Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Kiitos+kommentista.+Tilannehan+on+nyt+se,+että+minä+itse+asiassa+olen+samaa+mieltä+sinun+kanssasi.+Olen+lukenut+sinun+kirjoituksiasi+ja+mielestäni+sinulla+on+hyvät+jutut+ja+oikea+asenne.+Tämä+homorakkaus-asia+on+minulle+yksinkertainen+ja+selvä,+mutta+monien+kanssakeskustelijoiden+argumentit+ovat+sen+verran+epämääräisiä,+sekavia+ja+outoja,+että+niihin+pitää+vastata+yksi+asia+kerrallaan.+Ja+siinä+saattaa+tulla+väärä+vaikutelma.+Olen+pahoillani+tästä,+mutta+aina+ei+aika+tai+palstatila+riitä+kirjoittamaan+kaikkia+mielipiteitäni.+Minulla+on+muutenkin+tapana+kirjoittaa+aika+pitkästi,+joten+pakostakin+jotain+oleellista+voi+yksittäisestä+viestistä+jäädä+pois.Mutta+olen+aikaisemmissa+keskusteluissani+perustellut+aika+hyvin+ja+loogisesti,+miksi+juuri+homoseksuaalisuus+sinänsä+rakkauksineen+on+kaikkinensa+ja+totaalisesti+Jumalan+tahdon+vastaista.+Esim.+tämä+ketju:https://keskustelu.suomi24.fi/t/15042002/kirkko-on-jattanyt-homojen-syrjimisen-puolitiehen#comment-91574973Olen+väittänyt+mm.+että+uskollinen+ja+rakastava+homoliitto+on+tavallaan+vielä+isompi+synti+kuin+pelkkä+yhden+yön+homoirtosuhde.+Rakastavassa+homoliittossa+"aviopuolisot"+pitävät+yllä+toistensa+homoseksuaalisuutta+ja+tekevät+homoseksuaalisten+tekojen+suorittamisen+hyvin+helpoksi+ja+käteväksi.+Se+siis+estää+hyvin+tehokkaasti+homoparia+kokemasta+omaa+"suuntaustaan"+syntiseksi,+koska+liitossa+toisen+läsnäolo+tuntuu+tukevan+liittoa,+poistavan+yksinäisyyttä,+ja+monilla+muillakin+tavoilla+tekevän+homoliitosta+samanlaista+heteroliiton+kanssa.+Voidaan+adoptoida+lapsia,+voidaan+mennä+kirkossa+naimisiin,+voidaan+omaksua,+näyttää+ja+käyttää+kaikki+ulkoisia+ja+sisäisiä+merkkejä+ja+symboleja+joita+miehen+ja+naisen+avioliitossa+käytetään.Unohdetaan+vain+se+Raamatullinen+totuus,+että+Jumala+ei+ole+luonut+miestä+miehelle,+eikä+naista+naiselle.+Unohdetaan+se+että+miesten+välinen+seksi+on+erikseen+kiellettyä+Vanhassa+Testamentissa+ja+sekä+homous+että+lesbouskin+vielä+kielletty+Uudessa+Testamentissa+Paavalin+toimesta.Homoavioliitto+on+siis+harhaa+ja+valhetta.+Papit+voivat+sen+siunata,+mutta+epäilen+kovasti+että+Jumala+sen+siunaisi.
  2. "Mikähän+ihmeen+Raamattu+sinulla+on?+Minun+Raamatussa+ei+ole+ikinä+lukenut,+että+"homous+on+syntiä".+Raamatussa+vain+teot/tekemättä+jättämiset+ovat+syntiä+ja+rangaistavia;+ei+se+minkälainen+ihminen+on."Olen+pahoillani,+että+huomasin+tämän+viestisi+vasta+nyt.+Tähän+kysymykseen+olen+jo+vastannut+toisessa+ketjussa,+jonka+aloitit+ihan+minua+varten.Lue+sieltä+ja+kommentoi+sinne,+sanoo+ystävällisesti+hän."+Raamatussa+on+vain+kahdenlaisia+liittoja;+miehen+ja+naisen+välinen,+sekä+miehen+ja+useamman+naisen+välinen,+ja+päälle+vielä+sivuvaimot.+Jos+ne+on+"siunattu",+jota+minun+Raamatussani+ei+näytä+olevan,+niin+ei+se+tarkoita,+ettei+homot+voisi+mennä+avioon.+Raamattu+puhuu+tavallaan+meille+oudoistakin+liitoista+jopa+Daavidilla,+mutta+mehän+paheksumme+sitä."Miehen+ja+naisen+liiton+siunaaminen+tulee+luomiskertomuksesta,+1.+Mooses+1:27-28:++"Ja+Jumala+loi+ihmisen+kuvakseen,+Jumalan+kuvaksi+hän+hänet+loi,+mieheksi+ja+naiseksi+hän+loi+heidät.+Jumala+siunasi+heidät+ja+sanoi+heille:+"Olkaa+hedelmälliset,+lisääntykää+ja+täyttäkää+maa+ja+ottakaa+se+valtaanne."Käsittääkseni+tämän+perusteella+miehen+ja+naisen+avioliittokin+pidetään+Jumalan+siunaamana,+koska+avioliitossa+on+mies+ja+nainen.+Tässä+kohdassa+ei+mainita+erikseen+sanaa+"avioliitto"+tai+edes+"liitto",+mutta+eipä+ole+tarviskaan,+koska+siunaus+ei+koske+tarkkaan+ottaen+avioliittoa,+vaan+miehen+ja+naisen+luomista+ja+sitä+että+luomisen+kautta+he+voivat+olla+hedelmällisiä+ja+lisääntyä.Moniavioisuus+ja+sivuvaimot+eivät+varsinaisesti+ole+Jumalan+luomistyön+mukaisia.+Ne+kyllä+mainitaan+Raamatussa,+mutta+kaikki+Raamatussa+mainittu+ei+ole+kehoitus+toimia+samoin.+Siellä+sanotaan+että+Juudas+hirttäytyi.+Ei+se+ole+kehoitus+toimia+samoin,+vaan+vain+kuvaus+mitä+tapahtui.+Sama+pätee+moniavioisuuteen,+sivuvaimoihin+ja+Daavidin+liittoihin.+Ne+ovat+vain+kuvauksia+siitä+mitä+tapahtui."Mielestäni+"avioliiton+pohja"+ei+ole+lisääntyminen,+sekä+lintujen,+kalojen+ja+maan+eläinten+vallitseminen.+Avioliitto+on+ainakin+minulla+ollut+aivan+erilaista+pääosin+naisenkin+kanssa.+Jumalahan+halusi+antaa+yksin+olleelle+miehelle+"avun",+joka+kuulostaa+lähinnä+kotiapulaiselta."Enpä+minä+tähän+muuta+osaa+sanoa,+kuin+että+sinulla+on+oikeus+tulkita+Raamattua+kuten+haluat.+Se+ei+välttämättä+ole+pätevä+tulkinta,+mutta+minkäs+minä+sille+voin."Jos+sinun+Raamatussasi+Jumala+koko+ajan+kieltää+"kaikki+seksuaaliset+teot+saman+sukupuolen+kesken",+niin+minun+Raamatussani+vain+makaamisen.+Mutta+synnit+ovat+yhtä+kovia+riippumatta+tekijöistä.+Siten+homojen+avioliittoja+ei+voi+estää+synnin+takia,+kun+ei+kerran+heteroidenkaan.+Teet+liikaa+omia+kieltolakeja+tarkoitushakuisesti."Tämä+on+nyt+vähän+hassua,+koska+olen+jo+muissa+vastauksissani+puuttunut+tähänkin+asiaan.+Eli+noilla+perusteilla+voisi+ihminen+mennä+eläimen+kanssa+naimisiin.+Se+ei+ole+mikään+oma+kieltolaki+tai+tarkoitushakuista+toimintaa.+Vaan+ihan+vaan+Raamatun+sanan+perusteella+tehtyä+tervettä+tulkintaa:+Jumala+loi+miehen+ja+naisen+toisilleen.+Ei+luonut+miehiä+toisille+miehille,+tai+naisia+toisille+naisille.+Ei+luotu+eläimiä+ihmisille.+Niin+yksinkertaista+se+on.
  3. "+Otin+esiin+niin.+että+oli+sukupuolinen+suuntaus+mikä+hyvänsä,+niin+hän+voi+maata+miehen+kanssa.+Niinhän+Raamattukin+se+esittää:+kohdistaa+sen+"miehiin"."Aivan.+Sinä+katsot+asiaa+sellaisen+modernin+käsitteistön+kautta,+jota+Raamatun+aikana+ei+käytetty.+Seksuaaliset+teot+kyllä+tiedettiin,+mutta+jako+meni+selvästi+sukupuolten+mukaan,+ei+seksuaalisen+suuntauksen+mukaan.+Mies+ja+nainen:+hyvä.+Mies+ja+mies:+synti.+Nainen+ja+nainen:+synti."Voiko+kaksi+heteroa+tehdä+"homoseksuaalisen+teon"?+No+kaipa+se+on+mahdollista.+Miehen+kanssa+makaaminen+on+Raamatussa+tosin+vain+miehen+kanssa+makaamista,+ei+homoseksuaalisuutta."On+totta,+että+jotkut+itseään+normaalina+heteroseksuaalisina+miehinä+pitävät+ihmiset+voivat+erityistilanteissa+maata+miesten+kanssa,+kuten+vankiloissa,+sodassa+tai+muissa+oloissa,+joissa+seksuaalinen+teko+on+mahdollista+vain+miehen+kanssa.+Tälläiset+teot+eivät+itseasiassa+ole+homoseksuaalisen+suuntauksen+mukaisia+tekoja,+koska+kyseessä+ei+ole+niinkään+siitä,+että+haluaisi+maata+miehen+kanssa,+vaan+pikemminkin+siitä,+että+toista+miestä+käytetään+ikään+kuin+itsetyydytyksen+välineenä.+Pääpaino+ei+siis+ole+homoseksuaalisen+himon+kokemisessa+ja+sen+tyydyttämisessä,+vaan+heteroseksuaalisen+himon+väliaikaisesta+purkamisesta+toisen+ihmisen+avustuksella,+joka+sattuu+olemaan+mies.+Tästä+huolimatta+näissäkin+tapauksissa+itse+tekoa+voidaan+kutsua+homoseksuaaliseksi+teoksi,+koska+se+täyttää+homoseksuaalisen+teon+ulkoiset+merkit.++Ja+koska+Raamatussa,+esim.+3.Mooses+18:22+ei+oteta+kantaa+teon+motiiveihin,+vaan+vain+tekoihin+sinänsä,+me+voimme+sanoa+että+Raamattu+kieltää+homoseksuaaliset+teot.Myös+homojen+ja+bi-seksuaalisten+miesten+makaamiset+miesten+kanssa+täyttävät+homoseksuaalisen+teon+ulkoiset+merkit.+Sekin+on+synti.+Kaikki+homoseksuaaliset+teot+ovat+synti.
  4. "+Yki+tärkeä+asia:+Raamatussa+kun+puhutaan+makaamisesta,+niin+siihen+on+aina+lisänä+"yhtyminen".+Sinä+tahdot+ajatella+makaamisena+kaikkea+mahdollista+seksiä.+Itse+olen+aina+ajatellut+toisin:+makaaminen+on+yhdyntä.+Tuskin+sekään+ihan+väärä+käsitys+on.+"Kyllä+kyllä.+Mutta+mitä+se+yhdyntä+pitää+sisällään?+Vaikea+kuvitella,+että+ihmiset+olisivat+joskus+"vain"+yhtyneet+eivätkä+tehneet+mitään+muuta,+kuin+vain+hieroneet+sukupuolielimiään+toisiinsa.+"+Ja+kun+on+kyse+teosta;+yhdyntä,+niin+jos+sitä+ei+tee+homoparina,+niin+siinä+ei+ole+sitten+mitään+raamatullista+ongelmaa.+Tässä+on+kuitenkin+kaksi+erilaista+näkökantaa,+koska+Raamattu+jätti+kertomatta+sisältääkö+makaaminen+kaiken+seksin.+Itse+en+mene+ikinä+lisäilemään+mitään."No,+sekin+on+kyllä+kyseenalaista+lisäiletkö+mitään+vai+et.+Joku+voisi+sanoa,+että+lisäät+makaamiseen+sen+merkityssisällön,+että+se+on+vain+ja+ainoastaan+yhtymistä.+Minä+en+sulje+pois+sitä+mahdollisuutta,+etteikö+miehet+olisi+voineet+myös+viettää+aikaa+samassa+sängyssä,+levänneet+tai+nukkuneet+yhdynnän+jälkeen,+eli+maanneet+yhdessä+myös+sanan+tässä+merkityksessä.+Oletko+sinä+tosiaankin+sitä+mieltä,+että+ihmiset+vain+ja+ainoastaan+yhtyivät,+mutta+eivät+edes+jääneet+lepäämään+toistensa+käsivarsille+yhdynnän+jälkeen?+Että+sisään+ja+ulos+ja+pastilli+poskeen+ja+goodbye.+:)"Raamatussa+on+kielletty+heteroiltakin+vaikka+mitä+alkaen+naisen+katsomisesta+himoiten,+mutta+ei+nämä+kiellot+ja+niiden+rikkominen+estä+menemästä+ja+olemasta+avioliitossa.+Siten+on+vähän+outo+tulkinta,+että+kielto+estää+homojen+avioliitot.+Raamatussa+ei+ole+sanaa,+että+avioliitossa+ei+saa+tehdä+syntiä."Tuolla+logiikalla+ihminen+voi+aivan+hyvin+mennä+naimisiin+eläimen+kanssa.Joten+nyt+vaan+vaatimaan+että+kirkot+vihkivät+Torren+ja+Turren.+:)(+Tällä+en+tarkoita+puuttua+sinuun+henkilönä.+Nimimerkistäsi+vain+tuli+mieleen+koiran+nimi+eliTurre.+)"+Ja+kun+yleensä+tehdään+lapsi+tai+pari,+niin+ei+siinä+"lisääntyminen"+ole+kuin+pieni+juttu+kokonais-seksissä."Nyt+sinä+sekoitat+asiaan+käytetyn+ajan+ja+asian+merkityksellisyyden.+Jokin+asia+voi+olla+hyvin+tärkeä+ja+silti+ajallisesti+lyhyt.+Lisääntyminen+on+yksi+tälläinen+asia.+Toinen+on+kuolema.+Joku+ajaa+sun+päälle+autolla+ja+sinä+kuolet+sekunnissa.+Siinä+tapahtui+hyvin+merkityksellinen+asia+hyvin+lyhyessä+ajassa.+"3.+Moos.+18+on+kieltolista+perheelle,+lähinnä+miehille."Kiitos+tästä.+Minäpä+vastaan+nyt+kirjaimellisesti+tulkiten.+Luku+alkaa+ja+siinä+lukee+näin:+"Herra+sanoi+Moosekselle:+"Sano+israelilaisille..."+Eli+tässä+ei+tehdä+eroa+miehen+ja+naisen+välillä.Jae+6+alkaa+"Älköön+kukaan+teistä+yhtykö+lähisukulaiseensa..."+Tässäkään+ei+kieltoa+anneta+vain+miehille.+Tälläinen+kirjaimellinen+tulkinta+voi+johtaa+ongelmiin,+mutta+itsepä+sanoit+että+kiellot+on+suunnattu+miehille,+vaikka+tässä+luvussa+ei+missään+lue+niin.+Eli+joko+näin+tai+sitten+jotenkin+toisin.+"+Siinä+se+menee+kun+mies+ei+saa+maata+miehen+kanssa:+kuulostaa+kokonaisuutena+silloin+olleen+melko+hervotonta+seksimeininkiä."Niin+oli+hervotonta+meininkiä.+Siis+Egyptin+ja+Kaanaanmaassa.+Siellä+ei+ollut+näitä+kieltoja+edes.+"Ja+tosiaan+läheskään+kaikki+homot+eivät+makaa/yhdy,+mutta+sitten+on+ukkomiehiä+ja+biseksuaalisia+ja+heteroja,+jotka+makaavat.+Siten+on+aivan+älytöntä+sanoa+sitä+"homokielloksi".+"Ei+se+ole+yhtään+älytöntä.+Jakeessa+22+kielletään+kaikki+miesten+väliset+seksuaaliset+teot.+Kun+mies+harrastaa+seksiä+toisen+miehen+kanssa,+se+ei+määritelmän+mukaan+ole+heteroseksuaalinen+teko.+Voisin+toki+alkaa+kutsumaan+tätä+jaetta+homo-+ja+bi-kielloksi,+mutta+se+on+hankala+kirjoittaa+ja+sitäpaitsi+bi-kielto+on+itsestäänselvästi+sisäänkirjoitettu+tähän+kuuluisaan+homokieltoon,+jos+jaetta+tulkitaan+modernista+näkökulmasta."+Se+kieltää+miehiä,+mutta+ei+näköjään+kielto+tehoa.+Yhden+tuntemani+homon+luona+käy+seksiä+harrastamassa+pääosin+naimisissa+olevia+miehiä."Tuo+on+vain+mutu-perustelu.+Ja+lisäksi+nuo+mainitsemasi+miehet+ovat+todnäk+kaappihomoja+tai+bi-seksuaaleja,+eikö+totta?+Sitäpaitsi+itsekin+olit+ensin+naimisissa+naisen+kanssa+ja+nyt+oletkin+homo.+Olitko+sinä+siis+ennen+hetero?
  5. Tässä+vaiheessa+minulla+ei+ole+muuta+sanottavaa,+kuin+että+jos+nimimerkkiäni+käytetään+aloituksen+otsikossa,+olisi+kiva+jos+edes+se+tulkittaisiin+oikein.+:)Muutenhan+aloitus+vaikutti+suht+asialliselta.+Asetetaan+vain+tärkeä+aihe+-+ja+samalla+minun+kirjoitukseni+-+ikään+kuin+suurennuslasin+alle.+Täytyy+miettiä+joku+näpsäkkä+vastaus+ja+palata+asiaan+kun+muilta+hommilta+ehdin.
  6. "Harvoin+sekoitetaan+"puurot+ja+vellit"+niin+tehokkaasti+kuin+edellä+olevassa+kommentissa+olet+tehnyt.(...)+Ei+kyseisissä+Raamatun+kohdissa+asioita+rinnasteta+niin+kuin+olet+asian+muotoillut."En+ole+ihan+valmis+myöntämään,+että+rinnastukseni+olisi+täysin+hakoteillä.+Epäilemättä+kyseisen+luvun+kielloista+olisi+helpommin+löydettävissä+punainen+lanka,+jos+lasten+uhraaminen+puuttuisi+siitä+kokonaan.+Kuitenkin+väitteesi,+että+asioita+ei+rinnasteta+esittämälläni+tavalla+olisi+hyvä+perustella+jotenkin+eikä+pelkästään+väittää+niin."+Kirjailija+Kalle+Päätalon+isä+"Herkko"+sairastui+skitsofreniaan.+Sairautensa+myötä+Herkko+alkoi+nähdä+kaikissa+asioissa+"merkityksiä"..."+Tämä+oli+hauska+juttu+ja+sai+minut+hyvälle+tuulelle.+Voin+aivan+hyvin+myöntää,+että+Raamatun+tulkitseminen+on+eräänlaista+salaisten+viestien+ja+merkitysten+jahtaamista.+Minulla+on+yksi+skitsofreeninen+serkku,+mutta+luulen+että+hän+"peri"+sen+minun+suvun+ulkopuoliselta+vanhemmaltaan.+Siitä+olen+varma+että+minulle+ei+ole+tehty+mitään+diagnoosia+mielisairaudesta.+Siis+vielä.+:)"+Sinä+olet+tarkastellut+kyseisiä+Raamatun+tekstejä+aivan+samalla+periaatteella+kuin+Päätalon+Herkko+Riitunsa+pyykkinarua.+Mutta+kuten+totesin,+Herkko+oli+"tutkimusta"+tehdessään+sentään+mielisairas."Juu,+no+minä+tulen+toimeen+kaikenlaisten+ihmisten+kanssa+ja+minua+pidetään+jopa+hauskana+tyyppinä.+Se+ei+ehkä+aina+tule+esille+täällä...Mutta+kyllä+minä+täälläkin+käytän+hymiöitä.+En+siis+voi+olla+hullu!+:)"+Mitä+taas+tulee+kommentissa+tehtyyn+homoseksuaalisten+ja+heteroseksuaalisten+tunteitten+ja+suhteitten+vertailuun,+niin+on+pakko+todeta,+että+taas+mennään+johtopäätöksiin+omien+arvojen+pohjalta+ja+sangen+epätieteellisesti.+Kyse+piti+olla+tunteiden+samankaltaisuudesta+ja+verrattavuudesta.+Ei+omista+käsityksistä+tai+arvoista.+"Ihan+lonkalta+heitin+nuo+perusteluni.+Kyllä+minussa+sen+verran+miestä+on,+että+voin+tämän+myöntää.+Joskus+on+hyvä+vaan+päästellä+eikä+säästellä.+"Jälleen+kummallinen+ja+asiaankuulumaton+kytkentä."Ehkä+kummallinen+sinusta,+mutta+ei+asiaankuulumaton+ollenkaan.+Aiheena+on+kuitenkin+homojen+avioliitot+ja+niiden+vertailu+miehen+ja+naisen+väliseen+avioliittoon."Rakastuminen+ja+ihastuminen+on+todettavissa+aivojen+eri+osissa+aivan+samalla+tavalla,+oli+koehenkilön+seksuaalinen+suuntautuminen+kumpi+tahansa.+Kunhan+kohdehenkilö+on+sukupuoleltaan+ja+ominaisuuksiltaan+sellainen+kuin+koehenkilö+yleensä+tuntee+vetoa..."Muistan+yhden++artikkelin,+jossa+väitettiin+että+"rakkaus+näyttää+aina+samalta+aivoissa".+Se+otsikko+oli+vakuuttava.+Tarkempi+lukeminen+paljasti+että+itse+tutkimukseen+osallistui+reilut+20+ihmistä,+joista+yksi+nukahti+kesken+kokeen+ja+toisen+kohdalla+tuli+teknisiä+vikoja+laitteeseen+tms.+Eli+otos+oli+tosi+pieni.+Mutta+siitä+huolimatta+tästä+tutkimuksesta+tehtiin+tosi+iso+uutinen.+"Samoin+on+asianlaita+henkilön+hormonitasojen+muutoksissa,+esimerkiksi+serotoniini-,+dopamiini-+ja+oksitosiinitasojen+osalta.+Niistäkin+voi+nähdä+samoja+asioita,+mutta+ei+taaskaan+henkilön+seksuaalista+suuntausta."On+harmi+että+nämä+tutkimukset+tuntuvat+kohdistuvan+sen+asian+todistamiseen,+että+homorakkaus+on+samanlaista+kuin+heterorakkaus.+Minä+olisin+tosi+kiinnostunut+lukemaan+tutkimuksen,+jossa+vertailtaisiin+muitakin+"rakkauksia".+Pedofiilithan+esim.+väittävät+ihan+aidosti+rakastavan+lapsia.+Olisi+myös+hauska+tietää+vaikka+rakastaako+alkoholisti+viinaa+tai+narkomaani+huumettaan?Nopeasti+googlaten+löysin+heti+ainakin+yhden+tutkimuksen,+jossa+todettiin+että+mormoni-uskovaisilla+uskonnolliset+kokemukset+laukaisivat+samanlaisia+"palkitsemissysteemejä"+kuin+mm.+rakkaus+ja+huumeet:"They+activate+the+same+reward+systems+between+your+ears+as+do+feelings+of+love,+being+moved+by+music+and+even+doing+drugs,+according+to+the+study,+which+was+published+in+the+journal+Social+Neuroscience+on+Tuesday."http://edition.cnn.com/2016/11/29/health/religious-brain-mormon-mri/index.htmlTähän+tutkimukseen+osallistui+vain+19+ihmistä.+Ja+yhdessä+toisessa+uutisessa+arvosteltiin+tutkimuksen+paikkansapitävyyttä+juuri+tämän+pienen+otoksen+takia.+Se+ei+siis+voi+pitää+paikkaansa,+mutta+se+toinen+tutkimus,+jossa+kaikki+rakkaus+näytti+samalta,+oli+tosi+pätevä+tutkimus.+Hauskaa.+"Linkin+teksti+käsittelee+heteroseksuaalista+rakastumista,+mutta+kuten+on+useissa+tutkimuksissa+todettu,+rakastumisen+"todisteista"+ei+voida+nähdä+koehenkilön+seksuaalista+suuntautumista.+"Itseasiassa+minusta+ei+ole+mitenkään+ihmeellistä,+jos+laajoissakaan+ja+tosi+pätevissä+tieteellisissä+tutkimuksissa+huomattaisiin,+että+homojen+rakkaus+näkyy+kuvauksissa+samanlaisena+kuin+heterojen+rakkaus.+Aina+voidaan+väittää,+että+aivokuvaukset+eivät+kuitenkaan+kerro+koko+totuutta+rakkauden+kokemuksista.+Eikä+tutkimukset+selitä+sitäkään+miksi+samannäköiset+"rakkaudet"+eivät+ole+vaihdettavissa.+Tai+ehkä+homot+ovat+vain+oppineet+tietynlaisen+rakkauden+heteroseksuaalisesta+ympäristöstään.
  7. "Voimme+käsittää+makaamisen+tekona.+3.+Moos.+18+nimittäin+tekee+selvät+erot+asioille,+On+teko+maata+isänsä+muiden+vaimojen+kanssa,+siis+yhtyminen.+mutta+jatkuvampaa+on+ottaa+tätinsä+sivuvaimoksi.+Nämä+kiellettiin."Itseasiassa+kiellot+ovat+yleisiä.+Kiellot+voivat+aivan+hyvin+koskea+pitempiaikaisiakin+suhteita,+sillä+jos+yksi+"yhtyminen"+on+kiellettyä,+on+silloin+toinenkin+"yhtyminen"+ja+kaikki+muutkin+yhtymiskerrat+selvästi+kiellettyjä.+Hyvä+kun+otit+muuten+tämän+näkökulman+esille.+Olen+jo+aikaisemmin+perustellut+eri+tavalla+sitä,+miten+luvun+18+jakeessa+22+oleva+homokielto+koskee+myös+pitkäaikaista+homoparisuhdetta+ja+nyt+annoit+minulle+toisenkin+todisteen.+Kun+kerran+miesten+välinen+seksi+on+yleisesti+ottaen+kiellettyä,+on+se+kiellettyä+yhdellä+kerralla,+mutta+myös+kaikilla+muillakin+kerroilla.+"Mutta+hyvä+tietää,+että+homoseksuaalisilla+on+ollut+avioelämää+jo+ammoisina+aikoina+ja+myöhemminkin.+1000-+luvulle+asti+Euroopassa+homot+ja+heterot+elivät+yhdessä+ilman+avioliittoja+samalla+lailla."Tämä+ei+todista+mitään+Raamatun+homokieltoa+vastaan.+Se+todistaa+vain+sen,+että+aina+on+ollut+ihmisiä,+jotka+eivät+tottele+Raamatun+käskyjä.+Jos+joku+ei+tottele,+se+ei+automaattisesti+tee+itse+kiellosta+merkityksetöntä.+Ilman+avioliittoa+eläminen,+vapaa+hetero-+ja+homoseksuaalisuus+on+ollut+yksi+keskeinen+este+kulttuurien+kehittymiselle.+Miten+kävi+Egyptille,+miten+kävi+Kaanaanmaalle,+joissa+oli+vapaa+meininki?+Ja+katso+mitä+tapahtui+länsimaissa,+kun+se+omaksui+kristinuskon+mukaisen+tiukkaan+rajatun+seksuaalisuuskäsityksen+ja+sen+mukaisen+avioliiton!Ja+nyt+länsimaat+ovat+palaamassa+kolmen+tuhannen+vuoden+takaiseen+vapaaseen+ja+erittelemättömään+seksuaalikäsitykseen,+jossa+kaikki+on+samaa+ja+sallittua.+Eipä+ihan+turhaan+puhutakaan,+että+homoavioliitot+ovat+länsimaisen+kulttuurin+lopullisen+tuhon+alku.+Näinhän+on+aina+käynyt+muuallakin+historian+kuluessa.+Tässä+asiassa+ei+voikaan+todeta+että+"kyllä+kansa+tietää"+vaan+pitää+todeta+että+"+kyllä+Jumala+tietää".+:)
  8. "+Teit+taas+omavaltaisen+päättelyn:+juutalaisilla+ei+ollut+homoavioliittoja,+koska+syy+on+selvä:+homous+on+synti."Tottakai+päättely+on+minun.+Otan+siitä+täyden+vastuun.+Mutta+se+ei+tarkoita+että+päättely+olisi+väärä+tai+Raamatun+vastainen.Ja+jos+asiaa+mietin+vähänkin+tarkemmin,+voin+sanoa+että+en+ole+edes+päätellyt+kovinkaan+paljoa.+Jos+mies+ei+saa+maata+miehen+kanssa,+niin+silloin+ainoa+sallittu+homoavioliitto+olisi+täysin+platoninen+liitto.+Täysin+platonisen+miesten+välisen+liiton+elinehtona+taas+tuntuisi+olevan+se,+että+kumpikaan+mies+ei+varsinaisesti+tunne+toiseen+seksuaalista+himoa.+Sillä+jos+homoliitossa+olevat+miehet+tuntevat+himoa+toisiinsa,+mutta+eivät+saa+sitä+toteuttaa+vaikka+ovatkin+naimisissa,+niin+sehän+olisi+outo+liitto.+Jos+he+antaisivat+periksi+himoilleen+ja+makaisivat+keskenään,+se+olisi+sitten+taas+jo+syntiä+ja+kauhistus+Jumalalle.+Täten+Raamatun+mukaisen+homoavioliiton+luonne+olisi+aivan+erilainen+kuin+miehen+ja+naisen+välinen+liitto.+Miehen+ja+naisen+liitossa+on+oletuksena+juuri+terve+himo+vastakkaista+sukupuolta+kohtaan,+lisääntyminen+ja+yhdeksi+lihaksi+tuleminen.+Se+ei+ole+outoa,+mutta+ei+se+ole+syntiäkään."+Tätä+ei+tue+ainakaan+VT.+Siellä+ei+ole+mainintaa+kahden+naisen+välisestä+erotiikasta,+Eli+juutalaisille+tuskin+on+homous+ollut+synti."Päättelysi+on+mielenkiintoinen,+mutta+epälooginen.+Kun+"kuuluisassa"+Mooseksen+homokieltojakeessa+kielletään+miestä+makaamasta+miehen+kanssa,+se+tarkoittaa+varmasti+ainakin+seksuaalisesti+aktiivisia+mies-homoja.+Kirjaimellisesti+siinä+puhutaan+vain+miehistä,+mutta+koska+kaikki+muutkin+luvun+3.Mooseksen+kirjan+luvun+18+yhdyntäkiellot+koskevat+yhtäläisesti+miehiä+ja+naisia,+olisi+hassua+jos+tämä+kohta+koskisi+vain+miehiä.+Sellainen+tulkinta,+että+jakeessa+samalla+tuomitaan+myös+lesbous+on+siis+aivan+terve+tulkinta.+Paavalikin+teki+tälläisen+tulkinnan.+Ja+hän+sentään+oli+Jeesuksen+hyvä+kaveri.+:)Homo-mies+ei+myöskään+homoliitossaan+toteuta+Jumalan+luomiskertomuksen+mukaista+luomistarkoitusta.+Eikä+sitä+tee+lesbo-nainenkaan+lesbo-liitossaan.+Eli+jos+tämä+jae+pohjaa+luomiskertomukseen,+siinä+kielletään+myös+lesbous+automaattisesti.+Eikä+homo-+tai+lesboliitto+voi+koskaan+toteuttaa+Jumalan+kehoitusta+lisääntymisestä.+Joten+homoliitot+ovat+tässäkin+suhteessa+vastakkaisia+verrattuna+miehen+ja+naisen+väliseen+liittoon,+eivätkä+ollenkaan+samanlaisia."+Ei+siellä+ole+mainintaa+myöskään+homoista;+kaikki+homot+eivät+makaa+miehen+kanssa,+mutta+moni+muu+makaa.+Miehen+kanssa+makaaminen+on+siis+miesten+asia,+ei+aina+homon.+Eli+pelkkä+homona+oleminen+ei+ole+synti."Oukkei.+Voi+olla+että+pelkkä+homona+oleminen+ei+ole+synti.+Siis+jos+ei+tee+homoseksuaalisia+tekoja+koskaan.+(+En+ole+tätä+asiaa+vielä+ehtinyt+miettiä+loppuun+asti,+joten+saatan+muuttaa+vielä+mieltäni.+)+Mutta+eikös+homouden+määritelmä+ole+se,+että+tuntee+vetoa,+kiihottuu+ja+himoitsee+vastakkaista+sukupuolta?+Näen+sellaisen+tilanteen+ristiriitaisena,+että+homo+kokee+olevansa+jotenkin+selvästi+homo,+mutta+ei+kuitenkaan+tekisi+yhtään+homoseksuaalista+tekoa.+Kun+sitten+väität,+että+"kaikki+homot+eivät+makaa+miehen+kanssa,+mutta+moni+muu+makaa"+on+kysyttävä,+että+miten+niin?+Olet+kääntänyt+Mooseksen+homojakeen+päälaelleen.+Puhut+myös+normaalia+tervettä+järkeä+ja+kokemusta+vastaan,+sillä+tavallisesti+juuri+homomiehet+makaavat+toisten+homomiesten+kanssa,+eikä+oikein+kukaan+muu.+Jos+heterona+itseään+pitävä+mies+makaa+toisen+miehen+kanssa,+eikös+kyseessä+ole+ns.+kaappi-homo+eikä+mikään+hetero?+Jos+kyseessä+on+bi,+eihän+se+mitenkään+muuta+sitä+varsinaista+makaamista.+Se+on+edelleenkin+miehen+kanssa+makaamista+ja+siten+synti.+Heteromieheksi+kutsutaan+taas+miestä,+joka+kiihoittuu+naisesta,+ei+toisesta+miehestä.+Mitä+enemmän+näistä+asioista+kanssasi+keskustelen,+sitä+enemmän+minusta+tuntuu,+että+juuri+sinulla+on+termit+ja+käsitteet+ihan+sekaisin,+eikä+minulla.+:)
  9. Kiitos+kommentistasi."+Hoet+koko+voimallasi+homouden+olevan+niin+syntiä.+että+heidän+avioliittonsakin+on+heti+syntiä.+Raamatussahan+ne+synnit+on+sanottu,+ei+niitä+sinun+hokemisillasi+tule.+"Pyydän+anteeksi+sinulta,+kun+luet+muille+kuin+sinulle+tarkoitettuja+vastauksia+ja+niiden+perusteella+koet+että+minä+hoen+asioita.+Mutta+ymmärrät+varmaan,+että+minä+en+voi+olettaa+että+joku+keskusteluun+osallistuva+uusi+nimimerkki+on+lukenut+koko+ketjun+ja+kaikki+minunkin+kommenttini+muille.+Sen+takia+viesteissä+on+pakostakin+saman+asian+toistoa.+Älä+ota+sitä+henkilökohtaisesti.Ja+Raamatussa+on+sanottu+että+homous+on+syntiä.+Eikä+se+totuus+muutu+sinunkaan+hokemisilla.+:)"+Raamattu+ei+mainitse+homojen+liittoja,+mutta+ei+sano+niitä+siten+synniksikään,+Raamatuss+on+vain+vähän+nykyaikaan+sopivia+asioita;+se+on+liian+vanhaa+aikaa+kuvaavaa.+Emme+edes+joudu+antamaan+Herralle+rahaa+henkiemme+pelastamiseksi.+"On+totta+että+Raamattu+ei+mainitse+homojen+liittoja.+Tästä+ei+kuitenkaan+voida+vetää+sellaista+johtopäätöstä,+että+homojen+avioliitot+ovat+samanlaisia+tai+samanarvoisia+kuin+perinteinen+miehen+ja+naisen+välinen+avioliitto.+Raamatussa+nimittäin+todetaan,+että+Jumala+loi+ihmisen+mieheksi+ja+naiseksi.+Se+oli+Jumalan+mielestä+hyvä.+Jumala+siunasi+heitä+ja+kehoitti+lisääntymään.+Kristityt+ovat+tulkinneet+tämän+miehen+ja+naisen+avioliiton+pohjaksi.+Ja+aivan+syystä.Mutta+homoliitoista+Raamattu+ei+sano+mitään.+Ei+yhtään+mitään.Kuinka+siis+kukaan+voi+väittää,+että+homoliitot+ovat+samanlaisia+kuin+heteroliitot?+Toisesta+ei+sanota+mitään,+toisesta+sanotaan+että+se+on+ihmisyyden+olemus,+hyvää+ja+siunattua?+Ole+ystävällinen+ja+selitä+tämä+ristiriita.+"Kun+niitä+syntejä+on+lähemmäs+50+kappaletta,+niin+emme+voi+siitä+sellaista,+että+niillä+estetään+avioliitot.+Ei+edes+homoilta."Jos+ihminen+on+valehdellut,+se+ei+ole+este+avioliitolle.+(+Ellei+hän+valehtele+avioliiton+esteistä.+)+Jos+ihminen+on+murhannut+toisen+ihmisen,+se+ei+ole+este+avioliitolle.+Jos+ihminen+ei+rakasta+lähimmäistään+eikä+Jumalaa,+sekään+ei+ole+mikään+este+kirkkohäille.+Tarvitsee+vain+olla+mies+ja+nainen.+Se+riittää.(+Poissulkien+itsestäänselvät+avioliiton+esteet.+)Mutta+jos+pari+on+samaa+sukupuolta,+se+on+sellainen+synti,+että+se+estää+menemästä+naimisiin.Se+on+selvästi+Jumalan+tahdon+vastaista,+koska+oletuksena+on+että+aviopuolisot+rakastavat+toisiaan+ja+harrastavat+seksiä+keskenään.+Kaikki+seksuaaliset+teot+ovat+nimenomaisesti+kiellettyjä+samaa+sukupuolta+olevien+kesken+Raamatun+mukaan.+Joten+kirkko+ei+voi+vihkiä+homoja+eikä+lesboja,+koska+vihkimällä+ja+siunaamalla+heidät,+kirkko+samalla+siunaa+homoseksuaalisuuden+synnin.+"+On+tosiaan+mukava+olla+avioliitossa,+eikä+se+sinun+esityksilläsi+mitätöidy.+Sinulla+on+mania+pitää+kaikkea+syntinä+mikä+homoihin+liittyy.+"Tarkoitukseni+ei+ole+mitätöidä+sinun+siviiliavioliittoasi.+Mutta+homojen+kirkkohäitä+vastustan.+Tietenkin+vastustan+myös+homojen+siviilivihkimisiä+ja+avioliittolainmuutosta,+mutta+tämä+on+kristinusko-palsta,+joten+en+näistä+puhu+ellei+se+liity+olennaisesti+asiaan.En+koe+että+minulla+on+mitään+sen+kummempaa+maniaa+synnillistää+homoja.+Raamattu+tekee+sen+minun+puolestani.+En+ole+väittänyt,+että+se+on+syntiä+jos+homo+kävelee+kadulla,+katsoo+telkkua,+käy+töissä+ja+salilla.+Ei+se+ole+syntiä,+vaikka+homo+itse+onkin+syntinen+ihminen.+Mutta+homous+on+syntiä.+Ja+homoavioliitot+ovat+syntisiä+aina.+Niitä+minä+vastustan.+En+sitä+että+homo+käy+töissä+ja+salilla.
  10. "+Sinulla+on+käsitteet+vähän+hukassa.+Kirjoitit+jotenkin+näin,+että+"3.+Moos.+18+on+kuuluisa+homokielto",+heh.+Kun+kaksi+ukkomiestä+tai+biseksuaalista+makaa+miehen+kanssa,+niin+ei+siinä+ole+yhtään+homoa."Mooseksen+homokiellossa+puhutaan+kirjaimellisesti+vain+teoista.+Silloin+kaikki+miehet+jotka+makaavat+miesten+kanssa+syyllistyvät+"kauhistukseen",+täysin+riippumatta+seksuaalisesta+suuntauksestaan.+Eli+ainakin+kaikki+vähänkin+seksuaalisesti+aktiivit+homot+ovat+syntisiä,+mutta+myös+kaikki+muutkin+miehet,+jotka+tekevät+samoja+tekoja.+"+Kyseisessä+kirjassa+on+18+kieltoa,+ja+ne+kaikki+ovat+yhtä+lailla+kauhistuksia.+Ne+ovat+siinä+järjestyksessä+kuin+ovat,+eikä+siitä+voi+vetää+johtopäätöksiä."Ja+kuitenkin+kiellot+on+ryhmitelty+aivan+selvästi+tietyllä+lailla.+Ensin+kielletään+seksi+lähisukulaisten+kanssa,+eli+lähdetään+liikeelle+omasta+perheestä.+Sitten+siirrytään+suvusta+omaan+perheen+ulkopuolisiin+suhteisiin,+kuten+aviorikokseen,+joka+on+synti,+mutta+kuitenkin+tapahtuu+vastakkaisen+sukupuolen+kanssa.+Sitten+siirrytään+omien+lasten+uhraamisen+(+tappamisen+)+kautta+seksiin+saman+sukupuolen+kanssa,+jossa+vaiheessa+ollaan+jo+hyvin+kaukana+alkuperäisestä+Jumalan+tarkoittamasta+miehen+ja+naisen+välisestä+liitosta.+Ja+päädytään+ihmisen+ja+eläimen+väliseen+seksiin,+jossa+himon+kohteena+ei+ole+enää+edes+toinen+ihminen+vaan+eläin,+eli+aivan+eri+"lajin"+edustaja.+Järjestys+on+siis+looginen+ja+paljon+kertova+kun+koko+ajan+tulee+yhä+suurempi+ero+Jumalan+asettamaan+miehen+ja+naisen+väliseen+liittoon.+Homoseksuaalisuus+on+aivan+selvästi+paljon+lähempänä+eläimiin+sekaantumista,+kuin+perinteistä+miehen+ja+naisen+avioliittoa."Sitten+sotket+aivan+perusteellisesti+rakkausasiat.+Heterot,+biseksuaalit,+homot+ja+lesbot+ovat+kaikki+miehiä+ja+naisia,+ja+heillä+on+samanlaiset+tunteet+kumppaneihinsa.+Ei+olla+mitään+erikoisihmisiä."Tunteet+eivät+voi+mitenkään+olla+samanlaisia.+Muutenhan+kaikki+ihmiset+voisivat+vapaasti+valita+ryhtyvätkö+rakkaussuhteeseen+miehen+tai+naisen+kanssa.+Kuitenkaan+heterot+eivät+tavallisesti+edes+kiihotu+samasta+sukupuolesta.+Ja+jos+joku+edes+ehdottaa+nykyaikana+homolle,+että+"alapa+seurustella+vastakkaista+sukupuolta+olevan+ihmisen+kanssa"+,+niin+siitähän+nousee+valtava+närkästys+ja+some-kohu.+Homo+itsekin+toteaa+heti,+ettei+halua+sitä.+Miksi+ei,+jos+kerran+tunteet+ovat+samanlaisia,+kuten+väität?"+Että+oli+sinulla+"järkeä+ja+logiikkaa".+Oli+hakemalla+haettua+syrjivällä+asenteella+erään+ryhmän+leimaamista.+Jopa+lapsen+antaminen+Mokokille+ja+eläimiin+sekaantuminen+oli+sinun+logiikallasi+yllättäen+homouteen+verrattavia+asioita."Järki+ja+logiikka+ovat+objektiivisia+asioita.+Jos+Raamatussa+sanotaan+näin,+niin+silloin+siitä+voidaan+loogisesti+johtaa+noin.+Sinä+sen+sijaan+tunnut+ainakin+hiukan+suhtautuvan+asiaan+tunteella,+kun+alat+puhua+"syrjivästä+asenteesta"+ja+"leimaamisesta".+Minä+vain+totean+että+Raamatun+mukaan+homous+on+synti.+Sen+synnin+voi+saada+anteeksi,+kuten+minkä+tahansa+muunkin+synnin.+Homokin+voi+pelastaa+sielunsa,+uskoa+Jeesukseen+ja+päästä+taivaan+valtakuntaan.+Homon+ihmisyyttä+ei+leimata+tai+syrjitä,+vaan+kyse+on+vain+homon+teoista,+jotka+ovat+syntiä+ja+tuomittavia.+Jumala+on+tässä+mielessä+täysin+tasa-arvoinen.+Jokainen+ihminen+on+syntinen.+Minäkin+olen+syntinen.+Jos+et+itse+koe+olevasi+syntinen,+niin+kehoitan+sinua+ystävällisesti+kääntymään+ja+tekemään+parannuksen.