Moottoripyörä ja lapset

Kevarilllaviimeksi

Moi! Moottoripyörät nykyään halpoja joten pystyis ostaan tällänen perheellinenkin duunari vuorotyöläinen jonkin pärrän. Ei kyykkyä vaan joku rauhallinen iso custom.
Mut miten muut ootte saaneet yhdistettyä mpee ja perheen? Kerkiääkö ajeleen tai laitteleen pyörää? Miten on uskallatteko ottaa lapsia kyytiin ja monenko vanhana ekan kerran takana istumassa? Mitä lapset tykänny?
Meillä lapset 4v ja 7v ja ok-talo joka kaipaa joka kesä pientä laittoa eli muutakin tekemistä on...Mut motskari olis kyllä hieno ja hinnat niin järkevällä tasolla nykyään et kaupoille vois lähtee jos vaan tietäis et kerkeis ajeleenkin sit.

6

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilapsiakyytiin

      Osta vaan moottoripyörä omaksi iloksesi.

      Mutta lapset ja moottoripyörä eivät mielestäni kuulu yhteen. Kolarissa takan istuva lapsi lähtee kuin korealainen ohjus: kovaa aluksi korkealle ja mäjähtää sitten minne sattuu.

      Vielä kauheampaa on katsoa, kun joku kuljettaa tankin päällä taaperoikäistä. Taapero murskautuu kolarissa isän ja autonpellin väliin.

      Omat lapseni ovat satunnaisesti olleet moottoripyöräni takaistuimella 12 -vuotta täytettyään. Nyt ajavat jo itse.

    • 750kavatsaakki

      Poika Oli 11 vee kun ekan kerran tuli kyytiin. Moottoritiellä ei viihtynyt kyydissä mut hitaammissa vauhdeissa kyllä. Tuli ajettua paljon harkitummin ja hitaammin kun oli muksu kyydissä.
      En sanois et moottoripyöräily on hyvä isä lapsi harrastus koska kyllä siinä joutuu koko ajan miettiin ja pelkäänkin eri lailla.Ja jos jotain sattuu niin voe voe.......

    • HarrikanKyytiin

      Morjens aloittaja.
      Kerroit perustietona kevarilla viimeksi nimimerkilläsi.
      Tuossa jokin aika sitten palstalla availin keskustelua taidoista, ajokauteen valmistautumisesta ja ylipäätään pyörän hallintaan liittyvistä tekniikoista saaden vastineeksi ylimielisyyttä ja piruilua.
      Sinä avaat vakavan aiheen tavallaan hypäten yli tuon kaiken edellämainitun.
      Se on totta toki, että lapsi kyydissä on otettava vakavammin, mutta ei aikuinenkaan sen kummempi ole jos onnettomuus sattuu, kummassakin tapauksessa liikutaan todella vakavalla alueella.
      Ehdotan sinulle toki sen pyörän hankintaa ja sen hallinnan opettelua vakavalla kiinnostuksella.
      Sitten kun on aika ottaa kyytiin joku, niin hänenkin tulee ymmärtää enemmän kuin vain istahtaa ja pitää kiinni, joka myös tarkoittaa yhdessä erilaisten tilanteiden harjoittelua.
      Mitä tulee kyytiin otettavan lapsen ikään joka onkin peruskysymyksesi, niin siihen ei ole olemassa vastausta ainakaan minulla antaa toiselle ihmiselle.
      Myös tulee ottaa huomioon minkälainen pyörä, mutta sinähän mainitsitkin rauhallisen ison customin, joka varmasti parhaasta päästä.
      Aina pitää myös muistaa se, että onnettomuuden voi aiheuttaa liikenteessä toinen ihminen vaikka itse ajaisi oikein tai ollen jopa vaikka vaan parkissa, joten kaikki on mahdollista.
      Itselläni on ollut ja on lapseni kyydissäni, mutta en viitsi ikää kertoa koska aiheuttaakseni negatiivisen väittelyn.
      Toisaalta tuossa edellä yksi kertoi iän olleen heillä 12 vuotta ja että nupri ajaa nyt itse. Näinhän niitä motoristeja kuitenkin leivotaan jälkikasvusta, eli ensin kyydissä ja sitten puikoissa.
      Kyydissä oleminen siis on kasvatusta motoristiksi, joka tuosta näkökannasta on hyvä asia.
      Tuossapa tarinaa, joka ei tainnut paljon auttaa, eli omaa harkintaa ja malttia.

    • KotKotExc

      Itse olen harrastanut moottoripyöräilyä crossista RR pyöriin. Cross/Enduro on melkein parasta lasten kanssa, kun alkavat olla sen ikäisiä, että pystyvät itse ajelemaan. Omat vintiöt olivat omaan harrastecrossi aikaan naperoita, mutta enduro pyörän myötä 13 ja 15-vuotiaat tyttäret innostuivat kesämökkireittejä ajelemaan. Tyytyivät isukin kotarilla porhaltamaan, joten säästyin pyörien hankinnalta, vaikka olisin hankkinut pyörät vaikka molemmille. Opettelivat sitten kunnon rymyämistä pehmeässäkin ja kelloteltiin aikoja. Katotaan, kun kortti-ikä koittaa, että hommataanko ainakin yksi pyörä lisää vaikka makkaraenskailuun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe