MIKSI kukaan vihaisia homoja?

Tätä täällä hulluna huudettiin.

Kuka sen tietää miksi ketäkin vihataan. Homoja on vihattu niin kauan kun olen elänyt.

Miksi? Sitä saa ihmetellä.

53

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suuntaus-Mummo

Minä olen elänyt varmaan kauemmin kuin sinä enkä ole ikinä nähnyt että joku olisi vihannut homoja.

Et kai ajattele että eri mieltä oleminen homoudesta on "vihaamista"?

Vaikka se ei täytäkään teikäläisten märkiä päiväunia, niin todellisuudessa kukaan ei ole vihannut eikä vainonnut teitä

• Ateisti68

Ainakin, jos pysyttelemme uskovaisten logiikassa, juuri eri mieltä oleminen on vainoa. Miksi siis homoja vainotaan?

• Olen myös elänyt aika kauan. Ihan suoranaista vihaa on ollut, ja tälläkin palstalla sitä jatkuvasti ilmenee.

Toki on niitä, jotka eivät pidä jostain, mutta eivät he rakentele mitään agendoja niitä ihmisiä vastaan tai yritä "tieteellisesti" osoittaa heitä ali-ihmisiksi.

• sitähän.se.on
        mummomuori kirjoitti:

Olen myös elänyt aika kauan. Ihan suoranaista vihaa on ollut, ja tälläkin palstalla sitä jatkuvasti ilmenee.

Toki on niitä, jotka eivät pidä jostain, mutta eivät he rakentele mitään agendoja niitä ihmisiä vastaan tai yritä "tieteellisesti" osoittaa heitä ali-ihmisiksi.

Itse asiassa ihan tieteellisesti tutkittu, että suurin osa heteromiehistä pitää homoseksin katsomista etovana kun taas lesboseksi kiihottaa. Näin myös Richard Dawkins, joka osallistui itse kokeeseen. Silti hänellä ei ole mitään sitä vastaan, että ne jotka pitävät homoseksistä, harrastavat sitä keskenään omissa oloissaan.

Homojen asioista ylipäätään mitenkään kiinnostuneita heteroita on kyllä olemattoman vähän, mutta koskapa he ovat muutenkin synnynnäisiä kylähulluja, he ovat sitäkin äänekkäämpiä.

• sitähän.se.on kirjoitti:

Itse asiassa ihan tieteellisesti tutkittu, että suurin osa heteromiehistä pitää homoseksin katsomista etovana kun taas lesboseksi kiihottaa. Näin myös Richard Dawkins, joka osallistui itse kokeeseen. Silti hänellä ei ole mitään sitä vastaan, että ne jotka pitävät homoseksistä, harrastavat sitä keskenään omissa oloissaan.

Homojen asioista ylipäätään mitenkään kiinnostuneita heteroita on kyllä olemattoman vähän, mutta koskapa he ovat muutenkin synnynnäisiä kylähulluja, he ovat sitäkin äänekkäämpiä.

"...ihan tieteellisesti tutkittu, että suurin osa heteromiehistä pitää homoseksin katsomista etovana..."

?? Miksi kenenkään pitäisi ylipäätään katsella kenenkään seksin harrastamista????

• älänaurata

Kuka teitä vihaa?

• Eikö pilkkahuudot ja ravintolassa tarjoilematta jättäminen ole jonkinlainen vihan osoitus?

• torre12 kirjoitti:

Eikö pilkkahuudot ja ravintolassa tarjoilematta jättäminen ole jonkinlainen vihan osoitus?

Itsepä olet elämäntapasi valinnut. Pakkoko sitä homoutta on joka paikassa esille tuoda. Tottakai se joitain ärsyttää. Älä ole tuollainen lapsellinen itkupilli, vaan ole suoraselkäinen mies ja kanna vastuu omista teoistasi.

• Ateisti68
        Yksi.uskis kirjoitti:

Itsepä olet elämäntapasi valinnut. Pakkoko sitä homoutta on joka paikassa esille tuoda. Tottakai se joitain ärsyttää. Älä ole tuollainen lapsellinen itkupilli, vaan ole suoraselkäinen mies ja kanna vastuu omista teoistasi.

Ennemminkin on niin, että uskovaisuus on elämäntapavalinta.

• Yksi.uskis kirjoitti:

Onko homoutta mennä ravintolaan,?

Olet aivan pimeä tyyppi.

• Yksi.uskis kirjoitti:

Oletko muuten sinä valinnut elämäntapasi?

Ja onko paha "teko"mennä ravintolaan?

• äläkeksisatuja
        torre12 kirjoitti:

Eikö pilkkahuudot ja ravintolassa tarjoilematta jättäminen ole jonkinlainen vihan osoitus?

Taidat keksiä noita omasta päästäsi. En ole koskaan nähnyt tuollaista enkä tiedä ketään joka olisi nähnyt.

• minäenolenähnyt
        Yksi.uskis kirjoitti:

"vaan ole suoraselkäinen mies ja kanna vastuu omista teoistasi."

Oletko koskaan nähnyt homoa joka olisi "suoraselkäinen mies"?

• nyyh_nyyh
        torre12 kirjoitti:

Oletko muuten sinä valinnut elämäntapasi?

Ja onko paha "teko"mennä ravintolaan?

"Oletko muuten sinä valinnut elämäntapasi?

Ja onko paha "teko"mennä ravintolaan?" (Torre)

---ihan tippa tulee silmään...

• äläkeksisatuja kirjoitti:

Taidat keksiä noita omasta päästäsi. En ole koskaan nähnyt tuollaista enkä tiedä ketään joka olisi nähnyt.

Meille on käynyt ravintolassa noin Suomessa, Virossa ja Espanjassa. En usko että muut edes huomaavat.

Se kun käy niin huomaamattomasti. Me kun ollaan vain ilmaa ja lähdetään pois vähin äänin. En silti ole heteroille kateellinen. Nuo ravintola-tyypit kun ovat tietenkin heteroja.

• nyyh_nyyh kirjoitti:

"Oletko muuten sinä valinnut elämäntapasi?

Ja onko paha "teko"mennä ravintolaan?" (Torre)

---ihan tippa tulee silmään...

Miksi niin?

Et sanonut onko ravintolaan meno paha teko. Kuka meistä on valinnut elämäntapansa?

• Tomi.Robinson
        Yksi.uskis kirjoitti:

Juuri näin. Olen mies ja huutele täällä nikin suojista. Se se on vasta rohkeuden merkki. Melkein sama kuin olisi talvisodan etummaisessa poterossa...

• viimeinen.tuomio.2
        Tomi.Robinson kirjoitti:

Juuri näin. Olen mies ja huutele täällä nikin suojista. Se se on vasta rohkeuden merkki. Melkein sama kuin olisi talvisodan etummaisessa poterossa...

Eihän yksi.uskis sinne etummaiseen poteroon uskaltaisi mennä.

Siis luodit ja pommit eivät häntä silloin tietenkään pelottaisi, onhan hän tosi mies, vaan se tietoisuus toisi hien otsalle, että koko muu rykmentti siellä taaempana aivan selvästi tuijottaa yksi.uskiksen jumalaisen piukkaa heteron persettä.

Himoiten!

• äläkeksisatuja kirjoitti:

Minulla on aivan surkea mielikuvitus. En olisi ikinä keksinyt, että ravintolassa ei saa ruokaa.

• Tomi.Robinson kirjoitti:

"Olen mies ja huutele täällä nikin suojista. "

Tietenkin saat kaikessa rauhassa huudella nikin suojista. Ja totta kai saat huomauttaa siitä minulle aivan kuin et itse tekisi samaa. Mutta kyllä sinä näin tehdessä vähän tekopyhä olet, eikö totta? :)

• Ateisti68 kirjoitti:

Ennemminkin on niin, että uskovaisuus on elämäntapavalinta.

Kyllähän se sitäkin on. Kiitos kommentistasi.

• Yksi.uskis kirjoitti:

Kyllähän se sitäkin on. Kiitos kommentistasi.

Eli sitä itse valitsee olla uskovainen.

• Yksi.uskis kirjoitti:

”Itsepä olet elämäntapasi valinnut.”

Sanotko näin myös niille uskoville, jotka kokevat vihamielisyyttä?

• nokkospuska
        minäenolenähnyt kirjoitti:

"vaan ole suoraselkäinen mies ja kanna vastuu omista teoistasi."

Oletko koskaan nähnyt homoa joka olisi "suoraselkäinen mies"?

Wikipedian mukaan Ihmisen selkäranka on normaalisti sivulta katsoen mutkalla: rintarangan kohdalla on kyfoosi eli mutka, joka tekee selkärangan taaksepäin kuperaksi. Kaularangan ja lannerangan alueella taas on tavallisesti lordoosi eli mutka, joka tekee selkärangasta takaa nähden koveran. Lannerangan alapuolella ristiluu ja häntäluu muodostavat yhdessä pienen kyfoosin.

Edellä olevan mukaan "suoraselkäisyys" saattaa liittyä jonkinlaiseen sairauteen tai vammautumiseen, ainakaan aivan tavanomaiselta se ei vaikuta.
        Heterona kummaksuttaa homoseksuaalisuuden esittäminen jo ihmisen selän rakenteessakin näkyvänä tilana.
        Kyseinen kommentoija voisi hieman valottaa omaa seksuaalisuuttaan ja sen vaikutusta oman selkänsä rakenteeseen, siis onko hänellä oikeasti "suora selkä" vai kertooko hänen nimimerkkinsä kaiken sen tarvittavan mihin kirjoitus ei taivu.

• mummomuori kirjoitti:

”Itsepä olet elämäntapasi valinnut.”

Sanotko näin myös niille uskoville, jotka kokevat vihamielisyyttä?

Tottakai. Minä olen reilu ja tasapuolinen ihminen. Sanon noin kaikille niille vihamielisyyttä kokeville kristityille, jos he ensin menevät vaikka islamilaiseen ravintolaan, tekevät selväksi ulkoisella olemuksellaan tai teoillaan tai muuten olevansa kristittyjä ja jotka sitten saavat tästä negatiivista palautetta ja sitten uhriutuvat ja valittavat asiasta julkisella keskustelupalstalla. ( Tämä tietenkin perustuu vain olettamuksille, koska Torre tapansa mukaan ei antanut kommentilleen minkäänlaista kontekstia. )

Käsitykseni mukaan kristityt ovat olleet jo vuosia se yksi kaikkein sorretuin "vähemmistö" maailmassa. Heille ei ainoastaan huudella ravintoloissa, vaan heitä myös kidutetaan ja tapetaan ihan olan takaa. Paljon enemmän kuin yhtään seksuaalista vähemmistöä ikinä.

Niin että vähän kohtuullisuutta ja tasapuolisuutta tähän lipuraalien kokemaan vihamielisyyteen, kiitos. Ei tuo teidän hysteerinen empatianne kauaksi kanna.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/yli-350-miljoonaa-kristittya-karsii-vainosta-vaikeinta-pohjois-koreassa

• torre12 kirjoitti:

Eli sitä itse valitsee olla uskovainen.

Kiitos kommentistasi. Uskovainen elämäntapa voi olla valinta. Mutta Raamatun mukana varsinaisen uskon lahjoittaa Jumala. Eli asia ei ole aivan yksinkertainen. Älä sinä Torre sillä päätäsi rasita, kun kerran käsitteellinen ajattelu on sinulle niin kovin vaikeaa.

• Yksi.uskis kirjoitti:

Tottakai. Minä olen reilu ja tasapuolinen ihminen. Sanon noin kaikille niille vihamielisyyttä kokeville kristityille, jos he ensin menevät vaikka islamilaiseen ravintolaan, tekevät selväksi ulkoisella olemuksellaan tai teoillaan tai muuten olevansa kristittyjä ja jotka sitten saavat tästä negatiivista palautetta ja sitten uhriutuvat ja valittavat asiasta julkisella keskustelupalstalla. ( Tämä tietenkin perustuu vain olettamuksille, koska Torre tapansa mukaan ei antanut kommentilleen minkäänlaista kontekstia. )

Käsitykseni mukaan kristityt ovat olleet jo vuosia se yksi kaikkein sorretuin "vähemmistö" maailmassa. Heille ei ainoastaan huudella ravintoloissa, vaan heitä myös kidutetaan ja tapetaan ihan olan takaa. Paljon enemmän kuin yhtään seksuaalista vähemmistöä ikinä.

Niin että vähän kohtuullisuutta ja tasapuolisuutta tähän lipuraalien kokemaan vihamielisyyteen, kiitos. Ei tuo teidän hysteerinen empatianne kauaksi kanna.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/yli-350-miljoonaa-kristittya-karsii-vainosta-vaikeinta-pohjois-koreassa

Tapani on kertoa mitä on tapahtunut. Ne tosiasiat.

Kerron tarkasti tässä. Olemme menneet kahdestaan ravintolaan, ja on käynyt niin, että tilauksemme otettiin vastaan, mutta mitään emme saaneet. Muita palveltiin koko ajan.

Ja niin, että ravintolassa kukaan ei reagoinut meihin millään tavalla. Emme voineet edes tilata ruokaa.

Kun olen mennyt yksin, niin aina on palveltu hyvin.

• nokkospuska kirjoitti:

Wikipedian mukaan Ihmisen selkäranka on normaalisti sivulta katsoen mutkalla: rintarangan kohdalla on kyfoosi eli mutka, joka tekee selkärangan taaksepäin kuperaksi. Kaularangan ja lannerangan alueella taas on tavallisesti lordoosi eli mutka, joka tekee selkärangasta takaa nähden koveran. Lannerangan alapuolella ristiluu ja häntäluu muodostavat yhdessä pienen kyfoosin.

Edellä olevan mukaan "suoraselkäisyys" saattaa liittyä jonkinlaiseen sairauteen tai vammautumiseen, ainakaan aivan tavanomaiselta se ei vaikuta.
        Heterona kummaksuttaa homoseksuaalisuuden esittäminen jo ihmisen selän rakenteessakin näkyvänä tilana.
        Kyseinen kommentoija voisi hieman valottaa omaa seksuaalisuuttaan ja sen vaikutusta oman selkänsä rakenteeseen, siis onko hänellä oikeasti "suora selkä" vai kertooko hänen nimimerkkinsä kaiken sen tarvittavan mihin kirjoitus ei taivu.

"Heterona kummaksuttaa homoseksuaalisuuden esittäminen jo ihmisen selän rakenteessakin näkyvänä tilana."

Ai että heterona kummaksuttaa, mutta homojen mielestä heidän selkänsä kierous on aivan itsestäänselvyys, vai? Kiitos kun tahtomattasi todistat itse sitä vastaan, minkä oletit minun sanoneen.

• Yksi.uskis kirjoitti:

"Heterona kummaksuttaa homoseksuaalisuuden esittäminen jo ihmisen selän rakenteessakin näkyvänä tilana."

Ai että heterona kummaksuttaa, mutta homojen mielestä heidän selkänsä kierous on aivan itsestäänselvyys, vai? Kiitos kun tahtomattasi todistat itse sitä vastaan, minkä oletit minun sanoneen.

Mitä tuo oli olevinaan? Tahallinen väärinymmärrys.

• just.niin
        Yksi.uskis kirjoitti:

Mutta siitä se vasta huuto ja poru alkaa jos joku ärsyyntyy äärihihhulien sanomisista...

• torre12 kirjoitti:

Mitä tuo oli olevinaan? Tahallinen väärinymmärrys.

Kiitos kommentistasi. Nimimerkki nokkospuska kirjoitti selvästi huumorimielessä ja liioitellen. Vastasin samoin. Vai onko sinun selkärankasi jotenkin erityisen kiero bi-seksuaalisuutesi takia ja sitäkö tarkoitin kun kehoitin sinua kantamaan vastuusi kuin suoraselkäinen mies. :)

• just.niin kirjoitti:

Mutta siitä se vasta huuto ja poru alkaa jos joku ärsyyntyy äärihihhulien sanomisista...

Kiitos kommentistasi. Usein pelkästään jo maltillisen kristityn perustellut mielipiteet aiheuttavat nykyaikana kovankin huudon ja porun, sanoo nimimerkki kokemusta on. :)

• Yksi.uskis kirjoitti:

Kiitos kommentistasi. Usein pelkästään jo maltillisen kristityn perustellut mielipiteet aiheuttavat nykyaikana kovankin huudon ja porun, sanoo nimimerkki kokemusta on. :)

"Usein pelkästään jo maltillisen kristityn perustellut mielipiteet aiheuttavat nykyaikana kovankin huudon ja porun, sanoo nimimerkki kokemusta on. :) "

Antaisitko tästä jonkin esimerkin.

• Yksi.uskis kirjoitti:

Kiitos kommentistasi. Uskovainen elämäntapa voi olla valinta. Mutta Raamatun mukana varsinaisen uskon lahjoittaa Jumala. Eli asia ei ole aivan yksinkertainen. Älä sinä Torre sillä päätäsi rasita, kun kerran käsitteellinen ajattelu on sinulle niin kovin vaikeaa.

Minun on tosiaan hyvin vaikea uskoa Jumalaan, joka on vain mielikuvituksessa. Mitään konkreettista ei ole. Ei edes sitä, että Jumala olisi "lahjoittanut uskon".

Sen takia minun ei kannata miettiä uskoa.

• Yksi.uskis kirjoitti:

”Käsitykseni mukaan kristityt ovat olleet jo vuosia se yksi kaikkein sorretuin "vähemmistö…”

Siis länsimaissa, Amerikassa sekä Euroopassako? No, käsityksesi ei pidä paikkaansa.

En ole koskaan kuullut kenenkään huutelevan, enkä millään tavoin syrjivän - saati osoittaneen avoimen vihamielisyyttä etenkään kristittyjä kohtaan - enkä myöskään kiihkoilijoille. Suomalaiset ovat hyvin suvaitsevaisia ja sietävät aika hyvin myös fundamentalisteja.

”Sanon noin kaikille niille vihamielisyyttä kokeville kristityille…” ja ”Niin että vähän kohtuullisuutta ja tasapuolisuutta tähän lipuraalien kokemaan vihamielisyyteen, kiitos.”

Ehkä sitten aloitat itsestäsi?

• Yksi.uskis kirjoitti:

Tuli vielä mieleen.

Että mielestäsi homojen ei pitäisi käydä ravintolassa. Kun he ovat valinneet toisen "elämäntavan".

Olet harvinaisen pimeä tyyppi.

• kui2

Seuraavan kerran kun "oikea uskovainen " itkee vainojaan tekis mieli Kirjoittaa kommentti perään että, nyyh-nyyh .

Kuinka monta tuollaista Vaino-nyyhky aloitusta täällä on tehty, kysympä vaan arvon oikeilta uskovilta?

Onko teillä yksinoikeus loukkaantuakin, siltä vaikuttaa - kestään muusta ei tartte välittää pätkääkään?

• kui2

P.s. Mikä ääni olisi kellossa sitten jos Itse ette saisi ravintoloissa palvelua uskovaisuutenne takia, olisiko se vihaa, vainoa vai mitä teitä kohtaan?

Miettikkää joskus jotakin ensin ennenkuin kirjoitatte mitä sattuu!

• Voisin tulla peukuttamaan sitä nyyh-nyyh kommenttiasi.

• Niin. Onhan siinä tuntenut itsensä ei-toivotuksi asiakkaaksi. Ja kun muille tuodaan ruokaa. Kurja tunne, vaikka sitä pidetään nyyhkynä.

Miten resgoitaisiin, jos ette saisi ravintoloissa sapuskaa? Kiva tunne?

• Niin, ehkä tätä nimimerkki ”Yksi.uskis ” mallia voisi soveltaa:

”Itsepä olet elämäntapasi valinnut. Pakkoko sitä uskoa on joka paikassa esille tuoda. Tottakai se joitain ärsyttää. Älä ole tuollainen lapsellinen itkupilli, vaan ole suoraselkäinen mies ja kanna vastuu omista teoistasi.”

Perusteluna on tämä:
        Matt. 7:12
        Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

• mummomuori kirjoitti:

Niin, ehkä tätä nimimerkki ”Yksi.uskis ” mallia voisi soveltaa:

”Itsepä olet elämäntapasi valinnut. Pakkoko sitä uskoa on joka paikassa esille tuoda. Tottakai se joitain ärsyttää. Älä ole tuollainen lapsellinen itkupilli, vaan ole suoraselkäinen mies ja kanna vastuu omista teoistasi.”

Perusteluna on tämä:
        Matt. 7:12
        Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

Näin se voisi toimia.

• Pelko on usein kannustimena vihaan. Se voi olla yksi syy. Kun joku on erilainen, se saattaa herättää joissain pelkoa ja sitten myös vihaa.

• En usko minua ainakaan pelättävän. Kyllä ainoa syy vaikuttaa olevan inho.

• torre12 kirjoitti:

En usko minua ainakaan pelättävän. Kyllä ainoa syy vaikuttaa olevan inho.

Muistan joskus aiemmin kuulleeni sellaisia kommentteja, että jotkut miehet pelkäsivät homoissa mm. sitä, että nämä alkaisivat seksuaalisesti ahdistella jossain pukuhuoneessa tms. Kuvittelivat itsensä kaiketi vastustamattomiksi. En tiedä, onko tuollaista enää.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Muistan joskus aiemmin kuulleeni sellaisia kommentteja, että jotkut miehet pelkäsivät homoissa mm. sitä, että nämä alkaisivat seksuaalisesti ahdistella jossain pukuhuoneessa tms. Kuvittelivat itsensä kaiketi vastustamattomiksi. En tiedä, onko tuollaista enää.

Mutta että tuon pelkääminen estäisi antamasta ravintolassa ruokaa homoille.

Kuulostaa vähän oudolta. En itsekään tiedä että juuri homot ahdistelisivst. Miehet yleensä taitavat ahdistella, kun on se MeToo- kampanja.

• torre12 kirjoitti:

Mutta että tuon pelkääminen estäisi antamasta ravintolassa ruokaa homoille.

Kuulostaa vähän oudolta. En itsekään tiedä että juuri homot ahdistelisivst. Miehet yleensä taitavat ahdistella, kun on se MeToo- kampanja.

Voihan se pelko olla muutakin. Tietämättömyyttä. Ja se on vain yksi puoli asiasta. Ennen oli hyväksyttävää syrjiä homoja, siihen ei tainnut juuri kukaan puuttua. Yleinen mielipide hyväksyi sen.

• Oikeastaan viha on hyvin vahva tunne.

Me voimme kokea jonkun vastenmielisenä, emme pidä jostain tai joku jopa inhottaa. Nämä tulevat sieltä jokaisen omasta kokemusmaailmasta, eli perusteet ovat siellä.

Me voimme myös suuttua eli kokea suuttumusta, kun joku esim. tekee jotain, mistä ei pidetä. Suuttumus on kuitenkin ohimenevä tunne.

Pelko, johtui se sitten tuntemattomuudesta tai jo aiemmin luotuihin mielikuviin, on osittain ihan luonnollista ja osittain ihan itse tehtyä – riippuu tilanteesta.

Melkein näitä kaikkia tarvitaan vihan aikaan saamiseen. Viha pysyy yllä mielikuvin, eli lietsotaan itsensä niiden avulla vihaan. Se voi olla yhtä sokeaa kuin palava rakkaus. Siinä ei enää ole järkiperusteilla paljon tekemistä, kun tunne ottaa valtaansa. Usein taustalla on jotakin vanhaa käsittelemätöntä tunnetta esim. kaltion kohtelusta tai epäoikeudenmukaisuudesta.

Milloin sitten siirrymme tuosta vastenmielisyyden tunteesta vihaan?

Kun alamme ihmisestä kyseenollen vieraannuttamaan tai esineellistämään jotain. Toisesta tehdään ”epäihminen”. Tämä tapahtuu pitkän ajan kuluessa. Etsitään syitä sille, miksi ei tarvitse enää toista kohdata ihmisenä vaan jonain muuna. Sen jälkeen on helpompaa syrjiä, kohdella huonosti tai käyttäytyä jopa äärimmäisen väkivaltaisesti noita ihmisiä kohtaan.

• mummomuori kirjoitti:

Oikeastaan viha on hyvin vahva tunne.

Me voimme kokea jonkun vastenmielisenä, emme pidä jostain tai joku jopa inhottaa. Nämä tulevat sieltä jokaisen omasta kokemusmaailmasta, eli perusteet ovat siellä.

Me voimme myös suuttua eli kokea suuttumusta, kun joku esim. tekee jotain, mistä ei pidetä. Suuttumus on kuitenkin ohimenevä tunne.

Pelko, johtui se sitten tuntemattomuudesta tai jo aiemmin luotuihin mielikuviin, on osittain ihan luonnollista ja osittain ihan itse tehtyä – riippuu tilanteesta.

Melkein näitä kaikkia tarvitaan vihan aikaan saamiseen. Viha pysyy yllä mielikuvin, eli lietsotaan itsensä niiden avulla vihaan. Se voi olla yhtä sokeaa kuin palava rakkaus. Siinä ei enää ole järkiperusteilla paljon tekemistä, kun tunne ottaa valtaansa. Usein taustalla on jotakin vanhaa käsittelemätöntä tunnetta esim. kaltion kohtelusta tai epäoikeudenmukaisuudesta.

Milloin sitten siirrymme tuosta vastenmielisyyden tunteesta vihaan?

Kun alamme ihmisestä kyseenollen vieraannuttamaan tai esineellistämään jotain. Toisesta tehdään ”epäihminen”. Tämä tapahtuu pitkän ajan kuluessa. Etsitään syitä sille, miksi ei tarvitse enää toista kohdata ihmisenä vaan jonain muuna. Sen jälkeen on helpompaa syrjiä, kohdella huonosti tai käyttäytyä jopa äärimmäisen väkivaltaisesti noita ihmisiä kohtaan.

Niin. Kuinka suuri inho on sillä, joka ei millään voi edes ruokaa tarjoilla?

• torre12 kirjoitti:

Niin. Kuinka suuri inho on sillä, joka ei millään voi edes ruokaa tarjoilla?

Sitä on vaikea sanoa, mutta inho ja viha on suurta.

• mummomuori kirjoitti:

Sitä on vaikea sanoa, mutta inho ja viha on suurta.

Koen että kyseessä on henkinen este. Ja se on kova.

Tai voi olla, että homoille halutaan näyttää paikka, joka ei ole muiden joukossa.

• torre12 kirjoitti:

Koen että kyseessä on henkinen este. Ja se on kova.

Tai voi olla, että homoille halutaan näyttää paikka, joka ei ole muiden joukossa.

Toki se henkinen on, mutta se miksi sellainen on syntynyt, varmaan vaihtelee hekilöstä toiseen?

• Se vaihtelee. Menemme seuraavan ravintolaan ja saamme ruokaa.

Ja yksi erityispiirre: kaikki kiinalaiset ravintolat ovat palvelleet mainiosti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      366
      37678
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      89
      6446
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      5390
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      21
      3868
    5. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      66
      3002
    6. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      53
      2620
    7. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2124
    8. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      59
      2065
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      18
      2051
    10. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      490
      1970
    Aihe