D610 vai D750?

Kammeraa

On tullut aika vaihtaa kenno tuohon aikuisten kokoon :D kertokaahan mielipiteitä ja käyttökokemuksia

21

1752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nkchajcvhj

      D750, eikä siinä pitäisi olla mitään miettimistä, ellei hintaero ole esteenä.

    • 838393

      Tuskinmpa kovin suurta eroa kuvanlaadussa. D750 on uudempi ja siinä on kääntyvä näyttö ja kalliimpi hinta. D610 kuvanlaatu on vähintäänkin riittävä.

    • Minulla on 610, eikä,tulisi mieleenkään vaihtaa750, seuraava olis 800-810. Sillon kyllä eron huomaa. Ja jos ei raha sillonkaan ole esteenä
      Nikon 5, mutta kaikki ne vanhenee jos uutta pitää olla.
      Käytetetty 810 hyvä vaihtoehto.

      • dgahsghfh

        Jos jo on D610 ei vaihto vielä kannata, mutta kun puhtaalta pöydältä lähtee on 750 uudempana perusteltu valinta.


    • murrosikäkoko

      Ei ns kinokoko ole aikuisten koko vaan keskenkasvuisten katu-uskottavuus isottelua.
      Ns. keskikoon kamerat on aikuisten kokoa.

    • Itelläd700

      D750 vikoja paljon ja siksi runsaasti myytävänä kun taas esim. käytetyt D610 mallit menevät kiin kuumille kiville. Ei ole kauan torissa tai fb nikon-kirppikselläkään myytävänä.

    • Nikon käyttäjänä valitsisin noista D750, itselläni on nuyt D800 ja D7100 uutena villityksenä D500 jota olen alkanut kokeilemaan.

      Jos ei ole centeistäå kiinni niin D810 kannattaisi valita täyskennoisista Nikoneista tällä hetkellä. Tosin se on jo jonkin aikaa ollut markkinoilla ja varmasti uutta täyskennoista pukkaa kohta jolloin D810 hinta laskee muutamalla satasella.

      Täytyy myöntää, valinta on vaikeaa! Kun siirryt täyskennoiseen niin katso mitä laseja on repussasi, ne jotka on tehty kroppiin antavat edelleen kroppikuvaa. Voi siten tulla vielä lasikauppaakin kassillisen verran. Toivomme ehkä joulupukin olevan armelias?

    • 56456456

      Jos aloittaja ei saa pienempi kennoisella kameralla kunnollisia kuvia, eikä osaa sanoa mitä eroa on D610 ja D750 kameroissa. Kannattaa pysyä siinä pienempi kennoisessa kamerassa ja opetella ekana perus asiat kuntoon, eikä tulla nettiin kirjoittelemaan paskaa.

    • Itseäni hieman häiritsee D610 tarkennus. Tarkennuspisteen voi valita vain melko keskustassa. Kasvotarkennus vain Live view tilassa. Live view tilassa tarkennus on hidas, mutta tarkennuspisteen siirtely onnistuu. Sitä en tiedä miten kasvotunnistuksessa saa tarkennuksen siirtymään toiseen tyyppiin. Harmitti kun hyppäsi videotaulun naamatauluun eikä esiintyjään...

    • D610omistaja

      Lisätään vielä että D610 ja D750 yhtä hyviä päivänvalossa. D750 hieman herkempi ja tarkentaa paremmin hämärässä. Jos kuvailee vain päivänvalossa D610 hyvä. Mitä vikoja D750 rungossa on ollut?

      • Olisiko ollut niin, että niitä vikoja oli D610 edeltäjässä D600 rungossa?


      • onvikoja

    • D500

      D600 roiski kuulemma jotain öljyä kennolle? D610 tätä ongelmaa ei enää ole.
      Spekseiltäänhän noi on aika samantasoiset. D750 on uudempi, siinä on kääntyvä näyttö ja siinä langaton yhteys sekä vähän enemmän tarkennuspisteitä.
      Itse kyllä valitsisin mieluiten kroppikennoisen D500 tällä hetkellä. Se on aivan huippua.

    • huomaaja

      olet röllipeikko

    • jore.puusa

      Ei kannata Nikoniin satsata. Nikon on täys romu, joka Nikon roiskii öljyä ja kennolle ilmestyy tahroja jumalattomasti. Osta mueluummin uusi Canon 6D mark2!! Loistava kenno joka yltää lähes 16ev dynaamiseen alueeseen, huomattavasti parempi kuin Nikon d750 (8ev)

      • voijore

        Lopeta se aineiden käyttö ja tule jore puusta pois?


      • N_ikkor

      • Olen kuvannut ja omistanut useita Nikon runkoja kuten D70, D200, D90, D300s, D5100, D800 ja D7100 ainakin eikä yksikään ole soiskinut mitään kennolle tai silmiin.

        Kaikki ovat toimineet moitteetta joskin D800:ssa yksi kytkin sanoi sopimuksen irti mutta JAS tekniikka hoiti asian kuntoon takuuna vaikka sen aika oli jo mennyt umpeen. Se korjattiin tuotevastuun periaatteella koska kameraa vaikka oli käytetty niin ei ollut kolhittu.

        Nikonilla oli sen D600 vai mikä se oli se ensimmäinen "halpa" täyskennoinen hieman epäonnistunut mutta ne korjattiin kaikki kunhan vei korjattavaksi ja kaiketi toimivat edelleen kun isompaa hulabaloota ei ole kuulunut.

        Suosittelen Nikonia kameran rungoksi!

        Joku virtaskallo tietysti kysyy miksi noita noin paljon on pitänyt hankkia? Tietysti siksi, että olen aina vähän väliä lahjoittanut noita runkoja alenevassa sukupolvessa lapsilleni joita kuvaus kiinnostaa. Jos saan kokoon rahat D500:n niin taas joku saa kohta D7100 rungon käyttöönsä.

        Kysymyshän taisi olla D610 vai D750, minä valitsisin D810 jos vaan varallisuus riittää. Tuo D750 lienee ammattimaisempi kuin tuo D610 joten niistä valitsisin tuon D750 rungon. Olen nähnyt kuvaajia molemmilla rungoilla eikä kukaan ole valittanut joten siitä vaan kauppaan!


      • nikon_d90 kirjoitti:

        Olen kuvannut ja omistanut useita Nikon runkoja kuten D70, D200, D90, D300s, D5100, D800 ja D7100 ainakin eikä yksikään ole soiskinut mitään kennolle tai silmiin.

        Kaikki ovat toimineet moitteetta joskin D800:ssa yksi kytkin sanoi sopimuksen irti mutta JAS tekniikka hoiti asian kuntoon takuuna vaikka sen aika oli jo mennyt umpeen. Se korjattiin tuotevastuun periaatteella koska kameraa vaikka oli käytetty niin ei ollut kolhittu.

        Nikonilla oli sen D600 vai mikä se oli se ensimmäinen "halpa" täyskennoinen hieman epäonnistunut mutta ne korjattiin kaikki kunhan vei korjattavaksi ja kaiketi toimivat edelleen kun isompaa hulabaloota ei ole kuulunut.

        Suosittelen Nikonia kameran rungoksi!

        Joku virtaskallo tietysti kysyy miksi noita noin paljon on pitänyt hankkia? Tietysti siksi, että olen aina vähän väliä lahjoittanut noita runkoja alenevassa sukupolvessa lapsilleni joita kuvaus kiinnostaa. Jos saan kokoon rahat D500:n niin taas joku saa kohta D7100 rungon käyttöönsä.

        Kysymyshän taisi olla D610 vai D750, minä valitsisin D810 jos vaan varallisuus riittää. Tuo D750 lienee ammattimaisempi kuin tuo D610 joten niistä valitsisin tuon D750 rungon. Olen nähnyt kuvaajia molemmilla rungoilla eikä kukaan ole valittanut joten siitä vaan kauppaan!

        "Kysymyshän taisi olla D610 vai D750, minä valitsisin D810 jos vaan varallisuus riittää. Tuo D750 lienee ammattimaisempi kuin tuo D610 joten niistä valitsisin tuon D750 rungon. Olen nähnyt kuvaajia molemmilla rungoilla eikä kukaan ole valittanut joten siitä vaan kauppaan! "

        D610ssä taisi olla aikansa vähäkohinaisin kenno.
        (muistelen jossain bench markissa tikittäneen pohjat)
        Nyttemmin toki uudempia ja parempia kennoja.
        D500 pikkukenno pärjännee D610lle.

        Itse ostaisin D500 jos nyt olisin runkoa vaihtamassa.


      • 564g45

        Canon troll fanboy. Ei missään nimessä rahoja 6d mark II:seen. Juuri tullut markkinoille mutta tekniikka on jo vuosia vanhaa. Sekä dynamiikka on on huonompi kuin vanhassa 6d mallissa.


      • ladamies_nyt_ja_aina kirjoitti:

        "Kysymyshän taisi olla D610 vai D750, minä valitsisin D810 jos vaan varallisuus riittää. Tuo D750 lienee ammattimaisempi kuin tuo D610 joten niistä valitsisin tuon D750 rungon. Olen nähnyt kuvaajia molemmilla rungoilla eikä kukaan ole valittanut joten siitä vaan kauppaan! "

        D610ssä taisi olla aikansa vähäkohinaisin kenno.
        (muistelen jossain bench markissa tikittäneen pohjat)
        Nyttemmin toki uudempia ja parempia kennoja.
        D500 pikkukenno pärjännee D610lle.

        Itse ostaisin D500 jos nyt olisin runkoa vaihtamassa.

        Niin minäkin kunhan saan pari tonnia kasaan. Olen päässyt kokeilemaan tuota D500 runkoa ja sillä olen saanut ihan kohtuu kuvia ISO9000 ja ISO18000 arvoilla kun ei katsota ihan 100% eli pikseli pikseliltä kuvaa.

        Kuitenkin jos vaikka lasitavara on täyskennoiselle niin täyskennoinen on parempi ratkaisu koska 50 mm ei kropilla ole kuvakulmaltaan 50 mm vaan noin 75 mm joka tietysti on muotokuvissa parempi vaan laajoja maisemia kuvatessa alkaa reunoista ahdistamaan. Olenkin sitä mieltä, että lasitavaraan saattaa olla tärkeämpää sijoittaa kuin runkoihin jos vain entinen/entiset toimivat.

        Siinäkin on miettimistä millaista lasitavaraa hankkii koska on ollut pientä tendenssiä aina vaan kasvattaa erottelua ja vanhat lasit on tehty pienemmälle pikselimäärälle joten niistä ei aina saakaan ulos kaikkea mitä kenno voisi nähdä. Minullahan on tuo D800 36 Mpix kennolla mutta nyt on osa valmistajista mennyt ohi, ainakin Canon on julkaissut 50 Mpix mallin jos oikein muistan. En kuitenkaan ole huomannut siitä isompaa keskustelua.

        Kun aikoinaan ostin tuon kasisatasen niin joissain kommenteissa moitittiin liikoja pikseleitä, mielestäni turhaan. Jos niitä on niin on jotain mistä kropata esiin vaikka 15 Mpix kuva sillä ainahan sitä ei siinä kuvatessaan, en minä ainakaan, huomaa kaikkea mitä siihen ruutuun putkahti.

        Yleensä reissatessa minulla onkin sekä täyskenno että kroppi mukana, kropin uusimista suunnittelen mutta siinä on sellaiset parisen tuhatta ajattelun aiheuttajaa vielä välissä.

        FF eli täyskennoisissahan on uusi D5 jossa on tosin sitä miettimistä noin 7500 pikkujutun verran. Markkinoille on Nikonin 100v vuoksi tulossa uusi D850 huhujen mukaan joten saas nähdä mitä siitä löytyy. Nykyinen D800 antaa todella hyvää tulosta kun pysyn alle ISO2200 tai niillä main.

        Mihin tässä vielä noiden vehkeiden kanssa joutuukaan jos eläkevakuutuslaitos jatkaa tuota maksulinjaansa nykyisellä hitaudellaan. Eläke on sopivan kokoinen mutta saisi kuukauden sijaan tupsahtaa tilille parin viikon välein nyt alkuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe