Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "Onko+demokraattisesti+valittu+Suomen+Eduskunta+mielestäsi+tehnyt+syntiä+säätäessään+lain,+joka+mahdollistaa+suomalaisten+tasa-arvoisen+kohtelun+avioliiton+suhteen?"Kiitos+kysymyksestäsi.+Kyllä+jokainen+kansanedustaja+teki+syntiä,+joka+äänesti+homoavioliiton+puolesta.+Ehdottomasti+näin+on+asia.+Avioliitto+kun+ei+ole+ollenkaan+tasa-arvokysymys.+Jokaisella+Suomen+kansalaisella+oli+jo+vanhan+avioliittolain+aikana+sama+ja+yhtäläinen+mahdollisuus+mennä+naimisiin.+Kunhan+vain+meni+oikeisiin+naimisiin,+eli+vastakkaisen+sukupuolen+kanssa.+Se+juuri+on+se+avioliiton+perimmäinen+idea+ja+olemus:+että+kaksi+eri+sukupuolta+olevaa+ihmistä+menevät+naimisiin,+rakastavat+toisiaan+ja+että+heidän+rakkaudestaan+syntyy+lapsia.+Se+on+se+prosessi+miten+perheet+syntyvät,+miten+perheistä+kasvaa+sukuja+ja+suvuista+kansoja+ja+kansoista+yhteiskuntia.+En+ymmärrä+miksi+tämä+kaikki+on+niin+hankala+tajuta.+Asiahan+on+päivänselvä."+Miksi+kommenttisi+mukaan+homoseksuaalisuus+on+syntiä+ja+mitä+se+silloin+on?+"Homoseksuaalisuus+on+Jumalan+tahdon+vastaista.+Tämän+voi+päätellä+suoraan+siitä,+että+Jumala+loi+ihmisen+mieheksi+ja+naiseksi+ja+toisilleen,+mies+on+naista+varten+ja+nainen+on+miestä+varten.+Homouden+synnin+ytimessä+on+Jumalan+vastustaminen,+eli+jonkinlainen+epäjumalanpalvonta.+Mooseksen+3.kirjan+luvun+18+syntiluettelon+perusteella+voisi+väittää,+että+homous+on+samaa+luokkaan+kuin+eläimiin+sekaantuminen."En+halua+kivitystä+jakeilla+joissa+kerrotaan+synnillisistä+teoista,+vaan+kaipaan+jaetta+jossa+kerrotaan+miksi+jokin+teko+on+syntiä?+Mikä+jossakin+teossa+aiheuttaa+sen+synnillisyyden?+"Nyt+en+osaa+sanoa,+missä+kohtaa+Raamattua+kerrotaan+miksi+jokin+on+syntiä.+Mutta+syntiähän+on+juuri+Jumalan+tahdon+vastainen+toiminta.+Se+siis+on+se,+joka+aiheuttaa+sen+synnillisyyden,+Jumalan+tahdon+vastaisuus+ja+tottelemattomuus.+Kyllä+tämä+kaikki+varmaan+Raamatulla+on+perusteltavissa,+minä+en+nyt+vain+jaksa+alkaa+etsimään+niitä+oikeita+kohtia.+Kysymyksesi+ovat+kuitenkin+hyviä.+Jos+kiinnostaa+niin+googlaillepa+itse+ja+laitan+tänne+vastaukset.+Sillä+välin+voit+kuitenkin+turvallisesti+luottaa+minun+sanaani,+kun+sanon+että+syntiä+on+kaikki+Jumalan+tahdon+vastainen+toiminta.
  2. "Eri+uskonnoissa+ja+jopa+kirkoissa+on+monenlaisia+näkemyksiä+siitä,+mikä+avioliitto+on+ja+keitä+siihen+vihitään,+muistuttaa+piispainkokouksen+pääsihteeri+Jyri+Komulainen."Onko+tämä+se+sama+Jyri+Komulainen,+joka+syksyllä+esitti+että+kirkon+ei+tarvitse+luopua+kannastaan+olla+vihkimättä+samaa+sukupuolta+olevia+pareja,+kunhan+siinä+sivussa+vain+sallitaan+halukkaille+papeille+oikeus+vihkiä+samaa+sukupuolta+olevia+pareja?Sinänsä+ihan+mielenkiintoinen+logiikka+tässä+Jarilla.+Vähän+sama+kuin+että+vaaditaan+että+raiskaaminen+on+kiellettyä+ehdottomasti,+mutta+siinä+sivussa+saa+toki+raiskata+jonkun+jos+haluaa.+Että+tälläinen+järjenvalo+palaa+rakkaan+kirkkomme+sisällä,+että+asia+ja+sen+vastakohta,+totuus+ja+valhe,+voivat+elää+sulassa+sovussa+rinnakkain.+"Katolisessa+kirkossa+on+ajateltu+keskiajalta+asti,+että+puolisot+toimittavat+sen+toinen+toiselleen.+Papin+aamenta+ei+periaatteessa+tarvita,+vaan+riittää,+että+puolisot+lupautuvat+toisilleen+ja+yhtyvät+fyysisesti."Mahtavia+ideoita+Komulaisella.+Tässä+asiassa+olen+itse+asiassa+ihan+samaa+mieltä+Jyrin+kanssa.+Jokainen+samaa+sukupuolta+olevan+parin+tulisi+mennä+naimisiin+omassa+kodissaan+kahden+kesken.+Ei+siihen+tosiaankaan+pappia+tarvita.+Mutta+se+tässä+jää+vähän+epäselväksi,+miten+se,+että+ennen+ei+tarvittu+pappia+homojen+vihkimiseen+perustelee+nyt+sen,+että+homot+pitää+ehdottomasti+vihkiä+papin+avustuksella+kirkon+alttarilla.+Mutta+ehkä+minä+ajattelen+liian+järkevästi+ja+johdonmukaisesti+näitä+asioita..."Ihan+mielenkiintoista+pohdintaa+Jyri+Komulaiselta+ja+erityisesti+tuo+katolisen+kirkon+keskiajalta+asti+voimassa+olleen+avioliittokäsityksen+ja+meidän+avoliittomme+rinnastamisen+suhteen."Avioliitto+on+historian+saatossa+muuttunut+paljon+monessa+mielessä.+Ennen+on+naista+kohdeltu+kuin+tavaraa+tai+omaisuutta+tai+lapsiensynnytyskoneena.+Avioliittoa+on+käytetty+politiikan+ja+valtioiden+välisen+valtataistelun+välineenä.+Ja+niin+edelleen.+Mutta+jänskästi+kyllä+usein+unohdetaan+se+tosiasia,+että+avioliitto+ei+ole+koskaan,+siis+ei+kertaakaan+ihmiskunnan+historian+aikana+ollut+yleisesti+laajasti+sallittua+samaa+sukupuolta+olevien+ihmisten+kesken.+Tähän+on+ihan+järkevä+selityskin:+avioliitto+on+aina+ollut+vain+miehen+ja+naisen+välinen+asia.+Moni+muu+asia+siinä+ympärillä+on+voinut+muuttua+mutta+avioliitto+on+silti+aina+ennen+ollut+vain+miehen+ja+naisen+välinen+asia.+Tämä+olisi+hyvä+muistaa,+ennen+kuin+aletaan+väittämään+päinvastaista,+eli+ennen+kuin+aletaan+valehtelemaan+ja+vääristämään+ihan+selvää+asiaa.+Olen+syvästi+häpeissäni,+että+suomalaisen+evlut-kirkon+piirissä+löytyy+Jyri+Komulaisen+tapaisia+paatuneita+kieroutuneita+yksilöitä,+jotka+ovat+täysin+kadottaneet+kristillisen+uskonsa+ja+Jumalan+tahdon+noudattamisen.+Häntä+voi+kutsua+eksyttäjäksi.+Raamattussakin+sanotaan+että+ne+eksyttäjät+nousevat+uskovaisten+omasta+piiristä.+Aivan+kuin+noita+eksyttäjiä+ja+valehtelijoita+ei+olisi+jo+tarpeeksi+maallisissakin+porukoissa.
  3. "+Tämä+on+niitä+käsittämättömimpiä+uskovien+väitteitä.+Miksi+ihmeessä+on+arvokkaampaa+uskoa+summanmutikassa+sellaiseen,+jota+ei+pysty+millään+ilveellä+osoittamaan+todeksi?"Kiitos+kommentistasi.+Vai+on+tämä+niitä+käsittämättömimpiä+uskovien+väitteitä?+Mutta+Jeesus+itse+sanoi,+että+autuas+on+se,+joka+uskoo+näkemättä.+Voidaan+aivan+hyvin+kysyä,+kuinka+paljon+uskoa+vaatii+se,+että+kiistättömien+todisteiden+jälkeen+uskoo,+kuten+siis+epäilevälle+Tuomaalle+kävi.+Eikä+kristinusko+ole+mitään+summamutikassa+uskomista.+Kyllä+tässä+uskotaan+ihan+aivan+tiettyihin+asioihin,+ei+mihin+vaan.+Olen+kuullut+sanottavan,+että+se+joka+ei+usko+mihinkään,+uskoo+mihin+vaan.+Tämä+kuvaa+minusta+ateisteja+tai+epäilijöitä,+mutta+ei+missään+mielessä+kristittyjä.+Ja+Raamatun+tapahtumista+tulee+jatkuvasti+lisää+todisteita,+että+ihan+totta+ovat+olleet.+Ne+siis+on+suurelta+osin+pystytty+jollain+ilveellä+osoittamaan+todeksi,+jos+joku+todisteita+uskolleen+tarvitsee."Jos+minä+pystyn+keksimään+jonkin+sinun+jumalaasi+vielä+mielikuvituksellisemman+jutun+ja+rupean+vielä+uskomaan+siihen+niin+silloinhan+minun+uskoni+on+arvokkaampaa+kuin+sinun,+eikö+vain?+Ja+kaikista+maailman+uskonnoista+oikein+on+se,+jonka+oppi+on+kaikkein+oudoin+ja+epätodennäköisin."Kaikella+kunnioituksella,+mutta+teet+nyt+kyllä+jonkinlaisen+oudon+loogisen+loikan+pusikkoon.+Oletat+että+se+mihin+kristityt+uskovat+on+ihan+diibadaabaa,+joten+mitä+suurempi+diiba+sitä+arvokkaampi+usko.+Mutta+ei+se+mene+niin.+Katsotaanpa+faktoja.+Yli+pari+tuhatta+vuotta+sitten+Isrealin+seudulla+tapahtui+jotain+erikoista+(+Jeesus+ristiinnaulittiin+ja+hän+nousi+ylös+taivaisiin+).+Tästä+kehittyi+monien+mutkien+kautta+yksi+maailman+suurimmista+uskonnoista,+joka+sai+paljon+hyvää+aikaan+ja+jonka+panosta+esim.+länsimaisen+kulttuurin+kehitykseen+ja+kukoistukseen+ei+voida+yliarvioida.+Ei+tämmöisiä+tapahdu+ihan+vain+diipadaaban+pohjalta.+Tai+voithan+sinä+tosiaankin+keksiä+oman+jumalasi+ja+uskontosi.+Katsotaan+sitten+miten+sille+käy.+Luulenpa+että+opetuslapset+ovat+sinullakin+vähissä.+Kato,+kun+ei+se+pelkkä+mielikuvitus+riitä,+vaan+pitää+olla+vähän+todellisuuttakin+pohjalla.+Ja+Jeesus+Kristushan+on+todellisuus+itse.Ironista,+että+minä+kun+vain+yritin+vähän+lohduttaa+Torrea,+kun+hän+ei+saanut+kokea+ihmeparantumista+kipeästä+selästään,+että+syy+ei+välttämättä+ollut+hänessä,+että+nyt+sitten+kommentoidaan+tässä+samalla+hänenkin+uskoaan+ja+vähätellään+pettymystä.+Että+jos+hän+olisi+uskonut+että+selän+paranemisen+lisäksi+tulee+lottovoitto,+Nobel+ja+maailmanrauha,+niin+sitten+olisi+toive+toteutunut,+koska+se+on+niin+älytön.
  4. Kiitos+tästä+kommentistasi.+Olen+pahoillani+etten+siihen+aikaisemmin+vastannut.+"+Olen+elänyt+uskovien+piirissä+kymmeniä+vuosia,+ja+olen+nähnyt+heidän+elämäänsä+kristittyinä+hyvinkin+läheltä.+Voin+vakuuttaa,+että+ei+uskovalla+ole+yhtään+enempää+uskovan+merkkejä+kuin+ateistillakaan+mitä+tulee+Mark.+16+sanomaan.+Enkelimäiseksi+ei+tarvitse+muuttua;+ei+sitä+edellytä+Jeesuskaan.+"Yksi+selitys+on+se,+että+kristinuskon+alkuvaiheessa+parantamisihmeet+olivat+tarpeellisia+evankeliumin+levittämisessä.+Ihmiset+tarvitsivat+ihmeitä,+jonkinlaista+suoraa+kosketusta+Jumalan+läsnäoloon,+jotta+he+olisivat+tulleet+uskoon.Nykyaikana+tämä+ei+ole+enää+tarpeellista.+Raamatun+mukaan+myös+Saatana+voi+tehdä+ihmeitä,+joten+on+melkein+parempi+ettei+joudu+ihmeitä+todistamaan.+Minusta+ihmeisiin+perustuva+usko+ei+edes+ole+oikeaa+uskoa,+koska+sehän+perustuu+"tosiasioihin"+eikä+pelkkään+uskoon.+Jeesuskin+sanoi+Tuomaalle+ilmestyessään+kuoleman+jälkeen+opetuslapsilleen:+"Sinä+uskot,+koska+sait+nähdä+minut.+Autuaita+ne,+jotka+uskovat,+vaikka+eivät+näe."+"+On+erikoista+nähdä+"homoseksuaalisena+tekona"+kun+kaksi+biseksuaalista+makaa+keskenään.+Jumalahan+ei+kiellä+muuta+kuin+sen+makaamisen+ja+50+muuta+juttua+oli+sitten+hetero+tai+kuka+muu+tahansa."Edelleenkään+ihmisten+seksuaalinen+suuntaus+ei+merkitse+mitään.+Rangaistus+ja+tuomio+tulee+ensisijaisesti+ulkoisten+tekojen+perusteella.+Kaikki+homoseksuaaliset+teot+ovat+syntiä,+täysin+riippumatta+siitä+tuntevatko+tekijät+olevansa+vaikka+poroja.+:)"+Olet+jauhanut+asiaa+"homous+on+synti",+mutta+näinhän+ei+Jumala,+Jeesus+tai+Paavali+sano+missään.+Synneissä+on+aina+kyse+teoista,+ei+ihmisen+ominaisuuksista."Kirjaimellisesti+olet+oikeassa.+Raamatusta+ei+löydy+jaetta:+"Homous+on+synti".+Mutta+sitähän+siellä+tarkoitetaan.+Homothan+niitä+homoseksuaalisia+tekoja+tekevät,+eivät+heterot.+Synnit+eivät+ole+ainoastaan+tekoja,+vaan+kyllä+Raamatussa+tuomitaan+myös+syntiset+ajatukset+ja+tunteet:-+"Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+katsoo+naista+niin,+että+alkaa+himoita+häntä,+on+sydämessään+jo+tehnyt+aviorikoksen+hänen+kanssaan."+(+Tämä+kohta+kirjaimellisesti+tulkittuna+tuomitsee+myös+lesbouden.+)-+"Ja+hän+[+Jeesus]+jatkoi:+"Se+mikä+tulee+ihmisestä+ulos,+se+saastuttaa+ihmisen.+Juuri+ihmisen+sisältä,+sydämestä,+lähtevät+pahat+ajatukset,+ja+niiden+mukana+siveettömyys,+varkaudet,+murhat,aviorikokset,+ahneus,+häijyys,+vilppi,+irstaus,+pahansuopuus,+herjaus,+ylpeys+ja+uhmamieli.+Kaikki+tämä+paha+tulee+ihmisen+sisältä+ja+saastuttaa+hänet."+-"+Lihan+aikaansaannokset+ovat+selvästi+nähtävissä.+Niitä+ovat+siveettömyys,+saastaisuus,+irstaus,+epäjumalien+palveleminen,+noituus,+vihamielisyys,+riidat,+kiihkoilu,+kiukku,+juonittelu,+eripuraisuus,+lahkolaisuus,+kateus,+juomingit,+remuaminen+ja+muu+sellainen.+Varoitan+teitä,+kuten+olen+jo+ennenkin+varoittanut:+ne,+jotka+syyllistyvät+tällaiseen,+eivät+saa+omakseen+Jumalan+valtakuntaa."Jos+nämä+luettuaan+vielä+väittää+että+ihmisen+ominaisuudet+eivät+olisi+syntisiä+ollenkaan,+niin+silloin+on+jo+sisälukutaidossa+vikaa.
  5. "+Sivusta+huomautuksena+ite+ymmärsin+ton+ketä+kommentoit+tarkoittaneen+"Pata+kattilaa+soimaa"."Tämä+nykyajan+keskustelukonteksti+tekee+sen,+että+vilpittömätkin+kehoitukset+itsetutkiskeluun+voidaan+tulkita+vain+harhautukseksi.+Toivon+että+ymmärrät,+että+kun+minä+sanon+miten+asiat+ovat,+ja+pyrin+totuuteen+ja+Jumalan+sanan+levittämiseen,+niin+se+herättää+monenlaista+vastustusta.+Tavallisesti+viestin+muu+sisältö+paljastaa+tarkemmin+mikä+on+kirjoittajan+motiivi.+Mutta+tietenkin+voin+tulkita+asioita+väärinkin,+syntinen+ihminen+kun+olen+vain."Homot+tekevät+syntiä+siinä+kun+muutkin,+mutta+eivät+synnytä+ja+levitä+sitä."Nyt+siis+oletetaan,+että+lisääntyminen+on+ainoa+tapa+synnyttää+ja+levittää+syntiä.+Se+johtaa+mielenkiintoiseen+asioiden+päälaelleen+kääntämiseen.+Jumalan+siunaaman+ja+hyväksi+julistaman+miehen+ja+naisen+kyky+lisääntyä+muuttuukin+pelkäksi+synnin+synnyttämiseksi.+Ja+samalla++homoseksuaalisuuden+sisäänrakennettu+hedelmättömyys+muuttuukin+hyveeksi.+Aika+hyvin+käännetty.++Olen+aikaisemmissa+kirjoituksessani+pohtinut,+miten+tämä+ei+voi+kovinkaan+hyvin+koskea+heteroseksuaalisia+pareja.+Raamatun+mukaan+jokainen+ihminen+on+itse+vastuussa+omista+teoistaan,+koskien+myös+synnin+synnyttäminen+ja+levittäminen.+Kaikkea+syntiä+ei+ihminen+voi+välttää,+mutta+on+toki+eri+asia+hairahtua+pikkuisen+joskus,+kuin+tehdä+kuten+homot+tekevät,+ottaa+synti+elämäntavaksi+ja+oman+identiteetin+perustaksi.Voin+uudelleen+todeta+sen+oleellisen+asian,+että+homoseksuaaliset+teot+ovat+sinänsä+synti.+Joten+on+harhaanjohtavaa+väittää,+että+homot+tekevät+syntiä+siinä+kuin+muutkin.+He+kylläkin+tekevät+ihmisenä+syntiä+kuten+muutkin+ihmiset,+mutta+homoina+he+syyllistyvät+myös+vielä+erikseen+homoseksuaalisiin+tekoihin.+Homoseksuaaliset+teot+ovat+aina+synti,+silloinkin+kun+pari+"rakastaa"+toisiaan+ja+on+naimisissa.+Mutta+kun+mies+ja+nainen+rakastavat+toisiaan+ja+ovat+naimisissa,+heidän+avioseksinsä+ei+ole+automaattisesti+syntiä,+vaan+se+on+syntiä+vain+erikseen+määritellyissä+poikkeustapauksissa.Eikä+synnin+tekeminen+tosiaankaan+loppuisi+siihen,+jos+kaikki+heterot+kuolisivat+pois+ja+jäljelle+jäisi+vain+homot+ja+lesbot.+Homot+ja+lesbothan+ovat+ihmisiä+ja+siten+syntisiä.+Lisäksi+he+tekevät+homoseksuaalisia+tekoja+ja+se+on+Raamatunkin+mukaan+syntiä.+Mitään+oleellista+eroa+ei+siis+tällä+dystopialla+saavutettaisi.+Syntiä+olisi+ihan+yhtä+paljon+jos+maailmassa+olisi+vain+homoja+ja+lesboja,+ja+itse+asiassa+syntiä+olisi+enemmän.+(+Siis+suhteellisesti+enemmän...+)"Synnin+olemassaolo+on+riippuvainen+ihmisten+lisääntymisestä,+miehen+ja+naisen+harjoittamasta+seksistä.+Myös+homosynnin+kohdalla+näin."Kuitenkaan+Jumala+ei+kiellä+ihmisiä+lisääntymästä,+vaan+kehoittaa+siihen.+Ajattelusi+on+siis+ristiriidassa+Raamatun+kanssa.+Sinun+pitää+nyt+miettiä+tämä+asia+uudestaan+eri+näkökulmasta.+Homosynti+ei+käsittääkseni+ole+perinnöllistä,+mitään+homogeeniä+ei+ole+löydetty,+joten+siitä+on+turha+miehen+ja+naisen+aitoa+tervettä+ja+luonnollista+lisääntymistä+syyttää.Kaiken+kaikkiaan+tässä+myös+unohdetaan+se,+että+synti,+edes+homouden+vakava+synti,++ei+ole+mikään+ihmisen+elämää+kokonaan+määrittävä+asia,+vaan+ihminen+voi+saada+syntinsä+anteeksi+ja+pelastua+Jumalan+armosta+ja+Jeesuksen+ristinkuoleman+uhrin+takia.+Ratkaisuksi+on+täällä+ehdotettu+jopa+ihmiskunnan+kuolemaa,+synnin+poistamista+lopettamalla+ihmiskunnan+koko+olemassaolo.+Minusta+paljon+parempi+vaihtoehto+on+elämän+jatkuminen+ja+sen+mahdollistama+ihmisen+oikea+valinta,+synnin+hylkääminen+ja+Jumalan+armon+vastaanottaminen.+Me+voimme+kaikki+pelastua+ja+saada+iankaikkisen+elämän.+Miksi+siis+pitäisi+valita+syntisenä+kuoleminen+ja+iankaikkinen+kadotus?+Jos+me+kaikki+kuolemme+nyt+heti,+synti+katoaa+maailmasta,+mutta+kaikki+vielä+synnissä+elävät+ihmiset+joutuvat+helvetin+tuleen,+niin+sanoakseni.+Tämä+ei+varmaankaan+ole+Jumalan+tahto,+mutta+Perkele+varmasti+olisi+tästä+ratkaisusta+ihan+mielissään.+Joten+voimme+yhdessä+pohtia+mikä+onkaan+kirjoittajan+lopulliset+motiivit+kun+tällaisia+ehdottelee.+En+sano+että+näin+on,+mutta+pohtia+toki+voidaan.On+myös+hyvä+muistaa+että+elämän+jatkuminen+mahdollistaa+myös+ihmisten+pelastumisen.+Ihminen+voi+pelastua+vain+jos+elossa+olessaan+kääntyy+Jumalan+armon+puoleen+ja+ottaa+Jeesuksen+vastaan+Vapahtajana."Mulla+ei+ole+käsitystä+mix+tai+miten+homoja+ja+lesboja+on+olemassa,+joten+pidän+heitä+samanlaisina+ja+arvosina+ihmisinä+ku+me+heterotkin+ollaan."Olen+samaa+mieltä,+että+homot+ovat+samanarvoisia+ihmisinä+kuin+kaikki+muutkin.+Mutta+homot+eivät+selvästikään+ole+samanlaisia+kuin+esim.+heterot.+Vasen+ja+oikea+ovat+suuntina+samanarvoisia,+mutta+eivät+samanlaisia,+kuten+jokainen+risteykseen+tuleva+autoilija+varsin+hyvin+tietää.+Jos+ajatellaan+että+ne+ovat+samanlaisia,+voi+tulla+kolari+ja+ihmisiin+sattuu.+Aivan+samalla+tavalla+homouden+ja+heterouden+erojen+häivyttäminen+vie+hämmennykseen+ja+kaaokseen,+joka+lopultakin+johtaa+tuskaan+ja+kärsimykseen.
  6. (+jatkoa+edelliseen...+)"+Lisätarkennuksena+vielä;+olen+tuonut+kristilliseen+keskusteluun+h+e+t+e+r+o+n+a+esittämäni+näkökulman.+Mielestäni+homokeskustelu+yhteiskunnassamme+on+niin+järkyttävän+typerä,+vaikuttaen+lähinnä+likinäköisyyteen+perustuvalta+itsekkyydeltä."Suvaitsevaisten+ihmisen+tuomat+näkökannat+ovat+minunkin+mielestä+"järkyttävän+typeriä"+ja+perustuvat+selvästi+itsekkyyteen.+Ilmeisesti+suvaitsevainen+heteroenemmistö+tekee+seksuaalista+syntiä+jatkuvasti+ja+sitten+he+tuntevat+siitä+pahaa+omaatuntoa.+Sen+takia+he+ovat+niin+valmita+sallimaan+avioliiton+homoillekin.+Se+tuntuu+jotenkin+reilulta+kun+yksi+syntinen+käsi+pesee+toista+syntistä+kättä+puhtaaksi."+Kysymys+ei+ole+suvaitsevaisuudesta,+en+ole+puolustelemassa+sen+enempää+heterojen+kuin+homojen+tai+kenenkään+muunkaan+synnintekoja+–+suoraan+sanoen+oksettaa+tekopyhyys,+jolla+oma+avuttomuus+ja+pahuus+ihmisenä+naamioidaan+asioilla+joiden+lähtökohtaa+ei+edes+tunneta."Tuo+loppu+pätee+hyvin+suvaitsevaiseen+enemmistöön.+He+ovat+hyvin+tietämättömiä+Raamatun+opetuksista."+Sairasta,+niin+kerta+kaikkiaan+sairasta!"No+älä+nyt+liioittele.+Ihmisiähän+tässä+vain+ollaan.+On+epäkohteliasta+sanoa+ihmisiä+sairaiksi.+Ja+varmaan+tajuat+että+itse+olet+ihan+yhtä+sairas.+Minäkin+olen+vähän+sairas.+Aivastelin+päivällä+jonkin+verran,+ehkä+flunssaa+pukkaa+päälle.+:)"Tarkoitukseni+ei+ole+tavoitella+korkeuksiin+nostamaa+jakkaraasi,+halusin+vaan+kuulla+tietoisuutesi+äänen+asiasta.+Nyt+se+on+kuultu+ja+omalta+osaltani+en+näe+mitään+syytä+jatkaa."Ole+hyvä!+Ei+ole+tietenkään+pakko+jatkaa+jos+ei+tahdo.+Tietenkin+on+aina+hiukan+surullista+saada+"tuomio",+etten+enää+kelpaa+keskustelukumppaniksi.+Ehkä+minä+tokenen+tästä.+Toisaalta+tämä+voi+auttaa+minua+ymmärtämään+paremmin+kaikkia+niitä+ihmisiä,+joiden+tekoja+itse+tuomitsen+niin+kovin+ymmärtämättömästi+ja+ajattelemattomasti.+Mutta+mielenkiintoinen+keskustelu+käytiin+kuitenkin.+Kiitos+siitä.
  7. "+Arvokkaasta+pohdinnastasi+huolimatta+syntiinlankeemuskertomuksen+mukaan+mies+ja+nainen+näyttäisivät+olleen+ensimmäiset+syntiin+langenneet+ihmiset,+heidän+välityksellään+synti+pääsi+leviämään+ihmiskuntaan.+"Kiitos+kaunis+kommentistasi.+En+nyt+tiedä+kuinka+arvokasta+pohdintani+oli.+Semmoista+peruskauraa+mun+mielestä.+Mutta+asiaan.+Kuten+itse+kirjoitat,+mies+ja+nainen+olivat+ensimmäiset+syntiin+langenneet+ihmiset.+Näin+minäkin+asian+koen.+Eli+syntiin+lankesivat+ihmiset.+Synti+on+ihmisten+ominaisuus.+Jokainen+ihminen+on+syntinen.Sen+sijaan+miehen+ja+naisen+välinen+suhde+ei+ole+syntinen+itsessään.+Sehän+olisi+ristiriidassa+Jumalan+kehoituksen+kanssa+olla+hedelmällisiä+ja+lisääntyä.Homosuhde+taas+on+aina+syntinen+itsessään.+Tämän+lisäksi+homot+ovat+ihmisyytensä+kautta+aivan+yhtä+syntisiä+kuin+heterotkin.+Tässä+on+se+oleellinen+ero."Mies+yritti+piiloutua+naisen+selän+taakse+lankeamistaan+ja+nainen+käärmeen.+Hyvin+miehiseen+tapaan+sinäkin+selittelet+naisen+syyksi+syntiinlankeemusta."Mutta+näinhän+asia+kerrotaan+luomiskertomuksessa.+Nainen+teki+syntiä+ensin,+sitten+vasta+mies.+Minä+olen+jo+myöntänyt+että+luomiskertomuksen+mukaan+mies+ihmisenä+ja+nainen+ihmisenä+toivat+synnin+maailmaan.+Siis+sen+jälkeen+kun+Saatana+oli+käärmeen+hahmossa+ensin+vääristellyt+Jumalan+sanaa.+Joten+miksi+sinä+et+voi+myöntää+että+nainen+lankesi+ensin+ja+langetti+vielä+miehensäkin?"Kerrotko+vielä+mihin+naispappeus+on+johtanut+sinut?"En+tiedä+onko+se+johtanut+minua+mihinkään,+sillä+tavallisesti+kuuntelen+vain+miesten+saarnoja.+Minä+vain+pidän+niistä+enemmän.+Ne+kuulostavat+jotenkin+järkevämmiltä+ja+asiallisemmilta."Me+emme+voi+tietää+ensimmäisten+ihmisten+seksuaalisuudesta+luomiskertomuksen+mukaan,+voinemme+olettaa+heidän+olleen+heteroseksuaaleja+joiden+kautta+syntiinlankeemuksessa+synti+pääsi+leviämään+ihmiskuntaan.+"Ei+se+noin+mene.+Synti,+johon+mies+ja+nainen+lankesivat+ei+liittynyt+heidän+seksuaalisuuteensa+mitenkään.+Syntiä+oli+toimia+vastoin+Jumalan+käskyä+olla+syömättä+hyvän+ja+pahan+tiedon+puusta.+Ihmiset+toimivat+vastoin+Jumalan+tahtoa.+Se+oli+se+synti.Luomiskertomuksessa+ei+kerrota+miehen+ja+naisen+harrastaneen+seksiä.+Ilmeisesti+tämä+yksityiskohta+ei+siis+ollut+tärkeä.+Jos+synti+olisi+liittynyt+miehen+ja+naisen+seksuaaliseen+käytökseen,+se+olisi+varmasti+mainittu.+Ei+mainittu.+Mainittiin+muu+asia.+Joten+eiköhän+tämä+ole+selvää+kauraa:+synti+ei+liittynyt+miehen+ja+naisen+seksuaalisuuteen,+vaan+heidän+ihmisyyteensä."+Mikäli+synti+sisältyy+määritelmään:+”Jumalan+tahdon+vastainen”,+niin+voitaneen+olettaa+perisynnin+levinneen+miehen+ja+naisen+syntiinlankeemuksen+seurauksena+kyseisten+ihmisten+mukana+ihmiskuntaan;+toivatko+ja+levittävätkö+mies+sekä+nainen+myös+homoseksuaalisuuden+syntiä?+"Yksikään+normaali+aviopari+tuskin+toivoo+saavansa+homoja+tai+lesboja+lapsia.+Eikä+yksikään+aviopari+tietääkseni+kasvata+lapsistaan+tahallaan+homoja+tai+pyri+fyysisesti+vaikuttamaan+sikiöön+siten+että+jokin+kehityshäiriö+pääsisi+tapahtumaan.+Homot+lapset+ovat+vahinko.+Ja+tragedia.Homoseksuaalisiin+tekoihin+ryhtymisestä+on+kuitenkin+vähän+turha+syyttää+omia+vanhempiaan.+Teot+ovat+jokaisen+oma+valinta.+Yietenkin+jokaisella+ihmisellä+on+jonkinlainen+synnynnäinen+kyky+tai+halu+toimia+Jumalan+tahtoa+vastaan.+Jokaisella+ihmisellä+on+oma+heikko+kohtansa,+ne+tietyt+synnit.+Joten+siinä+mielessä+synti+on+aina+ollut+osa+ihmisyyttä+ja+voidaan+sanoa,+että+synti+tuli+ensimmäisten+ihmisten+kautta+osaksi+koko+ihmiskuntaa.+"Jumala+tuskin+halusi+synnin+leviävän+ja+kasvavan.+Kuitenkin+näyttää+siltä+sinunkin+arviosi+mukaan,+etteivät+homoseksuaaliset+ihmiset+lisäänny,+joten+synnin+leviäminen+ja+pysyminen+ihmiskunnassa+tapahtuu+heteroseksuaalien+avulla."Joo.+No+kai+sinä+nyt+ymmärrät+sen,+että+tuolla+logiikalla+ainoa+tapa+päästä+synnistä+eroon+on+selibaatin+kautta+tapahtuva+joukkoitsemurha?+Sitä+paitsi+Jumalahan+loi+myös+eläimet+ja+nekin+lisääntyvät.+Ja+Jumala+näki+että+se+on+hyvää.+Sama+varmasti+koskee+ihmisiä.+Halu+lisääntyä,+eli+harrastaa+heteroseksiä,+on+Jumalan+antama+ominaisuus.+Monesti+sanotaan+että+seksi+on+Jumalan+lahja+ihmiselle.+Heteroseksuaalisuus+sinänsä+ei+ole+syntiä.+Eikä+se+automaattisesti+edes+syntiä+levitä+ja+kasvata,+vaan+synti+on+ensin+ikäänkuin+latentti+peritty+ominaisuus,+jonka+vasta+ihmisen+oma+toiminta+ja+vapaa+valinta+tuo+esille."Kuten+totesit,+homoseksuaalien+myötä+lapsiakaan+ei+enää+syntyisi+ja+näin+myös+synti+kuolisi+maailmasta+viimeisten+ihmisten+mukana.+Viimeistään+kahdensadan+vuoden+kuluttua+synti+olisi+maailmasta+kuollut."Tässä+tapauksessa+Jeesus+olisi+kuollut+turhaan.+Mihin+kristinuskoakaan+sitten+tarvittaisiin?+Eikä+olisi+interwebbiä+eikä+kenelläkään+olisi+enää+koskaan+hauskaa.
  8. "Kirjoitit+homopareista+vaikuttavan+näkemyksesi+lisäksi:"Kiitos+kommentistasi.+Joo,+tämä+omakotitalovertaus+oli+ehdottomasti+viestini+heikoin+osa.+Se+toimii+tunteen+tasolla,+mutta+noin+muuten+Jumalan+vertaaminen+ihmiseen+ja+Jumalan+luomistyön+vertaaminen+talon+rakentamiseen+ei+oikein+toimi.+Perusidea,+se+että+homoseksuaalisuus+tuhoaa+Jumalan+luomistyötä,+kuitenkin+tuli+selvästi+esille.+Ainakin+mun+mielestä.+:)"Olen+ikäni+ollut+heteroseksuaalinen+suuntautumiseltani,+erilaisuuden+vainoamista+ei+voida+nähdäkseni+oikeuttaa+Raamatun+totuuden+tulkinnalla.+Olen+nähnyt+niitä+jälkiä+aivan+liikaa,+viattomasta+lauseesta+liikkeelle+lähtevä+murha-aalto+jota+oikeutetaan+Pyhillä+Sanoilla."Minä+tuomitsen+kaikenlaisen+vainoamisen+ja+sorron+tosi+ankarasti.+Se+on+väärin.+Homoja+ei+kannata+vainota+eikä+uskovaisiakaan.+Mutta+jos+on+eri+mieltä+homojen+kirkkohäistä+ja+osallistuu+vaatimattomine+mielipiteineen+julkiseen+keskusteluun,+se+ei+todellakaan+täytä+mitenkään+vainoamisen+tunnuspiirteitä.+Kyse+ei+myöskään+ole+vain+"erilaisuuden"+vainoamisesta.+Tuollainen+sanavalinta+antaa+vaikutelman,+että+homot+olisivat+muuten+ihan+samanlaisia+ihmisiä+kuin+kaikki+muutkin,+mutta+he+ovat+vain+vähän+"erilaisia".+Se+ei+ole+totta.+Homot+eivät+ole+erilaisia.+He+ovat+täsmälleen+samanlaisia+kuin+kaikki+muutkin+ihmiset.+Eli+syntisiä+ja+heikkoja.+Ongelma+on+se,+että+nyt+väitetään+että+homous+ei+ole+syntiä+Raamatun+mukaan.++Tämä+voi+johtaa+siihen,+että+jotkut+homot+ihan+vilpittömästi+alkavat+luulemaan,+että+homoudessa+ei+ole+mitään+väärää.+Ja+jos+he+eivät+mistään+muualta+saa+todellista+tietoa,+nämä+homot+päätyvät+kadotukseen.+Minä+en+voi+tällaista+touhua+katsoa+passiivisesti+sivusta.+Jeesus+kehoitti+rakastamaan+lähimmäistään+kuin+itseään.+En+todellakaan+tahdo+joutua+helvettiin,+joten+en+halua+että+kukaan+lähimmäisenikään+kokee+saman+kohtalon.+Tässä+ei+siis+ole+vähässäkään+kyse+vainoamisesta,+vaan+lähimmäisen+rakastamisesta."Toivon+jokaisen+ihmisen+kasvavan+omaehtoiseen+vastuuseen+tekemisistään+ja+kykyyn+ottaa+huomioon+läheisensä+ihmisinä."Tätähän+tässä+juuri+tehdään.+Ilman+syntien+tunnustamista+ja+Jeesuksen+pelastustien+vastaanottamista+kaikki+lähimmäiset+joutuvat+kadotukseen.+Vastuun+kannan+omista+sanoistani+ja+teoistani+nyt+kuten+aina.
  9. "+Huh+huh+mitä+idioottimaista+tyhmyyttä+osoitat."Kiitos+paljon+kommentistasi.+Ilmeisesti+taas+onnistuin+sohaisemaan.+Sori!+Mutta+minä+alunperin+vastailin+kylläkin+mummomuorille+ja+sinä+tungit+siihen+väliin.+"Etkö+tosiaan+tiedä+mistään+yhtään+mitään?+Sanon+tämän;+suhteeni+naiseen+oli+tuhota+minut,+mutta+elämäni+mieheni+kanssa+on+mitä+hienointa+ja+rakkaudellisinta.+Mutta+et+sinä+sitäään+tajua.+"No,yhtä+asiaa+en+tosiaankaan+ymmärrä.+En+ymmärrä+miten+minä+olisin+voinut+tietää+sinun+tuhoisista+naissuhteista.+En+ole+ajatustenlukija.+Mutta+totta+puhuen,+vaikka+olisinkin+ajatustenlukija,+minua+ei+kiinnostaisi+ihmisten+henkilökohtaiset+ajatukset+ja+tunteet,+silloin+kun+keskustellaan+laajoista+yhteiskunnallisista+ja+uskonnollisista+asioista.Minusta+on+täysin+loogista,+että+suhde+naiseen+voi+tuhota+homon+kokonaan.+Varsinkin+jos+nainen+on+hetero+ja+mennyt+suhteeseen+vilpittömin+tarkoitusperin.+Nainenhan+on+silloin+oikeassa+eikä+ole+tehnyt+mitään+väärin.+Ainoa+asia+johon+hän+on+syyllistynyt+on+arviointivirhe.+Hän+on+ilmeisesti+luullut+että+hänen+miehensä+on+myös+hetero.+Ehkä+häntä+onkin+huijattu+ja+petkutettu.+No,+oli+asia+niin+tai+näin,+on+selvää+että+terve+seksuaalisuus+aina+tuhoaa+epäterveen+seksuaalisuuden.+Jos+hetero+ja+homo+menevät+naimisiin,+se+on+aina+erittäin+haitallista+homon+identiteetille,+koska+homon+identiteetti+on+heikolla+pohjalla+jo+alunperinkin.+Sehän+perustuu+puutteelle,+väärälle+samaistumiselle+ja+itsepetokseen.+Homo+voi+siten+olla+suhteessa+vain+toisen+homon+kanssa.+Siinä+suhteessa+homot+voivat+tukea+toistensa+itsepetosta+eikä+todellisuuden+paljastavaa+päivänvaloa+tarvitse+koskaan+sietää.+En+nyt+tiedä+tätäkö+tarkoitit+eikä+tarkoitus+ollutkaan+sinua+analysoida.+Näitä+ajatuksia+tuli+vain+mieleen+kirjoituksestasi.+Varmaan+asia+on+jotenkin+noin,+vaikka+kaiken+hihasta+heitinkin.+Täytyy+miettiä+tätä+tarkemmin,+koska+esiin+tuli+monta+hyvää+ideaa.+Kiitos+inspiraatiosta,+Torre!+:)
  10. "+Tulla+yhdeksi+lihaksi+on+tajuttu+olla+yhdynnässä.+Se+ei+ihan+avioliitto+vielä+ole."Ei+ehkä+sinun+mielestä,+mutta+on+kuitenkin+varsin+hyvin+perusteltavissa+että+miehen+ja+naisen+yhdyntä+tarkoittaa,+että+silloin+Jumalan+silmissä+mies+ja+nainen+ovat+naimisissa.+Seksihän+on+sallittua+vain+avioliitossa.+Esi-aviollinen+seksi+on+kiellettyä.+Aviorikos+on+kiellettyä,++jne.+"+En+muuta+tiedä+kuin+että+Eurooppaan+avioliitot+tulivat+1000-+luvulla.+Raamattu+tehtiin+390-luvulla.+Missä+vaiheessa+siihen+ympättiin+avioliitot?+Paavali+ei+silloisena+roomalaisena+voinut+olla+tietoinen+avioliitoista.+Toisaalta+myös+homoparit+ovat+isänsä+ja+äitinsä+jättäneet,+ja+alkaneet+yhteisen+elämän.+Ei+siinä+mitään+eroa+heteropareihin+ole."Niin,+eiköhän+se+mene+niin,+että+Raamattu+on+täynnä+avioliittoa+ihan+alusta+asti.+Kuten+olen+jo+aikaisemmin+todistanut,+liitto-sanaa+käytetään+myös+ihmisen+ja+Jumalan+välisestä+suhteesta+ja+seurakuntaa+verrataan+morsiameen+ja+Jeesusta+ylkään.Tietenkin+homosuhteissa+on+paljon+ulkoisia,+konkreettisia+elementtejä,+jotka+muistuttavat+heterosuhteiden+elementtejä.+Kotoa+pois+muuttaminen+ja+yhteisen+kodin+perustaminen+on+vain+yksi.+Se+ei+mitenkään+viittaa+suhteiden+samalaisuuteen,+vaan+perustuu+käytännön+tarpeeseen.+Miten+pari+muuten+saisi+haluamansa+rauhan?+Monet+homojen+vanhemmat+eivät+edes+sallisi+että+saman+katon+alla+harrastetaan+sellaista.Ei+sinänsä+ole+mitenkään+yllättävää,+että+ihminen+joka+lukee+Raamattua+kirjaimellisesti,+näkee+ja+tulkitsee+myös+ympäröivää+todellisuutta+samalla+tavalla:+ulkonaista+pintaa+korostaen+sisällön+ja+merkityksen+kustannukselle.+Sama+epätasapainoinen+korostus+on+myös+transukupuolisuuden+korjausleikkausten+takana:+riittää+että+näyttää+naiselta,+se+maagisesti+muuttaa+ihmisen+myös+sisäisesti+naiseksi.+Riittää+samoin+että+homoille+sallitaan+avioliitto,+se+maagisesti+muuttaa+myös+homojen+parisuhteen+normaaliksi+ja+homoseksin+hyväksyttäväksi.+Tällainen+konkreettinen+ajattelu+on+alkeellisin+ajattelun+muoto,+se+on+ominaista+mm.+alle+kouluikäisille+lapsille.+Mutta+se+kuitenkin+näyttää+olevan+feminismin+ja+suvaitsevaisuuden+pohjalla.+Tasa-arvo+toteutuu+vain+ja+ainostaan+ulkoisilla,+konkreettisilla+teoilla.+Siinä+ohitetaan+täysin+ne+ehdot,+jotka+ovat+tehneet+ulkoisista+asioista+niin+merkityksellisiä.+Ei+avioliitto+ole+hienoa+tai+merkityksellistä+rakkauden+takia,+vaan+erityisesti+sen+takia,+että+siinä+rakkaus+voi+laajentua+luomalla+yhteisiä+lapsia+ja+sitä+kautta+luo+ja+laajentaa+perhettä,+sukuja,+ihmiskuntaa+jne.+"+Kirkkohäät+ja+papin+suorittama+vihkiminen+ovat+sitä+mitä+Raamatussa+ei+ole.+Kuten+ei+saunomistakaan.+Ollaan+vaan+toimittu+ilman+että+on+Raamatusta+katsottu.+Miksi+siis+kirkkovihkimiset+vain+heteropareille,+eikä+muille?+Ei+siinä+ole+muuta+kuin+viralliseen+avioliittoon+vihkiminen,+ja+sitten+kaikki+menevät+koteihinsa.+"Kyllä+Raamatussa+häitäkin+vietetään.+Esim.+Jeesus+teki+ensimmäisen+ihmetekonsa+juuri+häissä.+Ja+vaikka+avioliiton+ulkoiset+rituaalit+ovat+muuttuneet,+se+on+aina+aikaisemmin+ollut+vain+miehen+ja+naisen+välinen+liitto.+Homoparit+eivät+siis+voi+mennä+naimisiin,+oli+ulkoinen+rituaali+maallinen+tai+uskonnollinen,+iso+tai+pieni,+kotona+tai+kaupungilla.+Ulkoiset+rituaalit+voidaan+kyllä+suorittaa+samalla+tavalla,+mutta+se+ei+tee+avioliitosta+todellista+Jumalan+silmissä.+Pappi+voi+homoja+siunata,+eli+lausua+muutamia+sanoja.+Nämä+sanat+ovat+kuitenkin+tyhjiä+ja+merkityksettömiä,+sillä+siunauksen+voi+todellisuudessa+antaa+vain+Jumala.+Eikä+Jumala+homopareja+siunaa+vaan+Jumala+tappaa+homoja.+(+tämä+pieni+liioittelu+on+vain+retorinen+tehokeino.+)"Typerää+sanoa,+etten+ole+isä,+vaikka+toinen+poikani+oli+viime+viikolla+luonani+kylässä+Espanjassa.+Ei+kannata+haaskata+aikaa+enää+moisen+älykääpiön+kanssa,+Olet+pelkkä+pelle."No,+ehkä+vähän+innostuin+liikaa.+Pyydän+anteeksi+jos+menin+henkilökohtaisuuksiin.+Tietenkin+olet+poikasi+isä.+Ainakin+biologisesti.+Siis+ulkoisesti+ja+konkreettisesti.+Mutta+voiko+homo+olla+isä,+se+onkin+jo+vähän+kyseenalaista.+Näyttäisi+siltä,+että+homoidentiteetti+ei+siinä+tapauksessa+ole+kovinkaan+vahva,+jos+kerran+pystyy+olemaan+naisenkin+kanssa,+eli+olemaan+bi.+Ja+muutakin+sanottavaa+minulla+olisi+avioliitostasi+ja+isyydestäsi,+mutta+jätän+tämän+nyt+tällä+kertaa+tähän.+Sinä+aina+kertoilet+aika+vapaasti+omasta+henkilökohtaisesta+elämästäsi,+joten+olen+olettanut+että+et+loukkaannu,+jos+muutkin+siitä+puhuvat,+mutta+ilmeisesti+olenkin+erehtynyt.++Sinä+vain+haluat+kertoa+elämästäsi+ja+käyttää+sitä+perusteena+mielipiteilesi,+mutta+sitten+et+pidä+siitä+jos+joku+käyttää+samoja+perusteita+sinua+vastaan.+Eli+yhtäältä+annat+panoksia++ja+toisaalta+sitten+valitat+kun+sinua+ammutaan.+:)
  11. "+Miksi+koko+ajan+valehtelet+aivan+tietoisesti?+Raamatussahan+Jumala+ei+ole+asettanut+mitään+avioliittoa.+Et+ole+kyennyt+sellaista+lausetta+löytämään+Jumalan+suusta.+Tämä+ei+ole+mitään+"homoseksuaalista+harhaa".+"Miksi+sitten+homojen+kirkkovihkimistä+vaaditaan,+jos+kirkoilla+ei+oikeasti+pitäisi+edes+olla+oikeutta+vihkiä?+Miksi+Raamatussa+mainitaan+"liitto",+"vaimo"+ja+miksi+Jeesus+puhuu+avioerosta,+jos+kerran+avioliittokaan+ei+muka+ole?+Miksi+1.Mooseksen+kirjassa+sanotaan:+"Siksi+mies+jättää+isänsä+ja+äitinsä+ja+liittyy+vaimoonsa,+niin+että+he+tulevat+yhdeksi+lihaksi."+Eihän+pelkkää+yhtymistä+varten+tarvitse+isäänsä+ja+äitään+jättää.+Mutta+yhdessä+elämiseen,+liittoon,+eli+avioliittoon+kylläkin+tämän+voi+liittää.+Olen+jo+monen+monituista+kertaa+ystävällisesti+muistuttanut+liian+kirjaimellisen+Raamatun+lukutavan+vaaroista.+Ne+eivät+lisää+ymmärrystä,+vaan+voivat+johtaa+harhaankin.+On+turha+puhua+erikseen+Jumalan+suusta,+kun+koko+Raamattu+on+Jumalan+sanaa.+Paavalikin+puhuu+paljonkin+avioliitosta.+Hän+sai+inspiraationsa+Jeesukselta.+Ja+Jeesuskin+on+Jumala+kristinuskon+mukaan.+Ja+on+myös+huomautettava,+että+kun+Raamatussa+sanotaan+ihan+suoraan+Jumalan+sanoneen,+että+mies+ei+saa+maata+miehen+kanssa,+niin+sekään+ei+sitten+kuitenkaan+sinulle+merkitse+mitään.+Eli+minkä+takia+minun+pitäisi+erikseen+vedota+Raamatun+niihin+kohtiin,+joissa+kirjaimellisesti+kerrotaan+juuri+Jumalan+sanoneen+jotain,+kun+sekin+on+sinulle+täysin+yhdentekevää?+Tämä+kaikki+valaisee+hyvin+niitä+eroja,+joita+ateistin+ja+uskovaisen+välillä+on.+Ateisti+ei+lopultakaan+kunnioita+Raamattua+tai+Jumalaa+milloinkaan.+Uskovainen+kunnioittaa+aina."+Sinä+koet+asiat+toisin+kuin+minä.+Olen+ollut+avioliitossa+sekä+naisen+että+miehen+kanssa,+enkä+näe+mitään+eroa:+samat+yhteiselämän+periaatteet+on+molemmissa+avioliitoissa.+Siksi+näen+mahdollisena+sen,+että+homopareja+voitaisiin+vihkiä+kirkossa.+Johan+sekin+on+jo+Raamatun+vastaista,+että+papit+kirkoissa+vihkivät+avioliittoon."Minä+en+ole+ollut+aviossa+miehen+kanssa+enkä+voi+edes+kuvitella+tälläistä+mahdollisuutta.+Aina+kun+näen+homopareja+lehdissä,+televisiossa+tai+vaikka+kadulla,+minua+alkaa+yököttämään+ja+on+pakko+kääntää+katse+sivuun.+On+se+sen+verran+kamalaa+katsottavaa.+Nimittäin+hetero+mies,+tai+paremmin+sanottuna+Jumalan+luomistarkoitusta+noudattava+mies,+siis+luonnollinen+terve+mies,+ei+voi+toista+miestä+rakastaa+seksuaalisesti.+Sinun+havaintosi+eivät+todista+mitään,+koska+selvästikään+et+koskaan+ole+ollut+todella+naisen+kanssa+naimisissa,+koska+et+ole+ollut+todella+mies.+Todellinen+mies+ei+homoile.+Siinä+on+selvä+ero.+Sinä+et+koe+tai+tunnusta+tätä+selvää+eroa,+koska+et+todella+ole+mies+etkä+todella+ole+edes+homokaan.+Kun+mikään+ei+ole+mitään,+kaikki+on+samaa.+Silloin+ei+millään+ole+mitään+väliä+ja+miksi+olisikaan?+"+Älä+turhaa+kehu+Jumalan+"ihmeteoilla",+sillä+koko+paksussa+Raamatussa+Jumala+ei+PARANNA+ketään+sairauksistaan.+Toimit+jotenkin+Jumalan+vastaisesti+tehden+hänestä+mieleisesi."Jeesus+ei+siis+parantanut+koskaan+ketään?"+"Elin+heteroelämää"-+et+kai+väitä+perheenisänä+elämisen+olleen+homoelämää?+Älä+naurata!"Viittaan+jo+edellä+mainitsemaani.+Et+ole+koskaan+todella+ollut+naimisissa+naisen+kanssa.+Et+ole+koskaan+ollut+todellinen+mies.+Et+ole+koskaan+ollut+isäkään.+Et+ole+edes+homo.+Sillä+Jumala+loi+sinut+heteroksi,+terveeksi+kunnon+mieheksi,+joka+rakastaa+naista.+Se+ei+kelvannut+sinulle+ja+sinä+elät+toisella+lailla,+mutta+se+toinen+tapa+ei+ole+todellinen+vaan+vailla+mitään+merkitystä,+sisältöä+tai+elämää.+Valitettavasti+asiat+vain+ovat+näin."+Jos+rikot+yhtäkin+lakia,+olet+syypää+kaikkien+rikkomiseen;+sanoo+Paavali.+Järki+käteen:+jos+teet+hyvin+monia+asioita,+mutta+lipsut+muutamissa,+ja+teet+parannuksen+yhdestä,+jäljelle+jää+vielä+useita+syntejä.+Teet+itsellesi+helpon+taivastien.+Et+voi+valita+syntejä+mitä+voit+tai+et+voi+tehdä."Voinhan+se+noinkin+olla.+Toisaalta+ihminen+voi+saada+kaikki+syntinsä+anteeksi.+Niitä+vain+pitää+pyytää+anteeksi+Jumalalta,+katua+ja+tehdä+parannusta.+Jos+uskovainen+tekee+yhtä+syntiä,+esim.+valehtelee,+ei+se+tarkoita+että+hän+olisi+syyllistynyt+homouden+syntiin.+Ihminen+voi+saada+vain+ne+synnit+anteeksi,+joita+hän+on+todella+tehnyt.+Olisi+älytöntä+pyytää+anteeksi+sellaisia+syntejä,+joita+ei+ole+tehnyt.+Vaikka+ei+siinä+nyt+tietenkään+mitään+pahaa+tai+väärääkään+ole.+Parempihan+se+on+niin+päin.+Mutta+tässä+onkin+juuri+se+juju.+Jos+homoutta+ei+tunnusteta+synniksi,+sitä+ei+voi+pyytää+anteeksi.+Tällä+tavalla+homo+voi+olla+jopa+jonkinlainen+uskovainenkin+ja+luulee+pääsevänsä+taivaaseen+kuolemansa+jälkeen,+mutta+jos+hän+ei+kadu+homouttaan,+hän+joutuukin+helvetin+tulien+polttamaksi+ikuisuuksiksi+ja+ikuisuuksiksi.+Ikuisuus+on+hyvin+pitkä+aika.+Ja+helvetin+tulet+ovat+erityisen+kuumia+ja+tekevät+kipeää.+Tälläistä+virhettä+ei+yhdenkään+homon+kannata+tehdä,+koska+pelissä+on+niin+paljon+ja+koska+Raamattu+niin+selkeästi+ja+yksiselitteisesti+julistaa+että+homous+on+synti.+Eihän+tämä+totuus+kaikkia+miellytä,+mutta+sepä+ei+olekaan+enää+minun+ongelmani.
  12. "Kummallisia+ajatuksia+sinulla."Kiitos+tosi+paljon+kommentistasi.+Aina+kun+saan+sinulta+rehellisen++arvion+mielipiteitteni+erikoisuudesta+tai+kummallisuudesta,+tiedän+vuorenvarmasti+kertoneeni+ainakin+vähän+Jumalan+totuutta.+:)"Hetero+on+hetero,+vaikka+ei+harrastaisi+seksiä.+Siis+ei+heteroksi+tulla+harrastamalla+seksiä+vastakkaisen+sukupuolen+kanssa.+Sama+on+homojen+ja+lesbojen+kohdalla."Missäs+välissä+minä+jotain+tuollaista+olen+väittänyt?+Totesin+vain+että+että+Jumala+on+luonut+kaikki+ihmiset+heteroseksuaalisiksi.+Voisin+tarkentaa+että+Jumala+on+luonut+kaikki+ihmiset+heteroseksuaalisiin+ruumiisiin.+Tämä+selittäisi+osaltaan+sitä,+miksi+Raamatussa+sanotaan+että+homot+ja+lesbot+häpäisevät+itse+oman+ruumiinsa.+He+siis+ottavat+jotain+toimintakykyistä,+tervettä+ja+kaunista,+ja+tärvelevät+sen+omilla+kieroutuneille+himoillaan.+Homot+ja+lesbot+tekevät+kaunista+rumaa,+luonnollisesta+perverssiä,+ja+terveestä+sairasta.Jumalalle+eivät+selibaatissa+elävä+ihmiset+olleet+mikään+iso+ongelma.+Kunhan+vain+sitten+kanssa+pysyivät+selibaatissa.+On+täysin+yhdentekevää+kutsua+ihmisiä+heteroiksi,++jos+he+eivät+kerran+harrasta+seksiä.+Seksiä+harrastavia+heteroita+on+myös+turha+kutsua+erikseen+heteroiksi,+koska+vain+heteroseksi+on+oikeaa+seksiä.+Kaikki+muu+on+jonkinlaista+vääristymää,+syntiä+ja+kauhistusta.+Homoiksi+kutsuminen+sen+sijaan+voi+olla+tärkeää,+koska+vain+silloin+voimme+uskovaisina+tuomita+homot+Jumalan+tahdon+mukaisesti+ja+kehoittaa+heitä+välittömään+parannukseen+ja+kääntymyksen+pois+homoseksuaalisuuden+vakavasta+synnistä.+"Homot,+lesbot,+heterot,+biseksuaaliset+elävät+aivan+samalla+tavalla+ollen+yhteiskunnan+jäseniä.+Emme+voi+tehdä+eroja+elämiseen+pelkän+sukupuolisuuden+takia:+samoissa+töissä+ja+harrastuksissa+kaikki+olemme."Joo,+ei+Jumala+ketään+helvettiin+tuomitse+töissä+käymisestä+tai+jääkiekkomatseissa+käymisestä.+Mutta+homoudesta+kylläkin+tulee+kova+tuomio+eikä+sitä+voi+välttää+valheellisessa+ajattelulla+tai+totuuden+puhujia+hiljentämällä."+Homot+elivät+yhdessä+kuten+heterotkin+ennen+avioliittojen+perustamista+1000-+luvulla,+jolloin+vain+miehen+ja+naisen+avioliitto+sai+virallisen+aseman.+Nyt+ollaan+taas+samassa+asemessa,+eikä+parisuhteita+erotella."Höpölöpö.+Miehen+ja+naisen+välinen+liitto+on+määritelty+jo+Raamatun+ensimmäisessä+kirjassa+semmoiset+usea+tuhat+vuotta+sitten.+Jotkut+ihmiset+voivat+olla+erottelematta+parisuhteita+ja+avioliittoja.+Se+on+merkki+sekavasta+ja+epäloogisesta+ajattelusta+ja+moraalisesta+rappiosta.+Kuten+varsin+hyvin+itsekin+todistat."+Raamatussa+Jumala+ei+sano+rakastavansa+ketään;+ei+siis+ole+oletettavaa,+että+homot+voisivat+antaa+Jumalan+rakastaa+itseään.+Jumala+ei+ole+sen+tyyppinen.+Homot+kyllä+ovat+osoittaneet+rakkautta+vallan+hienosti+ja+kokonaisvaltaisesti."Sinusta+voi+tuntua,+että+Jumala+ei+rakasta+sinua.+Ehkä+hän+tosiaankin+on+hylännyt+sinut.+Siksi+sinun+pitää+piristyä+ja+olla+aktiivinen.+Kolkuta+niin+sinulle+avataan.+Rukoile+niin+sinulle+vastataan.+Rakasta+Jumalaa+ja+tule+hänen+luokseen.+Ei+Jumala+heitä+ketään+pois,+joka+hänen+luokseen+tulee.Tietenkään+Jumalan+rakkaus+ei+ole+sellaista+seksuaalista+himoa,+jota+homot+tuntevat+toisiaan+kohtaan,+vaan+Jumalan+rakkaus+on+ns.+agape-rakkautta.+Jumalan+rakkaus+parantaa,+mutta+homojen+rakkaus+tekee+sairaaksi.+Jumalan+rakkaus+rakentaa,+mutta+homojen+rakkaus+tuhoaa+ja+repii+rikki.+Jumalan+rakkaus+on+epäitsekästä,+mutta+homojen+rakkaus+nousee+itsekkäästä+ylpeydestä+eikä+se+koskaan+ole+tyytyväinen,+vaan+vaatii+aina+lisää+eikä+sekään+ole+tarpeeksi.