Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Aloituksessa+on+se+vika,+että+nyt+pitäisi+käyttää+tunti+linkin+ohjelman+kuunteluun.+No,+minä+olen+nyt+puolessa+välissä+ja+voin+sanoa,+että+ohjelmassa+keskustellaan+monesta+eri+asiasta.+Olisin+siis+toivonut,+että+aloittaja+olisi+edes+jotenkin+rajannut+aihettaan.Timo+Airaksinen+ja+myös+Kalle+Haatanen+eivät+käsittele+kristinuskoa+tai+kristittyjä+kovinkaan+kunnioittavasti+tai+edes+objektiivisesti.+Ei+kristinusko+ole+"höpsismiä"+eikä+Suomessa+uskota+"todella+suuria+määriä"+yksisarvisiin+kristittyjen+keskuudessa.+Ohjelma+tuntuu+olevan+täynnä+kaikenlaisia+puolitotuuksia,+kärjistyksiä+ja+väärinymmärryksiä+kristinuskosta.+Parhaimmillaan+Airaksinen+on,+kun+hän+puhuu+ateismista,+valistuksen+historiasta+ja+filosofiasta,+eli+aiheista+josta+hän+todella+tietää+jotain.+Joten+jos+joku+kristitty+haluaa+tietää+ateistisesta+ja+muusta+ajattelusta+jotain,+niin+ohjelma+voi+siltä+osin+olla+hyödyllinen.
  2. "Luuletko+että+saat+ikinä+homoilta+jotain+myönteistä+vastakaikua,+kun+arvioit+että+heidän+suuntautumisensa+on+vain+sitä,+että+he+"pitävät+itseään+homoseksuaalisina",+mikä+tietenkin+sisältää+ajatuksen,+että+he+eivät+ihan+oikeasti+olekaan+homoja?+"Olen+aikaisemmin,+joskus+vuosi+sitten+käyttänyt+ilmaisua+"jotka+luulevat+olevansa+homoseksuaaleja"+jne+ja+nyt+kadun+sitä.+Joten+tällä+kertaa+käytin+tässä+keskustelussa+ilmaisua+"he+pitävät+itseään+homoseksuaalisina"+viittaamaan+ajatukseen,+että+ihmisillä+on+oikeus+itse+määritellä+oma+seksuaalisuutensa.+Parempi+se+on+kuin+"luulla".++Mutta+hyvä,+kun+puutuit+tähän+sivumerkitykseen.+Minä+yritän+juuri+hakea+uutta+ja+asiallisempaa+tapaa+puhua+näistä+asioista.+Olen+tällä+hetkellä+optimistinen,+mutta+kristinuskon+pohjimmainen+ajatus+on+kuitenkin+kaikkien+tiedossa.+Jossain+kulkee+siis+raja,+kuinka+paljon+asian+esittämistä+voi+pehmentää.+Ja+ihmiset+loukkaantuvat+myös+itse+asiasta,+ei+ainoastaan+esitystavasta.+Mutta+tietenkin+on+hyvä+miettiä+miten+asiansa+esittää,+vaikka+itse+asian+loukkaavuutta+ei+voi+muuttaa."+Kuitenkaan+kukaan+ei+tunne+entistä+homoa,+joka+ei+nyt+enää+olisi+homo.+Olen+koettanut+kysellä+sellaisten+perään,+ja+tulos+on+aina+sama+nolla.+Heitä+ei+ole."En+minäkään+henkilökohtaisesti+tunne.+Mutta+en+vedä+siitä+johtopäätöstä,+ettei+heitä+voi+olla.Lisäksi+on+se+yksi+tutkimus+(+ABC+News+-+Some+Gays+Can+Go+Straight,+Study+Says)+,+ja+useita+aidon+oloisia+videoita+ja+dokumentteja+YouTubessa+ja+onhan+meillä+Ari+Puonti.+Meillä+on+myös+Paavalin+sanat+:"Tällaisia+jotkut+teistä+olivat+ennen".
  3. Kiitos+kommentistasi.+En+ole+aivan+samaa+mieltä+siitä,+että+kirjoitukseni+oli+loistava.+Kuuntelen+enimmäkseen+klassista+musiikkia+ja+Radio+Patmoksen+gospel-musiikkia.+Parhaani+kuitenkin+yritin.+Joissain+yksityiskohdissa+voi+olla+harmittomia+kirjoitusvirheitä,+mutta+väittäisin+että+kokonaisuus+on+oikeansuuntainen,+perusteltu+ja+terävästi+tarkennettu.Juu,+minulla+on+vähän+sellainen+paha+tapa,+että+kirjoitan+pitkästi.+Minun+on+joskus+vaikea+tiivistää+sanottavani+muutamaan+riviin.+Tämä+on+osittain+henkilökohtainen+tapani+kirjoittaa,+mutta+myös+tietoinen+pyrkimys+pohdiskella+asioita+laajemmin+kuin+täällä+on+tapana,+ja+nähdä+asioissa+syvällisemmin+niiden+monimuotoisuudet+ja+tulkinnanvaraisuudet.+Olen+iloinen,+kun+luit+viestini+ja+käytit+aikaasi+sen+kommentoimiseen.+Hiukan+harmittaa,+että+viestisi+keskittyi+enemmän+väitteisiin+kuin+niiden+perustelemiseen,+mutta+jostain+kai+sitä+pitää+meidän+jokaisen+aloittaa.
  4. Ihan+mielenkiintoinen+aloitus+aiheesta,+jota+ei+usein+näe+tällä+palstalla.+Kiitos+aloittajalle+omaperäisyydestä+ja+uusien+näkökulmien+esilletuomisesta.+Hyvää+työtä.Kyllä+Suomen+populaarissa+musiikissa+voi+nähdä+tietynlaista+kristinuskon+kritiikkiä.+Laajemmin+ajateltuna+pop-musiikki+kansainvälisesti+muodostaa+kokonaisuuden,+jonka+sisällä+painottuvat+maallistumiseen+viittaavat+kristinuskon+vastaiset+ajatukset.+Esim.+homoseksuaalisuus+tuodaan+esille+useammin+ja+positiivisemmassa+valossa+kuin+julkisessa+keskustelussa.+Elton+Johnista+ja+Freddie+Mercurystä+tehtiin+ihan+omat+elokuvatkin.+En+ole+niitä+katsonut,+koska+oletan+niiden+esittävän+homoseksuaalisuuden+tavalla,+joka+ei+ole+sopusoinnussa+Raamatun+kanssa.Kun+maallistuminen+ei+vielä+ollut+niin+suosittua,+kristinuskon+häpäiseminen+jollain+tavalla+oli+varsin+tehokas+keino+saada+varsin+keskinkertaisille+musiikkikappaleille+huomiota,+kuten+esim.+Madonna+teki+jo+ensihiteistään+alkaen:+Like+a+Virgin,+ja+se+Prayer-laulu,+jonka+nimeä+en+muista.Kaiken+kaikkiaan+populaarikulttuuri+ja+kaupallisuus+ovat+lyöneet+hynttyyt+yhteen.+Homous+ja+jopa+transseksuaalisuus+(+tai+siihen+viittaavat+drag-kulttuuri+)+yksinkertaisesti+myyvät.+Raha,+maine+ja+huomio+on+tärkeämpää+kuin+moraaliset+arvot.+On+siis+aivan+selvää,+että+minkäänlaiset+taiteelliset+kunnianhimot+eivät+ole+tavoitteena.+Usein+nostetaan+nuorille+esikuvaksi+moraalisen+vapauden+ja+syntisen+käytöksen+roolimalleja.+Yritetään+valjastaa+murrosikäisten+kapinahenkisyys+ns.+homoagenda+taakse+ja+kristinuskoa+vastaan.+Ja+valitettavasti+onnistutaankin+siinä.Aloittajan+mainitsemat+laulut,+sinänsä+vielä+kohtalaisen+kesyt,+ovat+osaltaan+muokanneet+maaperää+nykyisille+hittilauluille,+jotka+ottavat+viestinsä+suoraan+homoaktivistien+iskulauseista,+kuten+Lady+Kakan+"I+was+born+this+way",+vai+mikä+se+oli.Itse+en+voi+tällaista+musiikkia+kuunnella.+Se+tuntuu+joskus+siltä+kuin+Paholainen+itse+laulaisi,+eikä+edes+laula+mitenkään+hyvin+tai+kauniisti,+vaan+pistetään+jokin+vempain+väliin+että+saadaan+melodia+edes+pysymään+vireessä.TV-ohjelmia,+elokuvia+ja+sarjojakaan+ei+voi+enää+turvallisin+mielin+katsoa.+Oli+yksi+lupaava+sarja,+Grantchester.+Sitten+siihenkin+piti+saada+yksi+homoseksuaali+pappi.+Siihen+jäi+sen+ohjelman+katsominen.+Mielenkiintoista,+että+aikoinaan+en+pitänyt+television+katselua+mitenkään+pahana.+Nyt+näyttää+siltä,+että+ne+tahot,+jotka+TV:n+syntisyydestä+puhuivat,+olivatkin+aivan+oikeassa.
  5. Kiitos+kommentistasi.+Esität+tosi+hyvän+kysymyksen.+Miksi+seksuaalivähemmistöistä+ei+voi+puhua+jotenkin+siististi?+En+usko,+että+takana+on+aina+tarve+"pottuilla".+Kyllä+jopa+tälläkin+palstalla+on+uskovaisia,+joiden+tarkoitus+on+parhaansa+mukaan+keskittyä+asioihin,+ei+ihmisiin,+ja+jotka+pyrkivät+keskustelemaan+asioista+asiallisesti+ja+niin+objektiivisesti+kuin+uskovaisen+ylipäätään+on+mahdollista,+ottaen+huomioon+kristinuskon+opetusten+velvoittavuuden.+Eli+on+olemassa+uskovaisia,+jotka+vilpittömästi+seuraavat+Jeesusta+ja+hänen+opetuksiaan+Jumalan+ja+lähimmäisen+rakastamisesta.+Siihen+ei+kuulu+"pottuilu".+Ei+kuulu,+vaikka+Jeesus+itse+käytti+välillä+hyvinkin+ankaraa+kieltä.+Uskovainen+on+nöyrä+eikä+kuvittele+olevansa+Jeesuksen+veroinen.Raamatun+mukaan+seksi+miesten+välillä+on+kiellettyä.+Samoin+seksi+naisten+välillä.+Sitä+voidaan+joissain+tapauksissa+kutsua+jopa+synniksi.+Mutta+tämä+ei+ole+mikään+ylitsepääsemätön+ongelma,+koska+synnit+saa+anteeksi.+Jumala+voi+antaa+jopa+elinikäisen+saman+sukupuolen+välisen+parisuhteen+anteeksi,+jos+vain+ihmiset+pyytävät+sitä+anteeksi.Raamatun+mukaan+ihmisen+tulee+syntyä+uudestaan+ylhäältä.+Silloin+kysymys+jonkin+ominaisuuden+synnynäisyydestä+menettää+hiukan+merkitystään.+Paavalin+mukaan+"miesten+kanssa+makaavat+miehet"+voivat+muuttua.+Muutos+ei+välttämättä+tarkoita+heteroseksuaalisuutta,+mutta+jo+"makaamisten"+lopettaminen+tuo+mukanaan+vanhurskauden,+jos+se+tapahtuu+"Herran+Jeesuksen+Kristuksen+nimessä+ja+Jumalamme+Hengen+voimasta."Toivon+vilpittömästi,+että+olen+esittänyt+kohtuullisen+ja+järkevän+vaihtoehdon+ilman+pottuilua.+Homoseksuaalisina+itseään+pitävät+ihmiset+voivat+muuttaa+käytöstään+Jumalan+avulla,+he+voivat+pelastua+ja+he+voivat+elää+täysin+tasapainoista+ja+onnellista+elämää,+ja+he+voivat+vapautua+synnynnäisten+ominaisuuksiensa+synnillisestä+taakasta.+Ja+tämä+kaikki+koskee+kaikkia+ihmisiä+ja+jokaista+uskovaistakin,+koska+kaikilla+on+jokin+tietty+ominaisuus,+ehkä+synnynnäinen+tai+muu,+joka+vetää+syntiin.+Kaikki+ovat+syntiä+tehneet.+Mutta+kaikki+voivat+myös+pelastua.+Koputtakaa,+niin+teille+avataan.+Jeesuksen+ääretön+rakkaus,+armo+ja+totuus+on+jokaisen+tavoitettavissa.