TJP LINES JA KONKURSSIHAKEMUS

Fil Tri

TJP Lines Oy haetaan konkurssiin, TJP Lines hakee velkasaneeraukseen, TJP Lines Oy lle määrätään väliaikainen toimenpidekielto eli ei saa myydä omaisuuttaan eikä maksaa laskujaan, jos TJP Lines Oy pääsee velkasaneeraukseen, kaikki laskut lankeavat TJP Lines Oy lle maksettaviksi, Svea Perintä hakee saatavia. Siinä tilanne TJP Lines Oy ssä. Vielä kun kuormaauto"taksit" kielletään, se oli sitten siinä. Minneköhän ilmansuuntaan omistaja matkustaa sen jälkeen "lomalle"?

46

6952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alskdfgn

      Minnekköhän ne "maxitaxit", kuorma-autoiksi rekisteröidyt bussit myydään? Kuka ostaa?

      No, eiköhän tämä ainoa TJP-linesin työntekijä, siis toim.joht., jotakin uutta taas keksi. Onhan hänellä pöytälaatikossaan useita eri toiminimeä. Sieltä vaan uusi firma kehiin ja homma jatkuu....

    • qåfghio

      Suora lainaus TJP-Linesin toimialasta:


      "Virallinen nimi:TJP Lines OyPatentti- ja rekisterihallitus
      Y-tunnus:17048123Yritystietojärjestelmä (YTJ)Toimiala:Muualla luokittelematon muu maaliikenteen henkilöliikenne (TOL: 49399) Yritystietojärjestelmä (YTJ)Toimialakuvaus: (Rekisteröity: 21.05.2001)
      Yhtiön toimialana ovat seuraavat: Elämystapahtumapalvelut ja asiakastilaisuudet; Markkinointitoiminnat, varainhankintatoiminnat, mainoksien ja ohjelmien suunnittelu ja valmistus, levikki- ja mediavälitys ja niihin liittyvä vienti ja tuonti, transit-, tukku- ja vähittäiskauppa sekä agentuuritoiminta, kansainvälinen edellisiin liittyvä välityskauppa, puhelinmarkkinointi, ilmoitusmyynti ja hankintapalvelut sekä lopuksi edellisiin liittyvä konsultointi- ja kaupanpalveluiden harjoittaminen ja liikkeenjohdon konsulttipalvelut, käännös-, tulkkaus- ja sertifikointipalveluiden tuottaminen, terminaalihuolto ja liikennealan palveluiden tuottaminen, sekä agentuuritoiminta; Taide-, arvokivi-, jalometalli- ja värimetalliseostuotteiden, taidemetallivalualan tavaroiden, käsitöiden, lahjatavaroiden, metalli-, rauta- ja rakennuskoneiden ja erilaisten sähkö- ja muiden laitteistojen, toimistotarvikkeiden ja paperitarvikkeiden, mekaanisten- ja atk-laitteiden, vaatteiden, huonekalujen, niihin liittyvien tarvikkeiden, nahkatuotteiden, kampaamoalan tuotteiden, urheilu- ja majoitustuotteiden, purje- ja urheiluveneiden, kulkuneuvojen, ja niiden osien (käytettyjenkin)- siis kaikkien näiden suunnittelu, huolto, korjaus, valmistus, esittely, välittäminen, tukku- ja vähittäismyynti, osto, vuokraus, toimeksiannot, sekä niiden vienti ja tuonti, mainoslahjakäyttöön, varainhankintaan ja sisustamiseen ja kalustamiseen tarkoitettujen tuotteiden suunnittelu, valmistaminen, valmistuttaminen, tukku- ja vähittäiskauppa ja tuonti ja vienti; Koti- ja ulkomaisten huoneistojen ja kiinteistöjen, arvopapereiden, osakkeiden, osuuksien ja oikeuksien omistus, osto, myynti, vaihto, hallinta, valvonta ja vuokraus- sekä vuokrausvälitystoiminta, kirjallisuuden ja ammattilehtien julkaisu- ja kustannustoiminta sekä kirja- ja antikvariaattikauppa; Investointitoiminta, vakuutusten välitys, ja vakuutusten järjestely, laki-, saneeraus- ja notariaattipalvelut, yritysten osto, saneeraus ja myynti, sekä lähetti-, asiointi- ja turvallisuuspalvelut ja kuljetusalan palvelut ulkomailla ja kotimaassa, tietoliikenne- ja viihde-elektroniikka-alan ja ohjelma-alan palvelut. Av-, radio- ja televisio-ohjelmiin liittyvä suunnittelu, tuotanto ja konsultointipalvelut sekä speaker-palvelujen tuottaminen ja välittäminen; Tiedotuspalvelut, insinööritoimistojen, atk- pohjaisten kirjanpitopalveluiden ja juridisluontoisten palveluiden tuottaminen sekä tilintarkastus, tietokoneohjelmointi, isännöintitoiminta ja muut taloudellisiin palveluihin liittyvät toiminnot ja myös taidealan palvelut ja neuvonnat sekä lopuksi tietojenkäsittelyyn liittyvät toiminnot, sekä rakennus- ja maanrakennustoiminta ja yleiset remonttipalvelut; Urheilu-, moottoriurheilu-, ralliurheilu-, kunto-, vartiointi- ja etsivätoiminta sekä valmennus-, kurssi- ja koulutustoiminta, musiikkialan ja aseisiin liittyvät palvelut, kuten kuljetukset, sponsorointi, virkistys-, harrastuspalvelu-, matkailu-, majoitus- ja muiden vastaavien palvelujen tuottaminen ja niihin liittyvien tapahtumien järjestäminen. Grilli-, kioski-, catering-, kahvila-, ravintola-, kampaamo-, tilausravintola- ja hotellitoiminnan harjoittaminen sekä niihin liittyvät työvoimanvuokraus- ja turvallisuuspalvelut, tuotannolliset palvelut ja rakennusalan palvelut ja konsultointi. Pesuaineisiin, luontaistuotteisiin ja kodintarvikkeisiin liittyvä verkostomarkkinointitoiminta. Valokuvaukseen, kulkuneuvoihin, elintarvikkeisiin, tekstiilituotteisiin ja vaatteisiin liittyvä tuotantotoiminta, kauppa, vienti ja tuonti.
      Kaupparekisteri"

      Aika monipuolinen firma! :D:D

      • Väqä

        Ja mistähän tuokin sitten kertoo. Ei oo minkään alan erikoistuntemusta, mut joka paikas pitää heiluu ja säätää kyseenalasin metodein. Onhan se tietty kokopivähommoo ku noista kaikista aloista alkaa hakee niitä porsaanreikiä millä vois taas kiertää lakeja ja määräyksii. Tost toimialaluettelostaha ei puutu enää ku prostituutio.


      • Termiili

        TJP-lines on tuomittu useista rikoksista sekä käräjäoikeudessa että hovioikeudessa.
        Oikeudessa TJP on määrätty maksamaan sakkoja ja korvauksia, mutta ei ole maksanut.
        Henkilöstöfirma on jättänyt työntekijöiden verot, eläkkeet ja sosiaaliturvat maksamatta.


      • jdkjdksj

        Ei se lupien vapauttaminen lyhentäisi pikkujoulu jonojen pituutta yhtään. Sinäänsä en pidä huonona asiana kilpailua mutta miten perustelet että lupien vapauttaminen olisi hyvä juttu? Missä jonotit tuon 1,5? Ainakaan Helsingissä ei riittäisi edes10000 autoa viemään kaikkia heti kotiin silloin kun haluaisivat pikkujouluaikana. Arkipäivisin taksin saat varmuudella heti kun haluat ja muutenkin taksitolpat pursuaa autoa niin paljon ettei sekaan sovi.
        Itse ajan taksia sivutoimena ja ainakin oman kokemuksen turvin voin sanoa että leipä ei ole nykyluvillakaan leveää.Millä kuskit sitten eläisivät jos lupia lisättäisiin vielä entisestään? Nytkin tuntipalkka pyörii siinä 5-10 euron välissäkun arkisin ei ole keikkaa. Toisin sanoen taksilla ajo ei ole kannattavaa kuin vkl.öisin milloin pääsee edes hiukan lähemmäs "normaali" tuntipalkkaa. Silloin varmasti olisi tulijoita "uusilla luvilla" mutta kiinnostaisiko heitä myös päivystää tolpalla ma-ti yönä ilman keikkaa ja palkkaa useita tunteja niinkuin monesti olen tehnyt.


      • Zuhari

        No mikset mennyt bussilla tai junalla kotiin?


      • 1211
        Zuhari kirjoitti:

        No mikset mennyt bussilla tai junalla kotiin?

        Tässäkö on taksimiesten todellinen vastaus, mene junalla :D Jos minä tarvitsen nopeaa kyytiä, minne minun pitää ottaa yhteyttä kuin taksiin. Taksi on minusta laiton kartelli, josta pitäisi luopua. Samoin nuo taksien puvut, herätkää jo 2000-luvulle. Siihen pitäisi saada muutos.


      • dsdsdsdsa
        1211 kirjoitti:

        Tässäkö on taksimiesten todellinen vastaus, mene junalla :D Jos minä tarvitsen nopeaa kyytiä, minne minun pitää ottaa yhteyttä kuin taksiin. Taksi on minusta laiton kartelli, josta pitäisi luopua. Samoin nuo taksien puvut, herätkää jo 2000-luvulle. Siihen pitäisi saada muutos.

        Tuo edellisen kirjoittajan heitto "mikset mene bussilla tai junalla" sisälsi piikin siitä tosiasiasta ettei bussit ja junat kulje lainkaan siihen aikaan.

        Tilanne stadissa on siinä mielessä koominen että ihmiset tulee illalla keskustaan usean tunnin aikana junilla, metrolla ja busseilla, mutta 04-05 aamulla tuo koko lauma on ajettava pikkuautoilla yksitellen kotiin. Siis yksitellen se määrä ihmisiä tunnissa joiden kuljettamiseen on tarvittu joukkoliikennevälineitä ja useampi tunti aikaa alkuillasta.

        Lupien vapauttamisen suhteen olen samaa mieltä kuin joku aikaisempikin kirjoittaja. Luvat pitäisi antaa samoin kriteerein kuin raskaan liikenteen luvatkin, siinä on kynnystä ihan riittävästi. Samalla hinnat ja pakkopäivystykset vapaiksi, että saadaan ruuhka ja pyhäpäivien hinnat kohdalleen.


      • Termiili
        dsdsdsdsa kirjoitti:

        Tuo edellisen kirjoittajan heitto "mikset mene bussilla tai junalla" sisälsi piikin siitä tosiasiasta ettei bussit ja junat kulje lainkaan siihen aikaan.

        Tilanne stadissa on siinä mielessä koominen että ihmiset tulee illalla keskustaan usean tunnin aikana junilla, metrolla ja busseilla, mutta 04-05 aamulla tuo koko lauma on ajettava pikkuautoilla yksitellen kotiin. Siis yksitellen se määrä ihmisiä tunnissa joiden kuljettamiseen on tarvittu joukkoliikennevälineitä ja useampi tunti aikaa alkuillasta.

        Lupien vapauttamisen suhteen olen samaa mieltä kuin joku aikaisempikin kirjoittaja. Luvat pitäisi antaa samoin kriteerein kuin raskaan liikenteen luvatkin, siinä on kynnystä ihan riittävästi. Samalla hinnat ja pakkopäivystykset vapaiksi, että saadaan ruuhka ja pyhäpäivien hinnat kohdalleen.

        Alkuillasta kun ihmiset tuodaan keskustaan isoilla joukkoliikennevälineillä juhlimaan, niin loppuyöstä 03-05 aikaan takseilla ajetaan ihmisiä kotiin yksi kerrallaan.

        Esim. pelkästään metro kuljettaa joka arkiaamu 33 000 ihmistä tunnissa. Tämän lisäksi bussit ratikat ja junat, niin tunnissa voidaan tuoda ihmisiä noin 40 000 - 50 000.
        Helsingin taksit kuljettavat parhaimmillaan noin 7000-9000 matkustajaa tunnissa.

        On ihan turha ja väärin vinkua taksien määrästä kun kysymys on siitä, että liikenteestä puuttuu 03-05 aikaan kaikki metrot, kaikki ratikat, 1600 bussia, jne.

        Ihmiset jonottavat taksia silloin koska se on ainoa vaihtoehto. Ihmiset tietävät, että taksit on ajossa, mutta muut on varikolla. Takseilla ei koskaan pystytä poistamaan sitä tosiasiaa, että varikolla makaa 1600 bussia, aika monta metroa ja aika monta ratikkaa. Nämä on muuten verovaroilla ostettua kalustoa. Nyt pitäisi jossain tehdä päätös, että ne otetaan ajoon silloin kun niitä tarvitaan.


      • tersiili
        Termiili kirjoitti:

        Alkuillasta kun ihmiset tuodaan keskustaan isoilla joukkoliikennevälineillä juhlimaan, niin loppuyöstä 03-05 aikaan takseilla ajetaan ihmisiä kotiin yksi kerrallaan.

        Esim. pelkästään metro kuljettaa joka arkiaamu 33 000 ihmistä tunnissa. Tämän lisäksi bussit ratikat ja junat, niin tunnissa voidaan tuoda ihmisiä noin 40 000 - 50 000.
        Helsingin taksit kuljettavat parhaimmillaan noin 7000-9000 matkustajaa tunnissa.

        On ihan turha ja väärin vinkua taksien määrästä kun kysymys on siitä, että liikenteestä puuttuu 03-05 aikaan kaikki metrot, kaikki ratikat, 1600 bussia, jne.

        Ihmiset jonottavat taksia silloin koska se on ainoa vaihtoehto. Ihmiset tietävät, että taksit on ajossa, mutta muut on varikolla. Takseilla ei koskaan pystytä poistamaan sitä tosiasiaa, että varikolla makaa 1600 bussia, aika monta metroa ja aika monta ratikkaa. Nämä on muuten verovaroilla ostettua kalustoa. Nyt pitäisi jossain tehdä päätös, että ne otetaan ajoon silloin kun niitä tarvitaan.

        ota selvää asioista ennenkuin kirjoitat... pääkaupunkiseudulla on ollut yö-bussiliikennettä viikonloppuisin jo noin 20 vuotta.katso aikataulukirjoista esim 01N-09N .....


      • Termiili
        tersiili kirjoitti:

        ota selvää asioista ennenkuin kirjoitat... pääkaupunkiseudulla on ollut yö-bussiliikennettä viikonloppuisin jo noin 20 vuotta.katso aikataulukirjoista esim 01N-09N .....

        Helsingissä on linja-autoja yli 1700 kappaletta.
        Päivisin ne on lähes kaikki ajossa. Muutama on huollossa.
        Öisin varikolle laitetaan yli 1600 linja-autoa , eli noin 93%
        Yöliikenteeseen jää linja-autoista noin 6%.

        Raitiovaunut laitetaan varikolle kaikki.
        Metrot laitetaan varikolle kaikki.

        Kaikki luvut on julkisia. Mikä näistä on liian vaikea ymmärtää?


      • taksinkäyttäjä

        käyttäisit taksia muulloinkin, kuin pikkujoulujen aikaan....


      • Zuhari
        1211 kirjoitti:

        Tässäkö on taksimiesten todellinen vastaus, mene junalla :D Jos minä tarvitsen nopeaa kyytiä, minne minun pitää ottaa yhteyttä kuin taksiin. Taksi on minusta laiton kartelli, josta pitäisi luopua. Samoin nuo taksien puvut, herätkää jo 2000-luvulle. Siihen pitäisi saada muutos.

        nopeimman. Vai misksi olit taksijonossa? Taksi oli sittenkin nopein, vai?


    • tolpa 56

      TJP ei lopu mihinkään kun uusi taksilaki joskus v.2010 lopulla tulee mahdolliseksi niin siinä onvalmiina jo painettu ylimenokausi 5,vuotta ei ainakaan ennen sitä TJP mihinkään häviä.

      Tämä on jo huomioitu uutta säädöstä laadittaessa,,

      • dphotjk

        ".....niin siinä onvalmiina jo painettu ylimenokausi 5,vuotta ei ainakaan ennen sitä TJP mihinkään häviä."

        Jaa että jo valmiiksi painettukin vielä? Voi jiilauta teidän juttuja!


      • äöp
        dphotjk kirjoitti:

        ".....niin siinä onvalmiina jo painettu ylimenokausi 5,vuotta ei ainakaan ennen sitä TJP mihinkään häviä."

        Jaa että jo valmiiksi painettukin vielä? Voi jiilauta teidän juttuja!

        Lisää kilpailua taksialalle.
        Vain se takaa kohtuuhinnat ja asiallisen palvelun.
        Nykyinen taksikartelli ei toimi asiakkaan tarpeet huomioiden ja palvelu on ainakin Stadissa kelvotonta.


      • Raharenki
        äöp kirjoitti:

        Lisää kilpailua taksialalle.
        Vain se takaa kohtuuhinnat ja asiallisen palvelun.
        Nykyinen taksikartelli ei toimi asiakkaan tarpeet huomioiden ja palvelu on ainakin Stadissa kelvotonta.

        Olen sitä mieltä että vapaaksi vaan.
        Saisimme hinnoitella ajan ja naaman mukaan.
        Itse ainakin hinnoittelisin yläkanttiin että päästäis jonkinlaiselle palkalle.
        Känninen sossuoomii kun kuvittelee että jopas on renki rahakkaassa hommassa.


      • öäp
        Raharenki kirjoitti:

        Olen sitä mieltä että vapaaksi vaan.
        Saisimme hinnoitella ajan ja naaman mukaan.
        Itse ainakin hinnoittelisin yläkanttiin että päästäis jonkinlaiselle palkalle.
        Känninen sossuoomii kun kuvittelee että jopas on renki rahakkaassa hommassa.

        Olet oikeassa, että taksikartelli on purettava.
        Hinnoittelu on kokonaan toinen asia.
        Sen hoitaa pääosin kilpailu ja esille pannut taksat.
        Näin on asiakkaalla vapaa oikeus valintaan.
        Naaman mukaan tapahtuvassa hinnoittelussa on epäselvää tapahtuuko se taksikuskin tai asiakkaan naaman mukaan. Taksikuskin naaman mukaisessa hinnoittelussa asiakas päättää paljonko haluaa maksaa. Valinta se on sekin.


      • hoikka poika hokkaid
        öäp kirjoitti:

        Olet oikeassa, että taksikartelli on purettava.
        Hinnoittelu on kokonaan toinen asia.
        Sen hoitaa pääosin kilpailu ja esille pannut taksat.
        Näin on asiakkaalla vapaa oikeus valintaan.
        Naaman mukaan tapahtuvassa hinnoittelussa on epäselvää tapahtuuko se taksikuskin tai asiakkaan naaman mukaan. Taksikuskin naaman mukaisessa hinnoittelussa asiakas päättää paljonko haluaa maksaa. Valinta se on sekin.

        myöskin kilohinnan mukaan,on meinaan tullut semmoinenkin mieleen,on penkki ja jousitus aika kovilla,tehdään vastaiskuja kun joskus huomauttaavat olitko paperossilla kun kujettaja vähän haiskasti paperossille,eivätkä huomaa mille itse haisevat, saatais vaan semmoiset mittarit mitkä hinnoittelee kuljetun matkan painon mukaan


      • Sp.
        äöp kirjoitti:

        Lisää kilpailua taksialalle.
        Vain se takaa kohtuuhinnat ja asiallisen palvelun.
        Nykyinen taksikartelli ei toimi asiakkaan tarpeet huomioiden ja palvelu on ainakin Stadissa kelvotonta.

        Etkö ole huomannut kuinka kohtuuhinnat tuli Katsastukseen /Sähköön /Vuokrahinnoitteluun ym,ym,
        Kirjoitit asiakkaan tarpeet huomioiden, haluaisit siis maksaa enemmän näinhän siinä tulee käymään

        Seuraavaksi tulee teidän työpaikalle kilpailua,että kuka tulee halvemmalla töihin saa paikan,ompas aika kartelli päällä kun tunti / kuukausipalkat on hinnoiteltu valmiiksi, työpaikoilla on olemassa taulukkopalkat, täyttä kartellia eikös vaan myönnä pois,puretaampas sieltäkin kartelli tulisi Suomen talouteenkin kilpailukykyä vienti vetää ja Suomi pelastuu.

        Stadin kelvottomuuten on antanut alkusysäyksen Liikenneministeriön asetukset .Lisäksi kuorkit ym.linesit on noukkimassa pullasta rusinat vailla muita Takseille kuuluvia velvoitteita.

        Lisäksi täälläpäin ajossa sellaiset autot joilla ei ole ajovuoroa , joten katseet hallitukseen päin sekaisin kun Suomen valtion talous.


      • öäp
        Sp. kirjoitti:

        Etkö ole huomannut kuinka kohtuuhinnat tuli Katsastukseen /Sähköön /Vuokrahinnoitteluun ym,ym,
        Kirjoitit asiakkaan tarpeet huomioiden, haluaisit siis maksaa enemmän näinhän siinä tulee käymään

        Seuraavaksi tulee teidän työpaikalle kilpailua,että kuka tulee halvemmalla töihin saa paikan,ompas aika kartelli päällä kun tunti / kuukausipalkat on hinnoiteltu valmiiksi, työpaikoilla on olemassa taulukkopalkat, täyttä kartellia eikös vaan myönnä pois,puretaampas sieltäkin kartelli tulisi Suomen talouteenkin kilpailukykyä vienti vetää ja Suomi pelastuu.

        Stadin kelvottomuuten on antanut alkusysäyksen Liikenneministeriön asetukset .Lisäksi kuorkit ym.linesit on noukkimassa pullasta rusinat vailla muita Takseille kuuluvia velvoitteita.

        Lisäksi täälläpäin ajossa sellaiset autot joilla ei ole ajovuoroa , joten katseet hallitukseen päin sekaisin kun Suomen valtion talous.

        Vain kalpailu hoitaa hommat asiakkaan edun mukaisesti.
        Harvoin, tuskin koskaan, jos silloinkaan vapaa kilpailu nostaa hintoja.
        Näin se on mennyt vapailla markkinoilla tähänkin saakka. Onko sitten taksialalla jotain uusia lainalaisuuksia hintojen määräytymisessä- tuskinpa.
        Katsastus- ja vuokra-asuntomarkkinoilla on omat toimintamallinsa, joilla ei ole mitään tekemistä taksialan kanssa.
        Taksiala lienee ainoa toimiala tässä tasavallassa, jossa toiminta perustuu yksinomaan viranomaisen suojelemaan täydelliseen kartelliin. Rajoittamalla ajossa olevien taksien määrää nostetaan hintoja.
        Stadissa taksikartelli on purettava keinoja kaihtamatta.
        Lisää kuorkkeja, linesejä ja ja sellaisia autoja joilla ei ole ajovuoroja hoitamaan taksiliikennettä Stadissa ja hinnat näkyviin.
        Silloin hinnat lokasahtavat kohilleen eli halpenevat ja palvelu sekä taksin saatavuus asiakkaan tarpeen mukaan paranee.
        Taksialalla ei näköjän tunneta maailman vanhinta asiakaspalvelun viisautta, jonka mukaan asiakas on aina oikeassa. Tämä viisaus on syytä opetella ajallaan ja toimia sen mukaisesti.


      • venehullu
        öäp kirjoitti:

        Vain kalpailu hoitaa hommat asiakkaan edun mukaisesti.
        Harvoin, tuskin koskaan, jos silloinkaan vapaa kilpailu nostaa hintoja.
        Näin se on mennyt vapailla markkinoilla tähänkin saakka. Onko sitten taksialalla jotain uusia lainalaisuuksia hintojen määräytymisessä- tuskinpa.
        Katsastus- ja vuokra-asuntomarkkinoilla on omat toimintamallinsa, joilla ei ole mitään tekemistä taksialan kanssa.
        Taksiala lienee ainoa toimiala tässä tasavallassa, jossa toiminta perustuu yksinomaan viranomaisen suojelemaan täydelliseen kartelliin. Rajoittamalla ajossa olevien taksien määrää nostetaan hintoja.
        Stadissa taksikartelli on purettava keinoja kaihtamatta.
        Lisää kuorkkeja, linesejä ja ja sellaisia autoja joilla ei ole ajovuoroja hoitamaan taksiliikennettä Stadissa ja hinnat näkyviin.
        Silloin hinnat lokasahtavat kohilleen eli halpenevat ja palvelu sekä taksin saatavuus asiakkaan tarpeen mukaan paranee.
        Taksialalla ei näköjän tunneta maailman vanhinta asiakaspalvelun viisautta, jonka mukaan asiakas on aina oikeassa. Tämä viisaus on syytä opetella ajallaan ja toimia sen mukaisesti.

        Työnantajat vois kilpailuttaa,kuka tulee edullisemmin töihin.Työntekijäliitot ovat monopoliasemassa.Se jos mikä on kartellia kun on minimipalkka.Joku muu voi tehdä työn halvemmalla kuin sinä.Jos nyt olet töissä vai oletko sossupummi?


      • yuktuyiklguilktert
        öäp kirjoitti:

        Vain kalpailu hoitaa hommat asiakkaan edun mukaisesti.
        Harvoin, tuskin koskaan, jos silloinkaan vapaa kilpailu nostaa hintoja.
        Näin se on mennyt vapailla markkinoilla tähänkin saakka. Onko sitten taksialalla jotain uusia lainalaisuuksia hintojen määräytymisessä- tuskinpa.
        Katsastus- ja vuokra-asuntomarkkinoilla on omat toimintamallinsa, joilla ei ole mitään tekemistä taksialan kanssa.
        Taksiala lienee ainoa toimiala tässä tasavallassa, jossa toiminta perustuu yksinomaan viranomaisen suojelemaan täydelliseen kartelliin. Rajoittamalla ajossa olevien taksien määrää nostetaan hintoja.
        Stadissa taksikartelli on purettava keinoja kaihtamatta.
        Lisää kuorkkeja, linesejä ja ja sellaisia autoja joilla ei ole ajovuoroja hoitamaan taksiliikennettä Stadissa ja hinnat näkyviin.
        Silloin hinnat lokasahtavat kohilleen eli halpenevat ja palvelu sekä taksin saatavuus asiakkaan tarpeen mukaan paranee.
        Taksialalla ei näköjän tunneta maailman vanhinta asiakaspalvelun viisautta, jonka mukaan asiakas on aina oikeassa. Tämä viisaus on syytä opetella ajallaan ja toimia sen mukaisesti.

        Katsastustoiminta on siinä mielessä hyvä vertailukohta koska sielläkin oli käytössä valtion määrittämä hinnasto jota ei saanut ylittää. Heti kun hintakatto vapautuksen myötä poistui, lähti hinnat rajuun nousuun joka oli huomattavasti jyrkempi kuin muu yleinen hintakehitys. Siinä vain otettiin kiinni padottu tarve joka oli vuosien sääntelyn aikana syntynyt, samoin käy takisen kohdalla.

        Taksimaailmasta on vastaava esimerkki Ruotsista, jossa hinnat nousivat välittömästi vapautuksen myötä. Näin tulee myös suomessa tapahtumaan kun ala vapautetaan. Autoilijana todella toivon että ala joskus vapautettaisiin että meilläkin olisi mahdollisuus hinnoitella palvelumme kysynnän ja sesonkien mukaisesti, niin kuin muutkin toimialat tekevät. Nyt kun joulu lähestyy niin mieleen tulee taas se tosiasia että taksi on varmasti ainoa ammattikunta joka työskentelee joulunpyhät samalla palkalla kuin esimerkiksi tavallisena arki maanantain iltana.

        Taksat on valtion toimesta pidetty nippa nappa kipurajan yläpuolella. Syy siihen on se että valtio on taksien suurin yksittäinen asiakas, eli valtio varjelee omia ja kelan kuljetuskustannuksia asettamalla taksat niin alas kuin vain voivat. Nykyinen taksa ei riitä siihen että kuljettajalle voisi maksaa sellaista palkkaa että alalle saisi kunnollista kuljettaja-ainesta.

        Toivottavasti ala pian vapautuu. Kun rajoitteet ja liikennelupaan sisältyvät velvoitteet poistuu niin tätäkin alaa pystyttäisiin kehittämään bisneksen ehdoilla. Syntyisi varmasti uusia toimintamalleja, ideoita ja palvelupaketteja, mutta hinnat ei varmasti voi enää laskea. Vapaa taksa mahdollistaisi uusien palvelumuotojen kehittämisen kun siitä voisi pyytää asianmukaisen korvauksen. Nykyinen maksimi taksa ei motivoi kehittämään uusia palvelumuotoja kun niistä ei voi pyytää yhtään sen enempää hintaa kuin tälläkään hetkellä.


      • ++faktaa++
        öäp kirjoitti:

        Vain kalpailu hoitaa hommat asiakkaan edun mukaisesti.
        Harvoin, tuskin koskaan, jos silloinkaan vapaa kilpailu nostaa hintoja.
        Näin se on mennyt vapailla markkinoilla tähänkin saakka. Onko sitten taksialalla jotain uusia lainalaisuuksia hintojen määräytymisessä- tuskinpa.
        Katsastus- ja vuokra-asuntomarkkinoilla on omat toimintamallinsa, joilla ei ole mitään tekemistä taksialan kanssa.
        Taksiala lienee ainoa toimiala tässä tasavallassa, jossa toiminta perustuu yksinomaan viranomaisen suojelemaan täydelliseen kartelliin. Rajoittamalla ajossa olevien taksien määrää nostetaan hintoja.
        Stadissa taksikartelli on purettava keinoja kaihtamatta.
        Lisää kuorkkeja, linesejä ja ja sellaisia autoja joilla ei ole ajovuoroja hoitamaan taksiliikennettä Stadissa ja hinnat näkyviin.
        Silloin hinnat lokasahtavat kohilleen eli halpenevat ja palvelu sekä taksin saatavuus asiakkaan tarpeen mukaan paranee.
        Taksialalla ei näköjän tunneta maailman vanhinta asiakaspalvelun viisautta, jonka mukaan asiakas on aina oikeassa. Tämä viisaus on syytä opetella ajallaan ja toimia sen mukaisesti.

        "Taksialalla ei näköjän tunneta maailman vanhinta asiakaspalvelun viisautta, jonka mukaan asiakas on aina oikeassa. Tämä viisaus on syytä opetella ajallaan ja toimia sen mukaisesti."

        Nimittäin veronmaksajat maksavat suuren osan taksien ajamista kyydeistä. Esim. kaikki kuntien maksamat vanhusten ja vammaisten lakisääteisesti heille kuuluvat matkat maksaa veronmaksajat samoin kaikki KELA:n ajot maksaa veronmaksajat.

        Tässä tapauksessa asiakas on valtio, joka säätää taksien takasat juuri siksi, että sillä ei ole varaa maksaa korkeampia taksimaksuja. Mikäli taksit saisivat itse määritellä hinnat ei kukaan siirtäisi näitä kuntien maksamia muutaman kilometrin kyytejä nykyhinnoilla, varsiakaan odotettuaan sitä 2km kyytiä 45min tolpalla.

        Kaikki vapaan kilpailun lait eivät päde takseihin.


      • öäp
        ++faktaa++ kirjoitti:

        "Taksialalla ei näköjän tunneta maailman vanhinta asiakaspalvelun viisautta, jonka mukaan asiakas on aina oikeassa. Tämä viisaus on syytä opetella ajallaan ja toimia sen mukaisesti."

        Nimittäin veronmaksajat maksavat suuren osan taksien ajamista kyydeistä. Esim. kaikki kuntien maksamat vanhusten ja vammaisten lakisääteisesti heille kuuluvat matkat maksaa veronmaksajat samoin kaikki KELA:n ajot maksaa veronmaksajat.

        Tässä tapauksessa asiakas on valtio, joka säätää taksien takasat juuri siksi, että sillä ei ole varaa maksaa korkeampia taksimaksuja. Mikäli taksit saisivat itse määritellä hinnat ei kukaan siirtäisi näitä kuntien maksamia muutaman kilometrin kyytejä nykyhinnoilla, varsiakaan odotettuaan sitä 2km kyytiä 45min tolpalla.

        Kaikki vapaan kilpailun lait eivät päde takseihin.

        Vain vapaa kilpailu tehvehdyttää alan ja säätää hinnat kohilleen.
        Ennemmin tai myöhemmin näin tulee tapahtumaan.
        Täällä Stadissa, josta minä kirjoitan, vallitsee täydellinen viranomaisen suojeluksessa toimiva taksikartelli.
        Tämä kartelli on purettava ja ala avattava vapaalle kilpailulle julkisesti näkyvilä hinnoilla.
        Tällöin asiakas päättää minkä hinnan haluaa taksimatkastaan olemassa olevan tarjonnan mukaan maksaa.
        En tunne landelaisten sossuajoja muutoin, kun olen niitä Päijäthämeessä mökkimatkoillani sivusta seurannut.
        Landellakin vapaa kilpailu tulee saada toimimaan. Ajot tulee ajaa kiinteähintaisten tarjousten mukaan, jossa jokainen halukas voi olla palvelun tuottajana.


      • gyuikltuikrfy
        öäp kirjoitti:

        Vain vapaa kilpailu tehvehdyttää alan ja säätää hinnat kohilleen.
        Ennemmin tai myöhemmin näin tulee tapahtumaan.
        Täällä Stadissa, josta minä kirjoitan, vallitsee täydellinen viranomaisen suojeluksessa toimiva taksikartelli.
        Tämä kartelli on purettava ja ala avattava vapaalle kilpailulle julkisesti näkyvilä hinnoilla.
        Tällöin asiakas päättää minkä hinnan haluaa taksimatkastaan olemassa olevan tarjonnan mukaan maksaa.
        En tunne landelaisten sossuajoja muutoin, kun olen niitä Päijäthämeessä mökkimatkoillani sivusta seurannut.
        Landellakin vapaa kilpailu tulee saada toimimaan. Ajot tulee ajaa kiinteähintaisten tarjousten mukaan, jossa jokainen halukas voi olla palvelun tuottajana.

        Samaa mieltä. Hinnoittelu telee toteuttaa sesonkien mukaan. Esimerkiksi pikkujouluaikana taksa voisi olla ihan hyvin 20-30% korkeampi kuin normaalisti. Näinhän markkinataloudessa toimitaan, kuten esim lapin lomakohteista on turha etsiä tarjoushintaista majoitusta keväällä tai helsingistä halpaa hotellihuonetta etyj kokouksen aikaan.

        Kysynnän ja tarjonnan laki, mutta takseilta on myös poistettava vapautuksen yhteydessä kaikki liikennelupaan nyt kuuluvat velvoitteet ja rajoitteet.


      • Arvaatte kai Sube..
        yuktuyiklguilktert kirjoitti:

        Katsastustoiminta on siinä mielessä hyvä vertailukohta koska sielläkin oli käytössä valtion määrittämä hinnasto jota ei saanut ylittää. Heti kun hintakatto vapautuksen myötä poistui, lähti hinnat rajuun nousuun joka oli huomattavasti jyrkempi kuin muu yleinen hintakehitys. Siinä vain otettiin kiinni padottu tarve joka oli vuosien sääntelyn aikana syntynyt, samoin käy takisen kohdalla.

        Taksimaailmasta on vastaava esimerkki Ruotsista, jossa hinnat nousivat välittömästi vapautuksen myötä. Näin tulee myös suomessa tapahtumaan kun ala vapautetaan. Autoilijana todella toivon että ala joskus vapautettaisiin että meilläkin olisi mahdollisuus hinnoitella palvelumme kysynnän ja sesonkien mukaisesti, niin kuin muutkin toimialat tekevät. Nyt kun joulu lähestyy niin mieleen tulee taas se tosiasia että taksi on varmasti ainoa ammattikunta joka työskentelee joulunpyhät samalla palkalla kuin esimerkiksi tavallisena arki maanantain iltana.

        Taksat on valtion toimesta pidetty nippa nappa kipurajan yläpuolella. Syy siihen on se että valtio on taksien suurin yksittäinen asiakas, eli valtio varjelee omia ja kelan kuljetuskustannuksia asettamalla taksat niin alas kuin vain voivat. Nykyinen taksa ei riitä siihen että kuljettajalle voisi maksaa sellaista palkkaa että alalle saisi kunnollista kuljettaja-ainesta.

        Toivottavasti ala pian vapautuu. Kun rajoitteet ja liikennelupaan sisältyvät velvoitteet poistuu niin tätäkin alaa pystyttäisiin kehittämään bisneksen ehdoilla. Syntyisi varmasti uusia toimintamalleja, ideoita ja palvelupaketteja, mutta hinnat ei varmasti voi enää laskea. Vapaa taksa mahdollistaisi uusien palvelumuotojen kehittämisen kun siitä voisi pyytää asianmukaisen korvauksen. Nykyinen maksimi taksa ei motivoi kehittämään uusia palvelumuotoja kun niistä ei voi pyytää yhtään sen enempää hintaa kuin tälläkään hetkellä.

        kun sähkömarkkinat vapautettiin muistan hyvin kun kerrottiin että kuluttajilla on mahdollista kilpailuttaa sähkö ja että hinnat tulee halpenemaan,mutta kuinkas kävikään,jokainen vähänkin aikaansa seuraava tietää tarkalleen kuinka siinä on käynyt,eihän esimerkiksi Liliuksen ym, pikku-päälliköiden osinkoja muista makseta kun kuluttajan selkänahasta.

        Kesällä kun optiopuheet oli kuumimillaan laskeskelin että jo kymmenenellä yläportaan pomolla oli maksettu yli kolmekymmentä miljoonaa optioita,ja mistä nekin rahat on tulleet kun sähkönkuluttajien selkänahasta,ei auttanut kovat sateetkaan hinnan alennuksiin,samoin vuokra-asuntojen vuokrasäännöstely lakkautettiin,vuokrat nousivat rakettina,tässä vähän lisää kilpailun alentavasta hintavaikutuksesta.


      • äöp
        gyuikltuikrfy kirjoitti:

        Samaa mieltä. Hinnoittelu telee toteuttaa sesonkien mukaan. Esimerkiksi pikkujouluaikana taksa voisi olla ihan hyvin 20-30% korkeampi kuin normaalisti. Näinhän markkinataloudessa toimitaan, kuten esim lapin lomakohteista on turha etsiä tarjoushintaista majoitusta keväällä tai helsingistä halpaa hotellihuonetta etyj kokouksen aikaan.

        Kysynnän ja tarjonnan laki, mutta takseilta on myös poistettava vapautuksen yhteydessä kaikki liikennelupaan nyt kuuluvat velvoitteet ja rajoitteet.

        Hoidetaan tämä taksijuttu Stadissa ensin nyt sille mallille, että sen ammatinharjoittamiseen luodaan elinkeinonharjoittamisen vapaus ja hinnat näkyville.
        Markkinat hoitavat sen jälkeen asiat oikealle kohilleen eli kysyntä ja tarjonta kohtaavat toisensa. Tällöin osaavat ja ahkerat taksiyrittäjät menestyvät omalla työllään.


      • MaalaisWossikka
        äöp kirjoitti:

        Hoidetaan tämä taksijuttu Stadissa ensin nyt sille mallille, että sen ammatinharjoittamiseen luodaan elinkeinonharjoittamisen vapaus ja hinnat näkyville.
        Markkinat hoitavat sen jälkeen asiat oikealle kohilleen eli kysyntä ja tarjonta kohtaavat toisensa. Tällöin osaavat ja ahkerat taksiyrittäjät menestyvät omalla työllään.

        Markkinat ovat hoitaneet myös ruotsissa taksat "kohdilleen".

        Kun Tukholmassa taksiliikenne vapautettiin, taksihinnat nousivat, ja taksin saantimahdollisuudet heikkenivät. hiljaisina aikoina autoja on mahdotonta saada, koska kun pakollisia ajovuoroja ei ole.
        Tällä hetkellä ruotsalaistaksin kyyti suhteessa suomalaiseen on noin 65% kalliimpi. Ruotsissa laskutetaan myös siirtymisestä tolpalta asiakkaan luo. Suomessa tämä matka on maksuton.


      • äöp
        MaalaisWossikka kirjoitti:

        Markkinat ovat hoitaneet myös ruotsissa taksat "kohdilleen".

        Kun Tukholmassa taksiliikenne vapautettiin, taksihinnat nousivat, ja taksin saantimahdollisuudet heikkenivät. hiljaisina aikoina autoja on mahdotonta saada, koska kun pakollisia ajovuoroja ei ole.
        Tällä hetkellä ruotsalaistaksin kyyti suhteessa suomalaiseen on noin 65% kalliimpi. Ruotsissa laskutetaan myös siirtymisestä tolpalta asiakkaan luo. Suomessa tämä matka on maksuton.

        En ota kantaa taksliikenteeseen Ruotsissa, vaan täällä Stadissa.
        Näkemykseni on, että palvelut ja hinnat asettuvat kohilleen vapaan kilpailun kautta.
        Mikäli taksialan pyrkimyksenä on asiakkaittensa kusettaminen ylihintaisilla palveluilla, siinä touhussa ajan mittaan luu jää jakajan eli taksimiehen käteen.
        Menestymisen on perustuttava muuhun kuin kartellin suojaaman ylihitaisen palvelun tarjoamiseen.


      • MaalaisWossikka
        äöp kirjoitti:

        En ota kantaa taksliikenteeseen Ruotsissa, vaan täällä Stadissa.
        Näkemykseni on, että palvelut ja hinnat asettuvat kohilleen vapaan kilpailun kautta.
        Mikäli taksialan pyrkimyksenä on asiakkaittensa kusettaminen ylihintaisilla palveluilla, siinä touhussa ajan mittaan luu jää jakajan eli taksimiehen käteen.
        Menestymisen on perustuttava muuhun kuin kartellin suojaaman ylihitaisen palvelun tarjoamiseen.

        Taksan kulurakenne on ymmärtääkseni suurin piirtein seuraavanlainen:
        - Arvonlisävero 8%
        - Kuljettajasta aiheutuvat kulut (palkka, työeläkemaksu, sosiaaliturvamaksu, tapaturmavakuutusmaksu, työttömyysvakuutusmaksu ja ryhmähenkivakuutusmaksu) noin reilu puolet alv 0%-kassasta, eli kokonaisuudesta 43%
        - Polttoaineet ja kaikki autoon liittyvät kulut (auto, renkaat, vakuutukset, korjaukset...) 16,5%.

        Yhteensä 67,5%. Yrittäjälle jää siis 32,5%, josta verojen maksamisen jälkeen jää ehkä noin 22%.

        Kaiken kaikkiaan valtiolle menee erilaisina veroina ja maksuina noin 32% ja vakuutusyhtiölle 11%. Eli jos maksat taksikuskille 10€, menee siitä:

        valtiolle 3,20€
        vakuutusyhtiölle 1,10€
        kuljettajalle 2,50€
        isännälle 2,20€

        Jäljelle jäänyt 1€ menee sitten auton ylläpitoon, josta 30 snt on Mersu-lisää. Huom! Verot palkoista, polttoaineista ym. sekä vakuutusyhtiölle menevät vakuutusmaksut on siirretty kaikkinensa kohtiin "valtiolle" ja "vakuutusyhtiölle".

        Kun nyt sitten mietit mahdollisen "vapaan kilpailun" vaikutuksia taksitaksoihin, julistanet, että pelivaraa hintojen tiputtamiseen voisi olla palkoissa. Tosin muistetaanpa tämä: Kuljettaja ei aja, ellei hän saa työstään kunnon korvausta - jos tulotaso laskee, hän vaihtaa duunia. Isännän taasen ei kannata ajattaa taksia rengillä, jos hän itse ei tienaa siitä. Jos isäntä ajaa yksin ilman renkejä, voisi hän ehkä pudottaa taksaa tuon 2,20€. Hänen tulotasonsa putoaisi nykyisestä huomattavasti - rengin tasolle, joten taksan pudottaminen ei varmastikaan olisi mieluista. Jos hänellä on aikaisemmin ollut useampia autoja, tulotaso tippuu vieläkin enemmän. Anyway, renkien katoamisesta seuraisi se, ettei takseja olisi liikenteessä kuin ehkä noin puolet siitä määrästä kuin nyt. Isäntä ei voi ajaa vuorokauden ympäri, vaan taksi olisi ajossa vain noin 10h vuorokaudessa. Jokainen rengitön taksi aiheuttaisi noin 12h tunnin mittaisen autovajeen taksiliikenteeseen.

        Nyt sitten vielä muistetaan, etteivät taksiautoilijat aja taksia rakkaudesta kuljetteluun, vaan ansaitakseen rahaa. Herää kysymys, miksi joku haluaisi ehdoin tahdoin tunkea alalle, jossa alkupääoman tarve on suuri ja tulotaso sitä surkeampi, mitä enemmän yrittäjiä olisi kakkua jakamassa? Mistä ne kaikki "vapaan kilpailun" innoittamat uudet taksiautoilijat ilmestyisivät?

        Yrittäjä ehkä ylipäätään miettisi vakavasti, että kannattaako tällainen vähätuottoinen riskinotto ja laittaisi kenties pillit pussiin.


      • äöp
        MaalaisWossikka kirjoitti:

        Taksan kulurakenne on ymmärtääkseni suurin piirtein seuraavanlainen:
        - Arvonlisävero 8%
        - Kuljettajasta aiheutuvat kulut (palkka, työeläkemaksu, sosiaaliturvamaksu, tapaturmavakuutusmaksu, työttömyysvakuutusmaksu ja ryhmähenkivakuutusmaksu) noin reilu puolet alv 0%-kassasta, eli kokonaisuudesta 43%
        - Polttoaineet ja kaikki autoon liittyvät kulut (auto, renkaat, vakuutukset, korjaukset...) 16,5%.

        Yhteensä 67,5%. Yrittäjälle jää siis 32,5%, josta verojen maksamisen jälkeen jää ehkä noin 22%.

        Kaiken kaikkiaan valtiolle menee erilaisina veroina ja maksuina noin 32% ja vakuutusyhtiölle 11%. Eli jos maksat taksikuskille 10€, menee siitä:

        valtiolle 3,20€
        vakuutusyhtiölle 1,10€
        kuljettajalle 2,50€
        isännälle 2,20€

        Jäljelle jäänyt 1€ menee sitten auton ylläpitoon, josta 30 snt on Mersu-lisää. Huom! Verot palkoista, polttoaineista ym. sekä vakuutusyhtiölle menevät vakuutusmaksut on siirretty kaikkinensa kohtiin "valtiolle" ja "vakuutusyhtiölle".

        Kun nyt sitten mietit mahdollisen "vapaan kilpailun" vaikutuksia taksitaksoihin, julistanet, että pelivaraa hintojen tiputtamiseen voisi olla palkoissa. Tosin muistetaanpa tämä: Kuljettaja ei aja, ellei hän saa työstään kunnon korvausta - jos tulotaso laskee, hän vaihtaa duunia. Isännän taasen ei kannata ajattaa taksia rengillä, jos hän itse ei tienaa siitä. Jos isäntä ajaa yksin ilman renkejä, voisi hän ehkä pudottaa taksaa tuon 2,20€. Hänen tulotasonsa putoaisi nykyisestä huomattavasti - rengin tasolle, joten taksan pudottaminen ei varmastikaan olisi mieluista. Jos hänellä on aikaisemmin ollut useampia autoja, tulotaso tippuu vieläkin enemmän. Anyway, renkien katoamisesta seuraisi se, ettei takseja olisi liikenteessä kuin ehkä noin puolet siitä määrästä kuin nyt. Isäntä ei voi ajaa vuorokauden ympäri, vaan taksi olisi ajossa vain noin 10h vuorokaudessa. Jokainen rengitön taksi aiheuttaisi noin 12h tunnin mittaisen autovajeen taksiliikenteeseen.

        Nyt sitten vielä muistetaan, etteivät taksiautoilijat aja taksia rakkaudesta kuljetteluun, vaan ansaitakseen rahaa. Herää kysymys, miksi joku haluaisi ehdoin tahdoin tunkea alalle, jossa alkupääoman tarve on suuri ja tulotaso sitä surkeampi, mitä enemmän yrittäjiä olisi kakkua jakamassa? Mistä ne kaikki "vapaan kilpailun" innoittamat uudet taksiautoilijat ilmestyisivät?

        Yrittäjä ehkä ylipäätään miettisi vakavasti, että kannattaako tällainen vähätuottoinen riskinotto ja laittaisi kenties pillit pussiin.

        Ymmärrän pyrkimyksesi, mutta juttusi ontuu vakavasti jopa siinä määrin, että se paljastaa nykyisen mädännäisyyden.
        Esitit kymmenen euron laskelman ja siinä isäntä tienasi rengin tekemästä työstä silkkaa liksaa tekemättä muuta kuin omistamalla taksin EUR 2,20.
        Siinä laskemasi vakava heikkous nykyjärjestelmän puolustamiseksi.
        Toistan aikaisemmin kirjoittamani, jonka mukaan vapaa kilpailu hoitaa homman kaikkien eduksi - huomaa myös taksi-isännän.
        Jos pyrkimyksenäsi on tienata fyffeä istumalla muurin pankolla, kun renki vääntää duunia, ei ajattelusi sovi tähän maailmaan, mutta palvelee hyvin nykyisen taksikartellin pyrkimyksiä.
        On muutoksen aika ja se muutos tulee ennemmin tai myöhemmin toivottavasti mahdollsimman pian.
        Se tuo muassaan avoimen ja kilpailukykyisen hinnoittelun ja lisääntyneen käytön ja tämä tekee gutaa sekä asiakaille että taksiyrittäjille.


      • MaalaisWossikka
        äöp kirjoitti:

        Ymmärrän pyrkimyksesi, mutta juttusi ontuu vakavasti jopa siinä määrin, että se paljastaa nykyisen mädännäisyyden.
        Esitit kymmenen euron laskelman ja siinä isäntä tienasi rengin tekemästä työstä silkkaa liksaa tekemättä muuta kuin omistamalla taksin EUR 2,20.
        Siinä laskemasi vakava heikkous nykyjärjestelmän puolustamiseksi.
        Toistan aikaisemmin kirjoittamani, jonka mukaan vapaa kilpailu hoitaa homman kaikkien eduksi - huomaa myös taksi-isännän.
        Jos pyrkimyksenäsi on tienata fyffeä istumalla muurin pankolla, kun renki vääntää duunia, ei ajattelusi sovi tähän maailmaan, mutta palvelee hyvin nykyisen taksikartellin pyrkimyksiä.
        On muutoksen aika ja se muutos tulee ennemmin tai myöhemmin toivottavasti mahdollsimman pian.
        Se tuo muassaan avoimen ja kilpailukykyisen hinnoittelun ja lisääntyneen käytön ja tämä tekee gutaa sekä asiakaille että taksiyrittäjille.

        Jos luet tuosta pari viestiä alempaa hieman jatkoa taksialasta,,, noh en viitsi asiasta enempää kun vakaumuksesi ja tietämyksesi taksialasta näyttää olevan vankkumaton.

        Itse en käytä taksiyrityksessäni vierasta työvoimaa, ajan itse kaikki ajot.


      • håoåoh¨åio
        äöp kirjoitti:

        Hoidetaan tämä taksijuttu Stadissa ensin nyt sille mallille, että sen ammatinharjoittamiseen luodaan elinkeinonharjoittamisen vapaus ja hinnat näkyville.
        Markkinat hoitavat sen jälkeen asiat oikealle kohilleen eli kysyntä ja tarjonta kohtaavat toisensa. Tällöin osaavat ja ahkerat taksiyrittäjät menestyvät omalla työllään.

        Sitä juuri tarkoitin. Hinnat vapaiksi ja liikennelupia rasittavat velvoitteet pois koska sellaiset ei kuulu markkinavetoiseen järjestelmään.

        Tälläkin hetkellä omasta liikevaihdosta noin 80% tulee sellaisista ajoista jotka on tarjouskilpailuissa voitettu, eli minä ainakin olen toiminut kilpaillulla alalla jo vuosia, eli muutos ei toisi mitään uutta.
        Nämä sopimusten alaiset ajot ovat koko taksitoiminnan runko ja moni meistä tulisi täysin toimeen ilman perinteistä tolppaliikennettä joka on verrattavissa prikkakauppaan.

        Prikkakaupalla tarkoitan sitä että esimerkiksi autovaraosaliike toimittaa varaosat kymmenelle suurasiakkaana toimivalle korjaamolle jotka ovat kilpailuttaneet varaosatoimittajat. Liike eläisi pelkästään sillä korjaamoille tapahtuvalla myynnillä, mutta pitää myymälää auki myös pienasiakkaille.
        Tiskille tulee pienasiakas ostamaan Ladan 5€ pakosarjan tiivistettä ja alkaa kovaan ääneen tinkimään vielä alennusta.

        Markkinatalouteen kuuluu myös se että suurasiakkailla on aina suurasiakkaan edut ja pienasiakas maksaa sen tappihinnan. Keikka rautatientorilta hakaniementorille ei vapaan taksan aikanakaan ole ainakaan halvempi kuin nytkään, mutta jos asiakas tilaa auton ajamaan sitä väliä vaikkapa koko päiväksi, viikoksi tai kuukaudeksi niin uskon että siitä päästäisiin jo ihan erilaiseen sopimukseen.

        Tavarakauppa ja työnmyyminen eroaa muutoinkin aika paljon toisistaan. Työn hinnasta, mitä taksikin on, ei juuri missään anneta alennuksia mutta tavarasta niitä saattaa saadakin. Tavarakaipassa volyymillä pystytään paikkaamaan halpaa hintaa mutta työn volyymia ei ole mahdollista nostaa muuta kuin ajamalla kovempaa ja siinäkin riskit on liian suuret.

        Itse ainakin jätän ennemmin kyydin ajamatta, kuin ajan sen esim 20% alennuksella. Syy tähän on se ettei tuollaisella alennuksella ajetusta kyydistä jää minulle itselleni tuloa lainkaan niin miksi tekisin ilmaista työtä. Jokainen joka on joskus opiskellut edes alkeet kustannuslaskennasta ja kaupan hinnoittelusta muistaa ne laskelmat siitä kuinka paljon tulokseen vaikuttaa jo 5% alennus, tai ne laskelmat kuinka paljon volyymin on noustava jotta päästäisiin edes samaan tulokseen kuin ennen alennuksen antamista.

        taksin kohdalla hintojen on ensin saatava nousta sille tasolle jolla tästä hommasta on mahdollista saada asiallinen korvaus. Varsinkin sesonkien aikana tulisi päästä kysyntää vastaavaan hintatasoon ja vasta sitten voidaan joskus antaa alennuksiakin.


      • wanha autoilija...
        äöp kirjoitti:

        Ymmärrän pyrkimyksesi, mutta juttusi ontuu vakavasti jopa siinä määrin, että se paljastaa nykyisen mädännäisyyden.
        Esitit kymmenen euron laskelman ja siinä isäntä tienasi rengin tekemästä työstä silkkaa liksaa tekemättä muuta kuin omistamalla taksin EUR 2,20.
        Siinä laskemasi vakava heikkous nykyjärjestelmän puolustamiseksi.
        Toistan aikaisemmin kirjoittamani, jonka mukaan vapaa kilpailu hoitaa homman kaikkien eduksi - huomaa myös taksi-isännän.
        Jos pyrkimyksenäsi on tienata fyffeä istumalla muurin pankolla, kun renki vääntää duunia, ei ajattelusi sovi tähän maailmaan, mutta palvelee hyvin nykyisen taksikartellin pyrkimyksiä.
        On muutoksen aika ja se muutos tulee ennemmin tai myöhemmin toivottavasti mahdollsimman pian.
        Se tuo muassaan avoimen ja kilpailukykyisen hinnoittelun ja lisääntyneen käytön ja tämä tekee gutaa sekä asiakaille että taksiyrittäjille.

        Meinaakkos, että yrittäjälle ei saisi jäädä yrityksestään voittoa. Että noinniinku huvikseen palkkaa itelleen kuskin, hoitaa autonpesut, hoitaa huollot, maksaa laskut jne jne?

        Kyllä se isäntä vaan tekee paljon muutakin kuin istuu muurin pankolla. Tässä onkin juuri se asiakkaan mädännäinen ajattelutapa, ettei yritys saisi tuottaa voittoa.

        Että taksiautoilu olisi mielestäsi kutsumusammatti ja että on niin kivää hommaa. Kuule, taksari pyörittää autoaan ihan saadakseen silkkaa rahaa!!!!


      • äöp
        MaalaisWossikka kirjoitti:

        Jos luet tuosta pari viestiä alempaa hieman jatkoa taksialasta,,, noh en viitsi asiasta enempää kun vakaumuksesi ja tietämyksesi taksialasta näyttää olevan vankkumaton.

        Itse en käytä taksiyrityksessäni vierasta työvoimaa, ajan itse kaikki ajot.

        Ei vapaa kilpailu tuo muassan muuta kuin asiakkaan ja palveluntarjoajan kohtaamisen kohtuuhinnalla.
        On taksiyrittäjän ammattitaidosta tai sen puutteesta kiinni miten hän alallaan menestyy tai jää paitsi menestymistä..
        Menestyäkseen taksyrittäjän tulee hoitaa hommansa hyvin ja asialisesti.
        Näin se vain menee.
        Toivottavasti kartelli puretaan ja pian.


      • Sp.
        håoåoh¨åio kirjoitti:

        Sitä juuri tarkoitin. Hinnat vapaiksi ja liikennelupia rasittavat velvoitteet pois koska sellaiset ei kuulu markkinavetoiseen järjestelmään.

        Tälläkin hetkellä omasta liikevaihdosta noin 80% tulee sellaisista ajoista jotka on tarjouskilpailuissa voitettu, eli minä ainakin olen toiminut kilpaillulla alalla jo vuosia, eli muutos ei toisi mitään uutta.
        Nämä sopimusten alaiset ajot ovat koko taksitoiminnan runko ja moni meistä tulisi täysin toimeen ilman perinteistä tolppaliikennettä joka on verrattavissa prikkakauppaan.

        Prikkakaupalla tarkoitan sitä että esimerkiksi autovaraosaliike toimittaa varaosat kymmenelle suurasiakkaana toimivalle korjaamolle jotka ovat kilpailuttaneet varaosatoimittajat. Liike eläisi pelkästään sillä korjaamoille tapahtuvalla myynnillä, mutta pitää myymälää auki myös pienasiakkaille.
        Tiskille tulee pienasiakas ostamaan Ladan 5€ pakosarjan tiivistettä ja alkaa kovaan ääneen tinkimään vielä alennusta.

        Markkinatalouteen kuuluu myös se että suurasiakkailla on aina suurasiakkaan edut ja pienasiakas maksaa sen tappihinnan. Keikka rautatientorilta hakaniementorille ei vapaan taksan aikanakaan ole ainakaan halvempi kuin nytkään, mutta jos asiakas tilaa auton ajamaan sitä väliä vaikkapa koko päiväksi, viikoksi tai kuukaudeksi niin uskon että siitä päästäisiin jo ihan erilaiseen sopimukseen.

        Tavarakauppa ja työnmyyminen eroaa muutoinkin aika paljon toisistaan. Työn hinnasta, mitä taksikin on, ei juuri missään anneta alennuksia mutta tavarasta niitä saattaa saadakin. Tavarakaipassa volyymillä pystytään paikkaamaan halpaa hintaa mutta työn volyymia ei ole mahdollista nostaa muuta kuin ajamalla kovempaa ja siinäkin riskit on liian suuret.

        Itse ainakin jätän ennemmin kyydin ajamatta, kuin ajan sen esim 20% alennuksella. Syy tähän on se ettei tuollaisella alennuksella ajetusta kyydistä jää minulle itselleni tuloa lainkaan niin miksi tekisin ilmaista työtä. Jokainen joka on joskus opiskellut edes alkeet kustannuslaskennasta ja kaupan hinnoittelusta muistaa ne laskelmat siitä kuinka paljon tulokseen vaikuttaa jo 5% alennus, tai ne laskelmat kuinka paljon volyymin on noustava jotta päästäisiin edes samaan tulokseen kuin ennen alennuksen antamista.

        taksin kohdalla hintojen on ensin saatava nousta sille tasolle jolla tästä hommasta on mahdollista saada asiallinen korvaus. Varsinkin sesonkien aikana tulisi päästä kysyntää vastaavaan hintatasoon ja vasta sitten voidaan joskus antaa alennuksiakin.

        hohoaihon selvityksessä esim, sopimuksenalaiset ajot taksitoiminnan runko,itse olen pärjännyt lähes 30 v-ilman sopimuksia, jos sinulla on liikennelupa siellä lukee että on oikeus harjoittaa henkilötilausliikennettä,eikä Linjaliikennettä.

        Se että ajaisit kuukaudenkin Rautatientorin ja Hakaniemen väliä voisi sanoa jo Linjaliikenteeksi vai onko sinulla linja-auton linjalikennelupa.

        Kerroit suurasikkaalla suurasikkaan edut,työn hinnasta mitä Taksikin on,voisi ymmärtää ettei autostako ei ole mitään menoja,elikkä ajaisit 12 euron tuntipalkalla,eikä autolle mitään,kujettajallehan se sopisi, eikä auton kulut pienene yhtään vaikka ajaisit vuoden em,torien väliä.


      • ergdyjryk8uil
        Sp. kirjoitti:

        hohoaihon selvityksessä esim, sopimuksenalaiset ajot taksitoiminnan runko,itse olen pärjännyt lähes 30 v-ilman sopimuksia, jos sinulla on liikennelupa siellä lukee että on oikeus harjoittaa henkilötilausliikennettä,eikä Linjaliikennettä.

        Se että ajaisit kuukaudenkin Rautatientorin ja Hakaniemen väliä voisi sanoa jo Linjaliikenteeksi vai onko sinulla linja-auton linjalikennelupa.

        Kerroit suurasikkaalla suurasikkaan edut,työn hinnasta mitä Taksikin on,voisi ymmärtää ettei autostako ei ole mitään menoja,elikkä ajaisit 12 euron tuntipalkalla,eikä autolle mitään,kujettajallehan se sopisi, eikä auton kulut pienene yhtään vaikka ajaisit vuoden em,torien väliä.

        Ilmeisesti ymmärsit viestini tahallaan väärin. Pointti oli se että asiakas joka tilaa 7€ kyydin on hieman eri neuvotteluasemassa kuin asiakas joka tilaa esim 70 000€ edestä kuljetuspalveluja. En todellakaan tarkoittanut että ajelisin hakaniemeen ja takasin kuukauden putkeen, vaan pyrin havainnollistamaan sen mikä on suurtilaajan ja pientilaajan ero missä tahansa liiketoiminnassa.

        Kyllä tälläkin hommalla voi elää pelkällä tolppaliikenteellä. Se vain on suhdanneherkempää, kausivaihtelut ovat suuria, sisältää yö ja viikonloppuliikennettä, asiakkaita on moneen junaan jne jne. Hyvillä sopimusasiakkailla on mahdollista saada riittävä ja tasainen tulo pelkillä päivätöillä eikä tarvitse tolpalla notkua. Tätäkin hommaa voi hoitaa monella eri tavalla. Minä olen pärjännyt kilpaillulla alueella ja vielä siten että saan siitä riittävän elinkeinon.


      • liikenneluvalla liit
        ergdyjryk8uil kirjoitti:

        Ilmeisesti ymmärsit viestini tahallaan väärin. Pointti oli se että asiakas joka tilaa 7€ kyydin on hieman eri neuvotteluasemassa kuin asiakas joka tilaa esim 70 000€ edestä kuljetuspalveluja. En todellakaan tarkoittanut että ajelisin hakaniemeen ja takasin kuukauden putkeen, vaan pyrin havainnollistamaan sen mikä on suurtilaajan ja pientilaajan ero missä tahansa liiketoiminnassa.

        Kyllä tälläkin hommalla voi elää pelkällä tolppaliikenteellä. Se vain on suhdanneherkempää, kausivaihtelut ovat suuria, sisältää yö ja viikonloppuliikennettä, asiakkaita on moneen junaan jne jne. Hyvillä sopimusasiakkailla on mahdollista saada riittävä ja tasainen tulo pelkillä päivätöillä eikä tarvitse tolpalla notkua. Tätäkin hommaa voi hoitaa monella eri tavalla. Minä olen pärjännyt kilpaillulla alueella ja vielä siten että saan siitä riittävän elinkeinon.

        riittävä ja tasainen tulo pelkillä päivätöillä,,,,,öhöm,

        Eikös yleensä noudateta ajovuoroja ja velvoitteita jotka pitää sisällään myös päivystyksen, myös yöaikaan,en varmaankaan ole ymmärtänyt väärin mitä luettavissa oli,kuten nytkin kirjoitit,että elää pelkällä päivätyöllä,ettei tarvitse tolpalla notkua,ymmärsin ettei kuljettajakaan notku,eli ajat ainoastaan päivävuoroja,jos tehtäisiinkin kaikki niin kuka ajaisi yö /tolppapäivystykset,vai oletko "kuorma-auto /pimeetaksi/ei ollenkaan taksi,tai sellainen jota haetaan konk".vai onko siellä vain päivävuoro liikennelupia.


      • drthbilopndhv
        liikenneluvalla liit kirjoitti:

        riittävä ja tasainen tulo pelkillä päivätöillä,,,,,öhöm,

        Eikös yleensä noudateta ajovuoroja ja velvoitteita jotka pitää sisällään myös päivystyksen, myös yöaikaan,en varmaankaan ole ymmärtänyt väärin mitä luettavissa oli,kuten nytkin kirjoitit,että elää pelkällä päivätyöllä,ettei tarvitse tolpalla notkua,ymmärsin ettei kuljettajakaan notku,eli ajat ainoastaan päivävuoroja,jos tehtäisiinkin kaikki niin kuka ajaisi yö /tolppapäivystykset,vai oletko "kuorma-auto /pimeetaksi/ei ollenkaan taksi,tai sellainen jota haetaan konk".vai onko siellä vain päivävuoro liikennelupia.

        Jos luit myös se edellisen kirjoituksen niin huomasit varmaan että kannatan liikennelupien vapauttamista, taksojen vapauttamista ja muidenkin alaa rasittavien velvoitteiden poistamista, kuten ajovuorovelvoitteiden. Harjoitan vain kansalaistottelemattomuutta kun jätän osan vuoroista ajamatta. Vastaavasti vuorottomia on töissä enemmän kuin poissaolevia eli aukko tulee kyllä paikattua.

        Jos luvat saisi samoin kun kuorma-autoluvat niin siinä olisi kynnystä riittävästi alalle pääsyvaatimuksiksi.

        Ala vapaaksi vaan ja antaa markkinoiden hoitaa. Me jotka alalla olemme tiedämme varmasti että palvelun tasoon tulee aika laaja haitari, auton saatavuuteen tulee myös aukkoja ja monilta pienemmiltä paikkakunnilta loppuu yö päivystys kokonaan. Siltikin uskon että alkurytinän jälkeen se olisi alalle vain hyväksi. Loppuisi tämäkin tyhjänpäiväinen vänkääminen tällä palstalla.


      • Zuhari
        öäp kirjoitti:

        Olet oikeassa, että taksikartelli on purettava.
        Hinnoittelu on kokonaan toinen asia.
        Sen hoitaa pääosin kilpailu ja esille pannut taksat.
        Näin on asiakkaalla vapaa oikeus valintaan.
        Naaman mukaan tapahtuvassa hinnoittelussa on epäselvää tapahtuuko se taksikuskin tai asiakkaan naaman mukaan. Taksikuskin naaman mukaisessa hinnoittelussa asiakas päättää paljonko haluaa maksaa. Valinta se on sekin.

        olen joskus miettinyt, että minkähän näköisiä naamoja siellä taksijonossa olisi, jos saapuisi taksilla jonon keululle ja ryhtyis kilpailuttamaan. Kunhan ette vaan ryhtyisi tappelemaan keskenänne. Jos vaikka heittäis, että kuka maksaa 10 € per kilometri, niin pääsee kyytiin. Näillä pakkasilla olis kiva katsella sinisiä naamoja lämpimästä autosta.


      • Anonyymi
        dphotjk kirjoitti:

        ".....niin siinä onvalmiina jo painettu ylimenokausi 5,vuotta ei ainakaan ennen sitä TJP mihinkään häviä."

        Jaa että jo valmiiksi painettukin vielä? Voi jiilauta teidän juttuja!

        Nyt olemme tässä missä haluttiin.

        Olkaamme iloisia.


      • Anonyymi
        öäp kirjoitti:

        Vain kalpailu hoitaa hommat asiakkaan edun mukaisesti.
        Harvoin, tuskin koskaan, jos silloinkaan vapaa kilpailu nostaa hintoja.
        Näin se on mennyt vapailla markkinoilla tähänkin saakka. Onko sitten taksialalla jotain uusia lainalaisuuksia hintojen määräytymisessä- tuskinpa.
        Katsastus- ja vuokra-asuntomarkkinoilla on omat toimintamallinsa, joilla ei ole mitään tekemistä taksialan kanssa.
        Taksiala lienee ainoa toimiala tässä tasavallassa, jossa toiminta perustuu yksinomaan viranomaisen suojelemaan täydelliseen kartelliin. Rajoittamalla ajossa olevien taksien määrää nostetaan hintoja.
        Stadissa taksikartelli on purettava keinoja kaihtamatta.
        Lisää kuorkkeja, linesejä ja ja sellaisia autoja joilla ei ole ajovuoroja hoitamaan taksiliikennettä Stadissa ja hinnat näkyviin.
        Silloin hinnat lokasahtavat kohilleen eli halpenevat ja palvelu sekä taksin saatavuus asiakkaan tarpeen mukaan paranee.
        Taksialalla ei näköjän tunneta maailman vanhinta asiakaspalvelun viisautta, jonka mukaan asiakas on aina oikeassa. Tämä viisaus on syytä opetella ajallaan ja toimia sen mukaisesti.

        No mites se meni nyt kun vapautettu?


    • Tilulilulei´

      Olen itse käyttänyt TJP Linesin palveluja useaan kertaan. Homma toimii hyvin. Auto tulee sovittuna aikana paikalle, kyyti on turvallinen, mutta silti riittävän ripeä, autot ovat mukavia ja tilavia ja kaiken kruunaa edullinen (taksareita halvempi) hinta.
      Toivottavasti yhtiön talousasiat saadaan kuntoon, jotta kiitettävän palveluhenkinen toiminta saa jatkua.
      Ns. luvallisista takseista onkin sitten hieman ankeampia kokemuksia (kaksi kertaa kolarissa, jonka aiheuttajana taksinkuljettaja).
      Eläköön TJP Lines (ja tolppah***t talutusnuoran päähän!

    • ex työntekijä

      onhan se TJP porissa ainakin näkyny.

    • vyökiitäjä

      No on kai kun ne perusti sen uuudelleen. höh.

    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1768
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1492
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      995
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      966
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      45
      832
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      728
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      701
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      691
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      676
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      623
    Aihe