Mökin kauko-ohjaus

gsm-modeemi

onko kenelläkään kokemuksia ns mökkivahdeista joilla saisi kauko-ohjatusti mökin sähköpatterit päälle?Ei tarvi muuhun. Mitään 1000 euron sunwindin mökkivahtisysteemiä en halua, kuulemma alle 200 eurolla saa netistä tilattua gsm-modeemeja josta saa rakennettua laitteen. Olisiko hyviä vinkkejä luotettavista laitteista?

32

26032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luotettavuus

      on yhtä hyvä kuin kokoojan tinaustaito ja innostus kytkeä vanhoja Nokian kännyköitä tiedonsiirto toimintaan.

      Jos haluaa luotettavuutta niin pitää turvautua tehdastekoiseen värkkiin.

    • minäkin...

      olen pähkäillyt. Olen yrittänyt selvitellä, toimiiko se pakkasella. Jos ei, niin siitä ei ole paljonkaan hyötyä jos peruslämpö oltava laitteen takia. Voishan siihen tehdä jonkinmoisen kaapin jossa pysyy plussan puolella. Tuskin laite toimii jos on -30 sisällä.

      • juuso2

        Mulla on mökillä lapissa ollut jo pari vuotta sen yhden täällä mainostaneen rele. Kännykkä ja rele on kääritty pieneen palaan villaa, jolloin ne pysyvät lämpöisenä kännykän hukkalämmön takia.

        Hyvin on toiminut, vaikka pakkasta on ollut välistä 40 astettakin. Kyllä tuommoista voi kokeilla ja jos ei toimi, niin laittaa sitten jonkin kalliimman systeemin.


    • alf2
      • gsm-modeemista

        Kiitos tähänastisista neuvoista. mun mielestä mitä olen netistä yrittänyt selailla niin jossain modeemeissa kyllä lukee pakkasenkestävyys, jossain -20 jossain -30 ast? joten onko kokemusta kestääkö ne? olisi tarkoitus laittaa systeemi omaan boksiin ja ulkona mökin seinässä olevaan sähkökaappiin jos mahtuu sinne, jos ei niin sitten muualle, mutta peruslämpöä ei ole tarkoitus mökissä pitää. Asentaja on omasta takaa kyllä ihan asiantuntija kunhan saisi vermeet jostain...


      • -lämpö?
        gsm-modeemista kirjoitti:

        Kiitos tähänastisista neuvoista. mun mielestä mitä olen netistä yrittänyt selailla niin jossain modeemeissa kyllä lukee pakkasenkestävyys, jossain -20 jossain -30 ast? joten onko kokemusta kestääkö ne? olisi tarkoitus laittaa systeemi omaan boksiin ja ulkona mökin seinässä olevaan sähkökaappiin jos mahtuu sinne, jos ei niin sitten muualle, mutta peruslämpöä ei ole tarkoitus mökissä pitää. Asentaja on omasta takaa kyllä ihan asiantuntija kunhan saisi vermeet jostain...

        http://www.kolumbus.fi/eelis.k/index2.html

        Tuollanen toimii meillä murto / palohälyttimen modeemina. Pakkaskestosta en tiedä, sillä meillä on mökillä aina ~6 asteen peruslämpö.
        Se ei toimi metallisessa sähkökaapissa, jos et laita lisäantennia ulkopuolella. Samalla modeemilla voi ohjata muistaakseni kahta eri laitetta.

        Jos meinaat käyttää mökkiäsi talvella, niin suosittelisin kyllä muutamaa plussa-astettä peruslämmöksi. Kysy myyjältä pakkaskestosta, linkki yllä..


      • -lämpö?
        -lämpö? kirjoitti:

        http://www.kolumbus.fi/eelis.k/index2.html

        Tuollanen toimii meillä murto / palohälyttimen modeemina. Pakkaskestosta en tiedä, sillä meillä on mökillä aina ~6 asteen peruslämpö.
        Se ei toimi metallisessa sähkökaapissa, jos et laita lisäantennia ulkopuolella. Samalla modeemilla voi ohjata muistaakseni kahta eri laitetta.

        Jos meinaat käyttää mökkiäsi talvella, niin suosittelisin kyllä muutamaa plussa-astettä peruslämmöksi. Kysy myyjältä pakkaskestosta, linkki yllä..

        Siinähän se olikin 75 - -30


    • jveikko

      SonyEricssonin STD32 gsm-modeemi on mulla lämmityksen kauko-ohjaukseen asennettuna n. 200x300mm säänkestävään muovikoteloon mökin ulkoseinälle. Toiminut nyt kaksi talvea moitteettomasti pakkasessakin. Tuo vaatii ainakin minulla erillisen gsm-antennin jonka saa Biltemasta.

      • tähän astisista

        Vastauksista! Lisäkommenttejakin vielä voi laittaa! Ja vihjeitä ja kokemuksia samalla kannattaako peruslämpöä pitää päällä? Talvella on tarkoitus silloin tällöin käydä ja kauko-ohjauksella heittää patterit päälle paria pvää ennen. Vesiputkia ei ole.


      • vastaa ja kiittää
        tähän astisista kirjoitti:

        Vastauksista! Lisäkommenttejakin vielä voi laittaa! Ja vihjeitä ja kokemuksia samalla kannattaako peruslämpöä pitää päällä? Talvella on tarkoitus silloin tällöin käydä ja kauko-ohjauksella heittää patterit päälle paria pvää ennen. Vesiputkia ei ole.

        Viikonloppuna asennettiin mökilleni juuri celotron centro kauko-ohjausjärjestelmä, prepaid sim-kortti vain sisään, ohjelmointi yksinkertaista ja hyvin pelittää! lisärelekortilla saa 1 ohjauksen lisäksi 4:lle releelle ohjauksen. Itselläni kaksi meni pattereihin ja 2 ulkovaloille. Yksi vielä käyttämättä. Saa sitten pihavalotkin ennalta päälle kun menee pimeällä mökille. Huomenna testaan ensimmäistä kertaa miten patterit menee päälle ja onko illalla lämmin mökki odottamassa. Siinä lisäksi anturi lämpötilalle, jonka saa hälyttämään halutun rajan ylityksestä tai alituksesta. Mahdollisuus liitellä vaikka varashälytintä, palovaroitinta ym. Äkkitutustumiseltaan oiva ja helppokäyttöinen peli. Komennusviestit olen tallentanut puhelimeen valmiiksi tietyllä nimellä. Laite lähettää kuittauksen että ohjelmointi on onnistunut. Olen nimennyt releet joten esim valot menee päälle komennolla #valot päälle ja lähetetään viesti ko nroon. Jos perään laittaa nron, niin valot on päällä niin monta tuntia. Kaikki releet saa päälle myös yhdellä viestillä. Releiden tilan voi myös kysyä ja samalla saa vastauksen mökin lämpötilastakin. Että ainakin itse suosittelen! Sille tuli hintaa, centro (tukkuhinta) n250,-, relekortti n30e , pistorasia, virtalähde n30e, kotelo relekortille 3e ja koko systeemille 25e. Eli kokonaishinta n 340 euroa, ei paha...tietty vielä asennus josta itse ei tutunkauppaan tarvinnut maksaa mitään. Ja noi oli tukkuhintoja, mutta ei montaa kymppiä ole eroa norm nettihintaan. Sunwindillä on samantapainen laite, mutta vaatii laajennuspaketin ym että saa samat toiminnot, niin hintaa tulee lähdön 600e lisäksi useampi 100euroa.. että tämmöisiä kokemuksia..


    • RTV. ASENTAJA

      GSM-kauko-ohjain 250 € ei kallis !

      Erinomainen kulkuneuvojen - esim. traktorin - lohkolämmitykseen. Lämmittimen tai sähköpatterin päälle kytkeminen vain puhelinsoitolla ja näppäilet komennot.

      Ajastus on käskyillä

      61 päälle 30 minuutiksi

      62 päälle 60 minuutiksi

      63 päälle 90 minuutiksi

      64 päälle 120 minuutiksi

      25 päälle ilman aikarajaa

      28 pois päältä

      Ajastus perutaan antamalla ensin komento 25 ja sen jälkeen
      Mikäli haluat samantien kokeilla miten laite

      toimii käytännössä, soita numeroon 0414712272.

      Voit antaa laitteelle seuraavia komentoja:

      Voit jopa tarkistaa kesämökin, kasvihuoneen,

      vesisäiliön tms. lämpötilan komennolla 61!
      komento toistettavisa
      Lisäksi voit kytkeä hälytyslaitteen päälle

      komennolla 036 ja pois päältä päälle ja pois 28 ja 14 päälle ja pois 17 ja 78 päälle ja 79 pois

      Voit näppäillä komennot millä tahansa puhelimella.

      Tämä kuvassa näkyvä setti (tilausnumero 710-2vk) käsittää GSM-kauko-ohjaimen, hälytyslaitteen ja releitten lisäksi lämpömittarin, joka ilmoittaa lämpötilan selvällä suomen kielellä! Digiääni tulee pakatulta PIC18F258ip-mikropiiriltä. Se osaa hälyttää, mikäli lämpötila laskee asettamasi arvon alle - rajoiksi voin säätää 4,10,15,20 tai 30°C.

      ERINOMAINEN TOIMINTAVARMUUS

      Laitteen nerokkaan rakenteen ansiosta se resetoi itsensä kerran vuorokaudessa varmistaen näin yhteyden tukiasemaan. Tällöin säilyy hälytysvalmius pitkiä aikoja ilman huoltohenkilön ylläpitoa!

      Säästää sinulta satojenkin kilometrien turhan reissun, mikäli kännykkälasku on jäänyt maksamatta ja operaattori on sulkenut liittymän. GSM-modeemeissa ei ole tätä ominaisuutta!
      Puh 0500459890
      http://www.kolumbus.fi/eelis.k/index3.html

    • hälytin

      Löysin tällaisen linkin: www.novalane.fi

    • TV. ASENTAJA

      GSM KAUKO-OHJAIN VAIN 270 €!
      http://www.kolumbus.fi/eelis.k/index4.html
      Kaukokytkin EMW100 on CE-hyväksytty!

      Voit kytkeä laitteitta päälle ja pois matkapuhelimesi avulla. Sovelluksia: esim. kesäasunnon lämmityksen ohjaus. Ohjaa pistorasiaan liitettyjä sähkölaitteita. Ohjaa jopa kolmea kanavaa: kaikki yhdellä kertaa päälle/pois, tai jokainen kanava erikseen. Kantama jopa 70 m. Tarkoitettu sisäkäyttöön. Matkapuhelinta ei tarvitse modifioida. - Kuvassa näkyy kolme ohjainta ja kotelon päällä kauko-ohjain.)

      - Yhteensopiva useimpien matkapuhelinmallien kanssa.

      - Kännykän liittäminen ohjaimeen on kuvattu havainnollisesti.

      - Voit valmistaa GSM-kauko-ohjaimen itse.

      - Huom! Tämän järjestelmän voit asentaa mökille aivan itse!

      - Kaksi toimintoa: päälle/pois -kytkin, tai kytkentä päälle

      - Palautuu automaattisesti toimintakuntoon muutamassa sekunnissa esimerkiksi sähkökatkoksen jälkeen. Myös kaikki toiminta-asetukset säilyvät muuttumattomina! Mikäli haluat kuulla miten ohjauskomennot toimivat, voit itse tehdä koesoiton numeroon 0468983009. Voit ohjata laitetta, esim. kytkeä lämmityslaitteen päälle komennolla 061. Poiskytkentä - 017. Annettuasi komennon kuulet merkkiäänen. Voit antaa näitä komentoja tavallisella kotipuhelimellakin.

      Mallinumero EMW100 R 36-1860

      Kytkettävissä 220V/50Hz maadoitettuun verkkoon.

      Virta 16 A, teho max. 3,68 kW

      Taajuus 433,92 MHz

      Käyttöjännite 9 - 16 VDC (virta verkkomuuntajasta - ei siis GSM-akusta!).

      Peruskokoonpanossa on yksi ohjain, mutta lisätilauksesta määrää voi kasvatta jopa neljään.

      Kokoa itse -settiin kuuluu GSM-laite koteloineen, SIM-kortti, kauko-ohjain ja virtalähde - hinta 250,- €. Kaukokytkimen verkko-osan hinta erikseen ostettuna 20,- €.

      Hinta yhdellä ohjaimella siis 270,- € (sis ALV 22 %)

      Tarjous! Kolmella ohjaimella hinta vain 300 €!

      Tilausnumero 36-EMW100 R-1 (korvaa viim. numero ohjainten määrällä!)



      --------------------------------------------------------------------------------

      • Mökkihullu

        Mökkinsä voi lämmittää etukäteen vieläkin halvemmalla. Vain 145 eurolla saa tuollaisen pistorasian: http://www.isocket.fi/. Siihen voi kytkeä patterin ja pistää päälle hyvissä ajoin ennen kuin itse saapuu.


      • mitä maksaa
        Mökkihullu kirjoitti:

        Mökkinsä voi lämmittää etukäteen vieläkin halvemmalla. Vain 145 eurolla saa tuollaisen pistorasian: http://www.isocket.fi/. Siihen voi kytkeä patterin ja pistää päälle hyvissä ajoin ennen kuin itse saapuu.

        Missä näitä pistorasioita on myytävänä Helsingin seudulla ?
        Kuinka suuren tehon voi kytkeä pistorasian ohjattavaksi ?
        Minulla on lämmityksen teho tasan 3 kW ja se nyt varustettu ns. viikkokellokytkimellä. Patterit on jaettu mittaritaulussa kolmen eri sulakkeen taakse (10 A kukin). Lisäksi mittaritaulussa on erillinen kytkin josta koko järjestelmän saa päälle / pois.
        Miten tämä muutettaisi tällaisen gsm-pistorasian ohjaamaksi ? Gsm pistorasian ohjaamilla releillä ?


      • ClasuOhlsonin myymä
        mitä maksaa kirjoitti:

        Missä näitä pistorasioita on myytävänä Helsingin seudulla ?
        Kuinka suuren tehon voi kytkeä pistorasian ohjattavaksi ?
        Minulla on lämmityksen teho tasan 3 kW ja se nyt varustettu ns. viikkokellokytkimellä. Patterit on jaettu mittaritaulussa kolmen eri sulakkeen taakse (10 A kukin). Lisäksi mittaritaulussa on erillinen kytkin josta koko järjestelmän saa päälle / pois.
        Miten tämä muutettaisi tällaisen gsm-pistorasian ohjaamaksi ? Gsm pistorasian ohjaamilla releillä ?

        Ontech, ruottalainen gsm-tökkeli. Ostin viime talvena möksälle ja hyvin on pelittänyt. Pystyy samalla päälaitteen SIMmillä ohjaamaan muistaakseni myös max. kuutta orjatökkeliä.


      • InsT
        mitä maksaa kirjoitti:

        Missä näitä pistorasioita on myytävänä Helsingin seudulla ?
        Kuinka suuren tehon voi kytkeä pistorasian ohjattavaksi ?
        Minulla on lämmityksen teho tasan 3 kW ja se nyt varustettu ns. viikkokellokytkimellä. Patterit on jaettu mittaritaulussa kolmen eri sulakkeen taakse (10 A kukin). Lisäksi mittaritaulussa on erillinen kytkin josta koko järjestelmän saa päälle / pois.
        Miten tämä muutettaisi tällaisen gsm-pistorasian ohjaamaksi ? Gsm pistorasian ohjaamilla releillä ?

        10Ax230V=2300 -> 2.3kW


      • Te_vi
        InsT kirjoitti:

        10Ax230V=2300 -> 2.3kW

        >Missä näitä pistorasioita on myytävänä Helsingin seudulla ?
        helsingissä ei tällä hetkellä varmaan ole ollenkaan, mutta nettisivuilla lukee että alkavat myydä pian myös nettikaupoissa..

        >Kuinka suuren tehon voi kytkeä pistorasian ohjattavaksi ?
        10A käyttöohjeen mukaan, mutta tuskin 16A:n kanssa mitään ongelmaa tulee

        >Minulla on lämmityksen teho tasan 3 kW ja se nyt varustettu ns.
        hmm.. millaisen lämmityksen teho on 3kW?


      • asentaja 2
        ClasuOhlsonin myymä kirjoitti:

        Ontech, ruottalainen gsm-tökkeli. Ostin viime talvena möksälle ja hyvin on pelittänyt. Pystyy samalla päälaitteen SIMmillä ohjaamaan muistaakseni myös max. kuutta orjatökkeliä.

        ""Ontech, ruottalainen gsm-tökkeli.""
        Tuota noin.. Itse asiassa tuo Ontech on kiinalainen värkki. Työskentelen sopimuksesta tällaisten laitteiden kanssa (gsm-hälyt, gsm-ohjaus) ja olen myös kyseisen härpäkkeen purkanut ja kiinalaisen näköstähän se sisältäkin on :)

        ""10A käyttöohjeen mukaan...""
        Tavallisesti melkeempä kaikilla laitteilla on 16A:n rele, eli ei pitäisi tosiaan tulla ongelmia..


      • mitä mksaa
        Te_vi kirjoitti:

        >Missä näitä pistorasioita on myytävänä Helsingin seudulla ?
        helsingissä ei tällä hetkellä varmaan ole ollenkaan, mutta nettisivuilla lukee että alkavat myydä pian myös nettikaupoissa..

        >Kuinka suuren tehon voi kytkeä pistorasian ohjattavaksi ?
        10A käyttöohjeen mukaan, mutta tuskin 16A:n kanssa mitään ongelmaa tulee

        >Minulla on lämmityksen teho tasan 3 kW ja se nyt varustettu ns.
        hmm.. millaisen lämmityksen teho on 3kW?

        >Minulla on lämmityksen teho tasan 3 kW ja se nyt varustettu ns.
        hmm.. millaisen lämmityksen teho on 3kW?

        ?? mitäs ihmeellistä tossa on jos lämmityksen teho on 3 kW ?
        ps. koetas nyt arvata millasen lämmityksen teho voisi olla 3 kW jos sitä tehoa ollaan ottamassa pistorasiaan kytketyllä härpäkkeellä....


      • vekkuli22

    • Japikapi70
      • mek

        Itsellä samanlainen ja toimii hienosti ja saa ajoissa lämmöt mökkiin päälle ja kiva mennä lämpimään mökkiin viikonloppua viettämään.


    • ohjailenvain

      Puolen vuoden kokemus iSocketista ja mitään ongelmia ei ole ollut, nyt tullut uusi malli pelkällä ohjauksella joka riittäisi hyvin, kun ei tarvetta muuhun kuin saada patteri päälle edellisenä päivänä.

      http://www.isocket.fi/osta/

      • Teknari

        Täältä löydät Array Electronics'in monipuoliset valvonta- ja ohjausyksiköt varsin edullisesti: http://www.provendor.fi/index.php?page=arrayapb

        2*DI 2*DO:lla varustettu erillinen GSM-yksikkö hintaan 95 € ALV 0%.

        Tämä soveltuu hyvin esim. mökkikäyttöön jossa SMS-viestillä ohjaat lämmityksen päälle, toisella tulolla ohjaat murtohälytyksen sireenin päälle ja toisella liipaiset murrosta kertovan tekstiviestin kännykkääsi. Järjestelmää voit halutessasi täydentää 12/22/24:n liitynnän perusyksiköillä jotka ovat kaikki hallittavissa etäkäytöllä.

        Älykkäimmässä 24-mallissa on kaksi aitoa 0/4-20 mA tuloa ja lähtöä, lukuisia 0-10 V jännitetuloja sekä nopeat (10 kHz) pulssitulot ja -lähdöt. Erona useimpiin kilpailijoihin on täysin vapaa ohjelmoitavuus ja ennen näkemätön hintataso (115 € ALV 0 %). Ohjelmointisofta on ilmainen, USB-kaapeli maksaa vajaan kympin.


      • probyte.fi PARAS
        Teknari kirjoitti:

        Täältä löydät Array Electronics'in monipuoliset valvonta- ja ohjausyksiköt varsin edullisesti: http://www.provendor.fi/index.php?page=arrayapb

        2*DI 2*DO:lla varustettu erillinen GSM-yksikkö hintaan 95 € ALV 0%.

        Tämä soveltuu hyvin esim. mökkikäyttöön jossa SMS-viestillä ohjaat lämmityksen päälle, toisella tulolla ohjaat murtohälytyksen sireenin päälle ja toisella liipaiset murrosta kertovan tekstiviestin kännykkääsi. Järjestelmää voit halutessasi täydentää 12/22/24:n liitynnän perusyksiköillä jotka ovat kaikki hallittavissa etäkäytöllä.

        Älykkäimmässä 24-mallissa on kaksi aitoa 0/4-20 mA tuloa ja lähtöä, lukuisia 0-10 V jännitetuloja sekä nopeat (10 kHz) pulssitulot ja -lähdöt. Erona useimpiin kilpailijoihin on täysin vapaa ohjelmoitavuus ja ennen näkemätön hintataso (115 € ALV 0 %). Ohjelmointisofta on ilmainen, USB-kaapeli maksaa vajaan kympin.

        Probyte Tampereella TEKEE itse "GSM rele" -tuotetta - meillä mökillä nyt 2 talvea, oiva peli sisältää 4 lähtöä ja 1 sisäänrakennettu lämpötila-anturi sekä laajennusvaraa ulkoanturille jnejne. hintaa 100EUR.

        Probyte.fi löytyy myös edellä mainittuja GSM-pistorasioita, näkyy olevan 110EUR.

        Kannata Tamperelaista :O)


      • Softamies
        probyte.fi PARAS kirjoitti:

        Probyte Tampereella TEKEE itse "GSM rele" -tuotetta - meillä mökillä nyt 2 talvea, oiva peli sisältää 4 lähtöä ja 1 sisäänrakennettu lämpötila-anturi sekä laajennusvaraa ulkoanturille jnejne. hintaa 100EUR.

        Probyte.fi löytyy myös edellä mainittuja GSM-pistorasioita, näkyy olevan 110EUR.

        Kannata Tamperelaista :O)

        Linkistä löytyy video joka valaissee muutaman perussovelluksen toteuttamisen: http://www.provendor.fi/index.php?page=arrayapb

        Rekkuloita on aina 2*DI 2*DO:n GSM-yksiköstä yli sadan I/O:n laajuuteen asti, tarvitset lisäksi vain SIM-kortin. Mukana eri tyyppiset analogiaviestit, myös 4-20 mA sekä 10 kHz:n pulssitulot / -lähdöt. Hinnat ei hirvitä.

        Myyvät myös jotain halpaa PT-100 lutikkaa skaalattuna 0-10 voltiksi. Tarkkuus riittää huone- tai ulkolämpötilan mittaukseen.


      • JP
        Teknari kirjoitti:

        Täältä löydät Array Electronics'in monipuoliset valvonta- ja ohjausyksiköt varsin edullisesti: http://www.provendor.fi/index.php?page=arrayapb

        2*DI 2*DO:lla varustettu erillinen GSM-yksikkö hintaan 95 € ALV 0%.

        Tämä soveltuu hyvin esim. mökkikäyttöön jossa SMS-viestillä ohjaat lämmityksen päälle, toisella tulolla ohjaat murtohälytyksen sireenin päälle ja toisella liipaiset murrosta kertovan tekstiviestin kännykkääsi. Järjestelmää voit halutessasi täydentää 12/22/24:n liitynnän perusyksiköillä jotka ovat kaikki hallittavissa etäkäytöllä.

        Älykkäimmässä 24-mallissa on kaksi aitoa 0/4-20 mA tuloa ja lähtöä, lukuisia 0-10 V jännitetuloja sekä nopeat (10 kHz) pulssitulot ja -lähdöt. Erona useimpiin kilpailijoihin on täysin vapaa ohjelmoitavuus ja ennen näkemätön hintataso (115 € ALV 0 %). Ohjelmointisofta on ilmainen, USB-kaapeli maksaa vajaan kympin.

        Tutkin tuota Array:ta kun oli tarvetta useammalle sisääntulolle ohjaukselle ja on pakko sanoa ettei sellaista hullukaan rupea opiskelemaan ja virittelemään kun saman asia pystyy hoitaan huomattavan paljon helpommallakin. Pienen googletuksen jälkeen Itse päädyin kotimaiseen laitteeseen jolla mökkini lämmöt menee päälle simppelillä sms viestillä: Lämmöt päälle ja vehje tukee muuten sitten ihan kaikki mahdolliset anturit mitä nyt maailmalta löytyy. Vehjettä valmistaa Tampereella firma nimeltä Celotron. Heidän koodi on Centro.
        Hyvä vehje ja en ole päiväkään katunut ko. hankintaa !


      • Lämmönohjaaja
        JP kirjoitti:

        Tutkin tuota Array:ta kun oli tarvetta useammalle sisääntulolle ohjaukselle ja on pakko sanoa ettei sellaista hullukaan rupea opiskelemaan ja virittelemään kun saman asia pystyy hoitaan huomattavan paljon helpommallakin. Pienen googletuksen jälkeen Itse päädyin kotimaiseen laitteeseen jolla mökkini lämmöt menee päälle simppelillä sms viestillä: Lämmöt päälle ja vehje tukee muuten sitten ihan kaikki mahdolliset anturit mitä nyt maailmalta löytyy. Vehjettä valmistaa Tampereella firma nimeltä Celotron. Heidän koodi on Centro.
        Hyvä vehje ja en ole päiväkään katunut ko. hankintaa !

        Hei,
        Oletko jostakin saanut perusteelliset tiedot Centron ohjelmointiin ja vastaus-SMS-viestien tulkitsemiseen. Minulla on myös Centro toimivasti käytössä, mutta sen kaikkia mahdollisuuksia en ole hyödyntänyt, koska hieman oikaisevasta käyttöohjeesta ja Celotronilta en saa kaikkea tietoa voidakseni ymmärtääkseni täysin laitteen ohjaussoftan. Lieneekö tarkoituskin?
        t. Lämmönohjaaja


    • Mokkeilija

      Asennon Celotronin Centron vuonna 2006 mökilleni ohjaamaan ilmalämpöpumppua ja pattereiden lämmönpudotusta. Laite on toiminut kuin junan vessa tähän saakka. Nyt oli puu kaatunut linjoille ja tehnyt ns. nollavian ja sen seurauksena Centron virtalähde paukahti. Uusi virtalähde tilalle, releiden uudelleenohjelmointi ja taas jatkuu etäohjailu. Hyvä suomalainen tuote 7 vuoden kokemuksella eikä Tampereen konttorin puhelinpalveluakaan voi moittia

    • mek

      Osta gsm ohjattu pistorasiaan tuleva laite ja itsellä viime kesänä malsoi vajaat 80€ ja siihen simpkortti ja laitetaan pistorasiaan ja siihen patteri johto kiinni. Tekstivietilla saa patterin päälle kun ole rekisteröitynyt pistorasiaa ja on kiva mennä perjantaisin mökille kun lämmöt päällä torstaista saakka ja niita voi ostaa joka patterille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      64
      2574
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      191
      1831
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1574
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1373
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1298
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      81
      1150
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1009
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      780
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      760
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      54
      715
    Aihe