla

        - Ja kerran väittämäsi mukaan kaksitahtinen olisi NIIN paljon yksinkertaisempi valmistaa ja sisältäisi vähemmän osia niin miten on mahdollista että:

        -painot moottorityyppien kesken ovat kuitenkin suhteellisen lähellä toisiaan ?
        -väittämäsi simppeli 2-tahtinen maksaa kuitenkin saman verran?

        Miten selität tämän huutavan ristiriidan väitteidesi kanssa??


        pari ihan randomiesimerkkiä 25hv perämoottoresta 4T ja 2T
        -- - - - - - - - -

        http://www.wwmarine.fi/verkkokauppa/fin/evinrude_25_drg_e_tec-p-461699-203/

        EVINRUDE 2T:

        Hinta alk. 4550.00 €

        Teho: 19 kw (25 HV)
        Maksimikierroslukualue: 5700-6100 R/MIN
        Moottorityyppi: 2-tahti
        Polttoaineensyöttö: E-TEC suoraruiskutus
        Sylinteriluku: 2
        Iskutilavuus: 577 cm3
        Sylinterimitat: 76 x 64 mm
        Välityssuhde: 2.15:1
        Laturi: 15A (13,5V)
        Paino: 66-83 kg
        =============================================

        MERCURY:

        https://www.mercurymarine.com/fi/fi/engines/outboard/fourstroke/25-30-hp/#specifications
        F25 E EFI 18,4 / 25 73kg 4490 €
        ”Kevyin saatavilla oleva malli 71 kg”
        Hv/kW
        25 / 18.6
        Moottorityyppi
        Rivi-3
        Kokonaisteho rpm
        5000-6000
        Polttoaineensyöttöjärjestelmä
        2 venttiiliä sylinteriä kohti, yksi sylinterikannen yläpuolinen nokka-akseli (SOHC)
        Laturi ampeeri/watti
        15 A / 186 W

        - - - - - - - - - -

        Miten selität tämän huutavan ristiriidan väitteidesi kanssa?? Ihan sellainen tavallinen jäsennelty ja perusteltu vastaus riittää.


    • KaksitahtihörhötAsialla

      2-tahtihörhöjen idiotismilla ei näytä olevan mitään rajaa. Uusi ketju toisensa perään täynnä asiatonta roskaa! Eikö täällä ole mitään moderointia? Ai niin tämähän on Suoli24...

      • Selvästinäkee

        Että sinua on alkanu hävettää nelitahtisen tekniikan jälkeenjääneisyys, mutta pakko esittää vain, kuin et olisi kuullutkaan kaksitahtisen E-tecin hämmästyttävän pienestä kulutuksesta, ja voittamattoman rajusta tehosta- nelitahtiseen verrattuna.


    • luukkuaukijarisutkyytii

      OMC 20 hv paino; 51 kg, Mainitsemasi mercury (ja vielä 5hv tehottomampi!?!), 71 kg. Se että uusi evikka painaa mitä painaa, johtuu vihervasurimepeistä ja EPA 2006 säädöksestä mutta uuden evikan käytännön nettovoima painonlisäyksestä huolimatta ohittanee Mercuryn tässäkin.
      Oliko muuta ?

      • zzaqzz

        niin tuo OMC 20 ja 30 on samanpainoiset.


      • MikäMilloinkin

        Mikä tämän mainitsemasi OMC 20:n tarkka mallimerkintä on että että päästään tsekkaamaan hiukan taustoja.

        Mutta asiaan. Eli myönnät tuossa edellä että nyt vuonna 2016 myytävänä olevat uudet 2-tahtimottorit ja 4-tahtimoorttorit ovat painoltaan suhteellisen lähellä toisiaan. (siiis perämoottorit)

        Jätit selittämättä ristiriidan sen osalta miksi mielestäsi yksinkertaisesti "ilman lisäosia" rakennettu 2-tahtimoottori kuitenkin painaa ja ennen kaikkea maksaa aika lailla identtisesti nykyaikaisen nelitahtisen verrokkinsa kanssa. Maksavatko siis 2-tahtisten käyttäjät tyhjästä ylimääräistä?

        Älä siis haikaile menneeseen maailmaa vaan nyt puhutaan EU-Suomesta vuonna 2016.

        Miten on mahdollista että toinen moottori olisi teknisesti oleellisesti yksinkertaisempi mutta se silti maksaa ja painaa saman.

        Ehkä pystyt tämän huutavan ristiriidan jotenkin avaamaan tavallisille lukijoille?


      • vaiOikeinettä

        EUsta haet selkäpönkkää-joka alkaa olla melekonen vitsi mualimanparannus sektorilla.
        Pikkusen heikolta vaikuttaa lahoksi osoittautunu EU-risuaita, älä nojaa siihen, nurin se menee !

        Se nykymoottoreiden samanpainoisuus tarkoittaa sitä, että nelitahtisten tekijät ovat joutuneet ohentamaan -ENNESTÄÄNKIN- runsaasti hapettuvia osia, varsinkin runkorakenteissa, ja moottorien lohkoissa, ja jopa akseleiden lujuudessa jolloin ne herkemmin myös .............

        Toisin on kaksitahtisten kohdalla, niiden rakentajat ovat pystyneet lisäämään lujuutta kaikinpuolin.
        Myös nykyiset kaksitahtiset tulivat markkinoille kovalla kiireellä, mutta tulivat nimenomaan nelitahtisten haastajina !

        Jolloin niiden-varsinkin E-tecin tekniikka on ollut todella paha vastus nelitahtisille. Nelitahtiset on joutunu jatkuvasti-yötäpäivää- kehittämään venttiilikoneistonsa tekoropotteja, ja materiaalikulujen vähentämiseksi ohentamaan joka paikasta lujuutta.-Esim. 300hv nelitahti jamahan kampiakseleiden katkeamiset,- eikä taatusti ole yksi esimerkki- josta oli juttuakin youtub sivuillakin. hyvin paljon maailmalla on rätkähtäny remmejäkin poikki, ja koko kone yhtä mäntien sirpaleita pullollaan.
        Ja yhtenä esimerkkinä-on kehitetty uusi nelitahti moottori,- joka voi toimia alussa todella hyvin- on joku "nissanin kehittämä"-jossa käytetään tehon tarpeen mukaan iskunpituuden muuttavaa tekniikkaa, mutta- VOE -taas vain lisää kuluvia osia ihan mielettömästi, hiivatisti vipattavien kiertokankien sekaan sekaan.-

        EI TULE TOLOKKUA, eikä oikein muuta, kun sontaluukku housun persauksiin,- sehän on viimeisimpiä rimpuiluja tappion, ja helevetillisten korjauskustannusten edellä .

        Ainoa keino niiden tuhoutumien välttämiseksi, ja painon kasvun hillitsemiseksi olisi materiaalien kehittäminen lujemmiksi, mutta se taas maksaa, ja syö hintaa väkisinkin, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää kouraan joko-laadun rappeutuminen, ja takuuaikojen lyheneminen, ja markkinoiden menettäminen pikkuhiljaa, kun kuluttajien luottamus alkaa tuhoutua.

        Toisin on kaksitahtisten kohdalla-he voivat vain kasvattaa lujuutta joka sukupolvi, ja vieläpä puhtaammilla päästöillä jatkuvasti,- esim. Ee-tec G2 300hv kuluttaa jamahan samantehoisen huippunopeudella -48 solmua- 20 % vähemmän bensiiniä, niin on pakokaasujen laita puhtauden osalta verrattuna, ja satoja osia vähemmällä tekniikalla ?

        Onko se mahdotonta käsittää, että mikä tekniikka saastuttaa vähemmän luontoa.-Joillekin se taitaa vaan olla käsittämätöntä, ja liian järkyttävää, kun menee yli ymmärryksen, vaikka vääntäisi ratakiskosta :)


      • Psykiatriaa

        e sekopään paskaa pukkaa ja pukkaa jatkuvasti,mites se kestävyys. .sulavia mäntiä,sähköviat,suutinviat ja kaikkimuut luotettavuus ongelmat ja tuo sekopään puutteellinen ja väärä lääkitys.Rupea vaikka paska kirjailiaks on jo törky kirjailia Vuorinen joten kyllä tähän maahan yks paska kiejailiakin mahtuu,päästäis ainakin eroon tuosta sekopäästä.


      • SinähänOOT
        Psykiatriaa kirjoitti:

        e sekopään paskaa pukkaa ja pukkaa jatkuvasti,mites se kestävyys. .sulavia mäntiä,sähköviat,suutinviat ja kaikkimuut luotettavuus ongelmat ja tuo sekopään puutteellinen ja väärä lääkitys.Rupea vaikka paska kirjailiaks on jo törky kirjailia Vuorinen joten kyllä tähän maahan yks paska kiejailiakin mahtuu,päästäis ainakin eroon tuosta sekopäästä.

        Verbaalisesti hyvin lahjakas, tuo oli ihan uusi kieliopillinen ja hämmästyttävän hyvä esimerkki siitä, miten kirjoituskieli muuttuu, ja kehittyy- "paska kiejailija".-herättää ihan kutkuttavia mielikuvia:)

        Halusitko päästä eroon "kirjailia Vuorisesta" -oot varmaan ojennellu sitä hirttoköyttäsi hänelle laiturisi nokasta,ja putosit järveen :))


      • Psykiatriaa
        SinähänOOT kirjoitti:

        Verbaalisesti hyvin lahjakas, tuo oli ihan uusi kieliopillinen ja hämmästyttävän hyvä esimerkki siitä, miten kirjoituskieli muuttuu, ja kehittyy- "paska kiejailija".-herättää ihan kutkuttavia mielikuvia:)

        Halusitko päästä eroon "kirjailia Vuorisesta" -oot varmaan ojennellu sitä hirttoköyttäsi hänelle laiturisi nokasta,ja putosit järveen :))

        Kyllä tuota paskaa jaksetaan jauhaa jatkuvasti mutta mites nuo tosiasiat:Sulavat männät,sähköviat,suutinviat ym pahat luotettavuus ongelmat ihmekone e,Käytetyn myyntiarvo/vaihtoarvo todella surkea ja vähänkin asioita tietävä ei osta tuota harmikseen.Kirjoitappa kerrankin jotain asiaa oikeasti äläkä aina postaa tuota ympäripåyöreää paskaasi.Vuorinen on pop mutta sinä äälö älykääpiö paskanpostaaja olet pelkkä 0 ja köysi kaulaasi olisi erittäin hyvä asia,Perinnöksi olet saanut vaariltasi ns sian kullin (Sea Gull 3hv perämoottorin vm 60) ja isältä jäi Evari 3.3hv vm 70 sen verran ymmärrät perämoottoreista muttei kumpikaan noista ei toimi siksi haukut kaikki joilla paremmat koneet ja varsinkin jos se on luotettava taloudellinen hintansa hyvin pitävä 4t.


      • MikäMilloinkin
        vaiOikeinettä kirjoitti:

        EUsta haet selkäpönkkää-joka alkaa olla melekonen vitsi mualimanparannus sektorilla.
        Pikkusen heikolta vaikuttaa lahoksi osoittautunu EU-risuaita, älä nojaa siihen, nurin se menee !

        Se nykymoottoreiden samanpainoisuus tarkoittaa sitä, että nelitahtisten tekijät ovat joutuneet ohentamaan -ENNESTÄÄNKIN- runsaasti hapettuvia osia, varsinkin runkorakenteissa, ja moottorien lohkoissa, ja jopa akseleiden lujuudessa jolloin ne herkemmin myös .............

        Toisin on kaksitahtisten kohdalla, niiden rakentajat ovat pystyneet lisäämään lujuutta kaikinpuolin.
        Myös nykyiset kaksitahtiset tulivat markkinoille kovalla kiireellä, mutta tulivat nimenomaan nelitahtisten haastajina !

        Jolloin niiden-varsinkin E-tecin tekniikka on ollut todella paha vastus nelitahtisille. Nelitahtiset on joutunu jatkuvasti-yötäpäivää- kehittämään venttiilikoneistonsa tekoropotteja, ja materiaalikulujen vähentämiseksi ohentamaan joka paikasta lujuutta.-Esim. 300hv nelitahti jamahan kampiakseleiden katkeamiset,- eikä taatusti ole yksi esimerkki- josta oli juttuakin youtub sivuillakin. hyvin paljon maailmalla on rätkähtäny remmejäkin poikki, ja koko kone yhtä mäntien sirpaleita pullollaan.
        Ja yhtenä esimerkkinä-on kehitetty uusi nelitahti moottori,- joka voi toimia alussa todella hyvin- on joku "nissanin kehittämä"-jossa käytetään tehon tarpeen mukaan iskunpituuden muuttavaa tekniikkaa, mutta- VOE -taas vain lisää kuluvia osia ihan mielettömästi, hiivatisti vipattavien kiertokankien sekaan sekaan.-

        EI TULE TOLOKKUA, eikä oikein muuta, kun sontaluukku housun persauksiin,- sehän on viimeisimpiä rimpuiluja tappion, ja helevetillisten korjauskustannusten edellä .

        Ainoa keino niiden tuhoutumien välttämiseksi, ja painon kasvun hillitsemiseksi olisi materiaalien kehittäminen lujemmiksi, mutta se taas maksaa, ja syö hintaa väkisinkin, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää kouraan joko-laadun rappeutuminen, ja takuuaikojen lyheneminen, ja markkinoiden menettäminen pikkuhiljaa, kun kuluttajien luottamus alkaa tuhoutua.

        Toisin on kaksitahtisten kohdalla-he voivat vain kasvattaa lujuutta joka sukupolvi, ja vieläpä puhtaammilla päästöillä jatkuvasti,- esim. Ee-tec G2 300hv kuluttaa jamahan samantehoisen huippunopeudella -48 solmua- 20 % vähemmän bensiiniä, niin on pakokaasujen laita puhtauden osalta verrattuna, ja satoja osia vähemmällä tekniikalla ?

        Onko se mahdotonta käsittää, että mikä tekniikka saastuttaa vähemmän luontoa.-Joillekin se taitaa vaan olla käsittämätöntä, ja liian järkyttävää, kun menee yli ymmärryksen, vaikka vääntäisi ratakiskosta :)

        -
        -
        -
        Mikset vastannut edellisen suoriin ja yksiselitteisiin kysymyksiin vaan vyörytät ”keskustelua” aivan toisaalle ? Näemmä yrität kiertää vastaamasta aikaisempaan???????

        Mutta asiaan
        ”EUsta haet selkäpönkkää-joka alkaa olla melekonen vitsi mualimanparannus sektorilla.

        "Pikkusen heikolta vaikuttaa lahoksi osoittautunu EU-risuaita, älä nojaa siihen, nurin se menee !”

        -Eu on ja mitä tulee sen ”nurin menemiseen” niin ei ainakaan kannata henkeä pidättää sitä odotellessa. Ja miksi luulet että kiistatta saastuttavat vanhan liiton kaksitahtiset jotenkin kuin ihmeen kaupalla saisivat synninpäästön hypoteettisessa EU:n jälkeisessä maailmassa?


        ”Se nykymoottoreiden samanpainoisuus tarkoittaa sitä, että nelitahtisten tekijät ovat joutuneet ohentamaan -ENNESTÄÄNKIN- runsaasti hapettuvia osia, varsinkin runkorakenteissa, ja moottorien lohkoissa, ja jopa akseleiden lujuudessa jolloin ne herkemmin myös .............”

        -Kuten aikaisemmin, ei tässä tarvitse ujostella mallien ja merkkien kanssa kun kerran voidaan ihan avoimesti ja mallintarkasti puhua mitä tarkoitetaan.

        Tämä sopinee myös sinulle. Ihan sillä kun maailmalta kerrotaan että pa**kaväitteen pettämättömästi tunnistaa siitä että se on NIIN ympäripyöreä ettei sitä voi sitten millään yksilöidä yhtään mihinkään. Jotenkin tämä myös sopii tapaasi kirjoitella ja heitellä ympäripyöreitä väitteitä…

        Siis:

        -Tyyppimerkinnän tarkkuudella mistä 4-tahtismallista on ”jouduttu” ”ohentamaan” rakenteita

        -Tyyppimerkinnän tarkkuudella mitä rakenteellisia pongelmia tästä on reaalielämäsä ilmennyt


        ”Toisin on kaksitahtisten kohdalla, niiden rakentajat ovat pystyneet lisäämään lujuutta kaikinpuolin.”

        -2-tahihörhöjen mukaanhan vanhan liiton kaksitahtiset olivat kuin ikiliikkujia ja nyt sitten kerrot uutisena että kaksitahtisten valmistajat ovat joutuneet lisäämään rakennelujuutta?????

        Miten selität tämän huutavan ristiriidan?
        -
        -
        -


      • MikäMilloinkin
        vaiOikeinettä kirjoitti:

        EUsta haet selkäpönkkää-joka alkaa olla melekonen vitsi mualimanparannus sektorilla.
        Pikkusen heikolta vaikuttaa lahoksi osoittautunu EU-risuaita, älä nojaa siihen, nurin se menee !

        Se nykymoottoreiden samanpainoisuus tarkoittaa sitä, että nelitahtisten tekijät ovat joutuneet ohentamaan -ENNESTÄÄNKIN- runsaasti hapettuvia osia, varsinkin runkorakenteissa, ja moottorien lohkoissa, ja jopa akseleiden lujuudessa jolloin ne herkemmin myös .............

        Toisin on kaksitahtisten kohdalla, niiden rakentajat ovat pystyneet lisäämään lujuutta kaikinpuolin.
        Myös nykyiset kaksitahtiset tulivat markkinoille kovalla kiireellä, mutta tulivat nimenomaan nelitahtisten haastajina !

        Jolloin niiden-varsinkin E-tecin tekniikka on ollut todella paha vastus nelitahtisille. Nelitahtiset on joutunu jatkuvasti-yötäpäivää- kehittämään venttiilikoneistonsa tekoropotteja, ja materiaalikulujen vähentämiseksi ohentamaan joka paikasta lujuutta.-Esim. 300hv nelitahti jamahan kampiakseleiden katkeamiset,- eikä taatusti ole yksi esimerkki- josta oli juttuakin youtub sivuillakin. hyvin paljon maailmalla on rätkähtäny remmejäkin poikki, ja koko kone yhtä mäntien sirpaleita pullollaan.
        Ja yhtenä esimerkkinä-on kehitetty uusi nelitahti moottori,- joka voi toimia alussa todella hyvin- on joku "nissanin kehittämä"-jossa käytetään tehon tarpeen mukaan iskunpituuden muuttavaa tekniikkaa, mutta- VOE -taas vain lisää kuluvia osia ihan mielettömästi, hiivatisti vipattavien kiertokankien sekaan sekaan.-

        EI TULE TOLOKKUA, eikä oikein muuta, kun sontaluukku housun persauksiin,- sehän on viimeisimpiä rimpuiluja tappion, ja helevetillisten korjauskustannusten edellä .

        Ainoa keino niiden tuhoutumien välttämiseksi, ja painon kasvun hillitsemiseksi olisi materiaalien kehittäminen lujemmiksi, mutta se taas maksaa, ja syö hintaa väkisinkin, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää kouraan joko-laadun rappeutuminen, ja takuuaikojen lyheneminen, ja markkinoiden menettäminen pikkuhiljaa, kun kuluttajien luottamus alkaa tuhoutua.

        Toisin on kaksitahtisten kohdalla-he voivat vain kasvattaa lujuutta joka sukupolvi, ja vieläpä puhtaammilla päästöillä jatkuvasti,- esim. Ee-tec G2 300hv kuluttaa jamahan samantehoisen huippunopeudella -48 solmua- 20 % vähemmän bensiiniä, niin on pakokaasujen laita puhtauden osalta verrattuna, ja satoja osia vähemmällä tekniikalla ?

        Onko se mahdotonta käsittää, että mikä tekniikka saastuttaa vähemmän luontoa.-Joillekin se taitaa vaan olla käsittämätöntä, ja liian järkyttävää, kun menee yli ymmärryksen, vaikka vääntäisi ratakiskosta :)

        -.
        -
        -Nimimerkille ” vaiOikeinettä

        ”Myös nykyiset kaksitahtiset tulivat markkinoille kovalla kiireellä, mutta tulivat nimenomaan nelitahtisten haastajina !

        ”Jolloin niiden-varsinkin E-tecin tekniikka on ollut todella paha vastus nelitahtisille.”

        -Mielestäni tuo on jokseenkin totta sillä onhan kaksitahtitekniikka kehittynyt sitten OMC-mootorien ja Seagullien tavattomasti.

        ”Nelitahtiset on joutunu jatkuvasti-yötäpäivää- kehittämään venttiilikoneistonsa tekoropotteja”

        -Väite kuvaa kirjoittajan täydellistä tietämättömyyttä nykyajan rakennesuunnittelusta ja automatisoidusta valmistustekniikasta. Haluatko tietää miten???

        ”…ja materiaalikulujen vähentämiseksi ohentamaan joka paikasta lujuutta.

        -Tähän myös tarkka mallimerkintä eikä lähdeviite ainakaan huononna väitteen uskottavuutta. Ei tuolainen tieto voi sinne Perähikiälle yhtäkkiä vaan pompsahtaa avaruudesta ilman että siitä olisi jossain uutisoitu


        ”Esim. 300hv nelitahti jamahan kampiakseleiden katkeamiset,- eikä taatusti ole yksi esimerkki- josta oli juttuakin youtub sivuillakin. ”

        -Esimerkin hakeminen 300hv luokasta kertoo siitä että väitetty ongelma sikäli mikäli sellaista edes on koskee marginaalista konekantaa. Ja miten sattui tästäkin kaikki lähdeviitteet unohtumaan???


        ”hyvin paljon maailmalla on rätkähtäny remmejäkin poikki, ja koko kone yhtä mäntien sirpaleita pullollaan”

        -Jos asia olisi noin yleinen olisi sitä myös ” ”hyvin paljon” Suomessa. Miten selität sen että kyseinen ongelma kiertää Suomea??

        ”Ja yhtenä esimerkkinä-on kehitetty uusi nelitahti moottori…..”

        -Miten hiivatissa maailmalta loytyy moisia sensaatiouutisia joista VAIN sinä arvon ”-Tahtihörhö olet tietoinen ja kuin vahingossakaan et linkitä artikkeliin jossa asioista olisi kerrottu.


        -
        -
        -
        -


      • mIKÄmILLOINKIN
        vaiOikeinettä kirjoitti:

        EUsta haet selkäpönkkää-joka alkaa olla melekonen vitsi mualimanparannus sektorilla.
        Pikkusen heikolta vaikuttaa lahoksi osoittautunu EU-risuaita, älä nojaa siihen, nurin se menee !

        Se nykymoottoreiden samanpainoisuus tarkoittaa sitä, että nelitahtisten tekijät ovat joutuneet ohentamaan -ENNESTÄÄNKIN- runsaasti hapettuvia osia, varsinkin runkorakenteissa, ja moottorien lohkoissa, ja jopa akseleiden lujuudessa jolloin ne herkemmin myös .............

        Toisin on kaksitahtisten kohdalla, niiden rakentajat ovat pystyneet lisäämään lujuutta kaikinpuolin.
        Myös nykyiset kaksitahtiset tulivat markkinoille kovalla kiireellä, mutta tulivat nimenomaan nelitahtisten haastajina !

        Jolloin niiden-varsinkin E-tecin tekniikka on ollut todella paha vastus nelitahtisille. Nelitahtiset on joutunu jatkuvasti-yötäpäivää- kehittämään venttiilikoneistonsa tekoropotteja, ja materiaalikulujen vähentämiseksi ohentamaan joka paikasta lujuutta.-Esim. 300hv nelitahti jamahan kampiakseleiden katkeamiset,- eikä taatusti ole yksi esimerkki- josta oli juttuakin youtub sivuillakin. hyvin paljon maailmalla on rätkähtäny remmejäkin poikki, ja koko kone yhtä mäntien sirpaleita pullollaan.
        Ja yhtenä esimerkkinä-on kehitetty uusi nelitahti moottori,- joka voi toimia alussa todella hyvin- on joku "nissanin kehittämä"-jossa käytetään tehon tarpeen mukaan iskunpituuden muuttavaa tekniikkaa, mutta- VOE -taas vain lisää kuluvia osia ihan mielettömästi, hiivatisti vipattavien kiertokankien sekaan sekaan.-

        EI TULE TOLOKKUA, eikä oikein muuta, kun sontaluukku housun persauksiin,- sehän on viimeisimpiä rimpuiluja tappion, ja helevetillisten korjauskustannusten edellä .

        Ainoa keino niiden tuhoutumien välttämiseksi, ja painon kasvun hillitsemiseksi olisi materiaalien kehittäminen lujemmiksi, mutta se taas maksaa, ja syö hintaa väkisinkin, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää kouraan joko-laadun rappeutuminen, ja takuuaikojen lyheneminen, ja markkinoiden menettäminen pikkuhiljaa, kun kuluttajien luottamus alkaa tuhoutua.

        Toisin on kaksitahtisten kohdalla-he voivat vain kasvattaa lujuutta joka sukupolvi, ja vieläpä puhtaammilla päästöillä jatkuvasti,- esim. Ee-tec G2 300hv kuluttaa jamahan samantehoisen huippunopeudella -48 solmua- 20 % vähemmän bensiiniä, niin on pakokaasujen laita puhtauden osalta verrattuna, ja satoja osia vähemmällä tekniikalla ?

        Onko se mahdotonta käsittää, että mikä tekniikka saastuttaa vähemmän luontoa.-Joillekin se taitaa vaan olla käsittämätöntä, ja liian järkyttävää, kun menee yli ymmärryksen, vaikka vääntäisi ratakiskosta :)

        Nimimerkille ” vaiOikeinettä”

        ”EI TULE TOLOKKUA, eikä oikein muuta, kun sontaluukku housun persauksiin,- sehän on viimeisimpiä rimpuiluja tappion, ja helevetillisten korjauskustannusten edellä .”

        -Tähän riittää copypaste: ” Pa**kaväitteen tunnistaa pettämättömästi siitä että se on NIIN ympäripyöreä ettei sitä voi sitten millään yksilöidä yhtään mihinkään. ”


        ”Ainoa keino niiden tuhoutumien välttämiseksi, ja painon kasvun hillitsemiseksi olisi materiaalien kehittäminen lujemmiksi”
        -Sama täällä, malli ja merkki kehiin jossa näitä kertomiasi ”materiaaliongelmia” esiintyy.

        ”… kun kuluttajien luottamus alkaa tuhoutua”

        -Tunnetusti asiakkaat äänestävät herkästi jaloillaan eri asioista. Jos näitä luotettavuusongelmia jossain olisi niin asiaan perehtyneenä varmaan pystyt sanomaan mistä merkistä ja mallista olikaan kysymys…???


        ”Toisin on kaksitahtisten kohdalla-he voivat vain kasvattaa lujuutta joka sukupolvi”

        -Siis ovatkos kaksitahtiset olleet heikkoja jos kerran lujuutta pitää kasvattaa??

        ”Ee-tec G2 300hv kuluttaa jamahan samantehoisen huippunopeudella -48 solmua- 20 % vähemmän bensiiniä, niin on pakokaasujen laita puhtauden osalta verrattuna, ja satoja osia vähemmällä tekniikalla ?”

        Kippari 50hHv testi: kipparilehti.fi/wp-content/uploads/kip/Linkitettavat/409yhtveto.pdf
        >>Täydellä kaasulla kulutuslukemien
        kärjessä olivat melkoisen
        selkeällä tavalla KAKSITAHTISET
        MOOTTORIT, vaikka niiden kulutus
        ei enää vanhojen kaksitahtikoneiden
        tasolla olekaan. Täydellä
        kaasulla ENITEN VEI EVINRUDE,
        20,8 litraa tunnissa, toisena tuli
        Tohatsu 19,8 litralla. Vähiten vei
        Suzuki. Sen täyden kaasun kulutus
        oli 16,6 litraa.

        Merkitystä oli kuitenkin paljon
        sillä, mitä nopeutta ajettiin. HARVOIN
        TÄMÄN LUOKAN KONEILLA ENÄÄ
        AJETAAN HANA AUKI. LIUKUNOPEUKSILLA
        EROJA EI JUURIKAAN OLLUT<<

        -Onhan jälleen kerran kohdaalsi pelkkää sumutusta:
        -haet esimerkin 300hv luokasta joka on aivan marginaalinen osa perämoottorikannasta

        -haet esimerkkiä TÄYDEN kaasun kulutuksesta jota on ihan idiooottimaista käyttää jatkuvasti olkoon moottori tai vene ihan mikä hyvänsä

        -esimerkkisi ei edes ole yleistetävissä. Kotisuomessa oleellisesti yleisempien 50Hv koneiden testissä Etekkisi oli täydellä kaasulla Kippari-lehden testin mukaan SELKEÄSTI suurikuluksellisin. Sinänsä mielenkiintoista oli se että liukunopeuksilla saman testin mukaan kulutuksissa ei juuri ollut eroa.
        -
        -
        -
        -


      • MikäMilloinkin
        vaiOikeinettä kirjoitti:

        EUsta haet selkäpönkkää-joka alkaa olla melekonen vitsi mualimanparannus sektorilla.
        Pikkusen heikolta vaikuttaa lahoksi osoittautunu EU-risuaita, älä nojaa siihen, nurin se menee !

        Se nykymoottoreiden samanpainoisuus tarkoittaa sitä, että nelitahtisten tekijät ovat joutuneet ohentamaan -ENNESTÄÄNKIN- runsaasti hapettuvia osia, varsinkin runkorakenteissa, ja moottorien lohkoissa, ja jopa akseleiden lujuudessa jolloin ne herkemmin myös .............

        Toisin on kaksitahtisten kohdalla, niiden rakentajat ovat pystyneet lisäämään lujuutta kaikinpuolin.
        Myös nykyiset kaksitahtiset tulivat markkinoille kovalla kiireellä, mutta tulivat nimenomaan nelitahtisten haastajina !

        Jolloin niiden-varsinkin E-tecin tekniikka on ollut todella paha vastus nelitahtisille. Nelitahtiset on joutunu jatkuvasti-yötäpäivää- kehittämään venttiilikoneistonsa tekoropotteja, ja materiaalikulujen vähentämiseksi ohentamaan joka paikasta lujuutta.-Esim. 300hv nelitahti jamahan kampiakseleiden katkeamiset,- eikä taatusti ole yksi esimerkki- josta oli juttuakin youtub sivuillakin. hyvin paljon maailmalla on rätkähtäny remmejäkin poikki, ja koko kone yhtä mäntien sirpaleita pullollaan.
        Ja yhtenä esimerkkinä-on kehitetty uusi nelitahti moottori,- joka voi toimia alussa todella hyvin- on joku "nissanin kehittämä"-jossa käytetään tehon tarpeen mukaan iskunpituuden muuttavaa tekniikkaa, mutta- VOE -taas vain lisää kuluvia osia ihan mielettömästi, hiivatisti vipattavien kiertokankien sekaan sekaan.-

        EI TULE TOLOKKUA, eikä oikein muuta, kun sontaluukku housun persauksiin,- sehän on viimeisimpiä rimpuiluja tappion, ja helevetillisten korjauskustannusten edellä .

        Ainoa keino niiden tuhoutumien välttämiseksi, ja painon kasvun hillitsemiseksi olisi materiaalien kehittäminen lujemmiksi, mutta se taas maksaa, ja syö hintaa väkisinkin, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää kouraan joko-laadun rappeutuminen, ja takuuaikojen lyheneminen, ja markkinoiden menettäminen pikkuhiljaa, kun kuluttajien luottamus alkaa tuhoutua.

        Toisin on kaksitahtisten kohdalla-he voivat vain kasvattaa lujuutta joka sukupolvi, ja vieläpä puhtaammilla päästöillä jatkuvasti,- esim. Ee-tec G2 300hv kuluttaa jamahan samantehoisen huippunopeudella -48 solmua- 20 % vähemmän bensiiniä, niin on pakokaasujen laita puhtauden osalta verrattuna, ja satoja osia vähemmällä tekniikalla ?

        Onko se mahdotonta käsittää, että mikä tekniikka saastuttaa vähemmän luontoa.-Joillekin se taitaa vaan olla käsittämätöntä, ja liian järkyttävää, kun menee yli ymmärryksen, vaikka vääntäisi ratakiskosta :)

        -
        -
        -
        -


        Nimimerkille ” vaiOikeinettä”

        ”Onko se mahdotonta käsittää, että mikä tekniikka saastuttaa vähemmän luontoa.!

        -MIELENKIINTOISTA!! Avauslauseessa ja aikaisemmissa kirjoituksissa päästöjen vähentämiseen tähtäävät ratkaisut ovat saaneet pohjattoman halveksuntasi. Nyt kun ”täyden kaasun casen” kulutusetu Etecilla onkin yht’äkkiä merkittävä ympäristönsuojelullinen saavutus….

        Et näy itse huomaavan miten nopsasti takkiSI kääntyy sen mukaan onko jostain seikasta hyötyä vai haittaa asiallesi.

        ”-Joillekin se taitaa vaan olla käsittämätöntä, ja liian järkyttävää, kun menee yli ymmärryksen, vaikka vääntäisi ratakiskosta”

        -Sinuna en avaisi keskustelua tästä aiheesta….

        -
        -
        -
        -


      • KotahanPOEKA
        Psykiatriaa kirjoitti:

        Kyllä tuota paskaa jaksetaan jauhaa jatkuvasti mutta mites nuo tosiasiat:Sulavat männät,sähköviat,suutinviat ym pahat luotettavuus ongelmat ihmekone e,Käytetyn myyntiarvo/vaihtoarvo todella surkea ja vähänkin asioita tietävä ei osta tuota harmikseen.Kirjoitappa kerrankin jotain asiaa oikeasti äläkä aina postaa tuota ympäripåyöreää paskaasi.Vuorinen on pop mutta sinä äälö älykääpiö paskanpostaaja olet pelkkä 0 ja köysi kaulaasi olisi erittäin hyvä asia,Perinnöksi olet saanut vaariltasi ns sian kullin (Sea Gull 3hv perämoottorin vm 60) ja isältä jäi Evari 3.3hv vm 70 sen verran ymmärrät perämoottoreista muttei kumpikaan noista ei toimi siksi haukut kaikki joilla paremmat koneet ja varsinkin jos se on luotettava taloudellinen hintansa hyvin pitävä 4t.

        Ruveta kasvamaan aikuiseksi-olisi jo niinkun aika ! Vai ottaa sinua raskasti pattiin,että kaksitahti tekniikka kehittyy, etkä pysty sitä mitenkään hyväksymään.
        En taida paljon erehtyä, kun luulen, että nelitahtisten markkinoiden menetys uusille Evareille rokottaa pahasti sinun tilipussiasi- muutenhan hirttoköysien ojentelusi ei ole selitettävissä.

        Me kaksitahtisten käyttäjätkin olimme vuosikymmeniä sitten siinä luulossa, että nelitahtiset kuluttavat kolmanneksen vähemmän,-mutta sitten kävikin ilmi, että kaksitahtiset saadaankin kehitettyä kulutukseltaan nelarien veroiseksi.
        Ja PALJON yksinkertaisemmalla tekniikalla.

        Jos lujuudesta puhutaan, niin miksihän kehumiesi nelarien kampiakseli saattaa rämähtää palasiksi, vaikka mainosten-(onkohan sinun tekemiä)- niiden pitäisi olla lujimpia mahdollisia.

        Muuten- meillä kaksitahtitekniikan kehityksestä hämmästyneillä ei ole minkäänlaisia antipatioita nelitahtisia kohtaan-muuten kuin mainostajien paskapuheitten takia !

        Aattelehan ite, kaksitahtinen sytyttää joka kierroksella, ja siitä huolimatta monessa tapauksessa, tyhjäkäynniltä alkaen kuluttaa puolta vähemmän bensiiniä, kuin nelitahtinen tekniikka.

        Eikö senkin jo pitäisi kertoa järkevälle ajattelijalle, että ennenpitkää sama tapahtuu suuremmillakin nopeuksilla ?

        Ja ainoa keino nelitahti tekniikan parantamiseksi on vain lisätä kahteen suuntaan vetkuttavia osia ihan helevetisti,-kuten Veradon kompressorit, ja vain lisää venttiileitä, ja ihan hulluja kiertokankien pituuden säätimiä !

        Kun kaksitahtiset voidaan valmistaa satoja temppuja vähemmällä mekanismilla, ja näköjään huomattavasti tehokkaammiksi, ja pienempi päästöisiksi .

        Mutta KERROHAN MEILLE- miksi et pysty keskustelemaan tekniikoiden eroista, ja kehityksestä - ilman hirttoköysiesi ojentelua !-KERRO FAKTAA MEILLE-miksi et pysty kertomaan ainuttakaan esimerkkiä-ilman hirttoköysiesi ojentelua !!!

        Kerro vaikka,- ootko ite joutumassa hirttoköyteen, ja pyytelet sijaista epätoivoissasi siihen virkaan ?

        Kaksitahtisilla ajelevat kyllä haluavat auttaa,-pyydä vaan rohkeasti apua, ei me veljiä jätetä !


      • MuttaETsitten
        MikäMilloinkin kirjoitti:

        -
        -
        -
        -


        Nimimerkille ” vaiOikeinettä”

        ”Onko se mahdotonta käsittää, että mikä tekniikka saastuttaa vähemmän luontoa.!

        -MIELENKIINTOISTA!! Avauslauseessa ja aikaisemmissa kirjoituksissa päästöjen vähentämiseen tähtäävät ratkaisut ovat saaneet pohjattoman halveksuntasi. Nyt kun ”täyden kaasun casen” kulutusetu Etecilla onkin yht’äkkiä merkittävä ympäristönsuojelullinen saavutus….

        Et näy itse huomaavan miten nopsasti takkiSI kääntyy sen mukaan onko jostain seikasta hyötyä vai haittaa asiallesi.

        ”-Joillekin se taitaa vaan olla käsittämätöntä, ja liian järkyttävää, kun menee yli ymmärryksen, vaikka vääntäisi ratakiskosta”

        -Sinuna en avaisi keskustelua tästä aiheesta….

        -
        -
        -
        -

        Yhtään tullu ajatelleeksi sitä, että paljonko kilpailevien merkkien kulutus olisi noussut- niiden pääsemiseksi Evarin nopeuden tasolle. -vai otitko ?

        Ja nimenomaan käytännön testaajien yhteenveto oli SE,- että Evari voitti kaikkien mittausten yhteen lasketun lopputuloksen pistemäärän, ja oli kulumattomin kone-rankan testauksen jälkeen, elikkä se kertoo siitä, että Evari on kaikkein kestävin, ja varmasti sitä haastajaa rääkkäsivät-vikojen esiin saamiseksi takuuajan aikana.

        ja lopputulemaksi tuli, että uutta vastaavassa kunnossa, -no lukekaa sama raportti muista koneista- en jaksa enää, sillä jos tulppien vaihto ei totteroilta onnistu, niin menkää kysymään mummonne hameen alta neuvoja-nelitahtisten markkinoijat !


      • EiPsykiatriaa

        Merkillistä "keskustelua" kohdallasi. Edellä nimimerkki "MikäMilloinkin" perustellusti vastasi ja kumosi kutakuinkin kaikki pitkän vuodatuksen väittämäsi ja nyt luistat toiseen aiheseen kuin tyhjää vaan.


      • MikäMilloinkin
        MuttaETsitten kirjoitti:

        Yhtään tullu ajatelleeksi sitä, että paljonko kilpailevien merkkien kulutus olisi noussut- niiden pääsemiseksi Evarin nopeuden tasolle. -vai otitko ?

        Ja nimenomaan käytännön testaajien yhteenveto oli SE,- että Evari voitti kaikkien mittausten yhteen lasketun lopputuloksen pistemäärän, ja oli kulumattomin kone-rankan testauksen jälkeen, elikkä se kertoo siitä, että Evari on kaikkein kestävin, ja varmasti sitä haastajaa rääkkäsivät-vikojen esiin saamiseksi takuuajan aikana.

        ja lopputulemaksi tuli, että uutta vastaavassa kunnossa, -no lukekaa sama raportti muista koneista- en jaksa enää, sillä jos tulppien vaihto ei totteroilta onnistu, niin menkää kysymään mummonne hameen alta neuvoja-nelitahtisten markkinoijat !

        "Yhtään tullu ajatelleeksi sitä, että paljonko kilpailevien merkkien kulutus olisi noussut"

        Venelehti 2016:
        Huippukulutusta tärkeämpi on moottorin kulutus tavanomaisilla ajonopeuksilla 20–30 solmun alueella ja Verado on moottoreista taloudellisin matka-ajossa. Vaikka mittausten mukaan Suzukin pienin kulutus l/mpk on karvan verran Veradoa alhaisempi, on amerikkalaismoottori taloudellisempi selvästi laajemmalla alueella.

        E-Tec on moottoreista epätaloudellisin. Sen meripeninkulmakohtaiseksi kulutukseksi mitattiin parhaimmillaan 1,0 litraa, kun molemmat muut alittavat selkeästi 0,9 litran. Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että E-Tecin taloudellisin nopeus on runsaat 23 solmua, kun se kahdella muulla on lähellä 20 solmua. Tämäkin johtuu pääasiassa jyrkemmästä potkurista.


      • ihmettelen.vain
        KotahanPOEKA kirjoitti:

        Ruveta kasvamaan aikuiseksi-olisi jo niinkun aika ! Vai ottaa sinua raskasti pattiin,että kaksitahti tekniikka kehittyy, etkä pysty sitä mitenkään hyväksymään.
        En taida paljon erehtyä, kun luulen, että nelitahtisten markkinoiden menetys uusille Evareille rokottaa pahasti sinun tilipussiasi- muutenhan hirttoköysien ojentelusi ei ole selitettävissä.

        Me kaksitahtisten käyttäjätkin olimme vuosikymmeniä sitten siinä luulossa, että nelitahtiset kuluttavat kolmanneksen vähemmän,-mutta sitten kävikin ilmi, että kaksitahtiset saadaankin kehitettyä kulutukseltaan nelarien veroiseksi.
        Ja PALJON yksinkertaisemmalla tekniikalla.

        Jos lujuudesta puhutaan, niin miksihän kehumiesi nelarien kampiakseli saattaa rämähtää palasiksi, vaikka mainosten-(onkohan sinun tekemiä)- niiden pitäisi olla lujimpia mahdollisia.

        Muuten- meillä kaksitahtitekniikan kehityksestä hämmästyneillä ei ole minkäänlaisia antipatioita nelitahtisia kohtaan-muuten kuin mainostajien paskapuheitten takia !

        Aattelehan ite, kaksitahtinen sytyttää joka kierroksella, ja siitä huolimatta monessa tapauksessa, tyhjäkäynniltä alkaen kuluttaa puolta vähemmän bensiiniä, kuin nelitahtinen tekniikka.

        Eikö senkin jo pitäisi kertoa järkevälle ajattelijalle, että ennenpitkää sama tapahtuu suuremmillakin nopeuksilla ?

        Ja ainoa keino nelitahti tekniikan parantamiseksi on vain lisätä kahteen suuntaan vetkuttavia osia ihan helevetisti,-kuten Veradon kompressorit, ja vain lisää venttiileitä, ja ihan hulluja kiertokankien pituuden säätimiä !

        Kun kaksitahtiset voidaan valmistaa satoja temppuja vähemmällä mekanismilla, ja näköjään huomattavasti tehokkaammiksi, ja pienempi päästöisiksi .

        Mutta KERROHAN MEILLE- miksi et pysty keskustelemaan tekniikoiden eroista, ja kehityksestä - ilman hirttoköysiesi ojentelua !-KERRO FAKTAA MEILLE-miksi et pysty kertomaan ainuttakaan esimerkkiä-ilman hirttoköysiesi ojentelua !!!

        Kerro vaikka,- ootko ite joutumassa hirttoköyteen, ja pyytelet sijaista epätoivoissasi siihen virkaan ?

        Kaksitahtisilla ajelevat kyllä haluavat auttaa,-pyydä vaan rohkeasti apua, ei me veljiä jätetä !

        Miksei tätä loistavaa uutta 2-t-tekniikkaa sitten käytetä myös autoissa?


    • Haukoituttaa

      Aja nyt se isoisän kakstahti loppuun ja hanki sitten uutta teknologiaa. Niin loppuu tämä kestoaihe.

    • nelarimaamoottorieiperä-

      OMC:n perustekniikka joista lähes kulttimaineeseen noussut 521 kuutioinen 20, 25 30 ja 35 tehoisina ollut, oli piiiitkän kehityksen huippuun hiottu tulos. Sitten tuli lama, jonka kirsikaksi kakkuun kekkaloimaan vihervasurit ja alkoivat sössöttämään lobbaus-känni-illallisten jälkeen nelitahtisuuden neliapilaisilla viherlaseilla "maamoottoritekniikkaa" veneperämoottoreihin. Joku nelitahtisten edustaja joskus itkeskeli täällä, että käytetyistä kakstahtisista pyydetään härskiä hintaa, vieläkin. Mitä ? miksiköhän se johtuu ? mita mita mita ? olisko niillä kuitenkin jotain käyttöä, enemmän kuin jopa uusilla nelareilla....kamalan nolo tosiasia...

      • JaahasVaiNiin

        Ja lääkkeet taas loppu?
        Kipin kapin aamulla lääkärin puheille, ennen kuin harhat saavat täysin yliotteen.


    • venttiiliveljestenvastus

      Nelitahtihörhöille tyypillistä käytöstä on huutaa lääkkeitä ja harhoja ja esittää että niitä tarvitsisivat muut vaikka hehän oman tarpeensa parhaiten signalisoi, kun häviävät taistelussa. Se suotakoon heille, häviäminen kun ottaa koville.

      • KaksitahtihörhötAsialla

        Vain 2-tahtihörhön oman pääkopan sisällä on käynnissä taistelu. Me täällä reaalimaailmassa emme ole sellaista havainneet. Kukin ajakoon sillä moottorityypillä millä haluaa ja olkoon tyytyväinen siihen.


      • MikäMilloinkin

        "Nelitahtihörhöille tyypillistä käytöstä on huutaa lääkkeitä ja harhoja ja esittää että niitä tarvitsisivat muut vaikka hehän oman tarpeensa parhaiten signalisoi, kun häviävät taistelussa. Se suotakoon heille, häviäminen kun ottaa koville"

        -Olet esittänyt melkoisen liudan 4-tahtisiin liittyneitä ongelmia ja et kykene niitä kuitenkaan todeksi osoittamaan.

        Foorumikeskustelujen kirjoittamattomien sääntöjen mukaan väite toteennäyttämättömänä raukeaa mkäli pyynnöstä huolimatta väitteelle ei löydy todisteita kuten julkaistuja artikkeleja tai muita lähdeviitteitä.

        Siis olitko itse ihan omaksi iloksesi keksinyt nuo 7.9.2016 klo 22:40 esitetytt väitteet? Niin täi näin, et kyennyt etkä varsinkaan uskaltanut niitä lähteä tarkemmin ruotimaan.


    • haeeduskuntaan

      mikä ja kuka 22.40 ? outoa keskustelun aasinsiltaa. Oletko ihan kunnossa ?

      Ei kaikki mikä on säädöksillä säädetty, ole automaattisesti järkevää. Monella tämän päivän säädöksellä on taustalla talouspoliittisia intressitahoja joita miellytetään.

      Eikä kaikki uusi teknologia ole automaattisesti teknologisesti järkevää, vaan riippuu tapauskohtaisesti. Jos ainoa argumenttisi on vastustaa kaasari-kakstahtisia että ovat "vanhanaikaisia", pohjustat dogmia jossa olet muka aina itse oikeassa koska sinun puollustamasi asia on uudenaikainen, tai ainakin suojattu epa2006 direktiivillä nyt ainakin. se ei ole järkevä argumentti, vaan poliittinen argumenttijoka on varmistettu "poliittisesti korrektiksi lausunnoksi"

      • MikäMilloinkin

        "mikä ja kuka 22.40 ? outoa keskustelun aasinsiltaa. Oletko ihan kunnossa ?"

        Kellonaika viittaa nimimerkiään jatkuvasti muuttelevaan kaksitahtihörhöön ja siinä kirjoituksen kellonaikaan. Eikös mikään lamppu syttynyt vihjeestä?.

        "Jos ainoa argumenttisi on vastustaa kaasari-kakstahtisia.."

        -Eheiii; minulle on aivan täydellisen sama millä moottorilla tai kenen ompelemilla purjeilla kukakin vesillä liikkuu.

        Sen sijaan vainoharhaisesti 4-tahtisia valheiden ja keksittyjen juttujen voimalla parjaava palstahäiriköinti sen sijaan on aiheena kirjoitteluuni. Yksi häirikköpoloinen jo ilmoitti ettei (uskalla?) enää vastaa viesteihini kun osoitin toistuvasti hänen jääneen housut nilkoissa valheista kiinni.

        "Ei kaikki mikä on säädöksillä säädetty, ole automaattisesti järkevää."

        -Useimmiten ovat; et vaan näe asiaa muualta kuin sonnanlevitysperäkärrysi näkövinkkelistä. Säädökset ovat ja pysyvät ja niiden muuttumista ei kannata hengitystä pidätellen odottaa. . Eivät ne ainakaan muutu valheita kylvämällä jossain S24 roskafoorumilla kuten sinä ja kaltaisesi tekevät 24/7.


    • bower

      Tämä on faktaa, kävin välimerellä suurehkossa satama kaupungissa jossa oli arvionimukaan laiturissa muutamia tuhansia veneitä,90% 4t. Jonkin verran vanhempia 2t ja silmiini tarttui joukosta vain 4 e-teciä ?

    • observatoorio

      Mainiota katsellanelarihörhön kiukkua kun ei saa haluamaansa kommunikaatiota. Kiukun purkuun tarvitaan kahden viestiketjun leveys, sen verran näkyy ottavan pattiin ;))) tätä lisää, pitäiskö perustaa enemmän nelariongelmia käsitteleviä aiheita. Selvästi niissä riitttää puitavaa.

      • MikäMilloinkin

        -
        -
        -
        -

        Kiukkua...???

        Täältäpäin katsoen tilanne on kuitenkin se että yksi kaksitahtihörhö ei uskalla vastata viesteihini lainkaan. Toinen kaksitahtihörhö varoo visusti munaamasta itseään toista kertaa eikä enää uskalla lähteä vääntämään edes yksinkertaisista asioista.... Syy kaksitahtihörhön haluttomuuteen vääntää edes simppeleistä teknisistä asioista on useimmille varsin selvä.... Haluatko että kerron muillekin mikä se syy on?

        Sanoisin paremminkin että tilanne on nyt varsin pitkästyttävä...

        -
        -
        -
        -


    • 4Tverotttaja

      No mutta eihän sinulla OLE teknisiä vastauksia mihinkään?!? Joten, eihän kukaan halua kanssasi mitään vääntääkään. Olet olevinasi pelottava keskustelija mutta täältä käsin katsottuna olet lapsellinen olemattomat tekniset tiedot omaava "kärryyttäjä-pikkuliisi-vanhanaikaisuus" syndroomaa hokeva teini. Kaikki viestit ovat sinulle sodan käyntiä, jopa huumori sellaiset. Olet varmastikin yksi onnettomimmista ihmisistä joita palstoilla olen havainnut..

      • MikäMilloinkin

        -
        -
        -
        -

        Jahas, taas näkyyy osuneen ja kirpaisseen oikein kunnolla.... Siinäpä se 2-t hörhö nalkissa rimpuilee...

        Mutta asiaan:

        "No mutta eihän sinulla OLE teknisiä vastauksia mihinkään?!"

        -Niin oletko kysynyt jotain asiaa jossain muka?? Nähdäkseni levittelet pelkkiä valheita ja kaiken lisäksi olet jäänyt niistä myös kiinni aivan housut kintuissa. Ja kun sinulta kysyy jotain niin kuin (tyhjälle) jääkaapille puhuisi...

        "Olet olevinasi pelottava keskustelija... "

        -Ainakin nämä palstaa jatkuvasti häiriköineet 2t-hörhöpolot eivät näytä jostain syystä haluavan lähtevän kilpalaulantaan; sinä mukaan lukien...

        " olet lapsellinen olemattomat tekniset tiedot omaava ..."

        -Ok, oletetaan että tekniset tietoni ovat olemattomat. Sitten kyseenalaistan täältä katsoen peräti lapselliset väitteesi ja mitä tapahtuukaan; häivyt jollain tekosyyllä keskustelusta takavasemmalle ja toinen polo ei uskalla vastata lainkaan...?

        Vastavassa tilanteessa keskustelun kulkua ja ylivertaisena osaajana olisin lyönyt asiasta kiistattomat rätingit vastaväitäjän eteen. Mutta mitä tekee tämä 2t-hörhö.... Mikä olisikaan estänyt osoittamasta oma ylivertainen tietämyksesi??

        Mitens tämä nyt loogisesti menee.... olematttomat tekniset tiedot omaava kyseenalaistaja vaientaa asiakeskustelussa 2t-ylipapin.... Mitä siis voidaan sanoa tämän 2t-ylipapin teknisestä tietämyksestä; roimasti alle "lapsellisten olemattomien tietojen" siis" ???


        "Kaikki viestit ovat sinulle sodan käyntiä, jopa huumori sellaiset"

        -Kuten tunnettua, marginaalinen osa kansasta pitää jopa pieruhuumoria jonkinlaisena huumorina. Voinet varmaankin osoittaa mikä osa kirjoituksistasi menee sinun käsittämän huumorin piikkiin. Veikkaan että juttujasi ei pidä kukaan huumorina, ainoastaan lapsellisina...

        Kerropa huumoriosuutesi jos uskallat!!


        -
        -
        -
        -


    • maamoottorivero-4Tvero

      nelitahtisille vois tosiaan lätkäistä sellaisen veron että tuntuisi. Ei ainoastaan toimintatapavero, vaan myös moottoriöljyvero. Vanha öljy jota lutkutetaan kammiossa ja viskataan kaislikkoon, vaatii asianmukaiset maksut veroina. Lisäksi kaikesta siitä huoltotyöstä koituvat "yhteiskunnan kuluttamiskustannukset" jotka ovat siis enemmän kuin ne talvihuoltokuittien loppusaldot. Venemoottorikorjaamoita ei tarvitsisi olla niin useaa ilman koko maamoottori-ymppäystä.

      • Bower

        Mietippä asiaa uudemman kerran, miten on kiinassa siellä kehitysmaassa liikkuu vielä paljon 2t vehkeitä ja ihmiset joutuvat kulkemaan sikanaamarit päässä ja kopeista välillä happeahaukkaamaan sitäkö haluat !


      • VähänFaktaaVäliin

        4-tahtisten öljyä ei viskata kaislikkoon vaan viedään kerrätykseen. 2-tahtiset sen sijaan levittävät pitkin vesistöjä paljon isomman määrän bensan sekaan sotkettua öljyä. Öljyvana vaan kimmaltelee veneen perässä kaikissa sateenkaaren väreissä!


      • ufojenterveyskonsultti
        Bower kirjoitti:

        Mietippä asiaa uudemman kerran, miten on kiinassa siellä kehitysmaassa liikkuu vielä paljon 2t vehkeitä ja ihmiset joutuvat kulkemaan sikanaamarit päässä ja kopeista välillä happeahaukkaamaan sitäkö haluat !

        minua ei kiinalaisten asiat oikein jaksa kiinnostaa. Tuskin kiinalaisiakaan kiinnostaa suomalaistenkaan asiat.


      • Psykiatriaa

        Eipä tulee mitään kommenttia noihin e luotettavuus ongelmiin:Sulavia mäntiä,sähkövikoja,suutinvikoja ym ym ongelmiin.Mites tuo myyntiosuus% jälleenmyynti/vaihtoarvo joka todella surkeaa kun ei kukaan tuollasta vikapesää halua harmikseen ostaa.Mites tuo 4t haukkujan postaajan mielenterveys eli kansankielellä sanottuna e hörhö.4t haukkuminen vaan jatkuu vuodesta toiseen,voitko vähän valottaa mistä tämä hulluus johtuu,olet ilmeisesti pelkkä provokaattori nettikiusaaja sekopää joka vaan haluua vittuilla ja kiusata ihmisiä,Keskustellaampa e luotettavuus ongelmista ja 2t harrastajien sekopäisyydestä ihan oikeasti eikä vaan haukuta nelareita.Onko sinusta miestä tähän vaan huoksetko taas karkuun.


      • bower
        ufojenterveyskonsultti kirjoitti:

        minua ei kiinalaisten asiat oikein jaksa kiinnostaa. Tuskin kiinalaisiakaan kiinnostaa suomalaistenkaan asiat.

        Et sitten vastannut kusymykseen vai etkö ymmärtänyt ?


    • EiEnääÖljyjäVesistöön

      On ollut jo aivan riittävä siirtymäaika jotta vanhojen saastuttavien 2-tahtisten käyttö voidaan kieltää kokonaan! Museoon vaan loput muinaismuistot...

    • eienääöljyäkaislikkoon

      Vuotuinen venevero venttiilien lukumäärien mukaan. 100 euroa per "hukkaputki"/vuosi

      • Kaksitahtihäiriköt

        Eikös niissä E-teceissäkin jotain läppäventtiilejä ole, verolle nekin vaan!


      • vihervasuriEUviva-la-EPA

        2-tahtisten läppäventtiileitä ei lasketa. Vain "moottoriöljyn" hajuiset ruohonleikkurimaiset nelitahtiventtiilit häiritsee universumia, ja niitä on verotettava kaikkien direktiivien suomien mahdollisuuksien viitekehyksissä.


    • 3-T_kokemuksia_maailmalt

      " I have never been so dissapointed in a product as with my E-TEC 150 HP Engine. I saw all the advertisements on this engine and i was hooked. I saved for a brand new E-tec. Yes I use my boat alot Bui in the 6 years of owning this piece of junk. I had a blown power head, 5, yes five injectors replaced, a starter replaced, water in the lower unit and now I was just towed in again yeterday, my EMM ( engine control module ) was smoking!!!! Yes Evinrude has warranteed most of my repairs but I didn't buy a brand new engine to spend my weekends trailering back to the dealer. I will be towing boat to dealer next week and will repost how I was treated. This LEMON of an engine should have been replaced. Stand behind your products."

      Google kääntäjä:

      "En ole koskaan ollut niin pettynyt tuotteessa kuin minun E-TEC 150 HP Moottorin. Näin kaikki mainokset Tämän moottorin ja olin koukussa. Säästin upouusi E-tec. Kyllä käytän vene paljon Bui vuonna 6 vuotta omistaa tämän pala roskaa. Olin puhalletut moottorivaunua 5, kyllä viisi injektorit korvata, käynnistin korvattu, vesi alemman yksikön ja nyt olin juuri hinattiin takaisin yeterday, minun EMM (moottorin valvonta-moduuli) on tupakointi !!!! Kyllä Evinrude on TAATTU suurimman osan korjauksista, mutta en ostanut uusi moottori viettää viikonloppuisin trailerilla takaisin jälleenmyyjälle. Aion olla hinaus veneen jälleenmyyjän ensi viikolla ja lepo miten käsiteltiin. Tämä LEMON joiden moottorin olisi pitänyt korvata. Seistä takana tuotteet."

      ------------------------------

      Kuuden käyttövuoden jälkeen tämä omistaja kuvaa ETEC-moottoria seuraavasti:

      "6 vuotta omistaa tämän pala roskaa"

      " 6 years of owning this piece of junk"


      Myönteistä oli se että Evari siellä tunnusti ongelmat ja hoiti jälleenmyyjän piikkiin korjaukset. Eli tehdas tunnustaa vakavat ongelmat tuotteen kohdalla!

      -Mitähän muita vakavia puutteita moottorivalmistuksen historiassa valmistaja olisi kiltisti korjannut kaikessa hiljaisuudessa ?

    • viherlogistikko

      lyhyestä virsi kaunis: kuormitusvero planeetan tuplakuormituksesta niin tuotannon, kulutuksen kuin kierrätyksen saralla

      • Kaksitahtihäiriköintiä

        Ignored...


      • OttaakosPannuun

        Mahtaa 2T-hörhöä ottaa pannuun ja oikein kunnolla kun neljällä rinnakkaiksella palstalla paatoksella vuodattaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      370
      3478
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      127
      2494
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      126
      1765
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1266
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1127
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      49
      1107
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      161
      1085
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1043
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      903
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      836
    Aihe