Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Odotin+hieman+nopeampaa+vastausta,+mutta+hyvä+näinkin.+En+nyt+enää+muista+tästä+keskustelusta+muuta+kuin+että+sinä+väitit+että+poikavauvat+ovat+heikompia+kuin+tytöt,+koska+keskenmenot.+Ja+tämän+todistin+helposti+vääräksi.+Faktasi+olivat+pikkuisen+vanhentuneita.Tieteellinen+tutkimus+on+siis+jo+aikoja+sitten+todistanut+vääräksi+esittämäsi+asiat.Väität+nyt,+että+miehet+ovat+heikompi+astia,+koska+heitä+kuolee+enemmän+tapaturmaisesti+ja+väkivaltaisesti.++Mutta+onko+todellakin+siis+niin,+että+esim.+tapaturmien+sattuminen+korreloi+fyysisen+heikkouden+kanssa?++Tapaturmathan+ovat+sattumanvaraisia.+Ne+voisivat+aivan+yhtä+hyvin+tapahtua+naisillekin+samoissa+tilanteissa.+Ja+eikö+miesten+väkivaltaisten+kuolemien+takana+ole+enemmänkin+miesten+aggressiivisuus+ja+väkivaltaisuus+kuin+heidän+fyysinen+heikkoutensa?++Mielestäni+sinun+ei+kannattaisi+yrittää+perustella+väitteitäsi,+koska+ne+ovat+yksinkertaisesti+vääriä.+Joten+perustelusikin+ovat+pakostakin+vähän+väkinäisiä+ja+epäuskottavia.+Mies+ei+ole+se+heikompi+astia,+vaan+nainen.On+parempi+perustaa+ajattelunsa+tosiasioille,+kuin+henkilökohtaisille+haaveille+naisten+ylemmyydestä.+Minun+mielestä+tärkeintä+ei+edes+ole+se,+kuka+on+vahva+ja+kuka+heikko.+Pääasia+on+että+miehet+ovat+vahvoja+ja+naiset+heikkoja+ja+silti+meidän+kaikkien+tulee+tulla+toimeen+keskenämme.+Kuten+nykyinen+tasa-arvohysteria+todistaa,+naiset+eivät+ole+tajuneet+tätäkään.
  2. "Et+noilla+sanoilla,+mutta+se+oli+havaittavissa."Kiitos+kommentistasi.+Ja+minä+havaitsin+sinun+juuri+sanoneen,+että+lipuraalien+mielestä+pedofilia+pitäisi+laillistaa+heti+ja+muuttaa+kaikki+päiväkodit+lapsiprostituutiokeskuksiksi.+Et+ehkä+sanonut+juuri+täsmälleen+noin,+mutta+se+oli+havaittavissa.+:)"??+En+ole+missään+muualla+tällaiseen+ajatteluun+törmännyt,+kuin+lestadiolaisten+sekä+katolisten+osalta.+Etenkin+varhaisella+keskiajalla+tuo+oli+aika+tavallinen+ajattelumalli.+Miten+sinä+tuohon+sait+uskonnottomuuden+sopimaan???"Tieteelliseen+maailmankuvaan+ei+kuulu+Jumala+tai+kristilliset+arvot,+vaan+me+olemme+sen+mukaan+vain+biomassa,+evoluution+tulosta,+synnytyskoneita+jne."Ehkä+siksi,+ettei+ole+olemassa+mitään+omituista+lipuraali+ajattelua?"Varmaan+jonkin+verran+on+sellaistakin+liberaalia+ajattelua,+joka+ei+ole+omituista.+Se+on+ilmeisesti+aika+harvinaista."Jos+arvomaailmaan+kuuluu+vapauden+käsite,+vieläpä+siten,+että+aina+vapauden+kanssa+vastuu+kulkee+käsikättä,+niin+miten+–+tai+miksi+–+koet+sellaisen+pahana+ja+halveksittavana?"En+ole+koskaan+väittänyt+tälläistäkään.+Mutta+sinä+olet+väittänyt,+että+"miehet+ovat+oikeastaan+se+heikompi+sukupuoli"++koska+keskemenoissa+kuolee+enemmän+poikavauvoja+kuin+tyttövauvoja.+Olen+tämänkin+asian+todistanut+faktoiltaan+kyseenalaiseksi+ja+tekemäsi+päätelmät+vääriksi+jo+pari+päivää+sitten.+Ja+toisin+kun+sinä,+minä+en+tässä+puhu+siitä,+mitä+sinä+et+ole+sanonut,+mutta+jonka+minä+jotenkin+mystisesti+havaitsen.+Minä+puhun+ihan+siitä,+minkä+sinä+olet+aivan+aikuisten+oikeasti+kirjoittanut+ja+mitä+olet+väittänyt.+Olisiko+järkevää+jatkossakin+keskustella+enemmän+siitä,+mitä+sanotaan,+kuin+siitä,+mitä+joku+toinen+on+havaitsevinaan,+vaikka+niin+ei+ole+sanottukaan?+Pelkkä+jankkaus+siitä,+mitä+joku+on+sanonut+ja+mitä+on+havaittu,+ei+varmaankaan+ole+kaikkein+hauskinta+ajankulua.
  3. "Spontaani+abortti+on+keskenmeno.+Noin+15+%+alkaneista+raskauksista+päätyy+keskenmenoon.+On+siis+todettu,+että+tällöin+poika-alkioita+on+enemmän+kuin+tyttöalkioita."Kiitos+kommentistasi.+Tämäpä+mielenkiintoista.+Yleistä+tietoa+on,+että+joidenkin+naisten+oma+keho+ei+toimi+kunnolla,+vaan+kehittää+äärimmäisen+immuuni-reaktion,+jossa+se+terveen+poikalapsen+synnyttämisen+jälkeen+alkaa+hylkiä+uusi+poikavauvoja.+Häiriö+on+myös+hyvin+harvinainen."+Researchers+believe+women+who+suffer+multiple+miscarriages+after+a+successful+birth+may+suffer+an+extreme+immune+reaction+triggered+by+DNA+on+the+male+Y+chromosome.+The+condition,+secondary+recurrent+miscarriage,+usually+affects+one+in+300+women."https://www.theguardian.com/science/2006/jun/20/medicineandhealth.familyandrelationshipsTämä+ei+kuitenkaan+tarkoita,+että+ne+poika-vauvat+olisivat+heikkoja+kuten+väitit.+Vika+on+selvästi+naisen+kehossa.+Naisen+keho+on+tällöin+epänormaali+ja+heikko.+Kiitos+kun+taas+kerran+todistat+itse+ajattelusi+heikkouden.Jos+tarkoitat+jotain+muuta,+niin+laitapa+vähän+linkkiä.+Ei+tarvitse+olla+tieteellinen+linkki,+pelkkä+uutisjuttu+riittää.PS.+Tarkempi+googlaus+paljasti+toisenlaiset+tieteelliset+tosiasiat.+Tyttö-alkioilla+on+suurempi+todennäköisyys+kuolla+raskauden+aikana+kuin+poikavauvoilla.+Eli+nämä+faktat+viimeistäänkin+puhuvat+kiistatta+sinun+väitteitäsi+vastaan:https://www.theguardian.com/science/2015/mar/30/female-embryos-more-likely-to-die-in-pregnancy-than-males-study-claimshttps://www.sciencealert.com/female-embryos-at-a-higher-risk-of-death-during-pregnancy-than-males-study-suggestsKäsittääkseni+olen+nyt+asettanut+erittäin+kriittiseen+valoon+sekä+sinun+esittämät+faktat,+kuin+myös+niistä+tekemäsi+johtopäätökset.
  4. "+Miten+niin+ei+ole?+Ainoa+seksuaalikasvatukseen+liittyvä+Puolimatkan+neuvo+on:+"Juuri+seksuaalikasvatuksen+alueella+nuoret+tarvitsisivat+vanhempien+tukea+voidakseen+toimia+viisaasti+tulevaisuuden+ihmissuhteita+ajatellen."+Tämä+muistuttaa+tunkkaisista+muinaisajoista,+jolloin+vanhemmat+järjestivät+avioliitot.+Eihän+vanhemmat+saisi+päättää+myöskään+nuorten+ammatteja+tai+harrastuksia."Kiitos+kommentistasi.+Puolimatka+on+kasvatustieteiden+professori.+Jo+pelkästään+tämän+tiedon+pitäisi+herättää+sinutkin+ajattelemaan+sitä+mahdollisuutta,+että+hän+ei+todennäköisesti+ole+kaikkea+seksuaalikasvatusta+vastaan+yleensä.+Itse+näen+asian+siten,+että+Puolimatka+on+artikkelissaan+vain+tietynlaista+seksuaalikasvatusta+vastaan.+Nimittäin+lipuraalia+seksuaalikasvatusta+vastaan.Käsityksesi+järjestetyistä+avioliitoista+on+varsin+yksipuolinen.+(+Huom.+taas+olet+yksipuolinen.+)+Jos+pitäisi+valita+joku+muu+kuin+nuori+itse+valitsemaan+puolisoa,+olisi+oma+isä+ja+äiti+ehdoton+ykkösvalinta.+Hehän+ovat+lapsensa+kasvattaneet+ja+tietävät+jo+tämän+luonteen+ja+temperamentin.+Nykyaikana+tietenkään+tämä+ei+enää+päde,+koska+homoliittojen+adoptiot+ja+sateenkaariperheet.Järjestetyt+avioliitot+eivät+myöskään+ole+mitenkään+muinaisia.+Wikipedian+mukaan:+"Suurin+osa+maailmassa+solmittavista+liitoista+on+kuitenkin+yhä+järjestettyjä.+"+Suomessakaan+ei+ole+kiellettyä+antaa+vanhempien+valita+puoliso.+Itse+asiassa+on+täysin+järkevää+ja+kohteliastakin,+että+sulhanen+pyytää+morsiamen+vanhemmilta+lupaa+avioliittoon.+Samoin+morsiamen+esittely+sulhasen+vanhemmille+on+vieläkin+olemassa+oleva+tapa+ja+hieno+tapa+onkin.+Mitään+"tunkkaista"+ei+ole+näissä+hienotunteisissa+ja+kohteliaissa+vanhempien+kunnioitusta+osoittavissa+tavoissa.+"Puolimatkahan+ei+esitä+tuossa+mitään+vaan+maalailee+pelkästään+uhkakuvia."Ja+kuitenkin+se+uhka+saattaa+olla+todellinen.+Lisäksi+lasten+asema+on+aivan+erityinen.+He+eivät+ymmärrä+seksuaalisia+suhteita+kuten+aikuinen+ja+lapsuudessa+aiheutettu+vahinko+voi+tuhota+koko+lapsen+loppuelämän.+Toisin+sanoen+kyseessä+on+niin+tärkeä+asia,+että+meidän+on+aivan+aiheellista+huolestua+pienestäkin+uhasta."Laitatko+näistä+lainauksia?+Minä+en+löytänyt+ainakaan+mitään+järkevää+Etsi+-toiminnolla."Juurihän+niitä+siteerasin+lausetolkulla+edellisessä+viestissäni.+Ja+kyllä+se+artikkeli+kannattaa+lukea+ihan+kunnolla+useaan+kertaan+eikä+vain+käyttää+Etsi-toimintoa.
  5. "Eikä+kristillinen+fundamentalismi+paljon+tuosta+jää+jälkeen."Kiitos+kommentistasi.+Ei+kyllä+nyt+ihan+heti+tule+mieleen+milloin+kristillinen+fundamentalisti+olisi+Turun+torilla+ihmisiä+puukottanut.+Tai+tappanut+satoja+ihmisiä+Euroopassa+terroristi-iskuissa.+Kyllä+Suomessa+naiset+saavat+mennä+ulos+yksin,+hankkia+koulutuksen+ja+ajaa+autolla.+Olen+hiukan+ymmällä+mitä+tarkoitat+kommentillasi.Itse+asiassa+en+muista,+että+maailmassa+edes+olisi+yhtään+kristillistä+fundamentalistivaltiota+tai+-terroristiryhmää,+saati+sellaista,+jota+voisi+verrata+Itä-aiden+valtioihin+tai+Isisiksen+kaltaiseen+muslimi-fundamentalisti-terroristiryhmään.+Jos+sinulla+on+eri+tietoa,+ole+ystävällinen+ja+laitatko+viestiä+tänne."+Ehkä+heitä+harmittaakin+se,+miten+muslimeissa+on+enemmän+ja+tehokkaammin+naisia+alistavia+fundamentalisteja+-+vakava+kilpailija+siis.+"Hmm,+ei+kai+sentään.+Eiköhän+kyseessä+ole+pikemminkin+siitä,+että+kristinuskon+mukaan,+ei+siis+ainoastaan+mitättömän+pienen+ja+marginaalissa+olevan+suomalaisen+krisufuduryhmän,+vaan+kristinuskon+mukaan+yleensä,+islam+on+harhaoppi.+Sitä+vastustetaan+lähinnä+siis+siksi.+Ei+suinkaan+sen+takia+että+se+koettaisiin+kilpailijana+naisten+alistamisessa.+Eihän+naisten+alistaminen+ole+mikään+kilpailu.+Ja+jos+joku+haluaa+kilpailla+naisten+alistamisessa,+eivätkö+he+pikemminkin+salaa+ihailisi+islamia+ja+kokisivat+sen+kannatettavaksi+asiaksi,+kuin+kokisivat+sen+uhaksi?+En+nyt+oikein+ymmärrä+sinun+ja+"tieteilijän"+logiikkaa+tässä+asiassa+ollenkaan.+Onko+teillä+molemmilla+kuukautiset+ja+sen+takia+aivot+vähällä+hapella+verenvähyyden+takia+tai+jotain?
  6. "+Jaa,+paitsi+että+tutkimukset+osoittavat+jotain+muuta.+Miehet+ovat+oikeastaan+se+heikompi+sukupuoli.+Poikasikiöitä+abortoituu+spontaanisti+keskimääräistä+enenemän."Kiitos+kommentistasi.+Toisaalta+Kiinassa+abortoituu+suurin+osa+tyttösikiöistä+aika+spontaanisti."+Miesten+keskinäiset+älykkyyserot+ovat+suurempia+kuin+naisilla."Käsittääkseni+tämä+johtuu+juuri+siitä,+että+miehissä+on+enemmän+huippuälykkäitä.+Naisten+älykkyys+on+enemmän+keskimääräistä,+mikä+ei+sinänsä+ole+paha+asia.+Mutta+miesten+huippuälykkyys+on+selvästi+hyvä+asia,+koska+se+ajaa+kehitystä+eteenpäin."Eli+keskimäärin+eroja+on,+mutta+ne+ovat+kovin+vähäisiä."Kyllä,+kyllä.+Jos+verrataan+kahta+yksilöä+keskenään+3,75+pisteen+ero+on+pieni.+Jos+verrataan+kaikkia+miehiä+ja+naisia,+ero+on+merkitsevä+ja+selittää+sukupuolihierarkian+luonnolliseksi+ilmiöksi,+ei+sortavaksi+patriarkaaliseksi+naisten-kyykytysjärjestelmäksi,+joten+ammut+väärää+olkiukkoa."+Kukaanhan+meistä+ei+ole+keskimääräinen.+Sen+vuoksi+hajontaa+on+aika+paljon."Jokainen+on+yksilö,+kyllä.+Mutta+yksi+yksilö+ei+ole+kaikki+ihmiset.+Ymmärrät+varmasti+eron+yhden+ihmisen+ja+kaikkien+ihmisten+välillä."+Tämä+on+sitä+yleistämistä,+mitä+tulee+tarkoin+varoa.+On+paljon+miehiä,+jotka+eivät+ole+keskimääräisiä,+joten+heitä+ei+kiinnosta+pätkääkään+nuo+asiat.+Samoin+on+naisten+osalta.+Olen+tehnyt+ihan+omakohtaisia+havaintoja+vuosikymmenien+aikana,+niin+läheisistä,+lapsista+kuin+tapaamistani+henkilöistä.+"Mutta+teet+itsekin+yleistyksiä.+Eli+et+itsekään+erityisesti+varo+tekemästä+niitä.+Tietenkin+yksilöt+voivat+toimia+eri+tavalla+kuin+ihmiset+keskimäärin,+mutta+jokaisen+yksilön+poikkeava+käytös+on+jo+otettu+huomioon+siinä+keskimääräisyydessä."+mutta+taitaa+enemmän+vaikuttaa+se,+mitä+haluaisit+niiden+osoittavan?+"No,+tämä+tietysti+voi+olla+totta.+Eikä+ainoastaan+minun+kohdalla,+vaan+myös+muidenkin,+eikö+totta?+:)Eikä+pelkkä+suurempi+älykkyys+selitä+miesten+ylivoimaa,+vaan+myös+eroja+on+myös+fysiologiassa,+psykologiassa,+havainnoissa+ja+ajattelussa.+Näistäkin+voidaan+sanoa,+että+yhtäläisyydet+ovat+suurempia+kuin+erot,+koska+mies+ei+kuitenkaan+ole+eri+biologista+lajia+kuin+nainen.+Mutta+erojen+tarkalla+määrällä+ei+ole+merkitystä,+sillä+niitä+on+tarpeeksi+jotta+voimme+todeta,+että+sukupuolten+välinen+hierarkia+todennäköisesti+perustuu+miesten+ja+naisten+olemuksien+eroon.Koska+ihmiskunta+on+edelleenkin+elossa+ja+hyvinvoiva,+koska+maailmassa+ei+ole+yhtään+selkeästi+matriarkaalista+yhteiskuntaa+ja+vielä+vähemmän+puhtaasti+sukupuolineutraalille+ajattelulle+pohjaavaa+valtiota,+näyttäisi+siltä,+että+patriarkia+ja+sukupuolien+hierakia+on+toimivin+järjestelmä.+Näin+näyttää+aina+olleen,+joten+tämä+systeemi+voi+olla+evoluution+kehittämä+ja+jopa+jotenkin+koodattuna+jokaisen+ihmisen+dna:han.+Se+tarkoittaa,+että+sitä+ei+voi,+eikä+kannata,+eikä+saa+poistaa+millään+tasa-arvo-ideologialla.+Yhtä+vähän+kuin+miestä+kannattaa+leikkauttaa+naiseksi.+Se+ei+ole+luonnollista+ja+se+vain+tuhoaa+sekä+miehisyyden+että+naisellisuuden.+Kaikki+häviävät."+Ensin+esität+itse+stereotypioita,+joita+elävässä+elämässä+aika+harvoin+kohtaa.+Joten,+jos+laitat+sukupuolet+moisiin+karsinoihin,+jää+noiden+karsinoiden+ulkopuolelle+melkoinen+määrä+ihmisiä.+"Onhan+meillä+myös+rikoslaki.+Aika+moni+ihminen+jää+niidenkin+karsinoiden+ulkopuolelle.+Ei+se+silti+tarkoita+että+karsinat+pitäisi+kokonaan+poistaa.+Sitäpaitsi+partiarkia+on+aina+sietänyt+hyvin+yksittäisiä+poikkeuksellisia+naisia+johtoasemissa,+kaiken+maailman+kuningattaria+jne+ja+myös+ymmärtänyt+että+matriarkaalinen+ajattelu+on+tarpeellista.+Sitä+ei+ole+kokonaan+tuhottu,+esim.+perheen+sisällä+kodinhoidossa+ja+lasten+kasvattamisessa+sen+arvoa+on+jopa+kunnioitettu,+kuten+itsekin+teen."+Ei+tuo+ole+todellista+tasa-arvoa,+vaan+juuri+päinvastoin.+Miksi+ketään+tulee+pakottaa+sellaisiin+tehtäviin,+joihin+hänen+kykynsä+ja+taipumuksensa+eivät+sovi?+Ei+kodin-+tai+lastenhoito+ole+mitään+sellaista,+mihin+ei+mieskin+pystyiksi,+tai+missä+kukaan+voisi+toteuttaa+omia+kykyjään+tai+taitojaan+yhteiskuntaa+hyödyttävästi."Eihän+tässä+olla+ketään+pakottamassa,+vaan+ihmisen+geeneihin+koodattu+tieto+ohjaa+ihmisiä+tiettyyn+oikeaan+ja+toimivaksi+havaittuun+käytösmalliin.+Kun+ihmisten+annetaan+vapaasti+valita,+ilman+liberaalia+asenneohjausta,+nämä+roolit+auttavat+naisia+löytämään+todellisen+onnen+elämässään.+Miesten+ja+naisten+työnjakoa+on+vuosituhansien+ajan+pidetty+täysin+luonnollisena+siihen+asti,+kunnes+feminismi+ja+kulttuurimarksismi+alkoi+nostaa+päätään.Naisten+älykkyys+on+keskimäärin+pienempi+kuin+miesten.+Ja+lisäksi+naisten+älykkyydessä+on+vähemmän+ääripäitä.+Käytännössä+siis+mitään+huolestuttavan+suurta+naisten+kykyjen+ja+taitojen+yhteiskunnallista+hyödyntämistä+ei+ole+hukattu,+koska+jokaista+lahjakasta+naista+kohden+on+yksi+vielä+vähän+lahjakkaampi+mies.+Ja+jokaista+huippulahjakasta+naista+kohden+on+kaksi+huippulahjakasta+miestä+jne.+Mitä+vaativampi+tehtävä,+sitä+enemmän+siitä+kilpailevat+miehet+keskenään.+Naisten+lahjakkuus+on+siis+aina+hyödynnetty+reilusti.+Miehet+vain+ovat+fiksumpia.