Kaikille tiedoksi - FAKTA TIETO!

ent.hellari.uhri

Vanhoillislestadiolaisilla ei ole MITÄÄN tekemistä tämän psykopaatti keskustelun kanssa tällä palstalla.

Täällä riehuvat helluntaihörähtäneen valhelahkon psykopaatit.

31

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen-törmännyt.samaan

      ilmiöön.


      Helluntailaiset ovat itse myös syyllistyneet vainoihin lähimmäisiään kohtaan. Itse olen joutunut kokemaan henkistä ja hengellistä väkivaltaa helluntailaisten taholta lapsuudesta alkaen. Näihin seuraaviin asioihin syyllistyivät vanhempieni lisäksi paikalliset helluntailaiset.

      - kiellettiin kaikki asiat, joita helluntailaisuudessa ei hyväksytty: (television katsominen naapurissa, urheilukilpailut, musiikki (vain uskonnollinen hyväksyttiin), kirjat (paitsi helluntaiopin mukaiset, mm Viisikko-kirjat oli syntiä) luterilainen pyhäkoulu, veriruokien syöminen koulussa jne..

      - Jeesuksen toisella tulemisella pelotteleminen (jos et heti anna elämääsi Jeesukselle)

      - perheenjäsenen kuolemalla pelotteleminen (jos et noudata kieltoja)

      - julkinen nöyryyttäminen kokouksessa (esirukouksen pyytäminen "tottelemattoman lapsen puolesta, kun ei ole edes uskossa", lapsen kuullen)

      - helluntaiseurakunnan jäsenten ottama kasvatusvastuu vanhempien lisäksi (mm. remmillä / piiskalla uhkaaminen, sanalliset ohjeet tavallisia)

      - perheasioiden yleinen juoruaminen kielteisten asioiden osalta ja niistä jatkuva muistuttaminen "uskomattomille" lapsille

      - yhteydenpito koulu- ym viranomaisiin "synnillisestä" opetuksesta ja ympäristöstä, joka aiheutti lisää nöyryytyksiä ja kiusaamista

      - elämänpiirin kutistaminen vain helluntaipiireihin (ei vierailuja "maailmallisissa" kodeissa)

      - viranomaisilla (mm.poliisi, Muhoksen poikakoti) uhkaileminen (jos ei noudattanut kieltoja)

      - lähes pakottaminen kokouksiin ja leireille (joissa sopimatonta käyttäytymistä mm. kovaäänistä kielilläpuhumista)

      - lasten hätähuutoa ei kukaan helluntailaisista kuunnellut, lapsi sai itkeä rauhassa itsensä uneen (Lapsen oma syy, kun ei ole nöyrtynyt eikä antanut elämäänsä Jeesukselle)

      Luetteloa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Tässä omia lapsuuden kokemuksia helluntailaisuudesta.

      • Niin_mutta

        On myös hyvä kokemuksia helluntailaiseuudesta

        Minun tarinani: Lapsuus helluntailaisessa perheessä

        Marianne Lehenkarin lapsuudenkodissa odotettiin maailmanloppua. Hän halusi mieluummin elää.

        Eroon helluntailaisuudesta

        “Kotona jokainen päivä alkoi Jeesuksella ja loppui Jeesukseen. Isäni oli Oulun helluntaiseurakunnan lähetti, ja kun minä synnyin, perheemme asui Itävallassa Wienin lähistöllä pienessä vuoristokylässä.

        Äiti hoiti meitä perheen neljää lasta. Olohuone toimi seurakuntasalina, ja talomme ulkoseinään oli porattu suuri risti. Koskaan ei saanut kiukutella, varsinkaan kirkonmenojen aikana. Kotona puhuttiin kielillä ja kaatuiltiin pyhän hengen voimasta, ja Jeesusta odotettiin koko ajan. Ei voinut olla varma, kannattaisiko maanantain matematiikan kokeisiin valmistautua, koska maailma saattaisi loppua jo sunnuntaina.

        Äiti oli hellä ja isä kannustava, mutta he puhuivat aina taivastiestä. Reilua vuotta vanhempi siskoni oli minulle kaikki kaikessa, ja nukahdimme iltaisin käsi kädessä. Luin pienenä tyttönä Raamatun läpi ja yritin tulla uskoon, mutta yrityksestä huolimatta en kyennyt karismaattiseen hurmokseen.

        Olin varma, että muun perheen lentäessä Jeesuksen kanssa taivaaseen, jäisin pupun kanssa kahdestaan tyhjään kotiin. Mietin, voisinko sitten enää hakea lähikaupasta ruokaa, ja saisiko pupu puutarhasta salaattia.

        En osannut riemuita maailmanlopusta. Kestin herätyskokoukset ja pitkät, tulikivenkatkuiset saarnat laskemalla olohuoneen verhon silmukoita ja siirtymällä mielessäni omaan maailmaani. Tai leikkimällä sormileikkejä: jos saarnaaja sanoi helvetti, taivas, enkeli tai armo, napsautin sormiani. Toisinaan jouduin teeskentelemään kielillä puhumista, ja ulospäin näytin kai uskovaiselta mallilapselta.

        Perheemme palasi Ouluun, kun menin peruskoulun toiselle luokalle. Isäni jatkoi saarnaajan töitä. Viikot kuluivat koulussa ja seurakunnan riennoissa. Melkein joka ilta oli raamattupiiri, kuoroharjoitukset tai herätyskokous. Opin kotona, että paholainen ja enkelit ovat maailmassa läsnä ja sielunvihollinen houkuttelee joka paikassa. Perheellämme ei ollut maalliseen elämään mitään suhdetta.

        Vähitellen aloin saada koulussa maallisia kavereita. Tajusin, ettei maailma olekaan paha paikka. Ihmiset olivat mukavia ja heille riitti, että oli olemassa, ei tarvinnut tehdä mitään erityistä, puhua kielillä tai muuta sellaista.

        Murrosiässä eristäydyin kotona ollessa omaan huoneeseeni kirjoittamaan. Lopulta elin kahdessa täysin eri todellisuudessa. Vanhemmat eivät tienneet maallisesta elämästä, tupakanpoltosta, poikaystävästä, levottomuudesta ja rock-musiikista, ja koulukaverit eivät tienneet kotioloistani.

        Vuotta vanhemman poikaystäväni tapasin, kun olin 15-vuotias. Hän oli tuttavani pikkuveli, eikä hän kuulunut helluntailaisiin. Lopulta ahdistukseni kotona kasvoi sellaisiin mittoihin, että pyöräilin kotoa Oulun keskustaan ja hankin itselleni asunnon ja opintotuet ja asumistuen. Minun oli pakko muuttaa pois kotoa.

        Poikaystäväni asui jo omillaan, ja hän neuvoi minua käytännön asioissa. Omaan kotiin muuttaminen tuntui mielettömän hyvältä. Se oli elämäni onnellisin hetki.

        Vapauden itsenäiseen elämään sain lopullisesti, kun menin poikaystäväni kanssa naimisiin 17-vuotiaana. Se oli rakkausliitto, mutta naimisiinmeno oli pakko, etten olisi häpäissyt lapsuudenperhettäni enää enempää. Vanhempani järjestivät häät. Olimme kyllä tehneet kutsuvieraslistan ja toivoneet, ettei häissä ole liikaa Jeesus-juttuja.

        Olen elänyt mieheni kanssa siitä lähtien. Pidimme nuorina yhdessä hauskaa. Hoidimme silti koulun ja myöhemmin opinnot mallikelpoisesti. Mieheni kanssa olen tullut viimein hyväksytyksi ja rakastetuksi sellaisena kuin olen.

        Helsinkiin muutimme, kun mieheni sai opiskelupaikan Helsingin yliopistosta, ja siitä lähtien olemme asuneet samoilla nurkilla Sörnäisissä. Minä luin itseni sairaanhoitajaksi ja kätilöksi, ja työskentelen nyt tiiminvetäjänä terveydenhuollon puhelinneuvonnassa.

        Esikoisemme syntyi viisitoista vuotta sitten. Olimme mieheni kanssa aivan tohkeissamme tyttövauvasta: miten mitään niin ihmeellistä saattoi tapahtua meille, mitä olimme tehneet ansaitaksemme sellaisen lahjan.

        Viisi vuotta myöhemmin saimme toisen lapsen, pojan. Olen kasvattanut omat lapseni kuunnellen ja kunnioittaen. Lasten kasvua seuratessa oma lapsuus on noussut mieleen, mutta olen aina kiireesti naulannut muistot mielen takaseinään.

        Minua kiusattiin koulussa ja kutsuttiin “hulluksi helluntailaiseksi”. Kuitenkin erosin lopullisesti helluntaiseurakunnasta vasta vuosi sitten. Olen koko ikäni käynyt lapsuudenperheen toivomuksesta kerran vuodessa joulukirkossa. Minusta tuntuu, että jäin lapsena Jeesus-junan alle ja menin menin rikki. Silti olen aina halunnut olla kiltti ja tehdä kompromisseja. Niin kovasti usko on tuntunut rakkauden ehdolta minun lapsuudenperheessäni.

        Nykyinen perheeni on toiminut sijais- ja tukiperheenä rikki menneille lapsille.

        http://kotiliesi.fi/puheenaiheet/jutut/minun-tarinani-lapsuus-helluntailaisessa-perheessa


    • Olet.Ihana_Juhani
    • Suosittelen.molempia
      • nauraaÄäneeeen

        mellun raivoisa hyökkäys :))))))))))))))))))))))


    • Homo-valistusta

      Omakohtaisen kokemukseni mukaisesti helluntailaiset suhtautuvat äärimmäisen nuivasti, lähnnä vihamielisesti, sukupuolivähemmistöihin. Olen miettinyt syytä että miksi.

      Helluntailaiset perustelevat tätä vihaa Raamatulla ja Roomalaiskirjeellä, ja vedotaan kahteen kohtaan, joiden alkukielinen merkitys on hämärtynyt. Kohtia voidaan toki käyttää homovihaan, mutta niitä voidaan aivan yhtä perustellusti käyttää tuomitsemaan rituaalista irstailua epäjumalapalveluksessa sekä tuomitsemaan alaikäisten seksuaalista hyväksikäyttöä. Kuitenkaan näin ei tehdä. Miksi? Asian ei pitäisi koskea minua, sillä en ole homo enkä lesbo, vaan olen transseksuaali ja uuden sukupuoleni mukaisesti hetero. Eppu Normaalin laulun sanojen mukaan kuitenkin "pioneereille olen faskisti ja faskisteille pioneeri", ja näitä samoja raamatunkohtia käytetään myös transseksuaalivihan polttoaineena. Miksi?

      Ratkaisua on lähdettävä hakemaan autoritaarisen lahkon käsitteen pohjalta. Helluntailaisuus ei ole totalitaarinen kultti siinä missä asia ymmärretään Uskontojen Uhrit ry:n sivuilla, mutta se on hyvin autoritaarinen lahko ja heidän raamatuntulkintansa on hyvin fundamentalistinen. Lahko vaatii paljon tiukemman asialle omistautumisen kuin valtiokirkko ja vaikka helluntailaisuudessa ei ole diktaattorimaista, totalitaarista johtajaa tai gurua, toverikuri on hyvin tiukka. Opinkappaleet ovat olemassa, ja toverikuri pitää huolen niiden noudattamisesta - hengelliselle johtajalle tai gurulle ei ole tarvetta. Autoritaarinen lahko ei ole yhtä destruktiivinen kuin totalitaarinen kultti, mutta se on hyvin ikävä kohdalle osuessaan (kuten minulle kävi). Siinä, missä totalitaarisessa kultissa maailma on ikäänkuin sotatilassa me vastaan ne, autoritaarinen lahko elää kyräilyasemassa ja tekee selkeän pesäeron meihin ja niihin. On olemassa pelastuneiden piiri ja toisaalta maailman lapset. Siinä, missä totalitaariselle kultille "ne" ovat vihollisia, autoritaariselle lahkolle "ne" ovat potentiaalisia käännynnäisiä.

      Helluntailaiset eivät oman kokemukseni mukaan saarnaa väkivaltaa eivätkä vihaa, ja useimmat helluntailaismiehet valitsevat siviilipalveluksen, kuten lankoni. Mutta kieltäytyminen fyysisestä väkivallasta ei valitettavasti sulje pois henkistä ja sosiaalista väkivaltaa. Se vain kanavoituu uusiin muotoihin.

      Nyt tässä tulee kolme tärkeää pointtia esiin:

      1) Helluntailaisilla on tiukka toverikuri ja hyvin voimakas yhteenkuuluvuuden tunne. Tämä on tunnusomaista autoritaarisille lahkoille. Se toisaalta luo turvallisuutta, mutta toisaalta antaa hyvin vähän sijaa itsenäiselle ajattelulle.

      2) Helluntailaiset tuomitsevat fyysisen väkivallan, mutta eivät muita väkivallan muotoja. Autoritarismi ja henkinen väkivalta käyvät usein käsi kädessä.

      3) Helluntailaisten raamatuntulkinta on hyvin fundamentalistinen ja kirjaimellinen. Jopa niin, että jos maasto ja kartta ovat ristiriidassa, niin tällöin kartta on oikeassa.

      Helluntailaisten vihollisia luonnollisesti ovat ne, jotka eivät sovi heidän ajatuskaavaansa. Vihollisia vastaan tietysti yritetään taistella. Luonnollinen taistelemisen tapa on väkivalta, yleensä fyysinen. Mutta helluntailaisetpa tuomitsevat fyysisen väkivallan! Kuitenkin vihollisia on olemassa. Mihin tämä kanavoituu?

      Omakohtaisen kokemukseni mukaan helluntailaiset suhtautuvat sukupuolisiin poikkeavuuksiin paljon voimakkaammin kuin vaikkapa seksuaalirikollisiin, lasten hyväksikäyttäjiin tai väkivaltarikollisiin. Tämä kummastuttaa, mutta tässä on hyvin tärkeä pointti:

      Sukupuoliset poikkeavuudet ovat harmittomia ja heidän tekonsa kohdistuvat heihin itseensä, mutta seksuaali- ja väkivaltarikolliset ovat vaarallisia ja heidän teoillaan on selkeä uhri, toinen ihminen.

      Koska helluntailaisuus tuomitsee fyysisen väkivallan, merkitsee se heikkoutta ja puolustuskyvyttömyyttä fyysisen väkivallan sekä väkivalta- ja seksuaalirikollisuuden edessä. Sille ikäänkuin annetaan periksi ja sitä siedetään. Ihmisiin, jotka ovat aidosti vaarallisia ympäristölleen, kuten pedofiileihin, suhtaudutaan hyvinkin ymmärtävästi ja heidän pahat tekonsa pyritään lakaisemaan maton alle. Ei pidä ärsyttää oikeasti pahoja ihmisiä.

      Mutta entäpä sitten ns. harmittomat sukupuoliset poikkeavuudet, kuten homoseksualismi? Koska he ovat harmittomia, he eivät ole vaarallisia fyysisen väkivallan osalta. Homot harvemmin ryhtyvät väkivaltaisiksi ja transseksuaalit vielä harvemmin. He ovat heikkoja vihollisia. Niinpä he ovat mitä otollisin kohde henkiselle väkivallalle.

      Autoritaarisessa lahkossa lahkon vihollisiin kohdistuva henkinen väkivalta pyrkii etsimään kohteensa - mielellään niin, että kohde on mahdollisimman harmiton ja mielellään puolustuskyvytön. Homot ovat harmittomia. Niinpä he ovat otollinen kohde vihalle. Helluntailaisten henkinen väkivalta kohdistuu juuri heihin.

      Ja tämä on asia, mitä helluntailaiset itsekään eivät yleensä huomaa. Koska autoritaarinen lahko ei anna sijaa omaehtoiselle ajattelulle, Raamatun sanaan nojataan sokeasti ja seurataan toverikuria, ja lyödään Raamatull

      • uskovainen-

        Vakavaa asiaa kirjoittaa...


      • Kuulia5
        uskovainen- kirjoitti:

        Vakavaa asiaa kirjoittaa...

        Keshän on hyvä pyhuja


    • Tiedoksi_kaikille

      Tämän palstan yläreunassa lukee:

      "VANHOILLISLESTADIOLAISUUS"

      Palstalla keskustellaan siis vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen:

      * Raamatun vastaisista opeista
      * piirissä tapahtuvista lukuisista lapsien raiskaamisista
      * jäsenten voimakkaasta tupakoinnista
      * naisjäsenten alistetusta asemasta (toimivat lähinnä panomattoina ja synnytyskoneina)
      * ulkopuolisten uskovaisten ivaamisesta "epäuskoiseksi"

      Mm. nämä aiheet kuuluvat keskustelun alle tällä palstalla.

      • Muhos.fanit.ylös

        Miksi sinä helluntailainen melperi yrität polkea aina Muhosen paljastuksista kertovat tositarinat alas piiloon? Mitä väärää näet Muhosen paljastuksista kirjoitetuissa ansiokkaissa avauksissa?

        Miksi häiriköit uskovaisten foorumissa?

        Tämä avaus on hyvä. Helluntaiseurakunnan psykopaatit pitäisi paljastaa kaikille kuulioille. Lisää näitä paljastavia avauksia.

        Siunauksella


      • myös.ex.hellari.itekin
        Muhos.fanit.ylös kirjoitti:

        Miksi sinä helluntailainen melperi yrität polkea aina Muhosen paljastuksista kertovat tositarinat alas piiloon? Mitä väärää näet Muhosen paljastuksista kirjoitetuissa ansiokkaissa avauksissa?

        Miksi häiriköit uskovaisten foorumissa?

        Tämä avaus on hyvä. Helluntaiseurakunnan psykopaatit pitäisi paljastaa kaikille kuulioille. Lisää näitä paljastavia avauksia.

        Siunauksella

        Totta, se on narsistille kova paikka huomata ja todeta jatkuvuus sille, ettei olekaan tilanteen herra joka valitsee keskustelunaiheet. Erityisesti se koskee häneen turhautuneisuuden keikuttamana "poissaolona" keskiöstä, jolle Hän oli rakentanut esim. 1764 seppotervon kopion kautta linnakkeen.
        Kaikki raukesikin tyhjään kun lopputulosten aikaan edessä tapittaakin ihanan ex-helluntailainen rouvan tarinallaan, missä avoimesti kertoo päässeensä irti helluntailaisesta helvetistä Oulussa, jonka piti olla vl-tuhon keskus :-)


      • arveluja.kehiin
        myös.ex.hellari.itekin kirjoitti:

        Totta, se on narsistille kova paikka huomata ja todeta jatkuvuus sille, ettei olekaan tilanteen herra joka valitsee keskustelunaiheet. Erityisesti se koskee häneen turhautuneisuuden keikuttamana "poissaolona" keskiöstä, jolle Hän oli rakentanut esim. 1764 seppotervon kopion kautta linnakkeen.
        Kaikki raukesikin tyhjään kun lopputulosten aikaan edessä tapittaakin ihanan ex-helluntailainen rouvan tarinallaan, missä avoimesti kertoo päässeensä irti helluntailaisesta helvetistä Oulussa, jonka piti olla vl-tuhon keskus :-)

        Miksihän juuri samainen 1765 seppotervon ja yli 3000 muun poistetun viestin kirjoittaja on huolissaan palstan keskustelunaiheesta?? Muhonenko syy?

        Onnistuukohan?


    • äiti.sivusta

      #####Palstalla keskustellaan siis vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen:

      * Raamatun vastaisista opeista
      * piirissä tapahtuvista lukuisista lapsien raiskaamisista
      * jäsenten voimakkaasta tupakoinnista####


      Melperi Rakas, eihän tämän avauksen aihe ole tupakointi, eikä palstan aihekaan ole avauksessa keskustelunaihe, vaan fakta, että täällä vanhoillislestadiolaisella palstalla riehuvat helluntailaiset psykopaatit. Eivät kaikki, mutta 2 sairasta.

      Ei vanhoillisenlaisuuden palsta oikeuta riehumaan helluntaiopein, jota ajat takaa. Ei se saa olla puolustus toiminnallesi...

      • pinnasänky

        Nimenomaan.
        Tämä helluntaiveijari yrittää manipuloida keskustelun aiheetkin Niilo-Voitto kaksintaisteluksi.

        Onnistuukohan?


      • Uskon.että.aina.onistuu
        pinnasänky kirjoitti:

        Nimenomaan.
        Tämä helluntaiveijari yrittää manipuloida keskustelun aiheetkin Niilo-Voitto kaksintaisteluksi.

        Onnistuukohan?

        Ratkaisua on lähdettävä hakemaan autoritaarisen lahkon käsitteen pohjalta.


    • onnistuikohan

      Minua kiusattiin koulussa ja kutsuttiin “hulluksi helluntailaiseksi”. Kuitenkin erosin lopullisesti helluntaiseurakunnasta vasta vuosi sitten. Olen koko ikäni käynyt lapsuudenperheen toivomuksesta kerran vuodessa joulukirkossa.########


      Pääseeköhän kokonaan irti helluntaivalheesta?

    • muhoska.tietää_myös

      Pelkkää asiaa. Ansaitsee noston.

    • Johan.on.Huussi

      Minäkin kaipaan sitä linkkiä, jossa saanaaja antaa silmää iskien hieman katsantoa. Sus suinatkoon, tuli virjoituskirhe, pitisnomani saarnaaja.
      Hus!

    • kannattaa.katsoa
    • ari.tässäkin

      Olen hellariuskossa mutta en häiriköi.ari.

      • arimmalle

        Joo ari ei häiriköi.


    • kkkk777

      Näillä mennään.

    • ErrolHood

      Aloittajalle.

      SRK:n lähettämä törkyturpa pilannut koko palstan.

      • SEtä.neuvoo

        Aikaisinpa tenoxin vaikutus on lakannut Salemin Niilolla? Häirikkö Niilon pasmat menneet sekaisin! Auttaako enää tuplaannoskaan?

        Auttaakohan?


      • syynsä_narsistilla
        SEtä.neuvoo kirjoitti:

        Aikaisinpa tenoxin vaikutus on lakannut Salemin Niilolla? Häirikkö Niilon pasmat menneet sekaisin! Auttaako enää tuplaannoskaan?

        Auttaakohan?

        Heh, taitaa Muhonen valvottaa , hehheh...


      • Setä.neuvoo
        syynsä_narsistilla kirjoitti:

        Heh, taitaa Muhonen valvottaa , hehheh...

        Voit olla oikeassa. Miksihän juuri samainen 1765 seppotervon ja yli 3000 muun poistetun viestin kirjoittaja on huolissaan palstan keskustelun tasosta?? Muhonenko syy?

        Onnistuukohan?


      • Nars.sist

    • poliisille8

      Helluntailaiset:

      Kalevi panikoi, häiriköi ja solvaa uskovaisia..

      Juhani ainoastaan solvaa, mutta myös muita kuin pelkästään uskovaisia. Esim homoja ja viimeaikoina myös kehitysvammaisista esittänyt solvaavan lausuman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe