LÄMPPÄRI KENNON VAIHTO???

Mistä kautta pääsi parhaiten kennon vaihtoon ??
Niksit kojelaudan irroitukseen esim olisivat kullan arvoista tietoa!!!???
Ilmianna
Jaa

15 Vastausta


Aika työläs homma se on, ei välttämättä vaikea mutta purkamista on paljon. Tuntuu että koko auto on kasattu lämmityslaitteen kennon ympärille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
14 VASTAUSTA:
Niin se näyttää olevan,puoli autoa purettu ja kojelauta ei irtoa , mutta kyllä se kunhan tulee hintoihinsa, tai sattuu ystävällinen lukija katsomaan tämän keskustelun etenemisen ja suosiollisesti antaa vinkin tai puh numeron jotta voisi keskustella asialinjalla asiasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mb250d kirjoitti:
Niin se näyttää olevan,puoli autoa purettu ja kojelauta ei irtoa , mutta kyllä se kunhan tulee hintoihinsa, tai sattuu ystävällinen lukija katsomaan tämän keskustelun etenemisen ja suosiollisesti antaa vinkin tai puh numeron jotta voisi keskustella asialinjalla asiasta.
on onnistunu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jani_krister kirjoitti:
on onnistunu?
Eipä vielä , odotellaan tässä "tietoa , neuvoa " tai muuta yst. viestiä. Vuoto on niin pieni ettei haittaa ajoa eikä viitti särkeä paikkoja .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jani_krister kirjoitti:
on onnistunu?
Muuten oliskovarmaatietoa ostettavissa , välimatka meillä on liian pitkä ,jotta voisi ajatella työpalvelusta siellä missä toimit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mb250d kirjoitti:
Muuten oliskovarmaatietoa ostettavissa , välimatka meillä on liian pitkä ,jotta voisi ajatella työpalvelusta siellä missä toimit.
muista ulkoa, mutta konehuoneen puolel saattaa olla pari ruuvii ja mittariston alla, lämmönsäätimien alla ym..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jani_krister kirjoitti:
muista ulkoa, mutta konehuoneen puolel saattaa olla pari ruuvii ja mittariston alla, lämmönsäätimien alla ym..
Konehuoneen puolella ei pitäisi olla koska (auto muuten 250D/-90 W124-korimalli) välissä on rintapelti. Kun apumiehen ja kuskin jalkatilat sekä alapuoliset suojat on irrotettu ja näkyvillä olevat ruuvit irrotettu niin kojelauta liikkuu vapaasti noin 3 cm . Lisäksi tiedetään ,että matkamittarin vaijeri on otettava irti, mutta onko mittaritaulu irrotettava ennenkuin kojelauta lähtee vai jääkö mittaristo paikoilleen ja sitten kennon ulkokuorien osalta mysteeriona on kuinka kennon yläosa irtoaa kun se tuntuisi olevan kiinni
tuulilasiin tulevissa torvissa ,eikä mielestäni
irtoa kohtuudella. Läteekö lauta irti ensin lasille tulevasta suuttimesta vai tuleeko kennon kuoren yläosa kojelaudan mukana?? Näihin kun saisi vinkit niin paljon asiassa etenisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mb250d kirjoitti:
Konehuoneen puolella ei pitäisi olla koska (auto muuten 250D/-90 W124-korimalli) välissä on rintapelti. Kun apumiehen ja kuskin jalkatilat sekä alapuoliset suojat on irrotettu ja näkyvillä olevat ruuvit irrotettu niin kojelauta liikkuu vapaasti noin 3 cm . Lisäksi tiedetään ,että matkamittarin vaijeri on otettava irti, mutta onko mittaritaulu irrotettava ennenkuin kojelauta lähtee vai jääkö mittaristo paikoilleen ja sitten kennon ulkokuorien osalta mysteeriona on kuinka kennon yläosa irtoaa kun se tuntuisi olevan kiinni
tuulilasiin tulevissa torvissa ,eikä mielestäni
irtoa kohtuudella. Läteekö lauta irti ensin lasille tulevasta suuttimesta vai tuleeko kennon kuoren yläosa kojelaudan mukana?? Näihin kun saisi vinkit niin paljon asiassa etenisi.
irti. lämppärin putket pitää saada irti. missä päin sulla auto on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mb250d kirjoitti:
Konehuoneen puolella ei pitäisi olla koska (auto muuten 250D/-90 W124-korimalli) välissä on rintapelti. Kun apumiehen ja kuskin jalkatilat sekä alapuoliset suojat on irrotettu ja näkyvillä olevat ruuvit irrotettu niin kojelauta liikkuu vapaasti noin 3 cm . Lisäksi tiedetään ,että matkamittarin vaijeri on otettava irti, mutta onko mittaritaulu irrotettava ennenkuin kojelauta lähtee vai jääkö mittaristo paikoilleen ja sitten kennon ulkokuorien osalta mysteeriona on kuinka kennon yläosa irtoaa kun se tuntuisi olevan kiinni
tuulilasiin tulevissa torvissa ,eikä mielestäni
irtoa kohtuudella. Läteekö lauta irti ensin lasille tulevasta suuttimesta vai tuleeko kennon kuoren yläosa kojelaudan mukana?? Näihin kun saisi vinkit niin paljon asiassa etenisi.
Irroita mittaristo ensin. Se lähtee ihan vetämällä. Teet vaikka pyöränpinnoista koukut jotka saat ujutettua mittariston molemmille sivuille ja sitten vain vedän itseesipäin. Voi olla tiukassa jos ei ollut aikaisemmin irti. Irroita ensin mittarinvaijeri kiinnikkeestään polkimien vierestä ennenkuin vedät mittaristoa. Varo naarmuttamasta

tuolta varmaan löytyy enemmän apuja kojelaudan irroitukseen
http://www.mersuforum.net/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jani_krister kirjoitti:
irti. lämppärin putket pitää saada irti. missä päin sulla auto on?
kiitti vinkistä , auto on Kuhmossa tällä Oulunläänin itäosassa.Palataan jos jotain uutta tietoa tulee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mittaristo kirjoitti:
Irroita mittaristo ensin. Se lähtee ihan vetämällä. Teet vaikka pyöränpinnoista koukut jotka saat ujutettua mittariston molemmille sivuille ja sitten vain vedän itseesipäin. Voi olla tiukassa jos ei ollut aikaisemmin irti. Irroita ensin mittarinvaijeri kiinnikkeestään polkimien vierestä ennenkuin vedät mittaristoa. Varo naarmuttamasta

tuolta varmaan löytyy enemmän apuja kojelaudan irroitukseen
http://www.mersuforum.net/
vinkeistä apua on vielä kun tietäis kummasta päästä putket irrotetaan suuttimilta vai kenoon suojakuoren yläosasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mb250d kirjoitti:
vinkeistä apua on vielä kun tietäis kummasta päästä putket irrotetaan suuttimilta vai kenoon suojakuoren yläosasta.
hei
paskaa puhuvat kaikki sulle. ei kojelautaa tartte irrottaa. kysy joltain mese mieheltä joka on asentanut moottorin. en viitsi selostaa, mutta jalkatilan puolelta, apumies. sieltä otetaan moottori pois.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tape kirjoitti:
hei
paskaa puhuvat kaikki sulle. ei kojelautaa tartte irrottaa. kysy joltain mese mieheltä joka on asentanut moottorin. en viitsi selostaa, mutta jalkatilan puolelta, apumies. sieltä otetaan moottori pois.
ainakin lämppärin moottori vaihdetaan konehuoneen puolelta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mittaristo kirjoitti:
ainakin lämppärin moottori vaihdetaan konehuoneen puolelta.
Kiitos kaikille opastajille ja keskusteluun osallistujille . Mese -foorumista löytyi hyvät tiedot. Mittaristo ja kojelauta irti sitten neljä ruuvia kennokotelon kannesta(kaksi vähän piilossa rintapellin puolella mutta löytyi ne sieltä ikäänkuin vahingossa. ja putket irti ja ylöspäin vetoja samalla putkia konehuoneeseen päin työntäen . Kun niksit löytyi niin helppo homma, mutta paljon aikaaviepä eka kerralla. Mersumiehet (asentajat , huoltamot , ei antaneet tietoa). Mutta taas ajellaan ja hyvät on ilmat sisällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jani_krister kirjoitti:
irti. lämppärin putket pitää saada irti. missä päin sulla auto on?
onnistui se
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

LÄMPPÄRI KENNON VAIHTO???

Mistä kautta pääsi parhaiten kennon vaihtoon ??
Niksit kojelaudan irroitukseen esim olisivat kullan arvoista tietoa!!!???

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta