Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "Tuleeko+meidän+siis+kohdella+ihmisiä+stereotyyppisesti+sukupuolina+vaiko+yksilöinä?+Palata+entiseen+jossa+lahjakkaan+ihmisen+mahdollisuudet+tyssäävät+"väärään"+sukupuoleen."Kiitos+kommentistasi.+Mites+sukupuolineutraali+avioliittolaki+kohtelee+ihmisiä?+Yksilöinä+vai+ensisijaisesti+seksuaalisena+vähemmistönä?Lahjakkaat+naiset+ovat+tosi+harvinaisia.+Eli+jos+ihmisiä+kohdellaan+ihan+objektiivisesti+kykyjen+perusteella,+mitään+suurta+vääryyttä+ei+varmaankaan+ole+päässyt+tapahtumaan.+Miehet+ovat+myös+aggressiivisempia+ja+voitonhaluisempia.+He+kehittävät+itse+omat+mahdollisuutensa+eivätkä+odota,+että+niitä+annetaan+valmiiksi+kuin+mannaa+taivaasta."Ajatusmaailmasi+kasvaa+kohisten+naavaa.+Se+aika+on+näet+yhä+enemmän+ja+enemmän+ohitse+milloin+mies+pystyi+määrittelemään+naisen+paikan+yhteiskunnassa."Eihän+mies+ole+koskaan+naisen+asemaa+määritellytkään,+vaan+mies+on+vain+ehdottanut+tiettyä+järjestelyä+ja+naiset+ovat+suostuneet+siihen.+Naiset+ovat+sopeutuvaisia,+fyysisesti+heikompia+ja+kohteliaita.+Sitä+paitsi+naiset+tykkäävät+voimakkaista+miehistä,+jotka+ottavat+ohjat.+He+myös+ottavat+ilomielin+vastaan+miehen+tarjoaman+suojan,+varsinkin+raskaus-aikana+ja+kun+lapset+ovat+pieniä.+Se+kaikki+on+vain+evoluutiota.Tuo+sinun+käsityksesi+ajasta+on+mielenkiintoinen.+Aivan+kuin+sinulla+olisi+joku+kalenteri,+johon+on+valmiiksi+kirjoitettu+mitä+yhteiskunnallisen+ajattelun+muutoksia+pitää+tapahtua.+Ja+jos+todellisuus+ei+vastaa+kalenteriasi,+sinä+alat+puhumaan+naavan+kasvamisesta.+Mutta+valitettavasti+sinun+kalenterisi+on+väärässä.+Minun+ajatteluni+on+sataprosenttisesti+tätä+päivää,+nykyaikaa+ja+tapahtuu+tässä+ja+nyt.
  2. "+5.+Vaikuttaa+siltä,+ettei+Puolimatka+haluakaan+seisoa+sanojensa+takana.+Hän+kirjoittaa+kotisivuillaan+lähettäneensä+kirjoituksen+kokonaan+ilman+henkilötunnisteita.+Tarkoittiko+Puolimatka+kirjoituksensa+anonyymiksi?+Tämähän+on+mahdollista+Oikeamedia+-vieraskynässä.+Ehkäpä+Tapio+muistaa+seuraavassa+kirjoitelmassaan+tähdentää+anonymiteettiä+julkaisijalle:"Tässä+kohdassa+rehtori+Hämäläinen+tekee+väärintulkinnan.+Sekä+kyseessä+olevan+artikkelini+alussa+oleva+ilmaisu+Professori+Tapio+Puolimatka"+että+kirjallisuusluettelon+lopussa+tuleva+toteamus:+"Kirjoittaja+on+Tapio+Puolimatka,+suomalainen+kasvatustieteen+professori.+Hän+toimii+kasvatuksen+teorian+ja+tradition+professorina+Jyväskylän+yliopistossa"+ovat+julkaisualustan+standardinomaisesti+tekemiä+selvityksiä.+Kirjoitukseni+on+julkaistu+nimekkeen+"Blogi"+alla.+Se+jo+kertoo+kirjoituksen+luonteen.+Lähetin+itse+tekstitiedoston+kokonaan+ilman+henkilötunnisteita.+"+No,+tässä+asiassa+olet+ehkä+hiukan+jonkinlaisen+asian+tyngässä+kiinni.+Puolimatkan+esittämä+selitys+on+hiukan+huolimattomasti+muotoiltu+ja+antaa+helposti+vaikutelman,+että+hän+joko+ei+ollut+tietoinen+että+Oikea+Media-sivusto+lisäisi+Puolimatkan+arvonimen+ja+työpaikan+blogiin,+tai+että+tiesi+sen+mutta+yritti+pehmentää+asiaa+sanomalla+ettei+itse+lähettänyt+henkilötunnisteita.+Mielestäni+tämä+kaikki+on+kuitenkin+inhimillisesti+katsoen+aivan+ymmärrettävää.+Kukapa+meistä+ei+työpaikan,+uran+ja+maineen+menetyksen+pelossa+hiukan+yrittäisi+tekojaan+selittää+parhain+päin!+Samat+syyt+tosin+puhuvat+myös+sen+puolesta,+että+Puolimatka+seisoo+hyvinkin+vahvasti+sanojensa+takana.+Harvalla+ihmisellä+on+niin+paljon+menetettävää,+mutta+sepä+ei+Puolimatkan+suoraselkäistä+ja+rehellistä+vakaumusta+saanut+taipumaan+blogin+julkaisematta+jättämiseen.Tämä+viides+kohta+on+ehdottomasti+huonoin+esittämäsi+argumentti.+Kyse+on+niin+mitättömän+pienestä+yksityiskohdasta,+että+sen+esilletuominen+saa+sinut+vaikuttamaan+kiihkomieliseltä+ja+epätoivoiselta,+että+yrität+kaikin+keinoin+kaivamalla+kaivaa+jotain+epäilyttävää,+ja+erityisen+huonoa+on+se,+että+kohdistat+tässä+kritiikin+Puolimatkan+personaan+hänen+kirjoituksensa+sijaan.+Tsk,tsk,tsk...Eli+yhteenvetona+toteaisin,+että+yksikään+esittämäsi+väite+ei+ole+hyvin+perusteltu.+Jotain+logiikkaa+niissä+kyllä+on,+mutta+koska+premissit+perustuvat+enemmänkin+sinun+epätäydellisiin+oletuksiin+ja+tulkintoihin,+usein+myös+aivan+hatusta+vedettyihin,+siis+itse+keksimiisi,+eikä+niinkään+siihen+mitä+Puolimatka+itse+kirjoitti,+on+todettava+yksimielisesti+että+mielipiteesi+on+huono,+väärä+ja+mitäänsanomaton.Plussaa+saat+yrittämisestä+ja+suht+asiallisesta+kirjoitustyylistä.+Toivottavasti+tästä+kritiikistä+oli+sinulle+apua+ja+antoi+ajattelemisen+aihetta+muiden+kirjoitustesi+tyyliä+miettiessäsi.+Hyvää+illan+jatkoa.+Nyt+lähden+saunaan.
  3. "4.+Puolimatka+peräänkuuluttaa+häpeän+tunteen+opettamista.+"Häpeän+tunteen+kadottaminen+tekee+lapselle+vaikeammaksi+vastustaa+seksuaalista+hyväksikäyttöä,+koska+hänen+luontainen+tunneperäinen+vastareaktionsa+heikkenee.+Samalla+häpeän+tunteen+katoaminen+tai+estyminen+heikentää+hänen+kykyään+vastustaa+omia+primitiivisiä+yllykkeitään.""+Hän+ei+ota+kuitenkaan+artikkelissaan+kantaa+mikä+on+sopiva+määrä+häpeää?+Liiallinen+häpeä+ja+tukahdutettu+seksuaalisuus+voi+saada+aikaan+ongelmia+nuoruudessa+ja+aikuisuudessa.+Ongelmat+voivat+olla+psyykkisiä,+seksuaalisia+sekä+parisuhteeseen+ja+avioliittoon+liittyviä.+Häpeän+peräänkuuluttaminen+ilman+kritiikkiä+on+kyllä+heikko+veto+artikkelissa."Eiköhän+se+sopiva+määrä+häpeää+ole+juuri+sellainen+määrä,+joka+tukee+lapsen+omaa+luontaista+häveliäisyyttä+aiheuttamatta+ongelmia.+Mielestäni+Puolimatka+tarkoittaa+juuri+tätä+ja+kertoo+kaiken+tarpeellisen.+Hänhän+vastustaa+selkeästi+niitä+Kinseyn+raportin+esilletuomia+ja+myöhemmin+valtavirtaan+kyseenalaistamatta+siirtyneitä+näkemyksiä+lapsen+seksuaalisuudesta,+jotka+mahdollistavat+ja+helpottavat+lapsen+seksuaalista+hyväksikäyttöä+ja+niitä+jotka+heikentävät+lapsen+omaa+kykyä+kontrolloida+primitiivisiä+yllykkeitään.Kaikki+Puolimatkan+kasvatusideat+ovat+kuitenkin+aivan+selkeitä,+ihan+maalaisjärkellä+ymmärrettäviä+ja+helposti+toteutettavaa+normaalia+peruskasvatusta."+Puolimatka+ei+käsittele+millään+lailla+häpeän+vaikutusta+pedofilian+ja+muiden+seksuaalirikosten+peittelyyn.+Seksuaalikielteinen+kasvatus+ja+tietämättömyys+seksuaalisuudesta+saattaa+altistaa+lapsen+pedofiilin+saaliiksi+ja+häpeän+vuoksi+estää+rikoksen+ilmitulon."Miten+synnynnäinen+ja+luonteva+lapsen+oma+häpeän+tunne+ja+sen+kohtuullinen+tukeminen+rakastavien+ja+ymmärtäväisten+vanhempien+taholta+voisi+olla+"seksuaalikielteistä"+tai+"tietämättömyyttä"?+On+hiukan+arvelluttavaa,+että+tunnut+käyttävän+kovin+usein+Puolimatkan+yksipuolisuuden+perusteluna+sitä+mitä+Puolimatka+ei+sano.+Eikö+olisi+järkevämpää+lähestyä+asiaa+sillä+perusteella,+mitä+Puolimatka+todellisuudessa+sanoo?+Minä+itse+pyrin+juuri+tähän+enkä+turhanpäiväisiin+olettamuksiin+olemattomuuksien+perusteella.Tämä+on+nyt+neljäs+esittämäsi+yksipuolisuuden+perusta.+Täytyy+sanoa,+että+et+ole+ainakaan+minua+onnistunut+vakuuttamaan.+Olen+sitä+mieltä,+että+et+ole+ymmärtänyt+Puolimatkan+kirjoituksesta+juurikaan+mitään+oleellista.+Se+varmaankin+on+seurausta+ottamastasi+käsittelytavasta:+kiinnität+huomion+siihen+mitä+ei+sanota.+Tietenkin+Puolimatka+jättää+sanomatta+paljon+enemmän+kuin+mitä+hän+sanoo,+tai+kuka+tahansa+voisi+sanoa,+ja+siinä+onkin+yksi+keskeinen+looginen+argumentointivirheesi.+Perustelusi+ikään+kuin+leijuvat+tyhjän+päällä.+Kumoat+vain+omat+väärät+olettamuksesi+etkä+varsinaisesti+käsittele+Puolimatkan+kirjoitusta+ollenkaan.+Mielenkiintoinen+lähestymistapa+sinulla+sinänsä,+ehkä+hiukan+itsekeskeinen,+mutta+lopullisessa+arvioinnissa+varsin+puutteellinen,+sanoisin.
  4. "3.+Puolimatka+käyttää+shokeeraavina+esimerkkeinä+nekrofiliaa,+zoofiliaa+ja+pedofiliaa.+Hän+tuo+esille,+että+näissä+seksuaalisen+käyttäytymisen+muodoissa+pyritään+hallitsemaan+seksin+kohdetta."Minun+mielestä+Puolimatka+vain+tuo+asiallisesti+esiin+joitain+huolestuttavia+yhtäläisyyksiä+homoseksuaalisuuden+ja+muiden+"perversioiden"+välillä.+Tieteellispohjaisen+kirjoittamisen+tarkoitus+ei+Puolimatkalla+ole+"shokeeraaminen",+vaan+todellisuuden+asiallinen+ja+objektiivinen+kuvaaminen.+Minä+olen+itse+samalla+tavalla+kiihkottomasti+tuonut+esille+juuri+näitä+samoja+homoseksuaalisuuden+yhtäläisyyksiä+esim.+eläimiinsekaantumiseen+käyttäen+Raamatun+3.Mooseksen+kirjan+lukua+18+esimerkkinä.+Jostain+syystä+nykyään+ei+enää+ymmärretä,+että+homoseksuaalisuus+todellakin+rinnastetaan+zoofililaan+Raamatussa.+Peruste+tosin+on+hiukan+erilainen:+Jumala+loi+miehen+ja+naisen+toisiaan+varten.Eli+et+selvästikään+osaa+tehdä+eroa+"shokeeraavan"+asian+sinänsä+ja+sen+asiallisen+esittämisen+välillä.+En+tiedä+onko+tapauksessasi+kyseessä+laajempikin+kongnitiivinen+tai+käsiteellisen+ajattelun+kehityshäiriö,+mutta+me+tieteelliseen+tekstiin+tottuneet+ihmiset+kyllä+osaamme+tehdä+tämän+erottelun+varsin+objektiivisesti."Nekrofilia+on+seksuaalisen+perversion+absoluuttinen+muoto,+koska+siinä+toisen+olemassaoloa+pidetään+uhkana+seksuaaliselle+pyrkimykselle.+Muissa+perversioissa+toista+halutaan,+mutta+vähennetyssä+muodossa.+Pedofiili+haluaa+lasta+juuri+siksi+että+tämä+on+lapsi,+jota+on+mahdollista+kontrolloida+ja+manipuloida+omien+halujen+tyydyttämiseksi,+koska+lapsi+ei+pysty+samalla+voimalla+ja+taidolla+tiedostamaan+ja+ilmaisemaan+omia+halujaan+ja+omaa+näkökulmaansa.""+Puolimatka+unohtaa+täysin+sen,+että+aabrahamilaiset+uskonnot+ovat+pyrkineet+vuosituhansien+ajan+täsmälleen+samaan.+Naisen+ja+tytön+alistamiseen+miehen+kontrollin+alle,+jotta+mies+voi+tyydyttää+omat+halunsa+koska+tyttö+ja+nainen+ei+pysty+samalla+voimalla+ja+taidolla+tiedostamaan+ja+ilmaisemaan+omia+halujaan+ja+omaa+näkökulmaansa."En+usko+että+Puolimatka+on+unohtanut+mitään.+Ainakin+suomalaisen+kristinuskon+valtavirrassa+koetaan,+että+mies+ja+nainen+ovat+luotu+toisilleen,+yhtä+tärkeiksi+ja+tasa-arvoisiksi.+Puolimatka+selvästikin+puolustaa+lapsen+oikeutta+kasvaa+avioliitossa,+jossa+mies+ja+nainen+ovat+tasa-arvoisia.+Molemmat+ovat+elintärkeitä+lapsen+terveen+kehityksen+kannalta+ja+molemmilla+on+erilainen+rooli+siinä.++Tämä+kaikki+on+ihan+peruskauraa+kasvatustieteiden+professorille.Ja+itse+asiassa+voidaan+sanoa,+että+nykyisenkin+tasa-arvo+vaatimusten+taustalla+on+juuri+kristillinen+tasapuolinen+käsitys+miehen+ja+naisen+tasa-arvosta.+Se+vaan+ei+luontevasti+ulotu+sukupuolineutraaliin+avioliittomalliin.+Molempiin+asioihin+löytyy+selkeät+perusteet+Raamatusta.
  5. "2.+Avioliitossa+seksuaalikielteisen+kasvatuksen+takia+Kinseyn+nuorella+parilla+oli+yhdyntävaikeuksia,+ja+suojellakseen+muita+samoilta+traumaattisilta+kokemuksilta+Kinsey+päätyi+opettamaan+yliopistossa+seksuaalisuuden+perusasioita+avioitumassa+oleville+vanhemmille+opiskelijoille.+"Eikös+tuo+ole+nyt+hiukan+asiaton,+kohtuuton+ja+epälooginen+perustelu+Puolimatkan+yksipuolisuudesta?+Siis+ottaa+esille+jotain+sellaista+tietoa+Kinseystä+ja+hänen+tekemisistään,+jotka+Puolimatka+on+jo+aiheessa+pysymisen+takia+rajannut+pois?+Noilla+perusteilla+kaikkien+ihmisten+kaikki+mielipiteen+ilmaisut+ovat+yksipuolisia,+koska+aina+voidaan+hihasta+vetää+paljon+asioita,+joita+ilmaisussa+ei+ole+mainittu."Puolimatkan+mielestä+seksuaalikasvatuksen+pitäisi+tähdä+avioliittoon.+Miten+se+toteutuu,+jos+on+seksuaalikasvatusta+ja+seksuaalista+vapautumista+vastaan?"Tässä+on+hyvää+tuo+sana+"jos".+Nimittäin+Puolimatka+ei+selvästikään+ole+seksuaalikasvatusta+vastaan.+Hän+on+kyllä+seksuaalista+vapautumista+vastaan,+mutta+tietyin+ehdoin.+Eli+siltä+osin+kun+seksuaalinen+vapautuminen+johtaa+sellaiseen+käsitykseen+lasten+seksuaalisuudesta+että+se+johtaa+pedofilian+hyväksymisen+lisääntymiseen.Oletat+myös,+että+"Puolimatkan+mielestä+seksuaalikasvatuksen+pitäisi+tähdä+avioliittoon"+osana+perusteluasi+Puolimatkan+yksipuolisuudesta.+Kuitenkin+sinun+oletuksesi+on+itse+asiassa+hyvinkin+karkea+ja+vääristelevä+tiivistelmä+siitä+mitä+Puolimatka+todellisuudessa+esitti.+Hän+kirjoitti:"Kun+lapselle+ja+nuorelle+esitellään+kaikki+vaihtoehdot+samanarvoisina+ilman+moraalista+tai+edes+terveydellistä+arviota,+nuoren+on+vaikea+hahmottaa,+että+osa+näistä+vaihtoehdoista+on+omiaan+tuhoamaan+hänen+mahdollisuutensa+luoda+vakaa+ja+onnellinen+avioliitto.+Kun+tällaista+ajattelua+opetetaan+nuorelle+koulun+pakollisessa+seksuaalikasvatuksessa,+hänen+on+vaikea+ymmärtää+seksuaalisuuden+suhdetta+rakkauteen+ja+siirtää+seksuaalielämänsä+avioliittoon."Puolimatka+esittää+tässä+paljon+muitakin+perusteita+seksuaalikasvatukselle+kuin+pelkkä+avioliittoon+tähtäämisen.+Hän+mainitsee+myös+moraaliset+ja+terveydelliset+syyt,+avioliiton+vakauden+ja+onnellisuuden.+Ja+rakkauden.Siinä,+että+Puolimatka+liittää+kaikki+nämä+positiiviset+asiat+juuri+avioliittoon+ei+ole+mitään+yksi-puolista.+Ehdoton+enemmistö+kansasta+ajattelee+avioliitosta+aivan+samoin.+Jopa+homoliittoja+kannattavat+ihmiset.+(+Tosin+en+ole+täysin+vakuuttunut+moraalisista+ja+terveydellisistä+perusteista+homoliittojen+kannattajien+kohdalla,+mutta+kuitenkin.+)Näillä+perusteilla+voidaan+väittää,+että+Puolimatka+ei+ole+yksipuolinen,+mutta+sinä+sem+sijaan+olet.+Mikä+on+täysin+luonnollista,+koska+Puolimatka+on+tiedemies,+opettjana+yliopistossa,+professori+ja+tutkija.+Ja+sinä+olet+vain+yksi+pieni+ihminen+joka+kirjoittelee+Suomi24-palstalle.
  6. Kiitos+kommentistasi."Yleistys+on+aika+ikävää+ja+vääristää+asioita+ja+luo+vain+lisää+stereotyyppistä+ajattelua."Hmm...mutta...eikös+tuo+ole+yleistys?"Minua+ei+ole+hoitoala+koskaan+kiinnostanut.+:)+Todistin+heti+tämän+väitteesi+vääräksi.+Toisaalta,+lähipiirissä+on+kaksi+miespuolista+sairaanhoitajaa."Ero+miesten+ja+naisten+älykkyydessä+on+tieteellinen+fakta+ja+tulokset+ovat+samanlaisia+ympäri+maapallon+riippumatta+kulttuurista,+politiikasta,+etnisyydestä+jne.+Tulokset+koskevat+siis+kaikkia+miehiä+ja+naisia.+Mielestäni+tätä+ei+voi+kumota+pelkällä+yhden+naisen+ja+kahden+miehen+esimerkillä.+Tietenkin+ymmärrän+sen+jos+sinusta+tuntuu+siltä,+että+henkilökohtainen+kokemuksesi+on+tärkeämpi+kuin+tieteelliseen+tutkimukseen+pohjautuva+yleistys,+mutta+sen+pohjalta+on+hankala+tehdä+päteviä+päätöksiä."Minusta+on+jotenkin+huvittavaakin,+että+joku+mies+(vaatimattomalla+henkisella+kompetenssilla+vielä)+vetoaa+jonkun+toisen+miehen+yksilöllisiin+saavutuksiin+ja+ominaisuuksiin,+kun+perustelee+omaa+ylemmyyttään+tai+uusintaa+näitä+stereotypioita+ihmisten+sukupuolittuneesta+kyvykkyydestä,+älykkyydestä+tai+saavutuksista.+"En+ole+käynyt+älykkyystestissä,+joten+en+osaa+sanoa+kuinka+vaatimaton+henkinen+kompetenssini+on.+Tarkoitus+ei+ollut+perustella+omaa+ylemmyyttä+vaan+keskustella+asiasta+yleisellä,+ei-henkilökohtaisella+tasolla.+Ja+toivoisin+että+näin+tapahtuisi+jatkossakin.Enkä+ole+omasta+mielestäni+koskaan+edes+väittänyt,+että+juuri+minun+ylemmyyteni+perustuu+jonkun+toisen+miehen+saavutuksiin.+Se+ei+ole+edes+looginen+päätelmä.+Mutta+sen+sijaan+se+on+looginen+päätelmä,+että+miehissä+on+enemmän+vaihtelua+älykkyyden+ääripäissä,+eli+että+miehissä+yleensä+on+enemmän+huippuälykkäitä,+poikkeuksellisen+lahjakkaita+ja+neroja+kuin+naisissa.+"Tai+sitten+haksahtaa+silkkoihin+argumentointivirheisiin.+Eli+kun+koska+Stephen+Hawking+on+mies,+niin+kaikki+miehet+on+tällä+perusteella+jotenkin+päättelyä+vaativissa+tehtävissä+parempia,+koska+kikkeli?+Vaikkapa+se+oma+päättelykyky+ei+riitä+ymmärtämään+edes+sitä+omaa+argumentointivirhettä?+"No+argumentointivirheitä+minä+varmasti+toisinaan+teen,+kuten+kuka+tahansa.+Mutta+en+muista+että+olisin+esittänyt+juuri+noin+muotoiltua+argumenttia.+Sen+sijaan+esitin,+että+miehissä+on+enemmän+huippuälykkäitä+ihmisiä,+kuin+naisissa.+Tämä+nyt+on+vain+fakta.+https://www.breitbart.com/big-government/2015/10/02/sorry-girls-but-the-smartest-people-in-the-world-are-all-men/Toisekseen+esitin,+että+eroja+on+myös+kiinnostuksen+kohteissa.+Tarkennan+että+miehiä+kiinnostaa+enemmän+asiat,+logiikka+ja+tekniikka,+naisia+kiinnostaa+enemmän+ihmiset,+tunteet+ja+kommunikaatio.+Tämäkin+ero+on+havaittu+jo+pienillä+lapsilla:+poikia+kiinnostaa+autot,+tytöt+haluaa+leikkiä+perhettä+nukeillaan.Kuten+huomaat,+mitään+varsinaista+argumentointivirhettä+on+näillä+asetuksilla+vaikea+tehdä,+koska+minä+vain+esitän+faktoja+enimmäkseen.+Koska+miesten+ja+naisten+erot+pohjaavat+fyysisiin+mitattavissa+oleviin,+synnynnäisiin+ja+sukupuolen+mukana+tuleviin+ominaisuuksiin,+ajatus+sortavista+stereotypioista+menettää+paljolti+merkitystään.+Näyttäisi+siltä,+että+stereotypiat+pitävätkin+paikkansa+ja+ovat+varsin+luonnollisia+ja+muuttumattomia.+Se+ei+kuitenkaan+ole+este+todelliselle+tasa-arvolle.+Se+vain+ohjaa+miehiä+ja+naisia+erilaisiin+tehtäviin,+jotka+ovat+kaikki+yhtä+tärkeitä,+mutta+erilaisia,+kuten+että+mies+käy+töissä+ja+nainen+hoitaa+kotona+lapsia.
  7. Olen+pitkälti+samaa+mieltä.+Sillanpään+saama+julkisuus+pitkäaikaisesta+huumeriippuvuudesta+ja+huumeiden+hankkimisesta+muillekin+on+hämmästyttävän+positiivista+ja+jopa+jotenkin+varovaista.+Sen+kummempaa+laajamittaista+moraalista+närkästystä+en+ole+uutisoinnissa+havainnut+vaikka+Sillanpää+on+jo+useamman+kerran+jäänyt+kiinni+huumeista+ja+osoittanut+siten+ettei+esim.+aikaisemmat+24+000+euron+sakot+ole+saaneet+häntä+muuttamaan+tapojaan.+Hän+ei+ehkä+koe+tehneensä+mitään+väärää.Sen+sijaan+jopa+Ylen+toimittaja+on+kirjoittanut+Sillanpään+"tuomitsijoista"+varsin+kummallisesti+ja+spekulatiivisesti:+"Sillanpään+huumekohun+kohdalla+on+ollut+myös+mielenkiintoista+huomata,+että+häntä+ovat+olleet+tuomitsemassa+kaupunkilaiset,+jotka+tuskin+ovat+koskaan+käyneet+iskelmätähden+konsertissa.+On+mielenkiintoista+nähdä,+millaisen+vastaanoton+Sillanpää+saa+ensi+viikolla+esiintyessään+pääkaupungissa.+Hyökyvätkö+uuspuritanismin+aallot+korkeampina+suuressa+Helsingissä+kuin+pienessä+Kajaanissa?"Kaupunkilaiset+"tuomitsevat"?+"Uuspuritanismin+aallot"+hyökkäävät?+Miksi+minun+verorahoilla+saadaan+julkisesti+tukea+homoa+huumeidenkäyttäjää,+kysyn+vaan?https://yle.fi/uutiset/3-10160688Sillanpää+saapui+viimeksi+oikeuteen+vieno+hymy+huulillaan+aivan+kuin+olisi+itsestään+selvää+että+kyllähän+nyt+homo+huumeita+käyttää!+Aivan+kuin+syyttäjän+vaatima+vuoden+-+puolentoista++ehdollinen+tuomio+olisi+lasten+leikkiä.+Sillanpää+on+aikaisemmin+kommentoinut+mm.:+"+Henkinen+kärsimys+on+jo+tehty."+sekä+"En+kadu."+Ja+ihmiset+taputtavat+karvaisia+käsiään.Ilmeisesti+Sillanpään+pitää+amfetamiinihumalassaan+ajaa+joku+lapsi+kuoliaaksi+ennen+kuin+hän,+media+ja+lipuraalit+tajuavat+kuinka+todella+vakavasta+asiasta+tässä+nyt+on+kyse.+Ei+voi+muuta+kuin+ihmetellä+näin+yli-suvaitsevaista+meininkiä.