Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "suksia+vittuun+kirkosta+johonkin+ahdasmieliseen+kuppikuntaan+jossa+melkeimpä+vehkeet+katotaan+ovella+ja+tiedustellaan+seksuaalinen+suuntautuminen,+plus+jaetaan+Räsäsen+vaalinumeroa."Surullista+huomata,+että+sinunkin+kirjoitustyylisi+on+muuttunut+näin+alatyyliseksi.+Kohta+varmaan+kannattaa+vaihtaa+nimimerkkiä.+:)
  2. Hyvä+ja+naseva+aloitus.+Olen+sitä+mieltä,+että+sateenkaariväen+pitäisi+perustaa+oma+kirkko,+koska+he+ovat+niin+suuressa+määrin+eri+mieltä+evlut-kirkon+opetuksista.+Armo,+käskyt,+rakkaus,+Jeesus,+Jumala...kaikki+nämä+on+tajuttu+väärin.+Tai+siis+"eri+tavalla".+Uuden+sateenkaarikirkon+perustaminen+on+hyvin+helppoa.+Siihen+vaaditaan+vain+20+aikuista+jäsentä+ja+hakemus+vetämään.+Oman+kirkon+perustaminen+olisi+siis+yksinkertaisia+ja+varmaan+myös+nopein+tapa+lopettaa+tämä+vuosia+kestänyt+-+ja+edelleen+jatkuva+-+eripura,+riitely+ja+kiivas+someväittely+sukupuolivähemmistöjen+puolesta.+Oman+kirkon+perustaminen+olisi+myös+kaikkein+nopein+tapa+saada+samaa+sukupuolta+oleville+pareille+vihdoinkin+ne+viralliset+kirkkohäät.+Vuonna+2017+Suomessa+oli+61+uskonnollista+yhteisöä,+joilla+oli+vihkimisoikeus.+Suurin+osa+näistä+on+kristittyjä+yhteisöjä,+mutta+myös+monet+ei-kristilliset+yhteisöt+ovat+saaneet+vihkimisoikeuden,+kuten+Islamilaiset,+buddhalaiset,+Krishna-liike+ja+Karhun+kansa.+Myös+Jehovan+todistajilla+ja+mormoneilla+on+vihkimisoikeus,+joita+Sateenkaarikirkko+eniten+muistuttaisi.Toisin+sanoen,+koko+tämä+vuosia+jatkunut+hämmenys,+ristiriita+ja+väittely+olisi+voitu+välttää+jo+vuosia+sitten+aivan+helposti.+Oma+kirkko+omalla+vihkimisoikeudella+on+aivan+realistinen+vaihtoehto.+Sen+valitseminen+olisi+myös+aidon+kristillisen+rakkauden+osoitus.+Konservatiiviset+uskovaiset+haluavat+säilyttää+oman+uskonsa+ja+oman+kirkkonsa,+joten+rakastakaa+heitä+ja+antakaa+heidän+pitää+se+-+ja+pitäkää+te+omanne.+Sateenkaariväki,+rakastakaa+lähimmäistänne+-+niinkuin+itseänne.+Tehkää+toisille+niin+kuin+haluaisitte+itsellenne+tehtävän.+Perustakaa+oma+kirkko+ja+lopettakaa+tämä+loputon+riita.+Jeesuskin+sanoi:+"Autuaita+ovat+rauhantekijät."
  3. "Hetkinen,+tässä+syntyykin+erikoinen+tilanne.+Koska+suomessa+päättää+niin+avioliiton+laillisuudesta+kuin+vihkimisoikeudesta+maallinen+oikeuslaitos+eli+maistraatti,+ja+kun+uskovat+katsovat,+että+vain+tällainen+avioliitto+on+”oikea”,+niin+miten+tähän+pitäisi+suhtautua?"Kiitos+kommentistasi.+Onhan+se+aivan+totta,+että+maallinen+oikeuslaitos+päättää+avioliiton+laillisuudesta,+oletettavasti+avioliittolaissa.+Sama+taho+antaa+myös+vihkimisoikeudet+tai+sitä+siis+haetaan+Digi-+ja+väestötietovirastosta.+En+oikein+ole+perehtynyt+avioliiton+juridiseen+puoleen,+mutta+kuitenkin,+tuo+kaikki+mitä+esität+kuulostaa+aivan+oikealta.+Luotan+sinuun+näissä+faktoissa.Mutta+sitten+tämä,+että+mikä+on+uskovaisten+mielestä+oikea+avioliitto...+Jos+puhutaan+vain+uskovaisista,+kuten+itse+olen,+silloin+se+perinteinen+avioliitto+on+ainakin+oikea.+Suomen+laki+voi+olla+eri+mieltä+siitä,+keitä+avioliittoon+voi+vihkiä,+mutta+minua+uskovaisena+sitoo+enemmän+se,+mitä+olen+Raamatusta+lukenut+ja+tulkinnut.+Itsestään+selvää+on,+että+Raamatun+avioliittokäsitys+sitoo+minua+itseänikin.+En+vaadi+muilta+mitään+sellaista+mitä+en+vaatisi+itseltäni.+Se+olisi+vähän+tekopyhää.Koitan+siis+perustella+asioita+Raamatulla,+en+niinkään+Suomen+lain+mukaan.+Suomen+lain+mukaan+voi+ateistikin+perustella+asioita+ja+avioliittoasiassa+perusteleekin.+Se+ei+siis+välttämättä+ole+nimenomaan+kristillinen+perustelu.+"+Ovatko+kaikki+avioliitot+avioliittoja?+Ellei,+mitkä+niistä+pitäisi+sitten+julistaa+”ei+avioliitoiksi”:+uskonnottomien,+eri+uskontoihin+kuuluvat,+vai+vain+tietyn+kristillisen+suuntauksen+papin+antaman+siunauksen+antamat+avioliitot?Tätä+piti+ihan+miettiä.+Aika+ovelasti+olet+osannut+kysymyksesi+asettaa.+Mutta+sanoisin,+että+muiden+kuin+kristittyjen+väliset+avioliitot+ovat+myös+avioliittoja,+jos+ne+ovat+miehen+ja+naisen+välisiä.+Kristillisiä+avioliittoja+ne+eivät+kuitenkaan+ole,+jos+pappi+ei+ole+heitä+vihkinyt.+Papin+kirkkokunnalla+tai+omalla+vakaumuksella+ei+ole+merkitystä,+mutta+hyvä+olisi+tietysti+olla+miespappi+eikä+kovasti+humalassa+tai+huumeiden+vaikutuksen+alainen."+evl.fi+sanaston+mukaan+”Kristillisen+käsityksen+mukaan+siunaus+on+Jumalan+läsnäoloa+ja+huolenpitoa+tässä+maailmassa.+Kristillisessä+kirkossa+siunaus+liittyy+tapahtumiin,+joissa+Jumalan+rakkaus+näkyy+erityisesti+maailmassa.+Jumala+siunasi+ihmisen,+kaiken+elollisen+ja+koko+luomakunnan+sen+jälkeen,+kun+hän+oli+päättänyt+luomistyönsä.”Joten,+keneltä+kaikilta+olet+valmis+kieltämään+siunauksen?"Minä+siunaan+ja+jätän+siunaamatta+sen+mukaan+mitä+Raamatussa+sanotaan.+Jos+Jeesus+sanoo,+että+avioliitto+on+miehen+ja+naisen+välinen+asia,+silloin+sitä+voi+ja+saa+siunata.+Muut+liitot+eivät+ole+avioliittoja,+joten+niitä+ei+siunata+avioliittoina,+mutta+yksittäisiä+ihmisiä+voi+tietenkin+siunata+sillä+samalla+siunauksella,+jolla+Jumala+yleensä+muuten+siunaa+ihmisiä+Raamatussa.+Kaikkein+paras+siunaus+on+tietysti+Jumalan+antama+usko+Jeesukseen,+koska+se+myös+pelastaa+ja+antaa+Pyhän+Hengen+lahjan+ja+iankaikkisen+elämän.+Sitä+kannattaisi+myös+niiden+muu-liittolaisten+ensimmäisenä+hakea.+Ja+kaikkien+muidenkin.Toivottavasti+ymmärsin+oikein+kysymyksesi+ja+vastasin+siihen+tarpeeksi+selvästi.+Vähän+minua+jäi+vaivaamaan,+että+mikä+tässä+oli+se+erikoinen+tilanne,+mutta+kai+sekin+asia+tuli+käsiteltyä.+Ja+jos+ei+tullut,+niin+pistä+lisäkommenttia.+:)
  4. Uskovaiselle+paras+perustelija+on+kuitenkin+Jumala.+Hän+tietää+miten+kaikki+toimii,+koska+hän+on+luonut+"taivaan+ja+maan".+Jumala+on+siis+todistetusti+oikeampi+perusteiden+pohja.Toinen+ihminen+ei+ole+paras+perustelija,+ei+silloinkaan+kun+ihmisiä+on+paljon+ja+he+ovat+samaa+mieltä.+Kaikkein+vähiten+uskovainen+luottaa+itseensä+silloin,+kun+tekisi+mieli+tehdä+taas+kerran+jotain+pientä+ja+harmitonta,+joka+on+vain+vähän+Jumalan+sanan+vastaista,+koska+ihmisiähän+tässä+vain+ollaan+ja+muutkin+tekee+ja+oikeastaan+se+ei+ole+minun+syy,+koska...+:)