Nykyiset asennustarvikkeet

hermot.menee

Pistorasiat ja kytkimet ovat aivan persiistä, ahtaita ja hankalia kytkeä, kun ruuvaat johtoja kiinni niin viereinen irtoaa, mitä heleketin leluja nämä (Opal) romut oikein on.

17

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähkärj

      Nuo ei todellakaan ole mitään nykyisiä sähkökalusteita, vaan halpakaupan rihkamaa.

    • hohhohhoooo

      Ihan selvästi ammattilaisen puhetta. "Opal" :DD *tirsk*

      • hermot.menee

        Onkos joku ammattilaisesta puhunutkaan, harrastuksena teen noita hommia siellä sun täällä, on vaan nuo kalusteet persiistä.


      • harrastustaikkaei
        hermot.menee kirjoitti:

        Onkos joku ammattilaisesta puhunutkaan, harrastuksena teen noita hommia siellä sun täällä, on vaan nuo kalusteet persiistä.

        Älä sitten osta halvimpia! On se nyt kumma kun halvalla ei saakaan kunnollisia.


    • lapo-opal

      Kertokaapa tietäjät missä on myynnissä oikeasti muualla kuin Kiinassa tehtyjä asennustarvikkeita ja millä hinnalla?

      • sähkärj

        Sähköliikkeessä voi käydä katsomassa mitä asennustarvikkeita ammattilaiset käyttävät.


      • laatumerkkiä

        ABB:tä ja Schneideriä saa melkein mistä vaan. Ne on ihan samoja mitä ammattilaisetkin käyttävät. Jopa Prismassa on noita. Sähköliikkeissä hinta vaan on huomattavasti kalliimpi. Jätä vaan ne Opalit hyllyyn niin ei tarvitse kiroilla asennuksen kanssa.


      • etteiVaan

        Kysymys kuuluikin missä maassa ne ammattilaistenkin käyttämät tarvikkeet tehdään?


      • sähkärj
        etteiVaan kirjoitti:

        Kysymys kuuluikin missä maassa ne ammattilaistenkin käyttämät tarvikkeet tehdään?

        Valmistusmaalla ei ole suurtakaan merkitystä, laatu ja käytettävyys ratkaisee. Ammattilaiselle on turha yrittää tyrkyttää rihkamaa, vakiintuneet firmat tietävät sen. Ero halpahallimerkkeihin on kuin yö ja päivä.


      • diudiudiu

        "Kertokaapa tietäjät missä on myynnissä oikeasti muualla kuin Kiinassa tehtyjä asennustarvikkeita ja millä hinnalla? "

        ABB Suomi ja Saksa
        Schneider Saksa, Liettua, Puola
        Elko Norja
        Ensto Suomi ja Saksa


      • TosiWanhaSähkäri
        laatumerkkiä kirjoitti:

        ABB:tä ja Schneideriä saa melkein mistä vaan. Ne on ihan samoja mitä ammattilaisetkin käyttävät. Jopa Prismassa on noita. Sähköliikkeissä hinta vaan on huomattavasti kalliimpi. Jätä vaan ne Opalit hyllyyn niin ei tarvitse kiroilla asennuksen kanssa.

        Laatumerkki? Aammattilainen?
        Minä AMMATTILAISENA en suosittele näitä nykyisiä "latumerkkejä" (hintavia) mihinkään "ihmisasumuksen", koska ainoa ero halpamerkkiin on hinta ja ASENNETTAVUUS, ei laatu, käytettävyys, turvallisuus, ei edes käyttöikä...


    • panzer

      Joopajoo. Ostin taannoisesti Kiinassa tehdyn tuotteen jossa oli onnekseni ruuvikiinnitykset ja jolloin voin tehdä sen mitä kiinalaistehtaan olisi pitänyt tehdä, eli juottaa oikein kytkennät. Ne korvaavat juotoksen puristusliitoksella mutta eivät tiedä metallien oksidoitumisesta mitään! stalingrad hans...

      • Sähköniilo

        Eikös tuo Opal ole Onnisen tuotemerkki? Kyllä Onnisella asioivat monet ammattilaisetkin, mutta en tiedä käyttääkö noita Opaleita kukaan ammattitaitoinen asentaja. Itse en noita asennuksiin hyväksy (en tee sähkötöitä ostan niitä vain). Onnisellakin on jonkun verran laatutuotteita, mutta tuo halpatavara näyttää valtaavan koko ajan enemmän alaa. Osa asiakkaista ei tiedä tuon taivaallista sähkökalusteista ja ellei ole kunnon työselitystä, jossa mainitaan asennustarvikkeiden merkki tietysti liike laittaa halvinta.


      • dfgdfgdfgdfgdfg
        Sähköniilo kirjoitti:

        Eikös tuo Opal ole Onnisen tuotemerkki? Kyllä Onnisella asioivat monet ammattilaisetkin, mutta en tiedä käyttääkö noita Opaleita kukaan ammattitaitoinen asentaja. Itse en noita asennuksiin hyväksy (en tee sähkötöitä ostan niitä vain). Onnisellakin on jonkun verran laatutuotteita, mutta tuo halpatavara näyttää valtaavan koko ajan enemmän alaa. Osa asiakkaista ei tiedä tuon taivaallista sähkökalusteista ja ellei ole kunnon työselitystä, jossa mainitaan asennustarvikkeiden merkki tietysti liike laittaa halvinta.

        Kyllähän se Onnisen merkki on, mutta nimenomaan jälleenmyyjille ja sitä kautta kuluttajille suunnattu halpahalli-merkki. Ei ammattilaiset Onnisen tukusta Opalia hae, eikä siellä sitä heille edes myydä.

        Jos kalusteista ei ole mitään toiveita tai työselitystä, liike ei laita halvinta, esim. mitään Opalia, vaan kunnon tavaraa, joka on helppo ja nopea asentaa.


    • hermot.menee

      Minä en niitä Opaleita ostanut, "asiakas" osti kun "halvalla sai".

    • Nipsa

      Olen käyttänyt aika paljon noita ABB:n Jussi kalusteita. Rungot ovat ihan hyviä ja tukevia, mutta muoviosat nykyisin täysin ala-arvoista kuraa, liian heppoisia. Esim, pintapistorasian kuoret väntyy kiinnitysruuvit kiristettäessä ihan miten sattuu, jos seinä ja rasia eivät ole täysin samassa tasossa ja suorassa.

      Ja tulipa sellainenkin eteen, että ABB:n pakkauksessa oli uppopistorasian kehykselle väärät mitat (pakkaus sanoi: 111 mm, kaluste oli: 100 mm). Arvatkaapa harmittiko kun tuli kytkettyä tuo tarkistamatta 111 mm pinta/saneerauskehykseen...

    • täyttä.tavaraa

      Olen paljon käyttänyt Selcastin kalusteita pinta-asennuksissa, niissä on tilaa kytkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe