Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Tämä+on+hyvä+aloitus.+Itse+olen+miettinyt+samaa+asiaa.+Paavali+tosiaankin+sanoo,+että+"homoudesta"+voi+"parantua".+Sitä+ei+sanota+suoraan+onko+tämä+paraneminen+ihan+suoranaista+muuttumista+ns.+heteroseksuaaliksi,+vai+vain+sitä+että+pystyy+elämää+ilman+että+tekee+homoseksuaalisia+tekoja.Paavalin+ensimmäinen+kirje+Korinttilaisille+6:9-11:+-"Ettekö+tiedä+että+väärintekijät+eivät+saa+omakseen+Jumalan+valtakuntaa?+Älkää+eksykö!+Jumalan+valtakunnan+perillisiä+eivät+ole+siveettömyyden+harjoittajat+eivätkä+epäjumalien+palvelijat,+eivät+avionrikkojat,+eivät+miesten+kanssa+makaavat+miehet+eivät+varkaat+eivätkä+ahneet,+eivät+juomarit,+pilkkaajat+eivätkä+riistäjät.+Tällaisia+jotkut+teistä+olivat+ennen,+mutta+nyt+teidät+on+pesty+puhtaiksi+ja+vanhurskaiksi+Herran+Jeesuksen+Kristuksen+nimessä+ja+Jumalamme+Hengen+voimasta."Mutta+miten+sitten+homojen+pitäisi+elää+Jeesuksen+opetusten+mukaisesti?+Otetaanpa+vertailukohdaksi+se,+mitä+Paavali+sanoi+varkaista.+Efesolaiskirjeessä+5:28+Paavali+toteaa+varkaasta+seurakunnan+jäsenenä+seuraavasti:+"+Varas+älköön+enää+varastako,+vaan+tehköön+työtä+ja+ansaitkoon+rehellisesti+toimeentulonsa,+niin+että+voi+myös+antaa+tarpeessa+olevalle.+"+Homojen+pitäisi+toimia+samoin.+Homojen+pitäisi+lopettaa+tekemästä+homoseksuaalisia+tekoja+aivan+kuten+varkaiden+tulisi+lopettaa+varastaminen.+Tämä+on+aivan+selvää.+Homoseksuaali+ihminen+ei+voi+olla+uskovainen+tai+sanoa+toimivansa+Jeesuksen+opetusten+mukaisesti+ja+samaan+aikaan+pysyä+homona.+Homoparien+kirkkovihkimiset+ovat+tietenkin+automaattisesti+mahdottomia.
  2. "+Miehen+ja+naisen+välisen+seksin+seurauksena+synti+jatkaa+olemassaoloaan+ihmiskunnassa,+homoseksissä+synti+katoaa+tekijöiden+nukkuessa+pois."Kiitos+kaunis+kommentistasi.+Mielenkiintoinen+ajatus+tuo,+että+homoseksin+synti+katoaa+tekijöiden+kuollessa.+Niinkö+tosiaankin+luulet?+Minulla+on+sellainen+käsitys,+että+mitkään+synnit+eivät+vain+katoa+ihmisen+kuollessa.+Tilanne+on+pikemminkin+juuri+päinvastoin.+Kuollessa+ihmisen+kohtalo+ikään+kuin+sinetöidään.+Jos+ei+ole+kääntynyt+synneistään+ja+tullut+uskoon,+joutuu+Kadotukseen.+Se+johtuu+juuri+niistä+synneistä.+Ne+eivät+siis+katoa+mihinkään.++Perustelusi+on+jälleen+kerran+varsin+heppoinen."+Lisääntymistarkoituksessa+harjoitettu+seksi+on+synnin+olemassaolon+perusta."Hiukan+hassusti+ajateltu+ja+jokseenkin+tarkoitushakuisesti+noukittu+rusina+isosta+pullasta.+Miksi+valitsit+juuri+seksin?+Eiköhän+esim.+hengittäminen+ole+aivan+samalla+tavalla+synnin+perusta,+koska+vain+elävät+ihmiset+voivat+tehdä+syntiä.+Miksi+et+valita+syömisestä?+Lopettakaa+kaikki+syöminen+heti,+koska+elossapysymistarkoituksessa+harjoitettu+syöminen+on+synnin+olemassaolon+perusta.+Kai+sinä+ymmärrät+että+tämänkaltainen+keskustelulinja+on+aika+naivi?+"Jos+Raamatullista+perustetta+seksin+harjoittamiselle+haetaan,+niin+ihmisten+pitäisi+lopettaa+synnin+levittäminen+jälkeläistensä+avulla+ja+yrittää+elää+vaaditulla+tavalla."Tässä+ja+noissa+muissakin+kohdissa+on+semmoinen+hauska+juttu,+että+sinä+jollain+tasolla+ymmärrät+itsekin,+että+sinun+logiikkasi+ontuu+tosi+pahasti.++Logiikkasi+johtaa+täysin+kestämättömiin+lopputuloksiin.+Onko+siis+ilmastonmuutos+hieno+asia+tai+pitäisikö+Pohjois-Korean+vihdoinkin+aloittaa+maailmanlaajuinen+ydinsota,+koska+siten+tämä+jatkuva+synnin+tekeminen+vihdoinkin+loppuisi,+kun+ei+olisi+enää+yhtään+ihmistä+elossa?++Hei,+ihan+tosi,+miksi+et+itse+aloita+tätä+synnillisen+elämän+lopettamista+ja+näytä+esimerkkiä+meille+muille,+jos+kerran+todella+luulet+että+perusteluketjusi+on+jotenkin+järkevä.Ratkaisu+on+hyvin+yksinkertainen:+Jeesus+Kristus.+Ihmisten+ei+tarvitse+tehdä+itsemurhaa+tai+tappaa+toisia+ihmisiä,+jotta+synti+loppuisi+maailmasta.+Sinä+heität+vauvan+pois+pesuveden+mukana+.+Mutta+ihmiset+voivat+saada+syntinsä+anteeksi.++Sinä+voit+saada+syntisi+anteeksi.+Jeesus+Kristus+on+jo+ne+sovittanut+kuollessaan+ristillä.
  3. "+Etsin+sanoille+merkityksiä+ja+vaikuttaa+kuin+olisit+mitannut+homoseksuaalisille+miehille+kuolemanrangaistuksen+teosta+jonka+tekotapa+on+sinulle+tuntematon+ja+sitten+asetat+itse+keksimiäsi+sanoja+Raamatun+sanoiksi+tukemaan+tyhjiä+sanojasi."Kiitos+kaunis+kommentistasi.+Väität+etsiväsi+sanoille+merkitystä.+Kuitenkin+hylkäät+automaattisesti+esitetyt+merkitykset.+Samalla+olet+valmis+hiukan+vääristelemään+ajatuksiani.+Minä+tiedän,+mitä+Raamattu+tarkoittaa+ilmaisulla+"maata+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan".+Se+tarkoittaa+ihan+yksinkertaisesti+seksiä+yleensä.+Toivoisin+siis,+että+että+et+väitettäsi,+että+tekotapa+on+minulle+tuntematon.+Sano+mieluummin,+että+olet+vain+eri+mieltä,+tai+ettet+ymmärrä,+koska+se+olisi+rehellisempää+ja+asiallisempaa.+Ymmärrän+kyllä,+että+sinun+on+helpompi+vain+vääristellä+minun+sanomisia.+Vaikeampaa+olisi+antaa+oma+tulkinta,+joka+olisi+parempi+kuin+se,+jonka+olen+esittänyt.+Enkä+todellakaan+muista,+että+olisit+kertaakaan+edes+yrittänyt+esittää+omaa+tulkintaasi+sille+mitä+se+"niin+kuin+naisen+kanssa+maataan"+tarkoittaa.+Jos+jotain+esittäisit,+silloin+minä+voisin+keskustella+kanssasi+sinun+tulkinnastasi.+Nyt+keskustelu+on+yksipuolista.+Sinä+tavallaan+ammut+puskista+ja+vain+väität+asioita.+Et+perustele+mitään+Raamatun+sanoilla.+Tämä+kaikki+todistaa+kaikille+sinun+tietämättömyytesi+ja+kertoo+myös+jotain+sinun+luonteestasi.+Olet+pelkuri+etkä+kanna+vastuuta+sanomistasi,+mutta+olet+aina+valmis+väittämään+vastaan.+Se+ei+todellakaan+kuulosta+siltä,+että+olisit+avoimesti+etsimässä+merkityksiä.+Olet+itse+asiassa+vain+etsimässä+tukea+omille+merkityksillesi+ja+turhaudut+omien+ajatustesi+sekavuuteen."Voitko+nyt+vihdoin+kertoa+Raamatun+Sanoin+miten+mies+makaa+miehen+kanssa+niinkuin+naisen+kanssa+maataan."Olen+jo+vastannut+tähän+kysymykseen+sekä+tässä+ketjussa+että+monissa+muissa+aikaisemmissa+ketjuissa.+Tämä+asia+ei+ole+ollenkaan+vaikea.+On+sanottu,+että+Raamattu+ei+ole+vaikea+ymmärtää.+Ihmiset+vain+eivät+pidä+siitä,+mitä+Raamatussa+todella+sanotaan.+Luulen,+että+tässä+sinun+tapauksessa+kyseessä+on+juuri+tästä+asiasta.+Syytät+Raamattua+ja+minua,+mutta+todellisuudessa+sinussa+elää+syntinen+ihminen,+joka+ei+suostu+myöntämään+totuutta,+vaan+mieluummin+valitsee+valheen+eikä+ota+vastuuta+omista+ajatuksistaan.
  4. "+Tuliko+uskon+puute.+Asia,+jonka+sanon+on+täysin+fakta,+mutta+valitettavasti+en+pysty+linkittämään+universumiin."Kiitos+kaunis+kommentistasi.+Ei+sinun+tarvitsekaan+universumiin+linkittää.+Riittää+että+pistät+Raamatun+jakeen+perusteluksi.+Pyyntöni+on+varsin+kohtuullinen.+Tämä+on+kuitenkin+luterilaisuus-palsta.+Jos+et+tähän+pysty,+se+vain+todistaa,+että+et+tiedä+mitä+Raamattu+asiasta+sanoo.+Turha+sinun+on+omaa+tietämättömyyttäsi+julkisesti+levitellä.+Se+on+vähän+noloa."Jos+arvostelet+homoja+tai+ketä+ihmistä+tahansa+hänen+ominaisuuksistaa,+niin+tiedoksi+uskovaislle,+että+jokainen+ihminen+on+Jumalan+(Jeesuksen+Isä+Jumalan+ei+teidän+puhuma+Saatanan)+luoma,+jonka+hän+teki+kuvakseen+ja+jokaiselle+meistä+hän+antaa+oman+osamme."Homoseksuaalisuus+ei+ole+mikään+ihmisen+ominaisuus.+Raamattu+ei+tunne+seksuaalista+suuntausta,+vaan+esittää+kaikki+ihmiset+samanlaisina,+eli+syntisinä.+Jotkut+vain+antavat+periksi+häpeällisille+himoilleen+ja+syttyvät+omaan+sukupuoleensa.+Toiset+pettävät+aviopuolisoaan.+Tuomio+ei+tule+siitä,+että+ihminen+on+Jumalan+kuva,+vaan+siitä+että+ihminen+häpäisee+omilla+syntisillä+teoillaan+sen+Jumalan+kuvan+ja+Pyhän+Hengen+temppelin+itsessään.+Jos+ihminen+ei+olisikaan+luotu+Jumalan+kuvaksi+ja+jos+ihmisen+ruumis+ei+olisikaan+Pyhän+Hengen+temppeli,+mitään+ongelmaa+ei+olisikaan.+Silloin+ihmiset+olisivat+kuten+eläimet.+Tarkoitatko+siis+sanoa,+että+sinä+ja+kaikki+homoseksuaalit+ihmiset+olette+vain+eläimiä?+Homoseksuaalisuuttahan+usein+perustellaan+juuri+sillä+argumentilla,+että+homoseksuaalisuutta+esiintyy+luonnossakin.+Tässä+mielessä+liberaali+ajattelu+on+johdonmukaista.+Se+pyrkii+hälventämään+luomisessa+Jumalalta+saadun+arvokkaan+hengellisen+olemuksensa+ja+alentamaan+ihmisen+eläimen+tasolle.+Kiitos+tästä."Jos+tämä+itsestäänselvä+asia+on+epäselvä,+niin+on+syytä+tarkistaa+omat+lähdetiedot,+eikä+minun."+Olet+varmaankin+käyttänyt+sateenkaariajattelua+ja+Setan+mielipidekirjoituksia+lähteinä.+Mutta+se+ei+riitä,+jos+haluat+keskustella+asioiden+Raamatullisesta+puolesta.+Se+ei+riitä+että+on+opetellut+kaikki+valheet+ulkoa,+pitää+tietää+vähän+myös+totuudesta.
  5. "+Totuus+on+siellä,+että+Jumala+loi+ihmisiä+erilaisiksi,+jopa+homoseksuaaleiksi+voidakseen+mitata+muiden+ihmisten+humaanisuutta,+ymmärrystä+ja+elämän+arvoja+-+merkitseekö+yksilölle,+tuolle+vapaalla+tahdolla+syntyneelle,+Jumalan+luomalle+ihmiselle+enemmän+fyysinen+maailma+vai+henkinen+maailma.+"Mielenkiintoisia+ajatuksia.+Jumala+siis+loi+joitain+ihmisiä+homoseksuaalisiksi.+Raamatusta+ei+kuitenkaan+löydy+perustetta+tälle.+Luomiskertomuksessa+sanotaan,+että+Jumala+loi+ihmisen+mieheksi+ja+naiseksi.+Ja+että+Jumala+loi+miehen+ja+naisen+toisiaan+varten.+Ei+siinä+homoja+missään+mainita.+Joten+jos+Raamatussa+tosiaankin+on+perusteluita+väitteellesi,+toivoisin+että+laittaisit+ne+perustelut+tekstiisi.+Se+ei+riitä,+että+sinä+vain+väität,+että+Jumala+loi+homoseksuaalit.+Koko+sanaa+"homoseksuaalisuus"+ei+löydy+Raamatusta,+joten+ilmeisesti+se+on+vain+sinun+oma+henkilökohtainen+lisäyksesi+Raamatun+tekstiin.+Se+ei+ole+kauhean+hyvä+pohja+vakuuttavalle+Raamatun+selitykselle.+Eli+en+ole+vakuuttunut.+:)
  6. "Terveydenhuoltoon+satsaaminen+tai+satsaamatta+jättäminen+on+kuitenkin+loppujen+lopuksi+poliittinen+päätös.+Ja+tästä+poliitikot+eivät+korkeita+pisteitä+saa.+"Hyvin+sanottu.+Olen+tässä+pohtinut+voisiko+nämä+vanhusten+laiminlyönnit+olla+liberaalien+syy.+Hehän+haluavat,+että+kaikenlaiset+rajoitukset+poistetaan+ja+että+kaikki+voisivat+elää+ilman+valvontaa+ja+turhia+päällepäsmäröintiä.+Kyllä+siinä+varmaan+oma+osansa+on+liberaalilla+ajattelulla.+Ei+ehkä+ole+se+varsinainen+tarkoitus,+mutta+luonnollista+seuratusta+liberaalista+ajattelusta.+Pitäähän+yritystenkin+saada+toimia+vapaasti+ja+rajoituksetta.+Sitä+paitsi+näiden+kaltoinkohdeltujen+vanhusten+lapset+ovat+todennäköisesti+hyvin+toimeentulevia+liberaaleja+ihmisiä,+jotka+eivät+voi+missään+tapauksessa+hoitaa+omia+vanhempiaan+kotonaan,+vaan+ne+pitää+laittaa+hoitolaitoksiin.+Raamatussahan+sanotaan,+että+kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi.+Ja+koska+se+sanotaan+Raamatussa,+sitä+pitää+vastustaa+ja+sen+takia+omia+vanhempia+ei+hoideta+kotona.+Myös+naisten+tasa-arvon+vaatimukset+ovat+yksi+syy+vanhusten+laiminlyönteihin.+Kun+naisen+pitää+saada+luoda+uraa+ja+olla+kokopäiväisessä+työssä,+hänellä+ei+ole+aikaa+hoitaa+omia+vanhempiaan,+saati+omia+lapsiaan.+Aivan+kuten+lapsetkin+laitetaan+päivähoitoon,+laitetaan+omat+vanhemmat+hoitokotiin.+Ei+tulisi+nykyajan+naiselle+mieleenkään+mikään+muu+vaihtoehto.Minun+äitini+hoiti+omaa+äitiään+ja+isäänsä+meidän+kotona.+Mutta+hän+olikin+lämminsydämminen+kristitty+nainen.+On+surullista+nähdä+kuinka+liberaalin+ajattelun+varjopuolet+ja+negatiiviset+vaikutukset+alkavat+pikkuhiljaa+tulla+päivänvaloon.+Onhan+näistä+varoiteltu.+Ei+vaan+ole+mennyt+suvaitsevaisille+jakeluun.+Huokaus.
  7. "Ainoa+johon+hänelle+ei+haluta+antaa+yksinoikeutta,+on+siitä+päättäminen+miten+muiden+pitäisi+elää.+He+kun+saavat+sitten+ihan+Ahvion+tavoin+elää+juuri+niin+konservatiivisesti+tai+niin+liberaalisti+kuin+sattuvat+haluamaan.+"Kiitos+kaunis+kommentistasi.+Muutenhan+tuo+olisi+ihan+järkevä+ehdotus,+mutta+ei+näytä+siltä,+että+liberaalit+sallivat+kaikille+aivan+samaa+vapautta+kuin+itselleen.+Konservatiivien+lapset+joutuvat+jo+päiväkodeissa,+viimeistään+peruskoulussa+liberaalin+seksuaalikasvatuksen+kohteeksi.+Lisäksi+kristinuskon+ytimessä+on+aina+ollut+ajatus+oman+tahdon+hylkäämisestä+ja+sen+sijaan+Jumalan+tahdon+toteuttamisesta.+Jotkut+liberaalit+korostavat+Jeesuksen+rakkauden+sanomaa+ja+tulkitsevan+sen+merkitsevän+kaikkien+ihmisten+vapauttamista+kaikista+rajoituksista.+Raamattu+ja+Jeesus+todistaa+kuitenkin+päinvastaista.+Mooseksen+lait+eivät+katoa.+Homous+on+synti.+Ihminen+ei+voi+samaan+aikaan+toteuttaa+vapaasti+omaa+"suuntaustaan"+ja+olla+Jeesuksen+opetuslapsi,+vaan+ihmisen+pitää+vihata+vanhempiaan,+lapsiaan+ja+jokaista+joka+estää+ihmistä+seuraamasta+Jeesusta.++Ihmisen+pitää+jopa+kieltää+itsensä+ja+otettava+oma+ristinsä+kannettavakseen.+Tämä+kaikki+on+täysin+päinvastaista+kuin+mitä+liberaalit+uskovaiset+kertovat.+He+eivät+ymmärrä,+että+vain+edellä+kuvattu+prosessi+johtaa+todelliseen+lähimmäisen+rakastamiseen.+Juha+Ahvio+on+ymmärtänyt+tämän+asia+jo+aikoja+sitten.+Hän+puhuu+Totuuden+sanoja+joita+kaikkien+kannattaa+kuunnella.
  8. Hyvä+aloitus.+Terveydenhuollossa+on+paljon+parannettavaa.+Osa+lääkäreistä+tykkää+rahasta,+asemasta+ja+korkeasta+elintasosta.+Sitten+valitaan+alaksi+esim.+plastiikkakirurgia.+Onko+olemassa+karmeampaa+kuin+nähdä+mediassa+näitä+elokuvatähtiä+ja+muita+julkkiksia+joiden+kasvot+on+leikattu+täysin+epänormaalin+näköiseksi.+Tai+ihmisiä+jotka+on+"korjattu"+vastakkaiseksi+sukupuoleksi.+Kristitty+uskoo+että+Jumala+on+luonut+hänet,+joten+hän+on+hyvä+sellaisenaan.+Moni+lääkäri+on+lääkefirmojen+informaation+armoilla,+ihan+vapaaehtoisesti.+Ihmisille+määrätään+liikaa+lääkkeitä+eikä+hoideta+ihmistä+kokonaisuutena.+Moni+vanhus+(+ja+muunkin+ikäiset+)+haluaisi+vain+että+joku+kuuntelee+ja+osoittaa+myötätuntoa.+Usein+ymmärtävä+korva,+lempeä+katse+ja+lämmin+kosketus+auttaisi+paremmin+kuin+masennuslääkkeet+jne.+Kristitty+ymmärtää+myötätunnon+ja+rakkauden+merkityksen+ihmiskontakteissaan,+koska+hän+on+itse+saanut+Jeesukselta+niin+paljon+myötätuntoa+ja+rakkautta.Usein+lääkärit+hoitavat+vain+fyysisiä+oireita.+He+eivät+halua+kohdata+potilasta+ihmisenä.+Kristitty+pyrkii+juuri+kohtaamaan+ihmiset+ihmisinä+ja+auttamaan+muissakin+asioissa+kuin+fyysisissa+vaivoissa.+Kristinuskon+perustaoppi+on+usko+ihmisen+hengellisen+ja+ruumiillisen+olemuksen+ylösnousemukseen.+Jeesuskin+nousi+ylös+ruumiineen+päivineen.+Terveydenhoitoala+ja+hoiva-alat+muuttuisivat+huomattavasti+paremmiksi,+jos+kaikki+sen+alan+ihmiset+olisivat+kunnon+kristittyjä+ja+hoitaisivat+sekä+ihmisen+ruumista,+sielua+kuin+henkeäkin.