Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "Tämä+ajatus+lähtee+liikenteeseen+siitä,+kuinka+kaiken+luoja+on+tylsistynyt+ja+luo+itselleen+leikkikalun,+ihmisen.+Sitä+käyttääkseen+sadistisesti+hyväkseen,+Hän+tekee+hyvän+ja+pahan+ja+saa+tekosyyn+heittää+kaikki+ikuiseen+kidutuskammioon+ilman+mahdollisuutta+pelastukseen."Ehkä+hiukan+kyseenalainen+aloitus.+Suoraan+sanottuna+vaikuttaa+pelkältä+trollin+tunteenpurkaukselta.+Mitä+tunteita+siellä+sitten+on?+Vaikea+sanoa,+kun+aloittajan+kirjoituksen+sävy+ei+vaikuta+vilpittömältä.+Ajatus+Jumalasta+sadistina+on+aika+kulunut.Ei+oikein+kiinnosta+vastailla+pitempään.+Missä+on+kaikki+fiksut+Pride-aloitukset?+Nythän+on+Pride-viikko.+Eikö+ketään+kiinnosta+vai+onko+helle+vienyt+voimat?+Olen+pettynyt.
  2. Tämä+on+tietysti+aivan+totta.+On+kuitenkin+hyvä+myös+muistuttaa,+että+tämänkin+synnin+saa+anteeksi.+Oikeastaan+on+yhtä+tärkeää+puhua+syntien+anteeksisaamisesta+kuin+itse+synnistä.+Molemmat+ovat+todellisuutta,+kumpaakaan+ei+saa+unohtaa.+Tämä+tarkoittaa+että+laki+ja+totuus+eivät+ole+armon+ja+rakkauden+vastakohtia,+vaan+ne+ovat+ikään+kuin+kolikon+kaksi+puolta.+Molempia+tarvitaan.+Toista+ei+voi+olla+olemassa+ilman+toista.Jeesus+puhui+paljon+synnistä.+Totesi+mm.+että+hän+ei+tullut+kutsumaan+hurskaita,+vaan+syntisiä,+jotta+he+kääntyisivät.+On+siis+ensinnäkin+olemassa+syntisiä.+Ei+ole+niin+etteikö+syntisiä+olisi+ollenkaan.+Toisekseen+syntisten+tulisi+kääntyä.+Kääntyä+pois+synneistään,+katua+niitä,+tunnustaa+ne+Jumalan+edessä.Jos+ihmisen+synti+on+oleellinen+osa+hänen+identiteettiään+ja+itseymmärrystään,+kuten+olen+ymmärtänyt+monen+homoseksuaalin+tilanteen+olevan,+silloin+sen+tajuaminen+synniksi+tarkoittaa+tietenkin+kaiken+sen+hylkäämistä.+Ja+ironista+kyllä,+tämä+sopii+aika+hyvin+yhteen+Jeesuksen+sanojen+kanssa:+"»Jos+joku+tahtoo+kulkea+minun+jäljessäni,+hän+kieltäköön+itsensä,+ottakoon+ristinsä+ja+seuratkoon+minua."+Jeesuksen+opetus+on+ristiriidassa+queer-ajattelun+perusteiden+kanssa.Tämä+itsensä+kieltäminen+koskee+tietenkin+kaikki+muitakin+ihmisiä.+Tässä+ei+ole+eroa+suuntauksissa.+Itse+en+edes+usko+suuntauksiin.+En+ymmärrä+minkälainen+hämärä+ajattelutapa+on+sen+takana,+että+seksuaalinen+suuntaus+pohjautuu+vahvasti+biologiseen+sukupuoleen+(+ei+siinä+haluta+vain+pelkkää+sosiaalista+konstruktiota+)+ja+samalla+kuitenkin+trans-ihmiset+ovat+"oikeassa"+omissa+tuntemuksissaan.+Mutta+siis,+piti+sanoman,+että+itsensä+kieltäminen+koskee+kaikkia+eikä+siinä+ole+mitään+mikä+sortaisi+vähemmistöjä.+Se+on+siis+tasa-arvoinen+systeemi.PS.+Olen+vahvasti+sitä+mieltä,+että+heteroiden+synnit+ovat+määrällisesti+isommat+kuin+homojen.+Kirkko+ei+saisi+vihkiä+uudestaan+eronneita,+sallia+seksiä+avioliiton+ulkopuolella,+avoliittoja,+naispappeutta+tai+kauppojen+sunnuntaiaukioloja.
  3. Onhan+tässä+ajatuksessa+jonkinlainen+pakanauskonnollinen+ajatus+takana.+On+ikään+kuin+olemassa+selvä+jako+ihmisen+todellisen+olemuksen+ja+ihmisen+ruumiin+välillä.+Ne+ovat+siis+eri+asioita+ja+erillään+toisistaan.+Eikös+hindulaiset+ainakin+uskon+jälleensyntymään,+jossa+siis+ihmisen+sielu+on+oma+yksikkönsä,+erillään+ruumiista,+ja+ihmisen+kuollessa+sielu+jättää+yhden+ruumiin+ja+siirtyy+toiseen?+En+tarkoita+että+trans-ihmiset+ovat+hinduja+tai+että+edes+uskovat+uudelleensyntymiseen,+mutta+jotain+samaa+perustetta+näissä+on.Jeesuksen+mukaan,+jos+ihminen+haluaa+pelastua,+hänen+on+synnyttävä+uudestaan+ylhäältä.+Tämä+uudelleen+syntyminen+tapahtuu+kuitenkin+samaa+ruumiiseen,+ei+eri+ruumiiseen.+Se+tapahtuu+myös+ilman+ruumiin+kuolemaa,+vain+vanha+entinen+minä+kuolee,+se+syntinen+lihallinen+epätäydellinen+minä,+ja+tilalle+tulee+jotain+paljon+parempaa.Uskon+vakaasti,+että+trans-ihmisten+ongelmat,+samoin+kuin+homoseksuaalienkin+ongelmat,+oman+identiteettinsä+ja+seksuaalisuutensa+kanssa,+poistuisivat+kokoaan,+jos+he+vain+tulisivat+uskoon+ja+antaisivat+elämänsä+Jeesukselle.+On+hämmentävää,+kun+järjellä+asioita+ajattelee,+että+niin+monet+ihmiset+ovat+tyytyväisiä+tilanteeseensa,+joka+kaikesta+epätoivosta+ja+loputtomasta+loukkaantumisesta+päätellen+on+aika+kurja,+kun+tarjolla+olisi+hämmästyttävän+ihana,+kaunis+ja+ihmeellinen+vaihtoehto:+syntyä+uudestaan+Jumalan+lapseksi,+saada+jo+täällä+maan+päällä+kaikenlaista+hyvää,+armoa+ja+rakkautta,+ja+kuoleman+jälkeen+elää+ikuisesti+taivaan+ilossa+ja+riemussa.
  4. En+voi+sanoa,+että+minua+olisi+Pride-viikko+pahemmin+häirinnyt.+Ajan+saa+kulumaan+lukemalla+Raamattua+ja+selitysteoksia,+rukoilussa,+seurakunnan+kokouksissa+ja+hyviä+tekoja+tehdessä.+Sanoisin,+että+juuri+näinä+aikoina+uskovaisten+kannattaa+kiinnittää+katseensa+Jeesukseen.+Hänessä+on+jokaisen+ihmisen+toivo,+syntien+anteeksisaaminen+ja+iankaikkinen+elämä.+Olen+niin+onnellinen,+koska+Jeesus+on+kuollut+minun+syntieni+takia.+Kun+Jumala+katsoo+minua,+hän+näkee+minut+Jeesuksen+läpi+ja+silloin+olen+puhdas+pulmunen,+valkoinen+kyyhky,+viaton+ja+vapaa.+On+hienoa+elää+uskossa.+Siinä+ei+paljoa+yksi+Pride-viikko+paina.+Ei+millään+pahalla.+En+tahdo+loukata+ketään.+Mutta+tuntuu+vain+siltä,+että+niin+monet+ihmiset+ovat+valmiita+valitsemaan+aivan+turhanpäiväisiä+asioita+elämänsä+tavoitteeksi,+kun+tarjolla+olisi+jotain+aivan+älyttömän+hienoa+ja+kaunista.+Sitä+on+vaikea+pukea+sanoiksi.