Haavisto löi Puolimatkan KD-kisassa

Uudistusmielinen Viljami Haavisto pesi oikein kunnolla Tapio Puolimatkan KD-puolueen varapuheenjohtajakisassa.

Nyt on siis uudistusmielisillä jalka tukevasti oven välissä ja seuraavassa puoluekokouksessa ehkä kaatuu jo kokonaan pimeää keskiaikaa muistuttava vanha valta.

KD-puolueen nuorisojärjestön pääsihteeri Viljami Haavisto lyttäsi viime viikolla Puolimatkan kesäkuiset transviha-kirjoitukset alla olevin sanoin:
"Turhauttaa, kuulostaa niin järjettömältä.
Tämän kaltaiset ulostulot ovat osa taakkaa, joka monella kristillisdemokraateissa toimivalla on”

Puheenjohtajaksi valittiin Sari Essayah
1. varapuheenjohtajaksi valittiin Peter Östman 256 ääntä
2. varapuheenjohtajaksi valittiin Viljami Haavisto 179 ääntä
3. varapuheenjohtajaksi valittiin Sonja Falk 133 ääntä

Muiden ehdokkaiden äänimäärät:
Tiina Tuomela 109 ääntä
Tapio Puolimatka 86 ääntä
Sari Tanus 80 ääntä
Sirpa Pursiainen 75 ääntä
Mika Ebeling 53 ääntä
Jouni Koskela 27 ääntä
Miikka Korpiranta 4 ääntä

Kovaa vanhaa linjaa edustavat Tuomela, Puolimatka, Tanus ja Ebeling jäivät jo nyt niin kauas muista, että heitä tuskin koskaan enää nähdään Puolueen johtopaikoilla.

43

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Inhimillisyys alkaa vallata alaa jopa KD:ssä.

t: toisenlainen demokraatti

• Anonyymi

Siis anaaliyhdyntäorientoitunut inhimillisyys. Hehhhhhehh. Samaa kuin Haloskan arvot. Ne johtavat Suomen kansan sukupuuttoon nopeutetulla tahdilla.

• Anonyymi

KD uudistuu? Nähtäväksi jää.

IR

• Järkilinjalla Suomen KD voisi olla yhtä suuri kuin Saksan merkelin KD.
      Änkyrälinjalla se 4 %.

• No, hoh-hoijaa. Onpas taas alkeellista ja typerää tekstiä. Sanon tämän ihan ystävällisesti.

Luuleeko aloittaja tosiaankin, että joku KD ja sen liberalisoituminen muuttaa ikuisen Jumalan tahtoa, hänen armoa ja rakkauttaan, tai hänen käskyjään? Ei se seksi saman sukupuolen kanssa siitä muutu yhtään sen synnittömämmäksi kuin aikaisemminkaan, johti KD:tä kuka tahansa. :)

Ja lopulta kaikki saavat palkkansa, kadotuksen tai ikuisen elämän.

Aloittajankin kannattaisi käyttää energiaansa oman sielunsa pelastuksen pohtimiseen. Se ei taida kovin hyvissä kantimissa olla.

• "Aloittajankin kannattaisi käyttää energiaansa oman sielunsa pelastuksen pohtimiseen."

Samoin teidän. Homoja on kiusattu kautta historian ja nyt heillä on lain mukaan täysi oikeus olla vertaisianne yhteiskunnan jäseniä joten antakaa jo heidän olla.

Antakaa jo olla.

• Anonyymi

Ei kai se ketään tai mitään haittaa, jos ihmiset pohtivat KD:n muuttumista?
        Ikuisen Jumalanne tahto, sanon kohteliaasti, vaatii myös arjessa toimiessan ihmistyötä, joten " älä huono huokaa kun on turva kelkassa!"

taastätäsamaa

• "Aloittajankin kannattaisi käyttää energiaansa oman sielunsa pelastuksen pohtimiseen. Se ei taida kovin hyvissä kantimissa olla. "

Minä olen saanut helluntailaisilta ja patmoslaisilta jo ison nipun menolippuja hiilenlapiointiin.
        Jo 10 vuotta sitten kisattiin Työmies1:n kanssa siitä, kumpi saa enemmän lippuja.

Voin myydä liput yhtä lukuunottamatta.
        Eroen antaman lipun alimman kerroksen piippuhyllylle pidän itselläni.

• Pe.ku kirjoitti:

"Aloittajankin kannattaisi käyttää energiaansa oman sielunsa pelastuksen pohtimiseen. Se ei taida kovin hyvissä kantimissa olla. "

Minä olen saanut helluntailaisilta ja patmoslaisilta jo ison nipun menolippuja hiilenlapiointiin.
        Jo 10 vuotta sitten kisattiin Työmies1:n kanssa siitä, kumpi saa enemmän lippuja.

Voin myydä liput yhtä lukuunottamatta.
        Eroen antaman lipun alimman kerroksen piippuhyllylle pidän itselläni.

Mun saunaseurakaveri on varannut sen kiukaan lähimmän paikan koska pelkää muuten paleltuvansa.

• a-teisti kirjoitti:

"Aloittajankin kannattaisi käyttää energiaansa oman sielunsa pelastuksen pohtimiseen."

Samoin teidän. Homoja on kiusattu kautta historian ja nyt heillä on lain mukaan täysi oikeus olla vertaisianne yhteiskunnan jäseniä joten antakaa jo heidän olla.

Antakaa jo olla.

Kiitos kommentistasi. Minä en kylläkään puhunut homoista, vaan Jumalan ikuisesta olemuksesta ja toiminnasta, joka ei ole riippuvainen jostain puolueesta. Annoin vain yhden esimerkin kiellosta, joka koskee seksiä saman sukupuolen kanssa. Etkö tiedä että sitä voi harrastaa kuka vain milloin vain suuntauksesta riippumatta? Näin täällä on sanottu monet kerrat.

Tämän lisäksi viestisi sanoma tuntuu olevan myös se, että Jumalasta puhuminen pitäisi lopettaa kokonaan. Jopa luterilaisuus-palstalla. Se on jännä juttu, koska joku voisi sanoa niinkin, että ateistien ei tarvitsisi tulla ehdoin tahdoin luterilaisuus-palstalle sanomaan uskovaisille että olkaa nyt jo hiljaa. :)

• Anonyymi

Sitten alkasi ne helvettipuheet kun ei muu auta, mutta toimiiko tuo kun sitä puhetta ei enää niin pelätä, se oli hyvä pelotin entisinä aikoina - sillä kun viimeistään sai väen taipumaan siihen "muottiin" miten ne asiat selitettiin ja miten ne tahdottiin uskottavan - ainahan se on ollut tuota mutta konsti tepsii nyt hyvin heikosti-> eli Jos et USKO NÄIN niin joudut helvettiin -sillä sai USKOMAAN niinkuin tahdottiin.

Tuommonen on selvää kiristämistä saada ihmiset tottelemaan ja toiminaan niinku tahtoo jos heidät saa uskomaan että muuten heitä käristetään jossain, mut ku kaikki eivät sitä huomaa vaikka siitä kuinka huomauttaa.

Ehkä sinäkin uskot tuon takia, sinuun se yhä tepsii?

(kui2)
        ps.
        Kaikkien oikeustajuun ei vaan uppoa pelolla kiristäminen - pikemminkin se karkoittaa ja tympäisee suurinta osaa.

Se on pelkkää pakkoa koska ne jotka tuota pelkäävät oikeasti niillä ei tietenkään ole mitään vapaata vaihtoehtoa valita muuta kuin alistua käskytykseen sen takia ettei nahkaansa kärvennettäisi ikuisesti!

• Yksi.uskis kirjoitti:

Kiitos kommentistasi. Minä en kylläkään puhunut homoista, vaan Jumalan ikuisesta olemuksesta ja toiminnasta, joka ei ole riippuvainen jostain puolueesta. Annoin vain yhden esimerkin kiellosta, joka koskee seksiä saman sukupuolen kanssa. Etkö tiedä että sitä voi harrastaa kuka vain milloin vain suuntauksesta riippumatta? Näin täällä on sanottu monet kerrat.

Tämän lisäksi viestisi sanoma tuntuu olevan myös se, että Jumalasta puhuminen pitäisi lopettaa kokonaan. Jopa luterilaisuus-palstalla. Se on jännä juttu, koska joku voisi sanoa niinkin, että ateistien ei tarvitsisi tulla ehdoin tahdoin luterilaisuus-palstalle sanomaan uskovaisille että olkaa nyt jo hiljaa. :)

"Annoin vain yhden esimerkin kiellosta, joka koskee seksiä saman sukupuolen kanssa. Etkö tiedä että sitä voi harrastaa kuka vain milloin vain suuntauksesta riippumatta? Näin täällä on sanottu monet kerrat."

Jep, sitähän te konservatiivit nimenomaan toitotatte, että homous on valinta. Tänään kello 00.00 hetero, huomenna 08.20 homo ja kun oikein haluaa syntiä tehdä voi alkaa sitten päiväksi pariksi joskus iltapäivällä bi-seksuaaliksi.

Mutta onko täällä muuten joku oikeasti väittänyt, että homoseksiä voi hetero tuosta noin vain harrastaa tai toisinpäin, homo harrastaa heteroseksiä ja kokea siitä nautintoa kuin te jotka väitätte seksuaalista suuntautumista valintakysymykseksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Sitten alkasi ne helvettipuheet kun ei muu auta, mutta toimiiko tuo kun sitä puhetta ei enää niin pelätä, se oli hyvä pelotin entisinä aikoina - sillä kun viimeistään sai väen taipumaan siihen "muottiin" miten ne asiat selitettiin ja miten ne tahdottiin uskottavan - ainahan se on ollut tuota mutta konsti tepsii nyt hyvin heikosti-> eli Jos et USKO NÄIN niin joudut helvettiin -sillä sai USKOMAAN niinkuin tahdottiin.

Tuommonen on selvää kiristämistä saada ihmiset tottelemaan ja toiminaan niinku tahtoo jos heidät saa uskomaan että muuten heitä käristetään jossain, mut ku kaikki eivät sitä huomaa vaikka siitä kuinka huomauttaa.

Ehkä sinäkin uskot tuon takia, sinuun se yhä tepsii?

(kui2)
        ps.
        Kaikkien oikeustajuun ei vaan uppoa pelolla kiristäminen - pikemminkin se karkoittaa ja tympäisee suurinta osaa.

Se on pelkkää pakkoa koska ne jotka tuota pelkäävät oikeasti niillä ei tietenkään ole mitään vapaata vaihtoehtoa valita muuta kuin alistua käskytykseen sen takia ettei nahkaansa kärvennettäisi ikuisesti!

Kiitos kommentistasi. Et näemmä ole sen parempi sisälulutaidoiltasi kuin a-teistikaan. En ole käyttänyt sanaa "helvetti". Puhuin kadotuksesta.

Ei todellinen usko synny kiristämällä ja pakottamalla. Jumala on rakkaus. Ei hänen tarvitse ketään pakottaa. Pelolla kiristäminen ja muottiin taipuminen kuulostavat enemmänkin nykyajan tasa-arvo/liberaali-ideologian keinoilta hallita ihmisten puheita ja tekoja. Poikkeama suvaitsevaisesta normista saa aikaa some-kohun, esim. Päivi Räsäsen asiallisen sävyiset kommentit.

Ja erona kristittyihin on se, että liberaaleilla alkaa olla jo valtaa enemmän kuin kristityillä. Teistä on kovaa vauhtia tulossa ihan kunnon sortajia jopa teidän omienkin määritelmien mukaan. Onneksi olkoon! :)

On myös mielenkiintoista huomata, että vaikka mainitsin myös Jumalan ikuisen armon ja rakkauden sekä iankaikkisen elämän, sinä et niitä ota huomioon ollenkaan. Unohdit kokonaan porkkanat. Se ei tunnu oikein tasapuoliselta ajattelulta.

• a-teisti kirjoitti:

"Annoin vain yhden esimerkin kiellosta, joka koskee seksiä saman sukupuolen kanssa. Etkö tiedä että sitä voi harrastaa kuka vain milloin vain suuntauksesta riippumatta? Näin täällä on sanottu monet kerrat."

Jep, sitähän te konservatiivit nimenomaan toitotatte, että homous on valinta. Tänään kello 00.00 hetero, huomenna 08.20 homo ja kun oikein haluaa syntiä tehdä voi alkaa sitten päiväksi pariksi joskus iltapäivällä bi-seksuaaliksi.

Mutta onko täällä muuten joku oikeasti väittänyt, että homoseksiä voi hetero tuosta noin vain harrastaa tai toisinpäin, homo harrastaa heteroseksiä ja kokea siitä nautintoa kuin te jotka väitätte seksuaalista suuntautumista valintakysymykseksi?

Kello 23.59.59 saakka a-seksuaali niin eipä käy pillu mielessä.

• Yksi.uskis kirjoitti:

"Minä en kylläkään puhunut homoista, vaan Jumalan ikuisesta olemuksesta ja toiminnasta..."

Eli homot eivät liittyneetkään asiaan? Ja silti viittasit heihin.

• a-teisti kirjoitti:

Kiitos kommentistasi. Kun kirjoitin, että "Näin täällä on sanottu monet kerrat" en viitannut itseeni tai muihin homokriittisiin kirjoittajiin tai edes valitsemiseen. Minä viittasin palstan omaan vakikirjoittajaan Torreen, joka itse on avoimesti homo.

Kun joku on palstalla sanonut, että Raamatun mukaan homous on syntiä tms. Torre on usein vastannut esim.: " Kun kaksi ukkomiestä tai biseksuaalista makaa miehen kanssa, niin ei siinä ole yhtään homoa. " Juuri näin hän totesi 28.10.2017 17:46 ketjussa "Kirkko on jättänyt homojen syrjimisen puolitiehen".

"Mutta onko täällä muuten joku oikeasti väittänyt, että homoseksiä voi hetero tuosta noin vain harrastaa tai toisinpäin, homo harrastaa heteroseksiä ja kokea siitä nautintoa kuin te jotka väitätte seksuaalista suuntautumista valintakysymykseksi? "

Sitä sinun pitää kysyä Torrelta. Edellisen sitaatin lisäksi Torre on kertonut olleensa naimisissa naisen kanssa oliko 20 vuotta ja yksi poikakin hänellä on siitä liitosta. Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisen suuntauksen teoria on sekava ja epämääräinen. Sen tarkoitus ei edes ole selventää mitään, vaan vain mahdollistaa tietynlainen Jumalan tahdon vastainen syntinen seksuaalikäytös.

Jos heterona itseään pitävä ihminen harrastaa seksiä saman sukupuolen kanssa, on hän vähintäänkin bi- tai sitten homo. Raamatussa tätä jakoa ei kuitenkaan esiinny, vaan kiellettyä on ensisijaisesti seksi saman sukupuolen kanssa. Jumala ei selvästikään välitä yhdestäkään niistä tekosyistä, joita ihmiset keksivät syntiensä tekemiselle.

Ja nyt pitää lopettaa tältä päivältä.

• Anonyymi

Noniin. nyt kaikki hyppimään pöydälle kun yksi.uskin on mennyt pois.

Hämmästyn, kun hän kirjoittaa " Etkö tiedä että sitä voi harrastaa kuka vain milloin vain suuntauksesta riippumatta? Näin täällä on sanottu monet kerrat."
        vaikka tarkoittaa: "en viitannut itseeni tai muihin homokriittisiin kirjoittajiin tai edes valitsemiseen. Minä viittasin palstan omaan vakikirjoittajaan Torreen, joka itse on avoimesti homo. "

Minulle on joskus Mummo sanonyt, etten saisi yleistää uskovia, koska heitä on monenlaisia. Hän on oikeassa. Nyt pitäisi muistuttaa yksi.uskikselle, ettei Torre ole kuin yksi homo ja muitakin maailmassa on. Mitä Torre sanoo monet kerrat, on hänen mielipiteensä ja kokemuksensa.
        Mikä kumma siinä onkaan, kun kirjoittaja ei katso olkipilliään laajemmin? Hän voisi huomata, että homoja on yhtä monenlaisia kuin uskovaisiakin.

Millaista on heteroseksi? Voiko sen määritellä yhden naapurin Liisan ja Lassen petipuuhien pohjalta? Ei varmasti, joten kun palaat huomenna lukemaan palstaa, niin koeta avartaa ajatteluasi. Ihmiset ovat yksilöllisiä ovatpa keitä tahansa.

ps.

"Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisen suuntauksen teoria on sekava ja epämääräinen. Sen tarkoitus ei edes ole selventää mitään, vaan vain mahdollistaa tietynlainen Jumalan tahdon vastainen syntinen seksuaalikäytös."

Kaikki eivät usko Jumaliisi ja heille on turha hirmustella Jumalan mielipiteestä Suomi on moniarvoinen ja tasa-arvoinen valtio ja sen sinunkin olisi hyvä pitää mielessäsi.

taastätäsamaa

• Yksi.uskis kirjoitti:

Kiitos kommentistasi. Kun kirjoitin, että "Näin täällä on sanottu monet kerrat" en viitannut itseeni tai muihin homokriittisiin kirjoittajiin tai edes valitsemiseen. Minä viittasin palstan omaan vakikirjoittajaan Torreen, joka itse on avoimesti homo.

Kun joku on palstalla sanonut, että Raamatun mukaan homous on syntiä tms. Torre on usein vastannut esim.: " Kun kaksi ukkomiestä tai biseksuaalista makaa miehen kanssa, niin ei siinä ole yhtään homoa. " Juuri näin hän totesi 28.10.2017 17:46 ketjussa "Kirkko on jättänyt homojen syrjimisen puolitiehen".

"Mutta onko täällä muuten joku oikeasti väittänyt, että homoseksiä voi hetero tuosta noin vain harrastaa tai toisinpäin, homo harrastaa heteroseksiä ja kokea siitä nautintoa kuin te jotka väitätte seksuaalista suuntautumista valintakysymykseksi? "

Sitä sinun pitää kysyä Torrelta. Edellisen sitaatin lisäksi Torre on kertonut olleensa naimisissa naisen kanssa oliko 20 vuotta ja yksi poikakin hänellä on siitä liitosta. Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisen suuntauksen teoria on sekava ja epämääräinen. Sen tarkoitus ei edes ole selventää mitään, vaan vain mahdollistaa tietynlainen Jumalan tahdon vastainen syntinen seksuaalikäytös.

Jos heterona itseään pitävä ihminen harrastaa seksiä saman sukupuolen kanssa, on hän vähintäänkin bi- tai sitten homo. Raamatussa tätä jakoa ei kuitenkaan esiinny, vaan kiellettyä on ensisijaisesti seksi saman sukupuolen kanssa. Jumala ei selvästikään välitä yhdestäkään niistä tekosyistä, joita ihmiset keksivät syntiensä tekemiselle.

”Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisen suuntauksen teoria on sekava ja epämääräinen. Sen tarkoitus ei edes ole selventää mitään, vaan vain mahdollistaa tietynlainen Jumalan tahdon vastainen syntinen seksuaalikäytös.”

Jaa a. Ehkä se silloin tuntuu ”sekavalta”, joka ei lainkaan ymmärrä mistä on kyse?
        Ihminen on hyvin monimuotoinen seksuaalisessa käytöksessään. Se, mitä milloinkin sitten hyväksytään tai ei hyväksytä, on yhteiskunnan muodostamia normeja. Osa perustuu ns. biologisiin ominaisuuksiin, mutta vielä suurempi osa johtuu vain ihmisen älykkyydestä.

Joten, riippumatta seksuaalisesta suuntauksesta, jokainen tarvittaessa kykenee harrastamaan seksiä, joka ei ole hänelle ehkä sitä ominaisinta. Hetero voi harrastaa samaa sukupuolta olevan kanssa – näin etenkin ns. ryhmäseksissä. Samoin ennen homot joutuivat menemään avioliittoon vastoin omaa luontoaan toisen sukupuolen kanssa.

On tehty erilaisia arviota siitä, miten ihmisen määrittelevät oman seksuaalisuutensa. Esim. ehdottomasti homoseksuaaleja olisi noin 1,5 -3 %, biseksuaalisia n. 4 – 10%.
        Mutta miten nuo rajat vedetään. Monella on kokeiluja samaa sukupuolta olevan kanssa, ja tämä määrä lienee huomattavan suuri. Ne siis jäävät kokeiluiksi, ja voiko heidän määritellä biseksuaaleiksi vain ei?
        On myös paljon poikkeustilanteita, joissa saatetaan hakea seksuaalista tyydytystä toisin, kuin mitä se varsinainen suuntaus on. Ihmisen seksuaalinen käyttäytyminen on siis hyvin joustavaa!

”Raamatussa tätä jakoa ei kuitenkaan esiinny, vaan kiellettyä on ensisijaisesti seksi saman sukupuolen kanssa.”

Raamatussa ei todellakaan tunneta eri seksuaalisia suuntautumisia! Tuo aikoinaan annettu käsky siis koskee aivan kaikkia ja etenkin miehiä. Tämä siksi, että tuolloin se koski erityisesti muiden jumalien palvontaa ja niihin liittyviä menoja!

• mummomuori kirjoitti:

”Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisen suuntauksen teoria on sekava ja epämääräinen. Sen tarkoitus ei edes ole selventää mitään, vaan vain mahdollistaa tietynlainen Jumalan tahdon vastainen syntinen seksuaalikäytös.”

Jaa a. Ehkä se silloin tuntuu ”sekavalta”, joka ei lainkaan ymmärrä mistä on kyse?
        Ihminen on hyvin monimuotoinen seksuaalisessa käytöksessään. Se, mitä milloinkin sitten hyväksytään tai ei hyväksytä, on yhteiskunnan muodostamia normeja. Osa perustuu ns. biologisiin ominaisuuksiin, mutta vielä suurempi osa johtuu vain ihmisen älykkyydestä.

Joten, riippumatta seksuaalisesta suuntauksesta, jokainen tarvittaessa kykenee harrastamaan seksiä, joka ei ole hänelle ehkä sitä ominaisinta. Hetero voi harrastaa samaa sukupuolta olevan kanssa – näin etenkin ns. ryhmäseksissä. Samoin ennen homot joutuivat menemään avioliittoon vastoin omaa luontoaan toisen sukupuolen kanssa.

On tehty erilaisia arviota siitä, miten ihmisen määrittelevät oman seksuaalisuutensa. Esim. ehdottomasti homoseksuaaleja olisi noin 1,5 -3 %, biseksuaalisia n. 4 – 10%.
        Mutta miten nuo rajat vedetään. Monella on kokeiluja samaa sukupuolta olevan kanssa, ja tämä määrä lienee huomattavan suuri. Ne siis jäävät kokeiluiksi, ja voiko heidän määritellä biseksuaaleiksi vain ei?
        On myös paljon poikkeustilanteita, joissa saatetaan hakea seksuaalista tyydytystä toisin, kuin mitä se varsinainen suuntaus on. Ihmisen seksuaalinen käyttäytyminen on siis hyvin joustavaa!

”Raamatussa tätä jakoa ei kuitenkaan esiinny, vaan kiellettyä on ensisijaisesti seksi saman sukupuolen kanssa.”

Raamatussa ei todellakaan tunneta eri seksuaalisia suuntautumisia! Tuo aikoinaan annettu käsky siis koskee aivan kaikkia ja etenkin miehiä. Tämä siksi, että tuolloin se koski erityisesti muiden jumalien palvontaa ja niihin liittyviä menoja!

"Ihminen on hyvin monimuotoinen seksuaalisessa käytöksessään. Se, mitä milloinkin sitten hyväksytään tai ei hyväksytä, on yhteiskunnan muodostamia normeja."

Naisten bi-seksuaalisuus on joidenkin tutkimusten mukaan huomattavasti yleisempää kuin miesten bi-seksuaalisuus.

Yksi selittävä tekijä voikin olla ettei naisten välinen seksi ole samalla tavalla tabu mitä miesten miesten välinen seksi edelleenkin on. Yksi syy ettei se ole on, että suuri osa ellei suurin osa meistä miehistä on ainakin jossakin määrin kiinnostunutkin naisten välisistä petipuuhista. Niitä ei siis tuomita samalla tavoin kuin miesten välisiä seksisuhteita ja toki se heijastuu siihen millainen normisto niiden suhteen muodostuu.

Palstallakin jankkaus homoista keskittyy lähinnä yksinomaan miestenväliseen seksiin, se dominoi keskusteluja ihan suvereenisti vaikka homomiehet taitavatkin olla vähemmistö homogenressä.

• Yksi.uskis kirjoitti:

>Jos heterona itseään pitävä ihminen harrastaa seksiä saman sukupuolen kanssa, on hän vähintäänkin bi- tai sitten homo.

Tai sitten 2000 vuoden takainen sotilas, joka nöyryyttää voitettuja perin tutulla tavalla voittamisesta ja nöyryyttämisestä kiihottuen.

Et kai kuvittele että nuo tuhannet voitettuja anaaliin panneet olivat homo- tai biseksuaaleja?

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>Jos heterona itseään pitävä ihminen harrastaa seksiä saman sukupuolen kanssa, on hän vähintäänkin bi- tai sitten homo.

Tai sitten 2000 vuoden takainen sotilas, joka nöyryyttää voitettuja perin tutulla tavalla voittamisesta ja nöyryyttämisestä kiihottuen.

Et kai kuvittele että nuo tuhannet voitettuja anaaliin panneet olivat homo- tai biseksuaaleja?

"Et kai kuvittele että nuo tuhannet voitettuja anaaliin panneet olivat homo- tai biseksuaaleja? "

Ei kai tässä ole tärkeää se, mitä sinä kuvittelet minun kuvittelevan, vaan se, että Raamatun mukaan seksi saman sukupuolen kanssa on kiellettyä. Kielto koskee myös 2000 vuoden takaisia sotilaita.

• Yksi.uskis kirjoitti:

"Et kai kuvittele että nuo tuhannet voitettuja anaaliin panneet olivat homo- tai biseksuaaleja? "

Ei kai tässä ole tärkeää se, mitä sinä kuvittelet minun kuvittelevan, vaan se, että Raamatun mukaan seksi saman sukupuolen kanssa on kiellettyä. Kielto koskee myös 2000 vuoden takaisia sotilaita.

Hauskaa. Häpäisy, perseraiskaus on siis synti. Onhan se mutta entäs tämä: Joosua tappoi kaiken mikä liikkui. Kohduissa olevat lapsetkin. Vatsat miekalla auki. Ja julisti heidät murhatut Herralle kuuluviksi uhreiksi. Ja sitten: Jumala oli hänen kanssaan. Ihmisuhreja perkele.

Anteeksi, pieni asiavirhe tuli. Ei kaikkia tappanut, neitsyet säästettiin ja otettiin omiksi.

• a-teisti kirjoitti:

Hauskaa. Häpäisy, perseraiskaus on siis synti. Onhan se mutta entäs tämä: Joosua tappoi kaiken mikä liikkui. Kohduissa olevat lapsetkin. Vatsat miekalla auki. Ja julisti heidät murhatut Herralle kuuluviksi uhreiksi. Ja sitten: Jumala oli hänen kanssaan. Ihmisuhreja perkele.

Anteeksi, pieni asiavirhe tuli. Ei kaikkia tappanut, neitsyet säästettiin ja otettiin omiksi.

Varmaan aviovaimoiksi hienojen hääseremonioiden kanssa kuorrutettuna. Rakastuneita pareja sotatanner täynnä.

• Yksi.uskis kirjoitti:

>Kielto koskee myös 2000 vuoden takaisia sotilaita.

Erityisesti heitä se koskikin. Ja katso, persraiskaus sotilaallisena tekona onkin ollut jo kauan kielletty.

• a-teisti kirjoitti:

Varmaan aviovaimoiksi hienojen hääseremonioiden kanssa kuorrutettuna. Rakastuneita pareja sotatanner täynnä.

Romantiikan ajan sanotaan olleen 1800-luvulla, mutta kyllähän se oli ekan kerran jo 3000 vuotta takaperin Lähi-idässä. 😘

• a-teisti kirjoitti:

"Hauskaa. Häpäisy, perseraiskaus on siis synti. Onhan se mutta entäs tämä: Joosua tappoi kaiken mikä liikkui. Kohduissa olevat lapsetkin. Vatsat miekalla auki. Ja julisti heidät murhatut Herralle kuuluviksi uhreiksi. Ja sitten: Jumala oli hänen kanssaan. Ihmisuhreja perkele. "

Pyydän anteeksi jos aiheutin tahtomattani väärinymmärrystä parissa ekassa kommentissani. Ehkä on parempi että en enää kirjoita tähän ketjuun. Ihmiset ovat aika ärsyyntyneitä. Pe.kun aiheessakaan ei olla pysytty.

”Tai sitten 2000 vuoden takainen sotilas, joka nöyryyttää voitettuja perin tutulla tavalla voittamisesta ja nöyryyttämisestä kiihottuen.”

Ei tuo ole mitenkään vain vanhaa aikaa, vaan kyllä sitä nykyäänkin on juuri erilaisissa sodissa – sekä myös vankiloissa. Miehet raiskaavat miehiä nöyryyttääkseen heitä.

• mummomuori kirjoitti:

”Tai sitten 2000 vuoden takainen sotilas, joka nöyryyttää voitettuja perin tutulla tavalla voittamisesta ja nöyryyttämisestä kiihottuen.”

Ei tuo ole mitenkään vain vanhaa aikaa, vaan kyllä sitä nykyäänkin on juuri erilaisissa sodissa – sekä myös vankiloissa. Miehet raiskaavat miehiä nöyryyttääkseen heitä.

Vankilat ovat oma maailmansa, mutta tietääkseni sodissa raiskataan lähinnä naisia.

Vankilat ovat oma maailmansa, mutta tietääkseni sodissa raiskataan lähinnä naisia.

Homoseksuaalinen rangaistus on ollut Lähi-idässä silloin rangaistusmuotona.
        Joskus olen lukenut tietoa muistakin tapauksista, kunpa löytäisin vielä lähteet.

• Viljami Haavisto on minulle aika tuntematon, mutta tässä on paljon asiaa:
      ”Lyttäsi viime viikolla Puolimatkan kesäkuiset transviha-kirjoitukset alla olevin sanoin:
      "Turhauttaa, kuulostaa niin järjettömältä. Tämän kaltaiset ulostulot ovat osa taakkaa, joka monella kristillisdemokraateissa toimivalla on”

Kyllä todellakin nuo tahot niin sanotusti ”paskovat omaan pesään”.

• KD:n nuorisojärjestöissä on ihan hyviä asioita, mutta myös paljon huonoja.

KD-nuoret ovat tehneet aloitteen myös hyväntekeväisyysverosta niille, jotka ei maksa kirkollisveroa, jotta kirkosta eroaminen vähentyisi.
        Itse he ovat suunnitelleet tuon veron menemistä kuitenkin kirkon ja muiden uskonyhteisöjen käyttöön.
        Olisi siis kirkkoon kuulumattomille kirkollisvero, ilman kirkon palveluja.

• Pe.ku kirjoitti:

KD:n nuorisojärjestöissä on ihan hyviä asioita, mutta myös paljon huonoja.

KD-nuoret ovat tehneet aloitteen myös hyväntekeväisyysverosta niille, jotka ei maksa kirkollisveroa, jotta kirkosta eroaminen vähentyisi.
        Itse he ovat suunnitelleet tuon veron menemistä kuitenkin kirkon ja muiden uskonyhteisöjen käyttöön.

Aika huvittava ajatus. No, nuorilla niitä pitää vielä ollakin.

• Pe.ku kirjoitti:

KD:n nuorisojärjestöissä on ihan hyviä asioita, mutta myös paljon huonoja.

Onko tämä Haavisto siis nuorisopuolelta? Vai miten tuo liittyi tähän?

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

Onko tämä Haavisto siis nuorisopuolelta? Vai miten tuo liittyi tähän?

Juu, se on avauksessa mainittu.

"KD-puolueen nuorisojärjestön pääsihteeri Viljami Haavisto"

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, se on avauksessa mainittu.

"KD-puolueen nuorisojärjestön pääsihteeri Viljami Haavisto"

Ok, taisin lukea liian nopsaan. Hyvä huomautus.

• Puolimatkan, Tanuksen ja Ebelingin äänimäärät olivat suorastaan noloja. Krisseleillä on toivoa, kunhan Essayah lähtee. Räsästä kiihkeästi puolustellessaan hän tuli samalla aloittaneeksi henkilökohtaisen loppusuoransa.

• KD-puolue näyttää olevan muutenkin hiipumassa.

Puolueen jäsenmäärä putosi kaikissa neljässätoista alueosastossa.

Yhteensä jäseniä oli 2017 9336 ja 2018 8834 jäsentä.
        Pudotusta 5,377%

80-luvulla KD:n jäsenmäärä oli yli kaksinkertainen ja vielä 2011 se oli noin 13000.
        Jatkuvaa hiipumista siis.

• Pe.ku kirjoitti:

KD-puolue näyttää olevan muutenkin hiipumassa.

Puolueen jäsenmäärä putosi kaikissa neljässätoista alueosastossa.

Yhteensä jäseniä oli 2017 9336 ja 2018 8834 jäsentä.
        Pudotusta 5,377%

80-luvulla KD:n jäsenmäärä oli yli kaksinkertainen ja vielä 2011 se oli noin 13000.
        Jatkuvaa hiipumista siis.

Puolueitten jäsenyys on kyllä yleisemminkin ollut laskussa jo pitkään. KD:llä toki kannatuskin jäsenten mukana.

• Anonyymi

On ihan hyvä ihmisen pestä pyykkinsä, jottei likaannu maailmasta nääs. Antikristilliset älkäätte vaivautuko.

• Anonyymi

Sari E:n perimä omaa muslimitaustan.... ja se alkaa jo näkyä puheissa. Aika tavalla jo koheltanut ja pelannut varat islamistien pussiin. Ei ole hyvä, että KD:kin ajaa Suomen islamisointia.

• Perimässä uskonnollista taustaa? 😀

Haluatko Ano varmasti lukita tämän genetiikan neronleimauksen?

• Anonyymi

Kyllä marokko paistaa puheissa. Pelasi vaaleissa törkeää peliä.

• Soluttautunut KD-puolueeseen ja on nyt jo puheenjohtajana?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      171
      1111
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      472
    Aihe