Löytöeläinkoti Toivo - VAROKAA !

Jarkko

Haimme Löytöeläinkoti Toivosta lokakuun alussa pienen kissan pennun. Kahden päivän päästä kissa oli jo kovasti sairas. Sillä oli kuitenkin niin suloinen luonne, että päätimme yrittää pelastaa sen. Toistuvia silmätulehduksia, hiivaa ja punkkeja korvissa, flunssa ja keuhkoissa sivuääniä. Ja nyt kun tämä meidän uusi kissa on saatu melkein terveeksi, niin meidän ensimmäinen kissa on saanut mm. silmätulehduksen. Joka nyt oli arvattavissa. Olemme kuukauden aikana käyttäneet jo 400 euroa kissojen hoitoihin.

Ja silloin kun kävimme siellä Toivossa niin silmään pisti, että siellä oli lukumääräisesti paljon kissan pentuja. Omistaja kehui miten pentuja oli varailtu ympäri Suomea. Osasta kissoista huomasi, että ne olivat kipeitä, esim. joillakin silmät olivat pahasti tulehtuneet. Omistaja ilmeiseti yrittää rahastaa noilla pennuilla.

Minä olen kuitenkin päättänyt nyt käydä taistoon ja tulen tekemään kaikkeni, että Löytöeläinkoti Toivo sulkee ovensa mahdollisimman nopeasti. Koska tuolla "laitoksella" ei ole mitään tekemistä eläinten auttamisen kanssa.

VAROKAA !

22

7586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella hyvä

      jos joku esim.lääninhallitukselta kävisi läpi yllätystarkastuksena nämä löytöeläinkodit,en usko että mainitsemasi paikka on ainoa.

    • mie vaa

      Toivottavasti kissanpentunne selviää.
      Kait se oli edes luovutus ikäinen teidän sen saadessa (9-12 viikkoinen) itsellä nyt narttu kissalla toinen pesue menossa, madotettuna ja 12 viikkoisina itse olen pennut antanut pois.
      Kannattaa sun ilmoittaa eläinsuojelu viranomaisille tuosta, ne tekee meinaa sitten tarkastuskäynnin sinne, kysymättä ja ilmoittamatta etukäteen että tulevat.
      Ei paikka tästä välttämättä ovia kiinni joudu laittamaan, mutta joutuu ainankin laittamaan kaikki ojennukseen ja varmasti on sitten vielä seurannassa perästäkin päin.
      Meillä odoteltu puhelua tuolta, että onko mun kumpaakaan kadonnutta kissaa siellä näkynyt, veikkaanpa että ei välttämättä edes soita vaikka olsi näkynytkin. tuosta nyt vuosi!
      Mutta voimia sinulle sen kissasi tai siis kissojesi kanssa,
      Toivottavasti et sentään joutunut maksamaan kissanpennustasi..!
      Toivottavasti pääset taistossasi myös siihen tulokseen mikä eläimille olisi parasta!

    • Löytöeläin Riihimäeltä

      Hyvä Jarkko,

      Ennen kuin suljet lopullisesti löytöeläinkoti Toivon, Lappeenrannan kaupunki on velvollinen tekemään sopimuksen kuitenkin jonkun muun vastaavan tahon kanssa. Onko sinulla tiedossa yrittäjää tähän?
      Kun viime kierroksellakin kaupunki sai vain tämän yhden tarjouksen? Mutta sairaina eläimet eivät saa olla löytökodissakaan!!!

      • minä vain

        Minulla ei paikasta mitään huonoa sanottavaa ja kaikilta muiltakin olen kuullut vain hyvää sanottavaa kyseisestä paikasta. Itse olen ottanut kolme kissaa sieltä eikä mitään ongelmia ole tullut. Jarkolle on vain sattunut huonotuuri.


    • 2kissan omistaja

      Meillä on tuolta aivan samasta paikasta otettu 2vuotta sitten kissa ja se voi hyvin ja sillä on jo pentujakin.
      Vaikka osalla kissalla onkin silmät tulehtuneet se johtuu siintä että siellä joutuu pitämään ovia auki jotta ei olisi liian kuuma.
      Meidänkin kissoilla silmät tulehtuu jos talossa on läpiveto.
      Et miusta tuo siun syytös on kyllä aivan turha.
      miusta se tekee hyvin että se ottaa löytöeläimii ja etsii niille uuden kodin kuin se että se jättäisi ne tuonne ojaan yksinään ja nälissään.
      Sinuna mie miettisin ihan uudestaan ton asian.!

    • rgrferea

      "Ja silloin kun kävimme siellä Toivossa niin silmään pisti, että siellä oli lukumääräisesti paljon kissan pentuja."

      Onhan niitä lukumääräsesti paljon jos pitkin maakuntaa kaikki kantaa ei-halutut pennut tonne. Mitä niille sit pitäs tehdä? Lopettaako vai?

      Löytyeläinkoteihin tulee tosi paljon taudin kantajia ja jo sairaita kissoja. Eläinsuojeluyhdistykselläkin on samoja ongelmia. Kannattaa sulkea samalla sit se YSY:n paikka kans!

      • 2kissan omistaja.

        mie oon aivan samaa mieltä ja tuolta tien varsista kun löytyy kodittomia kissoija ni ei niitä voi sinnekkään jättää.

        että oikeesti miettikää nyt vaa uuestaa tota asiaa..


    • löytöeläinten ystävä

      Olen mukana taistossa!! Tunnen kyseisien paikan hyvin ja siitä jo kertaalleen tehnyt eläinsuojelu ilmoituksen. Valitettavasti se ei johtanut mihinkään:-(
      Tiedän myös että pentuja sielä tehtaillaan..
      Seurailen tätä palstaa ja mietitään mitä voitaisiin asialle tehdä.

      • jossu__

        joo mutta kannattas eka miettiä sitten niitten jotka niitä eläimiä ylipäätänsä ottaa että pitäsivät niistä sitten huolta.! tunnen tämän paikan hyvin ja tunnen myös omistajanki..


    • Jeppuliina

      Oma kissamme "joutui" Toivoon karattuaan kotoa (mihin pyrkii päivittäin, aina palaa kuitenkin hetken kuluttua kotiin) Nyt olimme töissä, ja kissamme oli muutama tunti karkaamisen jälkeen toimitettu Nuijamaalle. Saadessamme kissan kotiin, yritin kysellä, mistä kissa on löytynyt, yms, mutta selvää vastausta en saanut. Asia jäi niin epämääräiseksi, että rupesin kyselemään eri tahoilta, onko kokemuksia vastaavasta. Selvisi, että täällä eri suunnilla kiertää tieto, että tämä eläinhoitolan pitäjä nappailisi kissoja, ei mitään kodittomia irtolaisia, vain juuri oikein etsimällä etsittyjä satunnaisia karkureita, ja rahastaa sitten niillä. Aika rankkaa juttua, mutta lieköhän tässä perää? Itse otan vielä yhteyttä eläinhoitolaan ja vaadin tarkempia tietoja.

      • terveisiä...

        toimitan kaikki vieraat kissat Toivoon, jotka käyvät pihalleni kuseksimassa...


      • no onneksi
        terveisiä... kirjoitti:

        toimitan kaikki vieraat kissat Toivoon, jotka käyvät pihalleni kuseksimassa...

        sulla ei ole omaa pihaa. Oma hiekkalaatikko voi olla vanhempien pihalla.


      • ...
        no onneksi kirjoitti:

        sulla ei ole omaa pihaa. Oma hiekkalaatikko voi olla vanhempien pihalla.

        vain kaksi kissan omistajaa on joutunut lunastamaan kissansa pois Toivosta*minun toimittamiani* ja taas kiertelee yksi kissa pihalla kuseksimassa...loukun paikka.


      • :-))
        ... kirjoitti:

        vain kaksi kissan omistajaa on joutunut lunastamaan kissansa pois Toivosta*minun toimittamiani* ja taas kiertelee yksi kissa pihalla kuseksimassa...loukun paikka.

        Miksi katsoit tarpeelliseksi raportoida asiasta tänne? Aika säälittävää.


      • ...
        :-)) kirjoitti:

        Miksi katsoit tarpeelliseksi raportoida asiasta tänne? Aika säälittävää.

        Siksi kirjoitin tänne, täältä kun tuntuu löytyvän ne "kissa"ihmiset- toivottavasti oppisivat joskus ymmärtämään ettei kissan paikka ole toisten pihoilla kuseksimassa ja kesällä repimässä kukkapenkkejä. Jo laki kieltää sen... ja näin ollen minulla on oikeus ottaa irtokissa kiinni ja toimittaa Toivoon.


      • -.--
        ... kirjoitti:

        Siksi kirjoitin tänne, täältä kun tuntuu löytyvän ne "kissa"ihmiset- toivottavasti oppisivat joskus ymmärtämään ettei kissan paikka ole toisten pihoilla kuseksimassa ja kesällä repimässä kukkapenkkejä. Jo laki kieltää sen... ja näin ollen minulla on oikeus ottaa irtokissa kiinni ja toimittaa Toivoon.

        Siinähän otat kiinni jos se oloasi helpottaa. Ei se minulta pois ole. Merkillistä muuten että ne kuseksivat kukkapenkkien repijäkissat sattuvat eksymään niin usein nettiprovoilijoiden "pihalle". Minulla sentään on oikeasti ollut oma piha jo kauan, eikä kissoista ole mitään harmia ollut koskaan.


    • doris2

      Toivo löysi kissani reili vuosi sitten mutta ikinä en pientä Kissaani takaisin saannut.. :( Soittelin moneen samanlaiseen paikkaan ja tein valituksia. . Mutta ei auttanut joten mielelläni teen kanssasi kaiken jotta se ukko saadaan pois! Loukuttaa lauritsalan suunnalla myös kissoja :(

      • erittäin pettynyt

        meidän koira karkas yhtenä päivänä ja joutui toivoon... kävin itse paikan päällä hakemassa koiran enkä toivo kenenkään eläimelle samoja oloja... eläimiä oli sidottuina käytävillä, kylmät betonilattiat ja joka paikassa ERITTÄIN likaista. Oma koira oli karsinassa, mikä oli erittäin siivoton. Joka paikassa haisi kusi ja paska, koira tärisi pelosta.. Itseäni haju kuvotti niin paljon että meinasin oksentaa jo sisäänastuessa. Jos itselläni olisi mahdollista, alkaisin itse pitämään löytöeläin kotia, näin varmistaisin etteivät eläimet joutuisin kokemaan sitä helvettiä mitä koirani koki.

        Te ihmiset ketkä tunnette toivon omistajan; avatkaa silmät!


    • järkyttynyt

      hei,hain myös kyseisestä paikasta puolen vuoden ikäisen entisen kesäkissan.Kissa oli todella kipeä,flunssa,silmät niin tulehtunut ettei auki meinanneet kestää.Sain kissan kuitenkin hoidettua kuntoon,mutta sääliksi käy niitä kaikkia muita kissoja,jotka ovat siellä sairaana eikä saa asianmukaista hoitoa!

    • Naukuja
    • Naukuja
    • nyf15

      Moro
      Mulle kävi ihan samoin pari vuotta sitten.. ostin Toivolta kaksi kissanpentua, olipa muuten kalliit.Kissat ...sairastuivat heti, käytin moneen otteeseen lääkärissä ja hintaa tuli. Soitin toivolle ja sanoin palauttavani kissat. Tonen niistä ehti kuolla, rahoja en tietenkään saanut takaisin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe