Kuka miehittää

Israelin maata?

Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta', vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut.' Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.

77

985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapahtuu...

Katso, minä käsken tulemaan monta kalastajaa, sanoo Herra, ja ne heitä kalastavat, ja sen jälkeen minä käsken tulemaan monta metsästäjää, ja ne heitä metsästävät kaikilta vuorilta ja kaikilta kukkuloilta ja kallioiden rotkoista. Sillä minun silmäni tarkkaavat kaikkia heidän teitänsä, ne eivät ole minulta salassa....

• Herran nimi!

Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois.

• osoitus:
        Herran nimi! kirjoitti:

Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois.

Ja minä hajotin heidät pakanakansojen sekaan, ja heidät siroteltiin muihin maihin. Vaelluksensa ja tekojensa mukaan minä heidät tuomitsin. Niin he tulivat pakanakansain sekaan; minne tulivatkin, he häpäisivät minun pyhän nimeni, kun heistä sanottiin: 'Nämä ovat Herran kansa, mutta heidän on täytynyt lähteä pois hänen maastansa'. Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin. Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin. Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä. Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.

• Jeesuksennimessäjave
        Herran nimi! kirjoitti:

Israelilla on oikeus murhata Israelin maata miehittävät kaikki vääräuskoiset! Jumala on piirtänyt Israelin valtion rajat, hallelujaaaa !!

• hölmöilemästä!
        Jeesuksennimessäjave kirjoitti:

Israelilla on oikeus murhata Israelin maata miehittävät kaikki vääräuskoiset! Jumala on piirtänyt Israelin valtion rajat, hallelujaaaa !!

Ei mitään järkeä!

• artikkelin,
        osoitus: kirjoitti:

Ja minä hajotin heidät pakanakansojen sekaan, ja heidät siroteltiin muihin maihin. Vaelluksensa ja tekojensa mukaan minä heidät tuomitsin. Niin he tulivat pakanakansain sekaan; minne tulivatkin, he häpäisivät minun pyhän nimeni, kun heistä sanottiin: 'Nämä ovat Herran kansa, mutta heidän on täytynyt lähteä pois hänen maastansa'. Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin. Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin. Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä. Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.

jossa se paljastaa B´Tzelemin kiihottavan palestiinalaisia hyökkäyksiin Yitzharin juutalaiskylän asukkaita kohtaan. Artikkelin yhteyteen liitetyssä videossa, jonka ottivat ulkomaiset kuvaajat, jätettiin tarkoituksellisesti näyttämättä, että palestiinalaiset aloittivat yhteenoton hyökkäämällä juutalaisasukkaitten kimppuun. Julkistettu video alkaa siitä, miten juutalaisasukkaat ajavat palestiinalaiset mielenosoittajat pois.

Videossa näytetään, miten yksi kuvaajista kädellään kiihottaa palestiinalaisia hyökkäämään toisella kädellä kuvaten samaan aikaan. Yhteenotto tapahtui Yitzharissa maanantaina iltapäivällä. Videokuvaajat oli ilmeisesti pyydetty paikalle todistamaan tilannetta. Samarian asukasneuvosto esitti tiistai-iltana oman videonsa, jossa näytetään, miten palestiinalaismiehet vasemmistolaisten kiihottamina alkoivat kivittää juutalaisnuoria ulkomaisten kuvaajien tallentaessa tilannetta.
        Neuvoston edustaja totesi, ettei tapaus ole mitenkään erillinen, vaan että heillä on lukuisia vastaavanlaisia tilanteita, joissa vasemmistolaiset kiihottavat palestiinalaisia hyökkäyksiin juutalaisia vastaan. Tätä toistuu jatkuvasti Jerusalemin itäosissa, Hebronissa, Billin kylän lähellä ja muualla. Tilanteista otetut videonauhat editoidaan raskaalla kädellä, joita sitten levitetään uutistoimistoille ja ulkomaisille järjestöille jatkotoimia varten. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/141548

• tämä:
        artikkelin, kirjoitti:

jossa se paljastaa B´Tzelemin kiihottavan palestiinalaisia hyökkäyksiin Yitzharin juutalaiskylän asukkaita kohtaan. Artikkelin yhteyteen liitetyssä videossa, jonka ottivat ulkomaiset kuvaajat, jätettiin tarkoituksellisesti näyttämättä, että palestiinalaiset aloittivat yhteenoton hyökkäämällä juutalaisasukkaitten kimppuun. Julkistettu video alkaa siitä, miten juutalaisasukkaat ajavat palestiinalaiset mielenosoittajat pois.

Videossa näytetään, miten yksi kuvaajista kädellään kiihottaa palestiinalaisia hyökkäämään toisella kädellä kuvaten samaan aikaan. Yhteenotto tapahtui Yitzharissa maanantaina iltapäivällä. Videokuvaajat oli ilmeisesti pyydetty paikalle todistamaan tilannetta. Samarian asukasneuvosto esitti tiistai-iltana oman videonsa, jossa näytetään, miten palestiinalaismiehet vasemmistolaisten kiihottamina alkoivat kivittää juutalaisnuoria ulkomaisten kuvaajien tallentaessa tilannetta.
        Neuvoston edustaja totesi, ettei tapaus ole mitenkään erillinen, vaan että heillä on lukuisia vastaavanlaisia tilanteita, joissa vasemmistolaiset kiihottavat palestiinalaisia hyökkäyksiin juutalaisia vastaan. Tätä toistuu jatkuvasti Jerusalemin itäosissa, Hebronissa, Billin kylän lähellä ja muualla. Tilanteista otetut videonauhat editoidaan raskaalla kädellä, joita sitten levitetään uutistoimistoille ja ulkomaisille järjestöille jatkotoimia varten. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/141548

Mediasotaa!

• on!
        tämä: kirjoitti:

Mediasotaa!

Mutta lopulta oikeus voittaa!

• Herra Sebaot:

Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä. >> Jakeen lisätiedot

• uskovaisenkin

ymmärtää, ettei anuksessa mitään "silmäterää" ole, vain ja ainoastaan haiseva reikä. Universumin persläpi koko perkeleen "pahapyhämaa".

• vuodelta 2010:
    • enkä viero heitä...

Mutta teidät minä hajotan kansojen sekaan ja ajan teitä takaa paljastetulla miekalla, ja teidän maanne tulee autioksi ja kaupunkinne raunioiksi. Silloin maa saa hyvityksen sapateistaan, niin kauan kuin se on autiona ja te olette vihollistenne maassa. Silloin maa lepää ja saa hyvityksen sapateistaan. Niin kauan kuin se on autiona, saa se levätä nauttien sitä lepoa, jota se ei saanut teidän sapatteinanne, asuessanne siinä. Ja niille teistä, jotka jäävät jäljelle, minä annan pelokkaan sydämen heidän vihollistensa maassa, niin että lentävän lehden kahina ajaa heidät pakoon, ja he pakenevat, niinkuin pakenisivat miekkaa, ja kaatuvat, vaikka ei kukaan heitä aja takaa. Ja he kompastuvat toinen toiseensa niinkuin miekkaa paeten, vaikka ei kukaan aja heitä takaa; ja te ette voi pitää puolianne vihollisianne vastaan. Ja te häviätte kansojen sekaan, ja vihollistenne maa nielee teidät. Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin. Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan, jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä nöyrtyy, ja silloin he sovittavat syntivelkansa. Ja silloin minä muistan liittoni Jaakobin kanssa ja muistan liittoni Iisakin kanssa ja liittoni Aabrahamin kanssa, ja minä muistan myös maan. Mutta ensin tulkoon maa tyhjäksi heistä ja saakoon hyvityksen sapateistansa olemalla autiona, niin kauan kuin he ovat poissa; ja he sovittakoot syntivelkansa sentähden, juuri sentähden, että he hylkäsivät minun säädökseni ja että heidän sielunsa vieroi minun käskyjäni. Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa. Ja minä muistan heidän hyväksensä liiton heidän isiensä kanssa, jotka minä vein pois Egyptin maasta kansojen silmien edessä, ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra."

• Valittu kansa

Israel ei miehitä mitään, Palestiina miehittää Israelia! Sitäpaitsi mitään Palestiinaa tai palestiinalaisia ei ole edes olemassa. Israelia piirittävät vihamieliset islamistiset maat ja israelilla on oikeus olemassaoloonsa, hallelujaa!

• hallitukset

ovat jokainen vuorollaan pyrkineet luovuttamaan sitä maa-aluetta, jonka sen joukot vapauttivat 1967 puolustussodassa, Gazan Egyptiltä, Juudean ja Samarian Jordanialta, jotka ne olivat miehittäneet Israelin itsenäisyyssodassa 1948. Israelin puolella on keskusteltu vain prosenttimääristä, annetaanko täydet 100 % vai vähemmän. Vuoden 1973 sotaan saakka Israel ei halunnut asuttaa vapauttamiaan alueita, mutta siitä sodasta lähtien vapautettujen alueitten asuttaminen katsottiin välttämättömäksi maan turvallisuuden vuoksi. Nämä laskelmat maan luovuttamisesta perustuivat kuitenkin puhtaasti maallisen hallituksen puhtaasti käytännön vaatimiksi, koska pelättiin "jättiläisiä", suuria arabikansoja, joitten hyvää tahtoa etsittiin. Siksi pyrittiin tekemään "tuskallisia päätöksiä", kuten johtajat uskottelevat.
      Koska Israelin valtion perustajat olivat vasemmisto-siionisteja, joiden ratkaisut eivät perustuneet Pyhän Kirjan lupauksiin ja velvoitteisiin, ratkaisuissa ei ollut mitään sijaa sille, mitä Israelin Jumala oli Mooseksesta lähtien luvannut.
      TÄMÄN TUTKIMUKSEN tarkoituksena on kuitenkin tarkastella sitä, mitä Israelin Pyhä asiasta on ilmoittanut.
      "Mihin paikkaan te jalkanne astutte, se on oleva teidän. Erämaasta ja Libanonista, virrasta, Eufratvirrasta aina Länsimereen saakka on alueenne ulottuva. Ei kukaan kestä teidän edessänne. Kauhuun ja pelästykseen teidän edessänne on Herra saattava koko sen maan, johon te astutte, niin kuin Hän on teille puhunut." (5.Ms.11:24-25, Joos.1:2-6. vrt. 2.Ms.15:18-19)
      Myös Hesekiel kertoo kirjassaan Israelin valtion rajat, jotka karkeasti noudattavat sitä, mitä Moosekselle kerrottiin. Suomalainen käännös kertoo asian vähän epätarkasti. Pohjoinen raja kulkee Byblosin (Gebel) korkeudelta Damaskoksen ja Hamatin väliltä, mutta ei tämän määrittelyn mukaan Eufratvirtaan saakka. Itäpuolella raja kulkee Jordanian aluetta pitkin Suolamereen ja Punaisen meren pohjukkaan ja sieltä Meriban veden seuduilta Egyptin puroa seuraillen Välimereen. (Hes.47:14-23)
      Tämä maa oli jaettava perintöosaksi israelilaisille, ei tarvita arpomista, koska Herra ilmoitti sukukuntien järjestyksen. Mutta myös kansan parissa asuville muukalaisille oli annettava perintöosa; he ovat samanarvoisia kuin israelilaiset.
      Dakesin Raamatunkommentaari toteaa Mooseksen 5. kirjan rajanmäärittelystä: "Se antaa yleiskäsityksen Luvatunmaan rajoista. Siihen kuuluu Siinain niemimaa etelässä, jatkuu Libanoniin pohjoisessa, ja Eufratvirtaan idässä ja Välimereen lännessä".
      Nämä ovat rajanmäärityksiä, joita Herran profeetat ovat Israelille välittäneet.

• Jumalalle,

ettei Hän olisi ääneti, sillä "Hänen vihollisensa pauhaavat ja Hänen vihaajansa nostavat päänsä", eli ovat rohkaistuneet.
        Seuraavaksi Psalmissa todetaan, että Jumalan vihollisilla on kavalat aikeet Hänen kansaansa vastaan ja he pitävät neuvoaan Hänen suojattejaan (kätkemiään, Israelia) vastaan.
        He sanovat:
        "Tulkaa, hävittäkäämme heidät olemasta kansa, niin ettei Israelin nimeä enää muisteta." (Ps.85:5)
        Psalmi toteaa, että he neuvottelevat keskenään yksimielisesti ja tekevät liiton (brit) Jumalan kansaa vastaan. Sen jälkeen tekstissä luetellaan kansat, jotka ovat salaliitossa mukana.
        Heille pyydetään samaa kohtaloa kuin Midianille, (Tk7:19-25)Siseralle ja Jabinille Endorissa (Tk.4:1-24), jossa heidät tuhottiin perusteellisesti, maan lannaksi. Lisäksi pyydetään, että heidän johtajilleen käy kuin Orebille ja Sebille (Tk.7:25), ja kaikille heidän ruhtinailleen kuten Seballe ja Salmunnalle (Tk.8:5,21).
        Ja koska he sanovat:
        "Anastakaamme itsellemme Jumalan asunnot (miellyttävät asuinpaikat)." (Ps.83:13)
        Sen tähden onnettomuuksien täytyy kohdata heitä, mutta lopuksi erikoinen rukous:
        "Täytä heidän kasvonsa häpeällä, että he etsisivät Sinun Nimeäsi, Herra. Joutukoot häpeään ja kauhistukoot ikuisesti, tulkoot häpeään ja hukkukoot. Ja tulkoot tuntemaan, että Sinun ainoan Nimi on Herra, että Sinä olet korkein kaikessa maassa. " (kaikkialla maan päällä) (Ps.83:18-19)
        PSALMISSA 83 luetellaan niiden kansojen nimet, jotka ovat mukana tässä salaliitossa Jumalaa ja Hänen kansaansa vastaan. Koska he kaikki ovat Jumalan vihollisia ja vihaavat Häntä, voimme tästä päätellä, etteivät nämä kansat ole Israelin Jumalan palvelijoita.
        Tarkastelkaamme näitä kansoja.
        1. Edomin majat (teltat). Tämä kansa on Esaun perillinen. (2.Ms.36:1)
        2. Ismaililaiset ovat Ismailin perillisiä.(2.Ms.25:12-18)
        3. Moabilaiset ovat Lotin vanhemman tyttären pojan perillisiä.(2.Ms.19:37)
        4. Hagarilaiset ovat Saran egyptiläisen palvelijan Hagarin pojan perillisiä, joista tuli 12 kansaa. (2.Ms.17:20, 1.Ak.5:10; 27:31) Heidät luetaan ismaililaisiksi.
        5. Gebal (Byblos) sijaitsee Libanonissa yli 30 km Beirutista pohjoiseen. Se oli muinoin foinikialainen kaupunki. (Joos.13:5; Hes.27:9)
        6. Ammonilaiset periytyvät Lotin nuoremmasta tyttärestä. (2.Ms.19:38)
        7. Amalekilaiset ovat Esaun perillisiä.(2.Ms.36:12; 5.Ms25:17) Toisen tiedon mukaan amalekilaiset ovat muinainen kansa Arabian niemimaalla. Heidän kerrotaan perustaneen Medinan kaupungin (Yathrib).
        8. Filistealaiset olivat Hamin perillisiä. (2.Ms.10:14)
        9. Tyyro oli muinainen Foinikian kaupunki. (Joos.19:29)
        10. Assur polveutui Semistä. (2.Ms.10:22)
        11. Lootin pojat olivat Lootin kahden tyttären sukurutsauksen kautta isästään syntyneitä kansoja.(2.Ms.19:30-33)
        Kaikki nämä kansat tai heidän jälkeläisensä asuvat Israelia ympäröivissä maissa.
        1. Edomilaiset siirtyivät Seirin vuoristoon ja sen takaisiin alueisiin, jonka he valloittivat hoorilaisilta, jotka olivat jättiläisten jälkeläisiä. Toisen teorian mukaan heidän oletetaan olleen samaa kansaa kuin hurrilaiset, joka oli merkittävä sivistyskansa. Edomin pääkaupunki oli Petra.
        2. Ismaililaiset levisivät kaikkialle arabian niemimaalle Egyptistä Eufratvirtaan.
        3. Moabilaiset asuivat Suolameren itäpuolella, edomilaisten pohjoispuolella, nykyinen Jordania.
        4. Hagarilaiset olivat egyptiläisiä, jotka luultavasti levisivät laajalle arabian niemimaalle. Nykyinen Saudi Arabia.
        5. Gebal oli osa muinaista Foinikiaa. Nykyisin Libanon.
        6. Ammonilaiset asuivat Jordanjoen itäpuolella, nykyinen Jordania.
        7. Amalekilaiset asuivat Israelin eteläpuolella, pääosin Siinain niemimaalla.
        8. Filistealaiset asuivat kapealla rantakaistalla nykyisen Gazan tienoilla.
        9. Tyyro kuului muinaiseen Foinikiaan. Nykyisin Libanon.
        10. Assur sijaitsi nykyisen Syyrian tienoilla.

• The Six-Day War
    • TÄLLE PÄIVÄLLE

------------------------------------------------------------------------

Onhan Abrahamista polveutuva suuri ja mahtava kansa,
      ja hänen saamansa siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille.

1. Moos. 18:18

• Maanantai 10.01.2011

Hanna:

- Sydämeni riemuitsee Herrasta, Herra nostaa minun pääni pystyyn. Minä voin rohkeasti vastata vihollisilleni, sinun avustasi minä iloitsen. Vain Herra on pyhä, ei ole toista, meidän Jumalamme yksin on luja kallio.

1.Sam.2:2

• tälle päivälle:
        Maanantai 10.01.2011 kirjoitti:

Hanna:

- Sydämeni riemuitsee Herrasta, Herra nostaa minun pääni pystyyn. Minä voin rohkeasti vastata vihollisilleni, sinun avustasi minä iloitsen. Vain Herra on pyhä, ei ole toista, meidän Jumalamme yksin on luja kallio.

1.Sam.2:2

SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Tiistai 11.01.2011

Joka ottaa nuhteet opikseen, saa sijan viisaiden joukossa.

Snl.15:31

Kuulkaa nyt, te jotka sanotte: "Tänään tai huomenna me lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin, viivymme siellä vuoden, teemme kauppoja ja keräämme hyvät voitot." Ettehän te tiedä, mitä huomispäivä tuo teidän elämäänne! Savua te olette, joka hetken näkyy ja sitten haihtuu. Näin teidän tulisi sanoa:
        "Jos Herra tahtoo, niin me elämme ja teemme sitä ja sitä." Mutta nyt te kerskutte ja rehentelette.
        Kaikki tuollainen kerskailu on pahasta. Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se syyllistyy syntiin.

Jaak.4:14-17

Data Missionary Fellowship ry - http://www.damif.org/

• TÄLLE PÄIVÄLLE
        tälle päivälle: kirjoitti:

SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Tiistai 11.01.2011

Joka ottaa nuhteet opikseen, saa sijan viisaiden joukossa.

Snl.15:31

Kuulkaa nyt, te jotka sanotte: "Tänään tai huomenna me lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin, viivymme siellä vuoden, teemme kauppoja ja keräämme hyvät voitot." Ettehän te tiedä, mitä huomispäivä tuo teidän elämäänne! Savua te olette, joka hetken näkyy ja sitten haihtuu. Näin teidän tulisi sanoa:
        "Jos Herra tahtoo, niin me elämme ja teemme sitä ja sitä." Mutta nyt te kerskutte ja rehentelette.
        Kaikki tuollainen kerskailu on pahasta. Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se syyllistyy syntiin.

Jaak.4:14-17

Data Missionary Fellowship ry - http://www.damif.org/

SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Keskiviikko 12.01.2011

Minä pystytän asumukseni teidän keskellenne enkä väsy teihin,
        vaan vaellan teidän mukananne ja olen teidän Jumalanne,
        ja te olette minun kansani.

3.Moos.26:11-12
        http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/3Moos.26.html

• PÄIVÄLLE
        TÄLLE PÄIVÄLLE kirjoitti:

SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Keskiviikko 12.01.2011

Minä pystytän asumukseni teidän keskellenne enkä väsy teihin,
        vaan vaellan teidän mukananne ja olen teidän Jumalanne,
        ja te olette minun kansani.

3.Moos.26:11-12
        http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/3Moos.26.html

SANA TÄLLE Perjantai 21.01.2011

Herran ääni huutaa kaupungille - ja ymmärtäväisyyttä on,
        että sinun nimestäsi otetaan vaari. Totelkaa vitsaa ja
        häntä, joka on sen määrännyt.

Miika 6:9 (KR38)

• väkivalta jatkui

lauantain aikana. Terroristit ampuivat neljä kranaattia, joista yksi räjähti Shar NaNegev aluekeskuksen läheisessä kibbutsissa ulkomaalaisten työntekijöitten asuintiloissa haavoittaen kolmea thaimaalaista työntekijää. Yksi työntekijäistä haavoittui vaikeasti ja häntä hoidetaan Sorokan sairaalassa. Pari tuntia myöhemmin ammuttu kranaatti haavoitti autonkuljettajaa runnellen hänen autoaan.

• terroristit

ampuivat kolme lyhyen matkan Kassam-rakettia Ashkelonin kuntarajan sisälle, mutta ne eivät aiheuttaneet vahinkoa. Kranaattien ja rakettien ampumisesta on tullut päivittäinen riesa, minkä johdosta ministeri Silvan Shalom sanoi tilanteen kehittyneen erittäin vakavaksi ja enteili cast lead II operaatiota. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/141653

• Israelissa

osoitti mieltään Sudanin eteläosassa käytävien äänestysten puolesta, joissa ratkaistaan kristitty-enemmistöisen eteläosan erottaminen muslimien hallitsemasta pohjoisosasta. Muslimit saivat koko maan hallinnon Englannin luopuessa siirtokunnastaan. Tämän jälkeen muslimihallinto on vainonnut armotta etelän kristittyjä, joiden sanotaan menettäneen 2 miljoonaa ihmistä muslimien järjestelmällisissä tuhoamisoperaatioissa. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/141653

• ammuttiin

eilen raketti Ashkelonin rannikolle Gazan pohjoispuolelle, mutta se ei aiheuttanut vahinkoa. Hamas pyrkii hillitsemään Jihadin, PRC:n ja al-Qaidan kiihkeitä terroristeja peläten IDF:n uutta operaatiota, jota tuskin jätettäisiin tällä kertaa kesken, kuten tapahtui Olmertin aikana. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/141664

• tietoa:

Nimi "Israel" on tavanomaisessa ja liturgisessa käytössä merkinnyt kolmentuhannen vuoden ajan sekä Israelia maana että koko juutalaista kansaa asuivatpa he sitten Israelissa tai diasporassa. Nimi on peräisin Raamatusta, 1. Mooseksen kirjasta 32:28, jossa Jaakob saa uuden nimen Israel (ehkä śara el eli kamppailu Jumalan kanssa) voitettuaan kamppailussa Jumalan enkelin. Nimestä on erilaisia käsityksiä. Joidenkin mukaan nimi juontuu verbistä śarar ("hallita, olla vahva, määrätä"), jolloin nimi merkitsisi ”Jumala hallitsee” tai ”Jumala tuomitsee”. Muita mahdollisia merkityksiä ovat "Jumalan ruhtinas" tai "Ēl taistelee". Tarkasta merkityksestä riippumatta Jaakobin siittämästä raamatullisesta kansasta tuli "Israelin lapsia" eli ”Israelin 12 heimoa".

Ensimmäinen historiallinen sanan "Israel" maininta on egyptiläisestä kivipaadesta, jossa kerrotaan Kanaaninmaan sotilasleireistä. Tämä paasi mainitsee Israelin kansana, joka ei ollut muodostanut valtiota, ja se on ajoitettu 1300-luvulle eaa.[8] Nykyvaltiolle annettiin nimeksi "Medinat Jisrael" eli Israelin valtio ja sen kansalaiset ovat israelilaisia. Muita nimiehdotuksia olivat Eretz Israel, Zion ja Juudea.

• kun minä puhun,

ja kuulkoon maa minun suuni sanat! Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle. Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme. Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on. Heidän menonsa oli paha häntä kohtaan, he eivät olleet hänen lapsiansa, vaan häpeäpilkku - tuo nurja ja kiero sukupolvi! Niinkö sinä maksat Herralle, sinä houkka ja tyhmä kansa? Eikö hän ole sinun isäsi, joka sinut loi? Hän sinut teki ja valmisti. Muistele muinaisia päiviä, ajattele menneiden sukupolvien vuosia. Kysy isältäsi, niin hän sen sinulle ilmoittaa, vanhimmiltasi, niin he sen sinulle sanovat. Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan. Sillä Herran kansa on hänen osuutensa, Jaakob on hänen perintöosansa.

• websivun

mukaan Belgiassa lisääntyneet juutalaisiin kohdistuneet väkivaltaisuudet ovat saaneet maan juutalaiset entistä suuremmin joukoin muuttamaan maahan, jossa juutalainen saa olla juutalainen. Lisäystä viime vuonna edelliseen verraten oli 63 %, eli 250 juutalaista muutti Belgiasta Israeliin, edellisvuonna 152 ihmistä. Belgiassa on vielä 40 000 juutalaista, puolet heistä Antwerpissä, joka on kuuluisa timanttiteollisuudestaan. Maassa tapahtuu 60 antisemiittistä hyökkäystä vuodessa. Juutalaisia vastaan tehtyjen hyökkäysten kasvu todetaan monissa maissa Euroopassa, joista Malmössä tapahtuneet hyökkäykset synagogia vastaan ovat rajuimmat. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/141733

• Perusasiat

Juutalaisuus on yksi vanhimmista edelleen harjoitetuista uskonnoista, sen katsotaan saaneen alkunsa jo Aabrahamista n. 2000-1800 eKr. Juutalaisuudella ei ole perustajaa, vaikka Mooses on kylläkin hyvin keskeinen hahmo sen kehityksessä. Se on etninen eli kansanuskonto.

Juutalaisuus on ehdottoman monoteistinen, juutalaiset uskovat yhteen, taivaan ja maan luoneeseen Jumalaan. Ihminen on heidän mukaansa Jumalan luoma omaksi kuvakseen, mutta siitä huolimatta vain maan tomua. Ihmisen täytyy noudattaa lakia ja seurata Jumalan johdatusta, viimeisellä tuomiolla näin toimineet palkitaan ja pahoja sitä vastoin rangaistaan. Kristinuskossa ja islamissa on hyvin paljon samoja piirteitä, kuin juutalaisuudessa.

Tämä selittyy sillä, että ne ovat kehittyneet juutalaisuuden pohjalta. Myös vapaamuurarius on saanut vaikutteita juutalaisuudesta. Toora, Profeetat ja Kirjoitukset (= kristittyjen Vanha Testamentti) ja Talmud, joka sisältää Tooran eli lain selitystä, ovat juutalaisuuden pyhiä kirjoja. Juutalaisia on yhteensä n. 15-20 miljoonaa, merkittävä osa heistä asuu Israelissa ja Yhdysvalloissa. Suomessa juutalaisia on n. 1500.

• kukkanen.

Judaismi on samantapainen ismi kuin muutkin lähi-idän ismit. Totuus on että se on vain uskonto uskontojen joukossa. Israelin kaikenkarvaisella judaismilla ei ole mitään tekemistä Raamatun tarkoittaman juutalaisuuden kanssa!

• http://israelupdate.
      • steel 2

Tuntuu täysin järjettömältä vedota raamattuun israelin ja palestiinalaisten välisessä konfliktissa. Raamattuun vetoamalla voidaan jokainen järjetön teko oikeuttaa. Näin ollaan tehty jo pari tuhatta vuotta ja tehdään edelleen.

Israelin valtion perustamisen aikoihin juutalaisaktivistit toimivat puhtaasti terrorismin avulla. Tänä päivänä samoin toimivat suljetaan Israelin parhaan tukijan USA:n ylläpitämiin keskitysleireihin. Tuskin Guantamoa muuksi voi kutsua.

Israel ei noudata mitään kansainvälisiä sopimuksia Palestiinalaisten kohtelussa. YK:n ihmisoikeuksien julistus on Israelille vain sanoja joita ei tarvitse noudattaa.

Israelin ja Palestiinalaisten välinen kriisi ei ole mahdollista ratkaista muutoin kuin neuvottelemalla. Toinen vaihtoehto on tappaa kaikki Israelilaiset tai Palestiinalaiset.

• Israelissa

meillä on hieman sekaannusta siitä, että mikä on uusi vuosi. Raamatussa Nisankuuta
      kutsutaan ensimmäiseksi kuukaudeksi. Nisankuu on noin maaliskuun
      lopussa maallisessa läntisessä vuodessa. Nykyajan juutalaisuudessa
      uuden vuoden (Rosh HaShanah) juhlinta on noin syyskuussa, ja
      heprealaisen kalenterin mukaan se on seitsemännen kuun ensimmäisenä
      päivänä. Israel myös juhlii joka vuosi tilivuotta maaliskuun lopussa.
      Meillä on myös tammikuussa tai helmikuussa puiden uusi vuosi. Joten,
      te näette että meillä on niin monia erilaisia uusia vuosia Israelissa.
      Me käytämme tekosyytä juhliaksemme uutta vuotta ja me teemme niin
      suurella ilolla. Joten, iloista länsimaista, gregoriaanisen kalenterin
      uutta vuotta teille kaikille rakkaat veljet kaikkialla ympäri
      maailmaa. Juhlikaa! Kiittäkää Jumalaa elämänne jokaisesta päivästä!

• lausumaan:

ja sanoi: "Aramista nouti minut Baalak, idän vuorilta Mooabin kuningas: 'Tule, kiroa minun puolestani Jaakob, tule ja sadattele Israelia'. Kuinka minä kiroaisin sen, jota ei Jumala kiroa, kuinka sadattelisin sitä, jota ei Herra sadattele? Minä näen sen kallioiden huipulta, minä katselen sitä kukkuloilta: katso, se on erillään asuva kansa, se ei lukeudu pakanakansojen joukkoon.

• maataan!

http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Itä-Jerusalemiin suunnitellaan uutta suurta juutalaissiirtokuntaa/1135263081646

• vedenpinta

• kun tämä kaikki

sinua kohtaa, siunaus tai kirous, jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi, painat sen sydämeesi kaikkien kansojen keskellä, joiden luo Herra, sinun Jumalasi, on sinut karkoittanut, ja palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö ja kuulet hänen ääntänsä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, niinkuin minä tänä päivänä sinua käsken, niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua; Herra, sinun Jumalasi, kokoaa sinut jälleen kaikista kansoista, joiden sekaan hän on sinut hajottanut. Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin. Ja Herra, sinun Jumalasi, tuo sinut siihen maahan, jonka sinun isäsi ovat omistaneet, ja niin sinä otat sen omaksesi; ja hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.”

• PÄIVÄLLE

SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Tiistai 18.01.2011

- Kiittäkää Herraa, huutakaa avuksi hänen nimeään,
      kertokaa kansoille hänen suurista teoistaan!
      Laulakaa hänelle, ylistäkää häntä,
      kertokaa hänen ihmetöistään.
      Ylistäkää hänen pyhää nimeään.
      Iloitkoot kaikki, jotka etsivät Herraa!

1. Aik. 16:8-10

• Remembrance Sunday

International Holocaust Remembrance Sunday on 30th January to help Holocaust survivors in Israel
      http://www.ec4i.org/

• tammikuun 27. päivä

YK:n yleiskokous päätti yksimielisesti vuonna 2005 julistaa tammikuun 27. päivän kansainväliseksi holokaustin uhrien muistopäiväksi. Päivä valittiin kansainväliseksi holokaustin muistopäiväksi, koska tuolloin neuvostoarmeija vapautti natsien suurimman kuolemanleirin Auschwitz-Birkenaussa vuonna 1945. Useat maat muistavat kyseisenä päivänä holokaustin uhreja. Suomessa päivää vietetään vainojen uhrien muistopäivänä. YK:n pääsihteeri Kofi Annan on painottanut muistopäivän merkitystä muistutuksena kansanmurhien todellisuudesta. Tietoisuus menneisyyden julmuuksista voi kannustaa vastarintaan ja ennalta ehkäisevään toimintaan, jotta samankaltaiset ilmiöt eivät enää koskaan toistuisi. YK:n päämajassa juhlallisuudet kestävät koko viikon, ja ne kantavat muistojen ikuisuuden teemaa "Remembrance and Beyond". Teemaviikkoon liittyy myös saman niminen näyttely. Holokaustin uhreja muistetaan erilaisin taide-esityksin ja kansalaijärjestötapaamisin. Juhlallisuudet kulminoituvat perjantaina Kofi Annanin puheeseen ja Auschwitzista selvinneiden kertomuksiin.

Auschwitz sijaitsee Puolassa lähellä Oswiecimin kaupunkia. Natsihallinnon aikana leiri käsitti kolme osaa: Auschwitz I, Auschwitz II-Birkenau ja Auschwitz II -Monowitz. Pääleirien alaisuudessa oli yhteensä 40 erillistä leiriä. Vuodesta 1942 lähtien paikasta muodostui yksi ihmiskunnan historian suurimmista massamurhanäyttämöistä. Suurin osa juutalaisista miehistä, naisista ja lapsista toimitettiin tapettaviksi Birkenaun kaasukammiohin heti kuljetusten saavuttua perille. Vuonna 1947 Puolan hallitus perusti alueelle museon, joka kattaa Auschwitz I ja Auschwitz II-Birkenau alueet. Auschwitzin keskitysleiri hyväksyttiin vuonna 1979 YK:n kasvatus-, tiede- ja kulttuurijärjestön (UNESCO) toimesta suojelukohteeksi, maailmanperintölistalle.

Lisää tietoa aiheesta englanniksi:

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=17245&Cr=Holocaust&Cr1=

www.un.org/Pubs/chronicle/e_alert.asp

http://www.runic-europe.org/finnish/events/2006/holocaustDay_2701.html

Auschwitz-museon sivut englanniksi:
        http://www.auschwitz-muzeum.oswiecim.pl/html/eng/start/index.php

• faktaa.

Me kaikki tiedämme ja tunnustamme että Israel miehittää Palestiinaa, eikä niin kuin hurmoshenkiset kaatokokuslahkot väittävät että se olisi muka Palestiina joka miehittää Israelia.

• teemme:

Ja Herra puhui Mosekselle, sanoen: Puhu Aaronille ja hänen pojillensa, ja sano: näin pitää teidän siunaaman Israelin lapsia, ja sanoman heille:
      "Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua. Herra valistakoon kasvonsa sinun päälless, ja olkoon sinulle armollinen. Herra ylentäköön kasvonsa sinun puolees, ja antakoon sinulle rauhan. ” Ja heidän pitää paneman minun nimeni Israelin lasten päälle, ja minä tahdon siunata heitä.

• ulkoministeri:

Michelle Alliot-Marien autosaattue joutui vihamielisen kansanjoukon ympäröimäksi ylitettyään Erez-rajanylityspaikan. Tusinoittain ihmisiä, joista osa oli palestiinalaisvankien omaisia, sulki hänen tiensä ryskyttäen hänen autoaan ja hypellen sen katolle huudellen, että Alliot-Marie on selvästi asettunut Israelin kannalle lausunnossaan Gilad Shalitista. Lopulta PA:n poliisi hajotti kansanjoukot. http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=204640

• perverssiä

TV:stä tulee lähes joka päivä jokin dokumentti tai sitten elokuva jossa juutalaiset tuovat esiin toisen maailmansodan valitettavia tapahtumia teloitusleireiltä tai niistä hengissä säilyneistä ihmisistä? Yhtään vähättelemättä noita kauheita tapahtumia ihmettelen kuitenkin että miksi vain juutalaisten kärsimistä vääryyksistä pidetään tällaista meteliä? Meillähän on ollut maassamme omiakin keskitysleirejä jossa suomenruotsalainen eliitti tapatti saksalaisten suosiollisella avustuksella maa-orjakapinaan ryhtyneitä köyhiä ja kouluttamattomia isovanhempiamme! Itse asiassa meiltä suomestahan saksalaiset veivät tuhoamisleiri-idean mennessään ja sovelsivat sitä myöhemmin juutalaisiin.

Maailmassa on tehty muitakin kansanmurhia lähihistoriamme aikana. Stalin oli sellainen "mestari" että hänen rinnalaan Hitler tuskin olisi saanut edes puheenvuoroa puhuttaessa tapetuista ihmisistä ja tuhoamisleireistä. Myös Kiina on loistanut näissä merkeissä vaikka se ei näytä haittaavan USA:ta tai sen enempää Päivi Räsästäkään vähäisimmäsäkään määrin, kun Suomi solmii kauppasuhteita Kiinan kanssa? Sitten on tietenkin Israel joka on ottanut oppinsa ilmeisesti vanhoilta kiusaajiltaan? Gazan aluetta kutsutaan maailman suurimmaksi vankilaksi jossa suoritetaan kansanmurhaa samaan aikaan kun uskovaiseksi itseään kutsuvat ihmiset huokailevat ihastuksesta.

• huolestuttavaa
        perverssiä kirjoitti:

TV:stä tulee lähes joka päivä jokin dokumentti tai sitten elokuva jossa juutalaiset tuovat esiin toisen maailmansodan valitettavia tapahtumia teloitusleireiltä tai niistä hengissä säilyneistä ihmisistä? Yhtään vähättelemättä noita kauheita tapahtumia ihmettelen kuitenkin että miksi vain juutalaisten kärsimistä vääryyksistä pidetään tällaista meteliä? Meillähän on ollut maassamme omiakin keskitysleirejä jossa suomenruotsalainen eliitti tapatti saksalaisten suosiollisella avustuksella maa-orjakapinaan ryhtyneitä köyhiä ja kouluttamattomia isovanhempiamme! Itse asiassa meiltä suomestahan saksalaiset veivät tuhoamisleiri-idean mennessään ja sovelsivat sitä myöhemmin juutalaisiin.

Maailmassa on tehty muitakin kansanmurhia lähihistoriamme aikana. Stalin oli sellainen "mestari" että hänen rinnalaan Hitler tuskin olisi saanut edes puheenvuoroa puhuttaessa tapetuista ihmisistä ja tuhoamisleireistä. Myös Kiina on loistanut näissä merkeissä vaikka se ei näytä haittaavan USA:ta tai sen enempää Päivi Räsästäkään vähäisimmäsäkään määrin, kun Suomi solmii kauppasuhteita Kiinan kanssa? Sitten on tietenkin Israel joka on ottanut oppinsa ilmeisesti vanhoilta kiusaajiltaan? Gazan aluetta kutsutaan maailman suurimmaksi vankilaksi jossa suoritetaan kansanmurhaa samaan aikaan kun uskovaiseksi itseään kutsuvat ihmiset huokailevat ihastuksesta.

,että samanlainen propagandakamppanja edelsi Israelin hyökkäystä Libanoniin ja Gazaan. Asia on ymmärrettävissä, kun tietää Ylen olevan amerikkalais omistuksessa. Digita joka omistaa Ylen tekniikan pystynee vaikuttamaan ohjelmatarjontaan. Ja onhan Ylessä oma "Heinoslainen" sionistinen viideskolonnansa.Toivottavasti tämä juutalaisimagon kasvojenkohotus ei ennakoi Israelin hyökkäystä Iraniin.

• City-lehdessä:
    • gavriblock
      • puhdistuksen aika!

Kristillisdemokraattinen puolue on pelkkä piilojärjestö USA:sta suomeen levinneille hurmosjärjestöille jotka valloittavat poliittista jalansijaa suomesta. Kun äänestät kristillisdemokraatteja äänestät itse asiassa helluntailaista kaatokokouslahkoa joka on valloittanut KD:n kaikkine kannatuslahkoineen.

KD:ta äänestäessä tulisi tarkistaa ehdokkaan tausta hyvin tarkkaan. Jos hän kuuluu johonkin lahkoon tai kulttiin joka vaikuttaa voimakkaasti ehdokkaan taustalla, niin kannattaa valita joku toinen joka on riippumaton ja neutraali vaikuttaja, ja joka voi vapauttaa KD:n vanhoillisten kiilusilmälahkojen ikeestä.

• jeesuksen mummo
        puhdistuksen aika! kirjoitti:

Kristillisdemokraattinen puolue on pelkkä piilojärjestö USA:sta suomeen levinneille hurmosjärjestöille jotka valloittavat poliittista jalansijaa suomesta. Kun äänestät kristillisdemokraatteja äänestät itse asiassa helluntailaista kaatokokouslahkoa joka on valloittanut KD:n kaikkine kannatuslahkoineen.

KD:ta äänestäessä tulisi tarkistaa ehdokkaan tausta hyvin tarkkaan. Jos hän kuuluu johonkin lahkoon tai kulttiin joka vaikuttaa voimakkaasti ehdokkaan taustalla, niin kannattaa valita joku toinen joka on riippumaton ja neutraali vaikuttaja, ja joka voi vapauttaa KD:n vanhoillisten kiilusilmälahkojen ikeestä.

KD:n kannattaisi kieltää kaikilta ehdokkailtaan kuuluminen kirkkoon.

• puhdistuksen aika!
        jeesuksen mummo kirjoitti:

KD:n kannattaisi kieltää kaikilta ehdokkailtaan kuuluminen kirkkoon.

Nimittäin helluntaikirkkoon tai miksi ikinä he kaatokokouslahkoansa nimittävätkin.

• Egyptistä:
    • hyökkäyksen

Siinailla olevia egyptiläisiä joukkoja vastaan
      Muslimiveljeskunta on kaappaamassa vallan Egyptissä

F-10 hävittäjät syöksyvät alas mielenosoittajien ylitse
      Perjantaina 28.01.2011 Muslimiveljeskunta antoi miljooniin nousevalle jäsenistölleen käskyn yhtyä mielenosoituksiin hallitusta vastaan ja käyttää hyväkseen maassa vallitsevaa sekasortoa vallan kaappaamiseksi. Muslimiveljeskunnan edustajaksi on noussut entinen Kansainvälisen Atomienergiakomission johtaja Mohammed El-Baradei, joka on nyt paljastunut Muslimiveljeskunnan mieheksi. Tämä selittää hänen yrityksensä peitellä Iranin ydinaseohjelmaa. Israelin vaihtoehdot ovat vähissä. Kaikkien nyt mieltään osoittavien ns. ”demokraattisten” voimien päämääränä on irtisanoa rauhansopimus Israelin kanssa. Tähän asti rauhansopimuksen ainoa takuumies Egyptissä on ollut presidentti Hosni Mubarak.
      Varhain sunnuntaiaamuna 30.01.2011 Hamasin aseellinen siipi Ezz e-Din al Qassam ylitti rajan Gazasta Pohjois-Siinaille ja hyökkäsi egyptiläisiä joukkoja vastaan ajaakseen ne pois. He toimivat Hamasin emojärjestön Egyptin Muslimiveljeskunnan käskystä, jonka sen Damaskoksessa olevat johtajat vahvistivat avatakseen toisen, Palestiinan rintaman, Mubarakin hallitusta vastaan. Siksi Muslimiveljeskunta on kansannousussa aktiivisempi kuin päältä katsoen voisi olettaa.
      Hamasin sotilaat ryhtyivät taisteluun eteläistä Rafahin kaupunkia hallitsevien Egyptin Sisäministeriön joukkoja vastaan. Beduiinipaimentolaiset ja paikalliset palestiinalaiset käyttivät hyväkseen Kairossa vallitsevaa sekasortoa taistellakseen Egyptin joukkoja vastaan molemmissa Pohjois-Siinain avainkohteissa sekä ryöstääkseen heidän asevarastonsa.
      Sunnuntaina Hamasin terroristit alkoivat työntämään Egyptin joukkoja pois niemimaan pohjois- ja keskiosista saattaakseen Egyptin ja Gazan kaistan välisen raja-alueen palestiinalaisten valvontaan. Hamas kykenisi silloin murtamaan Egyptin julistaman enklaavin saarron ja käynnistämään salakuljetusreitit täyteen vauhtiin. Gaza Cityssä olevat virkailijat vahvistivat sunnuntaina, että Hamasin kuuluisimmat salakuljetusekspertit mukaan lukien Muhammed Shaar olivat murtautuneet ulos El Arishin vankilasta ja olivat matkalla kohti Gaza Cityä.
      Sotilaslähteemme kertovat edelleen, että Multinational Force & Observes (MFO) – Kansainväliset rauhansopimuksen tarkkailijat, joista useimmat ovat amerikkalaisia ja kanadalaisia, ovat maksimaalisessa hälytysvalmiudessa Pohjois-Siinain tukikohdassaan odottaessaan USA:n sotilaskuljetuskoneiden evakuoivan heidät USA:n tukikohtiin Euroopassa.
      Tämä joukko-osasto sijoitettiin Siinaille vuonna 1981 valvomaan Egyptin ja Israelin kesken solmitun vuoden 1979 rauhansopimuksen toteuttamista. Sopimuksen mukaan koko niemimaa demilitarisoitiin ja siellä sai olla vain egyptiläisiä poliiseja. MFO:n tehtävän loppuminen Siinailla merkitsee Egyptin ja Israelin välisten rauhansuhteiden avainpilarin kaatamista kolmenkymmenen vuoden jälkeen.
      Varhain sunnuntaina Egyptin armeija alkoi vaivihkaa siirtää panssaroituja vahvistuksia mukaan lukien tankkeja Suezin alta kulkevien tunneleiden kautta Egyptistä syvemmälle itään päin Pohjois-Siinaille yrittääkseen ajaa Hamasin joukot takaisin. Egyptin joukkojen läsnäoloa Siinailla, mikä rikkoo rauhansopimuksen ehtoja, ei kumpikaan rauhan osapuolista ole maininnut. Jerusalemissa olevat lähteemme kertovat, että Netanyahun hallitus on hyväksynyt sen äänettömästi.
      Hamasin Gazassa olevat johtajat eivät näytä pelkäävän Israelin sotilaallista reaktiota – ei edes ilmahyökkäystä – puuttuakseen Hamasin hyökkäysretkeen Siinailla, vaikkakin Israel on tuonut sotilasyksikköjään aivan rajan pintaan Egyptin ja Israelin välisellä pitkällä rajalla.
      - Ynet News ilmoittaa, että Israelin on pakko tehdä interventio Siinaille varmistaakseen Siinain niemimaan! –
      Kairossa tuhannet poliittiset vangit, islamilaiset ääriainekset ja rikolliset ovat vapaalla jalalla paettuaan vankiloista Kairossa.

• odotetaan

sekä kauhulla että suurin odotuksin, mitä tämän helmikuun ensimmäisen päivän tapahtumat tuovat tullessaan. Eilen Kairon kaduilla mellasteli armeijan suosiollisella luvalla 250 000 kansalaista, jotka olivat tulleet osoittamaan mieltään Mubarakin hallintoa vastaan. Vaikka ihmismassat aaltoilivat suuren kalaparven tavoin väliin tiivistyen määrättyihin kohteisiin, joissa kuviteltiin tapahtuvan jotain poikkeavaa, väliin hajaantuen tiivistyäkseen johonkin toiseen kohteeseen, TV-kuvien perusteella ja lukuisten tilanteita seuraavien kommentoijien tietojen mukaan kansa käyttäytyi suhteellisen maltillisesti, eikä pahoja välikohtauksia sattunut. Jopa Muhamed ElBaraday uskaltautui Kairon kodistaan käväisemään kansanjoukon mukana Tahrir (vapaus) torilla lukien oman ohjelmansa.

TÄNÄÄN tiistaipäivänä mielenosoittajien johtajat lupaavat tuoda Kairon kaduille yli miljoona mielenosoittajaa, osa heistä kuljetetaan busseilla maaseuduilta. Armeijan johto on luvannut, ettei se vastusta mielenosoitusta väkivalloin, mutta sellaisen massan pitäminen järjestyksessä voi aiheuttaa monia vaaratilanteita. Yksi sellainen on mahdollisuus, että jossain laukeaa vaikka vaaraton pommi, tai armeija jostain syystä katsoo välttämättömäksi käyttää aseitaan, mikä voi saada paniikkireaktion kansassa ja aiheuttaa massapaon, jossa heikompia ja pienempiä tallataan jalkoihin. Mubarakin uusi varapresidentti Omar Suleiman, joka tunnetaan kovista otteistaan, on varmaan varustautunut pahimman varalle evästäen armeijan johtoa. http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=206102

PRESIDENTTI Hosni Mubarak otti eilen vastaan uusien ministeriensä uskollisuus-vakuutukset TV-kameroiden edessä. Ele voi olla oikeansuuntainen, mutta kuten kommentoijat toteavat, se on ”liian vähän liian myöhään”. Mubarak kehotti hallitustaan valmistelemaan taloudellisia helpotuksia voidakseen tyynnyttää pahimmassa köyhyysloukussa olevia.

Varapresidentti Suleiman valtuutettiin etsimään neuvottelukontaktia opposition edustajien kanssa, keitä he sitten lienevätkin. Suleimanin tulee selvittää, mitä vaatimuksia oppositiolla on ja aloittaa neuvottelut sen vaatimista uudistuksista. Ei ole selvää, kuka oppositiota johtaa, onko se ElBaraday, joka ei välttämättä ole kaikkien mieleen, vai jokin lähellä Muslimi-veljeskuntaa oleva, esim. joku hengellinen auktoriteetti, selvinnee lähi päivien aikana.
      Jotkut tarkkailijat ovat kertoneet havaintonaan, etteivät mieltään osoittavat kansalaiset lopulta ole juuri Mubarakia vaan hänen hallitustaan vastaan, jota syytetään avoimesta korruptiosta. Tämä kertoisi samaa, mitä Jordanian mielenosoittajat vakuuttavat, että he vastustavat hallitusta mutta ovat uskollisia kuninkaalle. Jos Muslimiveljeskunta saa ja haluaa näkyvämmän roolin neuvotteluissa, sen tärkein tavoite tuskin on Mubarakin hallinnon säilyttäminen, niin pahoin presidentti on runnellut sitä.

JP:n kommentaattori Melanie Lidman kertoo omakohtaisia kokemuksiaan Kairon slummialueilla. Hän kertoo ihmisistä, joiden ansiotulo on 2 USD päivässä, jolla tulee elättää perheensä ja hoitaa sen tarpeita. Lukuisat ihmiset asuvat hautausmailla tai talojen katoilla. Monet turvautuvat lopulta itsemurhaan, koska toivoa olosuhteiden paranemisesta ei ole.
      Mielenosoitusten mukana lukuisten vähäinenkin toimeentulo loppui kokonaan, sillä turistit kaikkosivat eikä mitään muuta leipäpuuta ole. 90 % pienliikkeistä ja putiikeista on sulkenut ovensa, koska ei ole asiakkaita. Ne muutamat, jotka availevat oviaan, ovat joutuneet nostamaan ruoka- ja välttämättömyystarvikkeiden hintojaan kaksin- tai kolminkertaisiksi. Toiseksi vähäiset varastot loppuvat pian ihmisten pyrkiessä varautumaan tilanteeseen, jossa niiden saanti kauppoihin voi estyä kokonaan. Bensiini loppui jo päiviä sitten.
      Pyramidit sulkivat myös ovensa ryöstelyn pelossa, mutta avaavat niitä ajoittaen, vaikka turisteja on vähän. Melanie Lidman vaistoaa katkeruuden, mitä ihmiset osoittavat maan yläluokkaa kohtaan, joka elää ylellisyydessä tarkoin vartioitujen muurien suojaamissa luksus-taloissaan, ja jota ruoka- ja muitten tavaroitten vähyys ei näytä koskettavan. http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=206103

• Abbas:

ja Hamasin pääministeri Haniyeh ovat huolissaan, että mielenosoituskuume voi saavuttaa heidänkin yhteisönsä. PA päätti pitää seuraavat vaalit kesäkuussa, jotka ovat monta vuotta myöhässä. Gazassa poliisi hajotti istuma-mielenosoitukset ja särki tapahtumaa todistaneitten journalistien kamerat, kuten myös Ramallahissa tapahtui. Tällaiset toimet virkailijoitten taholta vain kuumentavat tunteita, eikä Abbasin asema ole ollenkaan vahva edes Länsirannalla, jossa vaalit pidettäisiin, mutta ei Gazassa. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/142094
      - Republikaanien presidentti ehdokas, vihitty baptistipappi, Mike Huckabee totesi Jerusalemissa, että USA:n tulee siirtää lähetystönsä Jerusalemiin. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/142091
      - PA:n talousministeri Hassan Abu-Libdeh totesi eilen, että PA:n tulee kuivattaa juutalaiset pois Juudeasta ja Samariasta boikotoimalla kaikkia siellä valmistettuja tuotteita, myös maatalouden osalta. Kuinkahan kauan Israel antaa tämän uhittelun jatkua? Miksei Israel voisi tehdä samoin katkaisemalla veden, sähkön ja kaiken sinne vietävien tavaroitten kuljettamisen alueensa kautta? PA:n julistamaan taloudelliseen sotaan täytyy vastata samalla tavoin eikä pistää päätä pensaaseen. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/142090

• vannovat

opposition edustajat valmistautuessaan lopulliseen
      taisteluun Mubarakin kannattajien kanssa. He vannovat, että tänä päivänä he tulevat poistamaan 30 vuotta maata hallinneen presidenttinsä Hosni Mubarakin. Mubarak sanoi ABC:n toimittajan Christiane Amanpourin haastattelussa, että hän on saanut tarpeekseen.
      ”62 vuotta olen palvellut tätä maatani ja olen nyt saanut tarpeekseni. Haluan lähteä tieheni”. Mutta hän lisäsi siihen, että jos hän jättää paikkansa ilman valmisteluja, maa joutuu sekasortoon, eikä hän halua sitä. Hän vakuutti, ettei hän juokse karkuun eikä lähde maastaan, hän haluaa kuolla Egyptissä.

MUBARAK kertoi Amanpourille olevansa huolestunut uhrien määrän kasvusta Kairossa ja taisteluista hallituksen kannattajien ja vastustajien välillä Tahrir aukiolla vakuuttaen, ettei hän ole vastuussa niistä. Hän sanoi Muslimiveljeskunnan syyllistyneen väkivallan lietsomiseen ja ilmoitti, ettei hänen tarkoituksensa ollut nostaa poikaansa Gamalia presidentiksi.
      Mubarak kertoi sanoneensa USA:n presidentti Barack Obamalle puhelimessa, ettei tämä ymmärtänyt egyptiläistä kulttuuria vaatiessaan välitöntä luopumista vallasta. ”Mitä tapahtuisi, jos luopuisin vallasta nyt?” hän sanoi kysyneensä Obamalta.

TORSTAIN aikana paikalliset kahakat osapuolten välillä jatkuivat pitkin päivää. Aseina käytettiin puukarttuja, rakennustyömailta varastettuja metallitankoja, kiviä, polttopulloja ja myös tuliaseita. Koko Tahrir-aukio näytti muuttuneen taistelutantereeksi, jonka laidoilla hoidettiin haavoittuneita ja jonne vapaaehtoiset toivat juotavaa ja syötävää aukiota vartioivien hallituksen kannattajien yrittäessä estää kuljetukset. Eräs hoitohenkilöihin kuuluva arvioi, että 30 ihmistä kuoli päivän aikana ja tuhansia haavoittui eri tasoisesti. ”Jokainen aukiolla ollut on haavoittunut jollain tavoin”, hän sanoi, mutta vakuutti, että ponnisteluja jatketaan.

JP:n artikkelin mukaan hallituksen kannattajat pahoinpitelivät kiinni saamiaan ulkomaalaisia ja journalisteja, joiden he sanovat lietsoneen väkivaltaisuutta.
      Myös varapresidentiksi nimitetty Omar Suleiman syytti ulkomaalaisia aineksia ja mediaa kansan kiihottamisesta asettumalla hallituksen vastustajien taakse.
      Opposition kannattajat puolestaan pahoinpitelivät joukolla kiinni saamiaan Mubarakin kannattajia ja varsinkin niitä, joiden he syyttivät kuuluvan poliisin joukkoihin. Vallankumouksellinen kiihko näyttää vallanneen rauhallisen mielenosoittajajoukon.
      http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=206708

• Herra:

Israel on minun esikoispoikani; sentähden minä sanon sinulle:
      Päästä minun poikani palvelemaan minua.

• sanoo rouvva:

"Tutkimattomia ovat herran tiet, nimimerkillä homma käy ja henki haisee".

• videossa,

jonka julkaisivat MCMBC ja CNN, nähdään mystinen kalpea hevonen ratsastajineen. Hevonen nähdään selvästi videossa kohdassa 1.19, jossa se ilmestyy mielensoittajien keskelle laukaten hetken ja sitten nousten mystisesti ilmaan haihtuen näkymättömiin kadun varrella olevan kansanjoukon yli. Se ei ilmeisestikään ole videoon käsin tehty trikki, vaan todellinen, jota ei ole pystytty tyydyttävästi selittämään.
      Erään arvion mukaan se voisi olla kameran linssiin heijastuneen valon aiheuttama harha.

TOISENA arviona esitetään, että se on Johanneksen Ilmestyskirjassa kerrottu ”kalpea” (hallava) hevonen, josta teksti kertoo neljännen sinetin avaamisen yhteydessä näin:
      ”Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon sanovat: ”Tule”. Ja minä näin ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.” (Ilm.6:7-8)
      Kreikan kielessä esitetty sana ”clhoros”, joka käännetään englannissa sanalla ”pale”, suomeksi hallava, on käännetty muualla sanalla ”green” eli ”vihreä”. Täten neljän ratsun värit, valkoinen, punainen, musta ja vihreä, ovat samat kuin PA:n ja monien Lähi Idän valtioitten lippujen värit eri tavoin aseteltuina ja lisätunnuksin varustettuina.
      Tämä on eräs Egyptin mielenosoitusten yhteydessä sattuneista oudoista tapahtumista. http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=260049

MIELENOSOITUSTEN repiessä Egyptin kansaa hallituksen kannattajiin ja sitä vastustaviin, niiden aikana tapahtui Egyptin yläosassa, maan eteläosassa, kahden koptiperheen raaka murha, joka pääsi tapahtumaan ilman että media huomasi koko tapahtumaa maassa sattuneitten toistuvien uutispimennysten johdosta.
      Massamurha tapahtui tammikuun 30. päivänä sunnuntaina iltapäivällä Minyan provinssissa. Siitä kertoi lähetyksessään Aina, Assyrian Kansainvälinen Uutistoimisto, WND:n mukaan.

Raportin mukaan murhaajat pääsivät koptikristittyjen lukittujen asuntojen katoille naapuritalojen muslimiasukkaitten kattojen kautta, jotka avustivat massamurhassa. He murhasivat 11 koptikristittyä haavoittaen neljää muuta luullen heidänkin kuolleen.
      Anba Agathon, Maghaghan piispa, kertoi koptiaktivistille Mona Romanille, että murhaajat olivat murhattujen naapurista, jotka katsoivat tilaisuuden otolliseksi maassa vallitsevan yleisen sekasorron vuoksi. Hän puhui Al Karma TV-aseman televisioidussa haastattelussa.
      Hän kertoi käyneensä sairaalassa tapaamassa hyökkäyksessä haavoittuneita, jotka sanoivat tunnistaneensa jotkut hyökkääjistä, vaikka he olivat naamioituneet, ja että tulivat samasta Sharonan kylästä. He kuvittelivat kaikkien uhrien kuolleen eivätkä havainneet, että neljä heistä oli vain vaikeasti haavoittunut. Murhatyönsä jälkeen he ryöstivät talosta kaiken, rahat, huonekalut ja sähkölaitteet, piispa Agathon kertoi.
      Piispa vakuuttaa, ettei murhalla ollut mitään yhteyttä massa vallitsevan kaaoksen kanssa, mutta että he käyttivät sitä tekosyynä tietäen, ettei kopteja vastaan tehtyjä väkivaltaisuuksia tutkita eikä Egyptin poliisi ole muutenkaan niistä kiinnostunut. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/142147

• jos tämä

hallava hevonen onkin itsensä Kiesuksen Halle niminen aasi ja ratsastaja sen selässä Kiesus itse. Voi mahoton,hihkaiskaamme sen kunniaksi kaksitoista kertaa "hallelujaa". Ja hyppikäämme samalla yhdellä jalalla kaksitoista kertaa rukoushuoneen ympäri vastapäivään.

• James Jones,

eläkkeellä oleva presidentti Bushin Lähi Idän erikoislähettiläs ja Barack Obaman kansallinen turvallisuusneuvonantaja pitkälle viime vuotta, luennoi eilen illalla Herzlian perinteisessä konferenssissa, josta on tullut Israelin poliitikkojen ja ministerien foorumi poliittisten lausuntojensa esittämiseksi koti- ja ulkomaiselle yleisölle.
      JONES julisti edelleen sen jo pahasti ryvettyneen ja vanhentuneen näkemyksen, että Israelin ja palestiinalaisten välinen konflikti on ydinkysymys Lähi Idän ongelmille. Hän selitti, että tämän ongelman selvittäminen auttaisi varsin pitkälle alueen ja jopa maailmanlaajuistenkin turvallisuuskysymysten ja rauhan ratkaisuissa.

KENRAALI muuttui sen jälkeen kovin uskonnolliseksi julistaessaan seuraavaa:
      ”Minulla on sellainen uskomus, että jos Jumala (Allah?) olisi ilmestynyt presidentti Obamalle vuonna 2009 ja sanonut hänelle, voisiko hän tehdä yhden asian planeetan pinnalla, vain sen yhden asian, tehdäkseen maailman paremmaksi paikaksi ihmisille ja antaa heille enemmän toivoa ja mahdollisuutta tulevaisuudessa, uskaltaisin sanoa, että sillä olisi jotain tekemistä kahden valtion ratkaisun löytämiseksi Lähi Idässä.”
      JONES selitti journalisteille jälkeen päin, että Israelin kiista palestiinalaisten kanssa on solmu, joka on massan keskellä. Hän lisäsi siihen, että Israelin ja palestiinalaisten välinen rauha olisi viimeinen asia, jonka ääriainekset ja Iran haluaisivat toteutuvan ja että sen väreilevä vaikutus tulisi ulottumaan pitkälle alueen ulkopuolelle. Hän vakuutti vielä toistamiseen, että kiista on kaikkein tärkein kysymys planeetalla, jonka vaikutus tuntuu kaikkialla turvallisuuden kannalta katsoen. - Rohkeita sanoja kenraalilta ilman vastuuvelvoitetta.

LAITOIN tuon ”Jumalan nimen” jälkeen, josta Jones puhui, sulkumerkkien sisään nimen ”Allah”, sillä on vaikea kuvitella, että ”Israelin Jumala” rikkoisi oman valansa alkaen kannattaa ”kahden valtion periaatetta” luvattuaan koko maan Jordanjoesta Välimereen ja Egyptin-purosta Suuren Virtaan saakka Jaakobin heimolle, Israelin kansalle. Eikä Hän missään vaiheessa luvannut Palestiinan valtiota Israelin maan sydänosien sisälle.
      (1.Ms.13:14-17; 35:9-13; 48:3-4)
      Muslimien jumala Allah voisi hyvinkin toimia juuri noin kuin Jones esittää, vaikka Jones vakuuttaakin, ettei se miellyttäisi äärimuslimeja.

• hyh, hyh..

Tässä viestiketju mikä kertoo KD:n jäsenistöstä ja sen harjoittamasta siionatsistisesta politiikasta jossa on väkevä ja paha helluntailaisuuden maku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      17
      3521
    2. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      3512
    3. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      478
      1795
    4. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      131
      1536
    5. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      148
      1535
    6. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      561
      1427
    7. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      217
      1417
    8. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      113
      1355
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      49