Vapaa kuvaus

Populismin vastustaja. Olipa se sitten oikealta, keskeltä tai vasemmalta.

Aloituksia

605

Kommenttia

3860

1. Se Trumpin rauha on sellainen, että Ukraina antautuu ja Venäjä palkitaan sodan aloittamisesta.

Voitko sitä kutsua rauhaksi ja mitä sen jälkeen tapahtuu, jos Trumpin "rauha" solmitaan?
  2. Katsotaanpa, mitä tapahtusi tuon skeenarion mukaan:

Eiköhän aleta ajamaan kaikkien suomalaisten asiaa:
    - Maahanmuuttajat helvettiin täältä, tehdään mahdollisimman paljon itse.
    Tuhannet ravintolat, taksikuskit ja siivous-/kunnossapitotyötä tekevät henkilöt jättäisivät työpanoksensa pois. Maa ajautuisi välittömästi kaaokseen, kun ei saakaan halpaa taksimatkaa tai kebabia/kiinalaista/intialaista tms.

- Vierastyövoimaa ei sallita.
    Katso edellinen kohta.

- Rajat kiinni ja passitarkastus jokaiselle.
    Eli suomalaisia nöyryytetään ulkomailla passijonossa. Sehän ei toimi niin, että jos Suomi vaatii passin, niin suomalaiset voisivat matkustella passivapaasti.

- Vain kantasuomalaiset saavat perustaa yrityksiä.
    Investoinnit loppuisivat kuin seinään. Yritysten rahoituksen saaminen hankaloituisi. Toimintaympäristö vaarantuisi ja yrityksiä kaatuisi, seuraisi massatyöttömyyttä ja epävarmuutta.

- 25% tulli kaikelle mitä ei tehdä Suomessa
    Hinnat kotimaassa nousisivat 25% tuontituotteille. Esimerkiksi auto joka maksaa 40000, maksaisi 50000.

- Markka takaisin ja vaihtokurssit kunniaan niin saadaan devalvoida ja vienti vetää. Kohta sen jälkeen ajellaan mersuilla kaikki!
    Suomella on eläkevaroja 280mrd euroa. Markkaan siirtyessä ja devalvaation yhteydessä 10% devalvaatiosta seuraisi 28mrd euron lasku arvonmenetyksen seurauksena.

- Irti EU:sta, Natosta. Hoidetaan itse kaikki.
    Ai öljytuotantokin? Kun halutaan itse hoitaa kaikki, pieni Suomi olisi kovin yksin alttiina hyökkäyksille.

- EU saa maksaa meille joka pennin mikä sinne on laitettu.
    Ajattelitko lähettää laskun? Tosiassa EU tuottaa mahdollisuuksia, joita ilman Suomi jäisi paitsi.

- Koulussa lopetetaan pervoilut ja palataan tervellisen ja maukkaiden kansallisruokiemme pariin.
    Minusta Tikka Masala, sushi, Kantonin kana tai Kebab ranuilla on parempaa kuin tilliliha esimerkiksi.
  3. Kantasana raskia.