IP-KAMERA hukassa!

Kamera_ropleema

Minulla oli autotallissa toimiva dlinkin 2330-ip-kamera, joka välitti kuvaa kotiverkkoon ja pilveen. Kaikki toimi hienosti.

Tyttären poikakaveri osti sitten 4G-reitittimeksi Huawein 5186- laitteen ja innostuksissaan aikoo asentaa verkkokameran sen kautta toimimaan, ongelma kun edellisessä oli että reitittimen kapasiteetti ei riittänyt, kaikki laitteet eivät enää päässeet verkkoon. Edellinen laite oli Telewellin 3G-laite.

Poikakaveri katosi ja uusi tuli kuten nuorilla on tapana. Kamera on vain edelleen asentamatta. Istuin nyt perjantain ja lauantain kamerasotkuja siivoten.

Huawei toimii, lähiverkko ja 4G-yhteys toimii. Ongelma on että kameran asetuksia ei pääse muuttamaan, sen IP-numero on mysteeri, on resetoitu ja haettu toisella reitittimellä, jonka IP-alue on kameran Oletetulla IP-alueella. Mikään ei tunnu selviävän, kamera toimii, liiketunnistimesta napsahtaa jne. Mutta kun dlinkin omatkaan softat ei löydä sitä. On vaihdettu kaapelit ym asiat rikkimeno-vaihtoehtojen poissulkemiseksi. Nyt on pää tyhjä ja lisäideoita tarvittas.

2

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottenpotatoes
    • Kamera_ropleema

      Kiitos, manuaali on tulostettu jo kuukausi sitten. Onko joku resetoinut D-Linkin kameroita muuten kuin tuosta reset-napista takaa? Ongelma on nimittäin ilmeisesti siinä, että se ei toimi.

      Tiedän että seuraava ongelma kameran löytymisen jälkeen on kameraan yhteyden saaminen 4G-yhteyden yli, Huawei on hyvä ohjelmoitava, mutta kuulin kaverilta että esim porttiin 5003 ohjaus ei olekaan niin helppoa, kamera kun on tarkoitus saada kiinni tuosta portista. Palomuurireiän sain jo tehtyä mutta aika kinkkinen homma kuitenkin.

      Tuli mieleen että jos jätän Telewelliin edelleen kamerareitittimeksi ja yhdistän sen Huaweihin, joka ohjaa liikenteen muualle verkkoon ja ulos. Mutta miten osoittaminen, esim miten ketjutan dynDDNS:ltä tulevan katselupyynnön kameralle kahden reitittimen läpi tiettyä porttiosoitetta käyttäen.

      No, tätä soppaa on paljon nieltävänä, ei auta kuin pala palalta räpeltää kasaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1632
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      707
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe