Masku ja huonekalu

Hinnoittelu- toimitusajat m...

Ainakin Maskun alennukset on p..tä, usein ihan samoja kuin normaali hinnatkin. Lisäksi nahkasohviin on laitettuna ihmeelisesti kankaisen hinnat. Se on mielestäni hyvän kauppatavan vastaista. Toimitkset tökkii oudosti ja halutaan rahat etukäteen, ennen tuotteen toimittamista. Itsellä oli toimitus myöhässä 2,5 viikkoa, sai kysellä useampaan kertaan ja tuli vaikka mitä selitystä. Alennusta ja pahoitteluja ei kuulunut, vaikka rahat maksoin etukäteen. Luvattiin ilmoittaa saapumisesta, mutta sitä hetkeä ei tullut.
Nyt sukulaiset tilasi tuolta huonekaluja ja taas oli päivien myöhää sovituissa ajoissa, puuttuipa vielä osa kotiin toimitettavista tavaroista yllättäin. Nyt mennyt kuukausi sovitusta ja loppuja tavaroita ei ole kuulunut. Puuttuva tuote ei ole kuin muutamien kymppien arvoinen, mutta eikö tilaaja voi vaatia kuljetuksen samaan rahaan? Nimittäin kaikki tilattu kotiinkuljetuksella.

82

20817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaisi

      Itse en missään tapauksessa maksaisi koko ostosta ennen tavarantoimitusta. ns. varausmaksu on eri asia ja monesti vaativatkin sitä ja on kuitenkin yrittäjän etu. Itse en maksa kokonaan ikinä, mieluummin ostan jostain muualta, neuvotteluvaraa noissa kuitenkin on.

    • tkm..

      miten sen nyt ottaa. onko se nahkasohva jos se on esilä nahalla??? saahan sitä myös kankaalla.

      joskus on tavara tullut myöhässä, mutta mitä sitten?? kuoletko jos et saa sitä lipastoa tai muuta roinaa arvioituna toimituspäivänä. vai luuletko että jos tilaat sohvan tehtaalta että myyjä tietää tarkkaan tehtaan tilanteen, millon se on menossa laivaan ja vielä suomenpään logistiikat siihen päälle ja arvioi sen päivän tarkkuudella. voisit itse kokeilla!?. Eikö saapumisesta ilmoitettu? tupsahti vaan kotiovelle? jättivät varmaan vielä pihaan eikä kantaneet sisään. kuuntele nyt ittees aikuinen ihminen.

      Toinen asia jos menet maitokauppaan ja ostat maitoa voit maksaa siitä 20% käsirahan ja kun maito on kotona pakkaus avattuna ja todettu hyväksi käyt maksamassa loput? onko yleinen käytäntö. nyt varmaan mietit että se on ihan eri asia. no ei ole. tuote on sinun kun se on kokonaan maksettu ja sen jälkeen voit viedä sen kotio. missä olet tehnyt kauppaa että tilaat tavaran jä käyt sitten maksamassa kun jaksat tai muistat. uskaltasitko itse myydä autosi jollekin joka lupaa siitä maksaa sulle sitten kun se on hänellä kotipihassa ja paperit(kauppakirjat) teette kuitenkin heti.

      • Aloittaja

        Tilattu noudettavaksi liikkeestä, siitä ei ilmoitettu vaikka oli tulleet jo päiviä aiemmin.
        Eli ei toiminut tiedotus. mielestäni kunnia on selvitä toimituksesta ajallaan, mitä on luvattu.

        Sukulaisella tuotteet oli tilattu kotiintoimituksella, osa tavarasta tuli kk sitten ja loppuja ei oo kuulunut. Kaipa tuovat ne kaapin ovet erikseen kotia asti? Kaikki kun on maksettu lähes 2kk sitten käteisellä .


      • Toivolla

        mennä hyvin kun täytyy tänne kirjoitella p*****


      • ktm..
        Aloittaja kirjoitti:

        Tilattu noudettavaksi liikkeestä, siitä ei ilmoitettu vaikka oli tulleet jo päiviä aiemmin.
        Eli ei toiminut tiedotus. mielestäni kunnia on selvitä toimituksesta ajallaan, mitä on luvattu.

        Sukulaisella tuotteet oli tilattu kotiintoimituksella, osa tavarasta tuli kk sitten ja loppuja ei oo kuulunut. Kaipa tuovat ne kaapin ovet erikseen kotia asti? Kaikki kun on maksettu lähes 2kk sitten käteisellä .

        joo olisin toivonut että olisit vastannut vähän noihin mun ajatuksiin siitä logistiikan ja muun arvioimisesta ja maitotölkki esimerkistä. sulla oli nyt samat asiat uusiks vähän lyhennettynä versiona eikä mitään noteerausta mun tekstiin. sano vaan jos ajatukseni ovat virheelliset


      • sushukkax1234

        Kyllä se on eri tuote jos se on päällystetty eri kankaalla/nahalla. On huijausta laittaa eri hinta.
        Kyse on kaupanteosta jossa on tietyt pelisäännöt, mikäli myyjä sanoo tuotteen tulevan jonain tiettynä päivänä, silloin sen on silloin tultava.
        Mikäli myyjä jotain lupaa sen on pidettävä paikkansa, muu on epäpätevyyttä, mikä toisaalta on ihan normaalia maskun myyjiltä, lupailevat mitä sattuu, kusettavat siis kunnon kansalaisia.
        Itse olen odotellut jo kaksi kuukautta tavaroita ja ajattelin käydä perumassa kaupan, koska kaikki ihmiset joiden kanssa olen asiaa ratkonut ovat olleet liian epäpäteviä tekemään kauppaa tai tietämään yleensäkkään koko tekemästämme kaupasta tarpeeksi, jotta voisin luottaa että ne tavarat edes joskus tulevat sieltä.
        Aivan naurettavaa toimintaa, ihmettelen miten moisella firmalla voi olla edes toimilupaa alalle.
        Kukaan ei varmasti kuole kun masku ryssii asioita mutta kyllä se potuttaa.
        Enkä taatusti asioi enää ikinä maskussa, eikä kyllä asioi tuttunikaan jos voin asiaan vaikuttaa =).


      • EX-ASIAKAS
        sushukkax1234 kirjoitti:

        Kyllä se on eri tuote jos se on päällystetty eri kankaalla/nahalla. On huijausta laittaa eri hinta.
        Kyse on kaupanteosta jossa on tietyt pelisäännöt, mikäli myyjä sanoo tuotteen tulevan jonain tiettynä päivänä, silloin sen on silloin tultava.
        Mikäli myyjä jotain lupaa sen on pidettävä paikkansa, muu on epäpätevyyttä, mikä toisaalta on ihan normaalia maskun myyjiltä, lupailevat mitä sattuu, kusettavat siis kunnon kansalaisia.
        Itse olen odotellut jo kaksi kuukautta tavaroita ja ajattelin käydä perumassa kaupan, koska kaikki ihmiset joiden kanssa olen asiaa ratkonut ovat olleet liian epäpäteviä tekemään kauppaa tai tietämään yleensäkkään koko tekemästämme kaupasta tarpeeksi, jotta voisin luottaa että ne tavarat edes joskus tulevat sieltä.
        Aivan naurettavaa toimintaa, ihmettelen miten moisella firmalla voi olla edes toimilupaa alalle.
        Kukaan ei varmasti kuole kun masku ryssii asioita mutta kyllä se potuttaa.
        Enkä taatusti asioi enää ikinä maskussa, eikä kyllä asioi tuttunikaan jos voin asiaan vaikuttaa =).

        Nyt odoteltu päivää vaille 5 viikkoa ostettua ja puoleks maksettua tavaraa saapuvaksi. Puhelimeen ei vastata myymälässä ja paikanpäällä (jonne piti ajaa asiaa tiedustelemaan!!!) ei vastausta toimituksen saapumiseen saanut vieläkään. Tyyliin "on lähtenyt keskusvarastolta. Laitetaan tekstivieti kun tulee. Voi tulla jo tänään" ON KYLLÄ ASIAKKAAN ALIARVIOIMISTA VIMOSEN PÄÄLLE. Kun tämän tavaran kotiin saakka saan HAETTUA (valmiudessa ollaan, mos toimitus :), niin Maskun entisestä asiakkaasta on kyllä kysymys. Niin ala-arvoista palvelua saa osakseen ko. liikkeestä! Ja nuorten juippien epäasiallista käytöstä pääsääntöisesti. Mistä moisia kolleja löytävätkin palvelukseensa. Varmaan asiallisempia asiakaspalvelijoita olisi tarjolla,täällä työttömyyden ylikansoittamalla alueella. Kokemus ei ole valttia, vaan muut, heille halvemmat arvot painavat selvästi, työntekijöitä valitessa. Edullista vai ei. EI TODELLAKAAN kun asiakkaat ovat tyytymättömiä! "PUSKARADIO SOI"


      • Kalustaja69

        Ai olet siis pitkäaikaistyötön. Laita ihmeessä hakemus www.masku.com sisään. Thanks!


    • james00seittemä

      kauheeta katsella ja kuunnella rutinaa toimitusajoista ja muusta sen sellaisesta. itselläkin ollut tuotteet myöhässä, joskus pahastikin. onnistuu elo ilman sohvaakin, ei ne vuosia kuitenkaan matkalla ole. kun asioista on keskustellut ja palstoja lukenut, niin hyvitystä, hyvitystä on pakko saada. vaikka olisi päivän kaksi myöhässä. varmasti monelle on käynyt niinkin onnellisesti että tuote on tullut ajoissa, mutta eipä palstoilla näy keskustelua siitä. olen kuullut että joku ei ollut hyväksynyt tuotetta aikaisemmin kotiin kun oli tullut etuajassa! EI JUM****TA! keskittykää elämään, please.

      • Toimituksen pysyä ajassaan

        Vai mitä tuumisitte siitä, jos maksaisitte tavaran ja saisitte vasta kuukausien päästä luvatusta toimitusajasta? Ei varmaan paljoa naurattais, jos ootte vaikka vailla sänkyä ja joudutte nukkumaan lattialla sen ajan. Nykyään hyvä palvelu ei oo itsestään selvyys. Rahat kyllä kelpaa.


      • Reetee876
        Toimituksen pysyä ajassaan kirjoitti:

        Vai mitä tuumisitte siitä, jos maksaisitte tavaran ja saisitte vasta kuukausien päästä luvatusta toimitusajasta? Ei varmaan paljoa naurattais, jos ootte vaikka vailla sänkyä ja joudutte nukkumaan lattialla sen ajan. Nykyään hyvä palvelu ei oo itsestään selvyys. Rahat kyllä kelpaa.

        Jos asiakkaalle tulee kohtuutonta vaivaa pitkästä odotuksesta toki hyvitys annetan, tai jos yli 4 viikoa myöhässä. Jos sohvan tilaa, niin hyvä jos kahden viikon haarukkaan pystyy arvioimaan milloin se saapuu. Suurin osa (yli 90%) tulee arvioidun toimitusajan sisällä, ja kaikki onnistuu hyvin. Maksu on kaupoissa yleensä etukäteen tai varausmaksulla. Suurimmassa osassa ei tavaraa anneta asiakkaale ennenkuin koko summa on maksettu (eli ei laskua)


      • Anonyymi

        Moi sukari


    • Tilaaja xxx

      Ko. firmalle ei kannata missään tapauksessa maksaa tuotteita ennen kuin tavarat ovat kotona. Tavarat myydään varastosta useille asiakkaille ohi niiden jotka ovat jo tuotteet maksaneet ja tilanneet. Koottuja selityksiä toimitusaikojen venymisestä kyllä löytyy. Alennukset ovat aivan naurettavia eikä niistä tule asiakkaalle mitään muuta kuin paha mieli. Itse olen tottunut siihen että se mikä luvataan, myös pidetään. Luottamus on mielestäni tärkeä ja olennainen osa myyntiyötä, mikäli halutaan että asiakas palaa yritykseen uudelleen. Maskussa ei ilmeisesti pyritä tämän tapaiseen pitkäkestoiseen myynityöhön?

      • sohvaa odotellessa

        Olen odottanut etukäteen maksettua sohvaa saapuvaksi jo 6 viikkoa. Ostotilanteessa sovimme sohvan toimituksen olevan liikkeessä viikon päästä. Kaikenlaisia koottuja selityksiä toimituksen myöhästymiseen olen tuotetta tiedustellesa joutunut kuulemaan. Minun maksama huonekalu on kaksi kertaa lähtenyt keskusvarastolta matkaan, mutta ei koskaan tullut perille.

        Kuinka ihmeessä 1,5 kuutiometrin kokoinen paketti voi kadota kuormasta kaksi kertaa kesken matkan liikkeen sisäisessä kuljetuksessa?? Minä voin lähettää postissa tulitikkuaskin vaikka Ulan Batoriin ja se menee perille vielä sovitussa ajassa. Sohva ei vaan tule perille Maskussa.

        Minulla on erittäin vahva epäilys, että sohvia ja muitakin huonekaluja myydään varastosta aiemmin saman tuotteen ostaneiden asiakkaiden ohi.

        Tämä on ensimmäinen ja samalla viimeinen kerta, kun ostan mitään huonekaluja maksamalla ne etukäteen. Kaupan purkaminen on vaikeaa ilman 10% lisämaksua tuotteen hinnasta.


    • toimi ei

      muutin tuossa vuosi sitten ja päätin maskusta hommailla kaikki uudet sohvat ja sängyt yms. noh, tosiaankin tuotteet piti maksaa etukäteen ja otin myös kotiin kuljetuksen. sohva tuli noin kuukaudessa kotiin, silloin kuski oli niin kyrpä otsassa kun voi vain kaveri olla. huusi vaan ja kiroili kaikille ketä näki. todella törkeä ja vihainen äijä.. noh, muissa tavaroissa sitten kestikin kauemmin, sängystä kun aloin soittelemaan perään niin yhtäkkiä se sitten lähtikin tulemaan sieltä. taisi tosin olla joku hätäratkaisu kun kyseinen heteka oli kymmeniä senttimetrejä liian iso. noh siitä sitten soitin ja joku äijä sieltä lupasi tulla samantien purkamaan tuon sängyn kun olin sen jo ehtinyt kasata enkä siinä vaiheessa huomannut mittavirheitä. no eipä äijää näkynyt ja jouduin purkamaan sen itse sitten kun sieltä ei ketään tullut ja sänky vei kohtuu paljon tilaa lattialta.. nojoo loppujen lopuksi sain kaikki tavarat sieltä, hyvityksenä tuli sohvan värisiä sohvatyynyjä 3 kpl! :)

      • ikinä...

        Enää mitään Maskusta Maskun huonekaluliikkeestä. Myymäläpäällikkökin kieritti syitä muiden niskoille kun kävin paikan päällä kyselemässä. oli se siinä nolona, kun oli asiakkaiden kanssa tekemässä kauppaa ja annoin tulla. Yli 2 kk odoteltiin sänkyä ja ruokapöytäkin tuli kk:den myöhässä. Oli mukava kotona syödä ruokaa olohuoneen pöydällä.. Ikävä kyllä, mutta ei ikinä enää tuosta liikkeestä mitään. Yrittivät vielä väkisin tunkea luottokorttia kauppaan, vaikka varta vasten sanoimme, ettemme tarvitse sitä.
        Tätä vauhtia iso johtaja saa pitää kovia kampanjoita, että ihmiset käyvät ko. liikkeessä. onhan Ikeakin... varmaan harmittaa, kun tuli lähelle kilpailija.


      • Maskun ex-asiakas
        ikinä... kirjoitti:

        Enää mitään Maskusta Maskun huonekaluliikkeestä. Myymäläpäällikkökin kieritti syitä muiden niskoille kun kävin paikan päällä kyselemässä. oli se siinä nolona, kun oli asiakkaiden kanssa tekemässä kauppaa ja annoin tulla. Yli 2 kk odoteltiin sänkyä ja ruokapöytäkin tuli kk:den myöhässä. Oli mukava kotona syödä ruokaa olohuoneen pöydällä.. Ikävä kyllä, mutta ei ikinä enää tuosta liikkeestä mitään. Yrittivät vielä väkisin tunkea luottokorttia kauppaan, vaikka varta vasten sanoimme, ettemme tarvitse sitä.
        Tätä vauhtia iso johtaja saa pitää kovia kampanjoita, että ihmiset käyvät ko. liikkeessä. onhan Ikeakin... varmaan harmittaa, kun tuli lähelle kilpailija.

        Myös meitä on palveltu todella huonosti: Tilasimme 10 vkoa sitten ruokailuryhmän ja tv-tason. Toimituksen piti kestää 4 vkoa. Soitin 6 viikon jälkeen ja sain kuulla, että tv-taso heillä jo on, mutta pöytä ei. Kävimme hakemassa tv-tason, jonka huomasimme olevan rikki useasta kohdasta. Otimme heti yhteyttä liikkeeseen ja saimme sieltä toisen henkilön yhteystiedot. Laitoimme kuvia ja kyselyn kuinka toimia ja milloin saamme uuden tv-tason ja missä on ruokaryhmämme. Aikaa meni jälleen viikko ja mitään ei kuulunut. Vasta toisen sähköpostin jälkeen meille vastattiin (vei taas viikon), että uuden tason tulo vie 2-3 vkoa ja että tilaamaamme pöytää eivät pysty valmistamaan ollenkaan ja että haluammeko vaihtaa toisenlaiseen. Vei siis n. 8 viikkoa että saimme tietää, että tilaamaamme ja jo maksamaamme pöytää emme saakaan. Vastasimme viestiin, että tekevät sitten toisenlaisen pöydän. Tähänkään viestiin ei ole vastattu mitään, 1,5 vkoa kulunut. Tänään laitoimme uuden viestin, saa nähdä milloin vastaavat! Mittamme alkaa olla aivan täysi! Raha kyllä kelpasi, myytiin tuote, jota eivät pysty toimittamaan, viesteihin ei vastata, yhteyttä ei saa, ei tietoa missä mennään, rikkinäinen tv-taso löhöää nurkissamme, vaikka uuden piti jo tulla. Hermo menee!! En voi Maskua suositella kenellekään, ja otan elämäntehtäväkseni levittää tietoa heidän "palvelustaan"! Näin Kuopiossa.


      • Sonic Empire
        Maskun ex-asiakas kirjoitti:

        Myös meitä on palveltu todella huonosti: Tilasimme 10 vkoa sitten ruokailuryhmän ja tv-tason. Toimituksen piti kestää 4 vkoa. Soitin 6 viikon jälkeen ja sain kuulla, että tv-taso heillä jo on, mutta pöytä ei. Kävimme hakemassa tv-tason, jonka huomasimme olevan rikki useasta kohdasta. Otimme heti yhteyttä liikkeeseen ja saimme sieltä toisen henkilön yhteystiedot. Laitoimme kuvia ja kyselyn kuinka toimia ja milloin saamme uuden tv-tason ja missä on ruokaryhmämme. Aikaa meni jälleen viikko ja mitään ei kuulunut. Vasta toisen sähköpostin jälkeen meille vastattiin (vei taas viikon), että uuden tason tulo vie 2-3 vkoa ja että tilaamaamme pöytää eivät pysty valmistamaan ollenkaan ja että haluammeko vaihtaa toisenlaiseen. Vei siis n. 8 viikkoa että saimme tietää, että tilaamaamme ja jo maksamaamme pöytää emme saakaan. Vastasimme viestiin, että tekevät sitten toisenlaisen pöydän. Tähänkään viestiin ei ole vastattu mitään, 1,5 vkoa kulunut. Tänään laitoimme uuden viestin, saa nähdä milloin vastaavat! Mittamme alkaa olla aivan täysi! Raha kyllä kelpasi, myytiin tuote, jota eivät pysty toimittamaan, viesteihin ei vastata, yhteyttä ei saa, ei tietoa missä mennään, rikkinäinen tv-taso löhöää nurkissamme, vaikka uuden piti jo tulla. Hermo menee!! En voi Maskua suositella kenellekään, ja otan elämäntehtäväkseni levittää tietoa heidän "palvelustaan"! Näin Kuopiossa.

        Käykää paikan päällä. Ei noita sähköposteja kannata lähettää. Paikan päälle vaan reklamoimaan, niin saa varmasti palvelua.


      • Diilit
        Sonic Empire kirjoitti:

        Käykää paikan päällä. Ei noita sähköposteja kannata lähettää. Paikan päälle vaan reklamoimaan, niin saa varmasti palvelua.

        Kyllä oli taas maios hesarissa, Masku hyvittää vanhasta soffastasi 100-1000.
        Jos hiukankin on hesaria seurannut, niin koko kesän ovat mainostaneet samaa sohvaa 499 euroa
        nyt oli hinnaksi laitettu 998 ja hyvitystä vanhasta 500 euroa jää maksettavaksi 498!!!

        Meneekö joku vielä tähänkin "halpaan"

        Päätelkää itse kuinka hyvän diilin teette


      • PK.Furniture
        Diilit kirjoitti:

        Kyllä oli taas maios hesarissa, Masku hyvittää vanhasta soffastasi 100-1000.
        Jos hiukankin on hesaria seurannut, niin koko kesän ovat mainostaneet samaa sohvaa 499 euroa
        nyt oli hinnaksi laitettu 998 ja hyvitystä vanhasta 500 euroa jää maksettavaksi 498!!!

        Meneekö joku vielä tähänkin "halpaan"

        Päätelkää itse kuinka hyvän diilin teette

        Nämä aiemmat toimitusajat on vielä ihan kesyjä.
        Tilasimme mittatilaussohvan Petikon Maskusta ja toimitusajan piti olla 6vkoa tämä lukee jopa kirjallisena nyt on mennyt jo lähes 6kk tästä luvatusta päivästä.
        Selityksiä en jaksa edes kirjoittaa olen kohdannut niin paljon paskan jauhantaa ja valehtelua ettei ole tosikaan. Empä jaksa peruakkaan kauppaa vaan haluan nähdä mitä tästä loppuen lopuksi syntyy. :) Ei voi kuin nauraa tälle toiminnalle.. Pankaa paremmaks :) En usko että kellään on enään pidempää toimitusaikaa heittää. Onhan se sohvan rakennus rakettitiedettä!!


      • huijaa vaan..
        PK.Furniture kirjoitti:

        Nämä aiemmat toimitusajat on vielä ihan kesyjä.
        Tilasimme mittatilaussohvan Petikon Maskusta ja toimitusajan piti olla 6vkoa tämä lukee jopa kirjallisena nyt on mennyt jo lähes 6kk tästä luvatusta päivästä.
        Selityksiä en jaksa edes kirjoittaa olen kohdannut niin paljon paskan jauhantaa ja valehtelua ettei ole tosikaan. Empä jaksa peruakkaan kauppaa vaan haluan nähdä mitä tästä loppuen lopuksi syntyy. :) Ei voi kuin nauraa tälle toiminnalle.. Pankaa paremmaks :) En usko että kellään on enään pidempää toimitusaikaa heittää. Onhan se sohvan rakennus rakettitiedettä!!

        Ei sieltä Maskusta kyllä todellakaan mitään hyvää palvelua ole saanut. Heti, kun kaupat tehty niin palveluntaso loppuu. Mielestäni myyjän tulee olla tietoinen, jos he eivät pysty toimittamaan sohvaa tehtaan toimitusaikojen mukaisesti. 4 vkoa tuntuu olevan se yleisin tehtaan lupaama toimitusaika, mutta Maskulla menee siitä huolimatta vahintään se 2,5 vko päälle!! Kannattaisikohan siellä kertoa toimitusajaksi vaikka 6 vkoa??!! Mielestäni se olisi ainakin parempaa palvelua!
        Se on myös uskomatonta kuunnella myyjien ja myymälävastaavien koottuja selityksiä! Nyt on väitetty ahtaajalakon vaikuttavan asiaan ja esim. kaverilla oli sohva myöhässä 4 vkoa, koska ensin oli Suomessa juhannus ja sen jälkeen Virossa.
        Sitten, kun myymälään menee juttelemaan sohvan viivästyksestä ja siitä, että myyjä oli sanonut sohvan olevan kotimainen, mutta ilmenikin, että se tulee Virosta ja on täysin Virolainen, niin myymälävastaaja alkaa melkeinpä väittäämään huijariksi!! Se on uskomatonta minkä takia ei voi joitain virheitä myöntää, vaan on pakko väittää vastaan tai todeta vaan "jaa-a, joo-o" jne.
        Olisi hauska tietää minne tälläisestä kannattaa valittaa, kun myymälään siitä on ihan turha sanomaan, se on nähty jo!!!


    • Ei enää ikinä

      Meillä tällä hetkellä "tilanne päällä" Maskun kanssa. Sohva ja ruokapöytä ostettiin, luvattiin 5 viikon sisällä toimitus kotiin. Noh eipä ruvennut kuulumaan, eikä mitään ilmoitusta missä mennään. Soiteltiin liikkeeseen ja aina sama vastaus, että tehtaan edustajaa ei saada kiinni. Miten ihmeessä voi olla mahdollista, että kahteen viikkoon ei tehtaan edustajaa tavoiteta?!
      Toimitusajat venyy ja paukkuu, sehän tiedetään, mutta viestintä voisi olla vähän tehokkaampaa. Ja monet kerrat liikkeestä sanotaan, että soitellaan saman päivän aikana mikä on tilanne, mutta vielä parinkaan päivän päästä tuota soittoa ei ole tullut. Huh. Kyllä kyrsii!

      • kyllästynyt...

        Viime kesänä ostimme sängyt maskusta ja kaikki sujui hyvin. Tavara saapui myymälään ajallaan ja kaikki hyvin. Mutta nyt.. Tilasimme ruokailuryhmän ja myyjä lupasi toimituksen 3-4 viikossa. Eipä kuulunut ja toinen myyjä sanoi toimituksen kestävän yleensä 6-8 viikkoa. Lupasi että pääsiäisen jälkeisellä viikolla saisimme tuotteet. No, eipä kuulunut mitään joten kävin taas paikan päällä kyselemässä. Myyjä lupasi selvittää tilanteen ja soittaa seuraavana päivänä minulle. Ei soittanut. Viikon päästä sama homma ja toinen myyjä lupasi selvittää asian. Ei soittanut lupauksesta huolimatta. Jälleen kävin liikkeessä ja ihmettelin asiaa. Tällä kertaa kaikki tuotteet olivat pihalla kuormassa, mutta kuormaa ei voitu purkaa, koska paikalla ei ollut varastossa työskentelevää henkilökuntaa. Lupasi, että purkavat kuorman ja toimittavat keskiviikkona tai viimeistään torstaina. 5% alennusta, joka hyvitettäisiin jälkikäteen tilille (saas nähdä) ja ilmainen kotiinkuljetus. No eilen kävin taas paikan päällä kun ei kukaan soittanut eikä tuonut ruokailuryhmäämme. Paikalla oli taas eri myyjä joka ei tiennyt kuljetuksesta, lupasi hoitaa kuljetuksen heti tänään klo.10... Vielä odottelen, vaikka kello lähestyy kahta. Olis muutakin tekemistä kuin odotella heitä. Niin, ja mielenkiintoista kyllä, yksi syykin löytyi eilen viivästymiseen. Nimittäin olivat aluksi tilanneet vain yhden tuolin pöydän lisäksi, joten olivat joutuneet tilaamaan myöhemmin 5 tuolia lisää! Ja tätähän kukaan ei aiemmin kertonut minulle... Harmi kun siellä olisi täydellinen moduulisohva, jonka olisimme halunneet ostaa syksyllä, mutta eipä osteta mitään tuolta enää tämän jälkeen!!!

        Ps. Onneksi tuotteita ei ole vielä maksettu.. maksan vasta kun olen saanut kasattua ja tarkistettua kunnon. Jos ne ikinä saapuvat tänne...


      • MairieTT
        kyllästynyt... kirjoitti:

        Viime kesänä ostimme sängyt maskusta ja kaikki sujui hyvin. Tavara saapui myymälään ajallaan ja kaikki hyvin. Mutta nyt.. Tilasimme ruokailuryhmän ja myyjä lupasi toimituksen 3-4 viikossa. Eipä kuulunut ja toinen myyjä sanoi toimituksen kestävän yleensä 6-8 viikkoa. Lupasi että pääsiäisen jälkeisellä viikolla saisimme tuotteet. No, eipä kuulunut mitään joten kävin taas paikan päällä kyselemässä. Myyjä lupasi selvittää tilanteen ja soittaa seuraavana päivänä minulle. Ei soittanut. Viikon päästä sama homma ja toinen myyjä lupasi selvittää asian. Ei soittanut lupauksesta huolimatta. Jälleen kävin liikkeessä ja ihmettelin asiaa. Tällä kertaa kaikki tuotteet olivat pihalla kuormassa, mutta kuormaa ei voitu purkaa, koska paikalla ei ollut varastossa työskentelevää henkilökuntaa. Lupasi, että purkavat kuorman ja toimittavat keskiviikkona tai viimeistään torstaina. 5% alennusta, joka hyvitettäisiin jälkikäteen tilille (saas nähdä) ja ilmainen kotiinkuljetus. No eilen kävin taas paikan päällä kun ei kukaan soittanut eikä tuonut ruokailuryhmäämme. Paikalla oli taas eri myyjä joka ei tiennyt kuljetuksesta, lupasi hoitaa kuljetuksen heti tänään klo.10... Vielä odottelen, vaikka kello lähestyy kahta. Olis muutakin tekemistä kuin odotella heitä. Niin, ja mielenkiintoista kyllä, yksi syykin löytyi eilen viivästymiseen. Nimittäin olivat aluksi tilanneet vain yhden tuolin pöydän lisäksi, joten olivat joutuneet tilaamaan myöhemmin 5 tuolia lisää! Ja tätähän kukaan ei aiemmin kertonut minulle... Harmi kun siellä olisi täydellinen moduulisohva, jonka olisimme halunneet ostaa syksyllä, mutta eipä osteta mitään tuolta enää tämän jälkeen!!!

        Ps. Onneksi tuotteita ei ole vielä maksettu.. maksan vasta kun olen saanut kasattua ja tarkistettua kunnon. Jos ne ikinä saapuvat tänne...

        Huonekalutoimittajien luotettavuuden vertailuun on hyvä tuo http://www.huonekalureklamaatio.com/ sivusto. Siellä käsitellään huonekalujen ostajien kokemuksia toimitusten onnistumisesta.


      • tarkkasilmäinen
        MairieTT kirjoitti:

        Huonekalutoimittajien luotettavuuden vertailuun on hyvä tuo http://www.huonekalureklamaatio.com/ sivusto. Siellä käsitellään huonekalujen ostajien kokemuksia toimitusten onnistumisesta.

        Paitsi että ei ole. Tuohan näyttää jonkun yksityisen pykäämältä sivulta, josta ei edes ilmene, kuka tai mikä sitä ylläpitää. Sinne voi siis kuka tahansa ilmeisesti kirjoittaa mitä tahansa. Millään tavalla ei kontrolloida, onko tilanne ollut se, mitä kirjoittaja väittää. Eikä toista osapuolta tietenkään kuulla. Mitään luotettavuutta tuollaisella sivustolla ei ole. Mutta saahan sitä toisten epäonnistuneita kokemuksia tai hyviä keksittyjä tarinoita mielikseen lukea.


      • petettyx4
        tarkkasilmäinen kirjoitti:

        Paitsi että ei ole. Tuohan näyttää jonkun yksityisen pykäämältä sivulta, josta ei edes ilmene, kuka tai mikä sitä ylläpitää. Sinne voi siis kuka tahansa ilmeisesti kirjoittaa mitä tahansa. Millään tavalla ei kontrolloida, onko tilanne ollut se, mitä kirjoittaja väittää. Eikä toista osapuolta tietenkään kuulla. Mitään luotettavuutta tuollaisella sivustolla ei ole. Mutta saahan sitä toisten epäonnistuneita kokemuksia tai hyviä keksittyjä tarinoita mielikseen lukea.

        hahhahahah kylläpä naurattaa nämä kaikki kohtalotovereiden kommentit :D
        Itse tilasin sohvan, ruokailupöydän ja tuolit ja sängyn samalla kertaa. Kaikki tuotteet luvattiin elokuun loppuun mennessä, milloin olin uuteen asuntoon opiskelujen perässä muuttamassa.

        Nukuin vielä syyskuun toiselle viikolle ilman saapuneita tuotteita, PATJALLA. Pari viikkoa tuota helvettiä kesti, kunnes maskusta tuli viesti: Saapumanne tuotteet olivat saapuneet. Soittelin sinne ja sohva tuotiin kotiinkuljetuksella. Sänky ja ruokailupöytä olivat vielä hukassa!
        Vittu että alko hajottaa jo tuossa vaiheessa, joka viikolle lupasivat tavarat aina uudestaa ja uudestaa eikä niitä sit näkynyt. Vasta noin kuukauden myöhässä tuo sänky tuli ja pääs eroon noista huonoista yöunista. Toivat samalla ruokailuryhmä tuolit. Pöytää odottelen edelleen. Olen odotellut elokuun loppuun varmaksi luvattua ruokapöytää jo noin 4 kk. Aivan saatananmoinen läppä koko yritys. Se on taas "luvattu" ensi viikolle mutta saa nähädä mitä siitä tulee. KOKO AJASTA LUPASiVAT 70€ KORVAUKSIA! 1500€ edestä tavaraa ostin. Valitin aivan helvetisti asiasta sillä onhan toi summa aivan saatanan mitätön, ja sain sen tingittyä 135€:hen kaikki kotiinkuljetukset veloituksetta. En ole silti tyytyväinen. Jos tavaroita ei olisi luvattu aina seuraavalla viikolla saapuvaksi olisin käynyt ostamassa muualta. Onhan toi nyt ihan jäätävää toimintaa. Vinkkini siis Maskusta ostaville, ÄLKÄÄ IKINÄ TILATKO KO. YRITYKSESTÄ MITÄÄN MITÄ ETTE SAA LIIKKEESTÄ MUKAAN! Tietenkin jos haluatte sohvapöydältä syödä puoli vuotta niin :D


      • Kypsänä
        petettyx4 kirjoitti:

        hahhahahah kylläpä naurattaa nämä kaikki kohtalotovereiden kommentit :D
        Itse tilasin sohvan, ruokailupöydän ja tuolit ja sängyn samalla kertaa. Kaikki tuotteet luvattiin elokuun loppuun mennessä, milloin olin uuteen asuntoon opiskelujen perässä muuttamassa.

        Nukuin vielä syyskuun toiselle viikolle ilman saapuneita tuotteita, PATJALLA. Pari viikkoa tuota helvettiä kesti, kunnes maskusta tuli viesti: Saapumanne tuotteet olivat saapuneet. Soittelin sinne ja sohva tuotiin kotiinkuljetuksella. Sänky ja ruokailupöytä olivat vielä hukassa!
        Vittu että alko hajottaa jo tuossa vaiheessa, joka viikolle lupasivat tavarat aina uudestaa ja uudestaa eikä niitä sit näkynyt. Vasta noin kuukauden myöhässä tuo sänky tuli ja pääs eroon noista huonoista yöunista. Toivat samalla ruokailuryhmä tuolit. Pöytää odottelen edelleen. Olen odotellut elokuun loppuun varmaksi luvattua ruokapöytää jo noin 4 kk. Aivan saatananmoinen läppä koko yritys. Se on taas "luvattu" ensi viikolle mutta saa nähädä mitä siitä tulee. KOKO AJASTA LUPASiVAT 70€ KORVAUKSIA! 1500€ edestä tavaraa ostin. Valitin aivan helvetisti asiasta sillä onhan toi summa aivan saatanan mitätön, ja sain sen tingittyä 135€:hen kaikki kotiinkuljetukset veloituksetta. En ole silti tyytyväinen. Jos tavaroita ei olisi luvattu aina seuraavalla viikolla saapuvaksi olisin käynyt ostamassa muualta. Onhan toi nyt ihan jäätävää toimintaa. Vinkkini siis Maskusta ostaville, ÄLKÄÄ IKINÄ TILATKO KO. YRITYKSESTÄ MITÄÄN MITÄ ETTE SAA LIIKKEESTÄ MUKAAN! Tietenkin jos haluatte sohvapöydältä syödä puoli vuotta niin :D

        Ostin itse Maskusta lipaston ja senkin. Toimitusaika oli lyhyt, vain pari päivää, mutta tuotteet toimitettiin perille rikkinäisinä! Ensi viikolla luvattiin toimittaa ehjät tilalle. Saapa nähdä...Ei vaikuta näiden aiempien viestien perusteella kovin lupaavalta. Nyt on sitten eteisessä tilan tukkeena kaksi massiivista rikkinäistä huonekalua, jotka olen maksanut. Ainakaan en koskaan enää maksa mitään, ennen kuin on toimitettu kotiin asti, ehjinä.


      • Feikkisivu - varokaa
        MairieTT kirjoitti:

        Huonekalutoimittajien luotettavuuden vertailuun on hyvä tuo http://www.huonekalureklamaatio.com/ sivusto. Siellä käsitellään huonekalujen ostajien kokemuksia toimitusten onnistumisesta.

        Taitaa olla itse sivun omistajan puffi


    • en enää osta maskust

      Olisinpa lukenut nää keskustelut ennen kuin menin sen sängyn maskusta tilaamaan... Tosiaan neljä viikkoa odottelin sänkyä. Nyt sain jonkun sängyn, joka sekin tosin on väärä ja petari puuttuu! Lupailivat soitella tänään että koska oikea sänky tulee. Eipä oo soittoa kuulunut, ja näiden keskustelujen pohjalta voin arvata ettei soittoa kuulukaan... Pitää itse vaan soitella perään.............

    • ex-asiakastoiseen

      Maskun yhteydenotto -sivut!
      Aihe -valikko on hieno; palvelu, toimitus jne. Yhteystieto sopimusnumeroineen oikein kiva sivu. Miksi sivut ovat muuten olemassa, herää kysymys. PALAUTTEESEEN EI VASTATA! Vastausta en ole saanut. kirjallisen reklamaationkin osoitin Veera Sukarille. Siihenkään ei ole vaivauduttu vastaamaan millään tavoin. Saatikka, että oltaisiin pahoillaan tapahtuneesta. Mutta... kuinka voi odottaa hyvää asiakaspalvelua myymälähenkilöstöltä, koska johtokaan ei sitä taida. Arvot p...stä!!! Palautukaa maan pinnalle, työtä tekemään, edes hyvällä ja rehellisellä tasolla, ois ihan kaupallisen alan vähimmäis vaatimus ja asiakkaiden odotuskin.

    • Masku toimii

      Sain kamat ajoissa, ja olin tyytyväinen palveluun!

    • jykä69

      hieno firma perkele kaikki toimii

    • Valehtelua!

      Ostimme Petikon Maskusta kerrossängyn heinäkuussa. Myyjä oli soittavinaan tehtaalle ja sanoi linjaston olevan auki lomienkin aikana, joten toimituksessa kestää normaalit 2-3 viikkoa. Kolmen viikon jälkeen soitin, jolloin kertoivat sängyn tulevan seuraavalla viikolla. Kun ei vieläkään kuulunut soitin tehtaalle, jossa kerrtoivat olleensa täysin kiinni ostoviikon sekä sitä seuraavan. Myyjä valehteli siis päin naamaa.
      Maskun reklamaatiopäällikkö soitteli ympäriinsä ja sanoi sängyn olevan varastossa huomenna ja kuljetuksen ottavan yhteyttä. Eivät ottaneet. Katsellaan maanantaihin ja soittokierros jatkuu.
      Kunnon kusetusta koko kauppa kun valehtelemalla aloitetaan. Asiasta löytyy kauppakirja todisteeksi.

    • Maskuun tyytyväinen

      Minulla on vain positiivisia kokemuksia Maskusta. Myyjä vaikutti asiantuntevalta ja palveli muutenkin hyvin. Tuotteet olivat saapuessaan oikeat (no, sohvan jalkoja lukuunottamatta, mutta ne tulivat suoraan tehtaalta postipakettina todella nopeasti reklamaatiosta). Toimitusajaksi sanottiin 6 viikkoa, mutta myyjä kertoi myöskin, että todennäköisesti venyy 8 viikkoon. Niinhän se sinne reiluun 8 viikkoon venyi. Kyse oli Belluksen sohvasta ja Pohjanmaan ruokapöydästä. Ruokapöytä olisi ollut Maskussa jo aiemmin, mutta sohvaa odoteltiin (tuli nimittäin kotiinkuljetuksella n. 100 km:n päähän liikkeestä ja siksi tavaroiden toimitus yhtaikaa). Sukulaiseni työskentelee aivan toisessa huonekaluliikkeessä ja kertoi, että Belluksen toimitusajat venyvät jatkuvasti. Bellushan valmistaa tuotteita useammalle huonekaluketjulle. Ei siis ole aina huonekaluliikkeen vika, jos toimittajat sähläävät eivätkä pysty noudattamaan sovittuja aikatauluja. Minä sain kuitenkin realistisen arvion tuotteen saapumiselle. Olen myös tottunut aiemmin siihen myös muiden liikkeiden kohdalla, että tuotteet aina TILATAAN eli valmistetaan tyyliin tilausten mukaan. Hyvästi siis se aika, kun tavaran sai heti mukaansa (Ikealle tästä 10 pistettä!) Nyt odotellaan sänkyä saapuvaksi, tilaus Maskusta jälleen. Saas nähdä, kuinka kauan toimitus kestää. Tähän asti olen ollut tyytyväinen. Maksuun on pakko kommentoida, että olen kyllä melkein aina maksanut tuotteet etukäteen (myös muissa huonekaluliikkeissä) ja siis siinä tapauksessa, jos tuotteet toimitetaan kotiin. Aina ovat myös tarjonneet toista vaihtoehtoa, mutta koska asun suhteellisen kaukana liikkeestä en kehtaisi ajaa uudelleen 100 kilometriä pelkän maksun vuoksi.

    • Paskat Maskusta

      En ole ostanut enkä osta mitään Maskun huonekaluliikkeestä... Lähimmässä Maskussa on myymäläpäällikkönä yksi kusipää, joka aiemmin aivan toisessa asiassa kusetti suoraan. Ei ollut vielä silloin siellä, mutta muistini on pitkä :)

      Jos kaupassa ei ole sitä mitä juuri silloin tarvitsen, haen toisesta...son jämpti nih!!!

    • Valehtelua!

      Juuri tuollaiset kusettajat taitavat olla Maskun rekrytoinnin kohteena. Tämän päiväinen meriselitys sängyn viivästymiselle on etteivät tiedä onko sänky jo varastolla vai ei - pitäisi kuulemma olla.
      Viime vuosituhannella saattoi olla varastoja, jossa tavaraa ei oteta vastaan ja syötetä tietoja samantien koneelle. Sinnehän voi viedä vaikka konteittain perunaa ja luulevat ottaneensa vastaan sohvia jos noin toimivat kuten sanovat. Kerrassaan uskomatonta toimintaa ja hätävalehtelua. Eipä ole ollut vielä ainottakaan puhelua liikkeenseen tai reklamaatiopäälikölle, joka ei päättyisi änkytykseen. Sääliksi käy reklamaatiopäällikköä kun muut valehtelevat minkä ehtivät.

    • Hermonsa menettänyt

      Seinäjoen maskusta tilattu Belluksen sänky heinäkuun alussa. Olikohan 7.p. Noh, neljä viikkoa MAX sanoi myyjä, kun tätä tilausta tein. Käskin sen tehdä tarjouksen sängystä, jonka todettiin hyväksi, bellus 180cm ja 1060e tuli tarjoukseksi. Eli siis joku 2500e sänky raakileena, ei rosteria, ei sisustusvärejä tms.

      Sanoin että maksaisin käteisellä sen sitten kun noudetaan se.

      Johon myyjä..:
      " Eeeei, oikein mielellään.. tein sellaisen tarjouksen, että otan takkiin siinä ja saan vielä varmasti noottia pomolta, että paras on jos laskun teen tästä. Maksat sen sitten sitä kautta pois.."

      Minä:
      - Ookoo, laskun maksan sitten.

      Myyjä
      - Toimitusaika on tosiaan se maksimi 4vko ja tuotteen saat noutaa täältä sitten itse.

      Minä:
      Oukei.

      Myyjä:
      Tarttis sun tietoja työpaikoista ymsyms.

      Minä:
      Et kai sinä luottokorttia mulle tilaa siinä, johan tästä oli puhetta että emme tarvitse sitä.

      Myyjä sen sitten laittoi tulemaan lähes väkipakolla, ei tällaisesta laskusta ollut puhetta!

      Nyt on aikaa mennyt jo 6vko ja viikko 7 alkanut. Olen soitellut kahteen kertaan tuonne liikkeeseen, vko 5 aiheena myyjällä oli: Hämeenlinnan keskusvarasto täynnä, tehdas ei voi lähettää niitä tänne, kun ne koodataan siellä. Oli kuulemma sanonut tehtaalle että ei ole sama missä se koodataan, lähettäkää tänne vain.

      "tulee tämän viikon torstain kuormassa sitten!" Eli vko 5

      Vko 6 alkoi, soittelin perjantaina sinne, ei sitten tullut vko 5, eikä tullut sitten vko6. Missä on vika? Annoin mielipiteeni puhelimessa ihan takuuvarmasti niin että ymmärsi missä mielentilassa alkaa hermoni olla, kun selkä on niin paskana! Myyjä sanoi että " soitan takasin kohta,soitan tehtaalle että alkaa mennä asiakkaalla hihat jo..Mä soitan kohta sulle, okei moi!"

      ...puhelua ei koskaan tullut...


      Tämän viikon odotan vielä nätisti ja jos sitten ei ala kuulumaan, niin menen liikkeeseen ja annan äänekkäästi palaa, niin että muut asiakkaat ymmärtävät kiertää sukarin kusetusliikkeen kaukaa!

      Ainiin, ja ettei tule väärinymmärryksiä, ei ole ensimmäinen kerta kun viivästymisiä tulee ko. liikkeen toimesta.

    • Ei ikinä enää sinne!

      Ostin sohvan ja sohvapöydän kuljetuksella. Sohva myöhästyi sovitusta ajankohdasta vain pari viikkoa, mutta sohvapöytä yli viisi viikkoa. Sohvassa oli jalkojen kiinnitystä varten porattu reiät vääriin kohtiin, mutta fiksattiin ne itse. Sohvapöytä oli ilmeisesti matkannut kiinasta samassa kontissa kananrehun kanssa, sillä haisi ihan törkeästi, mutta onneksi tuulettamisella saatiin hajut häipymään. Vähän reilu vuosi meni ja sitten sohvan jousisto hajosi kiinnityksistään. Tässä on nyt viisi viikkoa takuttu sen korjaamisen kanssa. Koska mitään tietoa ei liikkeeltä päin tule minulle, joudun itse soittelemaan perän (yllättäen maksulliseen palvelunumeroon) ja viimeksi eilen lupasi myymäläpäällikkö soittaa tilanteen etenemisestä mulle takaisin, mutta sitä puhelua odotellaan edelleen.

    • varastotäti

      "Viime vuosituhannella saattoi olla varastoja, jossa tavaraa ei oteta vastaan ja syötetä tietoja samantien koneelle. Sinnehän voi viedä vaikka konteittain perunaa ja luulevat ottaneensa vastaan sohvia jos noin toimivat kuten sanovat. Kerrassaan uskomatonta toimintaa ja hätävalehtelua."

      Monessa paikassahan homma toimii niin, että tottakai lavat otetaan vastaan heti, ei sille kuskille voi todeta, että tuo sittenkin ensi viikolla. Ne kirjataan koneelle saapuneeksi, tämän jälkeen ne siirretään varaston takanurkkaan odottelemaan vuoroaan. Jos paketista sitten jonkin ajan päästä löytyykin perunoita vaikka muuta oli tilattu, niin sitten reklamoidaan toimittajalle. Jos paketista löytyy tilattu tuote niin sitten ne naputellaan koneelle ja saldoon ja vasta sen jälkeen sen näkee, että ovatko tuotteet varastossa ja paljonko niitä on tullut ja paljonko on saldossa. Pikatilaukset onkin sitten asia erikseen, koska ne on tarkoitus saada asiakkaalle heti eli puretaan yleensä samana päivänä ja naputellaan koneelle ja ilmoitetaan heti asiakkaalle.

      Niin ja varmasto käytäntöjä on monia ja paikoissa joissa liikkuu vähemmän tavaraa niin on tilaa purkaa tavarat heti.

      Terveisin,
      varastotäti (ei kuitenkaan maskussa työskentelevä)

    • EI Maskulle

      Liitynpä tähän Masku-valittajien joukkoon suureen:
      Tilasimme helmikuussa sohvan ja eteisen penkin Petikon Maskusta. Myyntitilanteessa myyjä haukkui entistä työnanatajaansa Suomi Soffaa minkä kerkesi ja kehui, kuinka hyviä sohvia tehdään Virossa Belluksen tehtaalla, josta Maskun sohvat tulevat. Toimitusajaksi luvattiin 4-6 viikkoa ja tuotteet saapuivatkin vain viikon myöhässä. Haimme ne varastolta ja kotona huomasimme, että sohva oli tehty väärällä kankaalla (HUOM! Tarkistakaa tavara aina jo ennen kuin kuskaatte ne kotiin, älkää olko tyhmänluottavaisia, kuten me!) Penkki oli sentään ok.
      Uusi sohva oikealla kankaalla lähti pikatoimitukseen, väärän saimme pitää käytössä uuden tuloon asti. Kun uutta sohvaa ei kuulunut parissa kuukaudessa, aloimme soittelemaan. Myyjä ei saanut (ylläri, ylläri) tehtaalta ketään kiinni ja lupasi selvittää asiaa. Koskaan ei luvattua puhelinsoittoa kuulunut. Kun soitimme uudestaan myyjä lupaili sohvaa piakkoin ja alennusta 20 % myyntihinnasta.
      Seuraavan valituksen jälkeen (välissä jälleen lukemattomia soittoja, joihin ei vastata ja lupauksia soittaa seuraavana päivänä) sohva luvattiin toimittaa ennen juhannusta. No eipä tullut. Heinäkuun lopussa sanoimme, että jos sohva ei ole meillä kuukaudessa, kauppa puretaan. Myyjän kanssa keskusteltiin jo 50 % alennuksesta, mutta mitään ei varsinaisesti luvattu. Sohva ei ilmestynyt kuukaudessa, joten aloimme jälleen soittelemaan Maskuun peruaksemme kaupan. Kumpikaan, ei myyjä eikä Petikon Masku, vastannut puheluihin muutamaan viikkoon. Kun vihdoin saimme jonkun Maskun liikkeestä kiinni, kertoi hän, että "joo teiän sohva on jo pari viikkoa ollut varastolla. Meillä on logistiikkafirmalla vähän ongelmia" (olisimme itse voineet hakea sohvan varastolta, jos vaan joku olisi ilmoittanut sen saapumisesta). Saimme lopulta myyjänkin kiinni ja hän lupasi neuvotella alennuksesta. Pian meille soitti joku toinen tyyppi, joka tarjosi hyvitykseksi tekstiilihoitosettiä. "Kiva, kiitti!" Saimme lopulta hänet suostumaan jo keväällä sovittuun 20% alennukseen. Kertaakaan hän ei ilmaissut olevansa pahoillaan.
      Noh, sohva saatiin sitten muutamassa päivässä (nyt siis elettiin jo syyskuuta) ja kappas, nyt oli oikea kangas, mutta selkänojatyynyt väärät! Soitimme heti alennuksista purnanneelle miehelle, joka vetosi Murphyn lakiin: Kun jokin menee pieleen, tuppaa kaikki menemään pieleen! Hyvät selitykset Maskulla! Hän lupasi huimat 40 euroa lisäalennusta ja sanoi hoitavansa meille uudet tyynyt.
      Saimme tänään (lokakuun 5.) uudet tyynyt vain todetaksemme, että ne ovat täsmälleen samat kuin ne, mitkä viimeksi saimme. Eli siis vääränlaiset! Huomenna puramme kaupan.
      Jos vaan tällä pitkällä tarinalla saan ketään varoitettua ostamasta Maskusta tilaustuotteita, niin sen kirjoittaminen on ollut vaivan väärti. Asiakaspalvelu Maskussa on ollut aivan surkeaa, emmekä siis saaneet oikeaa tuotetta edes yli 7 kuukauden odottelun ja kolmen väärän toimituksen jälkeen. Kukaan Maskulta ei ole pahoitellut asiaa, eikä pyytänyt anteeksi.

    • Masku TOIMII

      On pakko saada käsirahan kappasummsta jos asiakas vaikka tilaa jotain noutona liikkeestä. Sanotaan vaikka että tilaat sohvan ja sanot että maksat sitten kun se on tullut , eihän myyjä voi olla varma että asiakas tulee edes hakemaan sohvan. Ja silloin se jää varastoon ja se maksaa paljon likkeelle ja se haittaa myyjän provisiota! Eli on pakko saada käsiraha ainakin että asiakas varmasti tulee hakemaan tilaamansa sohva tai mitä tahansa.

      • "On pakko saada käsirahan kappasummsta jos asiakas vaikka tilaa jotain noutona liikkeestä. Sanotaan vaikka että tilaat sohvan ja sanot että maksat sitten kun se on tullut , eihän myyjä voi olla varma että asiakas tulee edes hakemaan sohvan. Ja silloin se jää varastoon ja se maksaa paljon likkeelle ja se haittaa myyjän provisiota! Eli on pakko saada käsiraha ainakin että asiakas varmasti tulee hakemaan tilaamansa sohva tai mitä tahansa."


        Älä puhu paskaa! Kun kauppasopimus on tehty ja tavara on toimitettu ja vastaanotettu, voi myyjä hakea rahansa vaikka perinnän kautta.


    • ent. myyjä, asko

      valitettavasti suurin osa huonekaluista on tilaustuotteita, jos halutaan valita kankaat tai nahkat mieleisiksiin. Eri asia on, että kaupantekohetkellä pitää olla tarkkana, että tilataan tuote oikein ja kerrotaan mistä tehtaalta se tulee ja milloin.

      Suurin osa sohvista ainakin tulee itäisistä halpatyövoima -maista, ainakin maskulla ja sen finlandia-apunimellä, askolla, sotkalla, stemmalla, ikealla, kruunu-kalusteella, vepsäläisellä jne. Toimitusten kanssa myyjätkin ovat ihmeissään.

    • Varokaa Maskua!

      Ostimme Lanternan (Hki) Maskusta Como-Nordling kulmasohvan, h 2700e. Sohva näytti ja tuntui liikkeessä hyvältä ja laadukkaalta, joten teimme kaupat.

      Toimitus oli kyllä ajallaan, eilen iltapäivällä, mutta sohva tuli rakennusarjana (ei mitään mainintaa kaupantekotilanteessa), jota en pystynyt yksin kasaamaan, vaikka olisinkin ollut terveselkäinen. Jalathan vielä pyörittelee paikalleen, mutta sohvan eri osien liittäminen "peltikoukkuihin onkin sitten eri asia. Porukalla se onnistui. Lisäksi kaksi jalkaa puuttui.

      Divaanin pakkauksessa oli vain kaksi jalkaa - myyjän ajatus on kai että em kahdella ruuvilla vaneriin ruuvatut kaksi peltihimpulaa kantaa aikuisen painon sohvan kulmassa. Divaanin kulma asettuikin n 2cm alle muun sohvan reunan alapuolelle. Eli se oli jo silminnähden nurkkaan päin laskeutuva.

      Mutta - ei siinä vielä kaikki :D.

      Divaanin pohjaa katsoessani, huomasin, että se oli koottu kahdesta nojatuolin levyisestä elementistä ja tyyliin vaneria rimaa ja yksi pieni läpipulttaus. Epäilin, ettei tule kestämään pidemmän päälle. Mutta yllätyin. Divaani räsähti poikki jo ensimmäisen kerran sille istuessani. :D :D!

      Vaimon jo aikaisemmin puhelimitse reklamoidessa toimituksesta, oli nuorten miesten käytös ala-arvoista ja asiakasta vähättelevää. Sohvan katkettua otimme siitä valokuvat ja menin liikkeeseen tekemään kovaäänisen reklamaation.

      Vieressäni asioi pariskunta, joka oli jo viidettä kertaa tivaamassa tavaroitaan. mies kysyikin minulta, olenko vasta ensimmäistä kertaa valittamassa ja totesi heti perään, että minulla on vielä pitkä tie edessä.

      Kun nyt katson ko sohvaa päivänvalossa, niin vituttaa, kun selkänojan tyynyt ovat kuin perunapusseja ja niiden saumat ovat kuin juosten kustu. Muut laatupuutteet selvinnevät lähitulevaisuudessa.

      Mielestäni Maskun toiminta tuntuu jo petokselta.

      • ex-maskulainen

        miksi ostit kiinalaisen sohvan ?


      • minä kaiken kokenut
        ex-maskulainen kirjoitti:

        miksi ostit kiinalaisen sohvan ?

        Taidat olla maskulainen kun noin hehkutat sen puolesta. Masku ja sen myyjät ovat huijareita pahimmasta päästä, heille kelpaa ainoastaan RAHA ja sekin mahdollisimman suuri. Asiakaspalvelu ja toimitusajat ovat syvältä....


      • Huijattu
        minä kaiken kokenut kirjoitti:

        Taidat olla maskulainen kun noin hehkutat sen puolesta. Masku ja sen myyjät ovat huijareita pahimmasta päästä, heille kelpaa ainoastaan RAHA ja sekin mahdollisimman suuri. Asiakaspalvelu ja toimitusajat ovat syvältä....

        Voi ...tana kun täällä linjoilla roikkuu tyhmiä ihmisiä. Miten kukaan täysijärkinen voi puolustella Maskua?Minäkin tyhmä menin ostamaan sieltä sängyn, joka monien mutkien ja piiiiiiitkän odottelun ja puhelisoittojen jälkeen viimein tuli kuin tulikin perille. Tosin se kannettiin makuuhuoneeseen ja kun minä sitten kyselemään että ettekö auta sen kokoamisessa. Vastaus oli tyly :Ei. Yritin vielä kertoa, että kun minulla on tuo selkä murtunut ja joutuisin sen yksin kokoamaan....Kyseessä oli jenkkisänky, ei siis ihan pieni juttu.

        Muuten, odottelen vielä kauppaan kuuluvia lisätavaroita, joita myyjä itse lupasi.

        Enää ikinä koskaan milloinkaan en mene lähellekään Maskua. Mikäli niin teen hommatkaan minut hoitoon. Voi Sukari minkä meille asiakkaillesi olet mennyt tekemään. Oletko laskenut niin, että huijataan niitä kerran oikein viimeisen päälle aina uusia tyhmiä lisää tulee?


    • En myös osta enään

      Taitaa olla loppuluisun alkua.

      Liikemies Toivo Sukarin huonekalubisneksen emoyhtiö Masku Kalustetalo Oy teki tappiota viime tilikaudessa viisi miljoonaa euroa.

      Maskun Kalustetalo on Masku-konsernin suurin yksikkö, jolla on Suomessa 50 liikettä ja neljä Ruotsissa sekä Baltiassa.

      Sukarin liiketoimien koko kuva on vielä hämärän peitossa, sillä hän ei ole toimittanut koko konsernin viime vuoden tilinpäätöstä Kaupparekisteriin.

      Sukarin Masku-konserniin kuuluu muun muassa Masku Koti-ketju, joka on ollut hurjasti tappiollinen jo useamman vuoden.

      Tappiokierre on pakottanut Sukarin rahoittamaan toimintaa lainoilla, mikä näkyy yhtiön nettovelkaantumisasteessa, joka tuplaantunut viidessä vuodessa.

      Balance Consultingin analyysin mukaan vuonna 2005 nettovelkaantumisaste oli ainoastaan 58 prosenttia. Nyt nettovelkaantumisaste on jo 115 prosenttia.

      Samaan aikaan Maskun käytettävissä oleva kassa on valahtanut kymmenestä miljoonasta eurosta kahteen miljoonaan euroon. Vaikka Maskun Kalustetalo Oy:n tulos oli reilusti tappiollinen, niin vakavaraisuus omavaraisuusaseella mitattuna oli edelleen tyydyttävät 40 prosenttia.

      Kova velkaantuminen tarkoittaa kuitenkin sitä, että Sukarin on hankala saada enää järkevähintaista rahoitusta huonekalubisnekseensä.

      Myös yhtiön liikevaihto laski tilikaudella 116,5 miljoonaan euroon 127,4 miljoonasta.
      VASTAA
      Jaa viesti Ilmoita asiaton viesti

    • onni15

      Voiko ihmisiä huijata ilman, että siitä koituu seurauksia? Näin Masku on tehnyt ja luistaa velvollisuuksistaan koska viranomaiset ei puutu sen toimintaan.

    • kulj.yhtiön kasaaja

      voi huijattua...
      Huonekaluja ostettaessa sovitaan kuljetuksesta ja kokoamisista. Jos ne sovitaan kuuluviksi kauppaan, kuljetusliike niin myös tekee, jos kauppaa tehdessä ei ole sovittu kokoamista, kuljettajat eivät sitä tee sitten, kun tavarat kotia viedään.
      Kaikki kuljetukset ja kasaukset saa maksamalla siitä, kukaan ei tee töitä ilmaiseksi.
      Jotkut asiakkaat säästävät vähän kaupantekohetkellä ja eivät osta kasauspalvelua, sitten valittavat ja haukkuvat, kun kuljettajat sopimuksen mukaan jättävät huonekalut paketissa.
      Järkeä hyvät ihmiset tekoihin ja kommentteihin.

    • Huijattu

      kul.yhtiön kasaaja...
      Mitä sinä tapauksestani tiedät. Ellet sitten ollut juuri tuo kyseinen kuljettaja. Tyhmälle ostajalle kauppiaan tulisi kertoa erilaisista palveluista. Nyt ei kerrottu, vaikka itse kerroinkin ongelmastani. Mitäs siihen sanot? Kipeän selän vuoksi tarjottiinkin juuri tuota kallista,painavaa sänkyä, kokoamispalvelusta ei puhuttu mitään. Ihan vain tiedoksesi, en ole joka päivä ostamassa uutta sänkyä. En edes joka toinen vuosi, joten en tiennyt että mainitsemastasi asiasta. Tyhmä nainen. Olisin toki voinut maksaakin sinulle mikäli ystävällisyyttäsi olisit toverisi kanssa koonnut sängyn. Se ei kahdelta raavaalta mieheltä olisi kauaa vienyt. Näinhän se todellakin on, apua ei saa, jollei siitä erikseen maksa. Nyt olen senkin oppinut. Sinua en haukkunut silloin kun sängyn toit. Mikäli luit kirjoittamani tekstin tarkkaan huomasit varmaan etten haukkunut sinua silloin enkä liioin nytkään.
      Keskustelumme on varmaakin nyt ohi.

      • Bukari

        Surkee firma. Ei toimi mikään!!


    • Toiveikas

      Olen myös tilannut sängyn Maskusta, ja muuta pikkusälää. Saa nähdä tuleeko viimestään ensi viikolla.

    • Hermonsa menettänyt

      Ostin tuon belluksen viime vuonna, oma viestini kauppakokemuksesta muutama viesti yöspäin.


      Patja kuoleentui puolessa vuodessa. Siis ihan kuopille. Kovuudet Extra hardit. Saatiin takuusta uusi ja vähän laitettiin miedommat kovuudet, hard ja medium. No, kuinka ollakkaan, se on nyt taas kuoleentunut.

      Oli myyjän selityksenä että jousitoimittaja on vaihtunut ja ongelmia sen kanssa... Ei HELVETTI se kuulu mennä niin että yli tonnin sänky kuoleentuu normaalilla elämisellä puolessa vuodessa.

      Kokeilpaapa omia sänkyjänne. Kontatkaa sängyn päällä poikittain ja tunnustelkaa polvien ja käsien painumista sängyn sisälle. Sen jälkeen kokeilkaa maata poikittain, tunnette takuulla kuinka sänky on painunut muodottomaksi..


      IKINÄ EN OSTA YHTÄÄN MITÄÄN TUOTETTA MASKUSTA! En sitten saatanan pientä kynttilänjalkaakaan! Karmeaa paskaa koko liike täynnä.. Kiitos, mutta ei kiitos. Ja kiitos maskulle kun selkä ja hartiat paskana tuon paskasängyn takia.

      Vois viedä tuon sängyn Maskun liikkeeseen ja sanoa että "vittu kun teillä on loistavat sängyt, viekää kotiinne, saatte ilmatteeksi."

      Nyt on tilattu uusi sänky ja huomenna saapuu. 1,5vk toimitusaika. Ilmakennopatja, 2500e.

    • Toimitus myöhässä

      Täällä odotellaan myös huonekaluja, joiden piti tulla viime kuussa. Kuulemma on siellä varastossa ollut kaikki tavarat aina, kun on perään kyselty, mutta kuljetusta ei vielä ole parissa viikossa järjestynyt. En suosittele kenellekään Maskuun menemistä ja tällä menolla yrityksen konkurssi varmasti lopettaakin kusettamisen melko pian. Ja se on aivan oikein!

    • apa3

      onnea vaan sulle.

      • Sohvan sisus pask...

        Maskusta ostettu "tarjoussohva" on sisältä ihme paskaa. Sohva haisee tunkkaiselle eikä haju häivy. ½ vuotta nyt kulunut. Kun avasin yhden pehmusteen sisällä jotakin jätevaahtomuovia sulattuna, jossa mustia möykkyjä. Mitä myrkkyä? Myyjän mukaan sisus oli vaahtomuovia, kun ostettaessa kysyin.
        Olisihan tämä pitänyt arvata. Harmi etten lukenut näitä kokemuksia täältä.
        Vien tämän tutkittavaksi. Hiljakkoihan jostakin kaupasta oli myyty "kiinalaisia myrkkytuoleja", jotka poltti ihmisten selät. En ole aiemmin istunut tällä sohvalla, kun oli tv-tuoli. Eihän tästä mitään tule. Kannattaa varoa. On vuodesohva.


    • koo otassa

      Helvetin masku! yritin tänään perua kaupan, kun toimitus on venähtänyt siitä mitä luvattiin. pokkana myyjä sanoi että kauppaa ei voi purkaa. kyllähän voi. kuluttajaneuvojan sivuillakin tämä todetaan vaikka siinä sopimurikko tulisikin, niin kyllä voi purkaa jos tuotetta ei ole a) toimitettu b) maksettu.. aikaa minun tapauksessani ei ole kylläkään mennyt kuin muutama päivä, mutta alkaa korpeamaan moisen puljun käytös. maskuhan nykyään toimittaa itellan kautta tuotteet ja aika tehokkaasti laittavat itellan syyksi kaikkinaiset ongelmat. aion olla suoraan yheydessä kuluttajaneuvojaan huomenna. ja se asenne myyjällä! ei edes pahoitteluja viivästyksen myöhästymisestä! harmittaa että ko. "huonekalukauppaan" edes menin.

    • Hyvää ruokahalua

      Ostettiin parisen kuukautta sitten noin 1500 euron edestä tavaroita. Iso vaatekaappi ja lasinen keittiöpöytä tuoleineen. Piti toimittaa joulukuun alkupäivinä. Kävi ilmi myöhemmin, että tilaus (maksettu) oli jäänyt jonnekin välimaastoon. No kaappi tuli muutaman viikon myöhässä, mutta pöytä ja tuolit HUKASSA. Myyjässä ei liene syytä, mutta jakeluporras (kuljetus kotiin) on hukannut em. huonekalut. Nyt etsitään kalusteita kuumeisesti. Joulun ruokailut syödään ilmeisesti lattialla.

    • SyöIlmanTuoleja

      Jatkuu jatkuu. "Näppäilyvirheen" takia toimitusaika kaksinkertaistuu. Myyjäpojat mukavia, muttei se auta, jos tuotteita ei toimiteta sovitusti. Näköjään liikkeen tapa lupailla toimituksia, mutteivät pysty pitämään lupauksiaan.
      Amatöörimäistä ja epämiellyttävä muisto jää asiakkaalle. Ei ehkä ihan ekana uudestaan....

      • Varokaamaskua

        Jep. Nyt riitti selitykset ja muu kusetus. Sain peruttua kaupan ja nyt jännityksellä odotan, miten monta kertaa pitää rahojen perään soitella. Yhtään kertaahan maskusta ei ilmoitettu tilauksen myöhästymisestä. Itse sai joka selityksen jälkeen soitella, että joko tulleet. Ja mitä eriskummallisimpia selityksiä sieltä pukkas.
        Älkää ainakaan kesäkalusteita sieltä tilatko! Ehkä saatte ne syksyllä, ehkä ette saa niitä ollenkaan. Jos keskusvarasto on Hyvinkäällä, ja minunkin tilaamani tuotteet olivat kuulemma varastossa, niin ei riittänyt kaksi kuukautta tuotteen siirtämiseksi Hyvinkäältä Vantaalle!!!
        ISKU:sta ostin tuolit ja sain heti mukaan!


      • Eiljcdop

        Juu eivät tosiaan kertaakaan pahoitelleet.
        Älkää maksako ennen kuin tavara toimitettu!!!!!


    • Mearhe

      Tilattiin Maskusta sängyt (Bellus). Toimitusajaksi luvattiin 4-6vko. Nyt 9 viikon jälkeen sängyt on noudettavissa. Myöhästymisestä johtuen tingattiin kuljetus kaupan päälle. Aikaisempien viestien lähettäjien kokemusten mukaan tämä suoritus oli Maskulta siis ihan ok, vain 3 viikkoa myöhässä.

    • Euforis2000

      Ison ketjun huonekalukaupassa (ei koske Ikeaa) on se ongelma, että myyjä ei yleensä ole edes nähnyt tuotetta, saati tietäisi kaikista vaihtoehdoista. Myymälässä oleva malli voi olla ikivanha tai malli katsotaan tehtaan sekaisesta esitemapista. Maskun aneemisessa myynninhallintaohjelmistossa kirjoitetaan vapaamuotoisesti toiveita, kangas, jalat, jne..., tehtaalla sitten arpovat, mikä voidaan toteuttaa missäkin aikataulussa ja mitä ei voi tehdä lainkaan. Lopputulos on juurikin se mitä näissä tarinoissa on kerrottu. Ikeassa jokainen detalji on numeroitu ja vaihtoehtoja ei ole muita kuin mitä ohjelmistossa on määritelty valmiiksi ja mikä on varastossa. Tiedät lähes poikkeuksetta 100% varmuudella mitä saat. Jos et muuten pidä Ikean tyylistä, tähän on turha kommentoida, se on makuasia. Hinnoittelu on sitten jo eri juttu, Maskun alennushinnoittelu ei kestä päivänvaloa.

    • Mmmg

      Maskulla on myös ihan omat prosenttilaskut. Nyt heillä kampanja ja kaikki tuotteet muka 40% alennuksella. Todellisuudessa lähemmäs tonnin tavaroista alennus on muutaman euron!? Millähän laskimella tuolla nuo alennukset lasketaan. On kyllä pientä kuluttajan kusetusta.

    • ThFin

      Meilläkin on samat ongelmät kuin teillä kaikilla😡👎🏼

      • Mnongrata

        VAROKAA HUONEKALULIIKE MASKUA.
        Heidän toimituspäivät ovat vain viitteellisiä/arvioituja toimitusaikoja. Myyjä lupaa toimituksen Hyvinkään varastosta seuraavalle viikolle määrätyksi päiväksi ja tämä on aivan puppua. Myyjä ei pysty tarkistamaan onko toimitus lähtenyt Hyvinkään varastosta eikä edes pysty/halua tarkistaa asiaa. Huono on heidän järjestelmänsä ja vielä huonompaa palvelu.
        Kannattaa olla tarkkana ennekuin kassakone kilahtaa, eli ei ainakaan maksaa tuotetta etukäteen. (Enkä ole ainoa joka on odotellut luvattuja toimituksia kuukausi tolkulla.)
        Huomioi myös että et saa itsellesi mitään toimitusasiakirjaa, jolla voisit tiedustella lähetystä.


    • Deebee1

      Minulla on ihan sama kokemuksia.
      Ostin ruoka pöytä setti, toimitus kesti yli 2vk ja tuotteet ovat ihan erillainen. HUIJAUS

    • jotain_vialla_maskussa

      Tilasin tyhmänä maskusta sängyn, kun en tajunnut tarkistaa netistä kokemuksia. Toimituksen piti olla 11.12.2017, mutta tähän päivään mennessä (20.12.2017) ei ole sängystä kuulunut mitään.

      Olen nyt yrittänyt soittaa maskuun, mutta minua yhdistellään ja kukaan ei vastaa liikkeestä josta voisi varmistaa asiakaspalvelun mukaan toimitusajan.

      Olen jättänyt myös soittopyynnön, mutta minulle ei myöskään ole soitettu takaisin.

      Nyt lähestys sähköpostien kautta, mutta aika toivottomalta tämä touhu vaikuttaa kaikiltaosin.

      Olkaa varovaisia tämän putiikin kanssa tai ainakin näköjään saa varautua ongelmiin ja pitkiin toimitusaikoihin. Asiakaspalvelu on myös olematonta.

      • Vuodesohvassaeinukuta

        Ostin vuodesohvan vuodelaatikolla Maskusta. Vuodeosan alalaita alkoi repsottamaan, niitit näkyvät. Soitin Maskuun, jolloin työntekijä sanoi, ei siinä ole tarkoitus nukkua!!! Ei siinä nukuttukaan kuin ehkä kerta kuukaudessa, jos sitäkään. En osta enää Maskusta mitään.


    • MaskuHAisee

      Jos myyjä vastaa vuodesohvasta, ettei siinä ole tarkoitus nukkua...niin miksi sohvaa myydään VUODEsohvan nimellä eikä sohvan nimellä? Vuode viittaa nukkumiskäyttöön. Selvää kusetusta! Ja harvinaisen kiero ja TYHMÄ myyjä!


      Masku, kuten samantapaiset muutkin halvispuljuhuonekalufirmat (ikeaa lukuunottamatta) lähtökohtaisesti huijaavat asiakkaita, kiertävät veroja ja antavat koottuja selityksiä. Nissä työskentelevät myyjät ovat varmaan jotain pikkurikollisia tai ex-sellaisia tai yksinkertaisesti normaalia tyhmempiä tai narsisteja, koska ei normaalijärjellä ja rehellisyydellä omaava ihminen voisi tuollaisissa paskapuljuissa olla päivääkään töissä ja tiedostaen firman lähökohdat, selittää pokkana asiakkaille paskaa.

      Koska paskaa kohtelua saaneita asiakkaita on tuhansittain ympäri Suomea, eikö asiasta voisi nostaa ryhmäkanteen ja viedä se oikeuteen? Miksi tällaiset huijarifirmat saavat ihan vapaasti huijata Suomessa (täyttää rikoksen merkit selvästi) eikä kukaan tai mikään puutu siihen? Eikö tällaisita firmoista ja sen myyjistä voi tehdä poliisiin rikosilmoitusta siinä missä muistakin rikoksista?


      Jos kerran isot herrat, oikeuskanslerit ja lakimiehet eivät puutu huijarifirmojen paskakohteluun, niin silloin kansalaisten on tehtävä asialle jotain, yhdessä!

      Ryhmäkannetta, eduskuntaan kyselyä/aloitetta ja adresseja nimmarinkeruineen nettiin (ja sen jälkeen asian siirtäminen oikeustahoille tai eduskuntaan) näistä huijarifirmoista, joissa asiakkaita huijataan surutta ja joissa rahat viedään jonnekin veroparatiisimaihin ja tarjotaan tilalle myrkkysohvia ja paskoja sänkyjä ja rikkoutuneita huonekalunosia. Eihän tällainen peli vetele!

      Masku ei suinkaan ole VALITETTAVASTI ainoa. Koko huonekalubisnes Suomessa on samaa paskaa. Parempi ostaa käytetttynä tai kierrätyskeskuksesta halvalla kuin kalliilla kusetusfirmoista, jotka pimittävät tavaroita itsellään ja ottavat ostajien rahat ja eivät vastaa viesteihin ja puheluihin tai jos vastaavat, niin siten, ettei asioita kerrota kunnolla. Säälittävimpiä ovat näiden paskafirmojen työntekijät, jotka päivästä toiseen tekee työtä, jossa valehdellaan pokkana toisille ihmisille. Pahinta on, että vanhuksia huijataan surutta ja viedään heiltä olemattomilla kaupoilla (vanhus saa myrkkysohvan 3000 e.lla) sekä terveys etä rahat. Ja kukaan viranomainen ei puutu KUNNOLLA ja politiikoista osa on touhussa selvästi mukana, kuten Pekkarinen oli aikoinaan rahoittamalla yhtä paskalafkaa.

    • Nounou

      Maskun laskuopin mukaan 49€ -60%=20€! Heh heh

    • Anonyymi

      Ostin 18.elokuuta Kajaanin Maskusta kalusteita. Ei alkanut kuulua. Pistin postia myyjälle .Ilmoitti toimituspäiväksi 29.lokakuuta. Siis 2 kuukautta 11 päivää. Saa nähdä tuleeko ensin lasku vai "kalut".
      Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta että, ostan siitä kaupasta mitään.

    • Anonyymi

      MASKUN TUOTETURVAA!

      Olin ystäväni kanssa Maskussa ostoksilla HEINÄKUUSSA ja laskut tulivat nyt, (Ovat ottaneet oppia näköjään) koska tilaustyönä tuli Makuusohva kotimaiselta valmistajalta ja joka saapui muutama viikko sitten, mutta tuosta MASKUN Tuoteturvasta:

      Kaupan yhteydessä Maskun myyjä oli todella myyjä/(Myymäläpäällikkö)… hän myi Virolaiselle Suomessa asuvalle naiselle tuoteturvan sekä tuohon Sohvaan, että myös mekaaniselle nojatuolille 2x 149.00 euroa = 298.00 euroa
      Sohva nojatuoli joilla on olemassa pitkät tehdastakuut hän myi vielä päälle nuo tuoteturvat ja kun en silloin osannut laittaa Stoppia tuolle turvalle (Suomessa asuva Virolaisnainen ei tietenkään ymmärtänyt asiaa) niin myyjä/Masku Joensuu ei suostu perumaan tuota ”TUOTETURVAA” useista pyynnöistä huolimatta.

      Siis mihin tuota tuoteturvaa tarvitaan koska se on monta vuotta aivan turhake kun tehdastakuut vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä ja vioista pitkälle eteenpän !?

      Kopio Maskun sivuilta: >>>Takuu ei kata tuotteen virheestä johtuvia välillisiä vahinkoja tai sellaisia vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet tuotteen käytöstä.<<<

      MASKUN TUOTETURVA on em. viitaten selvästi asiakkaan ”RAHASTUSTA” myymällä tuota omaa Tuoteturvaansa Tehdastakuun alaisille tuotteille!

      Ja vieläpä tuollaisilla rajoituksilla omissa Tuoteturva ehdoissaan ”TAKUUU EI KATA VAHINKOJA JOTKA AIHEUTUU TUOTTEEN KÄYTÖSTÄ ! Mitä tuo Turva sitten kattaa ja tarkoittaa ?

    • Anonyymi

      En ole käynyt Kajaanin Maskussa enää kahteen vuoteen. Vieläkö on samat imelät myyjät myyntihommissa siellä. Kuulemani mukaan , jos tulee reklamaatiota niin eivät vie asiaa ollenkaan eteenpäin. Käsittämätöntä asiakaspalvelua ??

    • Anonyymi

      Viviimeinkinmmminkin miljoonan uhkasakko ovirheellisestä mainonnasta. Ensin hintoja nostetaan reippaasti ja sitten alkaa 70-90 prosentin ale. Sukari on täys huijari. Taitaa venäläinen nainen olla kallis elätettävä. Ale tuotteet ei pidä paikkansa kun menin ale tuotteita ostamaan niin sanottiinei niitä ole. Kukaan ei oikeasti noin suurilla alennuksilla voi myydä

    • Anonyymi

      7 vuotta jo ilman maskua

    • Anonyymi

      Tilasin sohvan kuukausi sitten.
      Toimitus aika tilaus paperissa 2.10 .
      Tänään luin Masku saanut 300000 euron sakon.
      Kuluttaja ja kilpailuviraston tuomio oli tuo.
      No kiinostuin Suomi 24. Palstan kirjoituksista .
      Onhan ongelmia monella ,pitää seurata omaa ja muiden tilannetta .Myös minun tilaamaan sohva kauppaan sisältyy tuoteturva 89 euroa ,oli päivän tarjous .
      Joka hyvitettiin laskussa .No se ja 68 % mukamas ale sai minut ostamaan hyvän ja halvan sohvan .
      Toimitus myyntiin,tosin myyjä yritti myydä kalliimpaa sohvaa myymälästä! Eli oli kai vain houkutin tarjous .
      No minulle kävi tuo sohva ,on vaan nyt tarkistettava ,että on mallin mukainen ja 10 vuoden tuote takuulla.
      Kirjoitan minä on tilanne kuukauden päästä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toivo Sukari vaan uutisissa kun sydänongelmia, no ei ole ihme kun lukee noita juttuja miten asiakkailta kiskotaan ja petkutetaan epärehellisesti. Sitä saa mitä tilaa!

    • Anonyymi

      Ostin Heinäkuussa - 23 ruokapöydän tuoleineen. Toimitusajan piti olla kuukausi. Kävin kyseisessä liikkeissä useita kertoja peräämässä tuotteita, joka kerta oli vastaus että tavaran saannissa vaikeutta. Kertaakaan ei kyseisestä liikkeestä oltu yhteyksissä, että toimitus viivästyy. Liikehän oli rahat saanut niin eipä niillä tietenkään ollut asiaan kiinnostusta. Lopulta 3 kuukauden odottelun jälkeen sain tuotteet. En ikinä osta kyseisestä liikkeestä mitään. Mutta mikä hauskinta, Masku kauppasi koko tämän 3 kk ajan kyseistä ostamaani pöytää, nopealla 2 - 3 viikon toimitusajalla. Petkuttamista

    • Anonyymi

      Ei kannata maskusta ostaa sohvakalustoa , pitävät ilmeisesti kuluttajaa tyhmänä noilla hinta kikkailuillaan , satasien tuotteet hinnoitellaan useaan tuhanteen ja sitten annetaan mukamas mahtavat alennukset , niin nähtyä jo , noilla hinnat muutenki kalliit laatuun nähden .

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      52
      3857
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2138
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1624
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      1474
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1332
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe