Pitäisi lisätä tehdasasennettuun Passatin webastoon toinen radio-ohjain. Onnistunee helposti kun irrottaa hetkeksi sulakkeen 1A, mutta mistähän sen löytää?
Webaston sulakerasian sijainti?
9
24741
Vastaukset
- frangrabba
oliskohan sulakerasiassa
- - Luxline -
Tuskin siinä webastolle erillistä sulakerasiaa on. Mielestäni ainakin kojetaulun vasemmassa päässä olevassa sulaketaulussa on myös webaston toimintaan vaukuttavia sulakkeita.
- alkuper
Webaston manuaalissa sanottiin, että sulake löytyy "lämmittimen sulakerasiasta". Myös tuo sulakkeen numero viittaisi mielestäni siihen, että saattaa Webastolla olla oma sulakerasiansa (hauskasti olisi muuten sattunut tuo 1A sulake juuri webaston päävirtasulakkeeksi).
- ex-Mosse
1A on yleensä jälkiasennettujen kello- ja kauko-ohjain sarjojen sulake - ei WEBASTOn sulake. Kirjoitat tehdasasennetusta ja siinä ei moista sulaketta ole, tehdassettiin kauko-ohjaimen saa testerillä tai käyttämällä virrat ohjainyksiköstä pois ja painamalla OFF nappia virtojen palattua kauko-ohjaimesta.
Toki jos tarkoitat tehdasasenteisen Webaston jälkiasennussarjaa jolla tehdasasennetusta moottorin käydessä toimivasta lisälämmittimestä 'muunnetaan' esilämmittävä, niin siitä asennussarjasta 1A sulake löytyy. Tuolle sulakkeelle ei ole mitään 'vakiopaikkaa', se on siellä mihin asentaja on sen laittanut. Yleensä se kuitenkin on näkyvällä paikalla konehuoneessa - erillisessä sulakerasiassa.
Jos uuden kaukosäätimen haluat lisätä niin nopeimmin se käy kun etsit kauko-ohjaimien vastaanottimen kojelaudan sisästä ja otat siitä virtajohdon irti - kytkiessäsi sen johdon takaisin painat parin sekunnin sisällä OFFia uudesta kauko-ohjaimesta niin se alkaa toimia autosi kanssa. Sulakkeen repiminen kun hukkaa kellosarjasta asetuksia joten sitä ei välttämättä kannata käyttää jollei halua kellosarjaan asetuksia uudelleen asettaa. - alkuper
ex-Mosse kirjoitti:
1A on yleensä jälkiasennettujen kello- ja kauko-ohjain sarjojen sulake - ei WEBASTOn sulake. Kirjoitat tehdasasennetusta ja siinä ei moista sulaketta ole, tehdassettiin kauko-ohjaimen saa testerillä tai käyttämällä virrat ohjainyksiköstä pois ja painamalla OFF nappia virtojen palattua kauko-ohjaimesta.
Toki jos tarkoitat tehdasasenteisen Webaston jälkiasennussarjaa jolla tehdasasennetusta moottorin käydessä toimivasta lisälämmittimestä 'muunnetaan' esilämmittävä, niin siitä asennussarjasta 1A sulake löytyy. Tuolle sulakkeelle ei ole mitään 'vakiopaikkaa', se on siellä mihin asentaja on sen laittanut. Yleensä se kuitenkin on näkyvällä paikalla konehuoneessa - erillisessä sulakerasiassa.
Jos uuden kaukosäätimen haluat lisätä niin nopeimmin se käy kun etsit kauko-ohjaimien vastaanottimen kojelaudan sisästä ja otat siitä virtajohdon irti - kytkiessäsi sen johdon takaisin painat parin sekunnin sisällä OFFia uudesta kauko-ohjaimesta niin se alkaa toimia autosi kanssa. Sulakkeen repiminen kun hukkaa kellosarjasta asetuksia joten sitä ei välttämättä kannata käyttää jollei halua kellosarjaan asetuksia uudelleen asettaa.Jaa-a, tiedän että autossa on tehdasasennettu webasto ja se on myös esilämmittävä, joten siihen on varmaan matkan varrella asennettu tuo muutossarjakin. Mukana tuli yksi T91 tyyppinen radio-ohjain ja hommasin toisen samanlaisen netistä. T91:n netistä löytyneessä käyttö- ja asennusohjeessa neuvottiin tekemään ohjaimen koodaus nimenomaan tuolla yllämainitulla konstilla eli musta 1A sulake hetkeksi irrottaen. Sulaketta ei (tietenkään) löytynyt auton sulakerasiasta, eli se on jossain muualla. Konehuoneen puolella ei ylimääräisiä sulakerasioita näy (tosin ei näy koko webastoakaan..), ja takakontissa webaston oman akun yhteydessäkään se ei ole. Sieltä löytyi kuitenkin akun navasta lähtevässä johdossa yksi sulake, mutta se on väriltään sininen (ohjeen mukaan piti olla musta) ja sitä ei ole numeroitu mitenkään (eli ei lue 1A). Tosin jos webaston akku on täysin erillinen eli auton ja webaston akkuja ei ole kytketty rinnan tms niin sittenhän virrat saisi pois tuon sinisen sulakkeenkin irrottamalla. Ajastimien asetusten katoamisella tai toiminta-ajan/moodin muuttuminen ei haittaa, ne on nopeat asentaa takaisin auton ajotietokoneessa.
Kojelaudan sisältöjen availu vastaanottimen paikantamiseksi kuulostaa hakuammunnalta. Vai onko sillä joku vakipaikka josta sen voisi helposti saada esiin? - - Luxline -
alkuper kirjoitti:
Jaa-a, tiedän että autossa on tehdasasennettu webasto ja se on myös esilämmittävä, joten siihen on varmaan matkan varrella asennettu tuo muutossarjakin. Mukana tuli yksi T91 tyyppinen radio-ohjain ja hommasin toisen samanlaisen netistä. T91:n netistä löytyneessä käyttö- ja asennusohjeessa neuvottiin tekemään ohjaimen koodaus nimenomaan tuolla yllämainitulla konstilla eli musta 1A sulake hetkeksi irrottaen. Sulaketta ei (tietenkään) löytynyt auton sulakerasiasta, eli se on jossain muualla. Konehuoneen puolella ei ylimääräisiä sulakerasioita näy (tosin ei näy koko webastoakaan..), ja takakontissa webaston oman akun yhteydessäkään se ei ole. Sieltä löytyi kuitenkin akun navasta lähtevässä johdossa yksi sulake, mutta se on väriltään sininen (ohjeen mukaan piti olla musta) ja sitä ei ole numeroitu mitenkään (eli ei lue 1A). Tosin jos webaston akku on täysin erillinen eli auton ja webaston akkuja ei ole kytketty rinnan tms niin sittenhän virrat saisi pois tuon sinisen sulakkeenkin irrottamalla. Ajastimien asetusten katoamisella tai toiminta-ajan/moodin muuttuminen ei haittaa, ne on nopeat asentaa takaisin auton ajotietokoneessa.
Kojelaudan sisältöjen availu vastaanottimen paikantamiseksi kuulostaa hakuammunnalta. Vai onko sillä joku vakipaikka josta sen voisi helposti saada esiin?Meillä on Fiatissa myös tehdasasennettu webasto, johon kuuluu kauko-ohjain. Kerran tein jotakin "huoltoa" ja jouduin käyttämään akun kaapelia irti. Siinähän kävi niin, että Webasto lakkasi tunnistamasta tuota kauko-ohjainta. Samalla tavalla kuin sinäkin, löysin netistä webaston manuaaleista ohjeen, jonka mukaan ohjainboxi piti opettaa tunnistamaan se kauko-ohjain - siinä piti käyttää sitä 1 A sulaketta irti ja painella nappuloita yms. Mutta kun sitä 1 A sulaketta ei löytynyt mistään! Ainut webastoon liittyvä sulake oli akun päällä olevassa kotelossa (jotain 30 A). Kun oikein merkkiliikkeestä asiaa kyseltiin, niin mitään muuta sulaketta tuossa autossa ei webastolle ole. Eli tuo oli se sulake jota piti käyttää irti ja sitten tehdä ne napinpainelutemput...
PS. Pidä niitä kauko-ohjaimia kuin kukkaa kämmenellä. Ne eivät ole kovin kovakouraista käyttöä kestäviä ja hemmetin arvokkaita palikoita uusia... - ex-Mosse
alkuper kirjoitti:
Jaa-a, tiedän että autossa on tehdasasennettu webasto ja se on myös esilämmittävä, joten siihen on varmaan matkan varrella asennettu tuo muutossarjakin. Mukana tuli yksi T91 tyyppinen radio-ohjain ja hommasin toisen samanlaisen netistä. T91:n netistä löytyneessä käyttö- ja asennusohjeessa neuvottiin tekemään ohjaimen koodaus nimenomaan tuolla yllämainitulla konstilla eli musta 1A sulake hetkeksi irrottaen. Sulaketta ei (tietenkään) löytynyt auton sulakerasiasta, eli se on jossain muualla. Konehuoneen puolella ei ylimääräisiä sulakerasioita näy (tosin ei näy koko webastoakaan..), ja takakontissa webaston oman akun yhteydessäkään se ei ole. Sieltä löytyi kuitenkin akun navasta lähtevässä johdossa yksi sulake, mutta se on väriltään sininen (ohjeen mukaan piti olla musta) ja sitä ei ole numeroitu mitenkään (eli ei lue 1A). Tosin jos webaston akku on täysin erillinen eli auton ja webaston akkuja ei ole kytketty rinnan tms niin sittenhän virrat saisi pois tuon sinisen sulakkeenkin irrottamalla. Ajastimien asetusten katoamisella tai toiminta-ajan/moodin muuttuminen ei haittaa, ne on nopeat asentaa takaisin auton ajotietokoneessa.
Kojelaudan sisältöjen availu vastaanottimen paikantamiseksi kuulostaa hakuammunnalta. Vai onko sillä joku vakipaikka josta sen voisi helposti saada esiin?Nuo aiemmmat kirjoitukseni käsittelivät jälkiasennettua kellosarjaa - mikään niistä ei päde tehdasasennettuun.
Koska sinulla on toinen akku takakontissa niin kyseessä on tehtaan asentama Webasto ja kellosarja. Siihen ei löydy mistään erillistä 1A sulaketta ja ei välttämättä toimi se T91 ohjain sen kanssa kunnolla ellei siinä ole VW:n logoa. Varmimmin toimii kaukosäädin jossa on tuo VW:n logo. Toiminta logiikka kun on hieman eri VW:n logolla olevassa ja Webaston omassa. Ja netistä löytyvien Webaston T91 ohjeiden kanssa ei tee mitään kun käytössä on tehtaan kilkkeet.
Ohjainlaite löytyy todennäköisesti takaluukun verhoilujen sisästä - näin on ollut ainakin kolmessa muussa VAG mallissa joita ole purkanut sisustasta - en ole itse purkanut Passattia jossa olisi ollut tuo kauko-ohjain asennettuna, joten en tiedä varmaksi kummalla puolella se on. Itse asensin lisäkaken esim. Touraniin juuri siten että otin ohjainlaitteesta johdon irti ja parin sekunnin sisään kiinni laiton jälkeen painoin OFFia uudesta kakesta. Toinen tapa on se testeri merkkiliikkeessä tai VAG-Comilla tuo myös käsittääkseni onnistuu.
Noita VW:n logolla varustettuja kauko-ohjaimia on myynnissä eBayssä kohtuu hintaan eli 50-100e väliltä ja http://www.ultimatevw.com sivuston torillakin on myynnissä muutama yksilö. - alkuper
ex-Mosse kirjoitti:
Nuo aiemmmat kirjoitukseni käsittelivät jälkiasennettua kellosarjaa - mikään niistä ei päde tehdasasennettuun.
Koska sinulla on toinen akku takakontissa niin kyseessä on tehtaan asentama Webasto ja kellosarja. Siihen ei löydy mistään erillistä 1A sulaketta ja ei välttämättä toimi se T91 ohjain sen kanssa kunnolla ellei siinä ole VW:n logoa. Varmimmin toimii kaukosäädin jossa on tuo VW:n logo. Toiminta logiikka kun on hieman eri VW:n logolla olevassa ja Webaston omassa. Ja netistä löytyvien Webaston T91 ohjeiden kanssa ei tee mitään kun käytössä on tehtaan kilkkeet.
Ohjainlaite löytyy todennäköisesti takaluukun verhoilujen sisästä - näin on ollut ainakin kolmessa muussa VAG mallissa joita ole purkanut sisustasta - en ole itse purkanut Passattia jossa olisi ollut tuo kauko-ohjain asennettuna, joten en tiedä varmaksi kummalla puolella se on. Itse asensin lisäkaken esim. Touraniin juuri siten että otin ohjainlaitteesta johdon irti ja parin sekunnin sisään kiinni laiton jälkeen painoin OFFia uudesta kakesta. Toinen tapa on se testeri merkkiliikkeessä tai VAG-Comilla tuo myös käsittääkseni onnistuu.
Noita VW:n logolla varustettuja kauko-ohjaimia on myynnissä eBayssä kohtuu hintaan eli 50-100e väliltä ja http://www.ultimatevw.com sivuston torillakin on myynnissä muutama yksilö.Tattis! Täytynee etsiskellä sitäohjainlaitettan takaluukun tienoolta. Mulla on juurikin sellainen VW logolla varustettu ohjain, joten eiköhän se toimi ihan normaalisti kunhan vaan saan tuon koodauksen tehtyä.
- JolandaQQ
Sama vika, ja etsin ohjetta: https://m.youtube.com/watch?v=9n4OweTP5oo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481568Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88980
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188914Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789