Mitä puhua kuntoutuvalle

Vihdoinkinn

Olen 14 vuotias poika ja isäni kärsii/kärsi kaksivaiheisesta mielialahäiriöstä. Nyt kun kuntoutuminen on hyvin jo käynnissä ja järki palaamassa, niin mistä pitäisi puhua jotta isälleni tulisi hyvä mieli ja motivaatiota parantua?

5

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arjensankarit

      Aivan tavallisista arjen asioista. Normaaliasioista.
      Isäsi hoito ei ole sinun vastuullasi.
      Sopisiko hänelle joku mielenterveysyhdistys toiminta?
      Niitä on monilla paikkakunnilla.

      Toivottavasti jaksat käydä koulua ja osaat pyytää apua itsellesi jos tuntuu liian rankalta.

      • Juuurinäinon

        Hienoa, että toivot isällesi hyvää mieltä ja mietit miten sinä voisit tukea kivan ilmapiirin luomisessa.
        Olen itse sairastunut vakavaan uupumukseen perheenjäsenen mielenterveysongelmien kanssa vuosia ja vuosia mukanaeläen.
        Toivottavasti löydät jonkun (kouluterveydenhoitajan tai psykologin?) jonka kanssa voisit keskustella sinun jaksamisestasi ja oman identiteettisi ja terveen aikuisuuden kehittymisen tukemisesta. Toivon että moni muu tajuaisi ajoissa vahvistaa omaa jaksamista ja terveyttä, ettei itse sairastu ja uuvu.
        Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, koita parhaasi mukaan nauttia vapaasta ja huolettomasta nuoruudesta ja tehdä asioita joista juuri sinä nautit.


    • bipobae

      Ole kärsivällinen ja kohtele häntä kuin ihmistä. Älä heti ala kuitenkaan puhumaan maailman draamoista.

    • sjpeokfdjfpojopfjspfo

      Oi oot upee tyyppi ja kunnon asenne! Komppaan noita ihan tavallisia arjen asioita. Kysy jos haluis tehä jotai, vaikka kävelylle, leffaan, iha mitä vaa mitä ootte tehny aiemmin tai mikä tuntus hänen mielestä kivalta. Ja jos ei joku nappaa nii älä luovuta. Mutta muista toki antaa myös tilaa. Oot tukena vaa niin hyvin ja paljon ku jaksat kunhan muistat oman hyvinvointis kanssa :) Kaikkea hyvää sulle ja isällesi :)

    • Sinun läsnäolosi riittää. Se on tärkeintä isällesi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe