Kilpparista johtuvaa?

epätoivoinen21

Olen 21v mies ja olen käynyt 3,5 vuoden ajan eri lääkäreillä, tk;sta neurologille, neurologilta kardiologille.

Neuron puolelta ei löydy mitään syytä oireille, eikä kardiologiselta puolelta.
Verikokeita otettu yli 30x eikä sokeri arvoissa ole ollut mitään ongelmia, ei siis diabetestä.
Oireina:
8x tajuttomuus > kaikki kovissa rasitus ja stressitilanteissa
niskakivut (3x peppuun piikitelty polilla, lihas relaxantteja sain mutta en kyllä kestä niiden tuomaa olo tilaa joten en käytä)
näkö sumenee välillä
varpaita palelee aina, etenkin öisin, en pysty nukkumaan ilman villasukkia
yölliset heräilyt 3-6x yössä
asentohuimaukset
väsyttää ja unohtelen asioita
satunnaiset selän kivut
rasitus heikkous. en kestä etenkään käsillä tapahtuvaa rasitusta, käyn kevyessä kuntouttavassa työtoiminnassa joka menee ihan OK kunhan ei tarvitse rasittaa itseä. rasituksesta seuraa aina heikotus (pakko päästä istumaan/lepäämään, tunne kun jalat lähtee alta, käsien kova, hallitsematon vapina)
viimeisen 3kk aikana olen huomannut luonteessani kovan muutoksen, olen aina erittäin ärtyinen ja väsynyt, vaikea pysyä hereillä päivällä ilman torkkuja
verenpaineiden heittelyt, syön kohonneeseen sykkeeseen Emconcor beetasalpaajaa 2,5mg 1x/pv
PAINON HEITTELY! tämä herätti epäilykseni kilpirauhasiin, koska en saa painoani alas mitenkään. Tai saan 5 kiloa pois, mutta ne tulee viikossa räjähtäen takaisin. Esim 110 kg lähtö, saan painon 103/5 kg ja viikon päästä paino onkin taas se 110.
turvotus: pehmeä geelimäinen pallo molemmissa jaloissa, sääret välillä näyttää siltä kun räjähtäisivät

Rasituskoe tehty reilu 3v sitten, kysyin josko nyt sais uuden testin koska oireet pahenee, niin ei. Silloin kardiologi totesi rasituksen edeltävän kylmän hikisyyttä, poissaoloisuutta sekä käsien vapinaa. Syytä ei löytynyt.

Rasituskokeen jälkeen kallistuskoe Helsingissä, todettiin sykkeen ja verenpaineen voimakasta vaihtelua kallistelun aikana, haettiin laskevia arvoja mutta saatiin nousevia, johon annettiin emconcor apuun laskemaan sykettä.

Lääkärit vaan pyörittelee sormiaan, ei tiedetä mikä on eikä tiedetä mistä jatkaa. Seurantaa seurannan päälle. Ei auta vaikka tkssa kuinka valitan ja kerron oireistani lääkärille, hän vain vaihtaa puheenaihetta jatkuvasti ja kirjoittaa potilastietoihin ihan muita juttuja, esim "vointi ei ole ollut parasta mahdollista mutta olosuhteisiin nähden hyvää". Kuulemma erinomainen asia jos jaksan käydä 4h/pv 3x/vk vähän auttelemassa pienen kyläkoulun kyökillä, ei siellä ole työnteosta tietoakaan kun ei työt riitä 2 tekijälle mitenkään, koen sen itse enemmän harrasteluksi.

Olotila on aika tukala, enkä tiedä enää mitä tehdä. Olisiko kohtalon tovereita, että osaisitte sanoa kannattaako uhrata satasia työttömyyskorvauksestani yksityiselle lääkärille (minkälaiselle??) vai vain yrittää jatkaa elämää seuraillessa tilannetta kuten julkiset lääkärit neuvoo?

16

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epätoivoinen21

      ainiin, hiuksiakin lähtee jonkun verran. kädellä "kammatessa" voi lähteä yli 10 hiusta kerrallaan, en sentään näe vielä merkkejä kaljuuntumisesta..

    • hoitoa.ei.saa

      Onko saatavilla heti tai kannasta edes T4v-tulosta? TSH:kin joskus antaa viittteitä.
      Kuvauksessa on paljon oikeiden tai näennäisten (ferritiini, B12, D, folaatti) kilpparioireiden kaltaisuuksia, mutta myös TPOab olisi hyvä tietää.

      Lääkärien osaaminen on nollaviivan lähellä, milloin milläkin puolella, joten moni otattaa kokeet omin rahoin ja hakee lääkkeet ulkomailta ja hoitaa itse vertaistuen avulla.

      Kreikka on suosittu, mutta siellä on näinä vikkoina lääkkeiden toimitusvaikeuksia. Perustapauksen hoitoon saa Espanjastakin T4-lääkkeet ja -reseptit, siellä on suomalaisia lääkäreitä ainakin Fuengirolassa.

      • Pakko.oireet

        "Lääkärien osaaminen on nollaviivan lähellä, milloin milläkin puolella, joten moni otattaa kokeet omin rahoin ja hakee lääkkeet ulkomailta ja hoitaa itse vertaistuen avulla"

        Sinulla ainakin näyttää olevan lähinnä psyykkisiä ongelmia joihin kuuluu erilaiset harhat lääkäreistä ja lääketieteestä.
        Kilpirauhasesta näyttää tulleen sinulle pakkomielle.


    • ongelmaesimerkkejä
    • Kilpirauhaspotilas

      Ei kannata ottaa kovin vakavasti tämän palstan vastauksia.
      Googleta käyttäen hakusanoina omia oireitasi.
      Oireillasi on yhtäläisyyttä esimerkiksi väsymyoireyhtymään, borrelioosiin, fibromyalgiaan tai sydänsairauteen.
      Mene sellaiselle lääkärille joka on perehtynyt oireitasi vastaaviin sairauksiin.Sairauden selvittämiseen kannattaa käyttää rahaa ja tinkiä vähemmän tärkeistä menoista.

    • lisäkilpir

      Moi.Otata tk:ssa kilpirauhaskokeet P-TSH,P-T4-V ja pyydä myös lisäkilpirauhaskokeet P-Ca,S-Ca-17,4,S-Ca-Ion ja fp_PTH ja vuorokausivirtsasta U-Ka.
      Oireesi viittaavat lisäkilpirauhasjuttuun mulla samanlaisia oireita ja todettii lisäkilpirauhasen liikatoininta.Älä odottele enää.

      • hoitsu666

        Hoh hoijaa, ei kuule niitä verikokeita otateta noin vaan


      • omalla.pankkikortilla

        > ... ei kuule niitä verikokeita otateta noin vaan

        Paitsi itse maksaen. Kaupallisista palveluista ainakin. Tuttu otatti Fimlabissa.
        Netissä joku sai itse maksaen terveyskeskuksestakin


      • lisäkilpir
        hoitsu666 kirjoitti:

        Hoh hoijaa, ei kuule niitä verikokeita otateta noin vaan

        multa otettiin tk:n lähetteellä labrat


    • epätoivoinen21

      Elokuussa 2016 on otettu viimeksi verikokeita, ainoastaan kilpparin liittyen P-TSH 2.74 mU/l. Muita en näe omakannan kautta, yleensä on otettu ensiavun kautta niin eipä ne noita kilppariarvoja oo ikinä vissiin mittaillu, perus verensokerit ym. Toukokuulle kardiologille aika tulossa kontrolliin, mutta turhaahan sekin käynti taas on. Katson tuon käynnin jälkeen mitä teen jos ei mitään apua taas saa. Pystyykö noita laajempia kilpparitutkimuksia saamaan ihan vaan sairaanhoitajan kautta vai vaatiiko lääkärin lähetteen?

      • hivenaineitakin.testaa

        Kurjaa että Suomessa ei ole sellaista valmispakettia kuin Englannissa. Sisältää myös T3v:n joka toisaalta on viimeisiä heikkeneviä arvoja, mutta toisaalta kertoo heti jos hormonitasapaino on aivan pielessä. Ja tietysti tarvitaan muunnosongelmaa ilmentävän korkean suhdeluvun T4v-per-T3v laskemisessa.

        Googlaa. "Blue Horizon" on Englannissa firma ja suosituin pakett "Plus Eleven" 99£


    • hetken-vaan-mietin

      Minä en tiedä mitään, mutta minusta nuo voisivat olla myrkytysoireitakin.
      Turpoaminen, heikko kokonaisuus ..
      Juotko puhdasta vettä tarpeeksi? Liikutko ( hapen saanti)?
      Onko asuntosi ok?
      Voiko olla kotieläimiä tms, joista häilyviä oireita?
      Vaihdatko ruokavalioita vai onko joku " perus aina " ruoka?
      Itse kokeilisin erilaisia elämäntapoja. Jostainhan kaikki johtuu ja kun se jokin paranee, poistuu ongelmia ja tilanne alkaa selkeytymään.
      Myös perusvitamiinit kannattaa kokeilla.
      Miten esim. omenaviinietikka? Lue siitä ja kokeile varovasti.

    • RAL-
      • Ferritin.B12.D.Folate

        Kiitos, hyvä tietää!
        Huikeasti parempi kuin lääkäreiden määräämä huitaisututkimus. Jopa rT3 mukana.
        Tutkitaan sentään kaksi kolmesta oireita aiheuttavasta yleisestä syyryhmästä.
        Paha rajoitus että oltava lähete.

        Vapaasti ostettava Blue Horizon "11 " Englannissa kattaa mdd:n tarjoamien lisäksi:
        Ferritin, Folate, Vitamin B12 (NOT ACTIVE B12), C Reactive Protein, Vitamin D (25-OH)


    • nauravakulkuri666

      ettei sulla vaa olis noi oireet pään sisällä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe